- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Viktor8. #10046 üzenetére
Lesz ott kevesebb kilométerrel is, csak drágábban
Összkerékre ha nincs égető szükség (embertelen emelkedő az egész utca otthon, stb), inkább hagynám, de az automatát meglépném én is. Hiába a sok km, ha autópálya, akkor kisebb eséllyel van elhasználódva az olaj és a lamellák, mint városban - viszont 100 ezrenként egy powerflush vagy 60 ezrenként a sima leeresztős "frissítés" ajánlott. Átvizsgálásnál egy csepp olajat leengedve fehér papírra/zsepire annak színéből lehet következtetni a váltó állapotára, de menni kell egy változatos próbakört is (hidegen-melegen, finoman-agresszívan), nehogy rántson valahol. Váltóolaj hőmérsékletéből is lehet következtetni az állapotra. R-Designt két lökössel és tetszőleges felnivel le lehet zavarni bontásból, kérdés, megéri-e a szállítás, ha nincs a közeledben alkatrész.
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
Viktor8. #10046 üzenetére
Sok kilóméteres? Az mennyi? Miért baj? Jobb egy tuti tekert kevés km-s? Egy manuális váltót se feltétlen olcsóbb javítani, kettőstömegű stb mint egy automatát. Vásárláskor arra kell figyelni, hogy szépen járjon a motor, szépen intézze a váltó a dolgát. Az autó pedig tetszen neked. Nincs tuti vásárlási tipp, bele lehet nyúlni bármibe, és szerencséd is lehet bármivel.
-
Peti78
őstag
Sziasztok!
Fényforrásokat szeretnék cserélni az autóban. MInden egyes izzót, egyebeket beleértve.
Belülre, valamint a hazakísérőbe valami hideg fényűt szeretnék. A fényszóróba, ködlámpába is hideget, nyilván azt figyelembe véve, hogy ne égesse ki a szembe jövő szemét, és én is jobban lássak mint a jelenlegi hagyományossal.
Fontos, hogy E-jelzés legyen, és ne vágja hanyatt az elektronikát.
Az alany 2001 T5.
Mit/honnan ajánlanátok? -
Viktor8.
tag
Sziasztok! Jövőév közepén szeretnék vasárolni egy 2011-2012-es évjáratú S60-at D5-ös motorral, Summum felszereltséggel. Kb 13000 euróért. Mire kell odafigyelni vásárláskor? Kézi váltósat szeretnék venni, de amint látom nagyon kevés van belőle, kicsit félek az automata váltótól a helytelen karbantartás miatt. Viszont örülnék az AWD-nek , de azt vettem észre, hogy kézi váltóval nem nagyon van, csak automatával. Plusz tetszik az R-Design esetleg valahonna egy full bodykit beszerezhető ehez az évjárathoz, vagy felejtsem el az egészet?
Igen tudom, hogy a futóműve is feszesebb plusz ültetve is van, meg ilyen apróságok. De sajnos az R-design-ból kevés van eladó D5-ös motorral, ami van az vagy sok kilóméteres vagy nincs benne elektromos ülés. Igazából optika nélkül is tetszik, de hát na
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #10035 üzenetére
Elvileg nem nagy történet (S60-nál is kb. csavarra pontosan ugyanez a dolog).
"...mennyi idore tervezel az autoval."
Na erre nem tudok mit mondani. Most egyelőre kicsit pikkelek a "kisasszonyra". -
N0rthF4c3
tag
válasz
tibor.sz #10041 üzenetére
Gondoltam, hogy ez lesz a válasz, hiszen szerintük nem is kell cserélni.
Én meg azt mondom, hogy illik lecserélni a difikben is az olajat és a haldexnél van egy szűrő is, amit cserélni szoktak. Van egy youtube videó sorozat, amin a forma lecseréli már a P3-as XC70-en a hajtás összes folyadékát, meg az automata váltóét is otthon a garázsban
Illetve egészen pontosan az automata váltót kvázi csak frissíti, át nem mossa, de szépen mutatja átlátszó flakonban, hogy alakul az egyes fázisok után a folyadék színe. Korrekten, alkatrész cikkszámmal, teljes munkafolyamattal mutatja. Asszem valami 60 ezer kilométer van az autóban. Tökéletesen látszik az, hogy mindenhol retkes az olaj. Értem én, hogy ék egyszerű egy hátsó difi, de az élettartam olajok már annyiszor megbuktak, hogy én biztosan cserélném mindenben.
Nyilván sok mindentől függ az is, hogy milyen terhelés éri az egyes részegységeket, mennyire volt nyúzva az autó, mert sokan szeretnek csapatni is az AWD-vel. Ha normál körülmények és terheléssel használják, akkor valószínűleg hosszú életű lesz, de ha ki van taposva a lelke a Tesco parkolóban, ha leesett az első hó, akkor azért nem szívesen lennék következő tulaj
Én ma kíváncsiságból rápróbáltam az enyémre többször is padlózva indulással, szerencsére semmilyen rendkívüli hangot nem hallottam, az első kerekeknél csak nyekkent egyet a gumi, és már kapcsolt is az összkerék.
-
tibor.sz
tag
válasz
TheMarci #10040 üzenetére
Itt valaki ajánlott egy százhalombattai céget, most nem jut eszembe a nevük. Ők 90.000 Ft-os ajánlatot adtak 12 liter Mobil olajjal (ami tudomásom szerint a Volvo gyári automata váltó olaja). A gödöllői váltódoktortól nettó 60.000 ezres ajánlatot kaptam. De állítólag ők is átmossák a váltót is.
Más:
Az előző hozzászólásokban volt szó az összkerékhajtás karbantartásáról, az olaj cseréjéről. Mivel engem is érint a dolog - egyelőre semmiféle hiba nincs, csak nem is szeretném, ha lenne - ezért kértem ajánlatot márkaszerviztől is. A következő választ kaptam, idézem:
"Amiben folyadékot lenne értelme cserélni, az a Haldex rendszer. De ha nincs vele baj és működik, akkor nincs értelme. Ott van egy pumpa, ami kapcsolja az összkerék hajtást szükség esetén. A többi helyen mechanikus alkatrészek vannak csak, azokban nincs értelme cserélni, mert nem befolyásolja a műkődését. A Haldexben a folyadék csere kb 30eFt. De ennek cseréje sem fogja befolyásolni a rendszer működésést. Ha valami tönkre mehet, az a pumpa a haldex rendszerben, de akkor szöveges üzenet kap a kijelzőre. Annak cseréje kb 160.000Ft".
Na, most ezek után legyen okos az ember. Ez kb. olyan, mint hogy szerintük az automata váltóban sem kell olajat cserélni... -
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #10030 üzenetére
Ha kicsit is gyanus a toronycsapagy, akkor erdemes lehet kicserelni, mert a munkadija a cserenek se ket filler. Kerdezd meg mennyi egy csapagycsere naturban, mert ha nincs hely es ki kell bontani mindent, mintha kompletten cserelned, akkor erdemes meglepni most. Persze ez fugg attol is, mennyi idore tervezel az autoval.
-
kelekyle
őstag
válasz
BigBlackDog #10027 üzenetére
Szabad... megy az állandó riogatás, hogy jajj a Zsu meg a Kovács átbasz és hamis szart ad el... Én információim szerint nem egészen.
Én Bárdiban szoktam vásárolni mert van maxos kedvezményem, így a teljes kedvezménnyel kb. 5, max 10%-kal olcsóbb, mint a Zsu vagy a Kovács. Más a modell. A Zsu meg a Kovács alapból megadja mindenkinek és kicsi haszonkulccsal játszik, míg a Bárdi is megadja azt a kedvezményt de nem mindenkinek, függ a vásárlás éves mértékétől és nem publikusak. Persze, ha betérsz egy Bárdiba/UNIXba és úgy akarod megvenni, hát az nem túl okos... szerintem mindenki fel tud keresni egy-két ismerőst, akinek van Bárdi kedvezménye. -
TheMarci
addikt
Valaki kérdezett Fehérvár környékén automataváltósokat korábban itt, én ma voltam náluk, átmosás + olajcsere.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10030 üzenetére
Én gumiágyat cserélnék. Azért mert az potom tétel úgymond és pár évente úgyis cserélni kell. A toronycsapágy azért viszonylag ritkán megy tönkre, de ezt pl szétszedésnél, ha már úgyis ki van szedve a rugó, meg a gátló - lehet ellenőrizni. Persze kérdés, hogy mennyi ideig tervezed használni az autót. Ha még jó pár évet, és találnék vmió jó árú csapágyat, lehet kicseréltetném azt is.
-
N0rthF4c3
tag
Pont a napokban néztem meg, de abban nincs szó ilyen hangról.
A hajtás összetevőkből adódan kb ilyen gondok lehetnek, ami miatt gond lehet az összkerékkel:
lefogazott szöghajtómű
tönkre ment haldex pumpa
teljesen beállt haldex a mocskos olajtól
hátsó difiÉs akkor végülis még ide lehet írni bármilyen elektronikus/jeladó jellegű hibát is
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10028 üzenetére
Nem, az szerintem nem. Ugye a rugónak annyi, a lengéscsillapító egyik oldalon már érezhetően gyengébb volt. Ráadásul jobb oldalon már cserélve volt egyszer a gátló, szóval elvileg (meg gyakorlatilag is valami) féloldalas. Tehát gátló és rugó cserés mindenképp.
Viszont ha már ott vagyunk, elgondolkoztam, hogy toronycsapágyat is cseréljek-e. Nem ropogott, nem recsegett, egyedül végállásban volt egy kicsit gumis nyöszörgése valaminek hidegebb időben. De elvileg ez sem vészes, az'ondják.
Ha érzésre nem volt gondja a toronycsapágynak, akkor szerinted nem érdemes piszkálni és menjen vissza a régi? Gumiágyból és porvédőből is mehet vissza a régi, ha nem lyukasak, szakadtak?
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10027 üzenetére
Toronycsapágy is kampó? Komoly menet lesz akkor ez így. 2 gátló, 2 rugó, 2 gumi ágy, 2 toronycsapágy... Kétszázezer körül van az alkatrész...
Én emlékszem, hogy a zsu-nál rendeltem meg őket valami nagyon akciós áron... Vissza is kerestem neked, 2012-ben 25 ezer volt/db a sachs gátló.
Akkoriban kértem árajánlatot szintén tőlük a toronycsapágyakra és a gumiágyakra is, arra azt írták:
Sachs csapágy: 18.500 HUF/db
SNR csapágy: 26.000 HUF/db
Sachs gumiágy: 4.500 HUF/db
BOGA gumiágy: 5.125 HUF/db -
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #10025 üzenetére
Alapvetően 45e Huf körül van darabja (nem márka, de Volvo szervizben és sok egyéb helyen is), csak Kovács Autónál találtam ilyen árban. Tőlük szabad rendelni, megbízhatóak?
Kialakításra teljesen ugyanaz, mint a gyári és többen mondták már, hogy szerintük a Sachs a gyári beszállító. De akkor valószínűleg Sachs lesz gátlóból, meg toronycsapágyból is (ha találok).
(#10026) N0rthF4c3: Köszi a tapasztalatmegosztást!
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #10018 üzenetére
Arra emlekszem, hogy valaki vett talan Passatba vagy mondeoba B4-et es helybol szarabb volt, mint a gyari, amit valtott. Akkor volt is rola diskurzus, hogy hat mind ilyen es nem szabad venni B4-et. Nehez ugy ez, mondjuk 26-ert be lehet vallalni a Sachsot, azt hittem dragabb.
-
BBalu
csendes tag
válasz
Easyrider929 #10020 üzenetére
Szia!
Pont nálunk is aktuális, 4db hszt kellett volna visszaolvasni a válaszra
-
Easyrider929
újonc
Sziasztok,
Van 2005-ös 2.5t S80 Volvóm. Valószínüleg nem működik az összkerék. Ismer valaki olyn szervízt, ahol értenek hozzá és megfizethető?
Köszi -
BBalu
csendes tag
válasz
BigBlackDog #10017 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #10015 üzenetére
Szóval felújítás kb. 30-35e Huf lenne (párban). Új, Sachs (ami eléggé hasonlít a gyárihoz és elvileg gyári beszállító is) meg 26e Huf/darab a Kovács autónál. Ha abból indulok ki, hogy a gyári 100-150e kilométert kibírt, akkor újat vennék (felújítottra 40-50e kilométert láttam becsülve). De van 37e Hufért "Bilstein (BI22-155344) Gázos (B4) lengéscsillapító" is Bárdinál. Ki mit tenne?
-
BigBlackDog
veterán
Ha nem márkaszerviz, akkor hirtelen három szerviz jut eszembe Budapest környékén, akik kifejezetten Volvóra specializálódtak;
- Auto Seres Kft.
- Udvari Automobil
- Volverk Autó (ők Diósdon vannak)Első körben körbetelefonálnám őket, hogy ki mit mond a problémára.
-
BBalu
csendes tag
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #10014 üzenetére
Bíztató.
Volverknél még korábban mondták a Sachsot (gyári kva drága állítólag), mint jó minőségűt és talán a Monroet említették még, mint olcsóbb (kb. feleannyi) és elfogadható minőség (de ahogy kivettem, ez már nem annyira volt ajánlott).
(#10013) molnarpeter: Dobtam két mailt a két budapesti cégnek, kíváncsi leszek a válaszokra.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #10011 üzenetére
sajnos az utángyári gátlóktól se kell csodát várni, 2-5 év között van a kihordási idejük
"sacc"-ra panaszkodtak többen is, hogy 2 évet bírt, aztán annyi.
részben ezért is vettem anno az alfába konit, mert az legalább tartós, nyilván a Volvókába kevésbé való -
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #10011 üzenetére
Mondjuk rugóból én képes lennék bontottat venni
Van két cég is Bp-n, ahol felújítással foglalkoznak - egy árajánlat kérést megérhet. Valamelyik nagy márka technológiája emlékeim szerint, minőségtől nem félnék.
-
Johnny_vT
senior tag
A napfénytető szerelés avagy igazításra ma végre összejött rá az idő és az akarat. Korábban nem volt teljesen síkban a tetővel. Ezt sikerült most rövid idő és egyetlen csavarhúzó segítségével orvosolni. A videót osztani ér, hátha másnak is van hasonló problémája. (Volvós facebook csoportban másnál is láttam hasonló gondot, ezért sejtem, hogy nem egyedi.) Videó itt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #10010 üzenetére
"Rugó törött" > Yep, talált.
Felújításnak utánalesek, bár valamiért inkább az újat preferálom (nincs tapasztalatom, hogy felújítás mennyire tartós).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #10008 üzenetére
Nem tudom, mennyi az új gátló, de felújíttatás nem opció? Akkor tudják esetleg "sportosítani", stb igény szerint. Rugó törött, hogy cserélnéd?
-
troll81
addikt
válasz
BigBlackDog #10008 üzenetére
szia en se terveztem semmi ilyet de ez a szett minden penzt megert nekem.ha lesz mert lesz tavasszal uj auto azonnal cserelem ilyen b12 szettre
nagyon jo konfortos az ara sem veszees
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #10005 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, de akkor pontosítanék
. Nem azért akarom cserélni, mert ültetni akarnám, vagy keményebb kéne, szimplán csak új, gyári karakterisztikájú és minőségű rugó-gátló szettet akarok alárakni elől (a mostaniak már 11 évesek és az egyik oldalt érezhetően elfáradtak, szóval cserések). Tehát, akkor most már így nyugodtan folytathatjuk a a "felesleges buziskodást".
-
troll81
addikt
válasz
BigBlackDog #10005 üzenetére
Itt nezelodj lehet talalsz hozza jo aron komplett szettet en is itt vettem az enyemet.volvo
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #10005 üzenetére
egy Bilstein B12 szettet rakj bele, különben csak felesleges buziskodás az egész
-
BigBlackDog
veterán
Úgy tűnik, hogy karácsony előtt meglépem az S60-nál az első lengéscsillapító és rugók cseréjét. Kérdés, hogy mi kerüljön bele? Gyári beszállító melyik gyártó?
Lengéscsillapítóból egyelőre a Sachsot néztem, rugókból Lesjöforson akadt meg a szemem (bár ahogy látom, rugóból is van Sachs).
-
aneda
senior tag
válasz
rbalint88 #10003 üzenetére
Mire Bp belvárosából ki lesznek tiltva az EU5 autók, addigra már kétszer le lehet amortizálni egy D5-öt.
Ha nincs kifejezetten ellenérv a dízel ellen, szerintem jó választás egy 5 hengeres dízel akár automatával.
Az egyéb motorokhoz szerelt Powershift szerintem is kerülendő. -
rbalint88
addikt
válasz
Mr. Tuty #10001 üzenetére
Unokatesomnak v60 d3 geartronic van, igy altalanossagban a v60-rol irnek elsosorban. Ez egy nagy kiterjedesu kompakt auto. Gyakorlatilag egy otajtos focus/astra/ golf helykinalatat tudja lehelletnyivel nagyobb csomagtartoval. De a csomiba 4darab kereket mar nem tudsz berakni peldaul, ulest kell dontogetni hozza. Engem zavar, hogy rossz uton jonnek nyiszogasok az utasterbol, illetve az tipushiba, hogy a rolo nagy uthibakon elobb-utobb felcsapodik. A vajbor csunyan oregszik, ha uj koratol nem volt kezelve, apolva.
Ha DCT jelzesu valto van benne, akkor az bizony powershift, attol meg tavol tartanam magam... 5-700ezer egy kuplungcsere es nem nagyon van ra szakmuhely, muszaj markaszervizben csinaltatni. Annyiban mas kb a fordos es a volvos valto, hogy “kremesebb” programot irtak a volvokra. Csak akkor mernem bevallalni a powershiftet, hogy ha markaszerviz is ament mond az allapotara es meg jo darabig nem kell hozzanyulni.
Ezekben a benzinmotorok mar ford ecoboostok, nem a regi jo kis 5hengeres volvo egysegek. A 2.0 viszonylag problemamentes, az 1.6-os a fordokban neha szeret kigyulladni.
Ha mindenkeppen V60-at akarnek venni, en facelift utani dizelt keresnek, ami mar euro6-os. Annak mar csoves traktorhangja lesz, nem a szep othengeres folyaminaszad oblogetes, cserebe jo ideig hasznalthatod bp belvarosaban is es rendes automata van hozza, azokhoz mar talan csak a 8gangos volt. -
Mr. Tuty
csendes tag
Sziasztok!
Egy fiatalabb autó vásárlásán gondolkozunk és szóba került, hogy Volvora, azon belül v60-ra váltanánk (2012-2013 körülire), mindenképpen benzinesre és T5-re legalább.
Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy a Powershift váltókkal milyen tapasztalataitok vannak? Mennyire tartósak? (200e-300e km? vagy kevesebb?)
Próbáltam a neten utána kutatni a témának de igazából főleg annyit találtam, hogy a Fordokba szerelt Powershiftek problémásak, viszont a Volvo fórumokon - amiket megtaláltam - inkább szoftveres jellegű problémák voltak említve - melyek frissítéssel orvosolhatók -, plusz mindenhol a Fordos problémákat emlegették, ami fura, mert bár a Ford és a Volvo másnak nevezi őket elviekben ugyan az a Getrang váltó került mindkettőbe: 6DCT450. (Mondjuk egyik fórumon olyat is olvastam, hogy a két gyártó számára gyártott váltó kialakításban van valamelyest eltérés, erre "hivatalos" bizonyítékot azonban nem tudtam találni.)
És bár az autó maga nagyon tetszene egy kicsit elbizonytalanított ez a váltó dolog, hogy megéri-e egy ilyet váltóval szereltet bevállalni?Köszönöm a válasz(oka)t!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nyaralás topik
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Külpolitika
- sziku69: Szólánc.
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ASUS 18W USB ADAPTER
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest