Ennyit mutat nálam is pont:
A nívópálca hasonló lent van nálam is.
A használati szerint ez az ideális szint.
Majd keresem én is a rövid nívópálcát, hátha találok az enyémben is.
A D5-re írták, hogy érzékeny a túltöltésre, ott csak 3/4-ig szabad feltölteni elvileg, mert a DPF ha regenerál, nőhet az olajszint, ha jól értettem.
Most, hogy a D4 mennyire érzékeny rá, azt nem tudom. Öcsém szerint az én kocsimban nincs DPF, szervizvezető, megnézte a gépben. Mondjuk ez hihetetlen kicsit, hogy egy 2013-as modellben ne lenne, Euro 5 amúgy.
Kénytelen leszek megnézni ma indulás előtt az olajszintet hidegen, remélhetőleg hozzá tudok férni. Az elektromos olajszint mérőnek annyira azért nem hiszek.
De majd mutat maxot vagy felette, akkor se tudok tenni sok mindent. A szerviz azt mondta, hogy jó így, így ők leengedni nem fognak.
[ Szerkesztve ]
nagyjából minden dizelre igaz, hogy ha sok a városozás és rövidtávozás akkor gázolaj kerülhet az olajba, ezért lehet hogy nem töltik tele, de ha rendesen van használva, akkor semmi gond
Privátot hamarabb észreveszem
Én városban nem sokat használom, napi 100 km-t járok dolgozni, azt országúton teszem meg. Város ehhez hozzájöhet napi 15-20 km, de van amikor csak minimális.
Nem látom rajta meddig van. Jó a szint?
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Ha 70% autópálya, miért akarsz benzinest ? Egy D5 is keményet tud ugrani... és mellé visszatermeli a gázolajat, jah és kurva jó hangja van fordulaton annak is.
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
Vonal, max alatt volt, amikor először húztam ki. Másodjára, amikor néztem és amiről csináltam a képet, azon úgy látszik mintha a vonalon lenne.
[ Szerkesztve ]
Mert vagy euro 6 Diesel vagy euro 4 benzine s kell.ez a T5 jó opció megy és nem drága meg tetszik a v50.
Sziasztok,
kérdés, hogy belső motor burkolat szivacsa cserélhető? Olyat hol lehet beszerezni? Neten nem nagyon találtam ilyet.
1.6 D 109 LE
Másik, hogy a légzsákon a logo ezüst része lepattog. Azt mivel lehet javítani? pl.: króm spray?
Visszapillantó külső oldal tükör műanyag burkolatot hol lehetne venni? Bontó? Újat?
köszi
Szivacs: palmatex és radiátor mögé való hőtükör
Lufi: fólia talán, ha lejött az egész, vagy bontott szépet venni és ezt eladni (esetleg szerezni egy kinyíltat, hátha át lehetne műteni, de az már necces és esetleges nyitásnál nem ideális, ha az arcodba repül a logó )
Tükör: ha egyre gondolunk, akkor bontó, egyrészt a fényezést is megúszhatod, másrészt az jobb eséllyel illeszkedik majd pontosan
[ Szerkesztve ]
V60 pollenszűrő how to: [link] a videó hasznosabb: [link]
Ugyanígy kell az S60 II, V60 II és XC60 esetében is eljárni.
Kb. egy órát vett igénybe, mert nehezen jöttem rá, hogyan kell leszedni a nagy biztosítékdobozt; megoldás: a tetejénél húzni kell kifelé, a fenti videó ezért jobb. Utána elég macerás lesz még a pollenszűrőt betuszkolni a helyére, ehhez csak türelem szükséges.
Végül kapott egy Sonax klímafertőtlenítő bombát: [link].
[ Szerkesztve ]
A nívópálcát megtaláltad?
Lámpa mennyire törött, darabjai ha kiestek megvannak? Kauffernél szűk 20k egy új, én megpróbálnám Hüllő Kft-nél javíttatni, ha nem hiányzik belőle.
A lámpamosó legolcsóbban színazonos bontottal pótolható szerintem, ebayen és Facebook csoportokban is érdemes körülnézni.
Fényszórót és lököst ellenőrizd esetleg még, fülek nem sérültek-e.
[ Szerkesztve ]
Nincsen meg minden darabja a lámpának sajnos. Írtam két bontónak is most.
illetve ma még visszamegyek hátha megtalálom a spricni elemét bár ott gondolom valami patent eltörhetett.
a lökös szétpattant, a fülek kijöttek előre de egyben vannak. Azt látszólag is vissza lehet kézzel rakni. Majd kicsit később feszegetem.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Elvittem olajcserére nemrég a kocsit, vettem szűrőket is. 9 éves végig volvo galériában javíttatta az elsőző tulaj. Gyári szűrő volt benne fekete trutymóval borítva amin semmi levegő nem ment át. Nehéz ahhoz a szarhoz hozzáférni, sosem cserélték ki. Gondolom minden alkalommal kiszámlázták
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Galériáról elég sok panasz érkezik mostanában... Én maradok a Volverknél továbbra is, főleg ilyen postok/tapasztalatok után.
Privátot hamarabb észreveszem
Nem kerestem még, elég zsúfolt a motortér.
Merre található kb.? Ha szemből állunk az autóhoz, akkor a motor előtt / mögött; balra / jobbra?
@ (#10919) daninet: Meglehetősen nehéz hozzáférni, rutinos szerelőnek is elmehet vele kb. 20 perce és tippre olyan 15 ezret számláz érte a márkaszerviz. Előtte VW Golfom volt, annál tényleg 5 perces művelet a csere.
(#10922) rayoliviero: Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Ha szembe állunk, akkor a motor előtt és balra, ha jól emlékszem és egészen lent van a motor aljánál.
Szívesen. Nem találtam képet róla a neten. Kíváncsi lennék, hogy a nívópálcán mit mutat neked, 5.9 liter mennyiséggel.
[ Szerkesztve ]
Én sem látom. A normál is zsúfolt, de ez sokkal jobban.
Fentről egyáltalán nem látszik, illetve nem hozzáférhető. Egyébként ugyanott van állítólag ahol a normál D5-ökön. Én sose néztem, csak olvastam, illetve egyik csoporttag fotózta vezérléscsere közben, hátha ez segít: kép.
[ Szerkesztve ]
Jövő héten megy szervizbe az enyém: vezérlés és generátor ékszíj cseréje; első és hátsó lökhárító fényezése (parkolási horzsolások).
Továbbá tegnap kaptam egy hibaüzenetet, "motorrendszer szerviz szükséges" előtte rendesen megtapostam Power módban; később eltűnt az üzenet, de ma egy padlógáz után ismét megjelent.
Mi szokott ez lenni, van esetleg infód róla? (Tippre a turbószelepet mondanám.)
Turbó vezérlő szelep szokott csatlakozni a Mihályok sorába, V60service-nél halomban áll az új
Csináltam egy-két képet az őzikés kalandomról. Ma láttam, hogy behorpasztotta az ajtót is.
Szerencsére olyan dolgok amihez nem kell festeni egy elemet se. Holnap beszélek a karosszériással mi a helyzet. De lámpát meg a locsoló takaróját azt szereznem kell.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Szép színe van + Ocean Race. 👍
Keresném tovább a takaróelemet.
@mp: Ebben bízom én is. (nettó 40 K)
Sajnálom.
Most azon gondolkozok, hogy kössek-e Cascot. Azt se tudom, hogy hol érdemes melyik biztosítónál, árban hatalmas különbségek nincsenek köztük. A V60 csoportban van egy biztosítós srác, 32000 Ft a Generali egy negyedévre.
(#10932) molnarpeter válasza rayoliviero (#10931) üzenetére
Nézd meg a kiegészítő biztosításokat is esetleg, hátha van olcsóbb megoldás. Mondjuk azoknál szokott lenni szűkebb limit is, stb.
Köszi a lámpát meg is rendeltem.
Ezt a pöcköt még megnézem bontóknál nem akarok egy hónapot várni.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Nekem félcasco-m van elemi károkra és lopásra 50k/év generalinál. Még nincs garázsom főleg a jégveréstől tartok.
Kb 250e a teljes casco, elolvastam egy csomó dolgot nem fedez használtautóknak.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
Amit kaptam ajánlatot az évi 130 000 Ft.
Generali full casco: törés, lopás, üveg, elemi kár, bennülők balesetbiztosítása, elektroakusztika plusz biztosítás, műszaki hiba assistance. Plusz avulásmentes alkatrésztérítés. Ezt az én használt autómra számolták ki, akkor neked is hasonló lenne. Allianz hasonló áron van, de ott szerintem nincs benne az avulásmentes alkatrésztérítés.
A jégtől félek én is, például Sartin, ahova fogok menni nyaralni, rengeteg magyar autójában nagy károkat okozott a jég. De a múltkor itthon is elkapott a jégeső. Szerencsére az nem okozott kárt. De azóta tartok tőle. Nekem sincs garázsom, és ha menetközben elkap, akkor hiába a garázs.
De tapasztalom még nincs a Cascoval, most kötnék először.
[ Szerkesztve ]
Van sajnos! És jó a tipped Keress rá a hsz-emire, éppen pár hete volt nálam ugyanez. Ha terhelés alatt kapod, majd másnapra eltűnik, akkor 90%, hogy ez a gondja.
Azóta nálam megoldódott: e hét szerdán voltam vezérléscserén, cserélték a turbószelepet is. Érezhetően jobban húz az autó magasabb fordulaton, illetve végre 150 fölött is van ereje.
Nekem 35eFt-ért cserélte Mátrai V60Service Zoltán
[ Szerkesztve ]
(#10938) molnarpeter válasza rayoliviero (#10936) üzenetére
Jut eszembe, esetleg még a smart cascora is érdemes lehet kalkulálni egyet - ha pl garázsban tudod tartani, és nem mész olyan sokat, talán kijöhet kevesebb
Köszönöm, remélem hogy az enyémnek is csak ennyi a baja. (400 ezret szántam az autó rendbetételére, nem szeretném nagyon átlépni ezt az összeget.) Reggel viszem a szervizbe, van még fél év Car Garantie garancia az autón, 30 ezres önrésszel, ha nem muszáj, akkor nem erőltetem a bürokráciát.
Amúgy is gyanús ez a szelep, a legjobb 0-100 7,3 sec volt amit mértem. Illetve autópályán kicsit lassan indul meg. (Előtte egy 220 lovas, 350 Nm-es autóm volt, de csak 1300 kg (Golf GTI); az jobban szedte a lábát.)
[ Szerkesztve ]
A PSA motoros Mondeo-k esetén is a fő mumus a "Pierburg szelep"... Végülis ez a padlólemez
Szinte biztos hogy ez lesz
Egyébként ha ez infó, akkor én a következőkért összesen 334eFt-t fizettem szerdán:
- vezérléscsere
- olajcsere
- turbószelep csere
Ami előtte volt:
- klímakompresszor csere
- klímakompresszor átmosás
- nagyfesz. generátor csapágycsere
- váltó átmosás + olajcsere
Ebből a komp. csere persze ingyenes volt (visszahívás), a többi összesen 270eFt.
Úgy gondolom, hogy most lett kész teljesen (kopp-kopp ), és ennek így kb. 600 lett a vége. Ha a váltó nálad már rendbe lett rakva mostanában, és nincs gond a generátoroddal sem, akkor ok lesz a 400 körüli terv.
Amúgy most jött el az a pont, hogy tervezem elvinni egy padra, szimplán csak kíváncsiságból. Tudtok esetleg ajánlani ehhez korrekt céget, ahol a hibrid hajtás sajátosságait is képes a mérés abszolválni?
[ Szerkesztve ]
(#10942) rayoliviero válasza molnarpeter (#10938) üzenetére
Abban az nem tetszik, hogy mindig el kell indítani. Plusz napi kétszáz km-t megyek, úgy nem éri meg.
Estére - míg töltőn volt - megint eltűnt a hibaüzenet, utána csak villamosan mentem vele egy karikát.
A generátorral nincs probléma, vagy nem tudok róla.
A váltó hidegen kicsit karcosan vált, augusztus közepén viszem a V60 Service-hez, a klíma mosással egybekötve.
Neked mi a tapasztalatod a váltó mosással? Jobb lett, van értelme 90-et kiadni rá?
Ha én padra teszem, akkor csipsz is megy rá. Erről jókat hallani: [link]
(#10940) molnarpeter : Ez, jól gondolom egy és ugyanaz?
[ Szerkesztve ]
[link] elvileg igen Ott leállítás után morgó/szellentő hang, illetve ingadozó teljesítmény/megtorpanás volt a panasz. Elvileg lehet mókolni vele, szűrőt tisztítani és tömítést olajozni, de nem biztos a siker.
Csipsz: V60service csinál volvotune okosításokat
[ Szerkesztve ]
A generátorral nincs probléma, vagy nem tudok róla.
Nekem vásárlás előtti átnézetés alatt mutatta a v60service, hogy hol és mit kéne hallani (ez aztán alku tárgya is lett, mert a kereskedő is jelen volt, és elfogadta a diagnózist), akkor nem hallottam, de vétel után pár hétig még nem volt javítva, és hidegen néha lehetett hallani oda nem illő halk kerepelést, kattogást. Ha nem tudok a problémáról, valószínűleg soha nem veszem észre, csak akkor amikor széthullik. Save módban kapja amúgy a legnagyobb terhelést a generátort, próbáld meg, hogy meghallgatod hidegen, lemerülve, save bekapcs előtt/után, és ha bármilyen gyanús kopogást/kerregést hallasz a generátor környékéről, akkor esélyes hogy csapágyas. A Volvo csak kompletten cseréli amúgy, ha jól rémlik 500kHUF körül, Zoliék szétkaptak párat, és tudják már cserélni csak a csapágyat. Ha széttörik, akkor is tudják menteni, de drágább, és egyáltalán nem biztos (attól függ hogy a törés után mit/mennyire ver szét belül). A csapágycsere még időben amúgy 90kHUF náluk.
Neked mi a tapasztalatod a váltó mosással?
Nálam előtte sem volt semmi gond, de 168e volt az autóban, és nulla infó volt róla, hogy lett e benne valaha cserélve a váltóolaj, így elébe mentem bármilyen problémának, és cseréltettem (+átmosattam).
[ Szerkesztve ]
Köszönöm!
Zegen is csinálnak, 180 K. Ha megtartom, akkor megfontolom. Kicsit számoltam, eddig 84 K már ráment (átírás, olajcsere, szűrők, gumiszerelés, tartalék ablaktörlő).
Még jön biztosan:
- fényezés, vezérlés, ékszíj, minimum 200
- turbószelep legyen 40
- váltó-, kompresszorátmosás 180
- első fékbetét 20-30
Szóval 530+ mindjárt. Kár volt összeadni.
(#10945) Chal: Köszönöm a részletes útmutatót, a következő lemerülésnél meghallgatom. Én most járok 194500 km-nél.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok! Adott egy 2002es v70 d5. Tegnapi nap folyamán kicsit meghúzattam, kb 2-3percig tiltáson mentem vele. Erre kaptam egy hibaüzenetet, es 2500as fordulatnál tiltott az autó. Turbó hűtés után leálítottam vártam 5 percet majd újból indítottam. Eltünt a hibaüzenet, majd hazafelé ugyan ezzel a hibával leállt. Próbáltam indítani de semmi, 300km-t írt a komputer. 3-4 indítózás után leugrott 150km-re. Gondolom haldoklik az üzemanyagszint érzékelő. Hazavontattak, rátankoltam, majd behúztak de ugyan ezzel a hibával indúlt be. Esetleg valami tipp? Tudom diagra kell dugni csak jelenleg nem ér rá akihez szoktam vinni.
Élőre is köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."
2-3 percig tiltáson? miért?
Privátot hamarabb észreveszem
Diagot kéne rátenni.