- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok, csapagyakhoz keresnek szilikonzsirt, honnan erdemes rendelni? Nem autohoz, hanem kerekparhoz kene, de nem szeretnek 20 grammos kiszerelesert 10 eurokat fizetni
Castrol Red rubber zsirt is keresek, mert amit korabban beszereztem egy gyarbol, ertelemszeruen ott hordos kiszerelesben volt, de mashol ezt se talaltam kiskereknel, talan rosszul kerestem ra.
Koszi
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Izzító gyertya márkák közt van lényegi különbség? Egy 28+ éves Merci 2.5 szívóba menne.
Febi Bilstein - 2 153 Ft
Meyle - 2 197 Ft
Denso - 2 606 Ft
NGK - 2 955 Ft
Beru - 3 374 Ft
Bosch - 3 475 FtÁrban van szórás köztük, de speckót tekintve ugyan az. Vélemény?
-
-
-
freaghill
őstag
Szeretnénk venni otthonra egy nyomatékkulcsot.
Általában olajcserékre, fékcserére, kerékcserére, és úgy általában szerintem mindenre lenne használva ami nem motor szét- és összeszerelés.
Így egy elég nagy spektrumot kéne lefedni. Ajánlott lenne egyet venni ami alacsonyról indul és magasra megy, vagy inkább kettőt venni, egy amit alacsony tartományban használnánk (5-25Nm) és egyet ami a felső tartományt fedi (28-210)?
Köszi! -
-
-
Nem ok nélkül nincs válasz a VAG topikban. Ez a hiba (pláne így, egy önálló kódban) semmit nem ér. Ennek az oka lehet számszerűen akár 7 dolog is, mint pl
-MAF szenzor
-üzemanyag nyomás szabályozó
-üzemanyag pumpa
-befecskendező
-levegő bemenő oldalon
-kipufogón, leömlőn tömítetlenség
-vákuum problémaSzerelő , diagnosztika, vákuum pumpa -és a haza fényre derül
-
tomrRRR
senior tag
Sziasztok,
Tudnátok kérlek segiteni, hogy mi lehet a probléma. 1-2 hete kaptam egy P0171 és P0411 hibakódot, meleg első inditáskor nagy nehezen akar beindulni, azután már nincs gond vele szépen megy, a P0411 100-200km előjön, amikor hideg volt az idő szépen indult, de most pár napja köhög. egy VW Passat 1,6 Benzines ALZ motorkodúról beszélünk. -
-
7Sony7
addikt
Üdv. Az autónk a "dpf adalék alacsony szint" hibajelzést hozta. 1.6 tdci, 2008 évj. Ebbe ha jól sikerült utánajárnom Eolys176 való. 1,8 literes a tartály elvileg. Találtam Walkert, ami elvileg jó a 176 helyett, 1l van 15e, és 3l van 30eft-ért. Viszont találtam Mannol 9693-at 1l kb 6eft, és azt írja a honlapon, hogy jó az eolys tartályba is. Jóval olcsóbb lenne, ezért kérdezem, hogy tudtok erről valamit?
-
freaghill
őstag
Hétfőn szereljük a féket, kicseréljük a tárcsát és a betéteket.
Összeszerelésnél a csapokat illetve a fékbetétet ahol felfekszik a féknyeregre ott ajánlott rézpasztával kenni, vagy más anyagok szoktak használni?
Köszi! -
bucihost
senior tag
Sziasztok! Valmiért rendszeresen elmászik / elfordul a kipufogóm. Ezáltal alapjáraton veri a kasznit, valamint bele pöfög a lökhárítóba.
Pirossal karikázott részen gumival van felakasztva, piros nyílnál van egy tartó bilincs.
Kékkel karikázott részre "gyártottam" egy tartót. Egy bilincsre laposvasból tettem egy hosszabb részt 1-1 lyukkal a végén, majd felette a kasznihoz rögzíttettem menetes kampóval.
Így nem forog el, nem veri a kasznit. Viszont így kicsit merev lett, és egy adott fordulatszám tartománynál berezonál az egész.Szerintetek mivel oldjam meg?
Amire én gondoltam:
1. A menetes kampók helyett valamilyen gumi karikával fogatom meg, hogy legyen egy kis rugalmassága.
2. A merev felfogatás és a piros nyíl között kivágok egy 15-20 centis részt, és berakok oda egy flexi csövet:Ötlet, vélemény?
Akárhány szerelőnál voltam, egyik sem tudja megmondani miért forog el. Így kénytelen vagyok magam megoldani ha más nem csak átmenetileg. -
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter #876 üzenetére
Köszönöm, ez jó kis videó. Viszont sajnos az ő műszere mást mutat, mint az elm327. Ő visszafolyást tud mérni, én meg kiegyenlítést. Arra gondoltam, hogy -mivel a gazda elmondása szerint a kettőstömegűnek néha hangja van - és alapjáraton kicsit remeg, búg a motor, miközben egyébként nagyon jól megy, hogy lehet a kettőstömegű "rázását" próbálja kompenzélni a motor ?
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Kérném véleményezni a befecskendezőket. Nem tudom mennyi a megengedett eltérés. Mondeo mk4 2.0 Tdci
-
Intel fan11
őstag
Udv. Peugeot 206 1.4 16v prémium benzines kocsim van. 2helyrol szivárog az olaj. 1ik a klíma kompresszor felett közvetlen vhonnan. Másik olaj teknő felett vhonnan. [kép] [kép] . 2 képből lehet tudni mi lehet a baj. Klíma kompresszor tiszta olaj de gondolom azt a menet szel keni szét mert tudtommal a klíma kompresszor a nincs motor olaj.
-
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Van esetleg valakinek az UCANDAS VDM féle diaggal tapasztalata?
Mennyire használható? -
venom8888
őstag
Sziasztok sracok. Van nekem egy 2012 es swift em. 1.2 es. A bajom vele az,ha balra kitekerem a kormanyr es tolatok,akkor bugo hang jon elolrol. De ha jobbra tekerem semmi. Es ha elore haladok se semmi,marmint ha jobbra,vagy balea kitekerem es elore haladok.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
BLUE TORNADO #870 üzenetére
Bocsi, ezt nem ide akartam.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok. Tudom, elég korai, de lassan választanom kell. Ki milyen nyári gumit ajánl kb 20e/db-ig 195/55 R15 mérteben? Laufenn, Linglong és hasonló társai kilőve. A gumis ajánlott Yokohama gumit 17-ért darabját (pontos típust nem mondott). Ezen erősen elgondolkoztam.
-
bear_
aktív tag
Sziasztok,
Ismeri valaki a JMJ katalizátorokat? Érdemes érte pénzt adni, vagy jobb választás a walker?
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
molnarpeter #867 üzenetére
Először is.
Mitsubishi Lancer Invite Plus. 1.6 16V 2007
Hétfőn cseréltünk vezérlést, és azóta valami "kuszol" a vezérműszíj környékén. A vezérműszíj a felső szíjtárcsán lent lóg kb. 0.2-0.3 mm-t. Ez mitől lehet?
Kigyulladt a Check lámpa, a diag lambda fűtő áramkör érzékelő hibát dobott, de hogy most a katalizátor mellettit, vagy a leömlőben ami van, azt nem írta konkrétan. Szeretnék bele rendelni, de így tanácstalan vagyok.
A kuplungnál a kinyomócsapágy visít, de ha benyomom kb fél centire a kuplungpedált, akkor elhallgat, visszaengedés után megint csinálja. Mennyire vészes? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
BLUE TORNADO #866 üzenetére
Ha csak 1-2 kérdés, tedd fel ide, hátha
Másrészt konkrét típus-generáció fb csoportjában is érdemes lenne érdeklődni.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Van itt valaki, aki Mitsubishi szakértő? A szó szoros értelmében. 1-2 kérdésem lenne hozzá
-
-
jjohn
aktív tag
válasz
molnarpeter #862 üzenetére
Köszi.
Nem hirdetést akartam beírni csak könnyebb be másolni.Csupán egy véleményt szerettem volna. Az említett topikban se sokat írnak. A 2.2-ről olvastam. Gondoltam aki hozzá értőbb dob valami jó tanácsot. Meg aztán nem minden írás igaz, inkább a használónak hiszek.
Igen a benzin az odavág 10-12 L fogyasztással. -
molnarpeter
nagyúr
Renault topik , lehetőleg konkrét hirdetés linkkel
2.2 dCi ne, inkább a 2.0 dCi jó hozzá szerintem. A 2.0 turbó benzin sem rossz talán, viszont ott gázszettel kezdeném a közös életet, ekkora kasztniban a fogyasztás miatt.
-
jjohn
aktív tag
Sziasztok!
Egy véleményt szeretnék egy /renault_espace_2_0_t_authentique-t vagy egy /renault_espace_2_2_dci_privilege-t vásárlásáról? Érdemes e? Vagy mire kell ügyelni? Dieselem még nem volt.
Köszi. -
bucihost
senior tag
VALVOLINE 10W40 van benne, kb fél éve (~3000km) volt csere. Izzító elvileg mind jó, gyakorlatilag az mostanában nem volt csere.
-
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Van valami motorolaj adalék ami ajánlott télire? (vagy úgy bármikorra).
Hidegen (-5 alatt) 2-3 percig kicsit "kopogós" a motor amíg bemelegszik. Szeretném megelőzni, hogy hidrotőke vagy bármi más baja legyen -
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Nagy gondban vagyok.
Üzemanyag pumpát kell cserélnem 2001.évjáratú 1.3mas swiftemen.
Sajnos nem találom, illetve az autósboltok se találják alvázszám alapján se, hogy milyen is kellene bele.
Az ok, hogy 90L/h viszont a nyomás vagy 3bar vagy 3,5bar.
A pumpán található számok: 0 580 453 467 Bosch 12V 014 182-28
Esetleg ha valakinek lenne rálátása olyan adatbázisra....
Sokat segítene.Köszönöm!
-
sebokh
újonc
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni.
1994 Mercedes (w202) c200 szívó dízel 4sebességes automata, motorkód: 601913. Soros adagolónál a fejszelep(ek)nél gázolaj szivárgás van. 5-6 óra állás után le levegősödik és nagy nehézségek árán tud csak beindulni.
A fejszelepek alatt található gumi illetve réz tömítés. Ezek cseréje házilag megoldható célszerszámmal és nyomaték kulccsal?
A meghúzási nyomaték nagyságáról szeretnék pontos számot kapni. Egy vagy több lépcsőben kell meghúzni, vissza is kell lazítani és úgy meghúzni?
.
Segítségedet előre is köszönöm! -
bucihost
senior tag
Köszi!
Az önindító kuka volt. Kicseréltem, valamint az izzító relét is. Feltöltöttem az akkut. Pöccre indult. Viszont valami még nem oké.... A műszerfalon minden visszajelző halványan világít járó motornál
Valahol még mindig van valami gubanc. Töltés sincs rendesen, mert 12,7-et mérek csak járó motornál, gázbovdent húzva sem megy feljebb. Délután kiveszem az összes biztosítékot, rámérek úgy is.... Testkábeleket megnéztem, azokkal látszólag minden ok.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
bucihost #851 üzenetére
A testkábelt nézd meg. Tehetsz bikakábelt a negatív akku pólusra és a motorblokkra, úgy is próbáld ki, hogy indul-e. Ha rossz a test, lemerül az akksi is, mert nem tölti rendesen a generátor, meg egy csomó elektromos gubancot okoz.
A jábelköteg segol nem ér a testhez, nincs sehol zárlat a motortérben. Ha a huppanókkal van kapcsolatban, valahol meg van törve a kábel, amitől megnő az ellenállasa, az meg leolvaszt mindent. Az összes kábelt meg kell nézni az akksitól az önindítóig, generátorig, biztosíték tábláig es a test kábelt szintén. ;)
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Az alany: Mercedes 190, 2.5D.
Előzmény: Fekvő rendőrön, bukkanón áthaladva fel fel villantak a visszajelzők a műszerfalon, mintha akkor adtam volna rá gyújtást. Megálltam, újra indultam és megszűnt. Kocsikáztam kb 2 órát, eközben megálltam 2 helyen is. majd megálltam tankolni, ahol már nem indult a kocsi. (nem tekert az önindító, valamint semmi elektronika. Mintha lemerült volna az akku.)Betoltuk, elindult, viszont elkezdtek ugrálni a mutatók a műszerfalon és az izzító relé elkezdett kattogni (nyit-zár-nyit-zár.....) mintha zárlat lenne.
Haza húztuk, otthon átnéztem:
- "Relay for idle stop, fan-magnetic coupling, al heated windowshield spinkler" biztosíték kiégve
- szétszedtem az izzító relét, ha már kattogott nem e ott is valami gebasz van = az is elégve / összesülve belülről.Adtam neki gyújtást relé nélkül = nem ugráltak a mutatók.
Próbáltam rá indítani, hátha így teker = Csak a bendix kattog, de nem teker.Vettem másik relét valamint szereztem egy gyári bosch önindítót, ma kiszedem a régit. Simán akkuról majd megpróbálom, hogy "szabadon" a jelenlegi forog e, ha nem akkor csere.
Így látatlanba mi okozhatta a hibát? Relének gondolom nem szabadott volna ellőnie az önindítót. (vagy igen?)
Viszont ha zárlatos lett az önindító, az csinálhatott olyan kósza zárlatot ami ellőtte a relét is?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Askformore #849 üzenetére
Nem feltétlenül.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Askformore #847 üzenetére
Kerékcsapágy vagy féltengely csukló.
-
Askformore
senior tag
Sziasztok,
ha éles jobbra kanyarodáskor nagyobb sebességnél (60+..km/h) az autó bal elejéből ütemes "tukk tukk tukk" szerű hang hallatszik, annak mi lehet az oka?
-
Soma01
veterán
Sziasztok!
Az ülésfűtés elszakadt fűtőszálát lehet javítani? (csak fűtő huzat)
Nem nagy összeg egy újat venni, de szívesen megcsinálnám, ha lehet. Nem szeretek pazarolni. A miatt merült fel bennem kétség, mert nem tudom, hogy működne-e, ha kivágom az elégett fűtőszál részt, majd összekötöm? A mérete az egész szálnak, ezzel változni fog. Ez számít a gyakorlatban? A szálat, hogyan lehet összekötni? Gondolom a forrasztás nem lesz jó, préselni kellene. Vagy mi a helyzet ez ügyben? -
hódmaci
senior tag
válasz
molnarpeter #843 üzenetére
Sajnos nem ismert.
Mágus2
Akkor kezdődik a tánc
Gyertyákkal kezdem. kap szép ujjakat, kiütöm a hibakódot azután meglátom visszadobja-e
Amennyiben igen akkor haladunk tovább. -
hódmaci
senior tag
Hibatörténet amit tudok:
Nagy-fesz kábelek újak. cserélve lettek kb fél éve. Nem tudom miért, más volt a tulaj.......
Megvettem és utána bedobott egy lambda szonda hibát 2-3 hónapja.
Ez cserélve lett, motorolajjal és levegőszűrővel együtt.
Ezek után látszólag minden rendben... egészen a múlt hétig1390cm3 44kw
AUD257865 -
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
VW poló classic 2001 benzin
Motordiagnosztika lámpa világít majd elalszik majd világít.................
Vagyis random felkapcsolódik.Kiolvastuk a hibakódot VAG-COM hibakódolvasóval:
16684 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
16685 Cylinder1 Misfire Detected 16685Esetleg tudnátok segíteni a hibakeresésben?
Lambda szonda 1 nemrég volt cserélve kb 2-3 hónapja (eredeti alkatrészre) -
-
Szerelőbakot vennék, de látom van kismillio verzio, a régi pines megbizhatobb, mint a fogakkal allithato pl?
-
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter #834 üzenetére
Akkor viszem majd a sajátot. Kerékfordulat sajnos bincs nálam.
1500 km el ezelőtt kapott vadiúj valeo egr-t, dpf tisztítást, új turbónyomás szabályzó mánesszelepet. -
7Sony7
addikt
Újra itt, helósztok.
1.6 tdci üzemmeleg motornál piros lámpa felé közeledve, üresben fékezve néha leejti a fordulatot 660 rpm- re néhány másodpercre, aztán visszaáll. Ez valami konkrét dolognak a jele, vagy tudjaafene? -
7Sony7
addikt
válasz
molnarpeter #831 üzenetére
Köszi. Már csak keresnem kell Debrecenben egy helyet, ahol ezt meg is tudják csinálni. Vagy vigyaem a saját Elm-et?
Még csinálja néha, de lehet, hog az a gond, hogy forcan szerint 1,4 fokot csal a kormány az egyeneshez képest. Hátha ez megoldja. A jeladó nekem benne van a kerékagyban. -
7Sony7
addikt
Üdv. Esp-s autónál van valsmi spéci dolog, smire figyelni kell futómű állításnál? Kormányszög jeladó miatt kérdezem, mert ahol eddig csináltattam, (nem Esp-s autót) ott szemre beteszik középre a kormányt, megfeszítik valamivel, és ahhoz lövik be. Viszont ha itt a jeladó szerint pl 1-2 Fokot eltér a középtől, nem fog valamit bekavarni?
-
bohoc71
aktív tag
Hali!Meghalt az első ablaktörlő motorom a hyundai i20 (2010…. 1.2 benzin).Valaki nem tud akár használt motort is eladót? Esetleg milyen hasonló tipusú autó motorja lenne jó? Köszi a választ!
-
jjohn
aktív tag
Sziasztok!
Kérdésem lenne? Van egy citroen zx, lehetne bele bontott klímát beszereltetni? Hely az van benne csakhogy mit kellene cserélni hozzá. Vagy felejtős az egész? Ja kb árban mennyi közelítőleg? Tudom el kellene menni szerelőhöz, de ez most egy érdeklődés a fórumon.
Köszi. -
tomrRRR
senior tag
Sziasztok,
P0411 hiba volt-e már valakinek, szekunder levegő check engine hiba, hiába kinyomom géppel 50-60km újra előjön, javítható a szekunder levegő? Vagy cserés, valaki járt már vagy foglalkozott már szekunder levegővel? -
bucihost
senior tag
Sziasztok! A múltkori hosszbordás szíj csere megoldva. azért nyikorgott, mert a kedves szerelő 2050-est rakott rá 2030 helyett...
Most viszont adódott egy másik probléma. Fűtés kapcsol, meleg is mint a pokol. Viszont kb 80km megtétele után megszűnik létezni. Csak langyosat fúj onnantól. mi lehet a gond?
(om602 2.5D)
-
Qwertrt
tag
Sziasztok! 1997-es B4-es Passatom amióta bejött ez a hűvösebb idő, reggeli indulásnál rögtön kiolvad az irányjelző biztosítéka. Feltételezem valahol lecsapódik a pára, ami zárlatot okoz -- a jelenség rögtön megszűnik, ha eltelik kis idő, megyek két kört, stb. Első körben az utánfutó elektromos csatlakozását ajánlották szétszedni, nem párásodik-e (folyamatban van), ezenkívül hol tudom én magam kezdetleges eszközeimmel leellenőrizni, nincs-e nedvesedés? Találkozott már valaki Passatos hasonló problémával?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Volna egy gépjárművem amit télen igen ritkán használok.
Garázsban áll.
Jártam már tavaly télen úgy, hogy az akkumulátor lemerült.
Létezik valami olyan készülék amit rá tudnák kötni a gépjárművem akkumulátorára ami szinten tartaná a töltöttséget a télen? Nem szerelném ki a kocsiból egyéb okok miatt. (pl ezek az újabb autók ezt nem szeretik)
Vagyis úgy szeretném rákötni, hogy nem veszem ki a kocsiból az aksit.
Nem tudom számít-e az autó start-stop rendszerrel szerelt, ez lehet a töltés miatt számíthat.
12v -
7Sony7
addikt
Üdv. Érdeklődnék: 1.6 tdci motornál a befecskendezők tetején van egy csomó szám. Gyártási évre lehet ebből következtetni?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #806 üzenetére
Na, csak jobban körül kellett nézni, vákuum cső hiba volt. Mielőtt hozzám került, volt két hosszbordás szakadás görgő miatt, valószínű az csapott oda, látszott javítási próba nyoma. Lyukas és ragasztós részt kivágtam, kis toldás fém csővel, s már jó is (bár a csövet rögzítő patent törött, cserés). Majd némi szépítés ráfér a megoldásra, legjobb lenne a csövet cserélni, csak ne volna olyan nehéz hozzáférni a vákuum tartályhoz
-
freaghill
őstag
Valaki meg tudja mondani, hogy E46 320D 2003 Touring diffi töltő- illetve leeresztőcsavarja milyen, vagy milyen kulcs kell hozzá?
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #817 üzenetére
Az elképzelés jó. Viszont. Mi van ha most 2030 van rajta, de az nem is jó rá hanem inkább 2033 kellene? Vagy épp fordítva.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Felteszem itt is a kérdést, hátha.
w201 2.5D nem klímás. Hosszbordás szíj méret... Sehol nem találok releváns adatot.
Ezeket a méreteket találtam:
6 PK 1015
6 PK 2030
6 PK 2033
6 PK 2100
Ami tuti:
- 2100-as nekem nem jó, mert az klímáshoz van.
- 1015 nem tudom mi lehet, sejtésem szerint ott "összehajtott" hosszt írnak.
Szóval 2030 vagy 2033? van annak a 3mm-nek bármi jelentősége?
Gates, Conti-ban van 2033-as valamint 2030-as méret is. Többi márkában csak 2030 as...
Köszi a segítséget előre is -
Egon
nagyúr
Akkor pontatlanul fogalmaztam, elnézést.
Nem, nem elektromos, manuális. A nyitás mértékét szeretném pár centivel lejjebb venni (ahogy néztem, elvileg elég lenne 3-4 centivel kisebb nyílódást elérni, akkor már elférne felette a garázsajtó). A lehető legegyszerűbb módszerrel szeretném ezt elérni (persze ha lehetséges). Ha csak bonyolult módon, akkor azt is megfontolnám, hogy utólag szereltetek elektromos nyitást a csomagtértetőre (feltéve hogy a nyitás mértékét is lehet vele szabályozni, és nem kerül csilliárd forintba). -
Egon
nagyúr
válasz
molnarpeter #810 üzenetére
Utóbbi.
-
Egon
nagyúr
Üdv!
Adott egy Opel Astra K ST és egy alacsony mennyezetű garázs szerencsétlen kombinációja...
A garázsajtó (elektromos, szelvényezett) felnyitott állapotban olyan alacsonyan van, hogy a viszonylag magasra nyíló csomagtérajtó hozzáér. Sajnos néha elfelejtem becsukni a garázsajtót, mielőtt kinyitom a csomagteret - már csúnyán összekarcoltam a csomagtértetőt.
Kérdésem a következő. Elvileg létezik elektromos nyitású csomagtérajtó, aminél egy tekerővel lehet az utastérből szabályozni a nyitás magasságát. Nekem ilyen fícsör sajnos nincs gyárilag, de nem is kell: elég lenne azt elérni, hogy fixen 3-4 centivel kevésbé nyíljon ki a csomagtérajtó a jelenleginél. Meg lehet ezt oldani valahogy, lehetőleg olcsón, és persze kulturáltan?
Köszönöm előre is a segítséget. -
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Szüleimnek van egy Daewoo Lanos 1.6 SX 2000' autójuk. Mostanában random leáll menet közben az autó. Nem rég volt cserélve: Felső holtponti jeladó, benzinpumpa, benzinszűrő. Gyertyák kb 2 éve. Valakinek ötlete esetleg? Több szerelőnél is volt már, de senki nem tudott rájönni a hiba konkrét okára -
molnarpeter
nagyúr
Lenne egy Grande Punto 1.3 Mjet 90 LE 199A3000 motoros paripa, ami jellemzően limp mode-ban hajlandó csak üzemelni. Hibák törlése után pár km, illetve némi terhelés után természetesen vissza is jön.
Hibakódok:
P0401 EGR - insufficient flow
P0238 MAP - signal too high
P0236 MAP - implausible signalA kérdésem elsőre az lenne, hogy mivel kezdjem? Arra gondoltam, hogy az EGR és környéke tisztítást igényelhet a lerakódott korom miatt (turbó geometria szintén gyanúsított), nade ha a szelepnek elektronikai hibája van, azt meg lehet állapítani egyszerűen, akár a helyén, vagy már kiszerelt állapotban?
Vagy inkább vákuum szelepet/csöveket kellene valahogyan tesztelni elsőnek? Nem akarok semmit levakolni, nem vagyok én kőműves
Végére a freeze frame, itt 2. fokozatban gyorsítva ~4500-nál fogta magát, torpant egy nagyot, és 3500 maximális fordulatszámmal beállt a vészmód.
-
Spancho
senior tag
A onedrive-om nyilvános mappájába feltettem 27mp.
[link]
Talán így látszik valami.
Középen a sebváltókar alatt az a fehér dzsuva + a műanyag rész amit meg lehet venni (amit linkeltem is feljebb váltókulissza)
Ha így szemből nézzük ,akkor baloldalt + felém hátúl csatlakozik a kulissza 2 rúdhoz (golyós csatlakozással)
Itt egy youtube videó ,ahol beszerelnek egy short shifter (itt látszik az egész)
[link] -
Spancho
senior tag
Leszedtem a szoknyát , ott már látszik szerintem ,hogy mi a hiba.
A sebváltókar aljánál a műanyag szerintem törött lehet.
És annak a műanyagnak is csak a jobb oldala gáz ,mert az engedi balra mozgatni a kart.
Amúgy elég gagyin néz ki az egész (kulissza) tiszta zsír
Mindjárt csinálok róla egy pár másodperces videót. -
Spancho
senior tag
Sziasztok.
Van egy Panda 100hp-m.
A váltó kicsit lötyögős
A Fiatalkatreszek.hu oldalon találtam komplett váltókart (ami nincs raktáron) [link]
Ez 6 sebesség + rükverc (1.4 100 lóerő)
Kérdeztem tőlük ,hogy beszerezhető e ,vagy van e javítókészlet.
Ők ezt küldték : [link] "A váltógomb áthelyezésével ez is megfelelő hozzá"
Ez is fiat csak 5 sebességes (talán 1.2 60hp de nincs oda írva ,csak ,hogy fiat).Nem értek a váltókhoz csak furcsán hangzik ,hogy egy 5 sebességes váltókulisszára rárakom a 6 sebességes váltógombot.
Szerintetek tényleg működne a dolog ?
Köszönöm. -
7Sony7
addikt
Üdv. Egr szelep csere után valóban kell csinálni "adaptációt" ?
Ha igen, a Forscan alkalmas erre?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Háztartási gépek
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- iPad topik
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Autós topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gamer számítógép Asus B150M i3 6100 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Sharkoon 500W
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest