Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#128851) hdanesz válasza Zola007 (#128849) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Én majdnem onnan (Mályi) hoztam a kocsit. :D
Itt vannak a képek.
Egy, kettő, három, négy.

(#128852) Zola007 válasza hdanesz (#128851) üzenetére


Zola007
veterán

szép fogás
Én Békéscsabán találtam egy szépet múltkor, de mire hazaértem hogy felhívjam már le is vették a hirdetést.
Akkor kezdtem el inkább a H Astrat nézegetni, de abból is sokkal több a dízel mint a benzin.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128853) Papaj x válasza #65675776 (#128850) üzenetére


Papaj x
tag

Történelem. Minden történelem könyvben mást írnak. Így erre nem mondok semmit. Ez tapasztalat, s az enyém, nem kőbe vésett, csak napokban is megélem.

Hellyel közzel igaz az állítás, de amin motorokat ajánlottam, ez nem esik bele. Bele lehet menni ebbe a V12be, de gyanúsan nem az a használat, mint egy 1.5 dci.
Akkor amit én tapasztaltam.
Volt egy 93-as e34, nem tudom mi km, de adagolósan vettem meg, mármint adagoló hibásan. Ez azt jelentette, hogy amint bemelegedett, nehezen indult, kb 5. tekerésre indult. Ezen autóba 40. ezer km felett tettem bele, s kb. úgy adtam el, ahogy megvettem, olajcserén kívül. S kerestem rajta.
2. e34, ez kombi, szintén tds. 1 év alatt 70 ezer km, s trailerrel. Kb. motorján kívül minden újra lett építve, mivel 2 autóból készült. Eladtam 800. ezer ft-ért, mire kifizettem mindenkit, 300 ezer haszon volt. Akkor mennyibe kerül fentartani? Sokba? S mivel 2.5ös horog, bár volt amikor osztrákoknál 2ba kellett felkínlódni a dombon..
E39 30d. 45 ezer km alatt annyi hibám volt vele, hogy a levélrácsot eltörték, s a devander emiatt vízben állt, mert el volt dugulva a lefolyó. Ezt 440 ezer km-el adtam el.
E46 30d. Szintén 45 ezer km körül ment, lengőkar cserék, kicsit sok volt, 100 ezer. Motorterét olajcseréig nem nyitottam ki. Szintén 400 ezer fölött ment, gyári lengőkarokkal..
Bmw E46 20d. Lányka használta, ő szeretett szágudozni. Sok futóműelem, turbó azért már könnyezett. 600ért lett véve, 200km után 300 ráköltésével, szintén árában elkelt, s pár óra alatt.
BmwF10, 20d. Kollegám használta, 214 ezer kmnél vette, 460nál jelenleg megkapta a fia. Fékcsere, meg termosztát ház repedés, mivel műanyag. 10 ezer a gyári. futóműhöz még sosem nyúlt senki, csak valós a km.
Jelenleg az előbb említett kollegám egy 30dbe ült, E92. Kicsit súlyos, jelenleg 510 e km felett van. Tudjuk mikor gyártották? Minden gyári benne, az olajon kívül.
S a lényegi része kimaradt, amit a kollegának is ajánlottam, csak időközben elkelt. 30d, e46, magának szervizelte, újonnan chippel, 440e km, s most már lengőkar csere illett volna benne. Ennyi.

Tudnék más márkában is említeni, de most a bmwről szólt. S nem tudom megérteni, hogy kinek miért más a tapasztalata.

Szvsz. Több ismerősömnek is van passatja, nem fiatal, de.
174 ezer kmel lett véve, s valós. 6os váltó csere, vezérlés, lakatolás, kettőstömegű, porlasztó felújítás, féltengelyek csere, stb. Még 1 milla. S jelenleg 400 ezer körül van benne.
Másik passat, a szomszéd, bár kis kmekre használja. Turbóból folyik az olaj, csapágyas, lendkerekes, futómű off, ráment már 400 ezer 4 év alatt, s kb bontó.

Jelzem, nem kőbe vésett, de én ezt tapasztaltam.
Sőtt. Biztos szar a bmw, nekem mind1, de van 15 ismerősöm, aki autókkal foglalkozik, s abból 15 bmwel jár. Lehet azért, mert értenek hozzá, sőtt, biztos, de miért? Egynek van egy ml trailer miatt, a másiknak egy fiorino napira, de 15ből 15nek bmwje van. Vitatkozzunk, ráérünk, még itthon vagyok. :)

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128854) Papaj x válasza Papaj x (#128853) üzenetére


Papaj x
tag

Bár az is lehet, hogy szeretik, ha fáj.. :DDD
De a benzinesekről nem beszélek, mert jelenleg öcsém havi szinten az e36al, ami 91es 20 benzin, járja német magyart, bár az más összegű autó már. De hibamentesen, motorbontás nélkül..
Azon felül meg nekem mind1, ki mit vesz ilyen használatra, max több munkám lesz. :DDD

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128855) Zola007 válasza Papaj x (#128853) üzenetére


Zola007
veterán

nekem nincs bajom a BMW-vel
nem is értek hozzá, azért az F10 szóra felkaptam a fejem, mert az nemrég Totalcart olvasva beleégett a retinámba: [link]

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128856) Papaj x válasza Zola007 (#128855) üzenetére


Papaj x
tag

Igen, karbantartás. Semmi több. Ezek szerint nem el lett rontva, csak oda kell figyelni,
Kb. 3 autó van, amin csak féket, meg olajt cserélek.Legalábbis én.
Bmw, Skoda, Volvo. Setöbb..
Pedig 10 év plussz távlatában, nem tudom hány tdit kellett darabokra szednem, bár sok is van belőle. De jelenleg 15 körül járok, tdi felújításban (dugattyú, hajtókar,gyűrűk,stb..). 30d-t még sosem szedtem szét, esküszöm.
Visszatérünk ahhoz, h ki tudta megvenni. Majdnem bárki, mert olcsó volt. De a 8-10 ezres olajcsere csak ér valamit.

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128857) Zola007 válasza Papaj x (#128856) üzenetére


Zola007
veterán

► arról mi a véleményed, hogy az autóbiztonsági szakértő azt mondta egy pár évvel ezelőtti videóban, hogy 10-12 évesnél idősebb autóban a légzsákok jó eséllyel nem működnek, mikor nagy szükség lenne rá, mert a légzsák anyaga és robbanótöltet, ami felfújná elöregszik?
én elsősorban az ilyen dolgok miatt tartok a 15 évnél idősebb autóktól, nem az zavar hogy kopott a váltógomb vagy CD-s magnó van benne.

► illetve úgy emlékszem már a 2002 körüli dízel BMW-kben is volt kettőstömegű

► BMW-ből miért pont hogy nem a benzinest ajánlod?

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128858) zeon.hu válasza Papaj x (#128856) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Pedig a BMW-k indexét át kéne nézned, mert kanyarodáskor nem akar működni, a pláza előtt viszont egyszerre kapcsol be az összes... :DD

#?*@&!

(#128859) Papaj x válasza zeon.hu (#128858) üzenetére


Papaj x
tag

Működnek azok, csak nem használják, s ezzel nem szeretnék egyenértékűvé válni. :)
Zola007: Igen, van benne valami, de nem erre kell alapozni, szerintem. Ha meg akarsz halni, ne a kötél vastagságát kell elemezd, márha fel akarod akasztani magad.
Bmwből de. 30d kb kimerem jelenteni, a világ legjobb motorja. Képzeljen bele bárki bármit.
ugyanakkor egy 20 alatt a bmw benzinesben, kb 1.3 suzuki, bár nem költséges. 20, 23, 28 a legjobb, de 46ban egy 30i a világból kimegy, de nem az a fogyasztás.
Így, ha magamnak vennék, 28 benzin, 30d, fenntartási költségben nincs párja, ha már ide megyünk. azt a 30 ezer plussz biztosítást megéri, de én életemben nem szedtem szét se 28, se 25, se 30d-t, de kb keresnem kellene napokig, aki szedett szét.
Sőtt, ahogy említettem. Egy nubiraba is 10 ezer egy ablakemelő, egy ilyen bmwbe is.
Ne bmw-t vegyél, nem ezt mondom, szerelő legyen, s azután válassz. De hogy én még nem szedtem szét akár dízel, akár benzines bmwt 12 év alatt, az biztos. Alkatrész? Hát igen, erre nem jó a starline. De nem is suzuki. Mindenki maga döntse el.

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128860) Zola007 válasza Papaj x (#128859) üzenetére


Zola007
veterán

Én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen Peugeot embléma rajta és kelljen havonta szervizbe vinni a kocsit elektronikai hibával, de a légzsák az működjön bármikor :)
Az is furcsa nekem, hogy egy Grande Punto jobban törik mint egy E46

Találtam én is E46-ot ► [link], ami pofás, de aztán arra jutottam, hogy majd ha 3+ M lesz autóra, akkor visszatérünk a témára

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128861) diablo1984 válasza Zola007 (#128852) üzenetére


diablo1984
veterán

Igen sok flottás itthon is és kint is és 10 évesen sincs a kintiben 200e km sosem.....
Itthoni az én octaviám is 170 ezret vertek bele szűk két év alatt és semmi baja, most van benne 205e km és megy. A többi is ilyen ami flottás, csak 10 év alatt történik 1-2 dolog és a km számláló sem áll meg!

H astrából is ezért is sok a dízel, illetve az ársáv miatt is, 600tól már kaphatóak a dízelei, a benzines ami talán vehető, de öreg, az 8-900ezertől 2 millióig( :Y ).
Nálunk jelenleg 4 autó áll a kertben, az asszony egy 2004-es h astra 1,4 benzinessel jár, már 1,5 éve(semmi baja, szinte csak városi használat kb 8 litert eszik ebben az üzemben), az említett 2011-es octavia 1,6 tdi ami a családi csapatszállító(és eladó), imádom ezt az autót, de a dízelségétől félek(de gondolom ezt kitaláltad az eddigi írásaimból is), bármerre bármikor el merek vele indulni, de 2km-re munkába járni sajnálom, így az év többségét a garázsban tölti, évente 2-3x meglövő pestet és elmegyünk nyaralni, illetve ha az össz család egyszerre megy valahová(mondjuk Debrecen), vagy kell a kombisága, akkor azt veszem elő, ez a távfutó bajnok(5,5-6 liter körül eszik). A harmadik amit csak pár hónapja szereztem be a skoda kímélése végett, ez a munkába járós rövidtáv futó bajok toyota yaris 2007-es 1.0 benzin, nekem személyes kedvencem, 4 embernek van benne hely(meglepő, de 185cm-rel magam mögé be tudok ülni és nem terpeszben), csomagtartó karcsú, de rövid távra verhetetlen, igénytelen kis autó és tisztán városban 6 literrel elvan. A 4. ami a kakukktojás, mert az fater decemberben lecserélt terepjárója(ami eladó), egy 2001-es 3 literes dízel automata isuzu trooper, azt kb 1 hónapig használtam(mert fateréknál nincs hely, így nálam van és én árulom, mert fater azzal sem akar foglalkozni), használtam hogy tudjam, hogy mit árulok, megcsináltattam rajta dolgokat, nem rossz autó, mert bazira nagy, de az önsúlya üresen 2,2t és ennek a kaszninak a mozgatásához gázolaj kell, nem kevés gázolaj, januárban azzal jártam dolgozni, igaz akkor volt hó és jég is, így szinte mindig ment a 4 kerék hajtás, de valahol 15 literre jött ki ez a használat fogyasztásra, de addig is nem a skodát nyűttem, az a garázsban várta a tavaszt...
Ha a skoda véletlen elmenne(eladó, de viccmesterek jöttek eddig megnézni, körbeméri, kipróbálja, mondja is, hogy minden jó és kitol egy 400al kevesebbért-es ajánlatot, vajon akkor mennyit ajánlana, ha szar volna), de nem erőltetem a dolgot túlzottan és az isuzut is elvinnék(az eladó totálisan), akkor maradna a 2 szívóbenzin egyenlőre, max ha annyi lenne, akkor a toyota is menne és egy kombi h astra jönne helyette 1,4-1,6 benzin motorral. De a toyotát sajnálnám, volt egy yaris 1-esünk is korábban, annak a hibáit ebben már kijavították toyotáék, teljesen jó kisautó.

Szóval ha valakit érdekel egy terepjáró vagy egy kombi octavia lehet jelentkezni rá, hirdetési linket tudok küldeni! ;)

(#128862) Laraxior válasza Zola007 (#128857) üzenetére


Laraxior
titán

Valamelyik szervízkönyvben be is van írva, hogy 8 évente érdemes a légzsák átvezető szalagokat cserélni a kormányban. (Laguna)

- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled

(#128863) Papaj x válasza Zola007 (#128860) üzenetére


Papaj x
tag

A légzsák nem a jelen múlik, főleg aki azt mondja, hogy a francia olasz elektronika jobban működik, azt nem fogom érteni.
BMW-t 6 henger alatt sosem vennék, mert az egy lom. Lánc szakad, bajos, az kb. nem autó. Hiába BMW (nem a márka a lényeg jelen esetben), nekem nem erről szól, hanem tudom mit hogy szervizeltem.
Francia olasz vonalat pedig elmondtam, hogy a legkisebb baj is sokba került.

Laraxior: Igen, ez nem márka függő. Ugyan úgy, hogy fékolajcsere is 2 évente. :))

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128864) Zola007 válasza Papaj x (#128863) üzenetére


Zola007
veterán

jó, de szerinted hány 10+ éves autóban vagy a példa kedvéért 15+ éves BMW-ben cserélték ki már 2x a légzsákvezérlést?

nem vettem úgy, hogy rá akarsz beszélni, de magamtól is látom hogy se szükségem, se rutinom nincs egy 180-220 lovas német prémiumra

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128865) Papaj x válasza Zola007 (#128864) üzenetére


Papaj x
tag

Én úgy fogalmaznám meg a kérdést. A fékolajat? Mert az fontosabb, mint a légzsák.
Elmondom, egyben sem. Mikor sorra cserélem a 96os benzinszűrőt, meg gázolajszűrőt, de akár 2010eseket, az is sok, holott az.. Nem a légzsák lesz a legnagyobb baj. Ha meg tudsz állni, nem kell légzsák. S a víz meg összenyomható, ugye..

A vezérlés hiba, meg a nem tudok megállni, nem ugyan az. Bmwben is a 001 végű kocka kb megfő, minden nélkül.

Nem nem, közel sem, ne ezt értsd ki, sőtt, ne is a bmw-t, meg semmit, mert akkor én is manipulállak. Legyen egy szerelő, értsen hozzá, jelenleg úgy gondolom, az alapján kell már autót venni, de lehet hazudok.

[ Szerkesztve ]

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128866) Zola007 válasza Papaj x (#128865) üzenetére


Zola007
veterán

utólag már azt sem mondja meg senki, hogy időben lett-e cserélve.
nekünk a Suziban most volt ABS-kocka csere, pedig mindig időben lett cserélve a fékolaj. Ez ilyen.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128867) zeon.hu válasza Zola007 (#128866) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Prius? Egész jókat lehet kapni.
Lodgy? Kicsit tenni kell még hozzá, de a külsőt leszámítva (randa, na...) jó kis kocsi.
(Párszor béreltek nekünk dízelt, mindannyian a Lodgy-t akartuk vezetni az új 1.6 Astra helyett, az egy rossz vicc.)

#?*@&!

(#128868) #65675776 válasza Papaj x (#128853) üzenetére


#65675776
törölt tag

A BMW repülőgépmotorjait pl pont a használók szídták állandóan. Legyen szó dugattyúsról, vagy gázturbináról. De pl az FW 190 harctéri megjelenésekor az angol pilóták nem értették, hogy sok esetben tökéletes lőpozícióból miért váltak ki zuhanva a Fókák. Aztán egy eltévedt példány tesztelése során, illetve fogságba esett pilóták kihallgatásakor megtudták. Konkrétan az eltévedt példány esetén a hibák szinte kivétel nélkül a motorral összefüggésben jelentkeztek. A teljesítményével és a fegyverzetével teljesen meg voltak elégedve, kiemelkedőnek nevezték a saját gépeikkel összevetve. A teljesítmény persze csak akkor volt jó, ha egyáltalán fel tudtak szállni vele, és nem volt éppen megint üzemképtelen a motor. Egy időben meg is lett egyébként tiltva a Luftwaffe pilótáinak, hogy Fókákkal átrepüljenek a Csatorna felett. Ennek oka pedig a motorok megbízhatatlansága volt. A BMW gázturbinákat is csak azért használták, mert nem volt elég JuMo. JuMo-t meg csak abban az esetben lehetett használni, ha volt fölös példány. Azaz ha nem kellett a Schwalbe-kbe. Ezért lett az Ar 234 is módosítva az eredeti kettő JuMo gázturbina helyett négy BMW-re.

Ez pont egy olyan pontja a történelemnek, amelyben minden fél egyetért.

A BMW egyébként minden autóját sportosként aposztrofálja, szóval nem lehet azt mondani, hogy az egyik más használatú, mint a másik.

(#128869) Sanki válasza hdanesz (#128851) üzenetére


Sanki
addikt

Z14XEP ugye?
Le tudnád fotózni azt a kis címkét a motortér előtt, hogy látszódjon és elküldeni nekem?
[kép]
:R

(#128870) adi mester válasza Zola007 (#128866) üzenetére


adi mester
tag

Pár tipp:
Toyota Avensis, Yaris, Audi A3 / A4 változatai, Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira

1 misit tervezel elkölteni autóra, 600 - 800 között ezeket megkapod friss műszakival (az már másik történet, hogy mentek át, de akkor is csak a friss műszakit ! ), a többit érdemes az első pár hónapban előkerülő hibákra fordítani, ne fordítsd rá az egész összeget az autóra, legyen mihez nyúlni ha kell, mert használt autónál kell, kevés őrült van, aki eladás előtt az utolsó hibát is kijavítja egy autón.

Szomszédéknál csak Avensis, Yaris, Hilux figyel.
Bátyám alatt A3-as, csapatja is neki, de még nem volt nagyobb gondja.
Citroen Xsara Picasso új kora óta egyik ismerősnél, akku, önindító, hátsó ajtó csere, meg rendszeres olajcsere.
Opel Zafira jól összerakva, tágas belső tér és a csomagtartó is elfogadható, lehajtott ülésekkel mindenképp, pályázni ajánlott.

Korábbi listádhoz pár szó:
Peugeot 407 benzin / dízel
- ajánlott lehet, 206 - 307-esek elpusztíthatatlanok

Fiat Bravo 2007-től dízel
- Punto / Brava / Bravo 2003-ig kuka, felette nem ismerem, de én nem vennék Fiat-ot

Renault Laguna 3 2008-tól dízel
- ajánlott lehet, de motorra, felfüggesztésre figyelni kell és örök élet

Renault Megane 2 vagy 3 benzin / dízel
- Megane 2-t láttam már megszorult motorral, el is bontottuk :DDD

Opel Astra H dízel - úgy tudom, 2 literesek a legnagyobb motorok Astra H-nál, de lehet hogy én tévedek.

Csak két közönséges herkentyű husi, de ha egy bajnok tudásával szakértő módon hajítjuk el: "Ez a jegy a fájdalomba, csak odaaaa :D

(#128871) Aryes válasza Zola007 (#128866) üzenetére


Aryes
nagyúr

Sajnos az ABS kocka az szériahiba, Swift-eknél és SX4-nél is.

SX4-ben ültél is már? Én 190+cm magasságommal nem sok kis-közép kategóriás autóban férek el ilyen kényelmesen. A kis csomagtér nem érv, lehajtott hátsó üléssel szállítottam már mosogatógépet, fotelágyat... Bekapcsolt klíma mellett nem erőlködik pályán sem, kb 0.5l plusz fogyasztást okoz, vagy még kevesebbet. 13 éves az enyém, és még nem kellett tölteni benne a klímát. Féltengely gumiharangon kívül egy db. lambdaszonda és egy törött rugó lett benne cserélve, még egy izzó sem égett ki, minden gyári benne.

[ Szerkesztve ]

(#128872) Papaj x válasza #65675776 (#128868) üzenetére


Papaj x
tag

A Bmw repülőgép motorokat , mármint arra standált motorokat nem ismerem, s nem is erről volt szü, az én szemszögemben, ugyanakkor Van olyan autógyártó, aki nem repülőgép hajtóműveket akart gyártani, hanem balról nyithatós hűtőszekrényt..

Az, hogy minek aposztofállja, az csak egy dolog. S ha már annak, akkor gondolom nem 30 ezres olajcserével. Egy m5öt nekem is volt szerencsém használni, ugyan úgy 4.4 V8at is, s ha kened neki, akkor mivel az egy gép, enni is fogja az olajat, de ez nem ezen kategóriába tartozik, amiről beszélünk.
Maradjunk a gépjárműnél, s részemről maradjunk abban, ha egy jó példány megszerzése sikerül, akkor annyi a fenntartása, mint egy swiftnek. Se több, se kevesebb. S a fő, a jó példány.

"A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott." - “Vezess úgy, mintha loptad volna”

(#128873) #65675776 válasza Papaj x (#128872) üzenetére


#65675776
törölt tag

"S a fő, a jó példány."

Na ilyenből létezik nagyon kevés.

A BMW autóipari ága a repülőmérnökökből alakult meg. A jelek szerint a tervezési filozófiájuk azóta sem változott.

De a V12-k esetén sem az volt a probléma, hogy ették az olajat. Az olajcsövek az olajteknő alján, közvetlenül a vékony lemez felett futottak. Azok a vékony lemezek meg azt csinálták ütődés esetén, mint a vékony lemezek általában: elhajlottak, deformálódtak. És ez többnyire az olajcsövek töréséhez vezetett. Onnan már egyenesen következett a többi hiba. Ez elég durva tervezési hiba, nincs mit szépíteni rajta. De ott vezették el, mert ott volt a legrövidebb, így spóroltak pár grammot. Cserébe a motor egy időzített bomba lett.

(#128874) Freddycom


Freddycom
őstag

Holnap hol tudnának nekem egy pucér ethernet kábelra RJ-45-ös csatlakozót rakni?

(#128875) Zola007 válasza zeon.hu (#128867) üzenetére


Zola007
veterán

Prius ennyiért nincs, de abból létezik egyébként nem-automata?
Mert én még csak olyat láttam
Lodgy nekem nagy. Egyedül használnám, csak csomagtartóból kell normál méret

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128876) arpeen2 válasza Aryes (#128871) üzenetére


arpeen2
senior tag

Nagyon nem szeriahiba az ABS kocka, csak a sok birka soha nem csereltette le a fekolajat es az elvizesedett es szetrohadt a kocka belul. Raadasul ezt megelozi sok esetben hogy be-beesik a fekpedal hirtelen fekezeskor, de meg ezt sem veszik into jelnek. Megerdemlik a javitas koltsegeit.

[ Szerkesztve ]

(#128877) Zola007 válasza adi mester (#128870) üzenetére


Zola007
veterán

Avensis még opciós
Audit nem nézek
Picasso és Zafira kicsit márnagy, inkább sedan/coupé vonal
1-1.2M sávban nézegetek általában, alkuval kb. 1.1M menne autóra, 80 a bürökráciának, 150 alapszerviz, így állna meg 1.3-1.4-ből.
Nyilván ha kevesebb, nem baj, de ahogy olvasgatom a fórumokat, nézem a HaHut és az ismerősök autóit, azt látom, hogy amennyiben olcsóbb egy 2000-2003 körüli kocsi, annyival többet kell rákölteni az anyagok fáradása és használati idő miatt
Másrészt pofátlan árak vannak ilyen idős autókra.
2005-ös Fiat Stilo 950e, 2006 G Astra 1.05M, stb.
Mikor 2009-es autókat is lehet 1.1-1.2 körül venni.
újabb Bravo 1.9 jet motorral állítólag már jó.
Laguna az csak opció, összesen 1.et találtam eddig, ami épkézláb.
Megane 2-t bárkitől kérdeztem mindenki szidta, ültem már benne, nekem tetszett
Astra H.ban szintén, nem volt rossz, bár az 1.6 benzin volt.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128878) Zola007 válasza Freddycom (#128874) üzenetére


Zola007
veterán

ha szabad kábel és elhozod, felkrimpelem

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128879) Aryes válasza arpeen2 (#128876) üzenetére


Aryes
nagyúr

Az enyém is beesett két éve, azt hittem az enyém is tönkrement. Akkor olvastam, hogy a mittoménmilyen évek közti évjáratú Swift II és SX4 ABS kockája nagyon nagy százalékban elromlik. Akkor asszem egy fékolajcsere periódus valóban kimaradt nekem is, természetesen nem nemtörődömségből, hanem mert nem tudtam róla, szerviz nem szólt (korábban volt már fékolajcserém, és azt hittem azzal évekre letudtam). Akkor nagyon megijedtem, de fékolajcsere után magától rendbejött és azóta is jó. Hálából következő évben is cseréltettem, hogy kitisztuljon a rendszer (én úgy olvastam, hogy nem víz meg rohadás az oka, hanem a lebegő szennyeződések eltömik a szelepeket) és most már kétévente vinni is fogom (fogalmam sincs amúgy hány évente kellene).

(#128880) Zola007 válasza Aryes (#128879) üzenetére


Zola007
veterán

2 év vagy 40ezer, amelyik hamarabb.
városban 30e

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128881) DrBubo77


DrBubo77
addikt

Olcsón vagy ingyen hol lehet kiskutyát szerezni?

ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)

(#128882) lappy válasza DrBubo77 (#128881) üzenetére


lappy
őstag

menhely

Bámulatos hol tart már a tudomány!

(#128883) Cs1csó válasza DrBubo77 (#128881) üzenetére


Cs1csó
félisten

Kapásból azt mondom valamilyen állat menhelyet keress fel, itt egy oldal ami országos szinten próbál meg segíteni: gazditkeresek.hu

(#128884) bul07


bul07
nagyúr

Kocsi vásárlás nagy lutri
Még autószerelő is futhat bele meglepő dolgokba

Mágus2 példája is jól mutatja
[link]- [link]- [link]- [link]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#128885) Cs1csó


Cs1csó
félisten

Laikusként - amennyit olvastam róla - személyautónak nem vennék dízelt.

(#128886) arpeen2 válasza Aryes (#128879) üzenetére


arpeen2
senior tag

Szeriahiba korbe az tartozik ami az eloirt/kotelezo karbantartas es megfelelo autohasznalat melett IS bekovetkezik nagy szamban. Itt szo sincs errol.

(#128887) diablo1984 válasza Zola007 (#128875) üzenetére


diablo1984
veterán

Prius mivel hibrid, így automata a hajtások miatt is!
Az auris jó lehet, csak drága, de a yarisokból kiindulva megbízható technika, de városban úgy tudom, hogy azok is zabálnak, ha meg valaki elfelejt időben olajat cserèlni ès beèg az olajlehúzó gyűrű, akkor zabálja az olajat....

(#128888) yanna


yanna
őstag

Mit össze nem sz@roztok egy rakás f@stalicskán... Autót kb. 2000-ig gyartottak, utána meg ipari hulladék az összes kb.
"Jó", autót szalonból vehetsz, jó esetben garanciális egy darabig.
Használatban meg zsákbamacska az összes szinte. Kb. orosz rulett... Ha összejött, akkor király a márka, ha nem, akkor ördögtől való. Mindegy benzin, vagy gázolaj, mindkettőből bele lehet nyúlni a két végletben.
Ismert előélet finomít a dolgokon.

(#128889) 7Sony7 válasza yanna (#128888) üzenetére


7Sony7
addikt

Hozzá akartam már szólni egy ideje, de nem tudtam, mit is írhatnék...
Viszont mos úgy érzem, fején találtad a szöget.
Olyat kell venni ami tetszik, elférsz benne, kényelmes, és rá kell szánni a javítás összegét. Ennyi.

Ja, és Zola:
Valamiből ennyi pénzért valamiből engedni kell. Ennyiért minden autó foglalkozós lesz, (pl rozsda). Vagy keveset fog enni, vagy 140 nél zajos lesz, vagy dízel.

-

(#128890) Zola007 válasza 7Sony7 (#128889) üzenetére


Zola007
veterán

Éppen ezért néztem dízelt, hogy a többiből ne kelljen engedni.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#128891) adi mester válasza Zola007 (#128877) üzenetére


adi mester
tag

Avensis-el óvatosan, marha hosszú, majdnem mint a Xantiám. A Picasso / Zafira sokkal rövidebb, bár tény, hogy úgy néznek ki mint két szappantartó. Helyre viszont sem az utastérben, sem a csomagtartónál nem lehet panasz.

Pályás autó nem árt ha nagy, nonszensznek hangzik, de Audi, BMW, Mercedes szentháromság ami pályára termett, csak sajnos sok olyan tulaj van aki bunkó / széthajtja őket.

Ha pálya mellett város is jön, lehet szó Ford Focus / Mondeo / Skoda Octavia, kombóról is, alkatréz van hozzájuk dögivel, bár egyiket másikat már eltemettétek a hozzászólásokban.

Érdemes lehet autóbérlésen is gondolkodni, autóba be a városban körbe - körbe kipróbálni, aztán ha valamelyik tényleg össze van rakva, mehet a pályára és már meg is van vele a saját tapasztalat, mennyire kényelmes / húz / fogyaszt. Ha egy autót rondának / kényelmetlennek találsz a próba alatt, már ki is van húzva a képzeletbeli listáról.

Bárhogy is döntesz, picit nagyobb motort, klíma / tampomat / vonóhorog kell hogy legyen, a többit úgy is az dönti el, melyiket szeretted vezetni is.

Csak két közönséges herkentyű husi, de ha egy bajnok tudásával szakértő módon hajítjuk el: "Ez a jegy a fájdalomba, csak odaaaa :D

(#128892) 7Sony7 válasza Zola007 (#128890) üzenetére


7Sony7
addikt

Én aztán nem akarlak lebeszélni a dízelről. Dízel autóm van nekem is. Csak lrgyen egy kis plusz lóvé, ha bele kell nyúlni.

-

(#128893) zeon.hu válasza Zola007 (#128890) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Toyota bármelyik megfelelhet, a világból kimegy mind.
Egyedül a Dcat motorral kijött kerülendő!

Méretben talán még a Jazz, ami szóba jöhet.

#?*@&!

(#128894) arpeen2 válasza 7Sony7 (#128892) üzenetére


arpeen2
senior tag

Jahh, meg ne legyen baj ha 1-2 hetig a szerelonel lesz az auto!

(#128895) 7Sony7 válasza arpeen2 (#128894) üzenetére


7Sony7
addikt

Az a baj, hogy ez minden autóra érvényes. A jó szerelők túlterheltek, sok a meló azért kell várni, a nem túl jók meg...
Egyébként szerencse kérdése is. Ne tudd meg mennyt szívott kolegám egy szög egyszerű benzines autóval...

-

(#128896) arpeen2 válasza 7Sony7 (#128895) üzenetére


arpeen2
senior tag

A hangsúly azon volt, ne rúgják ki a melóból, ha pár hétig nem tud menni melózni, mert szerelik az autót !

(#128897) jFox


jFox
őstag

Eladó cuccaim: Tablet, Proci, Izébigyó

--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--

(#128898) Aryes válasza jFox (#128897) üzenetére


Aryes
nagyúr

Eltévetté, vazeg? :F

(#128899) Aryes


Aryes
nagyúr

A híres belga szolidaritás egyik ékes példája:

Nem megható?!?

(#128900) Zsoleszhun válasza Aryes (#128898) üzenetére


Zsoleszhun
addikt

Csak a fuvart szervezi Zola007 új autójára.

[ Szerkesztve ]

¯\_(ツ)_/¯

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.