Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Irány a 32 bit: játékprogramok 1994-1995-ben
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Graphics: Hamis SSD-k az online piactereken, hirdetési oldalakon, hogyan szűrd ki?
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: Nothing Phone (3a) - bemutató és kisteszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1985 üzenetére
Az hiszem igen Ignis volt, de jó sok éve volt már
Azóta már KIA kocsija van, ott meg az ajtó nyitó bowden szakadását tuningoltuk meg egy orosz videó alapján, egy máshoz tartozó bowden darab beiktatásával
15-20e Ft helyet 500Ft-nyi alkatrészből megcsináltuk sok sok éve, és működik azóta is -
bul07
nagyúr
válasz
SlyChocolate #1980 üzenetére
Azért nagyon nem mindegy melyik gyárban készül
Román conti cuccokra halottam panasztDe igaz más gyártókra is Mann szűrők se mindegy hol gyártják az adott szűrőt
-
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1976 üzenetére
Sehol nem írnak hőfokot. Se a használati könyvébe se a szerelési útmutatójába. [kép] , [kép]
Szerintem az ép aktuális hőfokon kell beállítani az adott értékre, azt adják meg amivel használni kell a kocsit.Annyit ír még hogy télen +0.2bar-al felé kell eltérni a matricán szereplő értékhez képest, de ez az én kocsim könyve
-
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1973 üzenetére
Oké akkor azt mutatná hogy ugyan olyan, de akkor is látnád hogy mit mért. És ha látod hogy mit mért és tudott hogy mi a határ és határ közelébe mért akkor lehet készülni hogy következőleg nem fog átmenni mert jobb nem lesz, így be lehet tervezni a cserét.
Fék ott is vannak fokozatok ha olyan hiba, mert van olyan hogy kicsit szorul majd egyre jobban. Vagy két oldal közötti eltérés, hogy az egyik oldal elkezd szorulni a másik meg nem.De most így mi van, bevittem átment de semmit nem tudok a kocsiról hogy milyen állapotban van.
Guminyomás
Én úgy tudom hogy arra van megadva hogy mennyivel kell közlekedni, tehát ha ma mész vele akkor ennyinek kell lenni.Hőfok akkor gond ha mint most is nagy az ingadozás, pl múlt héten volt olyan nap hogy 18fok volt, na az aznap beállított nyomás ma már nem igazán jó mert nappal -2fokban az már 0.2bar eltérés(ha jól tudom 10fokonként 0.1bar a változás).
Na de hagyjuk mert jön a törlő hullám
-
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1971 üzenetére
Jó persze hirtelen hibát nem szűri ki és arra nem lehet következtetni, de egy általános képet mutat hogy milyen értékeket mérnek.
Én pl pontosan ugyan olyan guminyomással viszem vizsgára, mert amúgy kicsit túlfújt gumikkal járok, sőt ugyan az a téli gumi(lassan csere érett)
Az én kocsimnál van eltérés és nem kicsi ha teli kocsi érték és vagy ha csak egy ember, és változik hogy ép egyedül ülök vagy 3-an, és inkább mindig egy magasabb köztes guminyomással járok. (kép [link] )És azt biza megmutatná hogy éppen átment vagy bőven jó, pl a lengésscsílapító, ez volt a kiinduló hogy ezt lehetne belőle látni, így jó lenne ha közölnék a mért dolgokat.
Na mindegy.
-
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1966 üzenetére
Így megy a műszaki, megmérnek mindent és minden eredmény ott van nekik, semmibe nem telik rányomtatni a papírra.
Pont hogy nem felesleges ha kapok is érte valamit nem csak egy fecnit hogy mehetsz.
Egy kocsinál nem csak két állapot van hogy tökéletes és hogy rossz, vannak fokozatai amiről ez valós képet adna eredményekkel.Na igen de nem mindenkinek van szerelő barátja. És ha a szerelő barátod nem mér akkor mégis mire alapozza hogy azok amit méréssel néznek jók is lesznek, mondjuk a fék esetén hogy állapítja meg pontosra hogy nem e megengedettnél nagyobb az eltérés akár kéziféknél
Autópálya
Debrecenbe már én viszem őket, még Berettyóújfaluba bemegy de messzebb nem.
Van vagy volt olyan aki Berettyóújfaluig bement kocsival majd onnan tovább busszal Debrecenbe (Nem tudom él e még)
Azért ott adta meg magát mert ott volt megpörgetve és a nyomás
Ha ő használja képes már 50körül ötödikbe tenni, és alapjárati fordulat közelében is 5ben autózni. Ő sose fogja pörgetni -
bul07
nagyúr
válasz
Gézengúz #1963 üzenetére
Fú ne is mond kipufogógáz mérést
Úgy bőgették mint a fenne, persze tudom hogy ír kell, de én 3e felé nem szoktam pörgetni, nem hogy 4e felé mert biztos addig kinyomták
5-be 3e fordulaton már 120-al megy és már rég elbírja a 6fogkozatotSzomszédét sikerült úgy megbőgetni hogy a sorról nem tudott kiállni utána, szétdurrant a termosztát ház és elfolyt a hűtővíz, úgy vontattam haza majd a műanyag házat kicseréltük egy újra.
Pont akkor adta meg magát de amúgy sok videót találtam róla hogy nem egyedi annál a motornál -
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1961 üzenetére
Szerintem pont azért fizetek hogy méréssel megalapítják hogy alkalmas e közúti forgalomra, persze amit lehet mérni.
Tehát vannak mérési eredmények és határértékek is. Így nem kerülne semmibe rányomtatni a lapra amit amúgy is adnak.Ha a lengésscsílapító határ mondjuk 40 és mérésnél 41hozott tehát ép belefért, akkor igen is lehet rá készülni hogy két év múlva nem fog átmenni és még előtte cseréltetni.
Féknél ugyan így ha mondjuk a két oldal közötti eltérés, 20 a megengedett és mérésnél 19 volt akkor átment de ott már kezd gond lenni(főleg ha első fékeknél van nagy eltérés)
Egy jó autószerelő a féket is paddal fogja leellenőrizni ha hozzányúlt, tehát nem megy ki az utcára fékezni párat (mint régen).Féknél még azt is lehetne látni hogy két évente milyen értékeket produkál, és ha elég drasztikus csökkenés van akkor ott valami van. Például előző két vizsgánál tudott mindkét oldal ilyen 2500körül , aztán harmadik vizsga alkalmával már mindkettő 1900-at tudott akkor ott már lehet valami, és lehet érdemes ránézni(még az 1900is belefér a megengedettbe ezért átmegy)
Tehát mérési eredményből még a laikusok is tudnak következtetni.
A kipufogó gáz elemzés már más tészta ahhoz már tényleg motor szaki kell hogy miért nem jó az eredmény.
Volt már hogy bementem a műszaki vizsga állomásra hogy mérjék már meg a lengés csillapítómat, hátsót, mert nemsoká műszaki lesz és olajosnak láttam ez egyiket őszi kerékcserénél. Meg is mérték, ott voltam mellette le is írtam az eredményeket, és a számok alapján mondták hogy ezzel nem lesz gond.
Bal oldal 68 értéket kapott, a jobb oldal 61-et. (És még a gumikat se engedtem le)
Még pénzt se kértek ezért a kétperces műveletértPl
Mint mondjuk Finn műszaki papír, pisti szokta mutatni hogy mit mértek, és szokott belőle következtetni is -
bul07
nagyúr
válasz
Pyttawrx #1957 üzenetére
Jó de ha pl látnám hogy a lengécsillapítók ép megfelleltek akkor tudnék tervezni vele, mert jobb nem lesz.
Vagy ha látnám hogy valamelyik fék féloldalas akkor rá lehetne nézniAzért lehetne következtettéseket lévonni az adattokból.
Amiért amúgy is fizettem, tehát valamilyen szinten jogossan várnám ell higy meg is kapjam -
bul07
nagyúr
Műszaki vizsga mérési eredményeket meglehet valahol nézni az állam rendszerébe?
Most vizsgázott az enyém és azért kíváncsi lenék hogy mi milyen értékeket produkált, hogy nincs e olyan érték ami még most ép megfelelt de két év múlva biztos nem fog jó lenni
Csak 19.5éves a kocsi -
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1911 üzenetére
Nekem jó ha csak kirúgja magát, sőt a kettős állás is csak bosszant mert magas vagyok (bár nem eléggé szerintem, 187cm) és mindig tovább kell nyomjam egyből legfelső állásba
Akkor a Hart is mehet bírja, vagy egy év alatt vége lesz?
(Hart spirálrugót raktam be nyáron semmi gond vele)Igen figyelni fogok.
Bár nem is a fejbevágás miatt.
Tavasszal az öcsém cserélt egy Corsa C-nél, kioldotta az egyik felét majd nem figyelt és lecsapódott. Nem, nem vágta fejbem csak a teleszkóp kijött a hátsó üvegen keresztül.
Bontott hátsó színben egyező ajtó lett a megoldás, csak a kulcs zár lett más, na meg így a hátsó ablaktörlő is megjavult mert ellőtte nem működött. És olcsóbb is lett így mint egy új üveg berakás lett volna. Drága teleszkóp csere lett. -
bul07
nagyúr
Csomagtér gázrugó.
Touran 2005, 1T0827550C van most
Néha már nem tart, néha meg igen, ma is reggel nem tartott és bevertem a fejemet, most mikkor fényképeztem hogy milyen van akkor meg már tartottVisszont rákeresve nagy szórás van az árakban.
3500Ft/db-tól 13.000e Ft/db felett is kapható ehhez a számhoz.
Kérdés az hogy egy olcsóbb mondjuk Hart csak élletrtalmában lehet rosszabb vagy már kezdetektől gyengébb lesz és nem tartja meg.
Mert ha mondjuk csak annyi hogy nem bír majd 6-7évet hanem csak 4-et akkor az nem annyira gond egy 19éves kocsi esetén.
Na de ha berakom az újat és az se tartja meg és beverem a fejemet na az már gond.Kauffer rászűrve [link]
-
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1889 üzenetére
Nem vettem gumitányért, régit teredzem használni
Ahogy a én képemen látszik annyi a különbség hogy kb fél rugó anyag vastagsággal kijebb áll az egyik végén
Amúgy HART 483 364
A kocsin jelenleg fehér-narancs-narancs-narancs-barna színkódú spirálrugó van.
Nyomozásom alapján ez 1K0511115DE.
Erre azért nem sok találatokat dobnak a alkatrész boltok
Hart ha bír vagy 40-50e km az nekem 6-7év, akkor már a kocsi 26éves lesz -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1887 üzenetére
Nem egyforma, ahogy a képeken is látszik, sokkal jobban kiáll a rugó vége
-
bul07
nagyúr
VW fórumba nem jött érdemi válasz hátha itt, átmásolom
Touran 2005 megvan a hátsó spirál rugó
De van egy banális kérdésem
Hogy melyik vége a teteje, és melyik az alja?
Mert nem egyformaHa az a válasz hogy adja magát és a régi kiszedése közben meg kell nézni, mert lehet majd látni, akkor oké
De ha nem akkor mégis hogy lehet eldönteni
Félek hogy 19év alatt annyira összeült hogy minkét vége kb egy pozícióba került, nem lesz különbség mint most az újnálKépek végeiről
Egyik: [kép], [kép]
Másik: [kép]Azért jelöltem meg a kis papírral hogy ott ne keljen nézegetni hogy melyik hogy, és ha esetleg itt kapok pontos infót akkor tudjam mondani a szerelőnek hogy melyik végének kell fent lenni
-
bul07
nagyúr
Wiper 20A az ablaktörlő lenne ha minden igaz, ha csak gyújtásra megy akkor az jó lesz egynek
Vagy ha a Radio 15A csak gyújtásra megy arra is köthetedHa a dudád megy gyújtás nélkül is akkor keres a táblába HORN 10A, és akkor ez meg jó lesz fix 12V-nak
Viszont ha jól nézem a kamera(DDPAI X2S pro) mellé kapott biztosíték táblába dugható cucc nem az a méret mint a te kocsidba lévő biztosíték
[link]
Ahogy nézem a te kocsiba Medium van a kamerához meg SMALL biztosítékos kábelt adtak
Erre néz rá -
bul07
nagyúr
válasz
jerry311 #1820 üzenetére
Persze párban cserélném, ha cserélem
Hogy nézne ki hogy régi rugó oldalára meglenne dőlve a kocsi.Így is észrevehető hogy törött, bal oldalt olyan 0.5-1cm-rel alacsonyabb a kerékívnél.
Úgy rémlik hogy vagy másfél két éve már mintha feltűnt volna ez, de ki is ment a fejembőlAmúgy alulról nem látni hogy törött, mert minden olajcserénél szoktam nézni de eddig nem vettem észre .
-
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1815 üzenetére
(#1817) jerry311
Gyártóra mi a véleményetek?
HART, vagy MAXGEAR ebből a márkákból olyan 7-8e Ft darabja ([link], [link])
SACHS viszont már 13839 Ft darabja ([link])Megéri a dupla árat, úgy nézve hogy nem kell 10évet bírnia?
Vagy annyira gagyik hogy 1-2éven belül eltörnek?Sima felhasználás általában 2személy (220Kg) meg nagy bevásárlás, vonóhorog van de nem szoktam vontatni
Ha úgy nézem Hart rugóból majdnem tudok 4-et venni a SACHS árán
(Hart az lengyel cucc[link]) -
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1815 üzenetére
Ugye ez egy Touran, amiből rengeteg verzió van
7üléses, 5üléses, nem normál futóművel, és normál futóművel
Nagyon sok színkóddal találtam típushoz valót, nézd meg hányfajtát dob hozzá [link]Az enyém 5személyes 1.9 PDTDI BRU 90lóerő, sima alap
Átnéztem sok alkatrész áruházat és nagyon nem törődnek azzal hogy a színkódot is leírják a termékekhez
És arra hogy márkásat vagy sima legolcsóbb mi a véleményed
-
bul07
nagyúr
Végül ezek lettek cseréve
1db csapágy SKF (19e Ft)
2db nyereg DRI, (46e Ft) itt vannak a képek felújított TWR nyereg [kép], [kép], [kép], [kép],
2db tárcsa Textar (23e Ft)
Betét BREMBO P 85073 (Ezt kaptam a kocsihoz így nem vettem)
1liter Textar fékolaj (2.6e Ft)
Szerelő 7e Ft kért én adtam 10e Ft-ot(háznál szerelő) (Megtudtam volna én is csinálni, de féltem hogy van berohadt csavar, nincs meg minden szerszám nekem, meg hogy meghúzásnál beleszakítok valamit)Még van nyűgje mert szerintem kicsi levegő még maradt a rendszerbe, kicsit puha a fék
Megyek rálépve puha, egy kicsi pumpálásra jóDe van kérdésem is
Szerelés közben ránéztem és megláttam hogy a hátsó spirálrugóból letört egy kis darab
Színkódja megvan [kép]
Kinyomoztam hogy 1K0511115DE a száma, a sok közülTöbb kérdésem is van
Eltérhetek e a színkódtól?
Ha igen milyen irányba? Tehát kellene valami szín kódoló kódoló, mert ha kicsit pár százalékkal lenne keményebb az még nem probléma, puhább nem jó viszont
Spirálrugóból is muszáj neves gyártótól venni?
Nem jó mondjuk egy HART, vagy MAXGEAR? Mert ezek kb fele áron vannakMost nyáron lesz 19éves a kocsi, nem kell 10-15évre tervezni
-
bul07
nagyúr
válasz
jerry311 #1812 üzenetére
TRW esetén is van felújított, pont néztem az Uniox oldalán ugyan az a szám csak az egyik végén van egy E betű, na ahogy nézem az egyik az új másik a felújított, na meg persze az új drágább igaz nem sokkal
Így náluk is felvetődhet ez
Amúgy néztem videót erről a nyeregről hogy hogy lehet felújítani, hát nem egy agysebészet
Ha a tömítéseket nem nyírja ki összerakásnál akkor nagyon nem lehet elrontani -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1810 üzenetére
-
bul07
nagyúr
Hogy ne csak a VW fórumba kérdezek rá
Féknyereg csere 2005-ös Touran, 19éves kocsi
Vehetek mondjuk A.Z Meisterteile nyerget is van muszáj TRW-t?
Milyen okai vannak a drágábbnak ha tartósság szempontjából mindegy hogy 5évig vagy 10évig bírja, mert egy 19éves kocsinál már nem számol az ember hogy 10év múlva is jó legyen.
A.Z Meisterteile nyereggel lenne minőségi probléma?Tényleg csak keresem hogy miért érne meg majd dupla árat a TRW nyereg, 37e és 20-21e a nyergek kb árai
Holnap reggelig kell döntsek
-
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1802 üzenetére
Fék szorul, melegszik a tárcsa és már a felni is ha megyek
De nem tudom hogy melyik része szorul
Nyereg
Betétt rozsdásodott be és ott
Kis csuszka rozsfásodott beMég csak kerék lélevételell szemlevételeztem, meg kézzel megmozgattam a kzifék karját a nyergen az mozgott nem volt beállva
És az is bosszant hogy unix oldala még alváz szám alapján is kétfajta nyereghez hoz javító készletett
Minkhenger átmérője más 38 és 42mm -
bul07
nagyúr
válasz
MasterMark #1800 üzenetére
Igen egybe van a kézifékkel
Szorul a drágám, és alkatrész vásárlás előtt godoltam érdemes megnézni hogy mi szorul.
Mert ha maga a nyereg szorul akkor feleslegesen vennék egy tömítés készletett mert új nyereg esetén az nem kell.
Bár kicsitt sokkolt hogy mennyi hozzá egy nyereg. -
bul07
nagyúr
Fékmunkahenger visszanyomó
VW Touran 2005 hátsó fék gondom van
Kérdés
Fékmunkahengert muszáj célszerszámmal visszanyomni vagy egy kalapácsnyéllel is megtehetem mint régen?
Teszek e kárt benne ha kalapácsnyéllel nyomom vissza? -
bul07
nagyúr
Híres olajba futó vezérműszíjas ha jól sejtem
Ha igen akkor én ettől gyorsan szabadulnék
Négyszer lett az év motorja Európában, de 100 ezer kilométeren belül tönkremehet
Ez a motor
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
idézet cikkből
"A gyártó 2022 közepén újfajta szíjat rendszeresített a pureteches autókhoz, a Mónikáék Opeljét megjavító Krisztián szerint viszont talán csak az évente elvégzett vezérműszíjcserékkel lehetne megelőzni, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort." -
bul07
nagyúr
válasz
Nagyfejű #1661 üzenetére
Esetleg itt hamarabb és jobb választ kapsz
Motorolaj és szűrő topikÉn se szeretem ha átirányítgatnak, de ez esetben tényleg ott többen vannak
-
bul07
nagyúr
Öcsémnek is volt Mazda 323 dízel és 2000-es gyártás, ez[kép]
De szerettem vele menni, kényelmes volt, elég nagy csomagtartóMost gyorsba lekérdeztem, azért hmm
Öcsém előtt valaki megbabrálta a futásteljesítményt egyértelműen kiderül a képek alapján, 2008-ba már volt benne 200e km, aztán valahogy van ilyen bejegyzés 2012.04.26. 137 561KmErről akkor nem is tudtunk
-
bul07
nagyúr
Attól függ
A csavarok rendben kijönnek e
Ha beletörik egy is akkor már kell rendes szakember és oda el is kell vinniMásik az elhelyezkedése
Hogy könnyen kijön e a helyéről
Édesapám Meriva, csavarok kivéve önindító is kibillentve, na de sehogy nem fért ki a motorblokk meg a tűzfal között, motortartó bakot is ki kellet oldani hogy kicsi arrább kerüljön a motorblokk és kiférjen -
bul07
nagyúr
válasz
bandi0000 #1471 üzenetére
Arra figyelj hogy nehogy indítózás pozícióba szoruljon meg, mert akkor a indítómotor tönkre fog menni
Édesapám így járt ,zárbetét cserével együtt az indítómotort is cserélni kellet, nem vette észre és úgy ment vele(#1472) 7Sony7
Nem lehet hogy szívja valami az akut éjszaka, és első indításnál kevés neki majd mikkor már rátölt akkor jobban indít
-
bul07
nagyúr
A autó Can-bus csatlakozóját én semmiesetre se piszkálnám, egy zárlat és akár a kocsi egész vezérlőjét lehet cserélni
Szerintem a legjobb és legbiztonságosabb megoldás a biztosíték dobozból vételezni
Kell egy biztosíték tábla kábel, vagy Biztosíték elosztó, késes, ki hogy nevezi de még pár néven megtalálható
Ilyen [link], és persze a te kocsid biztosíték táblájának megfelelő, amit linkeltem az micro méretű, három méret vanÉs mondjuk ha a szivargyújtóban csak gyújtásra van feszültség akkor annak a biztosíték helyére bedugni ezt a csatlakozót és már van is vezérelt 12V
Aztán csak a kábelt kell oda fűzni ahova akarod -
bul07
nagyúr
válasz
jozsi252 #1240 üzenetére
Ezzel simán mehetsz még akár sokat is, csak arra kell figyelni hogy ne fokozódjon, ha elkezd csepegni az olaj akkor már sürgős
(jártunk már így zsír új lengéscsillapító és a második napon elfolyatta az olajat, garanciában cserélték a alkatrész boltban)Amúgy ha mérésre jó volt akkor ennyi nem befolyásolja a működését, inkább aggódnék a másik 30%-os miatt, az már okozhat gondokat inkább a miatt sürgősebb a csere, persze jó pár száz kilométert azzal is el lehet még menni
És nem amiatt hogy mondjuk kiesik a kerék, hanem a többi alkatrész jobban igénybe van véve annál a keréknél és akár a gumi is rosszul kophat és egy gumi sokszor sokkal többe kerül mint két lengéscsillapító(mert ugye ha egyik oldalt félre kopik ritka esetben ússza meg az ember egy gumi cserével akkor már inkább 2db gumival lehet számolni)
Ezt olvasd át , ha a felsorolt hibából bármelyiket tapasztalod akkor hamar csere
-
bul07
nagyúr
válasz
jozsi252 #1236 üzenetére
Eresztésen mit értesz?
Csepeg az olaj az alján ha mész vele, vagy csak olaj párás a lengéscsillapító.Ha csepeg akkor érdemes sietni a cserével de akkor is mehetsz vele csak csökkentett tempóval mert a kocsi stabilitása csökkenhet.
Ha csak párásodik akkor nincs indok a sietségre -
bul07
nagyúr
-
bul07
nagyúr
Szét kell nézni rendesen
Mostani példa
Meriva A, hátsó kerékcsapágy
Unix 30% kedvezménnyel 35-40e Ft
Webshop 24-25e Ft
Unix kedvezménnyel 13e Ft, 25e körül a teli ár, tehát teli áron is jó lett volna
A márka az mindegy volt ha 40-50e Km kibírna akkor az már örök élet édesapámnakNa meg többe van akna díj mint amivel többe kerül az alkatrész egy nem jó alkatrész rendelés esetén, szerelő nem fog nettről rendelni, és ha bontás után derül ki hogy rossz a nettről rendelt alkatrész mehet a fejvakarás
Legtöbbször bontás után derül ki hogy jó e az alkatrész -
bul07
nagyúr
Visszatérve a kinyomócsapágyra
BMW E93 330D lévő hibás kinyomó
InnenTehát ha valaki folyamatosan tapossa akkor folyamatosan nekinyomja és dolgoztatja, és ami dolgozik az kopik
Ezzel nem igen lehet vitatkozni -
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1121 üzenetére
Nem a 10sec, sőt szerintem 20se, de egy 50-ről visszaszámoló lámpánál már simán felesleges nyomva tartani (egyre több a számolós lámpa)
Amúgy én is nyomkodó vagyok
, de kéztettem magamat hogy figyelejek hogy ne nyomjam feleslegesen
-
bul07
nagyúr
Indok hogy a benyomott kuplungnál a kinyomó csapágyat és a motor főtengelyének a támcsapágyát is terheli feleslegesen, na meg a kuplung tárcsa is jobban kopik
De itt ez a videó Gajdán Miklósnak nyugodtan hihetsz nem csak úgy okoskodik tényleg ért hozzá , érdemes megnézni minden videóját
Végén magyarázza el(rajzzal is) miért rossz folyamatosan kinyomni -
bul07
nagyúr
Nem kell ezt ezt túl gondolni
Ha számolós a lámpa és van még kb 30másodperv akkor érdemes üresbe rakni, ha van 25 akkor már nem biztos hogy ki kel tenni üresbe kuplung ki
Ha ép pirosra érsz oda akkor kirakod üresbe kuplung ki
Vonat pirosánál is kuplung kiHa tartósan mindig taposod akár 50-90 másodpercig is míg vált a lámpa az nem tesz neki jót
Na meg ugye te fizeted a javítást(kettős tömegűvel szeretnél ez jó borsos), ha nem számít van lóvé akkor mindegy, céges kocsiról meg ne is beszéljünk
Meg figyelembe kell venni hogy ép mennyire kényes váltó van a kocsiba, mert vannak olyan váltók amik kényesebbek
-
bul07
nagyúr
Akkor ez ad egy kis reményt hogy tényleg csak átmeneti hiba volt, és nem kerül sok csillóba a javítás
Bosszantó az egészben hogy januárban műszaki és égő lámpával nem megy át
(de ha nincs égő nincs ami világítson)
Egy egyszerű műszerrel már kiolvastuk de nem talált hibakódot, törlést is indítottunk de
Lehet gagyi volt a műszer, azt hiszem ilyen [link], de megvan már öcsémnek vagy 3éve így lehet régebbi modellMikkor az EGR miatt dobot hibakódot azt ki tudta olvasni régen
-
bul07
nagyúr
Légzsák hiba jelzés elalszik magától vagy törölni kell?
Értem úgy hogy mondjuk csak egy érintkezési hiba volt ami megszűnt.
-
bul07
nagyúr
Fékbetéteknek van eltarthatósági ideje?
Kocsihoz kaptam egy garnitúra hátsó fékbetét szettet két éve mikkor hozzám került a kocsi, és kb egy ével előtte lett vásárolva a betét
Tehát olyan 3éve pihen a dobozbanAmúgy Brembo [kép], csavarral csúszkákkal [kép]
És amúgy gondolom hogy hátsó féktárcsát is párban kell cserélni ha úgy alakul
-
bul07
nagyúr
válasz
Jakab66[hun] #1039 üzenetére
Itt talán ki tudod keresni [link]
Én nem találtam meg motorkód jól jött volna és csak N16E láttam -
bul07
nagyúr
válasz
molnarpeter #1026 üzenetére
PDF [link]
Itt max 7évet írnak(10-es lap) , meg hogy a gyártó szabályozzaUnless otherwise specified by the vehicle manufacturer, we recommend changing the belt after a maximum op-erational lifetime of seven years.
Lehet a VW kellene írnom de azok egy ilyen öreg kocsira tuti tojnak.
-
bul07
nagyúr
Vezérlés kérdés
VW Touran 1.9 PDTDI (BRU) (2005)2016.03.05-én 177.500Km volt cserélve Contitech a szíj , Graf vízpumpa
Könyve szerint elméletileg (kép [link], [link]) 90e ellenőrzés 120e csereMost 231.000Km van benne.
53500Km van a szíjbanNa de ha nincs meg a km akkor hány évente illene?
Mert olvasok meg videókba elmondanak sok időintervallumot, van aki szerint 5év vagy 7év de volt olyan videó hogy 10évet emlegettek.Mennyi idő az ami még simán biztonságos, meddig merjem eltolni?
Nincs kínozva pörgetve, autópálya ha évente egyszer van
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Politika
- Megreformálja digitális játékok menedzselését a Nintendo
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Linux kezdőknek
- Parfüm topik
- Kedvenc zene a mai napra
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gyúrósok ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Samsung S23 128/8GB / normál állapotban / 12 hónap jótállás
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! I5 14400F / RTX 5070 12GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Apple iPhone 16 Pro Max Black Titanium Használt, karcmentes Gyári garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest