- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bohoc71
aktív tag
Hali!Lehet rossz helyen kérdezek,legfeljebb kapok a fejemre.
Adott egy Hyundai I20 (2010-es évjárat, 1.2-es benzines).Gyárilag csak immós kulccsal rendelkezik,de központi záras. Azt szeretném kérdezni,hogy utólag beépíthető valamilyen távirányítós nyitószerkezet? Ha igen,mennyire bonyolult a beépítés? Jobb szakemberre bízni? Köszi a válaszokat!
-
Kolty
aktív tag
Köszönöm a választ!
Ejj, hogy ez ennyire nem egyszerű
Szóval a levegős fék tüneteinél sehol nem lehet ezt olvasni, h a dugattyút nem húzná vissza.Ezt is mindenhol másképp magyarázzák,h mi nyomja vagy húzza vissza
Egyik helyen olvastam, h csupán a fékbetétek nyomják vissza ahogy mozog köztük a tárcsa. Másik helyen pedig, h a karmantyú. Most ez a harmadik variáció.Én komolyan nem tudom, csak kiváncsi vagyok rá.
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Kettő dologban szeretnék tájékozódni.
Egyik.
Mi húzza vissza a fékdugattyut tárcsaféknél?Nézegetek leírásokat, videókat.
Egyik helyen olvastam, h csupán a fékbetétek nyomják vissza ahogy mozog köztük a tárcsa. Másik helyen pedig, h a karmantyú kialakítása. Harmadik videóban pedig frankón ilusztrálva van, h a pedál elengedésekor magától visszahúzódik.
Melyik variáció igaz?Illetve.
Fékdugattyut elvileg meg kell-e kenni valamivel összerakás után kívülről? Vagy annyi a kenése amennyit kap belülről? (persze onnan sokmindent nem kap)
Köszönöm ha tudtok valami okosat írni.
-
Mágus2
Közösségépítő
Nyomatôkkulccsal kell megengedni. Mérettúl függően beállítani a kulcsot 30-40Nm-re és ha elkattan, akkor locsolni az izzítógyertyanyakát fékolajjal, járni vele egy hetet és megismételni. 1-2 hét és kijön mind. Ha nem, akkor hengerfej le. Türelem kell hozzá. Mindenki képes beleszakítani, de ha kicsit gondolkodik a mester és nem hamarkodja el, ki fognak jönni szépen.
-
SaNyEe
aktív tag
Hello,
Izzítógyertya soha nem volt cserélve, kicsit tartok is tőle. Szikraforgácsolás nem olcsó, ha beszakad (amilyen mázlista vagyok biztos be is szakadna
)
Már csak egy szakit kell találnom BP-n, aki ki tudja takarítani. Akiket ismerek vagy nem csinál ilyesmit, vagy másfél hónapra be van táblázva, csodálatos
-
SaNyEe
aktív tag
Hello,
Ma reggel pont fel akartam venni egy hideginditos videot (8-9 ora uzemszunet utani inditasra gondolok)
Reszecskeszurotisztitasi ciklus utani reggel pont nem csinalta ....
Egyebkent olyan 15-20s amig ingadozik az alapjarat. Gazreakciora azonnal reagal ebben a par masodpercben is. (altalaban fel percig nem szoktam inditas utan menni vele, csak kivancsisagkepp leptem a pedalra) -
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2007-es chevrolet epica dízelem. 2 literes, commonrail. Részecskeszűrős.
3. éve használom, 80e km-el vettem. (tényleg ennyi volt benne)
Vegyes használatban van, de van, hogy csak rövid városi utakon használom.Alapvetően nem sokat megyünk vele, most van benne 122e km.
Idén tél vége felé 2 dolog tűnt fel.
Hidegindításnál bizonytalan alapjárat kb fél percig, mintha néha kimaradna egy-egy munkaütem. Csak hidegi ndításnál csinálja.
DPF regenerációk besürüsödtek városi körülmények között. Februárban 350km után regenerált, csak városi, rövid utas használat volt
Utána csak főutas, autópályáy használatban volt, 1150km után regenerált.
Most ismét sűrűbb városi, rövid utas szakaszokban volt hajtva és ismét 350km után regenerált.Koràbbi évek tapasztalata alapján olyan 750-850km után szokott jönni 1-1 regeneráció ami nálam 1 tank üzemanyag kb (65l).
Hibaüzenet, check engine nincs. Előírt minőségű olajat kap kb 10-12e kilometerenkent.
Tipl, hogy mi okozza ezt a két jelenséget? Akihez vinni szoktam azt mondta, ha nincs hibakód sokmindent bontás nélkül nem tud mondani.
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítéget tudnátok adni?
Egyik ismerősöm megkeresett azzal, hogy egy Suzuki Swift M13A 1.3 Benzines 2006-os modellen előfordul időközönként, hogy nem fog a fék megfelelően.
Tünetnek azt mondta, hogy gyengébben fékez az autó ugyanolyan nyomással. Egy körforgalomnál sikerült is belemennie az előtte álló autóba, mert nyomta a féket, és nem lassult az autó, teljesen lepadlózta és akkor fogott csak valamennyire.Hova kéne vinni az autót, valami fékpadra, vagy csak vigye el egy autószerelőhöz?
Vagy ha van valami alapvető dolog amit érdemes megnézni ilyenkor, akkor nyugodtan jöhet a tanács. -
Elektrosokk
veterán
válasz
molnarpeter #687 üzenetére
Igazad van! Szóval vidéken...!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Elektrosokk #686 üzenetére
Amennyibe egy telifény kerül, biztosan megérné vidékre vinni
-
Elektrosokk
veterán
sziasztok
esetleg tudtok ajánlani budapesten fényezőt ? telifény lenne.
nagyon köszönöm!
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #684 üzenetére
Nah tegnap ment 1 liter fékfolyadék bele, járattam vele 20 percig. Leengedtem az olajat, ment bele 5L Valvoline MaxLife 10W-40. Mintha szebben járna a motor, és könnyebben is indulna, viszont füstöl így is. Max annyi, mintha nem lenne akkora nyomás a kivezetett csövön.
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #680 üzenetére
Ok. 1 liter fékfolyadék menjen bele? Utána érdemes vastagabb olajat rakni bele, vagy mehet a 10w40? valvoline maxlife-ot olvastam, hogy ajánlott öreg autókhoz. Erről vélemény?
-
orion1025
őstag
A legfőbb gond az olajpumpán lévő szűrő (már ha van) eldugulása lehet. A motortisztító adalékokban nagyon én sem hiszek ilyen szintű "mocskosságnál", ezek inkább megelőzésre jók.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bucihost #679 üzenetére
Kell azért neki idő, mire kikezdi. Hosszú állás után a száraz tömítésnek még jót is tesz, ha bedagad
komolyra fordítva a szót, egy kis járatás nem kéne nagyon gondot okozzon, csak utána alaposan engedd le, és esetleg ejts meg mégegy olajcserét nem sokkal később. Ha úgyis motorcsere a B terv, nem nagy kockázat pár szimering.
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #678 üzenetére
Fékfolyadéktól tartok kicsit... Nem kezdi ki a tömítéseket?
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Meghirdettem a kocsit, hátha valakinek több türelme lesz mint nekem. Hétvégén mentünk vele megint. Olaj, szűrő meg Xado adalék csere után.
Nagyon jól megy az autó, sokkal jobban mind előtte, de még mindig brutál nagy a kartergáz.Hozzá nem értőként bevillant egy hülye ötlet. Ezekbe van egy kezdetleges EGR szelep, vákumos. Nem lehet, hogy nem is a gyűrűim vannak letapadva, hanem ez a f*s EGR van eldugulva, esetleg mindig nyitva van és a kupuff gázt tolja vissza a motorba?
Itt egy kép milyen EGR van benne: -
orion1025
őstag
válasz
bucihost #675 üzenetére
És tudod mi a szomorú?! Hogy sok esetben a hozzá nem értő előbb megtalálja a probléma okát, mint a nagy szaki. Én sem értek a kocsikhoz, sőt, meg teljesen hidegen is hagy, de ha valami helyzet van, előbb szeretek magam utána járni az okának, mert eddig a legtöbb esetben pitiáner hiba volt. Ha meg konkrétumokkal oda állítok a szerelőhöz, a felét meg sem csinálja (tapasztalat). Csak amikor szembesítem, hogy "rejtettem" el olyan kis védjegyeket az ominózus cserés darabokon, amik az "új" példányokon nem lehetnének rajta, akkor meg megy a passogás
Ha meg valami cserélve van, én mindig elhozom a szemetet, mert ott is ki tud bukni, hogy cserélték-e vagy sem, ilyenkor a pillantásokon is egyből látszik, ha valaki kamu.
Szóval mióta komolyabban belenyúltam a kocsikba, azóta elég sok dolgot megtanultam, legfőképp azt, hogy mindig a faék dolgoknál kell először keresgélni. Egyébként egy fél liter fékfolyadék motorba öntése is opció lehet, ha már tényleg keresztet vetettél a motorra, és ezt járatod 10-15 percig benne, majd olaj leenged, szűrő kidob, majd mehet mindenből a friss.
-
bucihost
senior tag
válasz
orion1025 #674 üzenetére
Itt az a baj, hogy 2 évig állt a kocsi. Előtte nem volt olyan baja. 4 szerelő szerint is az a baja, hogy le van tapadva az olajlehúzó gyűrű és akkora a karter, hogy lefojtja a motort. Ezért is lett lekötve. Volt aki szerint ki lehet belőle hajtani, volt aki azt mondta újra kell gyűrűzni.
Oda volt adagolót beállítani, valamint kerékagycsapágy cserén. Adagolóshoz és vissza lábon ment-jött, valamint utána elmentünk vele ~150kmt. Utána ment csapágy miatt másik szerelőhöz (viszont már a kipuff is durván füstölt és nagyon üzemanyag szag volt)., ahonnan már csak vontatva jött. Nem indult, csak tekert - tekert - tekert.... Elmondása szerint nincs kompresszió, sz@r az adagoló az előtöltést stb, meg kell gyűrűzni, meg mindent újra belőni. Kaptam egy cirka ~ 150+30 ezres ajánlatot Tőle. (Komplett motorcserére meg ~130 at.)
~1 hétig állt a ház előtt én meg kattogtam, hogy mi legyen vele. Tegnap jutottam el arra a szintre, hogy ennél sz@rabb már úgy sem lehet, így hozzá nem értőként majd én meg nézem mi baja lehet. (google, youtube, meg a fórumok a barátaim)
Ami feltűnt, hogy a kis átlátszó pipa üzemanyag szűrőben nagy a légbuborék. Elkezdtem leszedni a csöveket stb. Nem jut üzemanyag a motorba. Viszont ka meglökdösöm a kocsit, hallom hogy lötyög a tankban valamennyi.
Utána olvasások után , elvileg a tankon 2 "csap" van. 1 lent és 1 oldalt. Ha az oldalsónál már nincs üzemanyag akkor alulról szívja, és ott eldugulhatott a szűrő. (Javítsatok ki ha nem így van, ezt egy fórumon olvastam.)
Kimentem a kútra, hoztam 10L üzemanyagot, bele locsoltam. Indít, teker 5-öt, majd be is indúlt.
(A nagy mestervizsgás szaki erre nem jött rá?)
Most kapott egy flakon XADO VitaFlush motor belső mosó-t, amivel papír szerint max 1000kmt. Mi max 100 at fogunk elmenni. Kicsit megjáratjuk, utána olaj + szűrő csere + újad XADO. Azzal megint megyünk 100-150 Km-t. Majd újabb szűrő + olajcsere. Utsó csere után kap egy kis Prolongot is. Aztán majd kiderül, megoldja e....
-
orion1025
őstag
válasz
bucihost #673 üzenetére
Ha magas a karter, akkor ott kopás a ludas, motort felfúrni meg lehetséges, és nem is olyan költséges móka, mert vélhetően a dugattyúnál van gond. Hideg időben és kis távoknál is meg tud jelenni, kopástól függetlenül. Tartályba le tudod csapatni, de ha csak e a baja, én még nem ugornék bele egy motor cserébe. Én is ezzel szívtam, és mint kiderült, csak egy nyomorult vákuumcső okozta a problémát, azóta télen is minimális a karter "folyatás", előtte meg a légszűrő házba is visszafolyt.
-
bucihost
senior tag
Más téma.
Az autónak nagyon magas a kartergáza, így ki van kötve jelenleg a kaszniba. Onnan viszont vissza-vissza szivárog az utastrbe, valamint a kivezetésnél olajcseppek is megjelennek. Jött egy hülye ötlet:
Mi van ha beteszek egy OLAJ LECSAPATÓ TARTÁLY-t, és ugy vezetem tovább?
Valamint egy még hülyébb ötlet: Mi van ha egy ilyen tartályból közvetlenűl valahogy bele vezetem a kipufogóba?
-
-
bucihost
senior tag
válasz
molnarpeter #669 üzenetére
De ezt hol és hogyan íratom át? Beszéltem tegnap egy szakival aki ilyenekkel foglalkozik. De ő azt mondta vagy számla vagy pedig adásvételi kell a motorról és akkor át írják. Ha szerencsém van akkor kódosra, ha nem akkor ugyan úgy számosra.
-
bucihost
senior tag
Köszi. nagyobbat nem akarok bele rakni, ugyan olyan menne bele. (2.0 szívó Diesel). Csak a forgalmi motorszámos, az eladó meg kitudja ad e adásvételit vagy sem. Ha nem akkor cumi, ha igen akkor minden ok.
-
-
orion1025
őstag
válasz
bucihost #664 üzenetére
Ha lent van a motorszám, akkor szimplán szétmaratod valamivel, hogy ne látszódjon és kész. Nálunk is így lett nagyobb motor berakva, mert ugyanúgy néz ki, mint az egy mérettel kisebb, kívülről senki meg nem mondja róla, hogy nagyobb. Műszakin meg az ehhez vonatkozó résznél meg lesz jegyezve, hogy nem olvasható a motorszám és kész.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Típus azonos motorcserénél mit néznek? Az összes számot a motorszámban, vagy csak az első X karaktert?
-
orion1025
őstag
válasz
Predator2 #661 üzenetére
Az unixos kedvezmény annyit ér sokszor, hogy semmit. Én is voltam így, hogy a szerelőnk kedvezménnyel rendelt, aztán utána ott is hagytuk őfelségét, mert a kedvezményes ár alatt vígan megkaptam webshopban (Kovács Autó, vagy ZS+U, Autonet, Autodoc). Autodocról rendeltem a Bilstein teleszkópokat, normál áron annyi volt a két hátsó, hogy a szerelőnk abból Sachs csodát tudott volna rendelni, na ennyit a nagy kedvezményekről. Az Unix/Bárdi duó a legdrágábbak között van.
-
Predator2
addikt
Helló
Keresek segítő szándékú fórumtársat aki kedvezménnyel tud rendelni unixból.
Köszönöm előre is.
-
-Solt-
veterán
válasz
molnarpeter #658 üzenetére
Köszönöm!
Már csak az a kérdés, hogy az normális-e, hogy ezzel párhuzamosan a venti fordulata is ingadozik!?
-
orion1025
őstag
Meghalt a kidörgő projectem, tegnap este bámészkodtam kicsit az autó alatt, de lehetetlen hegesztés nélkül megoldani. Tele van kunkorral a hátsó hídtól hátrafelé, egy egyenes csőszakasz nincs benne. Néztem autósboltban bilincseket, egyéb földi jókat, de a legrövidebb toldó is baromi nagy volt, így elhalt a házilagos project. Beszéltem egy szerelővel, ő az mondta 7000Ft körül meg van a hegesztés, annyiért meg nem szenvedek, mert a bilincsek és egyebek ára majdnem ott van, meg egy valag időt cseszek el rá. Van még ezer dolgom az autóval, épp elég lesz azt is megcsinálni, így is egy raklapnyi pénzt spóroltam a saját magam "mókolásain" (fényezés, kisebb javítások, tömítések cseréje, karosszéria elemek cseréje, fóliázás, egy valag műanyag elem cseréje, tolató kamera, kp. zár, kábelezés tenger, stb. rengeteg finomság)
Ja, meg megfejtettem az autó magas fogyasztásának az okát is, amire a agy szakik nem jöttek rá.............. Mindezt asztalosként......
-
-Solt-
veterán
válasz
molnarpeter #653 üzenetére
Most monitoroztam egy kicsit, a történet úgy néz ki, hogy menet közben fordulaton ~12.5V körül tölt, ha elengedem a gázt akkor felugrik ~14.7V-ra, de ha bekapcsolom a világítást akkor fixen beáll ~13.5V környékére.
Nem tudom, hogy ez így normális-e, mindenesetre elég fura ez nekem...
-
-Solt-
veterán
válasz
molnarpeter #655 üzenetére
Gondolom EFB, mert start/stop automatikás.
-
-Solt-
veterán
válasz
molnarpeter #653 üzenetére
Még a gyári van benne. 100 ah-s
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Olyan jelenséget tapasztaltam, hogy a ventillátor (szellőzés) fordulata nem állandó, tehát hiába van mondjuk 2. fokozatra állítva, ingadozik a fordulatszáma. Úgy tűnik, mintha motor fordulat függően változna, de nem mindig produkálja.
Van egy obd2-s kütyüm, azon ránéztem a feszültség étékekre, és bizony az is ingadozik ilyenkor, 12.5 és 14.7 V között.
A generátor nemrég lett felújítva, de gyanítom azzal lesz a gond...
Esetleg más ötlet valakitől?
2014-s MB Vito 116 cdi
-
orion1025
őstag
válasz
molnarpeter #650 üzenetére
Ha tudnak is, lehet jobban megéri rendelnem, mert olcsóbban jövök ki. De majd holnap kiderül.
-
orion1025
őstag
válasz
molnarpeter #648 üzenetére
Na, pont ilyen kellene nekem, csak rossz néven kerestem. Csak megint a posta a cucc fele lenne... Sajnos ebben a koton szökevény városban meg semmi ilyen nem lesz, de holnap délután megyek az egyik autósba ahova ma telefonáltam, ott elvileg vannak ilyen földi jók 1500-2000Ft körül. Ha nem lesz semmi emberi, akkor valószínűleg marad az általad linkelt, mert ennél jobb megoldást nem nagyon látok.
-
-
-
orion1025
őstag
Jelen állás szerint a hegesztés lesz sajnos. Elég szar helyen van elvágva a dobon a cső, pont egy kanyar kezdeténél, ott meg nem valószínű, hogy elfér a toldó bilincs. A saválló csőszakaszhoz nem tudok hegeszteni, így csak a belőle kiálló kis kunkorra tudok csipkedni. A bónusz még az a történetben, hogy a kocsi 50-es csövet használ, a dob hatvanas, a kettő közé meg be van "ékelve" egy "karmantyú" vastagításnak. Ezt sajnos nem sikerült kiszednem a dob csövéből, tehát még opció lehetne az is, ha tudnék ilyen átmérőből szerezni egy kisebb darabot és akkor nagyobb mozgásterem lenne, plusz bilincsekkel le is tudnám a dolgot.
Egyébként létezik asszimetrikus toldó? Mert nem találtam, de hátha.
-
-
-
marec1122
senior tag
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményetek a következő ügyben. Van egy autóm kia pro ceed 1,4 105 le. Kis gázállásnál 1500-2000 fordulatig rángat. A szerelőm szerint laza a lánc és ez okozza, ennek keretében vezérlést kell cserélni. Szerintetek helytálló lehet ez a diagnózis?
-
orion1025
őstag
válasz
molnarpeter #637 üzenetére
Gondolkodtam ezen is, de nem tudom mennyire zár hermetikusan.
-
orion1025
őstag
válasz
molnarpeter #635 üzenetére
Megpróbálom a katalizátornál szétszedni, mert ott le tudnám akasztani az egészet, és kiszedni a kocsi alól. Mindenképpen aknában csinálnám, ott jelölném rá az újat, majd ahogy írtad, pár helyen megcsípném és próba. Elég vastag a cső, majdnem kettőfeles, így ha a kettes zártszelvény kerítésem gond nélkül meghegesztettem, akkor ez sem fogna ki rajtam. Nem akarok könyörögni egyik szerelőnek sem, meg 10xxx pénzt a zsebükbe dobni egy gyakorlatilag kész dobért.
-
orion1025
őstag
Akkor leakasztom a leömlőről és valamit dobok alá a váltókulisszához, hogy ne érjen hozzá semmihez, és így nem kell kifűznöm az egész rendszert, csak leengedni. Csak mire kitekerem azt a pár csavart, elmegy nem kevés időm, ezért is volt lényeges, hogy tudom-e a helyén barkácsolni mert az egészet gumi bakok tartják, abból meg csak ki kell akasztani a tűzfaltól hátrafelé.
-
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Remélem jó helyen érdeklődök. Kipuff rendszert lehet trafóval hegeszteni? Pontosabban az autó elektromos dolgait érheti valami kár? Nem szívesen szedném le a leömlőt a blokkról, hogy az autó alatt egybe leakasszam az egész rendszert. A tököm tele van az ígérgető szerelőkből, akik nem képesek felvarrni egy másik dobot rá, amivel pepecselni sem kell, mert a fülek miegymások jó helyen vannak rajta, csak az 50-es csövet kellene összebiggyeszteni... Szóval meguntam a süket dumákat, meg korróziókat, meg a többi hülyeséget (egy éves a komplett rendszer, melynek a fele saválló, de már rozsdára van fogva minden, hogy drágább legyen, meg megy a hülyének nézés). Tehát ez így kivitelezhető trafóssal, vagy felejtős?
-
Predator2
addikt
Kicsit más téma:
Melyiket érdemesebb megvenni? Hobbi célra kellene, de legyen minőség.
Krokodil emelő Yato YT-1720
Krokodil emelő SEALEY 1030CXDK
Esetleg valami más?
-
G@bi90MR
aktív tag
Köszönöm válaszod!
Kuplungcsere és fő kuplung munkahenger csere után megszűnt a probléma magától.
Másik problémám tegnap óta. Kiszedtem az autóból a chippelt motorvezérlőt, kapott egy gyári ECU-t. Előtte elvittem egy helyi műhelybe immotlanítani. Visszakaptam az ECU-t és a leforrasztott immo chippet is, az autó hibátlanul megy, viszont azt mondták, húzzam le a kábeleket az immo dobozoról, biztos ami biztos. Meg is tettem, azóta viszont VCDS-sel nem látom a motorvezérlőt. ABS, légzsákok működnek, de a motorvezérlőre azt írja "No response from controller". Lehet köze hozzá, hogy az immo dobozra menő két csatlakozó le van húzva? Azokat viszont nem merem visszadugni, nehogy utána ne tudjak elindulni a kocsival. A tempomatot szeretném aktiválni, illetve szétnézni a motorban, van-e esetleg valami hibakód, eltérés.
Előre is köszönöm!
-
Itthon egy mérés a 4 befecsire majdnem 200€. Nekem a 6ot akarták 150€ + szerelés(ismeretlen összeg mert nem tudni ugye szerintük mennyire van berohadva)+ tőlük veszem az új szettet alapon. Csak amikor már előre közli h tőle kell vennem az újat akkor elgondolkodom h valóban baja lesz-é vagy csak ki akarja cserélni biztos ami biztos alapon az én költségemre.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Predator2 #621 üzenetére
Másik tippem valamelyik befecskendező..gyakori probléma, hogy nem megfelelően porlasztanak. Mielőtt kicserélik az ECU-t. Egy résolajmérést meg kellene ejteni, hoyg melyik befecskendező, mennyi felesleges gázolajat küld a visszatérő ágba. Ha valamelyik kirívóan kopott, ott ki fog derülni. Nem csak a hibakódokra kell hagyatkozni, mérni, mérni, mérni....
Nem vagyok nagy DCI guru, de a VAG csoportos CR-tdi is ezen az elven működik, ott is vannak néha anomáliák, amiket az ECU nem ismer fel, de ki lehet mérni.
Néha elég lehúzni a motorhőmérséklet jeladó csatlakozóját. És úgy próbálni hidegen indítani. Már ez sokat segít, ha változást okoz. Sok érzékelőt csak szál szakadásra vizsgál az ECU, azt nem nézni, hogy értelmes és valós értéket mér-e, csak azt, hogy be van-e dugva a vezetéke.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Predator2 #621 üzenetére
Volt valamikor izzítógyertya cserélve? Ezek utn izzítanak, még padlógázos gyorsításnál is kapcsol feszültséget az izzítógyertyákra, üzemmelegen is. Nem lehet, hogy csak egyszerű izzítógyertya hiba?
Nálam volt egy DCI, ami csak paldógázon dadogott(gyorsításkor). Ott ez volt a baj...de az is elég egyenletlenül járt hidegen, melegen ment, mint az óra.
-
Predator2
addikt
2004-es 1.5dci Renault Clio2, 82HP, Delpfos rendszerű. K9KB7.
Nincs hibakód! Így elindulni sem tudok a probléma megoldásában. Gyári diaggal lett elemezve a kocsi, de a márkaszerviz sem tudja mi lehet a gond, viszont van olyan "jel" ami szerint a motorvezérlő lehet a ludas.
A márkaszerviz is szoftverfrissítéssel indított!
A kocsi 10°alatt dadog kb 1 percig, 10° felett pöcc-röff semmi gond.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Predator2 #618 üzenetére
Konkrét motorverérlőre gondolsz, vagy általánosságban? Ha konkrét, add meg az autó típisát, évjáratát, motorkódját.
diagnosztikai szoftrver tud olvasni hibakódokat, azzalmár elég jól körbe lehet határolni, hogy érzékelő vagy motorvezérlő hiba. autóvillamossági át tudja mérni azokat a szálakat, amin a motorvezérlő ad tápellátást érzékelőnek vagy másik vezérlőnek.
Ha valami elszáll az ECU-ban legtöbb esetben egy csomó érzékelőnek nem ad áramot. Ez az első gyanús jel, persze mindegyik érzékelőre hibakódot tárol. Ha nincs semmi eltárolt hiba, az a legtöbb esetben az ECU áramellátási gondja, ilyenkor maga a motorvezérlő nem kap áramot, enélkül hibakód sincs, csak egyszerűen leáll a motor.
-
-
Predator2
addikt
Helló
Motorvezérlővel kapcsolatban volna hozzátok kérdéseim.
Létezik esetleg valami módszer amivel le lehetne tesztelni, hogy minden rendben működik magával a motorvezérlővel?
Autó villamossági szakember foglalkozik ilyennel?
Ha nincs ilyen módszer, akkor milyen plusz dolgokat von maga után egy lehetséges csere?Köszönöm a válaszokat előre is.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Mercedes w201, 190D, 2.0 diesel..... Brutál nagy a kartergáz.
2 opciót mondott a szerelő. 1. kopott a motor és ki kell cserélni, 2 le van tapadva az olajlehúzó gyűrű. A kocsi 2 évig állt kb, előtte ilyen baja nem volt szóval én a 2.opcióra tippelek.
Szerelő tanácsára hétvégén meghajtottuk kicsit friss olajjal, hátha felszabadulnak a gyűrűk.
Javult a helyzet már nem füstöl annyira, és a hangja is sokkal szebb lett a motornak valamint sokkal jobban is megy.Azt ajánlották töltsek a motorba valami adalékot, menjek még vele jó pár (100) km-t, majd cseréljem le az olajat. (Elvileg ez még sokat segítene a dolgon). Konkrét adalék ajánlatot nem kaptam.
A kérdésem az lenne, Ti milyen adalékot ajánlanátok? Vagy esetleg más ötlet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
G@bi90MR #614 üzenetére
Kösd le a kiegyenlítő tartályról a kuplung csövét és dugózd le a tartályt. Légtelenítsd a féket, ha utána is fennáll a hiba, kizárhatod a kuplung munkahengereket mint okot. A józan ész azt mondja nem tud a féknek ártani a kuplung, de ki tudja. Ha marad a hiba, a fékrendszer minden részét ellenőrizni kell. Ha minden nyereg, cső, csatlakozás porszáraz, akkor marad a főfékhenger, mint hiba oka.
-
G@bi90MR
aktív tag
Igen, a VR6 fék kompletten ment alá, futómű cserével, felújítva mindennel. Fel is írtam az alvázszámát a donot kocsinak, le is ellenőrtem pluszban minden alkatrészt ETKA-ban. Ha futóműhöz nyúlok, csak VR6 alkatrészek kerülnek bele. A fékolajszint konstans, nem fogy, nem változik a szintje, nem is szivárog sehol sem.
Akkor cseréljek még egyszer főfékhengert? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
G@bi90MR #610 üzenetére
Az van, hogy a kuplung a folyadékot a fékolaj kiegyenlítő tartályból veszi szintén, de kb. a felénél van bekötve a cső. Csak a tartály közös, már közös alkatrészük nincs. Szóval nem tud fellevegősödni a fék a kuplung hidraulika hibája miatt. Biztonsági okokokból lett így tervezve, hogy ha az összes folyadék elfolyna a kuplung hidraulikából, a féktartály akkor is félig lesz.
Valemi nem kerek a történetben. A 288as fékhez a főfékhenger hozzá lett igazítva? Ha sehol nem ereszt a fékrendszer, akkor a főfékhenger rossz, lényegtelen hogy mikor jött elő, lehet a féket is légtelenítéették a pékek, mikor a kuplung munkahenger tönkrement...
Sokan nem tudnak légteleníteni, őrült módon pumpálják a pedált, pedig csak lassan szabad és nem padlóig, alá kell tenni valamit, hogy ne érjen a padlóhoz.
Minden más gyári a fékrendszerben?
-
G@bi90MR
aktív tag
Sziasztok!
A segítségetek kérném, a helyi szerelők tanácstalanok.
A hiba egy Golf 3 TDI-nél jelentkezik, a probléma a következő. Tavaly nyáron elromlott az alső kuplung munkahenger. Kicserélték, azóta rosszalkodik a fékem. Való igaz, jövő héten kuplungot is cserélnek, romon van a kuplung. (Tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy csere, főmunkahenger csere). A kérdésem az lenne, hogy rossz kuplung miatt lehet rossz a fék? Mindenki azt mondja lehetetlen, mégis azóta áll fent a hiba. Állandóan levegős lesz a fékem. Álló motornál felpumpálom a pedált, betonkemény lesz. Beindítom, be is puhul, ahogy kellene elvileg, mármint amikor megjön a rásegítés. Viszont csak az alsó felénél fog rendesen a fék, addig ímmel ámmal. Ilyenkor is fel tudom pumpálni a féket, jó is lesz, de a következő fékezésnél megint szivacsos érzete van a pedálnak. Ha felpumálom, járó, vagy álló motornál, kemény a pedál, amint kuplungot nyomok, megint szar az egész. Ilyenkor hol jobbra, hol balra húz az autó, egyenletes mértékben. Következő fékezés után megy egyenesen, majd a következő után megint jön a jobbra, vagy balra húzás. Sokszor lett légtelenítve, ABS is VCDS-sel, kuplung is. Cseréltem már ABS kockát, összes féknyereg fel lett újítva, új a főfékhenger, alsó kuplung munkahenger, új az összes fékcső, gumi fékcső, kicseréltük a devandert is. Gyakorlatilag a kuplung és a fő kuplung munkahenger kivételével minden új. Merre induljak el? (VR6 288 futómű van az autó alatt, és csak ismételten tudom leírni, ez a szarakodás az alsó munkahenger hibája, illetve cseréje, kuplung elhasználódása óta van.)Előre is köszönöm!
-
-
Hannibhál
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy kipufogó dobot cserélt e mar valaki hazilag? Csak mert ma megléptem mert lyukas volt a dob s a felfugesztése is elengedte már , így gondoltam berakok egy új utángyártottat, viszont olyan ,,problémám" lett hogy baromi sportos hangja lettHaverommal arra jutottunk h a csatlakozásnál ahol az új dob csövét a rendszerre rátoltuk nem alkalmaztunk kipufogópasztát vagy minek hívják s a bilincs meg nem tudja szorítani annyira igy valamennyi gáz kijön ott s valószínűleg ezért van sportosabb hangja.
A kérdés pedig hogy árt e ez a motornak, mert ugye a rendszer ellenállása így csökkent(szerintünk nem de azért megkérdezem tapasztalatlan vok még).
A másik kérdés hogyha kívülről bekenjük az elég lehet e nemi vagy mit kéne csinálni vele? Ha semmi baja nem lesz így a motornak akk felőlem maradhat is mert bejön
A kocsi az egy 2004es 1.4es benzines fiesta
Köszi előre is -
laszlohu
addikt
Üdv,
adott egy VW golf , és kissebb koccanásunk volt,a tolatóradar megsérült, vagy nem tudom, mi a neve , a kocsi elején, és egyfolytában sípol,
hosszú távon lehet így menni, vagy bekapcsol az automatika és leáll az autó pl ? -
BigBlackDog
veterán
Tegnap alábújtam a Volvónak (S60, 2007) és két apróság feltűnt, amivel kapcsolatban kérdeznék. Szóval az egyik oldalon látható ez a kompozíció, aminél mintha összeérne/össze ért volna a pirossal karikázott résznél a két fém alkatrész. Alatta lévő képen látható a másik oldalon lévő állapot, ott nem találtam ilyen felületi sérülést.
Elképzelhető, hogy jó a sejtésem, vagy hallanám és érezném azt, ha azok ott egymásba érnének?
A másik kérdéses dolog, az üzemanyagbetöltő csövek felületén látható bevonat leválás. Az egyik cső mintha műanyag lenne, a másik kettő viszont fém érzésre. Ez a lapokban leváló bevonat csak valami esztétikai célból van ott, vagy esetleg korrózióvédelmi szerepe is van?
-
jerry311
nagyúr
Most 1 hónapig állt a kocsi, mert utazgattam mindenfelé. Totál sötét maradt a kulcs elfordítása után, sőt már az utastér lámpája sem világított amikor kinyitottam az ajtót.
Cserélj akkut, mert már nemcsak gyengélkedik, hanem meg is döglött. Ha gyengélkedik, vagy csak ritkán mész vele (télen), akkor érdemes lehet kivenni vagy olyan töltőre rakni ami képes szinten tartásra. Riasztó és központi zár is le tudja szívni, ha elég sokat áll vagy eléggé elhasználódott már az akku.
bigrob
az olajlehúzó gyűrűnél meg kell megfúrni a dugattyút (2-es lyukkal), ezzel nem lesz akkora az olajnyomás, így visszavezeti az olajat.
Hogy mi? És az olajlehúzó gyűrűnél hol? Az egy gyűrű, 1 luk kell vagy körben több?
Mindegy, ne gondolkodj rajta, mert butaságnak hangzik. Inkább könyveld el, hogy 200k km-enként elhasználódik a hengerfej tömítés és cserélni kell. Semmi sem art örökké. -
bigrob
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2005-ös 1.8 benzin Lacetti, hengerfej tömítés 200.000-nél elhalálozott és a hengerfejes (síkolás, átnézés után) azt ajánlotta, hogy keressek utána annak, hogy az olajlehúzó gyűrűnél meg kell megfúrni a dugattyút (2-es lyukkal), ezzel nem lesz akkora az olajnyomás, így visszavezeti az olajat.
Hallottatok már ilyenről, illetve ha tudtok róla valami infót kérlek ne tartsátok magatokban, én már 1 órája guglizok, de nem találtam infót róla...
Köszi!!!
Robi -
danih
veterán
Az milyen hibának a fő jele, ha elfordítom a kulcsot és semmi az égvilágon nem történik - sőt, a centrálzár sem működik? Természetesen laikusként az akksira gyanakszom - az zavar csak hogy eddig gyengélkedő akksi esetében legalább a HUD fényei kigyulladtak és volt némi aktivitás. Két hétig nem használtam az autót (Fiat Punto 2).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Path of Exile (ARPG)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- VR topik
- Hobby elektronika
- Ez lehet a legnagyobb akkuval szerelt Snapdragon 8 Elite telefon
- Házimozi belépő szinten
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Eladó 4 db Achilles Winter 101 téli gumi 225/40 R18 92V XL
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Új, csomagolássérült Catler KM 8020 konyhai robotgép - 2 év bolti garival! -
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest