Hirdetés
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Meggyi001: A kérdés...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy Chevrolet Aveoban a tolatáskapcsoló hol található? Hol világít a tolató lámpa hol nem. 2006-os évjáratról lenne szó. Szerelési leírása nincs valakinek ehhez az autóhoz magyar vagy angol nyelven? Előre is köszi!
-
válasz
jerry311
#296
üzenetére
Nincs rajta gáz bowden, full elektromos, ilyenkor nem csak alapjárati a léptető motor, gázt is az ad, szóval a gázpedálra is hetikusan reagálna, nem csak az alapjárat hintázna.

Egyébként repedt cső is okozhat ilyet, ami hozzá csatlakozik, nem a vastag, hanem a két vékony.
-
vmatyko
tag
Nissan Note 2006 - 1.6 Tekna
Sztem vmi fordulatszám probléma:
Amikor piros lámpához érkezve sebességből üresbe rakva ugrál a fordulatszám 2-3000 között, aztán csak 15-20mp elteltével esik vissza 1000 körülre.
Amikor váltásnál elveszem a lábam a gázról és kuplungolok akkor kicsit megugrik a fordulatszám
Sztetek mi lehet?
-
-
seger
addikt
Az nagyon jó lenne. Közben megoldódott.
Viszont ami még van, terheléskor kerregő hangot hallok
nem mindig nagyobb gázadásra megszűnik, ha visszább veszem a lábamat a gázpedálról, megint jelentkezik.... de ez sem mindig. Nyáron viszont melegben nagyon hangos. Ilyenkor többet is fogyaszt az autó.Erre valami ötlet?
-
rlazol
veterán
Köszönöm!
nem sikerült a segédről való bikázás, beraktam a segédakut, arról pöccre indult. Most az van benn, remélem, holnap beindul, ha nem akkor addig talán feltölt a másik. Köszönöm a segítséget!
Ráraktam megint a mérést, nem 3 Volt az, bőven 10V fölött volt. Amikor a 3-at mértem, akkor terhelés alatt volt, nevezetesen a riasztót működtette, de annyi ereje már nem volt, hogy meg is szólaljon, csak az indítás blokkolása sikerült neki. A zárás gomb megnyomásakor ugyanis a kpi zárat nem zárta be, amiről én azt hittem, h ehhez sincs ereje. Ez így is volt, de arra nem gondoltam, hogy attól még közben az elektromos rész sikeresen zárt. Levéve a sarukat 10-11 között mértem.
-
rlazol
veterán
de jól teszed.
hátha válasz is akad...Sziasztok!
Adott: kocsiban lemerült autóakkumulátor (3V körül), szekrényben feltöltve egy másik (12V). A feltöltöttről be tudom bikázni a kocsiban lévőt vagy mindenképp ki kell cserélnem?
(Nem véletlenül van a másik a szekrényben, nem bíznék benne, amint feltöltött a másik, azt tenném vissza. Ugyanakkor másik autó, amiről bikáznám nincs, szomszéd egyebek megkeresése nem jön szóba a riasztóhelyzet komplikáltsága miatt)
köszi!
-
seger
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni!
Adott egy espace 4-es 1.9dci. Turbo csere történt, azóta melegen elég nehezen indul, sokat teker az önindító mire beindul és olyankor a megcsúszik a szíj valószínű, mert olyan hangot lehet hallani. De hidegen tökéletesen indul és éppen csak teler és indul. Hidegen ha 20szor indítom, akkor is tökéletes, de melegen már nehezen...
Mi lehet a gond?Tanácstalan vagyok és senki nem tudja mi lehet!
Köszi!
-
Kommy
veterán
Közben sikerült megtalálnom a hibát, egy kilazult kábel volt a kormányoszlopon lévő kapcsoló egyik csatlakozójában rózsaszín kábel fehér csíkkal, valamiért kilazult a csatlakozóból a többi erősen benne van, ez az egy laza, visszadugva minden működik az indexel kapcsolatban.
Mivel nem mertem a kábeleket a kormányoszlopnál mozgatni úgy hogy a légzsák be volt kötve így azt lehúzott aksisaru mellett lehúztam , most viszont visszadugva ottmaradt a légzsák lámpa nem tűnik el.
Most viszont előjött egy olyan hiba, hogy nem indul az autó.
Ha ráadom a gyújtást a benzinpumpa elindul majd le is áll néhány másodperc múlva ahogyan kell, ahogyan kell, eközben ugye világít a befecskendezés visszajelző lámpa ez is lealszik pár másodpercen belül, de ah asokat indítózok akkor feljön.Mit ajánlanátok mivel próbálkozzak , hogy kiderítsem mi a probléma.
Az egészhez hozzátartozik, hogy az autó 1 évet állt. Lehet az üzemanyaggal gond, hogy azért nem indul most el?
Olajat szerettem volna cserélni rajta, hogy tiszta lappal kezdje új életét, gondolom az olajnak sem tesz jót az állás a motorban. -
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy 1999-es gyártású Fiat Palio Weekend-em amiben 1.6-os motor van. A problémám az lenne, hogy az indexet balra- vagy jobbra működtetve a műszerfalon nincs visszajelzés, az indexem amúgy működnek.
E mellé az elakadásjelzőt ha benyomom akkor a műszerfalon világít az index visszajelzés de az indexek nem villognak és a műszerfalon is folyamatosan világít csak, a relét sem hallom kattogni, de ha ekkor valamelyik irányba elkezdek indexelni akkor elkezd működni az elakadásjelző, és a műszerfalon is villog a visszajelző. -
Bozso68
őstag
Sziasztok!
Chevy Captiva 2.0D-vel kapcsolatban lenne kérdésem, hátha van ilyen irányultságú szakmabeli közöttünk.
Amikor a részecskeszűrőt regenerálja, bekapcsol néhány fogyasztót terhelésnek? Pl hátsó ablak fűtés, hűtőventillátor, mivel a venti addig pörög, a hátsó ablak meg mintha melegebb lenne.
Az ideg mindig elkap, hogy nincs visszajelzés, csak azt venni észre, hogy 1000-re felmegy az alapjárat, és buffogó hangot ad, meg forró a kipuffogó. Ez meg menet közben alig érzékelhető. Már kínomban arra gondoltam, hogy a szerelőmmel kivezettetek néhány ledet (vagy logikai kapun egyet) a műszerfalra, ami a ventillátor, hátsó ablakfűtés, meg esetleg más, regenerációkor bekapcsolt fogyasztó működését mutatja. Ha jelzés van mindegyikre, akkor valószínűleg regenerál, én meg az alapján tartom a fordulatot jelzés végéig.
Elvetélt ötlet, vagy járható út?Köszi: Zsolt
-
Rikseven
tag
Sziasztok!
Van egy 2008-as G-s Astránk. Szeretnék belerakni ködlámpát. Találtam egy pár bontott lámpát egy 2000-es G modellből korrekt áron. Az eladó szerint mindegy milyen évjáratú, mert jó bele. Én azért megkérdezném a jártasabbakat, hogy érdemes-e megvenni így látatlanban? Nem szeretném, ha szerelésnél derülne ki, hogy valahol nem stimmel a cucc.
Köszi. -
#47053824
törölt tag
Udv!
Szettoredezett a porvedo gumiharang az elso lengescsillapitok korul. Rendeltem kinabol ujakat, szerelot kihagynam, ezért ugy gondoltam kettevagom és a spiral kozott befuzom, majd gyorskotozovel rogzitem. Csinalt mar valaki ilyent? Annal talan jobb lesz, mintha semmi nem lenne korulotte... -
F_Gergely
őstag
válasz
kalmanchris
#266
üzenetére
mondom nem találkoztam még vele, rallyautóba építettem már be, de az áramtalanító volt, ott megszűnik minden áramellátás nem csak az üzemanyagé.
De akkor ezek szerint ami gyárilag van az autóban csak az üzemanyagrendszert érinti. Kicsit furcsa számomra, de biztos megvan az oka miért van így

-
kalmanchris
tag
-
F_Gergely
őstag
Sajnos a néha jelentkező hibát nehéz megtalálni.
Ha az autó nem indul több hiba lehet de amiket írtál azokat végig lehet nézni, mindig legyen a kocsiban multiméter azzal 2 perc alatt végig lehet mérni mindent.Ha nem indul az autó:
gyújtáskapcsolót nehéz kiszűrni, sajnos nálam is volt cserés, de mivel más hiba is volt, én teljesen másra gondoltam (gyújtáskapcsoló és egy másik hiba egyszerre jelentkezett és ezek együttese egy harmadik hibát adott amire én gondoltam). Ha gyújtás van, lámpák működnek, minden működik csak tekerni nem teker akkor gyújtáskapcsoló. Ha teker, de nem indul más a hiba.
Biztosítékokat végig lehet nézni de ha hol működik hol nem akkor nem valószínű, biztosíték vagy áthúz vagy nem. Próbalámpával fél perc alatt végig lehet ellenőrizni, de ha rossz a biztosíték akkor nem működik, olyan nincs hogy néha igen néha nem. Vagy szakadt vagy nem.
vészleállító karamból esetén, ilyennel még nem találkoztam, de ez egy megszakító szokott lenni, és általában ez lenyom mindent, tehát ha ez hibás akkor semmi nincsen, áramtalan az egész autó, se lámpák se semmi. Multival ellenőrizhető szintén.
üzemanyag relé, ez érdekesebb, mérhető multival ez is, de ha rossz akkor ugye az AC nem kap áramot, tehát tekerni teker a motor csak nem indul mivel nincsen üzemanyag ellátás. Ha hozzáférsz magához az AC-hez húzd le a csatiját és nézd meg van-e feszültség, ha van akkor a relé jó, és maga a pumpa nem működik. Ha viszont nincsen fesz ami a működéshez kell, akkor a relét kell cserélni, illetve megnézheted hogy a relé előtt van-e fesz, ha van akkor relé a hibás, ha nincsen akkor haladni kell visszafele a biztosítéktáblánál.
-
Kommy
veterán
válasz
F_Gergely
#263
üzenetére
Köszönöm a választ, bekerült egy ugyan olyan mint volt.
Még egy kérdés, az autó valamiért közben nem akar indulni, saját legondolásom szerint valami az üzemanyag szivattyú körül lehet, mert amikor nem indul mintha nem hallanám a szivattyú hangját. Ha jól sejtem akkor 5 dolgot kell átnéznem, a gyújtáskapcsoló, biztosíték, a vészleállító karambol esetén, üzemanyag relé és maga a szivattyú.
Az a baj, hogy ez időszakos hiba így ki kell fogni mikor csinálja. -
Kommy
veterán
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az autómban megszorult a generátor (csapágyak jók, de az állórészbe beleér a forgórész, mivel el van törve a háza), vennem kéne egy újat, ami most benne van az egy 85A-t tudó generátor, a kérdésem az lenne, hogy lehetséges e kisebb teljesítményűt belerakni egy 75A-est. -
jerry311
nagyúr
Már hogy így vasárnap éjjel?
Szerintem sehol.Punto mintha elektromos szervóval menne, annak meg illene mennie akkuról is, nem?
Ha nyikorog az ékszíj, akkor:
- laza --> lehet feszíteni rajta
- kopott --> talán lehet egy picit feszíteni még rajta, de utána sürgősen csere, azért alapvetően laza ékszíjjal is megy egy darabig.
- valami szorul, amit forgatnia kellene --> nem erőltetném, mert akár nagyobb problémát is okozhat. -
rii
nagyúr
sziasztok
szeretnék kérdezni valamit
adott egy Fiat Grande Punto
havercsaj indult volna vele, nem működött a szervó
5. újraintdítás után a szervó visszajött, de elment, megint vissuajött, megint elmenta kocsi ékszíjja induláskor kicsit nyikorgott
valszeg az ékszíj teljeesen kiment, és nem hajtja a generátort?
De ilyenkor hol lehetne ékszíjat találni?
Ha valaki tudna valami megoldást, vagy tudna ajánlani valakit, Veszprém megyében vagyunk, Nagyvázsony mellett.
-
jerry311
nagyúr
válasz
benkerossi46
#257
üzenetére
Alapjarati (lepteto)motor nem lehet kopott, koszos, esetleg hibas?
-
benkerossi46
újonc
Sziasztok!
Van egy 1.6-os 8 szelepes volkswagen golfom (4-es), aminek az a nyűgje, hogy hidegen ingadozik az alapjárat néha le is áll, ha egy kicsit járatom beáll az alapjárat és minden működik, de addig katasztrófa. 3-4 percig el sem tudok vele indulni mert lefullad gázadásra...műszer semmi hibát nem ír. Néha enyhe gáz vagy benzinszag jön be az utastérbe például ha hirtelen fékezek vagy kanyarodok! Lambda szonda hiba kizárva. És amelett hogy hidegen egyenletlen a járása van egy kis "torok" hangja, hangosabb is a motor mint melegen...
Mi lehet a probléma? :S -
F_Gergely
őstag
nyomatékkulcsot szoktak használni, és a gyári értekre kell beállítani igy nem lehet túl húzni.
Nyilván lehet anélkül is de akkor csak érzésre. Olajleeresztő csavart egyébként sem szabad erősen meghúzni mert tönkreteszi a tömítést hiába teszel be újat és engedni fogja az olajat. Gyertyáknál macerásabb, legtöbb helyen (főleg dízeleknél) úgy kezdik hogy nincs garancia arra hogy nem törik bele, viszont ha beletörik az plusz 60k. -
ueshiba
csendes tag
Jó napot! Szevasztok!
(Igen máshol is posztoltam ezt a bejegyzést, többet nem fordul elő)
A mai napot már hétfő óta vártam, már akkor megjött az új benzin befecskendező-, gyújtótrafó-, gyertya szett és a lambdaszonda.
Van minden szerszámom (nyomatékkulcsok, krova...), villamos területen dolgozom, de gépgyártásban, így szerelni is szoktam, tehát a kocsitól sem félek annyira.
Kis szervíz, olaj évente alap. Cseréltem már EGR-t, trafókat, fékpofákat, PWM szelepeket, ABS jeladót, javítottam kontakthibákat.... Kereket mindig én cserélem.Egy 1.8 benzin C-Max az alany.
Mivel van magas üzemanyag korrekció, gyengeség, égéskimaradás combo problem, és jóáron hozzájutottam az említett szetthez, gondoltam kicserélek minden érintettet.
Na rögtön a várva várt nap elején a második gyertya betört a hengerfejbe. Húsvét ugrott, vissza a BKK valóságba 1-2 hétre, meg persze mínusz 25-100E forintig terjedő extra költségek várnak.
Sajnos az olajleeresztő csavar feje is beletört már az első otthoni olajcserénél. Mióta nyomatékkulcsot használok, ilyen gondom nincs.
Tudom, kockázatos otthon szerelni, de szerintem egy szerelő is így járt volna. Ráadásul valami rézpasztát is tettek a gyertya menetre, ami szerintem nem szerencsés. Túl lehet húzni...Mit gondoltok? Milyen megoldások vannak?
Köszi!
Kellemes ünnepeket, hosszú hétvégét! -
F_Gergely
őstag
válasz
KaiotEch
#252
üzenetére
igazából ha az autó tudja a szabvány OBD-t teljesen mindegy mit kötsz rá ELM327 vagy egyebet, ez már a használt szoftvertől függ mit tudsz vele kezdeni. egy 900 ft-os kinai cuccal is tudsz élő adatokat nézni, hibát olvasni-törölni stb, ha van hozzá való szoftver, és persze az autó rendelkezik és támogatja az adott szabványt.
2000 elötti autóknál van olyan hogy OBD2-es csati van, de maga a bekötés már nem az. Ezért is irtam, hogy nem elég ha rendelkezik ilyen csatlakozóval hanem támogatja is azt. -
--HARDCORE--
senior tag
válasz
--HARDCORE--
#251
üzenetére
Probléma megoldva!

-
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Tudna valaki ajánlani jó minőségű(de nem horrorisztikus áron) univerzális autódiagnosztikai(OBD-s) kábelt, szoftverrel? Vagy ezek a kézi pár soros kijelzős cuccok jobbak? Nem csak hibakódtörlésre, hanem élő adat olvasására. Köszönöm!

-
--HARDCORE--
senior tag
Helló!
Tudna valaki ebben segíteni?
Rokonnak lenne egy kis problémája a Wolkswagen Golf MK1 tipusu személygépjármű féklámpájával.Alapvetően természetesen az akku jó, beindul megy, csak a sok kókányolás után (amiket eddig XY művelt az autón) már a képen látható alkatrészek bekötéséről fogalmunk nincs.
Helyzetjelző van, irányjelző is, sőt a féklámpa is csak most ment el.. eddig ment valahogy. Nem tudom nem láttam a bekötést, csak most hogy gond van... :/
A 3 szál ami a biztosító táblához megy, azok közül a piros-sárga az akku plusz pólusával, sípol (mérőműszerrel érve) a piros-fekete a plusszal és a mínusszal is (talán az egyik izzó miatt?), a kék-barna meg semmivel sem.
Ez utóbbiról annyit hogy elvileg hátra kéne mennie. A biztosítótáblán megtaláltam, azon belül nem tudom merre kéne mennie. De külön kábellel próbáltam kimérni, és egyáltalán nem jut el a hátsó lámpához. Ez eddig oké hogy gond...
Ezen kívül a képen a bekötésről sem tudok semmit. Addig oké, hogy a fékpedált benyomva mindkét kapcsoló rövidre zár. Kb hogy lehetett bekötbe az a 3 szál?


-
F_Gergely
őstag
szia,
én idén fogom kezdeni autóelektronikai szakon a sulit, szintén esti tagozaton meló mellett, én a Bánki Donátba jelentkezem.
Amit az ingyenes második szakmáról kell tudnod, hogy csak bizonyos szakmák tanulhatóak, (erre van egy lista) és csak bizonyos intézményekben (erre is van egy lista). Minimum 2 éves képzés kell hogy legyen amit az állam fizet, ami tanfolyam és nem iskolarendszerű az nem játszik. Nekem is 2 év lesz a suli és +1 év a technikum. 30 évesen érdekes mutatvány lesz....
Ha kérdésed van nyugodtan keress meg privátban. Onnan tudom ezeket hogy én is januárban szembesültem azzal hogy a második szakmát is fizeti az állam, így eléggé képben vagyok, mivel én is most intézem a sulit. -
NORBl
aktív tag
Sziasztok !
Munkához kéne járműgépész, vagy vmi komolyabb autókkal foglalatoskodó végzettség, de ahogy néztem ezt nemigen adják csak úgy.
Illetve amit találtam neten egy kósza pdf-et, abban 2 éves okj-s képzésről volt szó, de azt előképzettség nélkül nem lehetett elkezdeni.(Járműgépész,2 év,okj) Autószerelő, Autóelektronikai műszerész között van-e valami érdembeni különbség, tanítás terén ? Utóbbinál nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektronikára ?
, De akkor az autónak a szerkezeti felépítése kicsit háttérbe szorul, szemben az autószerelővel, nem ?16 kerületi Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskolát néztem ki, felnőttképzéses tagozaton.
Esetleg valaki végzett itt, jó hely ? Tudtok javasolni esetleg másik iskolát, ahol elérhetőek a fenti képzések d.u - ni, vagy esti időben ?
Először az OKTÁV oldalára tévedtem, de most náluk nem tudom, hogy működik ez a 2. államilag támogatott képzéses téma. Ők lehet, hogy iskolarendszerben nincsenek is jelen, csak így "tanfolyamok" terén. 3 félév (a fenti Csonka 4 ) 686.000 Ft + 100.000 Ft vizsgadíj.

-
fater69
csendes tag
-
Tiger.
nagyúr
Sziasztok.
Lenne egy nagy gondom, van egy Fiat puntó2 ' 1,9 ds kocsim a vezérmű szij csere óta ha nem is egyből jött elő de azóta alapjárati ingadozás van be is villan a piros lámpa és leáll motor ha nyomom a gázt akkor jó nem áll le, mivel a hibakód, rotor helyzet érzékelő ezért úgy döntött a szerelő hogy ki kell cserélni az az alkatrészt igy az adagolóval együtt Kecelre lett vive hogy bekalibrálják, csak hogy kb 2 hónap után újra vissza tért a hiba (ja és ez nekem 200eft ba került)Erre valami okosság? -
jerry311
nagyúr
Hááááát...
Ez az első eset, hogy ilyet hallok. Mármint hogy minden autó leáll ha lekötöm az akkut.
Már miért kellene leállni?
Nem egyszer csináltunk olyat, hogy a lemerült akkut kicseréltük két autó közt egy indítás erejéig. (10-es kulcs volt a saruhoz, bikakábel nem). Utána simán vissza is cseréltük járó motornál.
Most hogy ez mennyire tesz jót a generátornak meg a töltőáramkörnek az másik kérdés. Szerintem kb. semennyire. Az akkut nem kell folyamatosan tölteni, tehát az a terhelés nincs mindig a generátoron. Többi fogyasztó is vagy működtetve van éppen vagy nem.Szvsz ez a leállás inkább akku vagy generátor (vagy a feszültség szabályozó) hibájából ered.
Autóvillamossági szaki majd jól megoldja. -
brickm
őstag
De eddig világított a visszajelző gyujtásadáskor. A citroenben is világít és a toyotában is világít ha gyujtást adok. Amikor indítom a motort, akkor alszanak ki.
Tölteni mindig úgy töltöttem, hogy levettem a sarut az akkuról, így nem nyírhattam ki a generátort, illetve ha sz r a generátor, (konkrétan menetzárlatos) nem kéne szinte percre pontosan 14,2-14,4 Voltot indukálni minden fázisának, nem?
A fesz szabályzót akarom még kiszedni a helyéről és megvizslatni mi lehet benne, hátha ott találok valamit, dehát onnan megy a cunder az akkura, így ha ott lenne gond, az akkunál nem mérhetnék 14Voltot 3000en pörgetve, nem?
-
Nem kell világítania és nem az akkuval lesz gond, hanem zárlatos a generátor.
Töltőt nem is lenne szabad rátolni, ha a generátor be van kötve, mert kinyírja a generátort, ha úgy töltötted, akkor te tetted tönkre a generátort. Hacsak nem csepptöltésről van szó, mindik le kell kötni az akkuról a negatívot töltéskor.A feszültség szabályzó szokta megadni magát, olyankor nem világít az a pilács.
-
brickm
őstag
Értem.
Nost a helyzet az, hogy menet közben, míg jár a motor, nem áll meg a kocsi, addig nincs baj. Viszont ha leállítod és vagy 3x újra elindítod, akkor lemerül csontra az akku. (sajnos megköpi időnként a gyertyát és kihagy egy henger, így szokott lefulladni is, tehát elkerülhetetlen, hogy elindítsd 3-4x is egy elindulás után)
Viszont az akku jó, mert amúgy meg másik autó gond nélkül megy vele.A töltésjelző lámpának viszont nem kéne világítania ha mondjuk az akku helyére beteszem az akku töltőt?
-
Rosszul gondolod, mindegyik autó leáll, ha leveszik az akku sarut. Azt keresd meg, miért nem világít a töltés hiányát jelző pilács, ha ráadod a gyújtást. Én a generátorban keresném a hibát, onnan indulnék az óracsoport felé.
Az akksi álló helyzetben merül le(amikor a motor nem jár), vagy menet közben?
-
brickm
őstag
Hogy köti össze az áramkört?
A generátortól (pontosabban a fesz, szabályzótól) 2szál indul el párhuzamosan, gondoltam én:egyik az akkuhoz megy töltőfeszültségként, míg a másik az önindítóhoz, amihez szintén megy egy az akkutól.
Ilyen elgondolás szerint a töltő és a gyujtó kör egymással párhuzamos, tehát ha menet közben az akkut lehúzom, a motornak járnia kell tovább. -
brickm
őstag
válasz
hobizoli
#231
üzenetére
Közben méregettem tovább:
A generátor minden egyes pólusát megmértem, testhez képest 14Voltot mértem.
Az akkumlátoron rajtahagytam a sarut(mert ha leveszem leáll a motor is) túráztatva 3000-es fordulat környékén 14Voltot mértem, míg indításnál csak 11,7-et.Most így ez nekem kicsit furcsa, ha az akkuhoz eljut a töltés, miért áll le a motor,ha leveszem a sarut?
Illetve ha eljut a töltés, miért merül le az akkum?Leállított motor mellett mértem áramfelvételt az akkuból, 240mA. Ha megy a belső világítás is, akkor 700mA körül vesz fel,
Konklúzióm az, hogy a generátor jó, elvileg töklti is az akkut. de gyakorlatban akku nélkül megáll az autó, illetve lemerül az akkum. Még esetleg valami ötlet?
-
brickm
őstag
Sziasztok!
Opel F astra (1994-es) kombinál olyan problémám van, hogy gyujtás ráadásakor nem ég az akkumlátor visszajelzője.(nem a lámpa rossz) Az akkut nem is tölti a generátor, illetve ha a töltőt teszem az akku helyére, akkor sem látja. A testet kimértem, érintkezik, de a pozitív ágat nem tudom hová megy. A biztosíték táblát végignéztem, elvileg minden bizti jó.
Van esetleg valami ötletetek hol keressem a hibát? -
#79621120
törölt tag
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok. OBD és OBD2 kábelből tudtok olyat mondani ami olcsó és működik tényleg? Tehát amilyen valakinek van és van vele tapasztalata, valamint milyen szoftverrel használja?
-
atti1848
senior tag
Sziasztok.
Ahol nem rég kérdeztem onnan már nem tudom kitörölni, de most találtam ezt a topicot és szerintem ez jó hely.
Van egy Lacetti-m 2007.08 2.0D, lépcsős-hátú (sedan). Meg lehet azt oldani, hogy az ablakot ne csak akkor lehessen le/fel húzni mikor már a kulcsot az izzításra fordítom? Mert így ha leállítom az autót és le szeretném húzni az üveget, akkor muszáj egész az izzításig fordítanom.
Jó lenne, ha már az első elfordításnál lehet le/fel húzni. Ezt én magamnak meg tudom csinálni vagy muszáj valamilyen elektronikai emberke?Előre is köszönöm
-
stracker06
aktív tag
Sziasztok!
Boldog tulajdonosa lennék egy 2001-es 1.6 -os Fiat Mareának, ha az autó is úgy akarná. Nem régóta van nálam az autó, így az előélete viszonylag ismeretlen, de az állapota elsőre jónak tűnik. Azonban hétfőn kicsit nehezen indult, nem járt mind a 4 henger, csak kettő, vagy talán három és jött is check engine lámpa. Kedden elvittem szerelőhöz, kiolvasták a hibát, teszteltek, stb. és elvileg a gyújtótrafó volt rossz. Kicserélték azt is meg a gyertyákat is, ezután pedig minden oké volt, egészen ma délutánig, amikor beindításnál megint csak 2 vagy 3 henger indult el, az is csak nehezen. A harmadik újraindítás után viszont mintha mi sem történt volna, a motor normálisan járt. Azóta este még kétszer indítottam (bár menni nem igazán mentem vele), beindult szépen, viszont enyhe benzin/kipufogógáz szag érződik akkor, ha az autóban ülök és kinyitom az ajtót. Eddig ilyen nem volt. Alánéztem, kipufogó nem tűnik lyukasnak, látszólag a benzin sem csöpög, stb. Kocsi elejénél és hátuljánál sem érződik, a motortérbe beszagolva sem, menet közben az utastérben sem.
Szerintetek mi lehet ez a két probléma?? Vajon összefüggenek??
-
-
Dyrtyho
őstag
-
Dyrtyho
őstag
Nem tudom, hogy jó helyen érdeklődőm-e, de egy olyan kérdésem lenne, hogy nem tudjátok hogy Budapesten ez év őszétől indul-e esti autószerelői képzés valahol ? Igaz hogy már van egy szakmám, de az kb tényleg semmit nem ér (Marketing és Reklám ügyintéző), és most 24évesen kell rájönnöm, hogy 2évvel ezelőtt rossz szakmát kezdtem el, és most le szeretném rakni az autószerelőit is, mivel mindig is autób*zi voltam, és leszek is, és tényleg érdekelne ez a szakma. Előre is köszi a segítséget

-
lajtika
aktív tag
Üdv. Tudja valaki hol lehet Citroen Berlingo 1.6 HDI motort szerezni? Itthon megbízható helyen? Sajnos úgy néz ki hogy cserélni kell

-
Gergello
addikt
Meg tudná mondani valaki, hogy mennyi a munkadíja a kuplung cseréjének egy 1.4 tdci motoros ford fiesta autón?
-
jerry311
nagyúr
válasz
Szabolcsfiú
#210
üzenetére
Hát öööö
Eleve nem lehet nulla a fordulatszámmérő állása ha jár a motor.
Ha nem jár a a motor és úgy nem nulla, akkor az mérő hiba.
Ha elindítod a motort és a szokásos alapjáratnál magasabbra megy a fordulatszám, akkor lehet valamelyik érzékelő hibája, lehet az alapjárati léptetőmotor hibája vagy csak hidegebb van és emiatt a motorvezérlő magasabb alapjárati fordulatszámot ítél helyesnek. -
Szabolcsfiú
újonc
Sziasztok!Nekem egy olyan problémám lenne,hogy fiat puntóm akksija lemerült,megbikáztam,el is indult,rögtön mentem vele leállítás nélkül 40km-t,közben a motorhibajelző lámpa kigyulladt.majd mikor leállítottam a motort pörgött még egy ideig a ventillátor elég hangosan,aztán újra elindítottam a motort és gázadás nélkül felment a fordulatszámmérő,késöbb hideg motorindításnál is,miért mozdul el gázadás nélkül a fordulatszámmérő,ami eddig nem volt és nem is áll vissza nullára?
-
-
Babetta-X
senior tag
válasz
KisTücsök
#207
üzenetére
Hátőő izé.. A kipufogót esetenként kiégeti az ember (a csövet, de ez ma már egyáltalán nem divat, mondhatni teljesen eltűnt, csak érdekességképp írtam), a hengerfejet levétel után szokták tisztítani, ezt részben az autószerelő, részben a gépműhelyes végzi (ő be is csiszolja a szelepeket)
Vannak ilyen adalékok meg himihumik amik állítólag segítenek, háát, a tapasztalat elég vegyes....
Igazándiból nem annyira tudom pontosan mire érthette ezt, ha megmondod milyen autó volt megpróbálok utánanézni annak a résznek, hátha okosabb leszek. -
KisTücsök
addikt
Sziasztok!
Nem tudom, jó helyre írok-e.
Néztem délután a Discoveryn ezt az autókereskedős műsort. A csávó a motorban meg a kipufogóban lévő lerakódott szenet távolította el valami gép segítségével. De elfelejtettem a nevét. Miután végzett, sokkal kisebb volt a káros anyagkibocsájtása. Valaki esetleg tudja a nevét?
-
Babetta-X
senior tag
válasz
Sirandrish
#202
üzenetére
Pontosan mikor, melyik sarun és hogyan szikrázik? Az előző hozzászólást tudnám látatlanban én is mondani, de azért ennél bonyolultabb a dolog. Pluszba még annyit, hogy akkumulátort alaposan megtisztítani és van rá spéci kenőanyag, azt érdemes a sarukra kenni.
(Ezért nem jó megoldás a házi barkács, nem véletlen külön szakma az autószerelés, mindenki azt hiszi, hogy tyű, de egyszerű, közben vannak olyan triviális apróságok amiket nagyon könnyű elrontani, de aki nem csinálta, még nincs tapasztalata benne, és sokkal többet fog szívni vele.)
-
qdak
addikt
válasz
Sirandrish
#202
üzenetére
Ha szikrall aksi saru le, smirglivel a sarut meg akksit is szepen tisztitid, visszarak, normalisan meghuzod, proba, azert a savval vigyazz moss alapossan kezet.
-
Sirandrish
legenda
Jaj srácok segítsetek pls!
Van a családnak egy 1997es VW Passatja.
Nem rég egyik pillanatról a másikra nem volt hajlandó indulni..ismerős azt mondta hogy önindító, amit sikerült is nagy nehezen házilag kicserélni..
Igen ám..aztán indított faszán csak olyan hangja volt mintha valahol valami ventibe beleért volna valami.
Elvileg már ez a gond is megoldódott, viszont most meg az aksinál szikrázik ha az önindító be van kötve.Valakinek valamit ötlet?
Esetleg egy forum ahol tudnak segíteni? Persze ha valakinek itt van valami ötlete az ne tartsa magában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3972, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

nem mindig nagyobb gázadásra megszűnik, ha visszább veszem a lábamat a gázpedálról, megint jelentkezik.... de ez sem mindig. Nyáron viszont melegben nagyon hangos. Ilyenkor többet is fogyaszt az autó.










