- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #399 üzenetére
Ate, trw, textar, fte
-
válasz
molnarpeter #397 üzenetére
Miért hiányzik a bosch a listáról ha az a gyári?
-
molnarpeter
nagyúr
Főfékhengerből melyik márkát szeressem? Gyári Bosch 21 év után feladta, sok volt a 8 év állás neki
(Citroen Jumper 1.9TD ABS nélküli, elvileg Lucas, de nem TRW fékrendszer)
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
A fékpedál pumpálásakor, konkrétan amikor benyomom, olyan hangot hallok mint amikor a pumpával fújok valamit. A pumpálás hatására nem keményedik a pedál, és nem is esik be. A fékhatás tökéletes, ugyanott fog mint eddig, nem érzek rajta változást.
Ez normális jelenség? -
-
-
seger
addikt
Na kicsit belemásztam a kocsiba. Következő történt. (Espace 1.9dci néha lomha ilyenkor kormolgat, megnő a fogyasztás...remélem emlékeztek rá
).
Na szóval. Kiszereltem a légtömegmérőt, illetve a porlasztó kábeleken (2db-on) a szigetelés eléggé elöregedett. Szereztem csatlakozót kb 20cm-kábel volt rajta, lecseréltem.
Összeraktam, és láss csodát az autó fogyasztás visszaállt, a motor csendes, éa megy mint a golyó...Igen ám, de kb 20km után ismét előjött a hiba....
Elképzelhető, hogy a légtömegmérő hibásan mér?
Próbálok szerezni próbára egyet, de eddig sehonnan sem sikerült. Itt a bontóba 15ezret mondtak rá, de nem adják ide próbára. Bárdiba meg 28 és 35 az új kedvezmény nélkül... -
-
-Solt-
veterán
Nézték gyári programmal, semmilyen aktuális vagy tárolt hiba nem volt benne... először azt hittük az injektor, de az több alkalommal is volt tesztpadon és mindig úgy adták vissza, hogy jó. Most szeretnék begyűjteni minden infót, hogy mit érdemes átnézni még, aztán nekiesünk és a végére járunk, mert nagyon zavaró, ráadásul ha mindkét klíma kompresszor beindul, akkor alig bírok vele elindulni annyira gyenge indulásnál...
- EGR szelep nincs benne, az kiesett.
- Nagynyomású pumpa
- Főtengely jeladóEgyéb ötlet még esetleg?
-
-
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
2.7-s Cdi a következőket produkálja,
- egyenletlen alapjárat, óvatos gázadásra még a kasznit is berángatja, gázadás után kisimul egy ideig
- gondol egyet és nehezen indul, jellemzően melegenAz injektorok már voltak padon, mind hozza a gyári értéket... valakinek ötlet, hogy mi lehet a nyűgje?
-
seger
addikt
Köszönöm mimdkettőtök válaszát. Köszi, hogy foglalkoztok az ügyemmel!
Viszont az üzemanyag hibára amit írtál Mágus2, hogy nem kap elég tüzelőanyagot, az üzemanyag kézi pumpánál elmegy a gázolaj vissza a tankba. Már beszereztem másik kézipumpát, de nem sikerült eddig leszednem a régit sehogyan sem. Ez hogy tudom lehúzni?
Amit vettem az bontóból van, arról levágtam és próbáltam visszadugni, de az sem ment... -
Mágus2
Közösségépítő
Nem a renault csoporton, de a tapasztalat azt mutatja, a lassú turbónyomás felépülés alapvetően rossz tüzelőanyag ellátásra, vagy a turbó rossz állapotára és, vagy beállítására vezethető vissza, persze ha a nyomás csövek és a cooler jók. A felújított turbókon mindig lustábbra van állítva kicsit a reguláció, hogy többet kibírjon(legalább a garit) Ha a hiba előtte is fennált, akkor nem kap elég tüzelőanyagot, hogy aminek a füstje kellően megpörgetné a turbót.
Rossz légtömegmérőre csak akkor dob hibát, ha szálszakadt, ha keveset mér, arra nincs hibakód. Egy jól működő autóról át kellene dobni egy körre, de az élő adat olvasás lenne az igazi a hozzá való diaggal, menet közben, padlógázon(gondolom az előbbire nagyobb az esély, minthogy diagos embert találj).
-
-
seger
addikt
Elkelne egy kis oktatás, segítség!
Írtam már korábban, egy 1.9Dci motorról.
Turbó nyomás lassan épül fel, de eddig akárhova vittem, vizsgálgatták, de senki sem tudja megoldani, viszont mindenhol fizetni kellett a vizsgálgatásért..... (amivel nem is lenne gond, ha valami előrelépés lett volna)
Viszont ez nincs.
Turbó felújjítva (90ezer), turbó cső cserélve (34ezer) ezek csak anyagárak.....stb
Viszont semmi javulás!
Valaki aki hozzáértő, nem tudna tanácsot adni nekem?
Hibakód nincs!
Több szervízbe nem tudom vinni mert nem kevés pénzünk bánja már, és el is fogyott
Próbálnám saját magam megoldani, de nem vagyok autószerelő...
Elkezdtem bontogatni, egyik porlasztó kábele borzalmasan megviselt, kábelének szigetelései hiányoztak, egy másik pedig kezdetleges szigetelés sérülés volt. Szereztem új csatikat, és javítottam ezeket a hibákat!
Légtömegmérőt kivettem és kitakarítottam, de látszólag nem is volt koszos!A kérdés az lenne, mi okozhatja a lassú turbó nyomás felépülését?
Akár privátba is jöhet infó!!
Köszi előre is ha valaki tudna segíteni!
-
F_Gergely
őstag
nem tudom mennyiért néztél lámpát de ezt tudom ajánlani [link]
Általában a lámpa manuálisan és elektromosan is állítható de ezt mindig írják.
A gyári motorral kompatibilis annyi hogy van egy "bizbasz" ami ki kell szedni mert az akkor kell ha kézzel állítod nem elektromosan, kiveszed és annak a helyére teszed be az állítómotor fejét- -
Sziasztok!
Adott egy 2007-es Mazda 5-ös. Csere érett lett mindkét első fényszóró. A Lángautó-nál találtam ELIT márkájú utángyártott fényszórót, mely nem tartalmaz állítómotort. Ezt a gyári fényszóróból simán át lehet szerelni? Hogy működik ez?
Köszi!
-
válasz
gyáliSanyi #358 üzenetére
Szia!
A 2-3 ezres kategória nem drága. Ha ennél olcsóbban akarod megúszni, az eszköz élettartama és képességei is kérdésesek lesznek. Knorbi a VAG topikban szétszedett neves és nem neves szűrőket. Elég jelentős különbség volt közöttük.
Nálam (VW) Mahle, v Hengst v Bosch v Mann 2300-3000 Ft. Alatta csak a JC Premium meg hasonszőrű nagyon ismeretlen van. -
gyáliSanyi
őstag
Sziasztok!
Egyből két kérdésem lenne, méghozzá, hogy milyen márkájú olajszürőket érdemes venni? Ma beszéltem egy szerelővel és szerinte igenis van különbség és kell a jó szürő az autóknak.
Off: idáig mindig a 2-3 ezres kategóriákat vettem, de ha lehet legalább a motorolajszűrőnél változtatnék ezen.Másik kérdésem, hogy hol vagy milyen webáruházból tudném olcsóbban szűrőt vásárolni.
Autósboltokba u.... b.... nincs kedvezményem így egy 1k-s szűrőt kapok 2k-ért. -
-
doc
nagyúr
-
F_Gergely
őstag
Nem, auto valogatja hogy hany ilyen erzekelo van, nekem az opelban 4 db van. De ha beinditod es ugye nincs turbo, elkezded tolni neki a gazt es X fordulatnal kozlekedve kidob egy hiba lampat es igy a hibakodban benne lesz hogy melyik erzekelovel van gond. Nekem pl 3500 korul ha nem valtok el par perc utan dobta mivel van baja.
-
-
seger
addikt
1.9 dci-vel lenne olyan hibám, hogy gyári gépre dugva, és próbaúton figyelve az adatokat, azt mondták a turbó nyomás lassan épül fel. Ez mitől lehet? Mi az amit meg kellene néznem, mert itt a közelben a szerelők nem tudnak hozzászólni, csak vakarják a fejüket....
Lenne valakinek ötlete? Turbó felújítás megvolt, de semmi változás...
Köszi!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #326 üzenetére
El is felejtettem, IC csere után megjavult a kormolást tekintve
Köszi Mágus és bitpork a válaszokat!
-
Sanyi19
őstag
Köszi, ezeket még nem néztük. Motorhőmérséklet jeladó nem ingadozik, viszont valamiért elég hamar felmelegszik a motor ha álló helyzetben járatom. 99 fokig ment fel 10 perc járás után. Ez normális? A vízhőfok mutatója meg középre beáll, ilyenkor is meg hosszú úton is. A víz nem fogy belőle. Az olaj se. Most át lesz nézve a hűtés, mert az alsó cső teljes hideg volt a felső meg meleg mikor ezt a diagot csináltuk.
-
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
wolksvagen polo 2003 -assal ma történt egy olyan, hogy mentem az autóval egyszer csak hangosabb külső sípolás után olyan volt mintha nem lenne az autóban erő. ezt követően leállítottam az autót és nem indult el, olyan volt mintha lemerült volna az akksi. Ezután vártam pár percet ismét indítottam és eljöttem vele hazáig. Mi lehet a baj?
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok,
korábban írtam ide motor remegéssel kapcsolatban. (Megane 2 1.4 98 lovas) Akkor elvittem az autót helyben több szerelőhöz is, de senki nem tudta megmondani mitől van. A lényeg, hogy beindítás után pár perccel a motor alapjáraton remegni kezd, mintha kihagyna egy henger. Ilyenkor a kipufogó is be-be durrog.
Sok minden meg lett nézve:
- 4 trafó, 4 gyertya, légtömegmérő egy másik megane-ból ideiglenesen átrakva - semmi változás
- fojtószelep tisztítás, és újraprogramozás
- vezérlés ellenőrzése, + üzemanyag adalékcsináltunk egy diagnosztikát, itt meg lett állapítva, hogy farsot szív valahol,+ a lambaszonda feszültsége pedig ingadozik folyamatosan.
Most ott járunk, hogy a fars levegő miatt a szívósor tömítés ki lett cserélve. Ez most már rendbe van, jobban húz, másabb is lett a hangja.
Valamint a motor nagyon lötyögött, mindkét motortartó bak rossz állapotba volt, ki lettek cserélve. Ez javított a remegésen, de még mindig remeg, csak így már annyira nem lehet látni,+ nem érezni a kormányon.Készítettem róla egy új videót, de a felvétel ismét elég zajos, valójában nem csattog ennyire, nem hangosabb mint egy normálisan működő motor.
főként 2:40 nél kezdi a periódikus hangot és a remegést.
Okozhatja a lambda szonda? Hamarosan viszem újra diagra, hogy így, hogy nem szív farsot valami változás van-e.Olaj nem fogy, nem koszos, víz szintén nem fogy. Viszont elég hamar forró lesz a motor ha nincs menetszél. Egyébként jól húz, nem torpan, gáz adásra teljesen kisimul.
Valakinek van valami ötlete?
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Az autóm alváza 1-2 helyen javítva lett, emiatt ki lett szedve az egész belseje, és a vezető oldalon alul a hangszigetelés (ha jól sejtem) egy ilyen teytil szerű anyag és kátránypapír van rajta. ilyen honnan tudnék szerezni szerintetek, vagy milyen néven keressem. Olyan 1.5cm magas lehetett valamikor a textil és azon 3-4 mm kátrány szerű anyag van amimkemény, emiatt ez darabokra is törött ezért kellene cserélni.
-
ACAB95
tag
Üdv
Mi okozza, azt hogy meredek emelkedőn felfele (leginkább autópályán) ráz az autó. Akkor is csinálja, ha nagy sebességel megyek be a kanyarba. Első lengőkarok és stabilizátorok már voltak cserélve. Köszönöm! -
válasz
molnarpeter #328 üzenetére
Én inkább nem erőltetném turbó gyanúnál azt a közlekedést. Én.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #328 üzenetére
Map szenzortól azonnal vészmód, de szerintem ne kösd le. Fölösleges. Óvatosan kell vele menni és kész.
-
molnarpeter
nagyúr
Egyre jobban kormol, egyenletes haladásnál (2000-2500 körül) elkezd finoman rángatni - kulcsos autó, megelőzésképp gondoltam, már elvileg van időpontja is
Egyszer már berakta magát vészmódba, de újraindítással visszaállt. Tippre döglődik a turbó, de a rángatás számomra sötét folt, talán EGR/MAP
191k a futás. Csapágy is a gyári periódus jutott eszembe, én 0W40-et adnék neki 10 ezrenként, ha már "kulcsos", illetve az 1.5 mellett erről az 1.9-ről is olvastam hajtórúdcsapágy gondokkal kapcsolatban.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #326 üzenetére
Miért akarod vészmódba rakni?
-
molnarpeter
nagyúr
Grand Scenic 2009 (pre-facelift, DPF nélküli) 1.9 dci-t hogyan tudok szándékosan limp mode-ba tenni, mit lehet a legegyszerűbben lehúzni, hogy ezt elérjem?
Csak addig kéne, amíg eljut a szervizig, elővigyázatosságból. Illetve a hajtókarcsapágyak a gyári 2 év/30kkm periódusokat tartva hány km-nél érdemes ellenőrizni/cserélni? Van esetleg olyan évjárat, amit már nem érint?
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok, főként azért írok hogy követhessem az írásaitokat
Másrészt autovásárlás előtt vagyok.Szeretnék egy ,,suzuki megbizhatóságú,, 1997. évjárattól felfele, elég legyen a kötelező szervíz neki hosszútávon, benzines legyen minimum 1,2 és maximum 1,6 os motor. 150-300e ft között, milyen tipust ajánlanátok?
Köszönöm előre is.
-
molnarpeter
nagyúr
F01 (LCI) 7-es BMW légrugók szenzorait ki lehet kapcsolni, vagy van esetleg szerviz állása a futóműnek? Nyári gumik felrakása miatt érdeklődöm, mert mikor a télik kerültek fel, nem tudták a gumisok behajtani az emelő csápjait
Esetleg marad a krokodil/deszka a kerekek alá?
Bimmer topikban nem kaptam válszt, hátha -
jerry311
nagyúr
válasz
Férfiaklapja #316 üzenetére
Megnézed az ADAC tesztben a neked kellő mérethez közelebb álló teszteket és választasz egy jó gumit.
Ne csak az összpontszámot nézd, mert az csalóka lehet, mert elvihetnek egy gumit a nagyon jó összpontszám felé a tartósság, vagy fogyasztási adatok is, nemcsak a jó tapadás. (Ja, és persze kisebb érték a jobb, mert német rendszer.)
Eddig nem csalódtam az így választott gumikban. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Férfiaklapja #316 üzenetére
Már át lehet rakni.
fess Látatlanba ez csak találgatás lesz. Valami motortartó, támasz vagy a futóműben valami koppan.
-
Kommy
veterán
Valakinek van arról tapasztalata, hogy a hátső lámpáimben az index nagyon ki van fakulva mondhatjuk, hogy átlátszóak már kb, hogy ezt falahogy befesteni, hogy normális narancssárga legyen.
Jelenleg is narancssárga égő van benne, de jobb lenne ha narancs lenne a búra is.
És ha lehet festeni akkor kívülről vagy belülről kellene? -
Férfiaklapja
újonc
Mikor érdemes átszereltetnem a nyári gumimat? Milyen gumiabroncsot javasoltok 2003-as Ford Mondeóra?
-
Predator2
addikt
Azt mondta a futóműves, hogy hátul nem fontos. Én meg csak lestem ki a fejemből, hogy most akkor én tudom e rosszul a dolgokat avagy sem. Minden esetre kicseréltetem mind a kettőt, ha már úgy is megbontják.
Attól tartok, ha erre azt mondja, hogy nem fontos, akkor milyen fontos dolgot felejt el megnézni, megcsinálni, ami miatt később is szívni fogok.Másik szerelő, aki hajtókarcsapágyat cserélt nekem.
A talpas gömbfejet az egyiket cserélte. Kérdeztem, tőle, hogy nem kellene a másikat is, arra azt mondta, hogy még jó, (nem volt túl meggyőző) "csak a gumi van szétmenve rajta".Semmi rendelleneset nem veszek észre a kocsi vezetése közben. Nem kopog, stb...semmi.
Viszont nem egy nagy durranás az a futóműves szaki akihez a kocsit viszem, de sajnos csak ez van a környéken. Még tavaly nyáron mondtam neki, hogy megbillen a kocsi, de azt mondta nincs semmi baja. Most meg ahogy raktam fel a nyári gumit láttam, hogy törött a spirál rugóm.2004-es Clio2 1.5dci 82HP
-
fess
őstag
Sziasztok
Suzuki ignisnél,ha leveszem a lábam a gázról, van 1 kis tompa hang, amivel egy időben jobbra ránt kicsit az autó.
Ősszel volt toronycsapágy, nemrégen bal oldali külső féltengely csukló csere. Mi lehet a gond? Szilent vagy valami komolyabb? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Predator2 #312 üzenetére
Ha stabil autót akarsz az úton, a futóműben mindent párban cserélsz. Ezzel sok beállítást is megspórolsz, mert a szódával használható gömbfej legkésőbb fél év múlva már cserés lesz és akkor megint szaladsz futóműveshez, ami idő és pénz. Egyszer kell rendbe vágni, beállíttatni, utána évekig jó. Érdemes a félig szakadt szilenteket is kicserélni újakra, stab pálcákat, gömbfejeket... mindent ami elhasználódott az évek során. Bár évjáratot nem írtál, de szerintem nem 100%-os már a futómű.
-
Predator2
addikt
Helló
Ismét Clio2-es kérdés.
Sajnos beleszaladtam egy jobb hátsó spirálrugó törésbe. Tavaly cserélték a két elsőt.
Úgy tudom, futóműnél mindent csak párban, ez a hátsó tengelyre is igaz?
Kicsit kasu, a futóműves szerelő szaki. Mire figyeljek/szóljak neki, hogy ellenőrizzen, ne adj isten cseréljen amikor a rugókat (bilstein) cseréli?1.5dci kocsim van, Voltam hajtókar csapágy cserén, ilyenkor le kell venni a bölcsőt. Akkor észrevette a szerelő, hogy az egyik talpas gömbfejem kuka, a kérdésem az, hogy ezt is párban kellene cserélni? Mert a másik szódával de még azt mondta használható. Illetve ilyenkor kötelező a futóműállítás is?
THX
-
Predator2
addikt
Helló
Nincs köztetek olyan szaki a lökhárító javítással foglalkozik, illetve fényezéssel?
Másik topic linkjét is szívesen fogadom.Van egy sérült első lökhárítóm (Clio2), találtam szín azonost, de sajnos az is sérült, de jelképes összegért tudnám megszerezni, és jobb állapotban van mint az enyém. [kép]
Mennyibe kerülhet ennek a műanyag lökhárítónak a javítási költsége?
Illetve az megoldható, hogy csak a javított részt fújják újra? Tudom, hogy elemet telibe kell fújni, de sokat nem áldoznék rá . Nagyon durván látszana, hogy csak ott a javított részen volt fújva?
Egyáltalán vállalnak ilyen kis terültet is? Nem tudom mi a legkisebb kiszerelés festékből hozzá.
TEB65 színkód.Nézzétek el, ha butaságot kérdezek, de soha nem volt dolgom ilyennel.
THX
-
vmatyko
tag
A következő a gondom:
Nissan Note 2006, 1.6 Tekna
Indítás után kb 1 perccel felgyullad az abs+kipörgés+esp lámpa és a fék furcsán fog (inkább nemnagyon fog). A fék érzetre akadozó, feszülő.
ABS jeladó? Hova vigyem szerintetetek? Van esetleg itt szerelő fórumtag?A másik kérdés, hogy lehet így használni még pár km-t?
-
Kommy
veterán
jerry311, Mágus2: Köszönöm a választ. A mai nap leszedtem az egész kipufogót, a katnak szerencsére semmi baja, csak a külső hővédő lemez van megsérülve rajta. És nem ott fúj ki hanem a katalizátor és a középdob csatlakozásánál.
A csőtoldásokra milyen tömítő anyagot lehet hasznáni ami oldható is, mert a kat és középdob között fúj ki, megtisztítottam a kat csövét hibátlannak néz ki, és a középdob csövét is az is szép tiszta de mégis kifúj.
-
Kommy
veterán
Erre valami javaslat?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyúrósok ide!
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Autós topik
- SSD kibeszélő
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Microsoft Excel topic
- Formula-1
- További aktív témák...
- Új, csomagolássérült Catler KM 8020 konyhai robotgép - 2 év bolti garival! -
- Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Baby design smart sportbabakocsi
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged