Szerintem a 25 km azért már elég jó táv egy dízelnek. Főleg úgy, hogy azért ezek az autók már korrektül bemelegednek viszonylag rövid időn belül télen is. Ordító telek nincsenek tartós tizenfokos mínuszokkal, szóval szerintem napi 50-60 km ingázásra tökéletes. Én átlag 70 kilométert megyek egy nap oda-vissza, de ha besokallok a várostól, akkor hazafelé inkább körbe megyek az M0-n, az csak hazafelé 80 km. Plusz befelé 35, az már 115. Szóval csak a munkába járás évente 10-12 ezer kilométer - és akkor még csak dolgoztam Olyan 20-30 ezer között szoktam menni egy évben cakli-pakli.
Amivel szerintem nagyon sok minden megelőzhető minden autónál, az az, ha figyelsz rá. Ha tankolásonként azért rámérsz a guminyomásra, ha nem ordít folyamatosan a zene bent, hanem néha ráhallgatsz menet közben, vagy miután beindítod felnyitod a géptetőt és fülelsz. Ha pl szar úton, vagy fekvőrendőrökön figyeled, hogy koppan-e valami a futóműben. Ha 2 hetente ránézel a folyadékszintekre, figyeled bent a vízhőfok jelzőt és így tovább. Ennél többet úgysem tudsz csinálni, szóval ezt ki kell maxolni Én mondjuk gondolkodom egy VIDA-DICE kombón is, de elsősorban azért, mert érdekel a diagnosztika része.
A részecskeszűrőhöz nem nyúlnék, csak ha gáz van vele. A hajtás folyadékait 50 ezrenként lecseréltetném, nálam most olajcserénél lesz esedékes. Egyébként biztosan van benne részecskeszűrő? Mert 2005-2006-2007-ben már 2 féle dízellel lehetett venni ezeket, a 163 és a 185 lovas változatot is lehetett kérni. Előbbiben nem volt még részecskeszűrő, az én 2006-os évjáratúmban sincs.
Leállítás előtti járatás szerintem is max fél percig, de egy átlagos út után nem szoktam várni semennyit. Van benne egy olyan funkció (a tiédben is), hogy ha úgy érzékeli, hogy túl meleg a motor/turbó (valamilyen jeladók alapján - gondolom), akkor leállítás után még járatja pár percig a hűtőventillátort - nálam rendszeresen csinálja nyáron.
A kifújó hang, és úgy alapból a karakteres turbó hang a D5 motoroknál alap. Meg kell szokni, illetve nekem nincs vele különösebb bajom, kifejezetten tetszik.
Itt csekkolhatod, ez egy full egészséges motor/turbó hang D5 esetében:
[link]