- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2.5D OM602 motor. (Merci 190D). Hamarosan vákuumpumpa valamint olajteknő tömítést kell cserélni. A kérdésem az lenne, hogy vákuumpumpa tömítés cseréhez is le kell engedni az olajat? Teknőnél egyértelmű, csak ha a vákuumpumpáéhoz nem kell, akkor nem egyszerre lennének cserélve
-
-
7Sony7
addikt
Le kell vennem az ablaktörlő karokat. Akkor már gondolom illene megkenni valamivel. Tavatta, grafitos, zsírspray, vagy olaj a jobb neki?
-
freaghill
őstag
Frissen vásárolt BMW 320d FL-ben differenciálmű- és váltó olajcsere esetén csak a gyári olaj az ajánlott?
Szervónál is ugyanez a helyzet? -
-
7Sony7
addikt
Most hogy mondod.. lehet, hogy van a forscanban elvárt nyomás is. Majd ránézek. De úgy tudom, ennél 250 a max, és mivel hogy eléri, talán kinyit a túlnyomásszelep, és ez okozza a torpanást. Csak azt nem értem, miért csak regenerálás közben csinálja. Csak a turbó geometria körül gondolom a hibát..
-
-
-
7Sony7
addikt
Na, fejlemény: Forscan szerinti diagramból azt olvastam ki, hogy regenerálás vége fele járt, autópálya felhajtó, gyorsítás közben csinálta a megtorpanást, és valami fura hangot. Most inkább huhogó- nyekergő hangot adott, minden torpanásnál. Ha jól látom, elérte a 250kPa nyomást a turbó után, ekkor visszaesik 140-150 körül, utána megint nő, és megint vissza.
Utána kisebb gázt tartva szépen beáll.
Ebből gondolom, hogy túltölt a turbó. (Van ilyen hiba is a tárolóban). Most a kérdés az, vajon a vezérlő mágnesszelep makkant meg, vagy más a probléma?
(Jövő hétre kaptam időpontot a szerelőhöz, csak műszaki ember lévén érdekel a téma). -
pelenka35
őstag
Sziasztok !
Adott egy Mitsubishi Grandis (diesel) . Elszakadt a generátort hajtó szíj.
Azt szeretném megtudni ,hogy ez tudd kárt okozni a motor szelepeiben ? Sajnos autószerelő még nem látta ,de tudni szeretném anyagilag mire készüljekKöszönöm
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. Megint.
A szerelő 2 hét múlva tudja megnézni. Addig is:
1.6 tdci gyorsításkor fémes hang kíséretében meg-megtorpan. Vagyis megtorpant többször is. De azóta kb 40km-t mentem, és nem jött elő. Viszont mintha kis fordulaton gyengébb lenne.
Leginkább a fémes hang zavar, mintha pl a turbó hővédő lemezének ütődne egy másik lemez. Azóta 40 kmt mentem, semmi. Egy torpanás - egy fémes hang. Mi lehet? -
-
-
-
seger
addikt
Rail nyomás ingadozást mi okozza? Normál értékről egyszercsak nagyon megnő majd visszaáll
-
7Sony7
addikt
Köszi srácok, majd kiadja magát. Lessz ami lessz.
-
-
Mennyi méter van benne?
Nekem Fordos tapasztalatom sincs, de ültem olyan touaregbe (szerencsére nem a saját volt) amivel csak tempomattal lehetett érezni hogy picit rángat/kihagy. Magasnyomású befecskendező volt a hiba.Az ilyen hibához jellemzően élőadat nézés kell anélkül még találgatni is nehéz.
-
7Sony7
addikt
Üdv. 2.2 dízel ranger, 2017 es. Van úgy, hogy ha tartom a fordulatszámot 1700-1800 körül, időnként berángat picit, mit mikor a benzinesnél vacakol egy gyertya. Mitől lehet ez? Műszerfali hiba nincs.
-
-
-Solt-
veterán
Rotor Sensor Fault megjegyzés volt a P1171-s hiba mellett, más hibakód nem volt mellette.
A pillangószelep elektromos csatlakozója nemrég volt leszedve és megtisztítva (zöld oxidáció volt rajta), illetve gyertya csere is most volt. A szerelő azt mondta, hogy egy idő után beáll majd az alapjárat, de ez nem történt meg, illetve jött idáig csak egyszer a P1171-s hibaüzenet.
-
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
2004-s, 1.2-s benzines Nissan Micra P1171-s hibakódot ír, ezzel párhuzamosan nem csökken az alapjárat 1000 alá.
Esetleg valaki tud magyar nyelvű leírást a P1171-s hibakódra?
-
Kolty
aktív tag
válasz
jerry311 #761 üzenetére
Köszönöm a választ.
Azért valamennyire fontos a gyorsulás, erő.
1,3 régi swift jóval gyengébb mint az 1.4 c corsa. Klímát szinte el se viseli
Azért fontos, mert jelenleg a fenti két autó van, nem szeretnénk gyengébbet venni mint az 1.4 16V c corsa.Amúgy Hyundai 1.25 comfort 2015. évjáratú 50. 000. km. t futott autóért reális-e 2.400. 000. ft?
Soknak tűnik első hallásra, de ebbe biztos, hogy ennyi km. van, mert nagyon közeli ismerősé. Illetve akárhogy is nézem a hirdetéseket 2.800.000.körül hirdetik őket. -
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Hyundai.okról milyen véleménnyel vagytok?
Lenne az ismeretségi körben egy i20.as 62kw.1248ccm.
Gondolkodunk a mevásárlásán.
Sokat nem értünk az autókhoz.
Javíttatást meghibásodás stb. tekintve egy opel vagy toyota jobb-e?
Illetve gyengébb-e gyorsulásban az i20.as 62kw.1248ccm.mint egy 1,4 16V c 66kw. corsa? (ez van most,ennél gyengébbet sokkal nem szeretnénk)
Köszönöm.
-
7Sony7
addikt
Üdv. Közben miért is ne, kirepedt a turbócsövem. Két márkát találtam, Van érdemi különbség köztük?
AET és Meister. -
Na az viszont nem mind1 mennyi. Egy turbó ha olajat fúj, akkor szívja is márpedig akkor gyanús a tengely kopás. Valamennyi kell h legyen de ilyenkor az intercooler legmélyebb pontját szokás megbontani és megnézni ott mi folyik ki. Ha csak pár csepp akkor okés. Ha sok, akkor gáz van.
Szakinak meg kell mutatni sajnos. -
-
7Sony7
addikt
Ijedtemben lekaptam (volna ha lejönne könnyen) a hővédőt, ott nem látszik semmi. Persze egy kis repedés nem is feltétlenül észrevehető. Hátha csak a kipuff csatlakozásánál fúj ki.
Mindenképp elviszem a dokihoz, de remélem nincs nagy baj.
Amúgy a turbó utáni nyomócsőben volt egy kis olajfilm, nem tudom mennyi az elfogadott. ? -
-
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. 1.6 TDCI 109le, C-max. A turbó kívülről kicsit kormos. Nagy gázadásra pici koromfelhő jön ki a hővédő pajzs mögül. Ha lehűlt, leveszem a pajzsot, ha le tudom, de addig is, mennyire lehet komoly a baj?
Ja,és a motor másik oldalán, a generátor teteje olajos. Hogy kerülhet oda olaj?
-
FireFox1996
őstag
Sziasztok!
Szeretnék kis segítséget kérni: beszeretnék szerelni egy nappali menetfényt a ködlámpa helyére, a kötketkezőkre keresek választ:1. A gyújtás pozitív szál: ezt ki lehet vezetni a biztosíték dobozban lévő megfelelő biztosítékból?
2. A helyzetjelző pozitív szál: ezt is a biztosíték dobozból lehet kivezetni, vagy keresni kell a lámpa környékén a kábelét, és oda kell kötni?Így néznek ki a biztosíték dobozi rajzok: motortéri + utastéri (Mitsubishi típusú a kocsi)
Köszi előre a válaszokat!
-
seger
addikt
Sziasztok!
Tudna valaki tanácsot adni?
Adott egy 1.9DCi 85 Kw-os motor. Sokszor elég lomha volt. Cserélve lett légtömegmérő, és a turbónyomás érzékelő csatlakozójának mind három vezeték el volt törve a csatlakozó tövében. Meg lett javítva az is. Hibakód olvasáskor DF002 hibát adja. Beszívott levegő hőmérsékletre panaszkodik. Ez a hiba az eredeti légtömegmérővel is megvolt.
Jelenség, ha hűvösebb idő van, pl reggel 20-25° akkor minden rendben van, viszont ha melegszik az idő 30° vagy fölötte, akkor már nem úgy megy az autó.
Mi lehet a hiba? Merre keressük? Hol van még érzékelő ami méri a hőfokot a levegőnek?Köszi!
-
amdboy
senior tag
Sziasztok! Adott egy 99-es èvjáratu 1.2 16v fiat bravo. A problèma a következő. Menet közben, random meg megtorpan az autó, picit berángat. Van mikor 1 hèti semmi, aztán napokon keresztül megint. Èrdekes, hogy hidegen sosem,csak ha üzemi hőfokon van. Illetve 60/70km/h-nál már megszünik, akkor is ha meleg a motor. Gyújtás, trafó, gyertyák, kábelek rendben mert kb 1 hónapja cserèltettem. Esetleg valakinek 5let? Válaszokat köszi
-
dany27
őstag
Sziasztok!
Adott egy 5 vezetékes univerzális központizár motor. Kék és zöld vezeték közül egyet testre egyet pedig 12V-ra kötök akkor nyitnia illetve zárnia kéne. Ehelyett nyitáskor többször fel és le mozog ahelyett hogy csak egyszer felmenne. Ezek után nem is hajlandó zárni csak ha kicsit beljebb tolom a mozgó részét. Van valakinek ötlete hogy mit ronthatok el?
-
marilllyo
veterán
Srácok!
Ford Focus 1.6 Ti-VCT -be való vezérlésmódosító (vagy okoskerék vagy mirosseb) cseréjének áráról érdeklődnék! sacc/kb
-
-Solt-
veterán
válasz
molnarpeter #733 üzenetére
Ezt már próbáltam, de Vito és Sprinter viszonylatban elég hiányos.
-
-Solt-
veterán
Urak,
Hétköznapi földi halandók számára létezik valamilyen megoldás, amivel gyári alkatrészszámokat tud keresni?
-
Novics
senior tag
Üdv szakik!
Találtam egy nagyon pöpec autót, amire az átvizsgáláskor a szerelő azt mondta, hogy tökéletes, kivéve... váltócsapágyas, ezt az elaód szerelője is megerősítette - ma -, szerinte max 40ezres tétel a csapágy csere. 2 milliós autó, nem tétel. Kérdés, hogy reális ez az ár - tehát ha ennyit belealkudok, akkor pénzemnél vagyok - vagy lehetnek itt még "rejtett költségek is"? (Most nem arra gondolok, hogy kiderül, hogy mindkét szaki tévedett, és komplett váltót kell cserélni, vagy más katasztrófa.)
Az autó amúgy simán használható, nincsen gond váltásnál, csak ha üresben kiengedjük a kuplungot, akkor van némi zörej. -
Joci93
senior tag
Sziasztok!
Érdemes venni szelep tisztító adalékot karbantartási célból? 3 hónapja az autómban (2004-es Lacetti) EGR szelep lett cserélve, (laza 80.000ért) viszont tegnap egy hosszabb út folyamán egyszercsak lerobbant a kocsi. Próbálom újraindítani, check engine lámpa világít, illetve alapjáraton egyből lefulladt. Adtam neki egy erősebb gázfröccsöt és a kipufogóból hatalmas füst(?) jött ki és az autó köszöni szépen azóta jól van. Húz, gyorsul ammenyire azt egy Lacettitől el lehet várni
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, hát persze, hogy EGR hiba.
Gyanakszom lerakódásra, illetve a rossz minőségű benzinre. (3 hónapja ugyan annál a kútnál tankoltam, mint tegnap és akkor is az EGR jelzett vissza)
A hosszú bevezetés után a kérdés, hogy megéri adalékanyagot használni vagy sem?
-
-
kekigyu
aktív tag
Sziasztok! Felhúzós hátramenetű automban szeretnek sebvalto gombot cserelni. Milyen adapterrel tudnam megoldani, hogy a nem felhúzós típusú uj váltógombot fel tudjam rakni?
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Mi a véleményetek.
kép
Ez a csapágy, ezzel a zsírral megfelelhet moszkvics hátsó kerékcsapágynak a féltengelyre?
Köszönöm. -
jerry311
nagyúr
válasz
Submarine #715 üzenetére
Riasztó? Központi zár ami távirányítós? Bármi ami szívja szépen lassan? Nem feltétlenül szeretik az ilyet.
A hetente 1-2 használat az mi? 5 perces út a boltba vagy 2 óra autópálya? Ha az előbbi, akkor ne csodálkozz, ennyi idő alatt nem tölt vissza eleget a generátor, tehát ha lassan is de le fog merülni az akku,
Vagy töltöd rendszeresen 220 V-ról, vagy indításonként autózol legalább 20 percet...
Ha még start/stop rendszer is van benne, az sem segít a megfelelő töltöttség elérésében. -
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Akku témában kellene egy kis segítség.
Valszeg hamarosan újat kell vennem, mert már most hetente kell töltenem.
Beindul az autó, csak indításkor lenullázza az órát a műszerfalon, ebből tudom hogy nyűgös.
Nincs minden nap használva(heti 1x2x), de akkor sem kóser, hogy hetente töltsem.Banner 544 09 UK 063 44Ah
adatlapja szerint ez CaAg és gondozásmentes de kíváncsiságból matrica felszed, kupakok kicsavar és csont száraz minden cella. Semmi folyadék nem látszik egyikben sem(valamennyi biztos van - mondjuk a cellák teteje vagy 2cm-el mélyebben van).
Vagy ebben nem is kell legyen elektrolit? Kizártnak tartom.
Van itthon ioncserélt lágyvizem, úgyhogy ez lenne a kérdésem hogy feltöltsem, vagy ne töltsem?
2. éves az akksi, még nem kéne haldokolnia, de valami nem kóser vele.
Ha töltöm, hallani a pezsgést.
A kapcsokon 13,2V-ot mértem. -
m4rk.89
aktív tag
Önindító mintha pörögne egyet.
-
-
m4rk.89
aktív tag
Hello,
SOS segítségre lenne szükségem:
Nissan qashqai 2007 1.5 dCiHosszú út után leallitottuk az autót, minden rendben. -> atparkoltunk másik helyre pár perc múlva és több mint fel óráig ment a ventillator amíg le nem merült majdnem teljesen az akkumulátor.
Új akkumulátort beraktuk, relé kattog de nem indul az autó.
Elakadásjelző villog.Valakinek van ötlete?
-
VW
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan jut jelentős mennyiségű benzin a motorolajba?
Az alany újonnan vásárolt Dacia Sandero II 1.2 benzin, 6éves és 6000km, az is jellemzően városi használatban.
Két évente magam cserélem az olajat (Mobil 5W40 majd Elf 5W40). Erősen benzinszagú volt a leeresztett olaj, ami az olaj betöltőnél is érezhető. Utolsó csere óta, 350km megtétele alatt 2 mm-t emelkedett az olajszint.
Készülök egy új olajcserére, mert ez így nem maradhat.
Az autó nem füstöl, nincs magas fogyasztás (7.8L) ,Bosch géppel kiolvasva nincs hibakód vagy bármilyen probléma, katalizátorok optimálisan működnek. Kartergáz rendben van. Légtömegmérő nincs az autóban. Könnyen indul hidegen és melegen is. (Kis torpanása van 1800-as fordulatszám körül, mintha pár másodpercre benzinhiánya lenne, majd megjavul. Gondolom utánaállít a motorvezérlő.)
Gyűrű letapadás volt az egyik tipp, ill. arra gondoltam, lehet nem is menet közben jut a benzin az olajba. Nem lehet, hogy álló helyzetben is nyomás alatt van az üzemanyagrendszer, és az injektoron keresztül becsepeg a benzin, ami lecsorog az olajba vagy ez hülyeség? Esetleg a tankból nem csak a felesleges benzingőz jön, hanem üzemanyag is?
Köszönettel várom az ötleteket. -
jerry311
nagyúr
válasz
kalmanchris #703 üzenetére
Kerékcsapágy?
-
kalmanchris
tag
Sziasztok!
Autó tünete a következő: erősebb jobbos kanyarban kerékfordulattal ütemes kopogó hang jön fülre bal oldalról. Gáz, tehát terhelés nélkül is csinálja. Féltengely csukló? Esetleg a féltengely feszítéséért felelős rugó?
Ha valakinek van ötlete, megköszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Milyen videókártyát?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Formula-1
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PRO GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest