Köszönöm a tartalmas választ Mindent megtudtam
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
Hengerfej probléma melyik motoroknál jellemző? Kicsit megijesztettél, eddig még nem hallottam ilyenről, bár újabb D5-öknek sem olvastam utána.
kelekyle
őstag
Több fórumon és forrásból olvastam, hogy az újabb D5-ök bajosabbak. Van egy-két dolog. Örvényszelepek mozgató mechanikája tekinthető típushibának, de a tömítés is szar elméletileg, ami okozhat galibát. Általában dízeleknél még általánosan a tűzkarikára érdemes odafigyelni és kicserélni időben.
Külföldi fórumokon olvastam, hogy a vezérlés ugrás sem ritkaság az újabb D5-nél.
Nem akarok általánosítani, még így is az egyik legjobb dízel motor, amúgy odafigyeléssel a fentiek mind elkerülhetők.
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
aneda
aktív tag
Hengerfej:
2005-től (EURO4) jött az örvénykeltő szelep, ennek a mechanikája romolhat el, most már lehet alkatrészenként is javítani.
215LE-s D5-ben (kétturbós) már biztosan nincs.
Más hengerfej probléma nem jellemző.
Vezérlés:
Az összes 2,4-es dízelben jelen lévő "probléma" a vezérlés átugrás.
Kiváltó ok a hosszbordás szíj szakadása, amit feltekerhet a főtengely és a szíjtárcsa alá jutva bekerül a vezérmű szíj alá.
Megoldás a karbantarási intervallum betartása és megfelelő minőségű szíj és hajtáselemek használata. (feszítő és terelő görgők, generátor szabadonfutó)
Az újabb EURO5 dízeleknél hamarabb kell cserélni a hosszbordás szíjat és a feszítő kart, érdemes 60k km-ként.
[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
A vezerles atugras problema?? Az mindegyik szijas autonal az akkor. meg a nem idoben cserelt, otthoni kendacsos.
BigBlackDog
veterán
molnarpeter
nagyúr
Lehetne maszekolni egy takarót a hosszbordáshoz is 🤔
SüdiLaller
aktív tag
Sziasztok!
2007 1.8 Benzines C30-asom üzemanyag ac pumpája kifeküdt. Sógi fogja cserélni.
A kérdésem, hogy a cseréhez le kell-e szerelni a tankot? Egy 2012-es modell leírásában a jobbhátsó kereket szedetné le velünk, és emelve csak délután lesz. Addig szeretnék felkészülni.
Esetleg akinek installálva van valamelyik szerviz program, lenne kedves megnézni?
Amivel a napjainkat töltjük, azzal telik az életünk is.
Skacok, az első S60-nak milyen a hátsó felfüggesztése? Ebben tényleg nincs hátul lengőkar? Mert egyik alkatrészes weboldalon sem hozza. Az elsőket kicseréltem, gömbfejjel, stabrudakkal együtt, szépen meg is szűnt a zaj, csörgés. Hátul viszont maradt + cseréltem stabrudakat, de úgy is csörög. A kérdés, hogy ott akkor mit tudok még cserélni, vagy hogy hívják a cuccost hátul?
Van esetleg robbantott ábrás, cikkszámos oldal, mint VW-nél vagy BMW-nél?
kelekyle
őstag
Ha hátul zörgős hangot hallasz, akkor az lengéscsillapító lehet.
Illetve még a hátsó stabrúd szilentjei szoktak elengedni.
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
A stabrúd új hátul is. Akkor mi a fene? lengéscsillapítót még nem hallottam így csörögni, de pont ugyanolyan, mint elől , klasszikus lengőkar, fémes csörgés. Ami az elsők cseréje után megszünt.
aneda
aktív tag
Ellenőrizd le a lengéscsillapító felső bekötési pontnál nincs-e meglazulva az anya!
Az oroszok már a spájzban vannak!
kelekyle
őstag
Amit aneda mond, az lesz. Bár nekem nem volt laza az anya, de olyan hangja volt a lengéscsillapítónak, mintha a kalaptartón hagytál volna egy peca botot és ilyen fémdobozos hangja volt
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
Johnny_vT
senior tag
S60 hátsó futómű enyhe vízszintes belengését mi okozhatja? Féloldali kátyúnál érződik csak, kormánymozdulatra a kátyún áthaladva erősebben. A lengéscsillapító jónak érződik (kétoldali kátyú, fekvőrendőr után sem pattog). A futómű enyhén el van állítódva, a hátsó gumik külső fele jobban kopott. Lehet ez ok, vagy inkább eredménye egy másik kopásnak?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Nekem olyan mintha csörögne az apró a zsebben, csak élesebb. Az anyára ránézek, köszönöm.
Na, a futóműnek nincs baja, a kipufogo zörög.
BigBlackDog
veterán
Egy ilyen mennyire lenne nyűgös választás? Gondolom a D5 után azért fogyira lehetne többet számolni. Mondjuk az árát picit túlzónak érzem, de tény, hogy relatív kevés a méter (kérdés, hogy hogyan használták).
[ Szerkesztve ]
kelekyle
őstag
Az mondjuk nekem is, 2000 fordulat körül.... vagy a rezonátor vagy a meleg levegő cső a motor mögött, még nem jöttem rá melyik De rohadt idegesítő.
Bigblackdog, fogyasztás 14 liter körül, de vedd meg Élmény az a kocsi, megy mint a golyó. Baja nem igen van.
[ Szerkesztve ]
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
BigBlackDog
veterán
Telefonos érdeklődés után lelohadt a lelkesedés. 8 év alatt három tulaj, de legalább megtudtam, hogy az (utolsó) két évben csak 40e Hufot kell költeni egy ilyen C30-ra tankoláson kívül. Nem érzem azt az "erőt", ami pl. Volvókánál is megvolt, mielőtt megvettem.
Fogyi talán picivel jobban alakulna (legalábbis inkább 10-12 literrel számolnék), általában kevés városozás és viszonylag sok pálya-országút.
[ Szerkesztve ]
(#9770) Luck Dragon válasza BigBlackDog (#9767) üzenetére
Hú! Ez nagyon szép!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
rbalint88
addikt
Az elejen elirta a szamot, amugy popec...
[ Szerkesztve ]
Azt hiszem, hogy ezt a kocsit 2016 elején egy Volvo márkakereskedés hirdette HaHun, csak akkor még közelebb volt az ára az 5M-hoz. Ugye akkoriban kerestem én is a sajátomat.
Azért elmennék megnézni a helyedben.
"Less but better" - Dieter Rams
BigBlackDog
veterán
Kb. össze is vág az infóimmal ez, elvileg 1.5 éve van a mostani tulajnál és márkakereskedésből vette használt autóként. Végül is, helyben van, lehet, hogy rátekintek. Csak egy pöppet magasnak érzem az árát. Értem, hogy ritka...
(#9774) Johnny_vT: Igen, igen, valahogy én is ilyet érzek a dologban. Valahogy nem áll össze a kép. Annyira meg nincs kedvem mindent nekem rendbe rakni rögtön vételt követően. Persze, ha használom már 2-3-5 éve, akkor más a helyzet, de félek, hogy ne lesz 2 évig sem annyira problémamentes.
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
Felvetődik a kérdés, ha ő a korábbi 5 millió körüli áron vette és 1,5 év alatt csak 40 ezret költött rá, akkor most miért 1-1,5 millával olcsóbban hirdeti? Szerintem elérkezett a futómű teljes felújítása, vagy a turbó halála, esetleg a váltó ment szarrá. Ha megvan rá a kedv, a pénz és élőben meg is tetszik, akkor az utolsó csavarig vizsgáld át, mert jelentős kockázatot érzek a történetben.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Lehet, hogy csak 4,6M volt, nem emlékszem pontosan, de kb. ilyen áron hirdették.
Szerintem ilyen futás mellett maximum a futóműre kell költeni, azért azok a 18"-as?! felnik a magyar utakon nyírják rendesen. De ezen kívül nem sok minden van ebben a kocsiban, ami el tudna romlani és mivel Ford rokon, ezért az alkatrészek sem vészesek. Bár mivel T5, azért biztos drágább ez-az, mint a sima 1.6 benzinemhez, de ha most akarnék C30-at, repülnék is rá.
Az árát sem gondolom túlzónak. Mobile.de-n is csak 4 darab T5 C30 van és azok is 12.000 euróról indulnak.
Ez szerintem tipikusan az az autó-motor kombináció, amiből mivel nagyon kevés van, ha jó állapotban megőrzi az ember, egyszer, sok év múlva majd elindulhat felfelé az értéke.
"Less but better" - Dieter Rams
Johnny_vT
senior tag
Úú basszus, ver az ideg. Kiderült, hogy a Volvom törve volt.
Nem eresztem bő lére (utólag visszaolvasva LOL). Lényeg, hogy a hátsó lökös nem állt tökéletesen pontosan. Vásárlásnál láttam, mondom biztos a parkolási horzsolások miatt. Minden szuper, kocsi megvéve unfallfrei jelszóval, kiváló állapotban.
Vásárlás előtt is átvizsgáltattam, de elég hanyag volt a szerelő. Nem zavart, szemre nagyon jónak tűnt, a részletes checklist-em is hibátlannak írta a lökhárító horzsolásain kívül. Az egyik parkradar hátul mintha újra lett volna festve, vagy hólyagosodott volna, de utóbbira szavaztam, elvégre működik.
Vásárlás után vezérléscsere, na mondom a márkaszervizben kérek egy teljes diagnosztikát. Hátsó lökös lóg, meg még pár apróság. Valami hibakód a légzsákkal, de az régi. Opelem volt, hozzá voltam szokva a légzsák hibakódjaihoz
Kicsit baszta a csőröm a lökhárító, de csak nagyon közelről látszik a csáléság, gondoltam majd karácsonyra rendbe rakatom. Aztán eljött az Opel hazavitelének ideje, innentől csak a Volvot használjuk - gondoltam - és beraktam a szükséges cuccokat a kocsiba, többek közt egy láthatósági mellényt a vezetőülés mögé/alá. Hoppá! Hát ez átlátszik az ülés mögül szemből ránézve!
Benyúlok - be lehet nyúlni az ülőlap és a háttámla között! Anyósülés? Nem fér be a körmöm se. Mi a fasz, túlállítottam volna? Aztán levert az izzadság: pont így működik a WHIPS, hogy hátratolja a támlát, ezzel csökkentve a hátulról érkező ütközés erejét.
Ment a diszkusszió fórumokon, néhol sírtam, néhol röhögtem, aztán végül irány a márkaszerviz. Nézi a kárszakértő: ez a lökhárító bizony nem a horzsolásoktól áll így. Mondom már én is sejtettem, mert egy márkatársba 20 km/h-val belement egy Yaris és meg se látszott rajta. Nézzük tovább: látható újrafestési nyomok, eltérő rétegvastagság (amit a vásárlás előtt a szerelő elsumákolt amíg én magamnak néztem át a kocsit). Nézzük tovább: a bal hátsó traktust érhette az ütközés, de a lemezek érintetlenek és a hegesztések/ragasztások gyáriak. Oszlopnak tolattak? Vagy beton padkának? De úgy, hogy a WHIPS és a légzsák is pukkant?
Mindegy mi történt, most érkezik az első szakértői vélemény, aztán felkeresem a tulajt, hátha egymás közt meg tudunk egyezni. 7900 euróért vettem látványosan alacsony futásteljesítménnyel és törésmentesen. Így még indokolt volt az ár. A javítás és helyreállítás kábé 2000 euró lenne, a törésmentes címke elveszítése pedig ki tudja mennyi. Ha nem jutunk megegyezésre, irány a DEKRA, onnan certifikált baleseti szakvélemény, aztán ügyvéd.
Most pedig fosok, hogy 4-5 év múlva 110-130 ezer km-rel mennyire lesz eladható egy törött Volvo.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Sajnálom az esetet, Megkérdezhetem hogy milyen Volvo ez?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Johnny_vT
senior tag
S60 2007
65 ezer km-rel vettem Momentum felszereltséggel, de azon felül egy rakás extrával. Először márkakereskedő tulajdona volt, onnan vásárolta meg egy nyugdíjas bácsi.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Köszönöm, hát remélem minél hamarabb megoldást találtok a volt gazdájával.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
BigBlackDog
veterán
Aucss... Nem jó hír, kitartást! És remélhetőleg pozitív kimenetele lesz.
Az a durva számomra, hogy még a márkaszervizes átvizsgáláskor sem "találták" meg ezt az apró problémát (gondolom vásárlás előtti átvizsgálás nem márkaszervizes szerelővel volt).
Esetleg egy-két képet tudsz feldobni, hogy mennyire nagy a rés az ülőlap és a háttámla között? Márkaszerviz megerősítette a gyanút, hogy tényleg a WHIPS aktiválódott? Nem lehet, hogy még az első másfél éves, kereskedésnél töltött ideje alatt kapott találatot?
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
Megerősítették, hogy aktiválódott, igen. A WHIPS kétállású, az első pozícióig csúszott hátra, ezért állítható, használható maradt még. Szemre résnyi csak a nyílás, vékony csíkban "átvilágított" rajta a láthatósági mellény éjszaka, akkor vettem észre. Viszont ujjal alá tudok nyúlni szemből, tövig átférnek. Képet később.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
avena71
tag
Üdv mindenkinek!
Van egy V50-em (2012). SRS-Airbag hiba jött elő tolatókamera beszerelés közben. Az utas oldalán, ahol a légzsák kikapcsoló van a műanyag idomban, az le volt véve a kábelezés miatt (csatlakozó széthúzva), közben a kamera kipróbálása miatt gyújtásra lett téve, erre rögtön kiírta a hibát. Szóval nincs hibája, csatlakozók rendben, így szerintem csak törölni kellene.
Milyen megoldást és kit javasoltok?
Köszönöm!
FeRRaR1
őstag
Egy sima hibakód törlés megoldja, írd meg hol vagy, akkor tudunk segíteni talán.
avena71
tag
Szia,
Bp. XV kerület
Sima ELM327 bluetooth verziós nem mutat hibakódot.
Köszi
FeRRaR1
őstag
Akkor hibás vagy nem teljesen Volvo kompatibilis, mivel a hiba nyilván ott van ha kiírja az autó.
Átadom a terepet a Pesti ajánlásoknak én Kaposvár környékieket tudok csak...
avena71
tag
Igen valószínű, mert ez csak egy egyszerű E-bay változat.
Köszönöm a segítséget akkor várom a pesti ajánlatokat
haxxika
senior tag
Keresd meg a fórumon kelekyle kollégát, neki van gyári olvasója. Segíteni tud a törlésben.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
avena71
tag
Köszönöm az infót, kerestem!
Szervusztok!
Sopron és/vagy környékén nem tudnátok ajánlani egy szakit, aki záros időn belül, egy volvo-ból ki tudna ütni egy hibajelet? (konkrétan valamelyik légzsák vacakol)
...elmúlik...
Ennyire nincs elérhető szakember, avagy nem jó helyen érdeklődök?
...elmúlik...
rbalint88
addikt
szerintem ennyire nincsenek itt soproni volvosok. márkaszerviz nincs a közeledben? ők biztos tudnak segíteni, biztos nem olcsó, de tuti működik.
Bizonyára van és ott is érdeklődött a sógorom - lévén nem az enyém a járgány -, de ~két hétre vállalták.. Ezért gondoltam, hogy megkérdem itt, hátha.
...elmúlik...
rbalint88
addikt
egy hibakódolvasást? dekurvajóvilág van arrafele... bármilyen márkaszerviznek azt presztízsből meg kell oldania azonnal, max kérsz-e előtte egy kávét...
Nem az a gond. Az megvolt. Kiütni nem tudják. Valami összegubancolódott és nem engedi törölni a hibajelet. Folyamat világít a légzsák hibajelző.. -.-'
És így műszakin ugye nem megy át.
[ Szerkesztve ]
...elmúlik...
aneda
aktív tag
Nem hiszem hogy olyan kurva jó világ lehet arra, hogy az összes szerelő Ausztriában van...
Vagy ki kell menni Bécsbe vagy Eisenstadtba, ott lehet gyorsabban tudják fogadni.
Az oroszok már a spájzban vannak!
molnarpeter
nagyúr
Ha visszajön, valószínű tényleges probléma áll a háttérben, pl kontaktos csatlakozó.
Pontos részleteket nem tudok, de szoftveres probléma, nem hardveres..
Mindenesetre köszi a válaszokat!
...elmúlik...
svédangyal
újonc
Kedves Volvó Fanok!
Segítséget szeretnék kérni! S80 v8 hoz keresek Haldex elektronikai modult (DEM). Az autó 2006-os évjáratú.
Előre is köszönöm a segítséget!
FeRRaR1
őstag
Szia, Angol ebay-t próbálnám meg első sorban.
Tudod a pontos gyári számát?
[ Szerkesztve ]