A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
PuMbA
titán
"textúra nem felbontás függő, közel mész valamihez az elmosódott lesz FHD-n és 4-8...k-n is."
Ha minden textúra FullHD felbontáshoz elégséges felbontású lenne, akkor nem lenne elmosódott FullHD-n, csak 4K-n
[ Szerkesztve ]
Mondjuk pont ez miatt moddoltam szét a Skyrim-et is 4k-8k-16k textúrákkal (gyárilag a HD pakk is szerintem ocsmány volt). Csak ugye elég nagy hátránya az hogy 120gb-ot foglal a játék meg 10gb+ vramot simán bekajál. Szóval lehet úgy is hogy közelmész és úgy is élesek a texturák csak az ugye nincs ingyen.
Pl hangya 4k-ban eléggé extrémen néz ki, lehet fogkozni a végtelenségig.
Az igazi az lenne ha eleve nem texturákkal dolgoznánk hanem ai/gpu generált megoldásokkal amik dinamikusan élesednének ki távolságtól függően.
Vintage Story PH szervere újra fut!
Abu85
HÁZIGAZDA
De az felbontásfüggő. Alapvetően akkor optimális a textúra felbontása, ha minden pixelsorhoz külön texelsorból származnak a minták. Ezt a legegyszerűbb úgy elérni, ha a textúra felbontását növeled.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ribi
nagyúr
Oké nyilván számít, csak nem lesz ordas difi FHD vs 4k-ban.
Last of us low texturával úgy néz ki mintha odahánytak volna és még úgy is több vramot kér mint CP highon. És ott azért fényév különbség van. Irreálisan magas a kihasználtság a kinézethez képest. Valószínű túl nagy meló lenne normálisan megírni a memória kezelést és inkább nagyrészt hagyták ahogy volt konzolon és teleszemeteli haszontalan dolgokkal. Vagy miért eszik ennyi vramot?
[ Szerkesztve ]
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pont a textúrázás határozza meg a VRAM terhelését, hanem maga az alkalmazott leképező. Vannak kifejezetten memóriakímélő leképező algoritmusok, majdnem minden forward renderer, de ezeknek megvan a maguk baja, például a számítási kapacitás szempontjából a megnövekedett igény. Ezért alternatíva a deferred renderer opció a különböző lehetőségekkel, mert az kevésbé eszi a TFLOPS-ot, de több memóriát zabál. Játékfüggő, hogy melyik fejlesztő számára mi a fontos, és ebből a szempontból nagyon egyedi döntések születnek. Leginkább az határozza meg ezt, hogy a fejlesztő hogyan érzi az adott címre a vállalható limitet, a memóriát jobb-e lezabálni, vagy a számítási kapacitást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Vagy mint GTA5 esetében deferred render után csinálnak egy forward renderinget is. [link]
PuMbA
titán
Egyébként pont tegnap jött ki a javítás a Last of Us-hoz, ami javítja a low és medium textúra minőséget Helyre fogják kalapálni pár hónapon belül.
bobalazs: De várom már a GTA6-ot. Grafikai csoda lesz az RDR2 alapján.
[ Szerkesztve ]
Busterftw
veterán
Nem lesz 8GB, az AMD a multkori Nvidia VRAM lejarato kampany utan ennyit nem tehet a kartyara, hat mit szolnanak ahhoz.
Petykemano
veterán
Hát persze, ahogy a 6500XT sem lett 4GB-os miután az AMD pár évvel előtte kijelentette, hogy a 4GB már kevés.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Alogonomus
őstag
Természetesen nem figyeltél eléggé az ügyben.
Az AMD arra utalt, hogy egy 2023-ban is $600-ért kínált felső középkategóriásnak titulált kártyán szégyen a csak 8 GB. A Navi 33 valahol $300 környékén érkezhet, és a fele árú kártyán rendben is van a 8 GB, ahogy az rendben volt az RTX 3050-en is.
Busterftw
veterán
Nem látok semmi szégyellni valót a teljesítmény alapján vs sokkal több vrammal szerelt RDNA2/RDNA3.
Persze nem az Nvidia volt az, aki már korábban is szponzorált játékban mesterségesen nyomta fel a vram használatot (khm RadeonVII)
[ Szerkesztve ]
HSM
félisten
Szvsz ez már a megjelenésük idején is borítékolható volt, hogy a 3070 és a 3080 is igen szűkös VRAM-ból a teljesítményéhez és árához képest, korrektebb review-ok meg is említették. Nekem ezek miatt fel sem merültek soha. 3080 12GB-on azért volt, hogy elgondolkoztam, de maradt végül a 6800XT.
[ Szerkesztve ]
Busterftw
veterán
A 3080 10GB 1440p-ben kb 1%-al marad el a 6800XT-től, 4K-ban pedig kb 3%-al gyorsabb annál. Ennél a 12GB verzió csak pár FPS-el gyorsabb.
Nem értem mi volt előre borítékolható és miért ne merülhetett volna fel, mint opció.
Ahogy kb minden generációban, az AMD több vrammal hozta a kártyáit, teljesen feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
Jacek
veterán
Volt valamelyik topicba berakva bench hogy uj címekben irdatlan fos minimál fps-t produkálnak a 8gb GPU-k.
DudeHUN
senior tag
Ha kifogysz a VRAM-ból akkor ez van. Aki ezekkel a 8-10GB-os kártyákkal úgy gondolta kihúzza ezt a konzol generációt PS5/XSX minőséggel az rossz helyen kereste az élményt.
Hiába lenne meg a teljesítménye a GPU-nak.
Gamer for Life
Busterftw
veterán
Szivesen megneznem, de pl Hogwarts Legacyban szinten nincs rossz helyen a 10GB-os 3080, sot.
A masik meg az amit fentebb emlitettek mar, hogy ez mennyire az otvar ... konzol portnak koszonheto es mennyire a vramnak?
Jacek
veterán
Nem tudom melyik vga topicban volt , vagy 20 cim feleben 10fps-s minimumok voltak.
Nem melyedtem bele, gondolom elo idezheto, de kettot kattintasz es oke, csak ugye eddig is tudtuk hogy ez tervezett avulas a kicentizett memoria..
HSM
félisten
Pár példa, marha vicces. Ilyet egészen biztosan nem szeretnék egy 600$-os VGA-tól... [link] De ez sem valami szép [link] .
Aki 1, max 2 évre vett 3070/3080-at annak nem volt baj, de aki kicsit hosszabb távban gondolkozik, annak tökéletes volt a 6800-900-as széria a 16GB-al. Nem túlzó, épp megfelelő. Én több, mint 2 éve vettem a 6800XT-m, és egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt választottam. 1440P kimaxolt RT-hez néha 1-2 címhez lehetne kicsit erősebb, ez vele az egyetlen kifogásom, amiért egyáltalán felmerült bennem idén a 3080 12GB, amit aztán gyorsan el is vetettem.
#61016 Busterftw : Sok minden függvénye. Nem mindegy, milyen motor, mekkora textúrák, az RT is elvileg kér, most bejött a DirectStorage, elvileg annak is kell majd...
Valami alakul. Érdekes úgy látszik mégicsak nem csonkolt a navi 12 hanem fullos. De driverem továbbra is csak w5700 amit ráerőltettem. Nem találok v540-es drivert, driverkereső progik sem ismerik.
Felrakott AMD pcie multiplexert is vagy mit gondolom a két gpu közötti kapcsolatnak a chipje lehet. Raadásul pcie4 kapcsolat van közöttük, a lapom csak 3-ast tud.
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
Mert milyen hátránya van egy 3080 12 GB nak egy 6800XT hez nézve ? nehogy azt mond hogy a 12 GB kevés ahhoz nézve. A 10 sem az.
Pont ezekkel a gondolatokkal tudnám neked leírni az én 3080 vásárlásom csak megfordítva... megfordult a fejemben a 6800 XT de aztán gyorsan elvetettem és nem bántam meg soha egy perce sem. sőt..
Ez a "lehetne picit erősebb RT ben 1-2 címben " kb pont olyan elkicsinyítés és túlzás mint a 10-12 GB vramot használhatatlannak minősíteni. Attól hogy a 6800XT-n 16 GB vram van messze elmarad mind RT ben mind felskálázási minőségben az Ampere szériától. Erősebb RT címekben 40 % fölötti elmaradása van egy 3080 hoz képest( CP2077 natívban 60% fölött) a DLSS 2.3 meg ehhez még hozzá tesz egy lapáttal. Kb a 3-400 dolláros 3060 hoz lehet hozzámérni.[link]
Mondjuk úgy hogy mindkét kártya családnak meg van a maga gyengesége és erőssége. Pont a fenti dolgok miatt én a saját értékrendem szerint messze nem érzem a 6000 szériát a jövőre nézve éppen időtállónak a plusz Vram ellenére az Ampere szériával szemben a saját igényeimhez mérten.
Ti elfogadjátok a kisebb RT teljesítményt mi meg a néhol kompromisszumos Vram mennyiséget.
Ettől függetlenül természetesen a mostani 4070 Ti fiaskót ilyen drága GPU nál a vram spórolást én is elítélem. A 4070 TI egy sokkal jobb kártya lehetne 16 GB vrammal.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
DudeHUN
senior tag
A 12GB még nagy eséllye évekig elég lesz 1440p-ben is. Főleg a konzolok miatt. De alatta nem kapod majd meg a nagyobb címeknél azt a grafikai szintet, mint a PS5 esetén például. Elhagyjuk a cross-gen érát.
Plusz a nagy VGA gyártók is ebben a genben a nem alsób kat. kártyáikra már 12GB-ot tesznek. Így ez lesz az "alap" magasabb grafikai beállításokhoz.
Gamer for Life
PuMbA
titán
A baj az, hogy konzolokon teljesen más a memória kezelés. Gyorsabban cserélhető az adat és sokkal kisebb egységekben lehet gondolkodni. Az ottani méretet PC-re levetítve körülbelül 1,5x-ni kell.
[ Szerkesztve ]
A PS5 szintet egy 3060 kártyától megkapod, sőt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
HSM
félisten
A 3080 (Ti) 12GB-nak az ára volt gáz. A 12GB-ra azt mondom, már rendben van, tekintve a kártya korát. A 10GB viszont nagyon gáz volt az elején, még a mai szemmel kedvezőnek ható kezdő 700$ MSRP-ért is.
Nézd, a "lehetne picit erősebb RT ben 1-2 címben" a gyakorlatban azt jelenti, hogy pl. a Witcher 3 RT, ami az egyik legdurvább RT-terhelésű játék, kénytelen voltam levenni 1188P-re, hogy csont maxon FSR és hasonlók nélkül meglegyen bő 30 FPS. Mivel vajsima bő 30 FPS, így Radeon Anti-laggal tökéletesen játszható és élvezhető alacsony input laggal. Ellenben mikor a 10GB kezd kifogyni, akkor sem vajsimaságról nem beszélhetünk, a kimaradozó vagy rossz minőségűekkel helyettesített textúrákról nem is beszélve. Ezt nem ellensúlyozza, hogy Witcher3-ban lenne mondjuk 30%-al magasabb FPS-em, mert ott épp van RT és ez fekszik a 3080-nak. Jó lesz majd utódnak egy 7900 később, alig kerül többe, mint egy 12GB-os 3080.
"messze elmarad mind RT ben mind felskálázási minőségben az Ampere szériától"
Ezzel a felskálázási minőséggel kábíts kérlek mást, teszteltem Witcher3-ban az FSR-t és a DLSS-t is legmagasabb minőségben (friss verziók voltak benne), ezeket a homályosító csillámporos vackokat inkább meghagyom másoknak, nem vagyok híve a kamu magas felbontásnak. Ami meg az RT-t illeti, egy RTX 3070 sebessége általában megvan vele, így 16GB-al teljesen jó a mindennapokban. A sima 12GB-os OC 3060-amat körbefutotta Witcher3 RT-ben, annyira, hogy az DLSS-el sem érte utol, szóval azért annyira messze nem marad el ebben sem.
Pedig hidd el, nagyon tetszett volna, ha a feleannyiba kerülő kártya DLSS-el utolérte volna RT-ben, akkor most az lenne a játékos gépemben, nem a 6800XT.
[ Szerkesztve ]
A Witcher 3 mint a legdurvább terhelésű RT játék? ok . Na én írom azt erre hogy kábíts mást ezzel. kevered azt ,hogy egy utólagos belefoltozott RT nem fut elég gyorsan minden kártyán .
A CP2077 a legdurvább RT játék a piacon és a Portal.
Nincs itt kábítás, ez tény.
Azt hogy neked mi a véleményed és az igényed az a te dolgod attól a tény tény marad a két felskálázás minőségében és külön leírtam hogy az én értékrendszerem szerint amiben :
1, számít az RT
2, és pont ezért számít a felskálázás minősége. Ebben nem fog a 6800XT jobb lenni a plusz Vram miatt , mint a 3080 és pont ezért nem időtálóbb számomra. Anno hány ilyen kommentet olvastam a Turing vs RDNA1 kapcsán.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Obliterátor
tag
De abban igen h az FSR visszamenőleg is kompatibilis lesz míg a DLSS nem. Ergo 6800 a sok Vrammal mégiscsak időtálóbb lesz mert azon futni fog a legújabb FSR. A 3070-em már a 3-at se tudja.. A 4-ről meg nem is beszélek....
DudeHUN
senior tag
A VRAM mérete miatt. Egy 3070 és akár egy 3080-tól meg nem minden esetben. Főleg ezeknél az új idei megjelenéseknél necces.
Gamer for Life
PuMbA
titán
A DLSS "2"-nek is fut a legújabb, 3-as verziója a 3070-eden A Frame Generation rész csak, ami nem fut. Igazából már teljesen oka fogyott lett a verziózás emiatt. Van DLSS és DLSS Frame Generation. Az első és ennek frissítései mindig futni fog bármelyik kártyán, a legrégebbi RTX2000-res kártyán is.
[ Szerkesztve ]
A felskálázás összes összes verziója fut az Ampere kártyákon A DLSS ből is és az FSR ből is .A DLSS 3.0 kizárólag a Frame generationban ad pluszt ,az nem felskálázás.
DudeHUN : Ha Pc-n a Ps5 által adott felbontásra és minőségre állítod a grafikai szintet a 8 GB vram még sok is. 6600XT- 6700XT vagy 3060 -3070 simán lehozza/ lekörözi minden játékban ami eddig megjelent vagy felbontásban vagy Minőségben vagy mindegyikben együtt.
Lásd LOU1, GOW , Fortnite vagy legfrissebb Dead Island 2 [link] ahol a 3060 Ti 4 K ban felskálázással jobb minőséget ad mint a PS5 1800P ben felskálázva.
Persze nem is várható el tőle kizárólag a misztériumok miatt írom ezt le.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Busterftw
veterán
Összesített teljesítményt írtam különböző oldalakról.
Ne cherry pickeljünk már, amikor épp te is írod hogy sok minden függvénye.
Busterftw
veterán
+1
Teljesen egyértelmű, hogy azért kellet levenni a felbontást, mert az RDNA2 nem bír vele vs Ampere.
S_x96x_S
őstag
> A 12GB még nagy eséllye évekig elég lesz
paretto elv szerint a játékok 80%-nak elég lesz ..
A maradék 20%-nak meg nem.
"According to @PCGH_Redaktion , Star Wars: Jedi Survivor can allocate up to 22 GB (!!) of VRAM on an RTX 3090 Ti and other 24 GB GPUs like the RTX 4090 and RX 7900 XTX:"
https://twitter.com/Sebasti66855537/status/1651590719688015872
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
Raymond
félisten
Na ja, csak a kerdes megint az hogy miert a kiado tulajdonos sogora unokatestverenek a 12 eves fia keszitette a jatekot. A belinkelt idezet utan olvashato kovetkezo ket mondat a cikkbol:
"Die genannten 20+ GiByte VRAM sind kein tatsächlicher Bedarf, der Speicher bleibt schlicht mit alten Daten gefüllt. Normalerweise sollten diese von einem ordentlichen Streaming-System entfernt werden, um Platz für neue Daten zu schaffen."
Az elso resznel meg tudtak csinalni, most miert nem megy?
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
A válasz : [link]
Vicc az egész.
AMD szponzorált címek mindig valahogy 12+ GB Vramot kérnek.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Raymond
félisten
De ahogy olvasom a formutok legalabb dolgoznak rajta:
"Mit dem Patch haben sich einige Umstände verbessert...ich hab den Anfang des Spiel nochmal bis zum ersten Checkpoint/Souls-Inspired-Lagerfeuer-Holographie-Ding gespielt, das lief deutlich merklich runder. Und statt bis dahin fast 19 GiByte VRAM vollzumüllen, liegt die Belegung nun bei etwas über 16 GiByte, ebenso beim RAM."
Forras: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Memória szivárgás, hanyag programozás. Javítások már be is lettek jelentve.
Az ilyen szélsőséges, extrém mértékben elcseszett PC portok kivételek és nem szabályszerűségek és ezt ugyanúgy a PCGH mondta, érdemes megtekinteni eme videójukat, ahol megmutatják, hogy 12 GB mindenre elég.
Majd ezt a címet is hónapokon át fogják foltozgatni, mint a Last of Us-t. Ez csak egy újabb példa lesz arra, hogy miért nem szabad launch day-en AAA játékot venni.
Ahogy Raymond is nagyon jól mondta: az előző részt ugyanezzel a motorral jól meg tudták csinálni, ezt most valamiért elkúrták pedig ahogy írtam, ugyanaz a motor s ugyanaz a grafikai szint. Nagy valószínűséggel ezt most más csapat csinálja, a PC verziót olyan csapatnak adták, amelynek fingja sincs hogyan kell PC-re portolni, lehet csak nyomtak egy compile-t UE4-ben ozt jó lesz az úgy.
Szerintem az a 20% is extrém mértékű túlzás. Ha figyelembe vesszük, hogy összesen hány videójáték van PC-re évjárattól függetlenül (hm...tippre talán legyen tízezres nagyságrend) és azok közül hány olyan játék van, amihez kevés a 12 GB VRAM, akkor szerintem az 1% is sok lenne.
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mekkora nagy mázlim van, hogy az összes elcseszett PC port mind olyan játék, amelyek engem a legkisebb mértékben sem érdekelnek.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem pont ugyanaz a motor. Az első rész DirectX 11-et használt, míg a második már DirectX 12-t. Ez elég jelentős változás. Ráadásul az új részben van RT, ami ugye eszi a VRAM-ot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Yany
addikt
még épp időben váltottam 3080ti-ról 3090-re
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
S_x96x_S
őstag
> Szerintem az a 20% is extrém mértékű túlzás.
> Ha figyelembe vesszük,
> hogy összesen hány videójáték van PC-re évjárattól függetlenül ...
Miért nehéz elképzelni azt,
hogy aki ma vesz egy 12GV VRAM-os GPU-t;
az 3-5 év múlva már ilyen arányokkal számolhat?
A játékok VRAM-igénye a következő 3-5 évben valószínűleg tovább növekszik a grafikai minőség javulása, a magasabb felbontású kijelzők elterjedése és az új grafikai technológiák miatt. Elképzelhető, hogy a következő generációs dGPU-k esetében 16 GB vagy annál nagyobb VRAM-kapacitást fogunk látni, hogy megfeleljenek a jövő játékainak igényeinek.
Olyan játékok is várhatóak, amelyek egy nagy LLM/GPT modellt futtatnak a 3D engine mellett a VRAM-ban;
a ChatGPT forradalom el fogja érni a játékokat is ...
Még szerencse, hogy hamarosan jönnek a Gen5/Gen6-os GPU -k
amelyek CXL-el már a PC-s RAM-ot is látják ..
Mottó: "A verseny jó!"
Raymond
félisten
"Miért nehéz elképzelni azt,
hogy aki ma vesz egy 12GV VRAM-os GPU-t;
az 3-5 év múlva már ilyen arányokkal számolhat?"
A problema(?) akutsagat sajat magad megvalaszoltad.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
HSM
félisten
Elég hasonló FPS-eket tud elvileg RT-vel a CP2077, mint a Witcher3. Persze, a friss Overdrive mód Path Tracing-el nyilván durvább, és elvileg a Portal is az, ha nem tévedek. Egyébként a Portal hardver kihasználása borzalmas rossz, illetve nyilván az Nv-s eszközökkel készült portok az ő technológiájukat fogja előnyben részesíteni. Itt még várnék picit a konklúzió levonásával, kb. mint ahogy a 20+GB-ot fogyasztó játékokat is kizárnám a VRAM témából. Az RDNA2-3 extra RT-s képességeit jelenleg csak a konzolok használják (programozható bejárás), személy szerint ebben is látok némi kihasználatlan lehetőséget.
A portallal abszolút egyetértek .Mondjuk gyakorlatilag egy techdemo lett.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
DudeHUN
senior tag
Te most cross-gen játékokat sorolsz. A TLOU-nál pedig nem. A PS5 szinthez nem elég a 8GB, ha nem akarsz stutter bulit tartani persze. Az igaz a texturákat leveheted mediumra, de akkor a látvány lesz prevgen.
Gamer for Life
Busterftw
veterán
Én az első 5 Jedi játék hírben azt olvastam (kb ez a cím), hogy vram gondok vannak, mindenki meglepetésére.
Szerintem az is elvárható, hogy ne az optimalizálatlan bughalmazokból vonjunk le a következtetést.
Már csak azért sem, mert a piac kb 85% Nvidian van.
[ Szerkesztve ]
Obliterátor
tag
Akkor megkövetem magam, félreérthettem valamit .
Az FSR 3-as mondandóm abból származott h tavaly a PCWorld-nek Frank Azor elhintette h nem csak a 7-es szériára készül a legújabb FSR , továbbá volt olyan nyilatkozat hogy "akár" Nvidián is futni fog. Mondjuk én inkább az előbbit tartom relevánsnak.
A DLSS részről meg akkor rákérdeznék:
1. A jövőben érkező játékokban lesz DLSS 2 + 4-5 támogatás is ? Ergo ha felrakom a játékot detektálja a kártyát és akkor az "öreg" 3070-em az épp legfrissebb DLSS 2.X-el fog futni ami tartalmazhat valamit a jövőben kijövő 4-5-ből is ?
2. Vagy a 2 fejlesztés egymástól tök független és ha egy játékba ott a DLSS4 v 5 akkor nekem valami natív 2.0 fog menni ?
Jacek
veterán
Akkor hagyjuk ki a gamék 90%? mert kb ennyi az optimalizálatlan foshalom
Dehogy nem eleg.Ha arra a szintre lebutitod a grafikat es a felbontast amit a ps5 nyujt eleg es felteszed a legujabb patchet.
Tul van misztifikalva az a konzol.Nekem is az van.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
PuMbA
titán
Horizon Forbidden West: Burning Shores PS5 - DF Tech Review - A Visual Masterclass
Nem tudom, a konzoloknak azért van előnye a fix hardver és szoftver miatt Szerintem ilyen grafikai szintet a 3060-amon még nem igazán láttam PC-n.
[ Szerkesztve ]
S_x96x_S
őstag
> Szerintem az is elvárható,
> hogy ne az optimalizálatlan bughalmazokból vonjunk le a következtetést.
80%-át optimalizálják .. a 20%-át meg nem ..
amúgy és egy konzolt mindig könnyebb optimalizálni ..
> Már csak azért sem, mert a piac kb 85% Nvidian van.
egyenlőre a kevés VRAM jó üzletpolitika az nVidiának;
de csak egyenlőre ...
akinek extrém sok VRAM kell .. azok általában AI/ML/GPT felhasználók és az nVidia próbálja őket átterelni a drágább - professional termékskálára;
az hogy a játékoknak is több VRAM kell .. az csak egy szerencsétlen egybeesés
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
Téma tudnivalók
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!