- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- MasterDeeJay: SATA to SAS adapter
- hdanesz: Hyundai Ioniq 28 kWh 2018 2. felvonás
Új hozzászólás Aktív témák
-
apóka
aktív tag
Ha csere közben - a tartály irányából- nem kap levegőt, ennek nem szabadna bekövetkeznie.
Én szoktam minimális mennyiségű olajat hagyni a régiből, erre megy az új olaj. Így elméletileg "folyamatos" az olaj. A légtelenítő irányából meg nem juthat vissza levegő, ha nyomást kap fentről, vagy vákuumot lentről. -
ANDROID???
addikt
-
gyimger
őstag
Köszönöm nektek a választ! Most, a gyetyacsere után nem produkálta a dolgot, de hogy most mert kiszáradt-e vagy másért, nehéz megmondani. Az egyik gyertya elég mocskos volt, meg úgy gondolom, ezzel a cserével nem vesztettünk semmit. Azért ha hazajutok, átnézetem a biztonság kedvéért.
-
Teodor52
senior tag
Itt egy videó 1:37 ahol látható, hogy a közös szívócsőbe vezetik vissza a kipufogógázt.
-
Teodor52
senior tag
-
Teodor52
senior tag
Találtam egy részinformációt egy kamionos újságban(camion truck magazin) amit sajnos már nem forgalmaznak.
Idézem:"Amennyiben a szilárdrészecske-szűrő regenerálasa válik szükségessé, de a motor csak kis terheléssel dolgozik, akkor a visszavezetett kipufogógáz mennyisége elérheti az 50 százalékot is, 4.; 5. és 6. henger esetében a renszer mielőbbi felforrósításához, extra üzemanyag-mennyiség nélkül. Ezzel párhuzamosan az 1.; 2. és 3. hengerbe jutott üzemanyag mennyisége jelentősen lecsökken, de akár teljesen meg is szűnhet, minimálisra csökkentve a szilárdrészecske szintjét."
Itt pl azt nem értem, hogy miért a 4-6 hengert említi az 50 százalekos kipufogógáz-visszavezetésnél mert ha megnézzük az autotechnikás cikket vagy [ezt az animációt] akkor a visszavezetett kipufogógáz csak az 1-3 hengerből lehetséges. -
Teodor52
senior tag
Egy autószerelőnek akkor továbbképzésre kellene mennie többek között egy motorról kért információ érdekében?
Más szóval egy szerelőnek nem feltétlenűl kell értenie minden motorhoz?
-
Becsülettel megmondom, nem tudom esetedben mi az előírt. Nálam minden befecsi külön egy leszorító lappal és két csavarral volt rögzítve és a lap alján a felfekvő részen egy cserélhetetlen gumi záró réteg van. Az alátétért kellet fizetnem asszem 170ft/darabot, a leszorítókért meg 5000ft/darabot. 6x.
-
Ha időben elkaptad akkor bárki ki tudja szerelni meg vissza. Az anayg pár száz forintos a réz alátét esetében. De ha megszorult akkor nem biztos h akárki tudja menteni
Anno én is is nagyon foschtam de mázlim volt és kijött kézzel - pedig a szerelő már kezdte elővenni az inverz kalapácsot. Illetve egy tipp: nem emlékszem milyen autó pontosan, de pl nálam a q7nél lefogatókat is kellett cserélni azonnal különben elkezdte volna szórni az olajat. Szóval lehet hogy a körítés több lesz mint maga a probléma elhárítás. -
-
MasterMark
titán
Nem a motorról van szó,hanem a ventilátorról meg a radiátorról a műszerfal mögött. Nem férsz oda semmivel, csak ha kiszeded az egész klímadobozt, szétszeded, kiveszed a klíma radiátorját és úgy megtisztítod. Magasnyomásúval akkor se illik, mert kitörheti a kis lamellákat.szerk.: Ha nem megy a venti ami fújja akkor megáll a víz. Ha megy a venti akkor nem áll meg a víz.
-
MasterMark
titán
Amíg megy addig lefújja a kicsapódott vizet a radiátorról, ha megállítod akkor az is megáll és elkezd összegyűlni alul.
A kivezető cső nem dugult el? Ha szabad akkor azon keresztül habbal lehet tisztítani a radiátort. De ez sem teljes tisztítás. Ahhoz meg hogy kivedd esélyesen az egész műszerfalat ki kell venni előbb.
Klímabombát vagy ózonos tisztítást próbáltál már?
-
jjohn
aktív tag
Igen a különböző szín más oldhatóságot jelöl. A gyengétől az erősebbig sorba rakva, lila, kék, zöld. Pl a zöld csak hevítéssel lehet oldani, ezen belül is van gyengébb, erősebb ezt számmal jelzik.
A piros színű fluoreszkál lehetővé tegye a minőség megfigyelését és ellenőrzését. -
MasterMark
titán
Ha már rozsdás a dugattyú akkor az csere. Ha felhúztad a porvédőt akkor azt már nem lehet visszarakni a helyére, csak ha ki van véve a dugattyú szóval egyébként is mindenképpen cserélni kell a dugattyút/dugattyúkat.
szerk.: Nincs összeragasztva, bár nem tudom minek a porvédőjére gondolsz, de egyik sem szokott ragasztva lenni. A dugattyú porvédőjének egy vájata van a nyeregben, oda kell betenni.
Felújításnál dugattyú, porvédő és tömítés csere is kell.A menetrögzítőnek csak a vége szokott megszáradni, szúrj bele valamit, vagy vedd le az egész kupakját és szúrd kifele.
-
jjohn
aktív tag
-
jjohn
aktív tag
Legjobban akkor lehetne meglátni, ha a munkahengert kinyomod teljesen.
Ha látszik rajta valami oxidáció akkor prolipapírral (800-1000 finomságú) átcsiszolni, esetleg még a tömítő gyűrű lehet felkeményedve. Kapható hozzá javító készlet.
Illetve a vezető perselyeket kell megnézni, cseréni ha szorulnak.Persze ha otthon megtudod oldani, mert légtelenítés meg egyebek.
Nekem is volt ilyen gondom igaz nem C-max, de a jelenség ugyan ez volt. A vége az lett kicseréltem az egész nyerget, mert annyira rossz állapotban volt, hiába volt a fenti manőver 2x megcsinálva. Jobb lett utána de sosem lett 100%-os. Bontóból vettem a nyerget ott megnéztem próbálgattam, sokkal könnyebben járt. Utána még 8 évet ment minden gond nélkül.
Remélem tudtam segíteni! -
-
-
-
A fordnál nem tudom hogy van, de a VAG csoportnál létezik egy olyan aminek az a neve h E state ami egy jel ami a can buson megy végig a kulcs kivétele után és adott időpont alatt szépen lassan kikapcsolja a mindent is h ne merüljön az akksi. Ezt még nem hallottam hogy bárki is kikerülte volna.
-
bul07
nagyúr
A autó Can-bus csatlakozóját én semmiesetre se piszkálnám, egy zárlat és akár a kocsi egész vezérlőjét lehet cserélni
Szerintem a legjobb és legbiztonságosabb megoldás a biztosíték dobozból vételezni
Kell egy biztosíték tábla kábel, vagy Biztosíték elosztó, késes, ki hogy nevezi de még pár néven megtalálható
Ilyen [link], és persze a te kocsid biztosíték táblájának megfelelő, amit linkeltem az micro méretű, három méret vanÉs mondjuk ha a szivargyújtóban csak gyújtásra van feszültség akkor annak a biztosíték helyére bedugni ezt a csatlakozót és már van is vezérelt 12V
Aztán csak a kábelt kell oda fűzni ahova akarod -
-
-
-
-
-
Anaren91
senior tag
0 állásban semmilyen kocsin nem kellene hogy menjen. Németeknék nem kötelező napközben se főúton se autópályán a világítás ezért náluk az automata funkcióban is ki van kapcsolva a Day light, de hogy 0 ba világítson, az nem normális. Legalább is szerintem.
Milyen Fordról van szó am? -
-
-
Anaren91
senior tag
Ha rendben van a motor, és nincs lerakódva se (ezen egy dióhéjas tisztítás segít), elvileg nem kellene, hogy kormoljon. Ha már jön a "smoke and charm" fekete füst, ott valami nincs rendben a keverési arányokkal. Álltalában az ócsó jól meghúzzuk tuning jele... Nekem előző tulaj "kiiktatta" a DPF-et a kocsiból, de egyáltalán nem füstöl, és elég rendesen meg is van húzva..
#1110
Francia csodás megszólalásom az saját tapasztalatokon alapul. Faternak van egy régi kangooja jó kis 1.5 hdi, csak a szopás van vele. Havernak ott a 2 literes dízel 206 kombi, motorikusan nagyon jó, csak minden más szar. Másik ismerősömnek egy 2005 környéki citroenbe megadta magát az elektronika, a kocsi árát kérték volna el a javításra. Volt barátnőm apjának a Meganeba elporladt meg elkopott a belsőtér meg az összes tömítés. Másik ismerősöm 2 motort vett egy Espacebe, de továbbra se javult meg a probléma, inkább elvitte a méhbe, mert döhében átformálta egy samuval (kva nagy kalapács, ha valaki nem ismerné.
Nekem ez elég ahhoz, hogy életbe ne vegyek francia autót. És igen ezekből kiindulva, csak a szopás van velük, ráadásul szerelni is szar őket, ezért csinálják őket drágán... A szerelőm el se vállalja egyiket se, pedig ügyes srác, és jól dolgozik, de az "ő idegrendszere nem fog rá menni ezekre".
Igen elvittem volna átvizsgáltatni, mert megmondták, volna, hogy ne vedd meg ezt a lepusztult vackot. És nem a költés kerülhető el, hanem a kva sok költés feleslegesen. Mert 500 ért vehetett volna olyat amin mondjuk nincs szétmenve a kuplung, nincs lerohadva a kipufogó, nem folyik az olaj, nincs baj a hűtéssel, hanem mondjuk megússza az egy év alatt egy olajcserével meg max fékbetéttel, még akkor is olcsóbban jött volna ki. -
UFO1
senior tag
Csak úgy megjegyzésként ha mindent nagyon tisztának akarsz akkor a szelepfedelet is le kéne venni mert oda is be tud rakodni az olajsár + a kartergáz fedelet. Nem tudom mekkora meló mert igazán ha ott is van lerakodás az idővel le fog kerülni alulra ezért is mondtam hagynám a fenébe. A motoröblítő lehoz valamit hacsak nem nagyon vastag a felrakodás és ha nem csináltál hasonlót nem is kéne erőltetni. Mindenesetre ha belekezdesz petróleum (+ kis ecset) nem árt ha van az mindent lehoz plusz egy kis brigéciol (az oldószeres a jó) mert az meg a petróleumot hozza le meg a gyengébb lerakodásokat. A brigéciolt vízzel kell lemosni. Ja és a tömítések mert oda kell tenni! Én azt is vékonyan meg szoktam pasztázni a lent leírt zsírtalanítás után.
Az összerakáshoz meg jó ha van benzin én speciel foltbenzint (amiben nincs aceton) szoktam használni mert nagyon gyorsan szárad és folt mentesre.Még egy tanács ha mégis le akarod szedni a deknit először motor öblítő x km és utána melegen kell leengedni az olajat de ha egyből leveszed az olajteknőt egy órán át fog csöpögni a képedbe a főtengelyről az olaj és nem is tudod majd teljesen zsírmentesre törölni a peremet pedig az a lényeg, hogy ne szivárogjon. Ezért ésszerű lenne előző este megjáratni leengedni és másnap leszedni az olajteknőt de mindenképp pár órát állni kéne hagyni. Utána beindítani már tilos! Így viszonylag száraz lesz a belseje.
Itt van egy videó a középsőt nézd meg igaz Opel de kb. így kéne csinálni. Ha sikeresen lekapartál minden régi pasztát ami nem lesz könnyű ha jól volt feltéve. Arra vigyázz, hogy éles tárggyal ne karcold össze se a blokk alját se a dekni peremét mert nem fog tömíteni. A deknit lehetőleg ne fémmel kapard le mert megsérülhet a festés rajta!
Ha minden le van kaparva ahogy a videó mutatja (tapétavágó pengével) egy 200-400-as polírpapírral nem csiszolóval átcsiszolhatod a blokk alját. A deknit nem szabad mert az le van festve arról könnyebben le is fog jönni e miatt. Ha rozsdás (nem jellemző) akkor rozsdamaró és fényes vagy matt hőálló fessékkel át kell fújni mert a rozsdán át fog szivárogni az olaj.
Utána jön a zsírtalanítás sokszor lehetőleg világos ronggyal először simán utána folt benzinnel többször és mikor azt látod már tiszta akkor még kétszer! Érdemes előtte a blokk belső falát is áttörölni, hogy onnan ne tudjon olaj lefolyni a peremre.A videón látható módon nyomd rá a pasztát ne kend szét. A közepén elvileg van egy kis mélyedés oda kell nyomni a csavaroknál körbe. Kb. 15 perced van erre mert utána kezd el bőrösödni a paszta. A csavarokat ugyan úgy el kell mosni petróleumban törlés és folt benzin legalább 2x mikor már tiszta a benzin mert különben ott fog ereszteni.
Felszerelésnél készíts oda mindent mert ha el kezd kötni a paszta nem fog egyletesen elterülni és szivárogni fog az olaj! A videón nem tudom mennyit várt a fickó de én azt javaslom 24 órát hagyd száradni és csak utána öntsd fel olajjal igaz a szerelők nem várnak ennyit de én már szívtam meg e miatt és pár hónap után kezdhettem mindent előröl.
-
UFO1
senior tag
Valóban nincs csak paszta. Én rákérdeznék egy ismerős autósboltban milyennel érdemes összerakni, hogy biztos jól tömítsen. Mindenesetre egy motoröblítővel feltölteném, hogy leoldjon mindent mindenhonnan mielőtt leveszed a deknit.
Valószínű hogy kinyomó csapágy én 2-3 hónapot mentem így mert nem jöttem rá mi ez a hang. Menni tudsz vele de én minél előbb cseréltetném mert ha szétmegy a csapágy nem lesz kuplung többet és abban a sebességben tudsz csak menni miben maradt (ill. motor leállítás után tudsz váltani csak ugye sebességben indítózni ...
) és imádkozol, hogy nem kapj piros lámpát. Ez úgy kis forgalomban még csak csak de pl. egy belvárosi dugóban …? Persze ha van aki bármikor haza tud vontatni akkor nincs gond!
Leszedés után a szerelő meg tudja állapítani, hogy maga a szerkezet, ill. a tárcsa mennyire használható és akkor csak a munkadíjat fizeted meg azt a pár ezrest amennyibe a csapágy kerül, ha viszont hidraulikus kinyomó na az nem olcsó! (Viszonylag barátságos árak!) Általában együtt szokták cserélni az egészet és ha jó – jobb minőséget veszel előbb megy tönkre a szerkezet, ill. kopik el a tárcsa mint hogy a csapágy persze ez nagyban függ a vezetési szokásaidtól. Sok kuplungozás, kuplunggal állítom meg az autót a lejtőn vagy azon pihentettem a lábam. Ezek mind csökkentik az élettartamát mivel a csapágy csak akkor kopik ha ki van nyomva a kuplung.
Valószínű hogy a szerkezet lamellái fáradtak el (középen az a sok kis lemez) vagy el is tört pár belőle. Valószínű nehezebb is kinyomni. Mielőbb csere mert te is kuplung nélkül maradsz mint fentebb írtam!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2
- Melyik tápegységet vegyem?
- Netfone
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- További aktív témák...
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Apple iPhone 15 Pro Max 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Ryzen 9 9950X3D Processzor! 16Mag-32Szál!
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest