Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13001) aero. válasza focvis (#13000) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Kb annyi ideje nekem 13 ezerért csinálta meg a Győri Dani, a másik nagy Saab szervizes, anyagár 500ft volt.

(#13002) Peti78


Peti78
őstag

Sziasztok! Az elakadásjelző háromszög rögzítő műanyag patentjét hogy lehet kiszedni? 2014 s80

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13003) troll81


troll81
addikt

sziasztok. Van valakinek S60r volvoja?
Kellene nekem egy ecu tartalom egy eredeti.. ami teljesen gyári.
köszönöm elöre is :R

(#13004) FeRRaR1 válasza Peti78 (#13002) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Pontosan nem emlékszem, de én idén tettem vissza a kárpitot meg a háromszög tartót is. Sima műanyag patent volt mind emlékeim szerint. Viszont 2-3 különböző típus. Valamelyik csak beakadt, valamelyiknek a közepe jött ki stb. De ha dobsz képet, közelit, lehet okosabbat tudok mondani, de nekem sima liba volt. Semmi extrát nem csináltam vele.

(#13005) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Fent a 3 réteg kerámia.

(#13006) troll81 válasza FeRRaR1 (#13005) üzenetére


troll81
addikt

Gyönyörű az autó. :R
Mennyi idő megy rá hogy így ilyen állapotban tudod tartani az egész meg autód?

Az én hobby autóm is meg lesz lassan már csak programozási gondok vannak. Azokon kell túl lépni. :)

(#13007) FeRRaR1 válasza troll81 (#13006) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Idén nem volt időm nagyon kocsizni eddig, csak 3 gyors mosást kapott, munka, költözés stb... Viszont ez konkrétan 5 nap volt. Alapos mosás, kátrány és rozsda oldás, nagyobb karcok vizes csiszolása, 3 lépcsős polír minden járulékos dolgával, maszkolás, pepecselés... Hátsó lámpa finom polír, első finom csiszolás és polír. Motortér takarítás, V8 badge polírozás, kerámiázás. Majd megint alapos mosás, polír lerakódások eltávolítása, zsírtalanítás és kerámia. Meg pár apróság amit kihagytam. Holnap még lehet kap egy felni kerámiát ha lesz időm.

(#13008) Atomgeszi válasza FeRRaR1 (#13005) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Még mindig nagyon szép a kicsike! :B

Mi ez a padló amúgy a garázsban?

(#13009) FeRRaR1 válasza Atomgeszi (#13008) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Köszönöm,

Beton volt ami nem tetszett illetve porzik is valamennyire, ezért vettem ipari gumi szőnyeget, 4mm vastag. 8 méter a garázs, ez 2 méteres gurigában jött, így 4 csík szépen kiadta. Nem ragasztottam le, utólag talán ezen változtatnék hogy kapna egy réteg ragasztót is terítéskor. (Most se mozog, de kis hullámok kialakulhatnak ahogy mozog a kocsi)

(#13010) zgospel


zgospel
őstag

Sziasztok,
Segítsetek légyszi, mert úgy tűnik eléggé bénázok a guglival...
2000-es évjáratú 2.5-ös TDI S80 kézikönyvét keresem, D5252T a motorkód. A kesztyűtartóban sem találtam sajnos :D
Elsősorban az olajcseréhez előírt minősítések, viszkozitások és mennyiség érdekel, szóval ha teljes kézikönyvet nem is, de csak ezt az infot meg tudnátok mondani, már azzal is előrébb lennék.
Bár a mennyiségre már találtam több oldalon is, hogy 6 liter kell, plusz 0.5 liter az olajszűrő miatt, de jobb szeretném megbízható forrásból olvasni.

Köszönöm :R

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#13011) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

Sziasztok!
3 éves XC60 első fékbetét és tárcsa cserélésekor az ATE márka választása mennyire szentségtörés a gyárival szemben?
Üdv Jimmy

(#13012) Atomgeszi válasza FeRRaR1 (#13009) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Na, ez az. Betont én sem szeretnék pont emiatt. Én mondjuk valami greslapra gondoltam, hogy azzal burkolom a garázst. :D

Ez leragasztás nélkül, ahogy forgatod a kereket, nem gyűri fel?

(#13013) FeRRaR1 válasza Jimmy66 (#13011) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az ATE a gyári beszállítója a Volvónak. Legalább is az én S80-amon az volt, így nekem is ATE Ceramic betétek vannak bent elöl / hátul. Szóval nyugodtan mehet, minőségi gyártó kevés problémával.

Atomgeszi

Nem gyűri egyáltalán, a széleken rögzítve van. De egyébként is 40 m2 4mm vastag anyagból raklapon hozták és eltört alatta. Több mint 200 kiló az egész. Az ilyen játék gumikkal, 2,5mm alatt muszáj ragasztani, ott nem választhatsz. Felette kövesd a gyártő ajánlását. Nálam azt írták hogy ipari felhasználásra mindenképp ragasztás, otthonra nem kötelező. Vastag és erős anyag, nem tud elmozdulni.

[ Szerkesztve ]

(#13014) Jimmy66 válasza FeRRaR1 (#13013) üzenetére


Jimmy66
senior tag

Köszi!
Bevállalom én is. ATE tárcsa és ATE Ceramic betét.

(#13015) FeRRaR1 válasza Jimmy66 (#13014) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Első 100km-en óvatosan hogy össze kopjon. Ha megvan javul a fékhatás, és a kerámia betét miatt szinte nincs fékpor a felniken. Nem mellesleg sokkal tovább bírja, és kevésbé eszi a tárcsát.

(#13016) Jimmy66 válasza FeRRaR1 (#13015) üzenetére


Jimmy66
senior tag

:R

(#13017) Atomgeszi válasza FeRRaR1 (#13013) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Amúgy nagyon klasszul néz ki.
Bár szerintem maradok a gresslapnál, így képről nem tudom eldönteni, hogy miylen lehet ez a valóságban.

(#13018) Vladislav


Vladislav
tag

Sziasztok!

A Volvo-m 215/50 r17 méretű, gyári szerelésű gumival rendelkezik. A gumis szerint a 225/45 r17 az egyik váltómérete.Ezt alátámasztják különböző internetes váltóméret kalkulátorok is.

Ezzel ellentétesen a gyár a 235/45 r 17-et adja meg váltóméretként 17 colban, ugyanakkor a 235-ös szélességű gumi nem megy rá a felnimre.

Esetleg van aki 215/50 r17-ről 225/45 r17-re váltott?

Megjegyzem árban sem mindegy, a 225/45 r17 méretű gumi kb 25-30 %-al olcsóbb a 215/50 r 17-nél.

Üdv: Vlad

(#13019) Kelecar válasza Vladislav (#13018) üzenetére


Kelecar
aktív tag

Valószínűleg kevésbé lesz komfortos a kisebb oldalfal miatt és a km óra is többet fog mutatni a kisebb átmérő miatt. Más hátrányát nem látom. (Ja meg nem tudom téli gumi lesz-e, de télre keskenyebbet szoktak felrakni, mert hóban az jobb. Nem mintha olyan sok hó szokott volna lenni mostanában.)

(#13020) TheMarci válasza Vladislav (#13018) üzenetére


TheMarci
addikt

Mit ir a kocsin az ajto mellett, vagy tanksapkanal? Azert erdemes a gyarilag megadott meretet hasznalni, hogy ha balesetezel, fizessen a biztosito pl.

Do You Dream?

(#13021) Vladislav válasza TheMarci (#13020) üzenetére


Vladislav
tag

Az ajtó mellett a B oszlopon a 225/45 r17-et nem adják meg gyári méretként. 17 colban csak a 215/50 r17 és a 235/45 r 17 van jóvá hagyva a gyártó által.

Igen, a biztosító kifogásolhatja, ha a gyári mérettől való eltérés vezet a balesethez, de ezt elég körülményes lehet szerintem bizonyítani.

A több internetes váltóméret kalkulátor szerint feltehető a 225-ös gumi, bár valahol az XL kivitelt ajánlják.

Kelecar : pont, amiatt amit írtál (nem nagyon van hó télen, ráadásul nem hegyvidéki területen élek) és évi 5.000-10.000 km-et vezetek, négyévszakos gumiban gondolkodok.

Üdv: Vlad

(#13022) TheMarci válasza Vladislav (#13021) üzenetére


TheMarci
addikt

A gumis, vagy autos topikban azert kerdezz utana, nem gondolom, hogy nagyon bizonyitgatnanak, ha nem megfelelo a gumi, siman arra fogjak, en senkinek nem ajanlanam, hogy a gyari megengedettol eltero gumit tegyen fel.

Do You Dream?

(#13023) focvis válasza Vladislav (#13021) üzenetére


focvis
veterán

Télire használtam (négy évszakos) 225/45-öt a nyári 235/45R17 helyett, 8x17-es gyári felnin, V60-on. Nem optimális.
Maradj szerintem a gyári méretnél, és a felni szélességéhez passzoló gumit tegyél rá.

(#13024) Kelecar


Kelecar
aktív tag

Hali!
2007 S80 ABL Xenon-ra sokszor kidobja a fényszóró hibát jellemzően rázkódások (kátyúk, szar út, stb) után, ilyenkor nem is megy továbba kanyarkövetés funkció motor újraindításig. Mostanában egyre gyakrabban csinálja, sőt most feltűnt hogy a bal oldali úgy állt meg hogy koppra balra világított. Lehet ezt házilag orvosolni (pl. motor vagy vezérlő cserével) vagy a mechanikában lehet baj? Szóval megpróbáljam valami komponens cserével fixelni vagy keressek egy egyész bontott fényszórót?

[ Szerkesztve ]

(#13025) aneda válasza Kelecar (#13024) üzenetére


aneda
aktív tag

Valószínűleg kontakthibás a kanyarkövető elektronika a lámpa alján.
A lámpát könnyű kivenni, ott van az alján, csavarozd ki és tiszítsd meg az érintkezőket.
Érdemes lehet felcserélni a két oldali vezérlőket, ha átköltözik a hiba, akkor az elektronika a bajos, ha marad akkor a lámpa.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#13026) Peti78


Peti78
őstag

Sziasztok! Elkepzelheto hogy 2014es s80ban nem lehetsz első kodlámpát kapcsolni? Csak a hatsonak van piktogramja, a front üres.

[ Szerkesztve ]

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13027) FeRRaR1 válasza Peti78 (#13026) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Szerintem ott már lecserélték ledes DRL-re nem?

Egyébként túlságosan nem aggódnék miatta. Egyrészt a hátsó a fontosabb, másrészt az S80 lámpái igen jók és erősen látszanak. Ellentétben sok másik kocsiéval...

[ Szerkesztve ]

(#13028) abéla válasza 7Sony7 (#12948) üzenetére


abéla
senior tag

Látom már megvetted a Febit, de ha majd kinyegdül idő előtt -mert sajnos ki fog, főleg ha a hátsó-felsőről van szó- vegyél Lemfördert, ők a gyári beszállító, igaz nem olcsó az u.gyártottak között, de még így is kb fele/kétharmada az "eredetinek".
Persze előtte érdemes rákérdezni Volvoéknál, időnként egész meglepő a gyári árképzésük (mondjuk mind poz., mind neg. irányba :DDD ).

hootka!

(#13029) Peti78 válasza FeRRaR1 (#13027) üzenetére


Peti78
őstag

Igen, de ha a tompított fel van kapcsolva, nem megy a dlr. EZ a gondom :)

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13030) FeRRaR1 válasza Peti78 (#13029) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ez EU törvényileg van így előírva. Vagy 2 erősségűnek kell lennie a DRL-nek és gyengébbre váltani ha megy a tompított vagy lekapcsolni. De mondom, a Volvo S80 nagyon is jól látható minden irányból, így nem aggódnám túl. A ködlámpa meg nem sokat ér a való életben.

(#13031) Peti78 válasza FeRRaR1 (#13030) üzenetére


Peti78
őstag

Nagyjából arra jutottam én is,hogy felesleges foglalkoznom a kérdéssel. Csak furcsa volt,hogy nincs kapcsolási lehetőség. Köszönöm a választ!

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#13032) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Nem tudok dönteni :O V60-ra szerintetek melyik szin?

KPMF Matte Iced Yellow Titanium

Vagy
3M Bitter Yellow

Avery Energetic Yellow illetve Inozetek dandelion yellow volt még de Avery nem elérhető/nem gyártják, Inozetek meg 1.5x annyi illetve nem adnak rá garanciát mert nagyon új. :(

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#13033) BigBlackDog válasza Vismajor01 (#13032) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én a kettő közül a Mercivel kérném inkább a fóliát. ;]

(#13034) FeRRaR1 válasza Vismajor01 (#13032) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Amelyik vastagabb és / vagy hosszabb a garancia. Biztos hogy tudod mik a hátrányai a fóliának?

(#13035) tibor.sz válasza FeRRaR1 (#13034) üzenetére


tibor.sz
tag

Ez engem is érdekelne, mik?

(#13036) Vismajor01 válasza FeRRaR1 (#13034) üzenetére


Vismajor01
addikt

1. Nincs magasnyomású sem gépi mosás
2. Autópályázás után érdemes letakaritani a bogártetemeket mert a nap beleégeti
3. Ha egy helyen megsérül az egész elemet újra kell fóliázni
4. ha nem fizetsz pluszba 2-300 ezret akkor a belseje nem lesz fóliázva, elüt amikor kinyitod az ajtót
5. Ha sokat áll a napon a szin fakulhat
6. Ha nem gyári, jó minőségű a fényezés akkor amikor leszeded a fóliát az letépheti a lakkot/fényezést

Valami amit kihagytam?

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#13037) tibor.sz válasza Vismajor01 (#13036) üzenetére


tibor.sz
tag

Oké, ezeket nagyrészt értem. A magasnyomású mosás miért kizárt? Leszedi a fóliát? A gépi mosás meg megkarcolja?

Nekem a V60-ra új korában rákerült az övvonalig (ablakokig) körbe átlátszó fólia. Nyilván, hogy parkolókban, kőfelverődéseknél ne a fényezés sérüljön. Én már így vettem, de nagyon hasznosnak tartom, mert azért látszanak itt-ott karcok, amik amúgy a fényezésen lennének.

Viszont havernak van S60, ami telibe van fóliázva matt feketére. Sima gépi mosóban mossa és nekem nem tűnt fel, hogy baja lenne. Persze nagyítóval nem is néztem még soha.

Azért feszegetem a témát, mert felmerült bennem, hogy ha majd új autót veszek (egyszer, sokára), akkor azzal fogom kezdeni, hogy telibe fóliáztatom. Nem is feltétlenül a szín miatt (bár abban is nagyobb a választék, mint a gyári fényezésekben), hanem a fényezés védelme miatt. De ha ez csak további macerát szül, akkor nyilván felejtős.

(#13038) Vismajor01 válasza tibor.sz (#13037) üzenetére


Vismajor01
addikt

Magas nyomas teltepi a folia szelet, a gepit meg fenyezesre sem ajanljak szoval gondolom erre sem :D

Nekunk ugyanez, használtan vettuk de nem akartunk 1 millaval tobbet fizetni egy szepszinure, megvettuk a bena feketet es felmillioert lesz belole szin

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#13039) FeRRaR1 válasza Vismajor01 (#13036) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Sok a kókler, illetve a silány munka. De a jobb helyeken is megmondják hogy tökéletesen felrakni szinte lehetetlen, biztos lesz 1-2 légbuborék, és ugye ezt szárazon teszik fel, nem mint a PPF-et nedvesen ahol lehet mozgatni, igazítani. Illetve a fólia nem nagyon bírja a nyújtást. Mármint bírja, csak a szín nem, és könnyű úgy bele hő-légfúvózni hogy nyomot hagyjon, vagy olyat nyújtani rajta.

Kb harmad olyan vastag mint egy PPF, így védelmet nem ad (az anyaga miatt se). Illetve mennyire gondolkozol hosszú távban, mert 2 évnél tovább ha fennmarad akkor csak macerásan fog valószínűleg lejönni. Amennyiben garázsban parkolsz az kitolhatja ezt valamennyire.

Drága, fakul, sérülékeny, karban tartani is szopás, nagyon nagy cumi leszedni, 3 év felett nagyobb macera mint feltenni. Akkor már inkább rendes fényezés, és akkor az meg van csinálva, vagy ha védelem kell PPF. Mármint ez az én véleményem.

Szerk.:

Én is körbe jártam a témát, osztottam, szoroztam, meglátogattam pár fóliázó helyet, elmondtam mit szeretnék, mondták hogy akkor inkább ne fólia legyen ha nem PPF.

Én meg inkább egy jóbarátommal lepolíroztam és kerámiáztam 3 lépcsőbe.

Igazából csak arra akarok rávilágítani hogy tudd mit vállalsz. Ha neked úgy okés, akkor hajrá.

[ Szerkesztve ]

(#13040) Vismajor01 válasza FeRRaR1 (#13039) üzenetére


Vismajor01
addikt

Mivel nálunk a szinváltás a cél ezért ppfel nem okés :D

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#13041) FeRRaR1 válasza Vismajor01 (#13040) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Rendben, ha tisztába vagy a hátrányokkal, és tudod mi az ára akkor nyugodtan.

Illetve a kerámia akkor is ajánlott rá a könnyebb tisztíthatóság miatt.

(#13042) Vismajor01 válasza FeRRaR1 (#13041) üzenetére


Vismajor01
addikt

Egyebkent foliaija valogatja. Marmint en beszeltem tobb bolttal/tulajjal a tartossagrol, es azert 3 evet mindegyik birnia kell. Anyum extaxit vett foliaval 9 eve van rajta es persze mar csunya es fakult de a taxifolia nem is a felmillas kategória...

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#13043) Kelecar


Kelecar
aktív tag

Pár kép a hétvégi fékfelújításról a V40-en.

(#13044) Beus0726


Beus0726
újonc

Sziasztok,

Tanácsot szeretnék kérni. Az autó egy Volvo C70 2.0D.

Diagnosztika után mondták a szervizbe, hogy a részecskeszűrővel van probléma, de ők nem vállalnak tisztítást csak cserét és mivel márkaszerviz, így nagyon drága lenne.

Tudnátok ajánlani olyan viszonylag jó áron dolgozó, de megbízható szervizt vagy szerelőt ahol vállalnak részecskeszűrő tisztítást ki-be szereléssel együtt, illetve szükség esetén cserét? ( Pest/Gödöllő/Eger/Jászberény környékén )

Mik a tapasztalatok a tisztítással kapcsolatban? Mennyire érdemes egy 12 éves autónál? ( Úgy tudom még a gyári van benne ) Mennyi időt nyernék vele, mielőtt cserélni kellene? 90%-ban autópályán van használva.

A válaszokat előre is köszönöm.

(#13045) FireFox1996 válasza Beus0726 (#13044) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Azt nem értem, hogy ha 90%-ban autópályán, akkor miért ilyen hamar kell cserélni. Elvileg ki kellett volna pucolni a kormot onnan automatikusan. Nem csak tőled hallottam ezt, hogy sokat autópályázol, és mégis részecskeszűrő problémád van ilyen korán... :W

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#13046) tibor.sz válasza FeRRaR1 (#13039) üzenetére


tibor.sz
tag

Biztos tudnom kéne, de nem tudom. Mi az a PPF?

(#13047) molnarpeter válasza tibor.sz (#13046) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Paint protection film, átlátszó fényezésvédő fólia :)

(#13048) molnarpeter válasza Beus0726 (#13044) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1984 vagy 1997 köbcentis?

(#13049) Beus0726 válasza molnarpeter (#13048) üzenetére


Beus0726
újonc

1997 cm3 és D4204T a motorkód

FireFox1996: 12 éves, de kb csak féléve van nálam. Hiába vigyázok rá, ha az előző tulaj nem tette. Még dízel adalékot is használok. Gondolom annyira le van rakódva benne, hogy már csak a felületét tisztítja.

(#13050) tibor.sz válasza molnarpeter (#13047) üzenetére


tibor.sz
tag

És akkor ezek szerint ez a PPF vastagabb, mint a színes fóliák, illetve az angol elnevezéséből ítélve ez kifejezetten a fényezés megvédésére szolgál? Asszem nekem is ilyen lehet rajta. Átlátszónak legalábbis átlátszó, az biztos. És annak meg más értelme nem nagyon van.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.