Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
Új hozzászólás Aktív témák
-
hugo chávez
aktív tag
Igazából a konkrét ígéreteket szerettem volna látni, mert, bár nem állítom, hogy nem voltak ilyenek, de én nem emlékszek ezekre, ezért kértem, hogy ha te igen, akkor előáshatnád őket...
"Jöttek a játék címek a nagy nevek, hogy nincs vissza térés."
Itt szerintem megint az van, hogy összekevertétek a Mantle-t a low level API iránnyal. Vagyis, mivel akkor még PC-re csak a Mantle volt ilyen, ezért azzal azonosítottátok az egész irányt. Ismétlem magam, de mindig is tudható volt, hogy a Mantle abban az akkori formájában, mivel az AMD-é, tehát nem gyártófüggetlen, ezért nem lehet mainstream.
"Abu már előre riogatott minket, hogy felejtsük el a tuningot, készüljünk, jön a Mantle, a vga végre ki lesz használva. (Ennek ellenére Mantle alatt tuningra, gyorsulás volt)."
Igaza is volt, low level API-val ki lehet használni egy vga-t annyira, hogy már ne lehessen tuningolni. De ez nem rögtön fog megtörténni. És ehhez már kifejezetten low level-re kell írni az adott játékot/motort, nem egy teljesen eltérő koncepciójú, DX11-re írt játékot/motort "megpatchelni"...
Egyébként: [link] és [link]"Szerintem mindenki abban bízott megjelenés után egy évvel kb, már érdemi szinten lesz a Mantle, számolni kell vele komolyan, jönnek a játékok sorban amik támogatják."
Több év elkészíteni egy komolyabb játékot, erre azt vártátok, hogy majd egy év alatt itten dömping lesz low levelre írt és optimalizált játékokból? Különösen, hogy egy olyan API-ról beszélünk, amit egyrészt még sokan csak tanulnak, ráadásul AMD GCN exkluzív. Egyelőre csináltak pár, alapvetően DX11-re készített játéknak Mantle renderert. Azok sem lettek éppen rosszak, de a közelében nincsenek annak, amire ezek az API-k és a hozzáértő fejlesztők képesek lennének. Persze a megfelelő hardver sem árt ehhez, hogy pl. az képes legyen aszinkron compute-ra (ami nem egy AMD-s kiszúrás az NV-vel, hanem egy egyértelmű egyetemes fejlődési irány a GPU kihasználásához).
"Aztán jött az up to 45% BF4-ben. Ezt ha elfogadod ha nem, azt a képet sugallta, hogy itt bizony 290/290X-el is nagyon komoly előrelépés lesz már az első címükben is, DX-hez képest. Ehhez képest megjöttek az első tesztek, aztán volt pislogás, mert erős cpu-val, ami azért valószínűleg sokaknak megvolt aki 290 vagy 290X-et használt, alig volt gyorsulás. Kis min FPS-ben igen, kis frame time javulás is jött de semmi extra, pedig mindenki várta a megváltás. Most már oda jutottunk egy 980 azt hozza DX alatt mint a 290X mantle alatt."
Lehet, hogy azt sugallta, de csupán "up to" volt írva, amiről szerintem mindenki tudja, hogy mit jelent. Az igazi megváltás meg nem is jöhetett egy olyan játéknál, amit alapvetően DX11-re írtak. Ha átírták volna a motort teljesen úgy Mantle-re, hogy használni tudja a GCN 1.1 összes képességét, akkor lett volna. De az nem kevés idő és pénz... Gyakorlatilag nulláról kellett volna újraírni.
"És ha vissza mész fórumokon azokra az időkre mikor ment a várakozás, nem mondhatod azt, hogy tömegével mindenki félre értette az AMD-t. Egyszerűen ezt kommunikálták le. Na ilyen szempontból tartom bukásnak a Mantlet. Mert amit a háttérben elértek vele az lehet nem az, de gyakorlatban igen. Mostanra játék téren kb el is lett felejtve, de már bf4 után fél évvel sem nagyon hangoztatták."
Pedig, bár talán az AMD kommunikációja sem volt kellően tiszta, vagy csak eléggé nyomatékos, de szerintem igenis félreértették. A Mantle igazából nem a játékosoknak szólt, hanem a fejlesztőknek és rajtuk keresztül a Microsoftnak és a Khronosnak. A gyakorlatban soha nem volt reális esélye annak, hogy a Mantle annyira jelentős lesz, hogy tömegével írnak rá játékot. Leírom sokadjára, azért, mert gyártófüggő (az NV és az Intel pedig emiatt soha nem támogatná) és ezzel az AMD is tökéletesen tisztában volt a kezdetektől. Nekik a low level irány a fontos és ebben csak egy iniciátor volt a Mantle, ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Ingatlanos topic!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- World of Tanks - MMO
- Bemutatkozott a Poco F2 Pro (már megint)
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- EAFC 26
- További aktív témák...
- 159 - Lenovo LOQ (15APH8) - AMD Ryzen 7 7840HS, RTX 4060 (ELKELT)
- Mini Pc HP ProDesk 600 G2 G3 G4 /// 6-8. gen //// i3 / i5 /// garancia /// Budapest / MPL / Foxpost
- 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 1000GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3283
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest

