Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#62001) hahakocka


hahakocka
senior tag

No kiderült hogy csak prototípusok voltak ezek a 3Dmark eredmènyek. Amúgy igen nagy előny ha a 6000 és kàrtyàkon is megy majd az FSR3. Dlss3 csak Rtx 4000-esen megy.

[ Szerkesztve ]

(#62002) Petykemano válasza hahakocka (#62001) üzenetére


Petykemano
veterán

Kiderült?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62003) Busterftw válasza Petykemano (#62002) üzenetére


Busterftw
veterán

Gondolom erre hivatkozik, hivatkozas nelkul.

"these are alleged to have been produced by prototype Radeon RX 7700 and Radeon RX 7800 graphics cards"

(#62004) b. válasza hahakocka (#62001) üzenetére


b.
félisten

Hát, ez nem biztos, hogy jó hír mert a fogyasztás éppen lehet hogy magasabb( 260 W) volt a Twitteren bejegyezve mint a végleges spec lesz.
Persze lehet pont ellenkezőleg, hogy növekszik a teljesítmény. Szóval meglátjuk. Szerintem kérdés mennyi OC lehetőség van benne, mert lehet kimaxolják a határra a fogyasztást elengedve, ami ebben a szegmensben még nem feltétlenül nagy gond.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62005) b. válasza Petykemano (#61998) üzenetére


b.
félisten

Nem Brute force ez. 32 GHz mellett a PAM 3 miatt sokkal energiahatékonyabb mint a GDDR6 ha maximálisan ki van használva az adatmozgatás, akár 50% is lehet.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62006) Petykemano válasza Busterftw (#62003) üzenetére


Petykemano
veterán

Hű. Szóval, a kártya még nem került kiadásra, de az, hogy ebből fakadóan annak eredményeiről megjelenő szivárgás csupán egy prototípus eredménye volna: feltételezés, valószínűsítés.
Mint ahogy az, hogy egy feltételezett prototípusról készült méréshez képest a végleges változat majd jobb eredményeket fog produkálni az is: feltételezés, valószínűsítés.
(Mindazonáltal az se bizonyos, ,hogy a feltehetően prototípus kártyákról szóló mérés hiteles.)

Volt egy kérdés a napokban, amit fel sem vetettem, nehogy hamis reményeket keltsek. Jobb, ha elfogadjuk, hogy ez a két kártya - az RDNA3 - tényleg ennyit tud. Az eddigi GPU-kal kapcsolatos gyakorlat az, hogy a kiszivárgó teljesítményben nincs pozitív meglepetés, inkább a beharangozott árból hajlandók csippenteni.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62007) Petykemano válasza b. (#62005) üzenetére


Petykemano
veterán

> Nem Brute force ez.
A brute force kifejezéssel a GDDR6X-et jellemeztem, ahol PAM4-et alkalmaznak. Mindazonáltal nem értek ezekhez, elnézést ha helytelenül ítéltem meg. A kifejezéssel csak arra utaltam, hogy feltételezésem szerint a PAM4 bonyolultabb és bonyolultabban megvalósítható, mint a PAM3. [link]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62008) HSM válasza Petykemano (#62006) üzenetére


HSM
félisten

Megjelenés előtt tulajdonképpen minden kártya prototípus. :D
Manapság főleg, amikor kis BIOS paraméterezéssel egész sokat lehet ide-oda lökni a teljesítményen a fogyasztás kárára, akár a megjelenés napján is.

(#62009) b. válasza Petykemano (#62007) üzenetére


b.
félisten

jah ok. :R
GDDR6X sem volt az amikor kijött, csak aztán 1-2 évre rá megnőtt a sima GDDR6 effektív órajele de a megjelenéskor lényegesen gyorsabb volt az "X" az akkori GDDR6 hoz nézve. ott is a PAM miatt maximális terhelésen igazán hatékony tud lenni. Itt írnak róla:[link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62010) Busterftw válasza Petykemano (#62006) üzenetére


Busterftw
veterán

Illetve ezt folytatva a "nem prototípus" driver sem garantálja a jobb teljesítményt, főleg nem launchkor.

(#62011) hahakocka


hahakocka
senior tag

Szerintem inkább várjuk meg a megjelenést addig minden kb pletykaszintű dolog. A 3Dmark meg mondom sokszor nem valósat mutatta eddig se. Pl a frissebb 4070 nél is gyengébbnek jelzi mint ami lett gamek alatt.

(#62012) Pug válasza hahakocka (#62011) üzenetére


Pug
veterán

A tremark teljesen jo viszonyitasi alap, ha az adott arch-bol mar vant kint valamilyen termek:

Az Ada jatekokban jobban elhuz az RDNA3-tol, mint amit a 3DMark alapjan varna az ember.

[ Szerkesztve ]

(#62013) Busterftw válasza hahakocka (#62011) üzenetére


Busterftw
veterán

Szerintem meg olvasd el mi a topik témája. :U

(#62014) hahakocka válasza Busterftw (#62013) üzenetére


hahakocka
senior tag

Nem szokás prototípus alapjàn meg egy szimpla 3Dmark alapjàn ami kètes forrásból is jön, valamit előre leírni vagy felmagasztalni.....

(#62015) hahakocka válasza Pug (#62012) üzenetére


hahakocka
senior tag

Amit idèztèl az is erősíti csak amit mondtam a 3Dmark fèlrevezető sokszor. Nem egy a kèt kártya teljesen más àrkategória.

(#62016) Pug válasza hahakocka (#62015) üzenetére


Pug
veterán

Nem az arkategoria a lenyeg...

Hanem az architekturak "betagozodasa" az adott tesztprogram eseten.

Mint mar irtam, RDNA3 jobban teljesit benne az Ada-hoz kepest.

De te termeszetesen nyugodtan azt hiszel, amir szeretnel ;)

(#62017) Busterftw válasza hahakocka (#62014) üzenetére


Busterftw
veterán

Nem le vagy felmagasztalas megy, hanem az erkezo SKU kibeszelse/talalgatasa.
Errol szol a topik helo:
"esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb"
"lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva"

Osszehasonlithato 3DMark pontszam es fogyasztasi adatok pedig kimeritik jobban az utobbit, mint barmilyen egymondatos wall of text amit szoktal produkalni.

AMD felmagasztalas toled megy, legyen az barmilyen topik. :U

(#62018) b. válasza hahakocka (#62014) üzenetére


b.
félisten

Mondjuk az azért jó infó, hogy a fogyasztás 260 W volt azoknál. AMD bevállal e egy magasabb fogyasztást ?
Én a helyükben rámennék erre ,mert valószínűleg energiahatékonyság terén a 4070 nem hozható nekik , viszont teljesítményben ha gyorsabb és olcsóbb mint a 4060 Ti és 4070 ,akkor némileg javít a renomén. Nem nehéz népszerűbbnek lenni jelenleg mint az 500 euro fölötti 4060 Ti.
Szóval számomra nem a pontszám a kérdéses, hanem az, hogy mennyire fogják elengedni ezeket a fenti mérnöki vagy teszt példányokhoz képest a piacon.
Tudom nem lesz népszerű amit írok, de AMD ha üzletileg jobban akar járni akkor az FSR3-at csak a 7000 szérián teszi aktívvá,( lehet amúgy is így lesz, nem tudom.)

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62019) hahakocka válasza Busterftw (#62017) üzenetére


hahakocka
senior tag

Blikk bulvár szintre időjârás jóslàsra azèrt ne menjünk le. A Moore Law is dead sràc is kb az a kategória .
3Dmark megannyi szor bizonyította NV S Amd kariknâl is hogy sokszor messze van az àtlag 1080p-1440-4K videójâtèk tesztek eredmènyeitől. Èn ezèrt nem nèzem fontosnak már jó ideje. A friss 4070 st is gyengèbbnek mutatta azt nem lett az.
S mint írtam ez prototípus bármi lehet mèg belőle. Lehet dumâlni róla mik a vàgyâlmok stb persze .

b.
Az àr lesz fontos mèg ha pl 400 èrt adnàk S hoznà 4070 alját az durva lenne màrmint a 7700xt. A 7800xt 500-550 el hoznà 4070ti alját az lenne durva de ez kètsèges. Főleg ha lesz 7900 sima is esetleg.

[ Szerkesztve ]

(#62020) Busterftw válasza hahakocka (#62019) üzenetére


Busterftw
veterán

Az hogy te mit erzel fontosnak a te dolgod es teljesen irrelevans.
Errol szol a topik, ha tetszik ha nem.
A 3DMark es a fogyasztasi adatok nem blikk bulvar kategoria, hanem konkret meresek,
amire te gondolsz blikk kategoria ez lenne: early benchmark shows 7800 faster than 4090.

Koszi hogy megmondod mirol "dumaljunk". :U

Spekulalni, saccolni a teljesitmenyt es hova erkezik a kartya teljesen jo a 3DMark es a leaked fogyasztas.

(#62021) b. válasza hahakocka (#62019) üzenetére


b.
félisten

Gondold át logikusan.Szerintem nem kétséges, hanem kizárt. Ha közel lenne a 4070 Ti hez akkor közel lenne a 7800XT hez is.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62022) hahakocka válasza b. (#62021) üzenetére


hahakocka
senior tag

4070 hez írtam a 7700xt T a Tihez pedig közel a 7800 Ast. 7900 xt 15-20% al van feljebb raszterben az új gameknèl a Ti hez kèpest. Lenne ott egy 20-30% difi
Busterftw: Ezek prototípus fèlkèsz vga-s 3Dmark adatok. Nemrèg linkeltèk de az Iponon is van fent egy cikk erről most màr hivatalos Amd partnerek.

(#62023) b. válasza hahakocka (#62022) üzenetére


b.
félisten

Milyen 20-30 % difi? :F
Na léptem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62024) Pug válasza hahakocka (#62022) üzenetére


Pug
veterán

7900 xt 15-20% al van feljebb raszterben az új gameknèl a Ti hez kèpest

Jo az max 3-5%nak is....

(#62025) Petykemano


Petykemano
veterán

Amd Viola = PS5 Pro
30WGP
KeplerL2

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62026) Busterftw válasza hahakocka (#62022) üzenetére


Busterftw
veterán

"Lenne ott egy 20-30% difi"
Na látod, ez a blikk bulvár szint.

"Ezek prototípus fèlkèsz vga-s 3Dmark adatok."
Igen, és még mindig ilyen és hasonlókról szól a topik.

Ugorjunk légyszíves, nem kell nekem hinned, ott a topik témája.

(#62027) Petykemano válasza Petykemano (#62025) üzenetére


Petykemano
veterán

Az RDNA3.5 vagy inkább az RDNA4 jó lesz.
A konzol után készülő gpu jó szokott lenni, mert szponzorációt kap a fejlesztés.

Idővel akár azt a kérdést is feltehetjük, hogy az RDNA3 melyik konzol fejkesztésében lehetett egy Proof of Concept jellegű megálló?

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62028) b. válasza Petykemano (#62027) üzenetére


b.
félisten

"A konzol után készülő gpu jó szokott lenni, mert szponzorációt kap a fejlesztés"

:F
Eddig kettő konzolgenerációban volt AMD hardver.
Nekem ez a következtetés kissé fura.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62029) DudeHUN válasza b. (#62028) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Ha Ati-t nézzük, akkor 2005 óta mind a 3 generációban.
Plus voltak itt Pro konzolok is.

[ Szerkesztve ]

Gamer for Life

(#62030) b. válasza DudeHUN (#62029) üzenetére


b.
félisten

Értelmetlen 2005 öt és Ati-t nézni.
Playstation/ Xbox / Windows vonal.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62031) Petykemano válasza b. (#62028) üzenetére


Petykemano
veterán

A PS4 talán egyfajta kivétel

Ps4pro 2016 végén jelent meg. Nagyjából.azzal együtt jött a Polaris, ami fogyasztói szemmel nézve (annak ellenére, hogy volt vele probléma, illetve hogy nem verte laposra a konkurenciát) jól sikerült termék volt.

Aztán jött a Vega 2017-ben, Amiről tudjuk, hogy elmaradt megcélzott.ambícióitól.

Az 2019-es RDNA1 nem volt rossz, de nem is kiemelkedő.

A PS5-tel 2020-ban együtt érkező RDNA2 elég versenyképes teljesítménnyel érkezett a teljes termékpalettára.

A 2022-es RDNA3 megint gatya.

Nekem eléggé úgy tűnik, hogy az AMD-nek igazából nincs GPU fejlesztő osztálya, konzol fejlesztői, valamint most már HPC hardverfejlesztői vannak és lehet egy kisebb csapat, amelyik két konzolgeneráció között azt a feladatot kapja, hogy guberáljon össze valamit a két komoly célpiacra készülő fejlesztésekből, ami a GPU piacon használható, vagy legalább bétatesztelhető terméket eredményez.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62032) DudeHUN válasza b. (#62030) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Pedig a vörösök GPU gyártó részlege már akkor így állt a konzolokhoz. Az X360 is a jövőben PC-s kártyákon megjelenő képességekkel lett felvértezve. Igazából a 2005-nek azért volt értelme mert vörös hardver már jóval régebb óta van konzolban. Gamecube mondjuk más tészta.
Szóval amit Pletykamano mond már régóta működik. A konzolfejlesztések megdobják a PC-s hardvert is. Nyilván túlzás, hogy nincsen dedikált GPU gyártó banda. De külső szemlélőként valóban magasabb prioritásúnak néz ki amikor konzolba való hardvert is fejleszteni kell.

Gamer for Life

(#62033) Busterftw válasza Petykemano (#62031) üzenetére


Busterftw
veterán

Érdekes de valid elmélet, tovább gondolva, vajon a szoftver "részleg" is ezért érződik bétának?

(#62034) b. válasza DudeHUN (#62032) üzenetére


b.
félisten

Az Xbox 360 tól van PC vonatkozás a konzolokban, ahogy írod, Playstationban pedig a PS3 tól nagyjából, bár az inkább kérdőjel mert a benne lévő Zöld GPU már adott volt .
Gamecube / Nintendo most is teljesen más vonal, semmilyen szinten nem prioritás nekik a PC hardverezettség és fordítva sem ők a cél PC hardver fejlesztésben.

A Konzolokban egy jó ár/értékű , olcsón gyártható elégséges teljesítményű megoldás kell,de nem extra csúcs fejlesztés, ez a legnagyobb prioritás szerintem.
Tehát egy Playstationba- Xboxba bekerülő hardver nem jelent többet egy átlagos alsó közpépkategóriás GPU nál ami minden generációban mindegyik cég részéről teljesen jól elérhető.legyen az alapja Polaris, RDNA 1-3 tehát ez nem befolyásolja szerintem a PC-s konkurencia harcot az Nvidia elleni fejlesztést, vagy ha igen, lehet hogy éppen visszafogja AMD-t, hogy figyelembe kell vennie a Konzolokat.

Szinte minden extra funkció, amit a konzolok nyújtanak azon felül ,azok külön fejlesztések, lásd Cell proci, vagy dedikált RT egységek eSRAm, Directstorage.
tehát szerintem a konzoloknál a a hardevereknek nincs akkora befolyása a PC iparra, mint az extra szoftveres funkcióknak amit hoznak .
Szerintem AMD egyszerűen piaci szemlélettel fejleszt
petyke felsorolására nekem az a véleményem :_
Polaris :
átlagos volt, középkategória közepe volt a maximuma, a konkurenciához képest, ( Pascal) nem nyújtott többet, előnye az árazása volt . Úgy ahogy, mert Pascal is remek árban volt.
RDNA1: átlagos volt semmiben nem nyújtott semmi extrát.
Plafon a középkategóra közepe volt. Előnye az árazása volt de alapjaiban elavultabb mint a Turing.
RDNA2: Jó volt,de kellett hozzá az hogy Nvidia belefusson a Samsung gyártási nehézségekbe, így 20 % kal elmaradt a tervezett teljesítmény szintől: ha ez nem történik akkor maximum a csúcson nem lett lett volna verseny de a középkategória akkor is nagyon erős lett volna.
RDNA3 : Ugye leírtama teóriámat, hogy Nvidia kellett hozzá hogy ne középkategória legyen a csúcs.
Tehát szerintem AMD a középkategóriára fejleszt elsősorban a legnagyobb célpiacra.
A ps5 pro ha 7700szint lesz akkor is ez látszik az egészből. Azonos szinten nyújtott ár/érték/ teljesítmény számít.
Ez csak az én véleményem, hogy ez nem befolyásolja a PC- s hardveres konkurencia harcot, inkábba PC-s szoftver fejlesztéseket, ami közvetve hatással lehet a hardverekre

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62035) PuMbA válasza b. (#62034) üzenetére


PuMbA
titán

Most volt nem rég egy Hardware Unboxed videó, amiben olyan gondolatot mondtak, hogy az NVIDIA-nak előnyt jelenthet, hogy őket nem köti a konzol, tehát például nem kell hardveresen visszafele kompatbilitással foglalkozniuk. Az NVIDIA teljesen szabad, két generáció között simán kidobhat dolgokat az architektúrájába, teljesen átszabhatja. Ez is nagyban hozzájárulhat, hogy ennyire más a célirány / másként működik a két cég.

[ Szerkesztve ]

(#62036) DudeHUN válasza PuMbA (#62035) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Szerintem is. AMD esetén eléggé látványos a konzolokkal való szoros kapcsolódás a fejlesztéseknél. Volt is szó a PS5 kapcsán is, hogy a Sony-val való együttműködés befolyásolta azt.

Gamer for Life

(#62037) Abu85 válasza PuMbA (#62035) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert az AMD foglalkozik vele? Láttad, hogy mennyi mindent kiszedtek az RDNA 3-ból? [link]

A konzolokat egy teljesen külön csapat fejleszti. Ezért van az, hogy mindig csak a PC-s megoldás után jöhet a konzolos technika. Át van szabva nagyon.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#62038) PuMbA válasza Abu85 (#62037) üzenetére


PuMbA
titán

Hmm, akkor viszont teljesen hülyeség például a mostani konzol GPU-kra RDNA2-ként hivatkozni, nem? Hiszen csomó GCN instrukció van benne a visszafelé kompatibilitás miatt. Továbbá hiányzik az Infinity cache.

[ Szerkesztve ]

(#62039) Abu85 válasza PuMbA (#62038) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A semi-custon az úgy működik, hogy kiválaszt a csapat egy alapdizájnt, ami lényegében az RDNA 2 volt, és azt módosítják a megrendelő igényei szerint. Tehát ha pontos hivatkozást akarunk, akkor módosított RDNA 2-ről van szó.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#62040) paprobert válasza Petykemano (#62031) üzenetére


paprobert
senior tag

Én még nagyon korainak érzem egy konzol refresh érkezését. Az adott, szolid méretű szilíciumba préselhető sebesség nem mindenhol változott egyenlően a lassan 3 év alatt.

CPU-t tekintve az optimum frekvencia kb. 1GHz-nyit kúszott felfele, valamint a Zen4 IPC-ben jelentős előrelépés.
Viszont még nem láttam olyan címet, ami kihasználta volna akár csak a Zen2-t a konzolokban, azaz mi értelme lenne?

A GPU-t vizsgálva az architektúra alig fejlődött, az órajel csak inkrementálisan, az energiahatékonyság majdhogynem visszafejlődött.
Ahhoz, hogy látható teljesítménybeli ugrás legyen, óriás chipet kellene hozni, és új node-on. Ez teljesen irreális egyelőre.

Szóval a két korlátozó tényező, a megfizethető fejlett node, és nagy GPU-energiahatékonyságbeli ugrás. Amíg ezek nem állnak rendelkezésre, addig egy refresh kb. +30%-ot tudna az XSX-hez viszonyítva. Ennyiért el sem érdemes kezdeni.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#62041) S_x96x_S válasza paprobert (#62040) üzenetére


S_x96x_S
őstag

> Én még nagyon korainak érzem egy konzol refresh érkezését.

Azért a 8K / ray tracing / RDNA3 vagy RDNA3.5
elég csábító lehet.

"Speculations also suggest potential support for 8K gaming and high-framerate 4K gameplay."

"Alleged PlayStation 5 Pro console featuring AMD graphics with 30 WGPs, could launch November 2024"
https://videocardz.com/newz/alleged-playstation-5-pro-console-featuring-amd-graphics-with-30-wgps-could-launch-november-2024

> Szóval a két korlátozó tényező,
> a megfizethető fejlett node, és nagy GPU-energiahatékonyságbeli ugrás.

konzolnál teljesen normális, hogy az elején önköltségi ár alatt adják ..

és jövő év végére a TSMC 3nm -is elég jó állapotban lesz. ( Anandtech )

[ Szerkesztve ]

Mottó: "A verseny jó!"

(#62042) b. válasza S_x96x_S (#62041) üzenetére


b.
félisten

"Azért a 8K / ray tracing / RDNA3 vagy RDNA3.5 elég csábító lehet"
Most őszintén ... 8 K + RT ? itt érzed már hogy marketing az egész.

4 K@60 Hz és egy RX 7900XTX úgy ahogy alkalmas már erre.[link]
Meg fogom venni a Ps5 pro-t is mert Playstation, csak ez a kamu hype nem kellene.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62043) S_x96x_S válasza b. (#62042) üzenetére


S_x96x_S
őstag

> Most őszintén ... 8 K + RT ? itt érzed már hogy marketing az egész.
> Meg fogom venni a Ps5 pro-t is mert Playstation,

akkor nálad is jól működik a marketing .. :K
amúgy extra "vas" lesz benne ...

És ha a 8K + RT célozzák be akkor talán
a normális 4K -t is sikerül végre elérni.
amúgy minden "hírportál" másképp foglamaz ..
- 'PlayStation 5 Pro will be targeting improved and consistent FPS at 4K resolution'
- '8K “performance mode”'
- 'Accelerated ray tracing'
- 'Improved frames per second (FPS)'
- 'Better FPS stability performance at 4K resolution'
- ...


amúgy lehet, hogy érdemesebb várni a PlayStation 6 -ra : 2028

Mottó: "A verseny jó!"

(#62044) Petykemano válasza paprobert (#62040) üzenetére


Petykemano
veterán

A zen2->zen5c átmenet szerintem hozzávetőleg 50-60%-os IPC növekedést is jelenthet nem számolva frekvencia növekedéssel. Magszámot nem szokás növelni, de azt esetleg meg lehet kockáztatni, hogy 16 SMT nélküli magot alkalmaznak. Legalábbis volt egy olyan info, hogy magonként lesz megállapítható, hogy van-e SMT.

De ennél szerintem sokkal fontosabb és időszerű az AVX512 és más AI utasítás és/vagy gyorsító beépítése.

A GPU tekintetében szerintem hasznos lesz majd az RDNA3-ban megjelent "béta" fícsörök, mint a szuper tranzisztorsűrűség vagy dual-issue. Lehet, hogy megéljük, hogy az RDNA3 fine wine lesz.
A CU-k számát biztos növelik - a pro erről szokott szólni. A pletykák 36-ról 60-ra növelésről szólnak. Ugyanakkor szerintem az AI mellett megérhetett az RT is, hogy komolyabb támogatást kapjon.

De azt is gondolom, hogy a chipletes gyártástéchnológia is van már azon a szinten, hogy konzolban használatba vegyék. Ezzel elérhető, hogy ne legyen olyan drága, vagy épp extra cache-sel lehet felülről megáldani.

Szerintem jóval több potenciál van ebben akár N4P+N6-on gyártva is, mint 30%. És ezek szerintem mind olyan dolgok, amiket a visszafelé kompatibilitás érdekében le lehet tiltani.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#62045) b. válasza S_x96x_S (#62043) üzenetére


b.
félisten

Nem a marketing működik, hanem az exkluzív játékok ha csak kicsit jobban fut és jobb minőséget ad akkor azért veszem meg.
Nagyjából sejtjük, hogy a 7900XTX-4090 mire képes 8 K ban ami 4 darab 4K kijelzőnek felelmeg , felsálázással sem igazán elképzelhető ez számomra egy 7700-4060 Ti szintű hardvertől, de jól hangzik.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62046) HSM válasza Petykemano (#62031) üzenetére


HSM
félisten

"A 2022-es RDNA3 megint gatya."
Azért ezt kicsit erősnek gondolom. Persze, jópár dolog pocsékul lett kivitelezve, főleg a rajtnál (pl. félkész driver), de maga az újítások hasznosak és jók. Gondolok a jobb RT teljesítményre, nagyobb regiszterre/gyorsítótárakra, a sikeresen megvalósított chiplet dizájnra vagy a bevezetett erősen korlátozott, de alacsony tranzisztor igényű dual-issue képességre.
A 7900-as széria nekem tetszett, éppen ott fejlődött az RDNA2-höz képest, ahol arra a legnagyobb szükség volt.

(#62047) paprobert válasza Petykemano (#62044) üzenetére


paprobert
senior tag

Igen, CPU-ban egész nagy lehetne az ugrás, csak egyelőre értelmét nem látom, mert alig van kint játék CPU izzasztó kóddal.

"AVX512 és más AI utasítás és/vagy gyorsító beépítése"
Ha van konkrét usecase, akkor ezt látom megtörténni. Viszont a fillérb*szási elv eddig erősebb volt annál, hogy ilyen-olyan potenciálisan kihasználatlan funkcióval hizlalják az SoC-t.
Az AVX512 például Abu által a földig le volt hordva, (addig főleg, amíg az Intel-only feature volt), a szilíciumpazarlást kiemelve. Ez nyomós érv a konzolgyártóknál.

"A CU-k számát biztos növelik - a pro erről szokott szólni. A pletykák 36-ról 60-ra növelésről szólnak."
A SeriesX már most 52-t hoz. Tehát akkor csak RDNA3-ra átültetés lenne? Az még +30% se.
Nem tiszta, hogy mitől állna össze egy ütős csomag, ami indokolna egy célpiacot forgácsoló típust.

Persze ha úgy gondolkodnak, hogy "ki kell hoznunk valamit, mert a másik is hoz", akkor nyomós indok nélkül érkezhet frissített modell, abból építkezve ami épp rendelkezésre áll.

Egyelőre viszont, ilyen közeli megjelenést feltételezve az RDNA3 és az 5nm kombinációja+ szilícium-fukarkodás a lepkefingnél nem kecsegtet sokkal többel.

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#62048) S_x96x_S válasza paprobert (#62047) üzenetére


S_x96x_S
őstag

> Igen, CPU-ban egész nagy lehetne az ugrás, csak egyelőre értelmét nem látom,
> mert alig van kint játék CPU izzasztó kóddal.

1.) 8K -hoz legalább egy dupla erős proci se árt ..

2.) a konzolban APU-van
és az egy power/thermal keretből gazdálkodik ..
vagyis ha a CPU gyorsabban végez, akkor több marad a GPU-nak.
( mert amúgy mindenki csendes konzolt szeretne .. vagyis nem szaladhat meg extrém módon a fogyasztás )

lásd phoronix teszt: https://www.phoronix.com/review/amd-ryzen7040-avx512
Vagyis a "frames per second per Watt" -ban az AVX-512 add egy kis pluszt ..

> Az AVX512 például Abu által a földig le volt hordva, (addig főleg, amíg az Intel-only
> feature volt), a szilíciumpazarlást kiemelve. Ez nyomós érv a konzolgyártóknál.

igen, ... ezért is nem az Intel csinálja a konzolcsipeket.

de az AMD avx-512 implementácóját mindenki dicséri... :R
( amúgy is az AMD eléggé skót az szilicium terén és nem jellemző rá a szilícium pazarlás )

> Viszont a fillérb*szási elv eddig erősebb volt annál,
> hogy ilyen-olyan potenciálisan kihasználatlan funkcióval hizlalják az SoC-t.

a konzolon nem kell több különböző architektúrát támogatni,
amiatt a zen2 és a zen4(zen5?) párhuzamosan elfér egymás mellett,
és majd lesz 2 optimalizált konzol bináris .. ( multi-arch ) ahol a teljesítmény megköveteli ..

szerintem ki fogják használni a konzolon az avx-512 -öt , hogyha beleteszik ..

[ Szerkesztve ]

Mottó: "A verseny jó!"

(#62049) b. válasza S_x96x_S (#62048) üzenetére


b.
félisten

"8K -hoz legalább egy dupla erős proci se árt .."
Ne csináld már..
:DDD

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#62050) Busterftw válasza S_x96x_S (#62048) üzenetére


Busterftw
veterán

8K az négyszer 4K felbontásban, framenként kb 32 millió pixel vs 8 millió pixel.
Ha egy 4090-nél gyorsabb GPU kerülne a konzolba, akkor is a GPU bottleneck lesz nem CPU.

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.