- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1098 üzenetére
Ha kicsit utánna olvasott volna neten, akkor rájött volna, hogy az ilyen régi franciákkal csak a szopás van, és tekintve olcsón keresett első autót, gondolom nem szeretett volna egy vagyont rákölteni. Nem jön le a postjából, hogy egy 206 volt az álma, inkább az, hogy le tudta alkudni, ezért jó lesz az. Olcsó húsnak mindíg híg a leve. Haver ugyan így szívta meg az olcsó kabriójával, örült, hogy lealkudott 700 eurót, aztán rá egy hétre beszart a kuplung meg miegymás, máris adtak neki egy 1500 eurós ajánlatot.
Ha kis pénzből akarsz kocsit venni, olyat vegyél amiről lehet tudni, hogy nem egy betegágy, mert véleményem szerint senki nem szereti egy olcsó autóra az autó értékének 2x-ét rákölteni, főleg, hogy utánna az értékén semmit nem fog dobni kb.
Első autónak valami egyszerű, megbízhatót kerestem volna, főleg, ha nem nagy a rászánt keret. Vagy legalább vásárlás előtt elvittem volna átvizsgáltatni, hogy megéri-e egyáltalán megvenni. Sokszor az a pár tizes az átvizsgálásra sokat spórolhat később.#1099 Bici:
Kuplung nem tudom mikor esett szét, próbaúton nem érezted, hogy valami nincs rendben? Én már itt biztos nem költöttem volna rá 160k-t. Ha meg meglátom, hogy olajos a motor alapból meg se veszem mert ott már bármi balul sülhet el. -
válasz
Anaren91 #1097 üzenetére
Ezt én is érzem, de amikor belevágtam, nem tudtam, hogy mennyi lesz a ráköltés összege. Kb. 500-600 között akartam elsőre autóra költeni. Gondoltam, a 200-as autóra nem kell összesen ennyit költeni. Tévedtem.
Melyik lépésnél kellett volna azt mondanom, hogy eladom? (Már miután megvettem.) -
-
Anaren91
senior tag
Megfelelő lépés az lett volna, ha nem veszed meg azt a Francia csodát
Első autónak vettél volna inkább valami Japánt, mondjuk egy Hondát, vagy ennyiért egy jó 1.3-as Swiftet és akkor a ráncok is kisimultak volna. (Mondom ezt úgy, hogy német autóm van, de én számoltam a kiadásokkal).
Második megfelelő lépés, hogy egy 200k-s autóra nem költesz 500k,t mert utánna is 200k-t fog érni... Jobban jártál volna ha eladod, és 700-ból veszel egy jobbat. -
-
Achar
tag
Sziasztok,
Segítéget kérnék, az alany egy 2-es megane, 1.6 benzin, 2004-es, kedvesem autója, gyengélkedett az akksi, most lett kicserélve benne, viszont a szervízben egy olyan akksit raktak bele amire rá vagyon írva, hogy not suitable with startstop system. Ez a 2004-es megane 2-es viszont már a kártyás gombnyomásra indítós.(start-stop) tehát nem az a rendszer ami a pirosnál leáll vagy parkolásnál (Pl peugeot 3008), Ebből lehet gond? -
7Sony7
addikt
Üdv. Az 1.6 Tdci/hdi 90LE dpf nélkül mennyire kormol láthatóan?
Elsősorban dpf-es autókat nézegetek, de láttam pár gyárilag anélkülit is, viszont nem szeretnék füstöt/kormot. -
jjohn
aktív tag
Sziasztok!
Van egy alfa 147 1,6 TS 105 lóerő 2005-ös most azt csinálta, hogy 3000 ezres fordulatnál nem ment jobban se 2-be 3-ba 4- be 5-be. Mintha leszabályozott volna.
Aztán gondolt egyet és újra minden szuper.Vajon mi lehet a gond? Esetleg benzin pumpa?
Ja meg eddig egy fordítás a kulcson és indult, most pártekerés kell neki.
Köszi ha írtok
John -
Sziasztok!
Egy éve vettem egy Peugeot 306 1.4 benyás kocsit.
Szervízben átnézve az derült ki, hogy a lengéscsillapítók cserések és van kicsi olajfolyás a motorban. Ezzel lealkudtam 200-ra.
Leírom, hogy azóta mi mennyibe fájt, és kérnék pár tippet majd, hogy mit hogy kellett volna.tünet: kuplung szét van esve + olaj folyás a szelepfedél tömítés sarkán
megoldás @ szervíz1: kuplung csere + szelepfedél tömítés csere + ékszíj csere
ár: összesen 160 ezertünet: rángat a motor
próbálkozás @ szervíz1: gyertyacsere
ár: 10 ezer
tünet: még mindig rángat
megoldás @ szervíz2: gyertyacsere zavarszűrősre, mert az előző nem ilyet tett bele, kábel csere, hőgomba csere
ár: összesen 40 ezertünet: kipufogó rohad, zajong
megoldás: csere: 80 ezeráltalános szervíz: olajcsere, szűrők, stb.
ár: 30 ezertünet: víz hőmérséklet 110 fokra is felmegy
próbálkozás @ szervíz3: termosztát csere + víz utántöltés: 30 ezer
tünet: még mindig ugyanaz
megoldás @ szervíz2: hengerfej tömítés csere, mindennel, ami ilyenkor kell (beleértve az olajcserét, szelepfedéltömítést, amit nemrég cseréltek, vezérműszíj, vízpumpa, stb.)
ár: még nem tudom mennyi lesz, de eddig 170-180 körülre tippeljükMindez összesen eddig 500ezer Ft ráköltés a 200 ezres autóra kevesebb, mint egy év alatt. És még hátravan a lengéscsillapítók cseréje, mert nagyon kivannak.
Első autó, nincs semennyi tapasztalatom autó karbantartásban.
Szerintetek, mikor mi lett volna a jó döntés, esetleg mikor kellett volna kiszállni belőle?
Az nyilvánvaló, hogy nem érte meg, de nem tudom, hogy vételkor hogy lehettem volna okosabb, és mindenképp szeretnék tanulni az esetből, hogy egy drágább verdával a jövőben ne játszam el ugyanezt.Köszi előre is a tippeket!
-
8
senior tag
Ingyenes CRDI tanfolyam
https://www.udemy.com/course/automotive-engineering-common-rail-direct-injectioncrdi/
Kupon kód: FREERAILNem tudom milyen
-
szilchi
őstag
Szép napot!Volna egy kérdésem,talán jó helyen járok vele
.
Van egy 2000-s évjáratú Mitsubishi Eclipse autóm,3.Gen és 2.4 ccm-es 4G64-es motor van benne.Tervem vele az hogy alaposan helyrepofozom,le van lakva rendesen.
Első lépés a teljes motorgenerál lenne.De nem tudom eldönteni honnan rendeljek alkatrészeket.Itthon nincs.
Van Ebay-en egy [link] felújító készlet.Ez szállítással kb. 110-re jön ki,árfolyamtól függően.Plusz esetleg még egyéb sarcok.
Meg van egy amcsi bolt, [link] ahol ugyan ezt (hasonló..) a készletet összelegózva kb. 160-ra jönne ki szállítással,plusz esetleges egyéb sarcok.
Mindkettő amerikai,egyik se (szertintem) gyári alkatrészeket ad.Mindkettőnél a dugattyúk kísértetiesen hasonlítanak egy olyanra,amit Kínából is tudok rendelni.
Honnan lenne érdemes rendelni.A különbség 50 ezer,ami nem kicsi. -
7Sony7
addikt
Üdv. A minap megnéztem egy autót. 2.0 tdci. Azonnal indult, de eleinte dadogva járt. Pár másodperc múlva kisimult, szépen járt a motor, pár perc után viszont magától leállt. Utána pöccre indult.
Ez valami konkrét hibára utal, vagy nem lehet tudni?Hódmaci: Nem vagyok futóműves, de szerintem a piros, az nincs benne a gyári értékben, viszont olyan elhanyagolható a különbség, hogy valószínűleg nem gond.
Lehet, hogy nem tudott többet állítani a szerelő. -
4264adam
veterán
válasz
Submarine #1081 üzenetére
Pont azt írtam, hogy az akkumulátor megfelelő töltöttségű és a töltés is rendben. Az USB error pedig gyári adatlapban is túl magas amper igényt jelez.
Másik topikban fórumtárs segítette az elképzelésemet:
"
autó-akku és töltéspara kizárható, mert a rádió fesszabályzója biztosan tud még egy 10V akkuból is 5V USB-t gyártani.Én úgy értelmezem a helyzetet, hogy a telefon nagy áramot venne fel, ezért a fej letiltja az USB-t. Ezzel mondjuk sokat nem fogsz tudni kezdeni, első találat:
The iPhone 7 can draw right around 2 Amps. Professional testing, as well as user testing has measured varied results - as much as 2.1A or down to 1.6A.
Olyanokkal játszanék még mint pl.: ha megy a kijelző, akkor kisebb árammal tölt pl. (valószínűleg szinten tartásra elég, ha egyáltalán...)"
2.1A szívást a fejegység nem kezel le, ennyi lesz a gond. Megoldás: Nem szabad hogy a telefon 50% alá merülve 2.1-el akarjon tölteni. Az utolsó 20%-ot kevesebb amperrel teszi meg a szabályzó.
Azt reméltem hogy a telefon csak 1A-el képes töltést kérni mint az Apple fehér gyári adaptere, mai napig max 1A output, de nem.
-
Submarine
senior tag
válasz
4264adam #1080 üzenetére
Üdv!
Egyrészt ahogy írod alacsony akkutöltöttség, másrészt több dolog esetén áll fenn a dolog, tehát a fejegység usb-jének névleges terhelhetősége alatt marad a valós.
Harmadrészt, a fejegység valószínűleg kissé ingadozó 5V feszültséget produkálhat, amire "szegény" Iphone meg védekezésként lekapcsol. Lehet egy kicsit laza az usb is.
Ha módodban áll próbáld ki valakinél másik fejegységgel. Szerintem az a gyenge láncszem. -
4264adam
veterán
Sziasztok!
Vásároltam egy JVC KD‑X351BT típusú fejegységet. Iphone 7 kábelen (USB) használva Spotify néha átáll "USB Error" üzenetre. Leírás alapján túl nagy az áramfelvétel. Nem értem, mert gyári és minőségi kínai adatkábellel is képes produkálni ezt a problémát főleg 40% akkumulátor töltöttség alatt.
Fejegység adatlapja alapján 1.5A 5V-ig működik megfelelően. Ha egyszerre Waze és Spotify is működik akkor 70% akkumulátor töltöttségnél is képes leállni.
Spotify és az adatkábelen való akkumulátor töltés is leáll.
Autó: Ford Focus Mk 1.5 2004 1.6 benzin. Gyári kábelek ISO csatlakozó átalakítóval. Akkumulátor : új 60Ah (1 hetes) Kapocsfeszültség: 12.7V, terhelés alatt is 12.7V, indítózásnál 10V alá nem esik be. alapjárati generátor: 14.5V töltéssel, teljes elektromos terhelés mellett is 1.200RPM-en 14.5V-al tölt, 3000RPM nincs feszültség emelés.
Az egység kikapcsolása majd vissza hol 1 hol 3 perc után áll le.
Firmware az oldalon található 0115 (tehát a legújabb).
Eléggé zavaró ez a funkció mert vezetéken jobbnak érzem a hangminőséget és tölteni is kellene a telefont. Ugye az Apple gyári töltőfej 1A-t ad le.
[JVC KD‑X351BT]
Szerintetek mi okozza ezt az anomáliát? Valaki találkozott hasonlóval? Van rá megoldás, más típusú fejegység mellett is érdekelne? -
Az nem lehetséges, hogy a cső és a hűtő között nem folyik át valami?
A légtelenítő csap nem tud zárni? Nemrég légtelenítették a termosztát csere után, nem lehet, hogy ott történt valami?Úgy tudom, hogy ha a vízpumpa rossz, akkor fűtés sincs a kocsiban, márpedig van, és egész tűrhetően meleg a levegő.
-
válasz
molnarpeter #1076 üzenetére
110 fokot is láttam már a mutatón, de csak egyszer.
100-at többször.
Vízpumpa csere az elmúlt egy évben nem volt, és az autó előéletét nem ismerem sajnos.
Kaptam egy táblázatot az eladótól, de azt sajnos ellopták a táskámmal együtt. -
Sziasztok!
autó: Peugeot 306 1.4 benzin
tünetek:
1.) bemelegedett motornál, az autó álló helyzetében nagyon gyorsan megy fel a víz hőmérséklet vadiúj termosztáttal is
2.) működés közben, régóta járó motornál, 90 fokos vízhőmérsékletnél a hűtő (radiátor) felé vezető vastag gumicső meleg (de simán megfogható), maga a radiátor hideg, max a motor felől sugárzó hő melege érezhető rajta
3.) 100 fok körül kapcsol be a venti
4.) hidegebb motor esetén 92-93 fok körül van egy visszaeséte a vízhőmérsékletnek; gondolom itt nyit a termosztátLaukisként nekem az a furcsa, hogy nem forró a hűtőradiátor.
Merre keressem a hibát?A szerviz elfoglalt és messze van ahhoz, hogy ne próbáljam meg magam diagnosztizálni legalább a gondot.
Kössz!
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 1.6 szívóbenzin motor. Pöcc-röff indul, viszont hidegen van egy kerregő hang indulás után mintha az önindító fordulna még párat.
Ha már melegebb a motor és leállítom majd újra beindítom akkor már nem csinálja. De huzamosabb állás után (estétől reggelig) megint csinálja. Ez kb azóta van mióta fixen 10fok alatt van a hőmérséklet. Ez bendix hiba lehet? -
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter #1072 üzenetére
Na, leszedtem a burkolatot, aztán (idő hiányában) az egyik oldali klipszet, ami fogja. Van oda kenve valami, valószínűleg tettek zselét, csak keveset. Kicsit megmozgattam, klipsz vissza, most egész jól működik. De azért valószínűleg felhívom a szélvédőst, hogy tudjon róla, végül is ő nem rakta jól vissza. Aztán ha mégis vacakol, tegyen még anyagot oda, ne sajnálja.
-
7Sony7
addikt
Srácok, sehol nem találok infót, segítsetek, hogy keressek rá: Ford c-max esőszenzor le-felszerelése videót keresnék, meg hogy kell-e ehhez is külön zselé, vagy csk simán vissza kell tapasztani a régit. (Szélvédő csere óta nem túl jól érzékel, és kintről látszik, hogy nem szépen fekszik fel). Ezért gondoltam, hogy ha nem túl macerás, akkor megnézném itthol, csak nem akarom eltörni.
-
bul07
nagyúr
Akkor ez ad egy kis reményt hogy tényleg csak átmeneti hiba volt, és nem kerül sok csillóba a javítás
Bosszantó az egészben hogy januárban műszaki és égő lámpával nem megy át
(de ha nincs égő nincs ami világítson)
Egy egyszerű műszerrel már kiolvastuk de nem talált hibakódot, törlést is indítottunk de
Lehet gagyi volt a műszer, azt hiszem ilyen [link], de megvan már öcsémnek vagy 3éve így lehet régebbi modellMikkor az EGR miatt dobot hibakódot azt ki tudta olvasni régen
-
bul07
nagyúr
Légzsák hiba jelzés elalszik magától vagy törölni kell?
Értem úgy hogy mondjuk csak egy érintkezési hiba volt ami megszűnt.
-
haromegesz14
aktív tag
Sziasztok!
Foncsoros szakit keresek fényszóró felújításra, illetve egy megbízható fényezőt cserélt hátsó sárvédőívek és küszöbök fényezésére. Helyileg Pest megye. Privát üzenetben küldött ajánlásokat megköszönöm! -
7Sony7
addikt
A kutyafülit. Tudom, hogy miért csinálja, csak reménykedtem, hogy elfelejti, és míg újra helyreáll, addig, ha szép egyenletes az alapjárat, akkor lehet arra következtetni, hogy rendben van moci. (Az 1.6 tdci 109LE-tudtommal nem lekérdezhető a korrekció mértéke).
Hódmaci: Nekem Vernet került az isuzu motoros astrába, 62000km-el ezelőtt, de még jó.
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Segítenétek márkát választani.
Volna egy 2001 Suzuki swift 1.0 autóm.
Sajnos tönkre ment benne a termosztát.
Azt már kiderítettem, hogy 88c kell bele de milyen márkát válasszak?
Nem akarom a legagyibbat és valami túlárazottat sem.Itt nézelődnék de elvesztem a sokaságban.
Illetve már ha itt tartunk lecserélném a hűtő folyadékot is.
Abban milyen márkát ajánlanátok? vagy az mindegy? -
7Sony7
addikt
Megint egy kis elméleti kérdés: Ha jól tudom, a közös nyomócsöves dízelmotoroknál van olyan, hogy hozamkorrekció. Ha egy ilyenről levesszük az akkusarut pár percre, ezt elfelejti?
Ha igen, akkor egyenetlenül jár, míg meg nem tanulja megint? -
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Csapágy kérdésben szeretnék a tapaszatalataitokra támaszkodni.
Generátorban a két alábbit kellene cserélni:
Első:
NSK B17-102DG36
⌀17,0 ⌀47,0 14,0
Hátsó:
SKF BB1-3036
⌀17,0 ⌀35,0 10,0A helyi boltban az alábbi kettő kapható a kívánt méretekben:
nagyobb: FAG 6003-2RSR-C3 (1530Ft)
kisebb: Koyo 6303RS C3 (960Ft)Mindegyik mélyhornyú golyóscspágy, porvédővel.
A két új amint kiderítettem a C3 jelölés "Normálnál bővebb csapágyhézag"-ot jelent.
Valamint a leírásukban 11-12.000 a max fordulatszámuk amin használhatóak.
Ki szabad ezekre cserélni a gyárit, vagy ajánlatosabb specifikusan generátorcsapágyként árult példányokat venni?
Pl. a Kovács autoalkatrész webshopban is van (ott generátor típus alapján be tudtam azonosítani).
Az első ~1000Ft a kisebb pedig ~2200Ft.
Jelentenek ezek az árak jelentős minőségbeli különbséget, vagy az inkább az >5000Ft-os kategóriára jellemző? -
7Sony7
addikt
Srácok, egy elméleti kérdés: Adagolós dízelmotornál mennyivel kell elállítani a befecskendezés időpontját, hogy dadogjon a motor?
Másképp nem mondva, az előírt befecskendezési szöghöz képest hány fok, ami nem okoz üzemzavart? -
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Milyen forrasztást igényel a generátor állórészének kivezetései és a diódahíd közötti kontakt?
Gondolom a hagyományos oda kevés, a folyamatos hőterhelés miatt. -
-
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Suzuki swift 2001 1.0
Nem régen(1-2 hónapja) újították fel a fékeket.
Tárcsa + betét csere illetve fékolaj csere.
Hátsó fékek rendben voltak így azt csak kitakarították.Mostanában menet közben nyikorgó hangot ad ki a fék elől.
Azért gondolom, hogy a fék mert mihelyst ráteszem a lábam a fékpedálra a nyikorgás megszűnik.
Főleg alacsony sebességnél hallom és néha mindkét oldalról jön a hang.Tudnátok ötletet adni mi lehet a gond?
-
8
senior tag
válasz
Submarine #1048 üzenetére
Nyugodtan vegyél felújítottat.
Sőt a sajátodat is felújíthatod ha tudod egy hétre nélkülözni - vidéken feleáron megcsinálják mint Budapesten.
Az akksira is érdemes ránézni, mert a rossz a generátor kinyírhatja.Ha olcsóbb megoldás kell akkor bontóból beszerelési garanciával, nyilván a vele járó élettartam-kockázattal.
-
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Kénytelen vagyok venni egy generátor Fiat Punto-hoz.
Megvehetem a felújítottat (cseredarab-visszaküldés), vagy jobb egy utánygyártott AS-PL A4003PR, vagy inkább MAGNETI MARELLI?
Van ajánlott vagy ami kerülendő? -
bul07
nagyúr
Fékbetéteknek van eltarthatósági ideje?
Kocsihoz kaptam egy garnitúra hátsó fékbetét szettet két éve mikkor hozzám került a kocsi, és kb egy ével előtte lett vásárolva a betét
Tehát olyan 3éve pihen a dobozbanAmúgy Brembo [kép], csavarral csúszkákkal [kép]
És amúgy gondolom hogy hátsó féktárcsát is párban kell cserélni ha úgy alakul
-
7Sony7
addikt
Erről jut eszembe, fékbetétet mennyire szabad lekoptatni?
-
8
senior tag
autodoc-on ma valós akcióban jó áron vannak féktárcsák, érdemes ránézni ha valakinek kell vagy várhatóan kelleni fog a közeljövőben
https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/fektarcsa-10132 -
bul07
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #1039 üzenetére
Itt talán ki tudod keresni [link]
Én nem találtam meg motorkód jól jött volna és csak N16E láttam -
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Van valami lehetőség arra, hogy alvázszám alapján keressem meg a megfelelő alkatrészt? Párom autójában kellene kerék oldali féltengely csuklót cserélnem, és sajnos minden webshop-ban két féle méret van. Az autó egy Nissan Almera N16 Hatchback 2.2di, 2000-es évjárat. A méret különbség az alkatrészek között a fogszám. Az egyiknél külső fogazás: 27 belső: 35, a másiknál külső: 27 belső: 26.
Előre is köszönöm a választ. -
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Bp-en és környékén tudtok-e szerelőt ajánlani a következőkre egy 1999-es Peugeot 306 1.4 benzines kocsihoz:
1.) Kipufogó javítás - a katalizátor mögött végig van rohadva a csövek és a dob csatlakozásánál. Nem zárkózom el sport kipufogótól sem, ha nem sokkal drágább, és van olyan az élettartama.
2.) lengéscsillapító csere / felújítás - Olyan megoldás is megfelel, hogy én veszem meg az alkatrészeket. Felújítás is jó lehet, ha megéri.
3.) Futómű átnézés, korrekció - sajna megtaláltam egy-két durva kányút nem lassan. Egyiknél azt hittem, hogy kettétörik az autó. Nem érzek változást azóta, de szeretnék biztosra menni.
Kössz! -
7Sony7
addikt
Srácok, Bosch ve mechanikus adagolón a hidegalapjárat állító valami hűtővíz melegével működő patron. Mennyit kellene ennek mozdulnia?
-
h1ght3chzor
őstag
Van itt valaki, aki Pesten holnap/hétvégén át tudna nézni egy H-s Astrat vásárlás előtt?
-
hardad
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy 2008-as Mercedes CLC 2.2 CDI 110kw.
Egy autóvillamosági szerelőt keresek, akinek a keze alatt fordultak már meg Mercedesek, illetve van tapasztalata velük.Két probléma áll fent.
1: A hütőfolyadékszint ellenőrzés a kijelző minden indítás után, megfelelő mennyiség van benne, mind a hűtőfolyadékszint szenzor, és a hűtőhőmérséklet érzékelő szenzor is cserélve lett, a hiba ugyanúgy fentáll.
2: A világítás kapcsolóval csakis helyzetjelző+tompítottat egyben, illetve refit tudok kapcsolni, parkolófényt, ködlámpát, külön csak a helyzetjelzőt nem.. Itt is volt egy cserés próba hátha a kapcsoló a rossz, de a másik kapcsolóval is ugyanazt produkálta.
Tehát aki tudna végezni autodiagnosztikát Mercedes specifikusan, illetve ezeket a problémákat tudná orvosolni, az kérem jellezze felém privát üzenetben!
Köszönöm szépen!
ui: Baranya és vonzáskörzete előny, de bárhonnan várom a válaszokat.
-
Jocohun
tag
válasz
molnarpeter #1032 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod. Igen azt tudom, hogy be kell kopnia a gyűrűnek és olyankor mégy füstöl és több az olaj fogyaztáss. Csak fura, hogy a 2 óra járatás alatt fúll ról minimum alá esett az olaj. Az nem sok kicsit? A szerelő azt monta, hogy át vizsgálat nincs kopás a hengeren sőt még nagyobb kompresszió lett a motorba mint azelőtt volt mert érezhető a berántáskor meg vissza is ránt picit. Előtte ijen nem volt. Köszönöm a válaszod.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Jocohun #1031 üzenetére
Be kell kopni az új gyűrűnek is, addig normális, ha kicsit több olaj fogy. Én egyelőre azt mondom, hogy használni kell, és sűrűn nézni az olajszintet, mondjuk naponta indítás előtt. Két dolog jutott eszembe még: figyelni kell, hogy ugyanott álljon a gép, és lehetőleg vízszintes legyen, másrészt pedig nem ismerem a motort pontosan, de vas hüvelyes henger el tud kopni hordósra, azt szétszedve lehet megmérni igazából, tűréshatáron felül olyankor fúrás és túlméretes dugattyú segít, NiCaSil bevonatos henger esetén pedig a csere vagy hüvely befaragása a javítás. Szóval összességében szerintem egyelőre nehéz biztosat mondani
-
Jocohun
tag
Heló mindenki. Segítséget szeretnék kérni. Nem tudom, hogy jó helyre írok. A probléma az lenne van egy Briggs quantum 5 lovas motorom ami kapáló gép és most lett gyűrűzve mert ette az olajat illetve át vizsgálva. A szakember álltal javasolt 2 órát bejáratá megcsináltam mondta, hogy még füstölni fog egy darabig még be nem kopik füstölt is és néha puffogott egyet kettőt. Aztán megnéztem az olajszintet és az olaj szint a nívón a minimum alá esett. Ez természetes dolog vagy nem? Erő van benne mert kicsit dolgoztam vele. Köszönöm a válaszát.
-
8
senior tag
Nipparts gyártmányú kerékcsapágy milyen minőséget képvisel? (Hondába)
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1026 üzenetére
PDF [link]
Itt max 7évet írnak(10-es lap) , meg hogy a gyártó szabályozzaUnless otherwise specified by the vehicle manufacturer, we recommend changing the belt after a maximum op-erational lifetime of seven years.
Lehet a VW kellene írnom de azok egy ilyen öreg kocsira tuti tojnak.
-
bul07
nagyúr
Vezérlés kérdés
VW Touran 1.9 PDTDI (BRU) (2005)2016.03.05-én 177.500Km volt cserélve Contitech a szíj , Graf vízpumpa
Könyve szerint elméletileg (kép [link], [link]) 90e ellenőrzés 120e csereMost 231.000Km van benne.
53500Km van a szíjbanNa de ha nincs meg a km akkor hány évente illene?
Mert olvasok meg videókba elmondanak sok időintervallumot, van aki szerint 5év vagy 7év de volt olyan videó hogy 10évet emlegettek.Mennyi idő az ami még simán biztonságos, meddig merjem eltolni?
Nincs kínozva pörgetve, autópálya ha évente egyszer van
-
-
-
P.zsozso
friss újonc
sziasztok !
Nemtudja veletlenul valaki,hogy miert nem indul be az autom ,pedig mindent kicsereltunk(Benzin motor)gyertya,gyujtotrafo ,meg kabeleket is .Most rajottunk,hogy nem ad aramot a gyujtotrafonak mikor raadom a gyujtast akkkor se mikor hajtatom .Valakinek valami otlete?Mivel nemtudom beindittani ,nemtudom elvinni szervizbe megteszteltetni . -
h1ght3chzor
őstag
Van itt olyan, aki 4 lengescsillapitot Budapesten ki/beszerelne jó áron?
-
Ryan_Sanchez
tag
Leírom hátha valakit érdekel a jövőben, a szerelő javaslatára végül pucolásra és falazásra fog sor kerülni. P0400 hibakódot dobja a műszer, ami ugyebár a kipufogógáz visszavezetésére utal. Röviden, a problémát megoldaná de nem feltétlen szükséges a csere.
Az alkatrész ki lesz véve, megtisztítva (nem tudom pontosan hogyan, majd rákérdezek) és "lefalazva" kerül vissza. Ennek egy hátránya lesz, vissza fogja írni mindig a check engine lightot a rendszer, de neten kutakodva találtam erre egy megoldást, egy 8mm átmérőjű lyuk amivel átverik a rendszer. Persze ezzel a metódussal kis mennyiségű dzsúva visszakerül a szívásba, de valamit valamiért, inkább ne világítson az a szar.
A káros kibocsátással meg annyit, tudom gonosz dolog de akkor az óceán járokkal is kezdjenek valamit, meg a gyárakkal stb. stb.
Késöbb egyébként lehet cserélem, egyenlőre megpróbálom így, aztán kiderül.
Talán a melegedésnél nem lesz marginális különbség, tudom ez nem fog kiderülni...
-
-
8
senior tag
válasz
Ryan_Sanchez #1013 üzenetére
Az egr ledugózással megváltoznak a kibocsátási értékek, csak külön jattal fog átmenni a műszakin. A motornak viszont jobb a ledugózás, igaz hogy később melegszik be de a sok dzsuvát nem viszi vissza a motorba.
De dízel egr-t ledugózni szerintem az emberöléssel azonos kategóriába kellene hogy essen, annyira megnő a NO2 kibocsájtás.Szerintem egyből cseréltesd, a tisztítás csak plusz pénz a szerelőnek. Városi üzemben pár 10ezer km után úgyis újra viszed hozzá, akkor már cserére.
-
7Sony7
addikt
Srácok, 2016- Ford Ranger. A váltóbowden beállításához honnan lehet odaférni?
-
válasz
Ryan_Sanchez #1013 üzenetére
Szia!
A lefalazás - mivel megváltozik az autó kibocsájtása- nem egészen legális. Meg lehet tenni, a motornak nem tesz jót mert pont azt segítené hogy hamarabb felmelegedjen.
Ha az egr kikopik, felesleges tisztítgatni már. Amikor berakódik és használva van az nem egészséges neki. -
Ryan_Sanchez
tag
Sziasztok!
Holnap megy a kocsi szerelőhöz, tanácsot szeretnék kérni.
Van egy 1.7CDTI Astrám ( Z 17 DTL) 2006-ból.
Első tulaja vagyok, 135e km van benne.
A kigyulladó check engine EGR szelep hibára utal.
Mivel cseréje elég költséges, és állítólag macerás, ezért a szerelő tisztítással próbálkozna, hogy pontosan milyen tisztítással nem tudom.
Alapvetően nem kormol (2500-3000-ig szoktam max. kihúzatni melegen), de üresben mikor a szerelő odalépett neki ott brutális korom mennyiség jött ki.
A diagnosztikánál túl nagy átáramlásról (vagy valami ilyesmi) magyarázott, ebből arra jutottam, hogy a koxtól nem tudnak záródni a szelepek.
Szerintetek egy tisztítással megoldódna a probléma, vagy mindenképp cserélni kéne az alkatrészt?
Sajnos leginkább városban van használva (tudom, nem erre való) de nem akarom elhinni hogy ennyi kilométerrel elektronikai hibás az alkatrész.Pluszban olvastam EGR lefalazásról, dugózásról , ez pontosan mit jelentene, illetve megérné-e megcsináltatni?
-
PeeterssoN
őstag
Sziasztok!
I30 2011 jobb hátsó kerekénél csörgést hallottam, nem mindig csak nagyobb bukkanónál rázósabb úton. Ezért a szervíz rakott fel új tárcsát és betétet, ami amúgy is esedékes volt.
Ez pár napja történt, most megint elkezdte nem olyan zavaróan. Minél többet megyek vele egyre sűrűbben hallom. Porvédő lemez? Futómű? Visszaviszem csak gondoltam előzetesen megkérdezem. -
-
bambano
titán
Üdv!
Azt szeretném megtudni, hogy az ilyen zseb-bikázóknak van-e valami értelme vagy tutti átverés? [link] -
Gergello
addikt
válasz
molnarpeter #1008 üzenetére
Szakad akkor meg motor KO
És a szíjak, vízpumpa ? -
Gergello
addikt
Sziasztok !
Akinek van fent szervizes progija meg tudná nézni, hogy mi a vezérléscsere intervalluma ennél az autónál ?
2015-ös
1.3 diesel
66 kw
263A200 kezdetű motorkódKöszönöm.
-
h1ght3chzor
őstag
Sziasztok!
Lenne itt valaki kedves szerelo, akivel tudnék beszélni 10 percet, Audi A5 vs A7 szerelési, alkatrész árakról?
Köszönöm.
-
Szabi®
addikt
Sziasztok! Sajnos ma az Audi TFSI Quattrom B7 olyat kezdett csinálni hogy 1-esbe 4 ezernél, 2-esbe 5 ezernél bedadog,leszabályoz,ha tovább váltok nincs gond,de kipörgetni nem engedi,viszont 240-260-al enged menni.
Eddig nem csináltaMi lehet a gond ? Turbó geolapát ? Gyújtás ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Vásárolj okosan, fizess kényelmesen!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Asus Rog Strix G16
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged