- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
matrix23
tag
Sziasztok!
Abban esetleg tud valaki segíteni hogy, egy kerepelő hangot ad ki az autó, de mikor benyomom a kuplungot, akkor megszűnik ez a hang és csak szépen halkan jár a motor, ha kiengedem a kuplungot újra elkezd kerepelni vagy csattogni vagy nem is tudom mihez lehetne hasonlítani..
köszi
ja amúgy 2008 1.6 benzin golf v -
maglew
aktív tag
Sziasztok.
Ki kellene cserélnem egy antennát a kocsimon de nem tudom melyik típusút kellene rendelnem ebayről.
Létezik valami program amibe beírom a kocsim alvázszámát vagy típusát és kidobja az antenna (vagy egyéb alkatrész) típusszámát? -
-
-
válasz
Anaren91 #1190 üzenetére
Köszi a tippet!
Csapágyas a motor, de nem az adja azt a belülről is jól hallható hangot.
A váltórudazat kotyog, mint a fene, átveszi a motor rezgését, és az hörög ezerrel.
Szerzek hozzá felújító szettet.Viszont pár napja elég érdekes élményben van részem.
Nagyobb fokozatokban csúszik a kuplung, ha olyan 2500 körül odalépek neki. 3300 körül áll meg.
Nézem nagy csodálkozva, hogy micsoda gépállatban ülök, ami ötösben kipörgeti a kerekét, de nyilván a kuplung az, pedig nincs még egy éves.
Nemtom, mi lelte, pedig nem fog nagyon felül, és nem is szoktam rajta pihentetni a lábam. Remélem, nem olajos.
Igaz, hogy pont egy kölcsönadás után kezdte csinálni, de csak nem égették már el a kuplungot pár nap alatt. -
maglew
aktív tag
válasz
molnarpeter #1192 üzenetére
Köszi. Honnan tudom meg a cikkszámát?
-
-
maglew
aktív tag
Sziasztok. Hyundai i20 (2015) hátsó tetőantenna talpát sikeresen letörtem egy tolatási manőver során.
Gyári talp 45 ezer ft, mert állítólag valami erősítő is van benne.
Azt mondták, hogy jobb ha nem utángyártottat rakok bele, mert lemerítheti az akkumulátort, ha nem kompatibilis a rendszer.
Ti hallottatok már ilyet?
Hol lehetne jó minőségű utángyártottat vásárolni? -
válasz
Anaren91 #1188 üzenetére
Majd szereznem kell megfelelő szerszámot, mert az Obi-ban nincs olyan mélyre nyúlós szögben is működő csőkulcs, ami a gyertyákhoz kell.
260ezer km sok? Vagy az előző tulaj ennyire erőltette alacsony fordulaton?
Nem maga a csere drága, hanem hogy teljesen szét kell szedni a motort; szelepfedél tömítéssel, hengerfejtömítéssel együtt, plusz az ilyenkor szükséges csavarcserékkel, stb.
300-at mondtak rá.
-
válasz
Anaren91 #1186 üzenetére
Okés, megnézem. Köszi!
A főtengely végében lévő csapágy nem lehet? Ha igen, akkor gondolom a gyertyás módszerrel nem lehet kideríteni.
Kopogósnak is lehet nevezni a hangot végülis. Felveszem holnap videóra hidegen és melegen is.Olajcsere úgy 3000km-rel korábban volt.
Nem mondták, hogy lett volna benne forgács.Az olajnyomás csak indításkor villan be egy kicsi időre.
Igen, már elötte is csinálta, őszintén szólva jó rég csinálja.
-
Anaren91
senior tag
A főtengelycsapágy kopogó hangot ad. Olajnyomás is bevillanna nagy valószínűséggel. Olajcsere mikor volt utoljára? Ha a csapággyal van baj lenne benne fémforgács.
De amúgy könnyen kiderítheted, hogy a csapágy e a gond. Egyesével végigmész a gyertyákon, lehúzod a kábelt, ráindítasz a kocsira úgy, hogy nincs rádugva. Mármint mindíg csak 1 van lehúzva, és mész sorba. Ha csapágy akkor valamelyik lehúzásával meg kell, hogy szűnjön a fura hang. -
Sziasztok!
Főtengelycsapágy kopásnak mik a jelei?
(Peugeot 306 1.4 benzin.)Nálam az van, hogy hidegen a motor kissé kásásan kavargó hangot ad ki, ami a melegedés során elhalkul, majd átmegy kereplő, kicsit dízeles hangba. Az utastérbe nagyon behallatszik.
2000 alatt nem nagyon hallani, és 3000 felett is elhalkul a motor egyéb hangja mellett.
A kettő között állandó fordulaton, és nagy gyorsításnál hallani, kisebb gyorsításnál elhalkul.
Motorfék üzemben semmit nem hallok belőle belülről.Először azt hittem, hogy valami cső, vagy lemez rezonál melegen, de a szerelő szerint főtengelycsapágy kopás. Sajnos ezt egy hengerfej tömítés csere után állapította meg, ahol mindent is cseréltek, és csapágyat csak újbóli teljes szétszedéssel lehetne cserélni.
Persze, csak fülre állapította meg, aminek nyilván hiszek, de valami szalmaszálba próbálok kapaszkodni, hogy hátha mégsem az.
A fenti tünetek szerintetek is főtengely csapágy kopásra utalnak?Köszi!
-
7Sony7
addikt
Üdv. az olajleeresztő csavart kivéve láttam, hogy elég csúnya a menet. Persze hajtatta is magát. Mivel nem volt itthon másik, így viszaraktam a régit.
Mit tennétek következő olajcserekor? Az ok, hogy új csavar, de az olajteknőben lévő menetet járassam meg menetfúróval kicsit? -
-
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1177 üzenetére
Azt sose mondtam, hogy létezik olyan kocsi amire sose kell költeni, viszont vannak olyanok amire arányosan annyit kell költeni, hogy már nem éri meg. Legtöbb francia ilyen. Főleg az öregek ahol az elektronika adja meg magát leginkább. Árukat se tartják, az én szememben fillért nem ér egyik se.
De ott a kollégám, most vett nem rég egy 2014-es Cliot, asszem 150k km lehet benne, szereti, eddig gondja nem volt vele, kinézni se néz ki rosszul. Aztán majd az idő megmondja mennyire volt jó vétel.
Típus hibákon kívül kb ugyan az a baja a francia autóknak mint a BMW-knek. Sok a lefingott darab, mert megvenni megtudják, csak épp karbantartani nem szeretik... Aztán a sok apró elmaradt szervízből egyszer csak megindul a szartenger, ekkor meg már lehet nem éri meg költeni rá.. -
Minden gyártónál van fekete bárány. Sajnos kifoghattál egyet.
(#1175) Anaren91 : Mindenki szíve joga nem szeretni v szeretni egy-egy gyártót
Az audinak is vannak nyűgjei de még a japán csártóknak is megvan a keresztje egy egy megoldás v modell kapcsán. Nyugodtan írd le amit gondolsz
-
tusi74
őstag
válasz
Anaren91 #1175 üzenetére
Igazából már azt unom, hogy mivel egyáltalán nem értek hozzá, mindig úgy kapom vissza az autót, hogy "tuti jó", "pöccre indult 10-szer a műhelyben". És lassan két hetente jönnek a bajok, ennél a tuti jónál, lehet az autóvillamosságoshoz fogom utaltatni a fizetésem, mert lassan már másra sem költök csak erre.
-
Anaren91
senior tag
A nehéz indítás az megint más tészta, de annak nem hinném, hogy van köze ahoz, hogy beragadt a gáz. Angol fúrumon többen írtak le hasonló esetet, volt akinek egyszer történt meg, és utánna nem tudta reprodukálni (Renault persze elhajtotta, hogy nincs itt semmi látnivaló). Pillangó szelepet nézesd meg szervízben, vagy valentin napra hívj el valakit egy romantikus pillangószelep tisztításra
Nem tudom, hogy bovdenes vagy elektromos gázpedál van-e benne, de az is lehet ,hogy ha elektromos, akkor valami szenzor vacakol. Mindenképpen egy normális szervízbe kellene átnézetni.#1173
Az aksi probléma valszeg valami ilyesmi lesz. Nekem a klíma kábele ért hozzá az EGR hűtőhöz, teljesen átégett a gégecső, meg a szigetelés, és letestelt a motorral. Én meg csodálkoztam, hogy miért merül le a kocsi. Forrasztás meg zsugorcső megoldotta#1176
Erre inkább nem írom le mit gondolok mert Bitpork még a végén márka rasszistának hív -
Akkor ott az autónak valamilyen elektromos gondja lesz.
Ha jól tudom az 1.2 twingo láncos. Meg kellene hallgattatni valakivel aki kicsit - bocsáss meg ezért , nem bántó szándékkal írom! - műszakibb hogy csörög-e?Eh félreolvastam.
Ha nem akkor pedig autóvillamosságihoz elvinni mert lehet valahol testpont rohadás, vagy zárlat ami az akksit szívja. -
tusi74
őstag
Amit tudni kell az előzményekhez. Tavasszal 1 hónapot állt az autó, csurig lemerült az akksi. De szó szerint 0-ra. Kicserélték az akksit teljesen újra, attól kezdve az öndító kezdett sz@rakodni,. holott pár éve az is ki volt cserélve, és nem felújítottra, hanem újra. Autóvillamosságos megnézte az önindítót, azt mondta, fel kellett újítani, de jó lesz. Ugyanúgy megmaradt az, hogy naponta használva az autót reggelente 2-3 indításra indult.
2 hete ismét lemerült csurig az akkumulátor (ekkor 3 napot nem ment az autó), de még nagyon hideg sem volt), az a vadonatúj akkumulátor, amit nyáron szereltek bele, sőt zárlatos is lett. Újabb akksi a kocsiba, Varta, már a beszerelés után 3-szorra indította a kocsit, ugyanúgy nyekergett az önindító. Az akksikat mindig szakbolt szerezte be, és szerelte be, mindig katalógusból nézte meg, ebbe a kocsiba milyen kell.
Ma reggel csak 5-ödszörre indult a kocsi, a szokásos önindító nyekergés de elindult, és kb. 15 km-en hibátlanul ment, a hiba teljesen váratlanul kezdődött. -
tusi74
őstag
válasz
molnarpeter #1169 üzenetére
Köszönöm, nagyon kedvesek vagyok. Minden infót gyűjtök, mert próbálok kalkulálni, hogy mennyibe kerülhet majd, de én nő vagyok, igazából egyedül nem tudom megcsinálni.
-
Anaren91
senior tag
Valszeg kiakadt a pillangószelep (elkoszolódott), vagy ha elektromos a gáz akkor az is szarakodhat. Nekem még az 1.0 es Szuszka csinálta ezt, ment magától, leszadtem a légszűrőt, és tiszta redva volt a pillangószelep, nem zárt vissza rendesen, ha elvettem a gázt. Nem volt kevem elmenni messzebb tankolni normális kúton, elmentem a helyi kútra, és a vacak benzin miatt tiszta koksz lett a szelep...
Nem találok értelmes leírást róla, hogy a tiéden hol lehet, ha szerencséd van a motor oldalán, ha nem, akkor a szívósor alatt.. -
tusi74
őstag
Sziasztok! Nem tudom, van-e itt valóban autószerelő, de kíváncsi lennék, hogy ez milyen hiba. Nagyon ijesztő dolog történt ma velem. Mentem az autópályán, és képtelen voltam lassítani. Ha megnyomtam a kuplungot (gázról le), felment a fordulatszám 5000-re, felbőgött a motor.
Majd azt tapasztaltam, hogy simán tudtam úgy menni, hogy nem volt a lábam a gázon, tartotta a 80-as sebességet az autó. Végül úgy sikerült letérni az autópályáról, hogy csak a féket nyomtam finoman, szakaszosan, kezdett csökkeni a sebesség, 60, 40, majd 40-nel lecsorogtam az autópályáról, majd az első buszmegállóban megnyomtam a féket satura és lefulladt. Ez az ócsai és a dabasi elágazás között történt, abban az 5-7 percben lepörgött előttem az életem. Majd a buszmegállóban próbáltam újra beindítani, és úgy indított, hogy kuplunggal 5000-es fordulatszám állva.
Kérdésem az, hogy mi történt? Az autómentő aki kijött, azt mondta, hogy szerinte valami elektromos hiba, és valami elszállt, de ő sem tudott többet. 2006-os Renault Clio II-es.
Légyszi segítsetek, ilyen még sosem volt. -
-
-
-
válasz
Jinxb1rd #1159 üzenetére
Szia!
A hydractive rendszer nagyon kényelmes de nem olcsó szervizelni. Sajnos van egy futás ami után a teljes rendszert javasolt cserélni. Lehet próbálkozni részenként de minden elöregedik benne. -
Jinxb1rd
addikt
Sziasztok!
Kérlek segítsetek, mert a szüleimet már lassan fél éve átvágják különböző szedett-vedett emberek, a kocsit azóta próbáljuk leműszakiztatni. Nem megy át a műszakin, mert rossz a rugózása, drágább szerelőhöz meg nem tudjuk elvinni, mert nem tudjuk kifizetni. 120.000 Ft-ot mondtak a munka+eszközökre, miközben a kocsi 140.000-be került. Szüleim most munkanélküliek, nyugdíj előtt 1-2 évvel vannak, minden forint számít. Apám tudna dolgozni, de kocsi kell hozzá.
A kocsi: Citroen Xantia 1.6
Azt állítják, hogy ki kell cserélni mind 6 gázgömböt benne. Már ott kezdődik a probléma, hogy össze-vissza beszélnek, hogy milyen gázgömb kell bele. Én utánanéztem és az infómorzsák alapján erre gondolok:
- 2 db első gázgömb
- 1 db első középső gázgömb
- 1 db hátsó középső gázgömb
- 2 db hátsó gázgömbKérdések:
1) Látom hogy van hidraulikus gázgömb nyomástároló, van sima hidraulikus gázgömb, van simán nyomástároló néven... Ennyi fajta van, vagy ennyi megnevezése van egy cuccnak? Amiket én felsoroltam azok ehhez a kocsihoz jók?
2) Úgy olvastam, hogy ezeket fel is lehet tölteni, azt állítják hogy nem és ezért meg kell venni őket. Tényleg újat kell venni belőlük?
3) Az is fura számomra, hogy miért kell az egész szettet kicserélni, miért nem csak azt ami elromlott. Vagy ezek együtt romlanak el? Vagy nem lehet kivizsgálni melyik rossz?Ha értetek hozzá, vagy van ismerősötök aki tudna segíteni, rengeteget segítség lenne. Csak infó elég lenne, aztán megpróbálnék valami értelmes szerelőt találni nekik Kecskemét térségében.
Kérlek segítsetek, mert már mindenki idegileg teljesen kivan, hogy mihez kezdjünk, hogy legyen egy forgalomba vihető kocsink.
Testvéremet se tudtuk kórházba vinni, mikor szükség lett volna rá.
-
-
7Sony7
addikt
Na megint én, hali.
1.6 TDCI, turbónyonás szabályzó mágnesszelep rossz, túltölt 0.25 bar-ral.
Érdekes módon szinte semmi nem vehető észre, viszont, ha regenerálás közben tőrténik mindez, akkor a nyomás elkezd ugrálni, ugyanekkor rángat az autó, és a töltőlevegő-hűtő megkerülő szelep is szabályoz össze-vissza.
Mi a különbség, ami miatt csak regen közben jelentkezik a probléma? -
-
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1153 üzenetére
"Európában a skandináv országokban vezették be először a nappali menetfény kötelező használatát. A svéd autógyártók eleve úgy árulták a gépjárműveket, hogy ez már a lámpatestbe épített szériatartozék volt."
Az meg, hogy melyik autógyártó hogyan implementálta teljesen márkafüggő, nekem is a tompított xenon baszatja ha be van kapcsolva a DRL. Annyi, hogy én a menüben ki tudom kapcsolni, mert németeknél még mindíg nem kötelező állandóan égetni a lámpát. -
-
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1151 üzenetére
DRL nek hívják amire gondolsz. Nappali futófény vagy mi a magyar elnevezése. Ha a miatt világít állandóan akkor csak kiprogramozni lehet belőle, bár ezeknek a fordoknak elég szar a közösége, mert lószart nem találok róla a neten kb... Nekem menüben ki lehet kapcsolni, de Fordról ennyit sikerült összeszedni, hogy csak programozni lehet. De hogy pontosan melyik lámpát is kellene kapcsolnia, vagy hogy működik, semmit nem találsz róla a neten...
-
-
-
Anaren91
senior tag
0 állásban semmilyen kocsin nem kellene hogy menjen. Németeknék nem kötelező napközben se főúton se autópályán a világítás ezért náluk az automata funkcióban is ki van kapcsolva a Day light, de hogy 0 ba világítson, az nem normális. Legalább is szerintem.
Milyen Fordról van szó am? -
-
-
7Sony7
addikt
Srácok, mi a tapasztalat, néha megszorul az egr, akkor a motor visszahűléséig úgy marad. Következőleg megint jó.
Menthető még tisztítással, vagy csak a csere segít? -
bul07
nagyúr
Szét kell nézni rendesen
Mostani példa
Meriva A, hátsó kerékcsapágy
Unix 30% kedvezménnyel 35-40e Ft
Webshop 24-25e Ft
Unix kedvezménnyel 13e Ft, 25e körül a teli ár, tehát teli áron is jó lett volna
A márka az mindegy volt ha 40-50e Km kibírna akkor az már örök élet édesapámnakNa meg többe van akna díj mint amivel többe kerül az alkatrész egy nem jó alkatrész rendelés esetén, szerelő nem fog nettről rendelni, és ha bontás után derül ki hogy rossz a nettről rendelt alkatrész mehet a fejvakarás
Legtöbbször bontás után derül ki hogy jó e az alkatrész -
Anaren91
senior tag
Még sok az olyan ember aki nem mer online vásárolni, mert elveszik a kártyájáról az összes pénzt is, meg hát ha személyesen bemegy az az igazi. Nameg hát adnak ám 10% kedvezményt!! Csak azt nem nézi meg, hogy még úgy is 2x annyiba van, mintha megrendelné online... Majd kikopik ez a generáció aztán vakarhatják a fejüket...Na meg főleg leszerződött partnereknek szállítanak anyagot, nekik kb árban adják (ugye az 50 % kedvezménnyel) a többi magánszemély meg csak extra palimadár akit jól megfejnek.
Olajcserekor bementem, 10l olaj 62k lett volna onnan... 31 ből meglett filterabc-től... -
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1134 üzenetére
8th nak ment volna a válasz, elnéztem egyel, de am gyorsan rákeresve a bárdiban 750k egy lendkerék egy 30d hez.... Ezért nem veszek ott semmit kb mert ha nekem is lenne 50% kedvezményem ott mint az ott dolgozó ismerősömnek, még akkor is drágább lenne onnan akármi, mint a megszokott webshopból, ahonnan rendelni szoktam...
Sima autófelújításról szóló videó am, nem tudom mi ebben a matamutogatós? Az, hogy egy bmw-t tesz rendbe?
-
-
-
Anaren91
senior tag
Almát almához. Egy hasonló kategóriájú autón ugyan ennyi, nyilván nem egy Swifthez kell hasonlítani. Kettőstömegű minden kocsiba "drága" az árához képest, és előbb utőbb cserélni kell. De am nekem is BMW-m van, automata váltós, szerencsére nem rég még az előző tulaj újítatta fel, hasonló árban volt az is. De ha le van cserélve az olaj időben akkor nagyon nem kell félni az automatától.
Az meg, hogy az emblémás felárat fizeted meg, részben igaz csak... Nekem 2007-es a 35d, faternak meg van egy 2011-es B7 es passat, hát anyaghasználatban ég és föld a kettő...(a négyhengeres dízel hangjáról már nem is beszélve)Nameg a motor se ugyan akkora, nem ugyan azt a teljesítményt kell elbírnia egy tömítésnek egy 350 lovas 35d ben(vagy a videóban lévő 30d esetében 230 lóerő körül) mint egy 140 lovas Passatban, nyílván drágább is lesz. De ha pl egy ugyan csak 2 literes e60-al hasonlítom össze akkor kb semmi különbség nincs árban a bmw és vw alkatrészek között... van ami olcsóbb a bömösbe. -
Anaren91
senior tag
Elnézve a videót megint elkezdtem nevetni magamba a sok emberen aki hajtja a magáét, hogy neki nem kell automata mer azt drága javítani, kézi meg örökélet +2 év, meg ócsó stb... Kettőstömegű 378k teli áron XD
#1126
Jelen esetben szerintem mind 1 melyik mellett döntesz.. ha már ilyen ramaty állapotban van az az Alfa, hogy be sem indul, akkor nem sokat foglalkozhttak vele....
De abból kiindulva, hogy ha nem volt legalább félig a tank, akkor nehezen indult, esetleg egy üzemanyagszűrőt nem ártana cserélni, nem hiszem, hogy nagy tétel lenne."How much does it cost to run a Alfa Romeo 147 hatchback?
Alfa Romeo 147s are relatively cheap to buy. However, running costs are high.
Servicing is as expensive as for a BMW or Mercedes, and some spares are more costly than you'd expect. To make matters worse, a few routine repairs are complicated and push up labour charges."Azért mielőtt belevágsz a családi projektbe, én elvinném egy szakszerű átvizsgálásra, inkább az a pár tizes bukjon, mint, hogy cumira szaladj... Használt teszt cikkből idézve: olcsó megvenni, szervizelni annyi kb mint egy BMW-t vagy Mercit, szar szerelni, ezért sok pénzt is elkérhetnek óradíjra.
-
nagyfam
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy 2005-ös Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Családi kézben van az autó, lehetőség lenne az autó átvételére (most egy 1.3 Suzuk Swift 2002 vezetek). Az autó problémája a motorral lenne, most odáig jutott a helyzet hogy nem indul be, olyan mintha fél fordulatot tenne a motor, de nem indul be.Vajon mi lehet a gond?
Ezen felül lomha,ha a tank félig nincs akkor nehezen indult és sajnos nem sokat lett vele foglalkozva, motorfelújítás biztos érdemes lenne, futómű is átvizsgálást érdemelne. Viszont mivel családi kézben van így én ráköltenék 300-400.000 forintot és javítanám a problémákat ha az azt jelentené hogy a következő 5 évben használható lesz az autó.A kérdés részben persze hogy egy 10 év körüli ismeretlen eredetű autót vegyek 1,5 millió magassságában vagy vágjak bele a (családi)projektbe.
Nyíregyházán-Debrecenben keresnék egy vállalkozó-hozzáértő szerelőt erre a feladatra,ha létezik ilyen.
Köszönöm hogy elolvastátok. Ha nagyon menthetetlen az ötletem akkor persze azt is belátom.
-
bul07
nagyúr
Visszatérve a kinyomócsapágyra
BMW E93 330D lévő hibás kinyomó
InnenTehát ha valaki folyamatosan tapossa akkor folyamatosan nekinyomja és dolgoztatja, és ami dolgozik az kopik
Ezzel nem igen lehet vitatkozni -
bucihost
senior tag
Sziasztok! Kb 3-4 hónapja cseréltem hosszbordás feszítőgörgő görgőket (2db). INA márkát raktam fel, kb eddig bírta. Az egyiknek már hangja van (kotyog). Milyen márkát érdemes venni, amit nem kell 3-4 havonta cserélni?
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1121 üzenetére
Nem a 10sec, sőt szerintem 20se, de egy 50-ről visszaszámoló lámpánál már simán felesleges nyomva tartani (egyre több a számolós lámpa)
Amúgy én is nyomkodó vagyok
, de kéztettem magamat hogy figyelejek hogy ne nyomjam feleslegesen
-
bul07
nagyúr
Indok hogy a benyomott kuplungnál a kinyomó csapágyat és a motor főtengelyének a támcsapágyát is terheli feleslegesen, na meg a kuplung tárcsa is jobban kopik
De itt ez a videó Gajdán Miklósnak nyugodtan hihetsz nem csak úgy okoskodik tényleg ért hozzá , érdemes megnézni minden videóját
Végén magyarázza el(rajzzal is) miért rossz folyamatosan kinyomni -
Spec
őstag
Értem én ezt. Én is így gondolom, és nem is akarnám túlgondolni, csak pont ez piszkálta fel az agyamat, hogy úgy adják elő ezt a dolgot, mintha nem is tudom milyen óriási szentségtörést követe el az ember, ha benyomva tartja a kuplung pedált pár 10 másodpercig.
De észszerűen megindokolni senki se tudja, hogy ez miért is rossz, csak a régi beidegződések miatt állítják, hogy ez rossz, és ne csináld.
Én a magam részéről sokkal rosszabbnak tartom, amikor valaki pl. araszol Bp.-es a dugóban, és fél percenként megáll. Üresbe ki, sőt van aki még a kéziféket is behúzza, hogy mindkét lábát levehesse a pedálról, aztán még a mobilt is nekiáll nyomogatni. Majd vált a lámpa, és már régen menni kellene, akkor kezd el kotorászni, hogy jajj úr isten, akkor váltsunk, meg kézifék, és mire elindul, már vált is a lámpa megint pirosra. Na ezért is van többek között, hogy egy lámpa ciklus alatt át tud menni 3-4 autó, mert megy a szöszölés, szuttyogás az elindulással.
Jah, és szerintem, egy kapkodós, hirtelen, erőltettet váltás sokkal károsabb az egész váltószerkezetre, mint egy felkészülten elvégzett benyomva tartott kuplung felengedés, és elindulás. -
bul07
nagyúr
Nem kell ezt ezt túl gondolni
Ha számolós a lámpa és van még kb 30másodperv akkor érdemes üresbe rakni, ha van 25 akkor már nem biztos hogy ki kel tenni üresbe kuplung ki
Ha ép pirosra érsz oda akkor kirakod üresbe kuplung ki
Vonat pirosánál is kuplung kiHa tartósan mindig taposod akár 50-90 másodpercig is míg vált a lámpa az nem tesz neki jót
Na meg ugye te fizeted a javítást(kettős tömegűvel szeretnél ez jó borsos), ha nem számít van lóvé akkor mindegy, céges kocsiról meg ne is beszéljünk
Meg figyelembe kell venni hogy ép mennyire kényes váltó van a kocsiba, mert vannak olyan váltók amik kényesebbek
-
Anaren91
senior tag
Ha megfelelően működik a kuplungod olyan nagy kárt nem tudsz tenni azzal, hogy teljesen benyomva tartod. Nyilván végig feszül a kinyomó csapágy, annak az élettartamán valamennyit rövidítesz. Akkor van gond, ha már nem emel ki rendesen a kuplungod, még akkor se, ha tökig benyomod, mert akkor szépen szétcsuszmákolja neked a tárcsát amíg állsz a dugóban.
-
Spec
őstag
Sziasztok! Lenne egy általános érvényű kérdésem... Kíváncsi vagyok a szakavatottabbak véleményére.
A napokban olvastam egy cikket, amiben a főbb vezetéstechnikai hibákra hívták fel a figyelmet, köztük arra is, hogy valaki ha mondjuk megáll a lámpánál, akkor nem rakja ki üresbe a váltót, hanem folyamatosan tapos a kuplungon, és úgy tartja sebességben az autót, hogy gyorsabb legyen az elindulás, ha vált a lámpa. És hogy ez mennyire káros a váltóra, mert tönkre vágja a kinyomó csapágyat, és egyebeket.
Na most az a helyzet, hogy néha ezt én is így szoktam csinálni, nem mindig természetesen, de azért előfordul. Azt viszont nem gondoltam, hogy ezzel akkora hibát követek el.
Amúgy nem is értem teljesen, hogy a benyomott kuplung miért is rossz, mert igazából, ha már benyomtad, akkor az egy statikus állapot, tehát benyomott állapotban már igénybevétel nem éri elviekben a résztvevő alkatrészeket. Viszont, ha rendesen váltok, akkor ugye benyomom, kiveszem sebességből, majd felengedem. Aztán ha indulás van, akkor megint benyomom, sebességbe be, majd megint felengedem. Tehát elvileg pont 2x annyi váltó mozgás, és ezáltal mechanikai igénybevétel van, mintha nem váltanék, és csak tartanám benyomva a pedált.
Arról nem beszélve, hogy pl. a váltót szerintem nagyságrendileg nagyobb igénybevétel éri, mondjuk egy csúsztatott kuplungos, dombon elindulásnál, és az mégse szerepel a nem ajánlott vezetéstechnikai lépések között. Sőt gyakorlatilag oktatják is, hogy fogd meg az autót kuplunggal-gázzal dombon fölfelé. Na az pl. szerintem mechanikailag biztosan jobban megterheli az egész váltó szerkezetet, ha valaki csúsztatott kuplunggal "lebegteti" az autót hosszú időn keresztül.
Én ezt laikusként így gondolom, de jó lenne, ha hozzáértők felvilágosítanának, hogy miért is rohadt káros, ha benyomva tartom a kuplungot, mondjuk fél percig a lámpánál. Mit tesz ez tönkre, és miért? Előre is köszi a véleményeket! -
-
8th
addikt
Én nem tudom mikor kellett volna kiszállnod és nem is állok neki okosakat mondani ez ügyben, de átérzem a helyzeted. Én az első autómat egy ismerőstől vettem pontosan ismertem az autó hibáit mégis majd a duplája ráment az első évben mint amivel eredetileg a legrosszabb forgatókönyv szerint számoltam. Ebben egy nagyobb tétel volt a kormánymű felújítása az összes többi sima fogyó-kopó alkatrész volt. Az elején úgy voltam vele, hogy mindent megadok neki. Szeretem óvom megvigyázom, az enyém. Megadom neki amit kér és akkor lesz egy jól működő autóm. De ez az szerelem viszonzatlan maradt mert mindig szórakoztatott valamivel a rohadék. Egyfolytában vitte a pénzt nem igazán nagy összegeket de azért összeadódik az idővel. Nem sirattam meg amikor elvitték. Öreg autó az ilyen. Ki jobban ki kevésbé de kb. mindenki "szív" vele. Aki nem az hazudik.
-
Anaren91
senior tag
Ha rendben van a motor, és nincs lerakódva se (ezen egy dióhéjas tisztítás segít), elvileg nem kellene, hogy kormoljon. Ha már jön a "smoke and charm" fekete füst, ott valami nincs rendben a keverési arányokkal. Álltalában az ócsó jól meghúzzuk tuning jele... Nekem előző tulaj "kiiktatta" a DPF-et a kocsiból, de egyáltalán nem füstöl, és elég rendesen meg is van húzva..
#1110
Francia csodás megszólalásom az saját tapasztalatokon alapul. Faternak van egy régi kangooja jó kis 1.5 hdi, csak a szopás van vele. Havernak ott a 2 literes dízel 206 kombi, motorikusan nagyon jó, csak minden más szar. Másik ismerősömnek egy 2005 környéki citroenbe megadta magát az elektronika, a kocsi árát kérték volna el a javításra. Volt barátnőm apjának a Meganeba elporladt meg elkopott a belsőtér meg az összes tömítés. Másik ismerősöm 2 motort vett egy Espacebe, de továbbra se javult meg a probléma, inkább elvitte a méhbe, mert döhében átformálta egy samuval (kva nagy kalapács, ha valaki nem ismerné.
Nekem ez elég ahhoz, hogy életbe ne vegyek francia autót. És igen ezekből kiindulva, csak a szopás van velük, ráadásul szerelni is szar őket, ezért csinálják őket drágán... A szerelőm el se vállalja egyiket se, pedig ügyes srác, és jól dolgozik, de az "ő idegrendszere nem fog rá menni ezekre".
Igen elvittem volna átvizsgáltatni, mert megmondták, volna, hogy ne vedd meg ezt a lepusztult vackot. És nem a költés kerülhető el, hanem a kva sok költés feleslegesen. Mert 500 ért vehetett volna olyat amin mondjuk nincs szétmenve a kuplung, nincs lerohadva a kipufogó, nem folyik az olaj, nincs baj a hűtéssel, hanem mondjuk megússza az egy év alatt egy olajcserével meg max fékbetéttel, még akkor is olcsóbban jött volna ki. -
válasz
Anaren91 #1109 üzenetére
Az első három mondatodnál mindig meg kell állnom. Egyszerűen nem érted saját magad. Az embert leszúrod h szar márkát vesz("veszed meg azt a Francia csodát"), majd hogy a szar márkában öreg használtat ("az ilyen régi franciákkal csak a szopás van"), majd hozzáteszed hogy elkerülhető a költés ha valaki pénzért átvizsgáltatja ("vásárlás előtt elvittem volna átvizsgáltatni"). Mind féligazság és ráadásul feleslegesen bőlére eresztve mert nincs rá magyarázat miért kell utólag leszedni a körméről a delikvenst és nem segíteni.
És én vagyok a hülye. Ok. További jó éjszakát kívánok! -
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1108 üzenetére
Te most értőolvasni nem tudsz, vagy direkt viszed a magadét? Semmi személyeskedés csak kérdezem, mert én sehol nem írtam, hogy van költségmentes autó. Amit használnak az kopik, költeni kell rá ennyi. Viszont ha árában vesz egy autót, annyiért amennyit egy normál állapotú valójában ér, akkor nagyobb az eséje, hogy nem egyből vedérrel jön a szar mint jelen esetben, hanem szépen apránként megcsináltatja azt ami épp előjön rajta. Kopó alkatrész el fog kopni, cserélni kell ennyi, de az, hogy féláron megvesz egy kocsit, és egyből benyeli az árának 2x-ét, ráadásul nem is számít rá, mert azt hitte jó üzletet csinált az elég fájó tud lenni. Tanulópénz, legközelebb majd jobban odafigyel.
Nekem is vagy 250k egy komplett első fék csere, sőt idehozhatnám a párásodó fényszórómat ami kb 500k boltból, vagy egy szaros tükröt 106k-ért(csak a tükör lap) de én vállaltam, meg utánna olvstam mi mennyi mielőtt megvettem.
De, hogy egy élő példával szemléltessem mire gondolok. Volt egy keretem, és egy elképzelésem mi kell. 3 misi. Ennyit szántam a kocsira. Megvehettem volna én is az 1.5 misis lefingott bömöst Lakatos Brendontól, aztán én is locsolhattam volna bele a pénzt, ami lehet többe fájt volna, mintha veszek egy olyat ami rendesen karban volt tartva. Minden kocsinak van kb egy fix használtpiaci értéke aminél nagyon drágábban már nem tudod eladni, költhetsz rá akármennyit is attól még nem fog többet érni. Mint Bicinek a 700k ba fájó peugeotja se fog többet érni 500-600 nál költhet még rá akármennyit is. Ezért inkább vettem egy kocsit 2.8-ért amire az előző tulaj 3 év alatt ellocsolt 2 misit, amit már nem nekem kell rálocsolni. Motor, váltó teljesen felújítva, kopó alkatrészeket cserélgetem szépen lassan megelőzés céljából. -
válasz
Anaren91 #1103 üzenetére
Nos mindenre amit írtál tudok első kezes ellenpéldát (Igen volt már egy tucat autóm). Pont ezért tudom, hogy amit állítasz (miszerint pénzért átnézetve lehet találni olcsó de költségmentes autót) szimplán nem igaz.
Viszont azt is hozzá kell tennem, hogy attól mert valami drága még nem feltétlenül jó! Egy szutyok tömítés is csinálhat sok százezres kárt. És ez megtörténik olcsó és drága autónál is. Volt vadonás új autóm hengerfejes, meg volt olyan 86-s gyártású autóm amit csak kitörni bírtak alólam annyira megbízható volt.
Oda akarok kilyukadni, hogy az olyan sztereotípiákat miszerint lehet költségmentes autót találni, felejtsük el. Ha másnak a választása egy adott modellre esett és baja van vele, akkor nem leszedni kell a fejét hanem segíteni neki - és nem, utólag nem segítség hanem baszogatásPs.: És mielőtt felmerülne - a jelenlegi autómon a teljes fékcsere 1k€ nál kezdődik, míg az autó alig ér 6-10€-t. Mégis meg van csináltatva mert minden amit használunk elöregszik és elhasználódik. Tehát kopó alkatrész
-
Anaren91
senior tag
Utánna olvasva különböző fórumokon kb mindenhol ugyan azokat írják hibának. Hengerfej tömítés szered elfáradni, kipufogó lerohadni, kuplung szétpereg, központizár beszarik, ha napfénytetős szeret beázni, indító motort írták még, hogy szeret megmurdelni, meg a váltónál vannak valami gömbcsuklók amik szeretnek szétperegni ("ha olyan a váltód mintha puding lenne" akkor nézesd meg nehogy ott maradj valahol), ABS jeladó szeret elromlani, nameg berohadni... (ez saját tapasztalat, mind a kettő elszakadt amikor havernak csináltuk a futóművet a kombiján... istenért nem jöttek ki) És ha érzel magadban affinitást, hogy felújítod magadnak a futóművet, akkor inkább bízd szakemberre mert oltárit fogsz vele cumizni. Csináltunk már pár autót haverommal, de akkorát mint a 206-os kombijával még sose sz..tunk. 1 hónapig állt az udvaron a kocsija, mert hol nem jött ki valami, hol eltört valami, hol kiugrott a féltengely (igen mind a két oldalon sikerült ez a manőver), nem akart rá sokat költeni, de sok alkatrészből csak Lemfördert kapott arany áron, szal nem egy kellemes élmény... Sőt amikor raktuk már végre össze, rossz helyen vezettük el idegünkben már az első féknek a csövét, lehúzta a csövet, hogy szarik bele majd kilevegőztetjük. 3 napot vett igénybe, hogy valamennyire vállalható legyen a fék...
-
Anaren91
senior tag
válasz
Pttypang #1105 üzenetére
Ha olcsó autót akarsz venni, legyél tisztában azzal mi mennyit ér... Jótündérek nincsenek, ami túl szép, hogy igaz legyen az valszeg nem az.. 200-ért én vettem volna egy szuszkát, sőt 1.0-at még olcsóbban. Első autónak tökéletes, úgyse fogod csapatni, ha meg meghúzod akkor nem bánod annyira. Jó fél évig én is használtam 1-et, igénytelen autó, arra, hogy A-ból B- be elmenj teljesen jó, mindent túlél a motor (max a kasztni rohad le róla ). Nagyapámé volt a kocsi, egyszer elszakadt a vezérműszíj, motornak semmi baja, új szíj fel és kész. Volt hogy lerúgta a hűtővíz csövét, mert nem lett rendesen visszarakva, már gőzölt mint az állat, de úgy voltam vele, vagy kibírja azt a 5 km-t vagy nem, már nem érdekel hol hagyom ott, én nem sétálok. Cső vissza desztillált víz bele, ment tovább. Ha meg baleseted van, szarmindegy milyen alsókategóriás kocsival van, a peugeotban is ugyan úgy meghalsz mint a szuszkában, ha akkora az ütközés.
#1104:
Ha hengerfejes azt észreveszed mert nem jár minden henger rendesen, meg füstöl ilyen kékes fehéres füsttel. De kerülhet olaj a hűtőfolyadék tartályba, meg hűtőfolyadék az olajba is azt is észre lehet venni. Ha gyorsan fogy a hűtőfolyadékod az nem túl jó jel. Online mindent megtalálsz kb ha beírod a tüneteidet, de ha ide felteszed is válaszolnak szerintem, hogy mi lehet a gond.
Vásárlási tippként meg nézz szét, mi mennyibe kerül. Sose vásárolj egy kategória legaljából (értem itt valamelyik kocsiból a legolcsóbbat), mert azzal tuti megszívod, nem hiába akarja eladni olcsón. Vigyél magaddal valakit aki ért a kocsikhoz valamilyen szinten, meg mondjuk egy hibakód olvasót (egész olcsón lehet már venni akár kínából is, arra, hogy kiolvasd a hibákat teljesen jók azok is). Attól, hogy nem világít a check engine lehet tele van hibával, csak ugye ha nincs izzó az óracsoportban, akkor check engine sincs -
válasz
Anaren91 #1100 üzenetére
Nos, vásárlás elött hónapokig gugliztam a témában, és szinte mindenhol a "szarolasz", "kukafrancia", "über-német", "rohadó japán" infókba botlottam.
Sokan cáfolták mindegyiket, de sajnos nem tudtam végső következtetést levonni. Mindenkinek volt határozott véleménye, de másoknak meg ellentétes.
Szóval márkára, típusra nem tudtam szűrni netes infók alapján.Azért vettem meg végül ezt, mert teljesen tanácstalan voltam és olcsónak tűnt.
Amúgy nem volt próbaút, mert akkor még nem volt meg a jogsim, és mivel egy modern erős turbodízelen tanultam, gondoltam úgysem tudok egy 21 éves gyenge benzinesről sokat megállapítani. Ez be is igazolódott, mert két hónapig agyaltam azon, hogy vajon én vagyok ilyen béna, hogy nem tudok rendesen elindulni, vagy a kuplung szar.Magamnak a következő tanulságokat szűrtem le:
1.) Nem vittem magammal olyan embert, aki kipróbálja az autót. Ez megoldódik magától, mert már van rutinom.
2.) A szerelő is hanyag volt, mert sem a kuplungot, sem a kipufogót nem vette észre.
3.) Vásárlás elött utána kellett volna néznem, hogy mibe fáj a problémák javítása.Ha van még javaslatotok, akkor elfogadok többet is.
A jövőbeli autóvásárlás felé nézve (még odébb van, de fel akarok készülni) a következő kérdéseim vannak:
A.) A hengerfej tömítés hibájának mik az előjelei?
B.) Találok valahol neten infót arról, hogy milyen típusoknak milyen várható hibái vannak? A költségesebbek érdekelnek főleg. pl. hengerfej, vagy főtengelycsapágy, vagy komolyabb rozsda, féltengely törés, vagy bármi, ami drága.
A fórumokat szoktam olvasgatni, de valami összesítő oldal nincs, hogy ne kelljen 20 típus fórumát átolvasni?C.) Tudtok javasolni megbízható szervízt, ahol lelkiismeretesen és alaposan átnézik az autót? Ahol van rázópad, fékpad, meg minden.
Köszi szépen!
-
Anaren91
senior tag
válasz
bitpork #1102 üzenetére
Egy E60 535d-m van, szerinted úgy hiszem, hogy nem kell költeni az autóra? Mióta megvan, lekopogom, olyan egetrengető összeget nem kellett rá költenem, mert rendben volt tartva, viszont most jöttek elő a kopó alkatrészek cseréi, meg egy finom légtömegmérő csere (fölöslegesen) egy 3 ezer forintos tömítés miatt. Meg én alapból háklis vagyok rá ha valami nem klappol, első leendő alkalommal cserélem az alkatrészt aminek baja van. És mindíg van valami...
Mindegyikre kell költeni, de nem mindegy, hogy milyen autóra költ az ember. Az meg más kérdés, hogy nem tudom hol szervízelteti a kocsiját, de 80k egy kipufogó cserére kicsit irreális szerintem, pont ahogy a 160k egy kuplung felújításra meg a tömítés cserére. Nagyapám 1.6 os Opeljára 56-ból kijött egy teljes kipufogó rendszer, 2 tárcsa+ fékpofák+ egy 10-es volt a szerelés.
A sztereotípiák oka meg már lehet, hogy elmúlt az új francia autóknál, de ez a 206-os nem mostani gyártás. Az ilyen állapotban lévő 206 okat haverom 50k körül szokta megvenni bontani, mert már nem éri meg rákölteni azt a pénzt, amit rá kellene költeni, hogy normális állapotban legyen.
700k-s kategóriában meg már azért talált volna olyan autót, amire, vagy nem kell egyből ennyit költeni ( nem csak a pénz számít, amíg szerelőnél van az autód nem tudod használni, és ez elég kellemetlen tud lenni), meg talán jobban tartja az árát, ha később el akarja adni, mert ha szétnézel a használtautó piacon a Franciák ebben nem túl jók.
De mindenki azt vesz ami szíve vágya, valakinek bevállt, valaki meg messziről elkerüli. Szomszédomnak kombiba van 206, és már azon van, hogy elbontja, mert többet kiárulna belőle, mint amennyiért el tudná adni, megtartani meg már nem akarja mert minden világít rajta mint a karácsonyfa, arról nem beszélve, hogy drágább volt neki felújítani a futóművet mint pl nekem a BMW-n...
De amúgy legfőképp amiért írtam, hogy meg se kellett volna vennie, az az, hogy 200k egy nagyjából 500k értékű kocsiért már alapból bűzlik, legyen az akármilyen márka. Mert egy jobb állapotő 206 még mindig fél misi körül megy... Most lett 700k ért egy jelenleg 500k-t érő autója, ami csak lefelé fog menni, elég rohamosan, és ki tudja mi fog még bedögleni rajta... -
válasz
Anaren91 #1100 üzenetére
Ez lári-fári. Hány olyan távolkeleti hozzak amikre legalább ennyit el lehet és kell költeni? És olyat is tudok hogy amire nem kell pedig FFF.... Szóval az idő már vagy 30 éve elhaladt a sztereotípiák felett amik a gyártás helye szerinti mendemondákhoz kötődnek - tapasztalatom szerint.
A kopó alkatrészek mindig költséget képviselnek. Ha te és a haverod abban a hitben léteztek hogy költségmentes autó létezik akkor kívánom hogy soha ne legyen ébresztő az álomból, mert az fájni fog. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iCarsoft CR Max autodiagnosztika ELADÓ
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Philips Hue Play HDMI Sync Box (4K) eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest