Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40001) D013 válasza Pug (#40000) üzenetére


D013
aktív tag

Azért itt több lépcső van. Van akik nem tudják egyátalán hogy milyen alkatrészek kellenek egy gépbe. Vagy mi van a laptopban/telefonban stb. Van egy második réteg, itt elég sokan vannak, akik ilyen 2-3 évente elolvassák a teszteket, leírásokat hogy mi épp a trend, tudásuk alapja gyerekkorból származik, hál istennek a Geforce név már akkor is létezett, szóval 10-15 év után is változatlanul szakértenek ha kell. Van egy következő halmaz, szerintem sokan vagyunk itt a ph-n, én is ide tartozom, eléggé naprakész vagyok hogy mennyi, mit tud, mihez képest, azonban nem látok a szinfalak mögé, nem látom át a színtiszta technikai oldalát és most nem arra gondolok hogy GDDR3 vs 5 vs HBM vagy hány bites memória busz, hány nm-es gyártástechnológia. Hanem amivel néha itt pl a ph-n a tesztek indulnak - a Fury tesztjéből szabadon: "A grafikus vezérlőben 64 darab CU van, és ezek egyenként tartalmaznak egy skalár feldolgozót, illetve négy darab, egymástól teljesen független, 16 utas, azaz 512 bites, multiprecíziós SIMD motort. Egy CU-n belül 64 kB-os Local Data Share (LDS) található, melyen a négy darab, egyenként 64 kB-os regiszterterülettel rendelkező SIMD motor osztozik." - nah egy majdnem teljesen kínai nekem. Az utolsó halmazban azok vannak akik ezt értik. Ide már csak azok tartoznak akiknek vagy abszolút ez az irányultsága, munkája, vagy mindkettő. Maxi respekt nekik, lehet egyszer én is beleásom magam. Az hogy menjen az Apex 60 efpéssel ezek nem kiemelkedően fontosak a népnek. Nem akartam egyébként a fenti jellemzéssel senkit megbántani, én pl semmit nem tudok az autókról, mondjuk nem is próbálok tanácsokat adni másoknak vásárlás előtt :D Persze ha szigorúan a pc építést nézzük, azért szakértelem és hozzáértés nélkül is, némi utánajárással össze lehet rakni jó és használható gépeket.

(#40002) schawo válasza D013 (#39999) üzenetére


schawo
titán

Sokan várják, hogy kiadjanak valamit, de az kevés, hogy csak kiadnak valamit. Mit kínálnak egy olcsó (60ezres) WMR VR szemüveghez, ami 2x1440x1440 pixelt kihajt 90fps-sel? Vagy mit kínálnak egy olcsó (65ezres) 2560x1440 freesync (ráadásul ez az ő szabványuk) monitorhoz? Én megpróbáltam, volt Vega, de nem volt elég. És még csak irreálisan nagy elvárások sincsenek, mint 4K@sok-fps, vagy Pimax 5K/8K VR szemcsi. Az a helyzet, hogy már 70ezer forint alatti kijelzőket sem tudják meghajtani. Egyszerűen leragadtak a teljesítménnyel még a 290x környékén.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#40003) Petykemano


Petykemano
veterán

Kifejezetten nem a "szent grál" megnevezésére akartam a hangsúlyt helyezni kivételesen. Ez is egy érdekes téma és hosszan lehetne tereferélni róla, és persze sokan megpróbálták már megfogalmazni, de hiába minden magyarázat, nem jön el a megváltás...

... Hanem arra, hogy vajon ha ennyire nem megy a sales, akkor vajon mennyire állhatja-e meg a helyét az az érv, hogy a navi azért nem jön - sem szóban, sem tettekben - mert még üríteni kell az inventoryt?
(Persze az is igaz, hogy a sales nem is röffenne be csak attól, ha a navi történetesen jó.)

Viszont nem hallottam Abukámat nyilatkozni egy bíztató és eddig ismeretlen hintről. Emiatt szomorú vagyok. Annyira, hogy talán bele is fogok a szent grál keresésébe.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40004) FollowTheORI válasza awexco (#39998) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Szerintem meg inkább a megszokás és ami bevált azon nem szoktak változtatni gyakran az emberek... gondolj bele ha van egy kedvenc márkád akármiből... pl mosópor, csoki, ital, cipő...stb, akkor mit kellene egy másiknak kínálnia, hogy feladd tartósan és válts. :)
Tehát valamiben vagy sokkal jobbat kell ígérnie... vagy sokkal jobb áron, hogy "kockáztass" új dolgokkal.
Jelenleg AMD egyiket sem igazán tudja.

Itt inkább erről van szó nagyobb részt.
Persze az sem mindegy mit tart az "iparág" a legjobb márkának és terméknek, ami a csúcsról szól természetesen.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#40005) Fred23


Fred23
nagyúr

RX 560 XT.

Lehet, jut majd pár darab hozzánk is valahogy!

[ Szerkesztve ]

(#40006) solfilo válasza Fred23 (#40005) üzenetére


solfilo
veterán

Akkor ugyan más néven, de csak megjelenik az RX 570D, mint jött a 28CU-s RX 470D is Kínának. :)

solfilo

(#40007) Petykemano válasza Fred23 (#40005) üzenetére


Petykemano
veterán

A legolcsóbb RX 570 48eFt, amúgy ilyen 55 körül vannak.
Ezt az új RX 560XT-t vajon árban hová fogják belőni, amikor 35e-50e között lehet kapni a hagyományos 560-akat?

Mindenesetre úgy tűnik, az AMD nagyon szabadulni akar a polaris 20 lapkáktól. 40eFt-ért egész jó vétel lenne.
Igazából azt nem értem, hogy ennek miért kell 150W TDP? 1Ghz-et alig éri el és 6.6Ghz-es csak a ram is.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40008) awexco válasza Petykemano (#40007) üzenetére


awexco
őstag

Lehet nekik is ragadtak be lapkák csak mélyen kussolnak róla ?

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#40009) Petykemano válasza awexco (#40008) üzenetére


Petykemano
veterán

biztosan.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40010) Petykemano válasza D013 (#39999) üzenetére


Petykemano
veterán

"Talking with a certain company of engineers, what about machine learning in Radeon? The other party was surprised to think that AMD was not able to ride in the flow at all though I answered roughly because it was made to talk like that. Advertise properly, Mr. AMD." (via)

"NOBODY really knows AMD R VII can train Resntet on par with NV RTX 2080 ti. NOBODY really knows both AMD branch of Tensorflow and Pytorch has been merged upstream. AMD PR teams SHALL broadcast RTG's efforts.." (via)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40011) gbors válasza Petykemano (#40007) üzenetére


gbors
nagyúr

Amíg van az 570-re a játékos akció, addig ez a kártya 40e-ért is csapnivaló vétel...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#40012) Petykemano válasza gbors (#40011) üzenetére


Petykemano
veterán

"Jó vétel" - azt figyelembevéve, hogy mik közé érkezik. 48-nál olcsóbbnak kell lennie, 35-nél meg nem tud olcsóbb lenni.
40-ért én sem venném már meg. Viszont kár, hogy nem tud 75W-ba beférni.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40013) Yutani válasza Petykemano (#40007) üzenetére


Yutani
nagyúr

Majd kipróbálom az 570-emet ilyen órajelen. :)

#tarcsad

(#40014) Cathulhu válasza Petykemano (#40010) üzenetére


Cathulhu
addikt

Mert ez szimplan nem igaz. Szepen haladnak, szo se rola, de meg nincsenek ott. 2.0 alatti ROCm-mel nem igazan hozta azt a teljesitmenyt, amit kellene (de legalabb mar ment, azt hiszem TF 1.8 ota), 2.0-as ROCm-mel meg nem mukodott meg a TF mikor a phoronix utoljara tesztelte januarban (en javasoltam nekik meg osszel, hogy jo lenne egy nagy osszehasonlito fuggetlen teszt, azt mondta Michael ra is nez, de akkor ezekszerint erre jutott).
Igaz epp kijott a ROCm 2.2, szoval lehet mar megy rendesen, de pl nekem sincs kedvem ezt meregetni.

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#40015) Z10N válasza Fred23 (#40005) üzenetére


Z10N
veterán

Korabban lattam a leaket rola, de nem hittem, hogy kiadnak egy ilyet. Maga a kiadas orvendetes, DE:

1) Megint csak Kina. WTF?!
2) Az AMD marketing osztalya egyenesen a kukaba valo. Egy csapat retardalt inkompetens balf@sz.
3) Petyka kollega korabban linkelt egy videot, amiben nagyon helyesen le van vezetve, hogy az AMD onmaga legnagyobb ellensege ilyen marketinggel. Az osszes idiotat ki kellene rugni. Ezert van az, hogy hiaba jobb az AMD valamelyik szegmensben teljesitmenyben es arban is, akkor is NV-t vesznek az atlagfelhasznalok.
4) Mi a f@szom az, hogy amit korabban 470D-nek neveztunk, azt kiadjuk 560XT neven. Az egyik P10 alapu 256bites, a masik P11 alapu es 128bites. Kozuk sincs egymashoz. Ennyire hulyek nem lehetnek, hogy nem 570D-nek neveztek. Kezdve a fake 560/D-vel. Utana mar a fake 580 (2048) sok volt, a bena 590 nev mellett. De ez a non-plus-ultra idiotasag!
4) Mennyiert akarjak eladni meg Kinaban is, amikor Asrock/PowerColor 570-t lehet kapni $129-ert kuponnal. 570 8G-t meg $139-ert.

Az meg kulon szanalmas, hogy a 470D ala skalaztak. A masik ami rohejes, hogy egy 14nm-s lapka 150W TDP-be van sorolva ~1GHz-nel. Ennyire szabadulni akarnak a lapkaktol?

470D:
926/1206
7Gbps

560XT:
973/1073
6.6Gbps

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#40016) Fred23 válasza Z10N (#40015) üzenetére


Fred23
nagyúr

Én se nagyon értem ezt a kártyát. Ahogy Petykemano írta, 48 alatt, ugyanakkor 35 fölött kell árazni, és szerintem 45 alatt nem lesz; mondjuk elfér éppen, és 1080p-re bőven jobb, mint a sima 560, szóval megéri a felárát szerintem, ha mondjuk 40-45 között lesz. Már ha lesz nálunk is.

[ Szerkesztve ]

(#40017) sutyi^ válasza Fred23 (#40016) üzenetére


sutyi^
senior tag

Nem sokára jön a piacra a GTX 1650 és egy esetleges GTX 1650 Ti, oda jó lesz ezaz RX 560XT az RX 570 mellé jobb nincs alapon...

Egyelőre nagyon úgy néz ki hogy a Navi sehol sincs, WCCF-en is most raktak ki cuccot hogy Ryzen 3000 után kb. egy hónappal lesz Navi löncs, ami legjobb esetben is Augusztus / GamesCom magassága.

Szóval esélyeink elég nagyok arra nézve, hogy ez nem egy csájna only SKU lesz a közeljövőben.

-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.

(#40018) cooi11


cooi11
senior tag

Sziasztok!
Nem vagyok képben tudnátok segíteni!
Milyen új Low Profil kártya várható?

(#40019) pengwin válasza cooi11 (#40018) üzenetére


pengwin
addikt

GTX 1650-ből szinte biztos, hogy lesz LP kártya. Elvégre az 1050Ti utódja, és abból is van.

Üdv, pengwin

(#40020) cooi11 válasza pengwin (#40019) üzenetére


cooi11
senior tag

Leginkább AMD érdekelne.

(#40021) cooi11 válasza cooi11 (#40020) üzenetére


cooi11
senior tag

Vagy itt is viszatartják a fejlesztést a felhalmozódott kártyák miatt (Bitcoint)?

(#40022) golya87 válasza cooi11 (#40021) üzenetére


golya87
őstag

Mivel eddig mindeki Bitcointot bányászolt vele, így igen, emiatt áll a fejlesztés... :DDD

(#40023) cooi11 válasza golya87 (#40022) üzenetére


cooi11
senior tag

Köszönöm!
:R.

(#40024) HookR válasza cooi11 (#40020) üzenetére


HookR
addikt

Szvsz mégha sikerül is versenyképes teljesítmény/fogyasztás arányú termékkel előállni, az LP változatok nem az első körben szoktak megjelenni, inkább minimum olyan 6-12 hónappal később. Meglepne, ha 1 éven belül piacra kerülne újabb generációs LP kártya AMD oldalon. Addig is be kell érni az RX560-nal.

▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐

(#40025) Samec82


Samec82
csendes tag

Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni ha lehet! Szóval van nekem egy Sapphire r9 280x videokártyám.. eddig minden rendben volt, de most azt kezdte el játszani velem, hogy belépek egy játékba mondjuk Sniper Elite 3 és a menüjében pedig az is már videokártya igényes megvan a célzott 60 fps! Tehát használja rendesen a kártyát! De ha mondjuk elkezdem a játékot vagy csak belépek a lobby-ba akkor akkor már leesik 5-30 fps re a képkockasebesség! Az Afterburner szerint ilyen 10% körül használja a kártyát játék közben is! Ezért ugye játszhatatlan!! Kérdésem az , hogy miért csinálja ezt ??! Mondjuk az új driver óta kezdte ezt el, de azt letöröltem ddu-val aztán raktam fel régit ott első indításnál oké volt, aztán másodjára ugyan ez!! Visszaraktam az újat akkor is elsőre minden oké hasít minden játék, aztán másodikra megint ilyen 10-20% kártyahasználat Játék közben!! Röhej!! Egyszerűen már mindent állogattam kipróbáltam semmi!! HA valakinek volt ilyen gondja és sikerült megoldania, kérem ne tartsa magában!! Tényleg nagyon bosszantó hiba! :(( :( :F

(#40026) Tyrel válasza Samec82 (#40025) üzenetére


Tyrel
őstag

[link] ?...

Turenkarn

(#40027) Samec82 válasza Tyrel (#40026) üzenetére


Samec82
csendes tag

Elfelejtettem Írni, hogy W7 van nekem!

(#40028) schawo válasza Samec82 (#40025) üzenetére


schawo
titán

[link]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#40029) Tyrel


Tyrel
őstag

Nagyon remélem az AMD ezt a vonalat fogja követni RayTracing-ben, akár még úgy is, hogy írnak valami spéci DXR megoldást a driverbe ami ehhez hasonló hatékonysággal futtatja azt a kódot, célhardver nélkül.

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#40030) b. válasza Tyrel (#40029) üzenetére


b.
félisten

Kérdés mit nevezünk célhardvernek. Ha megvan a megfelelő sávszél és számítási kapacitás mindegyik kártya képes futtatni az RT-t.
Az RT mag Turing esetében csak egy gyorsító tár felület, ami segít az ütközések egyszerübb/ gyorsabb számításában, lezsóval beszélgettünk pár hónapja erről.
Nvidiánál a Volta kártyák futtatják a BF5-t Raytracinggal RT mag nélkül.
AMD nek csak be kellene mutatnia a maga szabvány megoldását Microsoft fele és dx 12 re és engedélyezni az RT-t .
Egyébként látványos megoldás és demo a Crytek féle. Lassan minden nagyobb játékmotorban jelen lesz,de jó lenne egy szabványra építeni az egészet, nem külön utakat bejárni.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40031) HSM válasza b. (#40030) üzenetére


HSM
félisten

A HD4890-esem is tudott futtatni RT... :DDD
A Compute Shader ugyanúgy szabvány megoldás, mint a DXR.

(#40032) b. válasza HSM (#40031) üzenetére


b.
félisten

Igen ,csak ez nem Dxraytracing. De ez is egy megoldás, csak nehezen összemérhető így a Dx verziót használókkal. Mondjuk amíg mindegyik kártyán elindul igazából mindegy.. Örülök neki, mert Crytek azért még mindig tud valamit :D

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40033) Tyrel válasza b. (#40030) üzenetére


Tyrel
őstag

Úgy értem a célhardver nélkül dolgot, hogy szerintem meg kellene maradni a GPGPU iránynál, azaz olyan uniform shaderekkel / stream processzorokkal telepakolni a cuccot amik bármire használhatóak. Persze ezek utasításkészletét lehet reszelgetni, bővítgetni, kb. pont ahogy az x86 CPU utasításkészletének is számtalan kiterjesztése van már, de az alap irány ez kellene hogy maradjon...

Nekem ez a Turing-féle megoldás, hogy ott van egy nagy vödör tranzisztor a GPU-n amikkel a programok többsége nem tud mit kezdeni, és még amelyikek épp tudnak, azoknak is különböző korlátozásokkal kell szembesülniük... szerintem ez rossz út. Legyen egy általánosan bármire befogható, nagyon nagy számítis teljesítményű chip, és dönthessék el a fejlesztők, hogy mit csinálnak vele, akár részletekbe menően is, ha úgy akarják. A konzolok pont ettől tudnak a PC-vel versenyképes grafikai szintet hozni sokkal-sokkal gyengébb hardveren.

Ha a fejlesztő úgy dönt mint adott esetben a Crytek, hogy ő ray-trace-elni fog a GPU egy részén, hát áldás rá, csinálja bátran mert alkalmas rá a vas... ha egy másik meg épp úgy dönt, hogy az ő játékának épp GPU gyorsított AI-re, vagy valami nagyon erős AntiAliasing-re van szüksége, akkor ő meg hadd csinálja azt ugyan azzal a GPGPU-val. Legyen a fejlesztők kezében ez a döntés!

Ez amit nVidia csinál, hogy "márpedig most raytrace-elni fogsz k*csög, mer' azzal tudjuk eladni az új videokártyánkat!!!", ez nekem nagyon ellenszenves, lehet hogy az adott játéknak nem is lenne erre szüksége, ugyan úgy ahogy anno a PhysX-re vagy épp a Hairworks-re sem volt egyes alkotásoknak, csak pénzért bele erőltették... de ez rossz megközelítés, szerintem nem a hardvernek hanem a szoftvernek kellene diktálnia.

Szerintem a konzolok miatt az AMD ezen a GPGPU vonalon marad, valószínűleg azért nem is mondanak semmi konkrétumot pl. a RayTracing-ről mert azt már biztosan tudják, hogy a célhardverük nem lesz rá, azt viszont talán még nem, hogy a szoftveres megvalósítása hogyan lesz megoldva.
Sokan fújtak itt a GCN-re, hogy sz*r meg leáldozott neki, de én még mindig úgy hiszem hogy logikailag nincs vele semmi egetrengető probléma, egyszerűen "csak" az energia-hatékonyságát kellene valahogy jelentősen növelniük... Ha ezen az egy ponton valami csoda folytán sikerülne nekik egy jó nagyot lépni előre a Navi-val, akkor sztem nagyon is versenyképesek lehetnek majd.

Turenkarn

(#40034) b. válasza Tyrel (#40033) üzenetére


b.
félisten

őőő ezt nehéz értelmezni .ha nvidia fújjogást akarsz akkor kár volt ide benéznem mert azt gondoltam tévesen, túl látsz ezen egy kicsit meg ha jól tudom ez nem VS topik.
Az nvidia féle megoldás egy szabvány nyitott megoldás a Microsoft féle Dx 12 re épít és bármilyen kártyán bekapcsolható ahol elérhetővé teszi a gyártó. Akár AMD-n is mehetne.
Nincs köze ennek ahhoz hogy van e rajta RT mag vagy nincs, és nincs köze ahhoz hogy ez nvidia.Annyi töürtént, hogy nvidia volt az első most aki bemutatta ezt.
Microsoft kérte a gyártókat hogy erre mutassák be a saját megoldásukat , kb erről szól a dolog. Mint írtam az RT mag egy gyorsító felület ami ezen a szabvány megoldáson próbál sebességet növelni semmi több.
Éppen mert fizetett a készítőknek hogy kihasználják az RTX-t és ezzel elindított egy grafikai fejlődést amit te is itt belinkeltél feljebb ezt pontosan nekik köszönheted.Ha nem lett volna RTX gen akkor most nem lenne ez a demo sem.
Compute számítás nincs ingyen sehol ha RT-t fog számolni a GPu akkor kevesebb erőforrás marad másra ez nem ilyen egyszerű hogy rádobunk millió tranyót aztán majd lesz vele valami, lásd Vega .nem fog majd kevesebbet enni a kártya és gyorsabb lenni vagy éppen olcsó lenni.
Ezek az RT tranyók nem alkalmasak mindenre, nem olyan félépítésűek és bonyolultak, INT 8 és talán 4 műveleték végrehajtására alkalmazhatók csak azért éppen pihenhetnek és nem fogyasztanak ha nincs rájuk szükséged.Ez elég sok lehetőséget ad a fejlesztőknek, hogy bármire kihasználják, ha akarják.

Minden játéknál szükséges lenne a raytracing ez egyértelmű, hisz ez szabad kezet ad majd egy idő után a fejlesztőknek és egy csomó raszterizásciós munkát levesz róluk amiket előre letárolt renderekkkel kell megoldani, ahelyett elvégzi a graphics engine majd real time a kezdő jelenetkocka beállítása után.
Az jó, ha nem tudod megkülönböztetni azt hogy RT vagy rasszterizásciós effekt legalább is kezdetnek megteszi.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40035) Tyrel válasza b. (#40034) üzenetére


Tyrel
őstag

?? A DXR nem az nVidiától származik, MS / DX12 szabvány, csak a Turingok kivételével nem implementálták még semmire... de épp ez a mondandóm lényege is, hogy az a megoldás amivel az nVidia implementálta a DXR-t, az nem tetszik. Tök nyilvánvaló hogy ha az általános stream-processzorok egy része elmegy DXR-el játszadozni, akkor kevesebb erőforrás marad másra, egy szóval nem mondtam hogy ez nem így lesz... csak azt hogy, ez a fejlesztő döntése legyen.

Ne a hardver szabja meg, hogy milyen eljárásokat használhatnak és abból mennyit, ne a farok csóválja a kutyát! A hardver legyen általános, és dönthesse el maga a fejlesztő, vagy legrosszabb esetben a driver, hogy mit kezd vele.

Szerintem el se olvastad amit írtam, csak megláttad egy mondatban azt hogy "nVidia" meg hogy "rossz", és máris ugrottál védeni őket...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#40036) b. válasza Tyrel (#40035) üzenetére


b.
félisten

de áruld már el nekem, hogy implementálta? mi nem tetszik benne, mikor teljesen szabványos Dx 12 eljárás pl Metroban?

"Ne a hardver szabja meg, hogy milyen eljárásokat használhatnak és abból mennyit, ne a farok csóválja a kutyát! A hardver legyen általános, és dönthesse el maga a fejlesztő, vagy legrosszabb esetben a driver, hogy mit kezd vele."

Szerintem te nagyon fordítva ülsz a lovon.Az RT mag segítségével amit pluszban tettek rá kártyára a fejlesztő kezében több erőforrás marad az általános számítási kapacitásra ha RT-t használ, amit bármire felhasználhat . ha nincs BVH gyorsító akkor az a CU magokat még jobban leköti és elviszi a másra fogható számítási kapacitást.
Mit gondolsz miért nem használnak RT-t még? mert nincs hozzá alkalmas hardver. Pontosan a hardver szabja meg, hogy tudják e alkalmazni az RT-t és el fog terjedni.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40037) Pug válasza b. (#40036) üzenetére


Pug
veterán

Mar leirta, az a problema vele, hogy vannak olyan dedikalt reszegysegek a chipben, amik masra nem foghatok be...

(#40038) b. válasza Pug (#40037) üzenetére


b.
félisten

Azért hogy amik másra befoghatók ,ne terhelődjenek olyan mértékben RT eljárás alatt..

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40039) HSM válasza b. (#40038) üzenetére


HSM
félisten

Mond az neked valamit, hogy Vertex és Pixel Shader? Illetve, hogy mi lett a sorsuk és miért?

(#40040) Tyrel válasza b. (#40038) üzenetére


Tyrel
őstag

Nem értem mit nem értesz...

Jelenleg a Turing azt csinálja hogy van mondjuk 2000 CUDA Core meg mellette akkora GPU területen amin elférne még legalább 1000 ugyanolyan CUDA Core, ott van a RayTracing cucc.
Ezzel a fejlesztők döntése csupán annyi, hogy az RT részt használatba veszik-e, vagy sem. Ha nem tudják mire használni, mert az adott játék nem kívánja, vagy szimplán nem értenek hozzá, vagy nincs pénzük DXR-t tanulni és implementálni, akkor a GPU-nak az a része ott alszik, nem jó a világon semmire.

Ezzel szemben azon a GPGPU megoldáson amit én tartok továbbra is előnyösnek, azon a fenti chip-területen nem RT-specifikus részegységek lennének, hanem ott lenne az a hiányzó ~1000 CUDA Core... aztán amelyik fejlesztő akar RT-t, az az összesen 3000 CUDA Core egy részét allokálhatná erre a feladatra, pont ahogy a Crytek teszi a fenti techdemóban... akinek meg ez az egész RT cucc bármi okból nem kell, annak 2000 helyett 3000 CUDA Core állna rendelkezésre, amin kedvére futtathatna bármit... nem csak shading-et, hanem pl. OpenCL kóddal bármi okosságot, részecskeszimulációt, AI-t akármit.

Ezzel amit az nVidia csinált a Turing-al, ezzel kivették a fenti döntést a fejlesztők kezéből. Ezen mit nem lehet érteni? Vagy RT-re használják a GPU azon részét, vagy semmire. Ez szerintem egy alapjaiban rossz megközelítés.

Az már csak hab a tortán hogy a hatalmas célhardverrel gyorsított RT még a felsőkategóriás kártyáikon is köhög 1080p felett... Igazán nem értek el a célhardverrel jobb teljesítményt mint a Crytek nélküle... (techdemo 4K 30fps sebességre képes célhardver nélkül)
Kb. bekapcsolod az nVidia RTX-et és feleződik az fps... pont ugyan ez lenne az eredmény, ha CUDA Core-ból lenne több, és azok felét hirtelen lefoglalná RT számításra; Csak épp ha ezt nem akarnád, akkor használhatnád azokat a magokat másra... így meg nem.

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#40041) b. válasza Tyrel (#40040) üzenetére


b.
félisten

na igen de az az 3000 CUDA core etetése, kiszolgálása ,legyártása méretre elhelyezése, mind hatalmas összegű és méretű kártyát hozna. A RT mag nem egy CUDA core felépítésű rendszer. máshogy működik és más a felépítése, egyszerűbb annál, egyfajta buffer .
ha csak ennyi lenne hogy egy kártya attól legyen gyorsabb hogy dobjuk tele CUDA magokkal akkor nem hinném, hogy sokat kellene beszélgetnünk bármiről is.
Kisebb csíkszélen egyébként lehetséges és járható út lehet szerintem.

Ez a Crytek féle demó Turingon még gyorsabb lesz pontosan a gyorsító terület miatt ennyiről szól a fáma.
nagyon jó ha a Vegán megy 30 FPS sel, de valószínű, hogy a a BVH gyorsító miatt majd ugyan ezt fogja futtatni a 2060 60 FPS sel, ez a lényege az RT magnak.

HSM: igen ,ismerem a dolgot de hogy te mire gondolsz/ húzod a párhuzamot azt ennyiből nem vágom.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40042) HSM válasza b. (#40041) üzenetére


HSM
félisten

Arra, hogy eredetileg azok is külön hardver blokkok voltak az Unified Shader rendszer bevezetése előtt. [link]

És gyakorlatilag pont azon okokból szűntek meg, amiket Tyrel felvetett a külön hardverblokkos RT-el szemben.

[ Szerkesztve ]

(#40043) Tyrel válasza b. (#40041) üzenetére


Tyrel
őstag

Arra gondol hogy ott is probléma volt ezek mennyiségéből, az egyik játéknak az egyik fajtából kellett több, a másiknak a másikból, e miatt nagyon ingadozott hogy melyik játék melyik GPU-n futott jól... mígnem bevezették az unified shadereket, amik bármelyik feladatot el tudták látni, és onnantól a program/programozó/driver allkoláhatta ezeket az erőforrásokat, nem a hardver, kötötten.

Az nVidia féle RT-vel pontosan ugyan ez a baj.

...és ezzel vissza is értünk az első hozzászólásomhoz, mi szerint a meglévő shader/stream processzoroknak kellene inkább egy új utasítéskészlet kiterjesztés (ahogy eddig is tették), esetleg minimális felokosítás (pl. kicsit nagyobb regiszterek), hogy hatékonyan tudjanak ray tracing szimulációt is futtatni - erre mondtam hogy remélem az AMD ezt az irányt fogja követni.

Így továbbra is az adott program döntheti el, hogy mit csinál a chip-el, nem lesznek kötött, esetlegesen dead-weight részei. Ha még mindig nem érted sajnálom, de nem kívánom még 200x leírni ugyan azt pepitában...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#40044) b. válasza Tyrel (#40043) üzenetére


b.
félisten

Az RT számítása nem az RT magban történik... ez egy gyorsító buffer terület lerövidíti a háromszögek elérési idejét ezért nem áll a párhuzam.Ez csak tehermentesíti egy bizonyos fokig a multiprocesszort de maga a számítás ott történik.
A jelenlegi csíkszéllel és felépítéssel ez nem megvalósítható ezt te is látod a Radeon 7/ 2080TI példájából. Hatalmas fogyasztás, hatalmas méretű GPu és brutális ár jellemzi ezt a megoldást.
Azért is írtam, hogy ez majd a kisebb csíkszéllel és fejlettebb gyártással járható út lesz, de jelenleg ha ilyen felépítéssel dobták volna ki a 2080 Ti-t akkor szerintem 500 wattot fogyasztana és 3000 dollárba kerülne.( lásd VOLTA)
Ezért továbbra sem veszítettél semmit, hogy Nvidia beletett egy RT magot mert ezt nem tudta volna abszolválni. Vagy lett volna egy RT nélküli Turing ugyan ezekkel a képességekkel és sebességgel vagy lett ez. nem kaptál volna plusz 1000 cuda magot ha nincs RT mag. Szerintem nem nehéz ezt megérteni.

HSM : Az RT mag továbbra is csak egy buffer, gyorsító terület semmi több, nem ezen történik az RT számítása.
szinte biztosra veszem, hogy 7 nm-n máshogy oldja meg Nvidia is ezt( talán GTC-n ma már kiderül valami a jövőről) mint ahogy AMD re is kíváncsi leszek.
na jól van elég lesz ide az off szerintem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40045) Tyrel válasza b. (#40044) üzenetére


Tyrel
őstag

#40033
"Sokan fújtak itt a GCN-re, hogy sz*r meg leáldozott neki, de én még mindig úgy hiszem hogy logikailag nincs vele semmi egetrengető probléma, egyszerűen "csak" az energia-hatékonyságát kellene valahogy jelentősen növelniük... Ha ezen az egy ponton valami csoda folytán sikerülne nekik egy jó nagyot lépni előre a Navi-val, akkor sztem nagyon is versenyképesek lehetnek majd."

A Radeon VII nem mérvadó, a Vega túlzottan elment compute irányba és egyébként nem is egy alapjaiban 7nm-re tervezett GPU... simán csak megtekerték a zoom slider-t "CAD-ben", de nem tervezték át az egészet...
A Navi inkább a Polaris utóda lesz, és egyben az első valóban 7nm GPU is.

Szerintem vegyes fogadtatása lesz, egyrészt ünnepelni fogják amiért megmutatja majd, hogy van még létjogosultsága a GCN-nek... másfelől viszont szerintem sokan köpködni is fogják, egyrészt mert várhatóan nem a felső kategóriát célozza és sokaknak csalódás lesz hogy az RTX 2070+ kártyák nem kapnak ellenfelet és indokot az árcsökkentésre... továbbá szerintem a középkategóriába is magasabb áron fog megérkezni, mint amire számítanak a túlzóan optimista leak-ek.
Azon viszont nem lepődnék meg, ha nem kéne rá őszig várni...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#40046) HSM válasza b. (#40044) üzenetére


HSM
félisten

"Az RT mag továbbra is csak egy buffer, gyorsító terület semmi több, nem ezen történik az RT számítása."
Nem állítottam, hogy nem így lenne. Ugyanakkor ez a buffer tudtommal semmi másra nem használható jelenleg, és igen tetemes helyet foglal a GPU-n.

(#40047) Jack@l válasza Tyrel (#40040) üzenetére


Jack@l
veterán

WROONG, befogható cuda alatt is gyors mátrix szorzásra(akár video enkódolásra). A DXR csak hab a tortán...

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#40048) awexco válasza Tyrel (#40045) üzenetére


awexco
őstag

Második részével egyet értek kivéve az elérhetőség tekintetében . Ősz előtt nem kerül polcra szerintem.

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#40049) Petykemano


Petykemano
veterán

Radeon Rays

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#40050) Petykemano


Petykemano
veterán

Variable Rate Shading

Formerly Nvidia-only

Valami.hasonlót kitalálhattak volna a víz alatti tesszelációra.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.