Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#28451) SaGaIn válasza Abu85 (#28449) üzenetére


SaGaIn
senior tag

Azért én megvárnám a lakomával meg az ivászattal míg valóban kinyúvad a medve... :D Nehogy sorban szálljanak majd el programok, vagy legyenek textúra hiányos estek mert a hardver kidobott valamit amit nem kellett volna.

Láttam én már karón varjút...

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#28452) Abu85 válasza SaGaIn (#28451) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért alapvetően egy 25-30 éve hibátlanul alkalmazott módszerről van szó. Durva lenne, ha 25-30 év tökéletes működés után most lenne vele zűr. :))

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28453) Yutani válasza SaGaIn (#28451) üzenetére


Yutani
nagyúr

Szerinted az AMD nem teszteli a VEGA-t, amivel csak lehet? Még azt is el tudom képzelni, a csúszásba ez is belejátszik, mármint a tesztek elhúzódása. Lehet, nem akarják a béta tesztet a vásárlókkal végeztetni.

#tarcsad

(#28454) SaGaIn válasza Yutani (#28453) üzenetére


SaGaIn
senior tag

:C

Abu azt állítod hogy 25-30évig szándékosan szivatta magát a szakma a szoftveres optimalizálással?
Ha ez annyira jól működik minden esteben, akkor mért nincs már benne legalább 15 éve minden vga-ban?
Bizos nem jutott eszébe senkinek a nagy kapkodásban. :D

[ Szerkesztve ]

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#28455) #45997568 válasza #45185024 (#28438) üzenetére


#45997568
törölt tag

A 16GB-os erdekes, vagy abszolut csucskartya lesz a legerosebb kiszerelessel asztali vonalon, vagy kizarasos alapon Pro vagy Instict, Abu errol valami amit megoszthatsz esetleg?

16GB-os zaszlos hajo erdekelne, Sapphiure Toxxic Vapor Limited Edition. A Videocardz-on van jo par erdekes info meg az adatlapon. :K

(#28456) BReal válasza #85552128 (#28440) üzenetére


BReal
addikt

(#28457) velizare válasza #45997568 (#28455) üzenetére


velizare
nagyúr

99% firepro/hpc kártya. 64 cu van benne, azaz nem a pro duo.

@Abu85: azért a gyakorlati implementáció tud meglepetéseket tartogatni. :DDD

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#28458) #85552128 válasza BReal (#28456) üzenetére


#85552128
törölt tag

Sehol nem ugrik meg ennyit a VRAM használat 4K-ra váltva,

Szóval linkelheted nekem a legrosszabb eredményt attól a Witcher 3 még nem egy VRAM zabáló játék [link], és főleg nem alkalmas a HBC képességeinek demonstrálására, mert 4 GB még a normál memóriakezelés mellett is elég lenne.

Az FPS és frametime értékekről pedig még semmit nem tudunk, pl azt sem mennyire befolyásolja a legtöbbször rosszul konfigurált textúra-streamelés okozta akadásokat.

[ Szerkesztve ]

(#28459) BReal válasza #85552128 (#28458) üzenetére


BReal
addikt

1. Mielőtt azt állítod, megkerestem a lehető legtöbb VRAM-ot zabáló ábrát, írd be a keresőbe a witcher 3 vram usage kifejezést, és a legelső találat lesz ez... :D

2. Azzal ugye tisztában vagy, hogy a 2., Techpowerupos ábrádon a FHD-4K között százalékosan pontosan annyival növekszik a VRAM használat, mint az általam belinkeltem?

3. Bármelyik játék alkalmas lehet ennek a technológiának a bemutatására, hiszen így is, úgy is csökkenti a tényleges VRAM használatot.

4. A tesztekből úgyis ki fog derülni, hogy a Doom, RotTR és hasonló memóriazabáló játékok alatt mit tud ez a technológia, be lehet-e ugyanúgy maxra állítani a grafikai részletességet, stb.

[ Szerkesztve ]

(#28460) #85552128 válasza BReal (#28459) üzenetére


#85552128
törölt tag

1. Ettől még van két másik ahol nem így van.
2. Én sehol nem látok 3 GB közeli használatot.

"Bármelyik játék alkalmas lehet ennek a technológiának a bemutatására, hiszen így is, úgy is csökkenti a tényleges VRAM használatot."

A tényleges és a felhalmozódott között különbség van. Egy 12 GB-os Titan X-en a driver elfogja engedni akár 4-5 GB-ig is - minek dobná ki amíg van VRAM ? De ettől még a 2 GB-os GTX 960 elég még 1600p-re is [link]

4. Na arra mondjuk kíváncsi leszek, hogy ha nem jönne véletlenül frissítés a Doomhoz akkor mennyi VRAM-ot fog neki lejelenteni, mert ott bizony fixen tiltva van ha 4 GB-os a kártya.

[ Szerkesztve ]

(#28461) BReal válasza #85552128 (#28460) üzenetére


BReal
addikt

Ha megnéznéd a Techpowerup beállításait, látnád, hogy a Hairworks-öt kikapcsolták, és nincs bekapcsolva a a HBAO+ sem... Míg az enyémnél be van.

Azt mondjuk nem értem, hogy a 2 GB-os GTX 960-nal hogy tudod letesztelni, hogy ténylegesen mennyi VRAM-ot használ a játék.

Szerk: Guru3D-n ugyanígy nincs bekapcsolva egyik se.

[ Szerkesztve ]

(#28462) Abu85 válasza SaGaIn (#28454) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Dehogy szívatta magát az ipar eddig. Ezek a GPMP-féle ötletek valójában a 2000-es évek közepén kerültek elő publikusan, valószínűleg úgy 2002-2003 körül kezdtek el rajta gondolkodni. A fejlesztésnek viszont nem volt igazi indikátora, mert bár biztosan tudták a gyártók, hogy meg lehet csinálni, elvégre bevált recept az egész, de minek költsenek rá, ha a VRAM kihasználása akkor még jó volt. Aztán jött a DX10, jöttek a motorokban a változások, és elkezdődött a drasztikus szemetelés a VRAM-ban. De ez még így sem volt gond, mert olcsó volt a memória és keveset fogyasztott. Onnan vált az egész problémává, hogy megérkezett a GDDR5, ami ugyan gyors volt, de nagy fogyasztó is, illetve a JEDEC akkoriban kiadott tanulmánya prezentálta a memóriafalat, és emiatt elkezdődtek a kutatások. Mivel a Vega és a Volta esetében ez szinte ugyanakkorra lett kész, valószínű, hogy ugyanakkor kezdtek neki. Az már egy jogi dolog, hogy az NV esetében ennek a technikának a működtetését az x86 licenc vélt vagy valós szükségessége miatt nem fogja csak úgy hagyni az Intel.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28463) BReal válasza BReal (#28461) üzenetére


BReal
addikt

Mert a 2GB-os 960-nal max azt bizonyítod, hogy a 2GB VRAM ellenére nincs lassulás.

(#28464) #85552128 válasza BReal (#28463) üzenetére


#85552128
törölt tag

Mert mi mást kell bizonyítani ? :B
Ha 2 GB mellett is ugyanannyi a min és a 0.1% FPS is akkor szerinted kevés neki a VRAM ? Kb annyira reprezentatív mint frametime és FPS értékek nélkül azt mondani, hogy "működik" a HBC csak mert kevesebb a vram használat. :U

[ Szerkesztve ]

(#28465) BReal válasza #85552128 (#28460) üzenetére


BReal
addikt

YT teszt.

(#28464): Tudtommal most arról beszélünk, hogy mennyi VRAM-ot használ egy játék, nem arról, hogy egy max beállítás VRAM használatánál kevesebbel rendelkező VGA-n ez okoz-e FPS csökkenést, de lehet tévedek...

[ Szerkesztve ]

(#28466) #85552128 válasza BReal (#28465) üzenetére


#85552128
törölt tag

"Tudtommal most arról beszélünk, hogy mennyi VRAM-ot használ egy játék, nem arról, hogy egy max beállítás VRAM használatánál kevesebbel rendelkező VGA-n ez okoz-e FPS csökkenést"

A GTAV képes lefoglalni ~8 GB-ot is. Ettől még nem lesz játszhatatlan egy 4 GB-os kártyával.
Pontosan ezért is linkeltem az exact tesztet: Ha a kevesebb VRAM-mal rendelkező VGA-nak nincs FPS csökkenése akkor a játéknak ténylegesen nincs annyi VRAM-ra szüksége, csak a driver a sok VRAM-os kártyán addig nem dobálja ki a felesleget ameddig nincs rá szüksége. Ezzel szemben ha a Rise of The Tomb Raiderben a textúrákat felrakod ultrára az még a 4 GB-os kártyán is szinte azonnal akadozni fog. Tehát nem az ilyen "kamu" foglalásos játékokkal kell működnie hanem ott ahol tényleg problémás a memória menedzsment és ez akadásokban, FPS csökkenésekkel mutatkozik meg.

Egyébként meg a diskurzus onnan indult, hogy mennyire VRAM igényes a Witcher 3, még ha a legrosszabb eredményt is nézem 4K@3 GB (a 12 GB-os Titan X mellett) az minden csak nem VRAM zabáló.

[ Szerkesztve ]

(#28467) BReal válasza #85552128 (#28466) üzenetére


BReal
addikt

Ezt mondtam, hogy a VRAM igényről beszéltünk eredetileg, nem pedig arról, hogy hogy megy kevesebb VRAM-os kártyán. Viszont te Abu írását, miszerint 3 GB-ot vagy afölötti VRAM-ot használ a Witcher3 kérdőjelezted meg. Erre linkeltem egy tesztet, ami Abu igazát támasztja alá, mindent maxra tett beállítások mellett. Erre te próbáltad ezt 2 olyan teszttel cáfolni, amiket nem is maximum beállításokon mértek. És még egyszer: a VRAM mennyiségéről folyt a beszélgetés, nem arról, hogy a különböző beállítások hogyan érintenek egy kevesebb VRAM-mal rendelkező VGA-t.

[ Szerkesztve ]

(#28468) Raymond válasza BReal (#28467) üzenetére


Raymond
félisten

"Viszont te Abu írását, miszerint 3 GB-ot vagy afölötti VRAM-ot használ a Witcher3 kérdőjelezted meg. Erre linkeltem egy tesztet, ami Abu igazát támasztja alá, mindent maxra tett beállítások mellett."

Nem akarok feleslegesen beleszolni, de ha arra az eredeti kepre gondolsz amit linkeltel akkor nem kinos egy picit sem szamodra hogy egy olyan kepet linkelsz ahol 3.16GB volt hasznalva a 3.0GB helyett? Meg ha 4-5-6GB lenne ott, de igy :U

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#28469) velizare válasza #85552128 (#28458) üzenetére


velizare
nagyúr

witcher 3-mal és fallout4-gyel is demózták. utóbbinál gondolom nem a hrtp-s verziót. tbh, f4 inkább relevánsabb teszt, mert az egy elég régi motor, és működik vele.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#28470) BReal válasza Raymond (#28468) üzenetére


BReal
addikt

Szólj bele nyugodtan, de ettől még ugye ezt írta? :) "2-3 GB, vagy kevesebb"

(#28471) #85552128 válasza BReal (#28467) üzenetére


#85552128
törölt tag

Ha megy kevesebb VRAM-os kártyán akkor annyi a VRAM igénye. A Tomb Raider akadozik 4 GB-os kártyán, tehát több kell neki... Ahogy pl. a fenti teszted alapján a GTA V és a Shadow of Mordornak sem kell 5 GB-os kártya 1440p-re...

Ezt írtam " Az egyértelműen worst case mert pont az egyik legkevésbé VRAM igényes játékról van szó, legtöbbször 2-3 GB között van vagy kevesebb"

Igaz vagy nem igaz ?

"Erre linkeltem egy tesztet, amiben mindent maxra tesznek. "

És így sikerült nagy nehezen 3-3.2-t kicsikarni 4K-n a 12 GB-os Titan X mellett...
Ha ez az a slide: [link] itt nem hogy VRAM értékeket nem közölnek, de még maxon sincs, HBAO+ és Hairworks AA-t a presetek nem rakják maxra.

[ Szerkesztve ]

(#28472) BReal válasza #85552128 (#28471) üzenetére


BReal
addikt

Ez az ábra annyit mutat, hogy mennyi a tényleges VRAM használat. Nem többet, nem kevesebbet.

Még egyszer, egy 2GB-os kártyán elég nehéz lenne kimutatni, hogy mennyi VRAM-ot eszik a játék.

És újra leírom, a tesztekben úgyis mindenhol szerepelni szokott mind a Doom, mind a RotTR is. Előbbi nem engedi a max beállítást 4GB VRAM alatt, utóbbinál is emlékeim szerint a max beállítást nem engedi 4GB-os kártyán, az viszont biztos, hogy a minimum fps-ek kevés VRAM-mal leesnek, szóval ki fog derülni, hogy jól működik-e ez a technológia.

[ Szerkesztve ]

(#28473) #45997568


#45997568
törölt tag

"a fury x koszoni jol van 1440p-n, de meg felette is..." hullo

(#28474) ->Raizen<- válasza #45997568 (#28473) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Miert basztak ki a hullo gyikut?

(#28475) .Ishi. válasza #45185024 (#28438) üzenetére


.Ishi.
aktív tag

Teljes szívből? Hogy várjon már még három hetet, aztán döntsön. :K

Tudom, nem lehet sokáig még húzni ezt a várakozósdit sem, de már tényleg a nyakunkon van a Vega. Akkor aztán majd jöhetnek a 1070 vs Vega elemezések, és a szerint lehet majd dönteni.

Viszont tudom, hogy leak, meg lehet, hogy fake, de ez a 1070/vagy kicsivel jobb teljesítmény 399 dodóért nagyon gáz lenne az AMD részéről, pláne úgy, hogy már 349-ért is lehet újonnan kapni. :(((

(#28476) #65193216


#65193216
törölt tag

most akkor végül is várható valami izgalmas történés holnap Vega ügyben? vagy hiába várom? én már nem is tudom, milyen dátumot kéne fejben tartani. júniust?

(#28477) #45185024 válasza #65193216 (#28476) üzenetére


#45185024
törölt tag

Kedves kis FerencHerceg :)
Holnap befektetői nap lesz. Gazdasági kimutatások jövőbenézés olyan számodra unalmas dolgok mint EZEK
Mutatom hogy értsd VIDEÓ szerver piaci történetek.
A Computex legelső napján lesz egy nagy AMD bejelentés május 31. A computexes beszámolókon megtekintheted az egyes custom kártyákat kis szerencsével és Jún 5- e a START
Nem tudom Prohardvertől lesz személyes bejelentkezés Computexről ? Mert akkor üzenem nekik hogy AMD élőn legyenek ott és amit Raja Koduri elejt azt szedjék nekem össze :D

[ Szerkesztve ]

(#28478) BReal válasza .Ishi. (#28475) üzenetére


BReal
addikt

HBM drágítja, ha meg hasonló teljesítményt tud, várható volt, hogy ilyesmi áron lesz. Amúgy 350-400$ között elég kevés 1070 modell kapható, jellemzően Mini modellek. A jobbak 400$ és felette kezdődnek. Illetve a 1070 egy 1 éves kártya, míg a Vega vadiúj lesz a palettán, így annak az ára igazodhat.

(#28479) Z10N


Z10N
veterán

SK Hynix HBM2 + GDDR6

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#28480) TTomax


TTomax
nagyúr

Engem az érdekelne,hogy azokban a játékokban ahol a játék motorja a vram mennyiségéhez igazitja a minöséget,ott mennyinek fog látszani a HBCs vga.PL Doom,ahol ugye grafikai opció meg sem jelenik ha nincs 4GB+ VRAMmal szerelt vga a gépben.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#28481) BReal válasza TTomax (#28480) üzenetére


BReal
addikt

Szerintem erre kíváncsi mindenki leginkább.

(#28482) HSM válasza TTomax (#28480) üzenetére


HSM
félisten

Szerintem ez csak attól fog függeni, mekkorának jelenti le a driver a kártyát.... ;)

(#28483) smc válasza HSM (#28482) üzenetére


smc
addikt

+ jönnek majd az ubermegatexturepackok vegához.

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#28484) Abu85 válasza TTomax (#28480) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

HBCC módban a virtuális memória mérete 512 TB. Nem biztos, hogy egyáltalán jegyezve lesz a fizikai memória mérete, mert a programok tekintetében az 512 TB a fontos adat. A fizikai memória onnantól mindegy, hogy a hardver a program beavatkozása nélkül végzi a vezérlést, tehát a program oldaláról inkább a címezhető területet kell tudni, amihez a programnak van hozzáférése. A fizikai memória címzésével nem tud mit kezdeni, mert HBCC módban ehhez nem enged hozzáférést a hardver.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28485) #45997568


#45997568
törölt tag

Talan jon ma is valami info.

(#28486) ->Raizen<- válasza Abu85 (#28484) üzenetére


->Raizen<-
veterán

És hogy lehet az hogy ez jelentős gyorsulást hoz sebességben?

(#28487) HSM válasza Abu85 (#28484) üzenetére


HSM
félisten

A program szempontjából a lényeges adat, hogy mekkora területre allokálhat, ami nem lehet nagyobb, mint a rendszerben elérhető tárterület, praktikusan a rendszermemória és a VRAM összege. Szval csúnya hibákhoz vezetne, ha ilyen 512TB-okat jelentene le... Főleg, hogy sok user nem rak túl sok ramot a gépbe, szoktam is a fejem fogni, mikor 8GB rendszermemória mellett 8GB-os VGA-t látok....
Szval szvsz egy mondjuk 16GB rendszermemóriás gépbe 4GB-os Vega esetén egészségesen lejelenthető lenne a programnak kb. 8-12GB VRAM ebben a HBCC módban.

[ Szerkesztve ]

(#28488) velizare válasza ->Raizen<- (#28486) üzenetére


velizare
nagyúr

csak azzal az esettel szemben, amikor a kevés vram lassítja a futást. ha a programnak nincs vram-mennyiség problémája, akkor ettől nem fog gyorsabban futni.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#28489) ->Raizen<- válasza velizare (#28488) üzenetére


->Raizen<-
veterán

A deus ex-es pr képet nem értem ahol ilyen 100% minimum fps növekedést mutatgatnak... :D

(#28490) velizare válasza ->Raizen<- (#28489) üzenetére


velizare
nagyúr

ezen a videón raja elmondja neked.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#28491) Abu85 válasza HSM (#28487) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez ma sem lényeges a program szempontjából, mert a mai streaming rendszerek sem különösebben a VRAM-ra gyúrnak. A legtöbb motor eleve a rendszermemóriába teszi bele az adatokat, és onnan helyezgeti át manuálisan a VRAM-ba. Innen a streaming. Abból a szempontból fontos csak ez a kérdés, hogy mekkora a szemetelés mértéke, mert azt bele kell kalkulálni, hogy végül az egyes beállításoknál meg tudják adni, hogy mekkora VRAM mellett jó az adott streaming paraméterezés. A HBCC esetében ez lényegtelen tényező, mert a hardver olyan alacsony szintű információkkal rendelkezik, hogy az emberi tényezővel szemben képes jól dönteni.

Értelmetlen hazudni a programnak. Az app oldaláról az a címezhető memória számít, amit kontrollálhat. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy a driver hazudik neki 8-12 GB-nyi VRAM-ot. Nem ez a fontos, hanem a címezhető tartomány, ami 512 TB. Ezt kell lejelenteni. A fizikailag címezhető tartománnyal nem tud mit kezdeni, mert azt a hardver vezérli.

Ott adódik egyébként a félreértés, hogy sokan azt hiszik, hogy a rendszermemória használata az valami HBCC specifikus dolog. Nem. Ma is ott vannak a VRAM-ba való adatok, csak amíg ezt ma manuálisan pakolgatja át a program vagy a driver a VRAM-ba, addig a HBCC-nél erre egy direkten kialakított hardver van. Valójában a rendszermemória használata nem fog változni, mert oda ugyanúgy bekerül ugyanannyi adat, mint korábban, csak hatékonyabb lesz a streaming vezérlése.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28492) HSM válasza Abu85 (#28491) üzenetére


HSM
félisten

A címezhető memóriával nem sok dolga van a játékmotornak. A DOOM-se lesz boldogabb, hogy kap egy 512TB-os elméleti adatot, neki az kell, mekkora területtel garázdálkodhat. Ez pedig az a mennyiség, amit feljebb fejtegettem. A mai CPU-k is többszáz GB memóriát tudnak címezni, és a lőtéri kutyát sem érdekli, mert totál irreleváns. Az számít, mennyi elérhető fizikailag a rendszerben. Ezen se a HBCC, se semmi nem tud változtatni, mert ami nincs, az nincs. A "csak címezhető" virtuális memóriában, ami mögött nincs fizikai tároló, nem lehet adatot tárolni.

(#28493) ->Raizen<- válasza velizare (#28490) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Én ezt a videót láttam, a működése érdekelne hogyan éri el ezt az eredményt pontosan.

(#28494) velizare válasza ->Raizen<- (#28493) üzenetére


velizare
nagyúr

nagy csalódás lenne, ha abu nem írta volna már le kb. 743 topicban.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#28495) Abu85 válasza HSM (#28492) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak azzal van dolga. Mást ugyanis nem kontrollálhat. Hiába adsz meg valami kamu fizikai adatot, ahhoz úgysem nyúlhat a motor. Mit kezdjen vele? Nézegesse? Itt valós adatok lesznek megadva, és a motor számára az egyetlen ami számít az a paraméter, ami felett van kontrollja, nevezetesen a címezhető virtuális tárterület. A Vega esetében ez 512 TB. Bármilyen más adatot adsz meg, nem tud vele mit kezdeni, nincs hozzáférési engedélye.
A fizikai VRAM addig érdekes, amíg a szoftver menedzseli a memóriát. De mivel ezt a hardver elvégzi saját maga, így nem tudnak a fizikai memória méretével mit kezdeni a fejlesztők.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28496) HSM válasza Abu85 (#28495) üzenetére


HSM
félisten

Fussunk neki mégegyszer, mert totál nem érted, amit írtam. :(

Nyilván a játék egy virtuális területet fog kapni, amit a driver/hardver fog menedzselni. De ez a virtuális terület nem a lapka által címezhető maximum lesz, mert a drivernek/hardvernek valahova fizikailag is el kell tudnia helyezni az adatot, amit a játék beleír abba a virtuális területbe.... Ez persze lehet SWAP, rendszermemória vagy VRAM is, de valamelyiknek lennie kell, és praktikus okokból a swap se nagyon játszik.

Olavsd kérlek el ennek tudatában újra, amiket írtam. :U

Esetleg ideírok egy példát. Tegyük fel, ír valaki egy játékot, ami generál egy procedurális füvet. A ravasz fejlesztő úgy írja meg, használja ki a szabadon maradt grafikus memóriát, addig generálja a részletesebbnél részletesebb füvet, míg el nem fogy a memória. Na, ez a program mit fog csinálni, ha az "okos" driver lejelent neki 512TB-ot? Úgy el fog szállni, mint a győzelmi zászló. :N

[ Szerkesztve ]

(#28497) Omli85


Omli85
őstag

Napról napra jön az ember hátha az a "háromszázezer" új üzenet valami témával kapcsolatos dolog lesz de úgy látóm napról napra itt csak az oda vissza oltogatás megy nem unjátok még? :D Mert én special igen... :D

ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W

(#28498) Abu85 válasza HSM (#28496) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem én nem értem, hanem te nem érted meg, hogy ez ma sem működik másképp. Ma is van a motorban egy streaming rendszer, ami a virtuális memóriába dolgozik. A fontos adatok a rendszermemóriába kerülnek, és onnan lesznek streamelve a VRAM-ba. Ebből a szempontból fontos a VRAM mérete, mert az szoftveresen menedzselhető csak, amit vagy a driver vagy a program végez az API-tól függően. Bizonyos driver modellek esetén még fizikai is a címzés, más modelleknél szeparált virtuális megoldásról van szó.

A HBCC-vel csak annyi változik, hogy nem szoftveresen lesz vezérelve a VRAM, hanem a hardver gondoskodik arról, hogy a szükséges adat oda kerüljön a rendszermemóriából, mert maga a memory paging megoldása nem specifikus, mint eddig, hanem általános, így képes közvetlenül elérni a CPU laptábláit. Emiatt már nem kell a VRAM-hoz egy szoftveres menedzsment. De csak ennyi változik, se több, se kevesebb.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28499) Abu85 válasza HSM (#28496) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A fűre vonatkozóan: Lényegtelen a generálásnál, hogy a meghajtó mit jelent le. A virtuális memória mérete fogja meghatározni, hogy meddig mehet el a program, de aki ilyet csinál az hülye. Viszont baj nem lesz belőle, csak nagyon szarul fog működni. De semmi köze az egészhez annak, hogy a VRAM menedzsmentje hardveres vagy szoftveres. Nyilván a HBCC-vel sokkal jobb lesz a programfuttatás amiatt, hogy a fejlesztő hülye volt, és értelmetlenül rakott egy rakás adatot a VRAM-ba, aminek a kezelése szoftveres menedzsment mellett rossz hatásfokú lesz.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28500) Jack@l válasza #45997568 (#28455) üzenetére


Jack@l
veterán

A 16gb-os majd összejön 2x8-al meg dual gpu-val... (mindenki örül)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.