Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peti78
őstag
válasz
Johnny_vT #9097 üzenetére
Nézesd át!
Ajánlom figyelmedbe eme írásomat.
Egy éve vettem. A CEM már akkor is zárlatos volt, mert a zúgás megvolt. Ha átnézetem, ez kiderült volna, és ez jelentős alkupozícióba helyezett volna a vétel során.
Ebben a hszben találsz árakat is, erre számíthatsz(#9094) xEon1337 Mi volt az ami miatt "nem keltett bizodalmat"?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Johnny_vT #9097 üzenetére
Szerintem egy alapos átnézés szervizben nem árthat. Ha 150e km van benne, akkor emlékeim szerint nemsokára esedékes lesz a vezérléscsere. Ez saccra 100-150e Huf között lehet szerintem (legalábbis D5-nél). Kis szerviz (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő csere) Volvo specifikus szervizben 65e Huf körül volt, márkaszerviz 100e Hufos ajánlatot mondott szóban rá.
Amit érdemes szerintem megnézni a szokásos dolgokon (motor, fék, futómű, váltó, motortér legyen száraz alul-felül) kívül; ablakemelők, központi zár, állófűtés (ha van), tolatóradar, fényszórómosó (ha van, halogénnél nincs), ülésfűtés, elektromos kütyük. Dízeles S60-nál találkoztam olyannal, hogy minden működött, de ha bekapcsoltam az ülésfűtéseket és a hátsó ablak fűtés, elment a rádió világítása.
Hifi témában; nálam HU650 van. Minőségre szerintem nincs gond (azért vannak jobbak is, de átlag felett van), fontosnak inkább azt gondolom, hogy legyen pl. AUX, hogy külső forrásból is tudjál hanganyagot rátolni. Egyéb esetben kicsit macerás, ahogy olvastam, legalábbis át kell gondolni, ha szeretnél fejegységet cserélni és nem akarsz funkcióveszteséget (pl. tolatóradar csipogás és kormányvezérlés megtartás).
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
molnarpeter #9095 üzenetére
(#9095) molnarpeter: Ah, tényleg! Köszi, rejtély megoldva
Általános elméleti kérdés:
HA veszek egy 2.4i S60-ast 5500 euróért, igazolt 150ezer kilométerrel, 1. német tulajtól, mekkora összeget tegyek félre a vásárlás utáni szervizre (kopóalkatrészek, folyadékok, stb)? Mondjuk, hogy minden pöpecül működik benne, tehát funkciójában hibátlan. -
Johnny_vT
senior tag
válasz
molnarpeter #9095 üzenetére
Ah, tényleg! Köszi, rejtély megoldva
Szerk: őőő ez nem tudom miért maradt itt, hiszen ezt a kommentet szerkesztettem és úgy született a felső. Ha jár erre moderátor, törölheti.
-
Már fent van pár hónapja.. amerikai modell, valami kiegészítő kijelzővel.. bennem nem keltett bizadalmat. Amúgy emlékeim szerint először olcsóbban hirdette (2.5M rémlik), aztán valamiért megemelte az árat.
Ha holnap le kellene cserélnem a C30-at mondjuk 8 millióig bezárólag, bajban lennék, nincs semmi, ami tetszene és megfelel a "minimális" elvárásaimnak. Majd talán a jövőre megjelenő Mazda 3 vagy az új Toyota Auris lesz érdekes, sajnos egy normálisan felszerelt XC40 is 13 millió és HUD-ot nem is lehet bele rendelni, ez meg nálam már kizáró ok. Lesz egyáltalán a kisebb Volvóból valami, amit anno az XC40 concepttel együtt mutattak be?
-
Johnny_vT
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
Az S40-et muszáj lesz kipróbálnom személyesen is, mert bár külsőre az jön be jobban, tényleg Focus-platformon van, ami a szedán formával eléggé behatárolja a méreteit... :/
BigBlackDog-nak külön kösz a blog linkjét, nagyon részletes. Ami elsőre feltűnt, hogy a hangrendszer elég ellentmondásos. Jó is, meg nem is, de igazából tök jó, viszont akkor mégse. Szintén magamnak kell meghallgatni
A használat egy elég érdekes kérdés. Őszintén legjobb lenne egy kis benzines és egy nagy dízel, de két kocsit nem tudunk fenntartani. Szóval alapvetően az idő nagy részében városban használnánk (mióta közelebb költöztünk a munkahelyhez már nem is kell minden nap autóval járnunk, jó időben simán lehet bicajozni), emiatt a dízelt élből elvetettem. Viszont kb. 2 havonta letolunk egy Németország-Magyarország vagy Kelet-Német-Nyugat-Német távot, ami után nem mosott fosként akarunk kiszállni a kocsiból. Meg nem bánnánk, ha a buszok szélárnyéka nélkül is könnyen suhanna a hajó [mérges tekintet a jelenlegi F Astrára].
Tehát maga a felhasználás nem indokolná feltétlenül az S60-at, de ugyanúgy az S40 sem all-round jobb annál. Röviden összefoglalom magamnak, aztán javítsatok bele:
- minőség mindkettőnél fasza
- kényelem S40-nél fasza, de az S60 még faszább akár a mindennapokban is
- kisebb méret, mozgékony felépítés miatt az S40 városba tökéletes(ebb)
- bálna méret, nagyobb kényelem miatt S60 hosszú utakra jobb
- mindkettő szervizelése költséges (eddig Lexus IS 250-re pályáztam mielőtt meglódultak a költözésünk költségei, szóval ezen a ponton nem akadok fenn)
Ja igen, 6000 euróig keresek kocsit
Ha meg sokáig döntésképtelen leszek, akkor visszatelik a malacpersely és jöhet újra a Lexus-vadászat
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Atomgeszi #9088 üzenetére
MK2 széria eleji, facelift előtti, még a nem színre fújt csíkokkal. 2004-től színre fújtak, illetve mások a lámpák.
Van 6-os auto is 2004-től, illetve 5 vagy 6-os manual. De szerettem ezt az autót
Veszek egy R-t rohadjak meg
Beszámíttattam az S80 V8-ba.
Haza hozta az asszonyt és a piciket a kórházból mikor a V50 nem indult (cella zárlatos akksi) ez volt az első kocsi amiben ültek. Sebesség rekord, vezetési élmény, kényelem. Szintén rekord, Calais - Sopron alig több mint 8 óra alatt egyik este, Németbe szinte végig 230 felett. És bírta, nem rinyált, nem hibázott. Ez az autó hiányzik a legjobban meg az XC90. Nem mint ha az S80 V8 sz@r lenne, de ha lenne rá lehetőségem 5 Volvóm lenne
S80 V8
XC90 V8
V70 R
C30 T5
P1800S -
aneda
senior tag
válasz
Johnny_vT #9085 üzenetére
Nagy kérdés mire akarod használni?
Város: S40
Országút, autópálya: S60FeRRaR1 elég jól összefoglalta a különbséget.
Az S60/V70 fordulóköre tényleg bazi nagy, városban zavaró tud lenni, ill. a rettenetes holttér is az A-oszlopnál.
Azt tudni kell hogy van fenntartási költsége szépen egy S60-nak, a Volvo árak nem VW szintűek.
Mennyit szánsz az autó vásárlásra? -
Atomgeszi
nagyúr
válasz
FeRRaR1 #9086 üzenetére
Melyik évjárat volt neked V70-ből?
Én is nagyon szemezek vele. Csak az 5 sebességes automata elég zsákbamacska.. A 6-os váltó, meg ugye csak az újabb V70-be van. Az meg már a kereten kívül van..
Kézit meg meguntam már kapcsolgatni.
Szóval Én kéziről, biztos, hogy automatára váltanék.
Fel is dobott kemény 5-6 db-ot a HAHU..
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Johnny_vT #9085 üzenetére
Ajánlom ezt az oldalt átolvasni, elég sok dolog össze van szedve. Egyébként napokban szeretném a saját tapasztalataimat egy logout bejegyzésben is megosztani, de kérdezz nyugodtan, ha van konkrét kérdés!
Én egy 2007-es D5 S60-t hajtok, az S40-el szemben inkább a nagyobbat javaslom én is. Felszereltség témához;
- Beépített telefont nem erőltetném, úgyis külön sim kártyával működik és viszonylag körülményes a használata.
- Beépített navigációt is hanyagolnám.
- Összekerékhajtást is kerülném.
- Automatából csak a 6 sebességeset vállalnám be.
- Ülésfűtést mindenképpen javasolnék, különösen a félbőr vagy bőr ülésekhez.
- Talán a egy ideig még a tempomat és a kétzónás automata klíma sem volt alap, de ezeket biztos nem nélkülözném.
- Többi extra igény szerint jöhet.Fordulókör valóban nem kicsi, azonban én egy UFO Civicből átülve nem éreztem, hogy nagyobb lenne a megszokottnál. Városban is el lehet terelni, értelemszerűen nem egy kisautó azért.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Johnny_vT #9085 üzenetére
Hasonló fenntartási költségekkel számolnék azonos motor mellett. Mindegyik 5 hengeres igazi Volvo motor jó. Lehet az a 140 vagy 170 lóerős szívó vagy a 250+ T5, illetve a 2.5T sőt S60-ba a 2.0T is 5 hengeres, nem rég vettünk egy olyan S60-at, 2008-as volt. Nincs gond az S60 városi használatával, egyeseket zavar a nagy forduló köre, de a való életben ez nagyon ritkán jelent problémát. XC90-el is jártam városba, megszokás kérdése.
Nekem volt T5 illetve 2.4i szívó benzines is, V70, az utóbbi V50-ben, ugyan az mint az S60/S40 csak mindegyikből a kombi változat. A T5 a nagy kedvenc, élmény vezetni és nyomni neki, igazi különlegesség, ehhez képest nyilván érződik a majd 100 lóerő hiánya, főleg erősebbről váltottam gyengébbre, ennek ellenére a szívónak is szép hangja és karaktere van, jobban kell taposni hogy menjen.
Viszont az S40 szők hosszú utakra, nem tudsz sok csomagot vinni, több személlyel kényelmetlen is lehet, én pl éppen hogy elfértem benne, magamra állítottam mindent és nagyon a határon voltak a tükrök, ülés és kormány is. Messze nem annyira kényelmes mint egy S60/V70. És itt jön be a képbe hogy az S40 Ford alapú, még az S60 full Volvo. Ez érződik, mert hiába újabb konstrukció az S40, én biztos hogy a nagyobbikat választanám, a kényelem, a minőségérzet, utazási komfort, ergonómia, sokkal kellemesebbé és "prémiumabbá" teszi az együtt töltött időt, értsd a V50 egy A-ból B-be gép volt, tök nem kötődtem hozzá, a V70 egy élmény volt, nem akartam kiszállni, annyira kényelmes és jó vezetni. És a számok nem mutatják meg, ezt ki kell próbálni.
Nem mellesleg még a V70 tartja a családi sebesség rekordot, 245 km/h Németbe. És még ment volna, csak nyúl voltam szerviz előtt, sok cuccal
Általában jól felszereltek, ülés főtés nélkülit nem is láttam még. Nekem ami szükséges az a memóriás fűtött ülés, jobbik gyári hifi, szép állapot kívül belül, park radar.
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Nagy tudatlanság, sok kérdés, előre is elnézést
2004 utáni S40 és S60 modellekről szeretnék többet megtudni. Vagyis igazából mindenre kíváncsi vagyok
- a típusok gyártásával,
- jó/rossz motorjaival,
- megbízhatóságával, fenntartási költségeivel kapcsolatban.Még pár kérdés:
- Napi városi használatban mennyire érződik batárnak az S60 a szemre sokkal kisebb S40 ellenében?
- Hosszabb utazásoknál mennyivel szűkösebb az S40?
- A sorötös (szívó) motorváltozatok tényleg annyira királyak és megbízhatók?
- Felszereltségben mit gondoltok fontosnak és mi az, amire ennyi idősen már inkább ne izguljak?Hasonló árban lévő Accord-dal és Avensis-szel összehasonlítva mit mondanátok az S40-re és S60-ra?
-
r.levente75
addikt
Volvo S40 2007-es autóra hol lehet venni tetősínt ami fogadni tudja a kerékpártartót vagy tetőboxot?
Használt is érdekelne, sehol sem találok. -
haxxika
senior tag
Szétkaptam ma végre az indexkapcsolót - S60 2002.
Hiba előzménye, hogy a refit nem bírom normálisan felkapcsolni, csak teljes állás van, aztán néha le se engedi nyomni csak sokadik erőszakolásra. Továbbá indexelésnél képes volt felkapcsolni a refit is pluszba, valamint ha simán lenyomtam balra az indexet, akkor volt hogy nem jelzett semmi, picit mozgatni kellett és úgy ment, vagy tartani az egészet amíg kanyarodsz....
3db T20 csavar tartja a műanyagot a kormány alatt, az kijön. Azután felfeszíted ujjal a felső műanyagot, akkor szétjön a két elem, majd pedig 2db sima csillag csavart kell kiszedni a kapcsoló felett és alatt, majd pedig kihúzni a kapcsolót, semmi fel-le mozgatás.
Látszódik, hogy van ott vmi olajacska rajta... Letöröltem teljesen, a kis pineket is alatta a fehér műanyagon. A refit mozgató tüskés műanyagon már el voltak hajolva a dolgok kicsit félre, volt egy tartalék kapcsolóm egy V70II-ből de elég ramaty állapotban. A két fehér műanyagot kiműtöttem és átraktam. Azután wd40 papírtörlőre, picit megsimogattam vele, majd összecsavartam és vissza a kocsiba.
Az indexelés végre magabiztosan működik, refi még nem az igazi, de még mindig előrébb vagyok, ha az indexet kell használnom. Előbb utóbb cserés lesz az egész, de már ennek is örülök.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #9076 üzenetére
Na, király, 7 év után csak megtudtam, hogy mi okozza ezt a jelenséget
Köszi!
-
kelekyle
őstag
M56L helyére szerintetek lehet egy M66-ot pattintani ? (S60 2.4b)
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #9076 üzenetére
Változó, mert van hogy indítás után puha, van hogy menet közben az. Az intenzívebb gyorsításokat kerülöm, amíg nincs vezérléscsere.
-
válasz
BigBlackDog #9076 üzenetére
Nekem is keményebb a kuplung egy hosszabb pályás vagy országutas - váltás mentes - szakasz után. Elvileg ez a jelenség normális, nem csak Volvóknál jelentkezik.
Tavaly amikor fékfolyadékot cseréltettem (egy körön van a kuplunggal), utána az első pár száz méteren olyan könnyű volt a kuplungpedál, mint valami friss francia kocsiban, aztán sajnos visszakeményedett a "normálisra".
Azt a habkönnyű benyomást tudnám értékelni dugóban araszolva.. -
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #9072 üzenetére
Csak ráakadtam, itt a harmadik oldal elején írnak róla. Nálam, ha minden igaz, M66-os váltó van és van benne egy "shock load limiter", ami pont azt csinálja -amennyiben jól értem-, mint a Bömiknél a kuplung késleltető szelep. És van olyan, aki szerint emiatt keményedik fel a kuplung is intenzívebb gyorsításnál;
"The stiff clutch after a quick acceleration is normal this is part of the fail safe to protect the clutch under hard driving." - forrás
(#9075) haxxika: Nálad nem intenzívebb gyorsítás, gyors váltások után szokott lenni ilyen?
(#9073) molnarpeter: Köszi a tippet még egyszer!
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #9069 üzenetére
Nekem is változó, egyszer nagyon nagyon vajpuha a kuplung pedál, egyszer pedig elég nehezen nyomom be. Ilyenkor nézek picit, hogy mi történik, de ugyanúgy tudok vele haladni, csak igazodni kell az autóhoz. Más is mondta nekem már a munkahengert, de akkor ahogy olvasom az nem oldja meg a gondot. Napi közlekedésben most sem okoz ez gondot.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9073 üzenetére
Hmm... Erről eddig még nem is hallottam. Utánaolvasva elvileg a T5-ben van, a többiről nem találtam infót. De köszönöm a tippet!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9072 üzenetére
Volvo nem használt kuplung késleltető szelepet, mint a bmw?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #9071 üzenetére
Na, ez nekem új infó, de legalább nem egyedi eset. Köszi a megosztott infókat.
Kuplung nem csúszik, jól érezhető a fogáspontja, nincs gondom vele. Ha nagyon "szőrszálhasogatni" akarnék, akkor talán intenzív, gyors váltásoknál érzem csak, hogy mintha feljebb fogna csak a kuplung, de szerintem ez inkább a lábam miatt van.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #9069 üzenetére
Hello,
kuplung felkeményedés. Ugyanebben a cipőben jártam, de az okára nem tudtam rájönni, sőt senki - 7 év alatt sem. Nekem aktuális volt a teljes kuplung csere, munkahengerrel, lendkerékkel - nem oldotta meg a problémát. Sőt, igazából semmi. Külön a folyadék cseréje sem. Valami miatt ez ilyen, és valóban télen nem érzékelni, a meleg kapcsán jön elő - senki nem tudott rá választ adni. Ellenben megszokható, és csak néha zavaró - cserébe erősíti a combizmokat
Szóval szerintem engedd el a dolgot, ha tudod, - saját tapasztalatból mondom. A lényeg, hogy jó helyen fogjon a kuplung.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9069 üzenetére
Rossz kuplunggal még haza is tudsz menni, ha nem kell megállni, én kivárnék
-
BigBlackDog
veterán
Akkor ismételten lenne néhány gondolatom, amit megosztanék, előre is elnézést a kisregényért.
Múlt hét végén volt Volvóka olajcserén. Kicsit beszélgettem a szerelővel és említette, hogy nem tetőig, csak a harmadik XX aljáig töltik olajjal, mert annál a szintnél lesz jó. Nem teljesen értettem, kicsit csodálkoztam is akkor, de elfogadtam, nem én vagyok a szerelő. Ma hidegen, indulás előtt néztem és pont maxon van az olajszint. Közben rájöttem, hogy a szerelőnél már üzemmeleg volt a motor (mikor beültem az olajcsere után, már középen volt a vízhőmérséklet mutatója), mivel indulás előtt állófűtést is bekapcsoltam, illetve mentem vele a szerelőig 30-40 percet. Ráadásul kicsit be is indították, mielőtt ránéztem ott az olajszintre (gondolom ezzel már felkapta a friss olajat a motor). Szóval remélem nem csak felhígult az olaj, hanem tényleg ennyi volt az oka.
A másik probléma, amit jó lenne szerintem rendbe tenni, az a kuplungfelkeményedés. Pályán, országúton, ha hosszabb ideig nem nyúlok a kuplungpedálhoz, akkor első benyomáskor eléggé kemény és visszafelé is kicsit mintha késlekedve, ragadósan jönne a pedál. Utána rendben van. Érdekes, hogy télen alig tapasztaltam ezt, hidegebb időben is relatív rendben van (pl. ma reggel 15 km pálya után benyomtam a kuplungpedált és nem éreztem, hogy keményebb lenne a szokottnál), viszont tegnap délután már fél-egy perc pálya után is érezhetően keményebb volt benyomáskor. Országúti tempó mellett is előjön, de nem olyan gyakran, viszont álló helyzetben, vagy városi gurulásnál nem nagyon tapasztaltam. De hosszabb állás után, motorindítás előtt is elsőre !picit! keményebb a pedál.
Kuplungolaj csere kétszer is megvolt, légtelenítve lett mind az öt ponton (fékolaj cserével együtt volt). Kicsit mintha jobb lett volna utána néhány napig, de aztán újra előjött. Ami még kuplungpedálhoz kapcsolódik, de lehet, hogy ezzel is összefüggésben van, hogy kuplungpedál benyomáskor, felengedéskor van egy kis nyikorgás, "zacskócsörgés-szerű" hang (mintha valami nyikorgó rugó hangját hallanám). Ha jól rémlik, akkor a szerelő szerint a kuplungpedál ?pozícióérzékelője? (?vagy az abban lévő rugó?) nyikorog, amit meg lehet fújkálni, de nem biztos, hogy segít, cserébe lehet, hogy ártani fog az érzékelőnek.
Szerelőt kérdeztem, hogy mi lehet a felkeményedés oka, de biztos tippje nincs, nem találkozott még ilyennel. Feldobtam a labdát, hogy a munkahenger nem cserés-e? Külföldi fórumokon többen is írtak hasonló keményedésről (illetve egyeseknél recsegő hang is volt) S60-nál és nekik egy munkahenger csere után megszűnt a probléma. Szerinte elképzelhető az is, csak azt találja furcsának, hogy leginkább pályázásnál jelentkezik. Még mondott egy olyan bizonytalan sejtést, hogy a kettőstömegű kicsit ilyenkor bekavar a munkahengernek és amiatt jön elő a felkeményedés -gondolom a pályázásnál lévő tartósan magasabb fordulatszám miatt- de minimális esélyt lát csak, hogy annak a kettőstömegű cseréje megoldaná.
Mindenesetre nem javasolt egyelőre semmilyen cserét, mivel nem látszik, hogy bármi is hibás lenne (nem szivárog sehol sem a kuplungkörből az olaj) és szerintenem várható nagyobb probléma a hibajelenség alapján.
Kérdezgettem még azért a munkahenger cserékről. Ha jól rémlik, akkor a "felső" munkahenger cseréje kb. fél napos meló, 30e + 30e Huf lenne. Az alsó munkahengerhez viszont szét kéne kapni rendesen a gépet, erre egy napot és 60e anyag és 50-60e Hufos munkadíjat mondott, amennyiben helyesek az emlékeim.Amennyiben jól jósolok "a zinternet" tartalmából, a felkeményedést többen is "slave cylinder" cserével orvosolták. Kérdés az, hogy mit tegyek?
1. Cseréltessek munkahengert? Melyik munkahengert kéne? A "slave cylinder" a felső, vagy az alsó munkahenger akar lenni?
2. Hagyjam a cserét egyelőre és ne foglalkozzak a dologgal? Ha nem lesz belőle nagyobb baj és emiatt várhatóan nem fog sehol sem otthagyni, akkor meg tudom szokni a jelenséget egyelőre.
(3. Adjam el a kocsit és keressek egy szívóbenya Hondát?)
A cserétől kicsit félek, mert annyira nem rossz a helyzet és látok rá esélyt, hogy egy szétszedés, majd újbóli összerakás valami el fog "romlani" (hallottam már érdekességeket másoktól). -
haxxika
senior tag
Múltkor valaki tesco-s kiskendős műszerfalápolót mondott. Én kipróbáltam az egyik folton, látszólag eltűntette a szövet részen. Bőr részén pedig ugyanez a márka csak bőrápolós kiskendővel mentem végig. Megpuhult a bőr, nagyon szépen sikerült letisztítani. Egy próbát megér szerintem.
-
lorcsi
veterán
a világos bőr-szövet üléseket hogy a legjobb tisztítani ?
-
setom
tag
Sziasztok!
Külföldről behozott Volvo esetén mi a tapasztalat, le lehet kérni a szervizkönyvet az adott ország szakszervizétől? Ha esetleg érdeklődőknek nem is, de az új tulajnak kiadják?
-
haxxika
senior tag
válasz
haxxika #8982 üzenetére
Erre esetleg tudtok valami tippet?
-
Peti78
őstag
Kezdjük:
CEM zárlat javítás 50.000-100.000
Lengéscsillapító 38.000X2
Toronycsapágy 25.000X2
Hátsó stabilizátor 30.000
Porvédő 8.000
Féktárcsa hátulra 16.000X2
Fékpofa 18.600
Kézifékbetét 12.000
Kormánymű felújítás 100.000+ Aktuális olaj-szűrő csere és gyertyacsere
+munkadíj
2001 s60 T5
+ ami egy év alatt volt.
Vezérlés/olaj 130.000
Lambdaszonda 70.000
Önindító 20.000
Egyéb apró cseprő: 100.000
Ez egy év mérlege. -
FeRRaR1
őstag
válasz
haxxika #9059 üzenetére
Ez egy összetettebb kérdés. D5 motorból láttam már olyat hogy egy literrel több jött le, mint amennyit bele tettek az előző szerviznél. Szinte csak rövid városi utakra használták, és fel savasodott, bele mosta az üzemanyagot a sok hideg üzem, de tisztulni nem tudott, mert ahhoz egy komolyabb pályázás kellett volna... Én inkább azt mondanám hogy a benzines csipegetheti néha csak észrevehetetlen mennyiséget, a dízel meg szinten tartja vagy több lesz, ha nincs nagy gond. Nagyban befolyásolja a hideg indítások és használatok mennyisége, illetve hogy mennyiszer tud rendesen átforrósodni minden.
Nekem egyik sem ette eddig, pedig volt jó pár Volvóm, csak az XC V8, de az napi használatban volt, néha hét személlyel, és eléggé nyomtam is ha úgy tartotta kedvem, khm és hát sokszor úgy
kb 2 deci ráment szervizek között. Igaz egy tömítésnél is gyöngyözött, lehet az is közre játszott, mondjuk annyira minimális volt, hogy a márkaszerviz sem akart foglalkozni vele.
-
kelekyle
őstag
válasz
haxxika #9059 üzenetére
Turbósnál van esély, hogy eszi, szívónál érdekesebb lenne... nekem fogy az olaj, de nem eszi, sajnos a karter tömítés már nem hibátlan illetve a váltó szimering, ott löki ki az olajat szép lassan.
Ez majd a lassan esedékes kuplungcserénél lesz orvosolva, addig meg figyelek. -
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #9058 üzenetére
Mindenki a fórukban írja hogy mennyi olajat eszik meg az autója 1-2e km alatt, én pedig azon csodálkozom, hogy most hiába 14 ezerig elszaladt a km, de nem kellett semennyit utántölteni, és még mindig a maxnál állt a nívón a mutató. Pedig 380 most fordult bele a kocsiba,és eddig max 20 ezrenként volt cserélve.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #9057 üzenetére
Én biztos nem foglak lehülyézni. Castrol Edge 0W 30 A5/B5 amit én használok, ez a gyári ajánlás. Én is gondoltam, hogy áttérek 5W 30-ra, de lebeszéltek róla. Azt mondták ketten is a márkaszervizben hogy még ha csipegetné sem ajánlanák, a vékonyabb olaj jobb kenést ad, alaposabban átjár mindent. Másrészt meg ha fogy, akkor a problémát kellene megoldani, nem olajat váltani (nekem nincs ilyen gondom az S80-al XC néha kért egy rátöltést két szerviz között, pár decit).
Nem tudom nekem még nem csöppent le. Igaz úgy húzom ki elsőre hogy törlöm egyből, majd másodjára is egyből a pappírra fekszik fel. De amikor nem így csináltam se volt gond.
Fura mondjuk, mert a Volvo pont nem egy annyira nagyon fogyasztásra kihegyezett márka, legalább is korábban nem volt az. Illetve a fentieket akkor is tartom, miért vannak hihetetlen magas futású Volvók, gyári olajjal, ha nem lenne jó? Ahhoz tervezték, csak tudják mit csinálnak. Szerintem amit hozzá terveztek, az kell bele, ennyire egyszerű. Még mindig nem találkoztam olyannal, hogy ez Castrolt használt, és tönkre ment miatta. Én is lefutottam egy kört, hogy vegyek e valamit vagy menjen bele amit a szervizbe adnak. Beszéltem olyannal aki 30 éve ott dolgozik... Londoni márkakereskedés csak tudják mit beszélnek, 30 éve alatt kicserélt pár olajat
Félre értés ne essék, nem kardoskodok a sajátom mellett, de még mindig nem látom hogy miért ne lenne jó.
-
#03969024
törölt tag
válasz
FeRRaR1 #9048 üzenetére
Most éppen nem találok olyan adatlapot, amelyen szerepel az API besorolása a Castrolnak, de emlékeim szerint CH, mely 1999-es szabvány. Most CK-4-nél tartunk. A B5 HTHS viszkozitása 2,9-3,5, ez jó a fogyasztásnak, de a kenésnek kevésbé. Illetve egy DPF-es motornál miért ragaszkodnak hozzá? Én már csak azért is utáltam, mert lecsöppen a nívópálcáról...
(Már sokszor megfogadtam, hogy olaj témában csendben maradok, eddig mindig lehülyéztek miatta...) -
belaazallat
addikt
válasz
molnarpeter #9050 üzenetére
Sajna nem.
-
N0rthF4c3
tag
Ja, és a diósdi "volwerk üzemet" csak ajánlani tudom, mióta volvom van, csak Zolihoz hordom.
-
N0rthF4c3
tag
Sziasztok,
tud valaki olyanról, hogy volt visszahívás ülés háttámla kattogás kapcsán Volvo szervizeknél és vhogy megoldották? Nagyon sok helyen írnak róla a neten fórumokon, találtam egy doksit is - mert hasonló cipőben járok. Minden kis apró zaj idegesít az autóban
Annak alapján viszont képtelen vagyok beazonosítani a teendőket, pedig elég sok mindent megoldok, cseréltem már komplett ülés szettet a régi autómban.
Ja, ha már itt tartunk, ha valakit érdekel egy 400 ezret futott V70II még a TDI motorral rendszeresen karban tartva, az jelezze. Nagyon szép kívül-belül, a segge ki volt nyalva 7 évig
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #9052 üzenetére
Turbó miatt. Nem emlékszem pontosan, olyan 76e körül lehetett, már vagy 5-6 éve.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
BigBlackDog #9049 üzenetére
A széria elején a 185hp D5 motorcserék főként vezérműszíj szakadás miatt történtek, én is találkoztam két ilyen eladó autóval még Magyarországon. Mindegyik 50e alatti futással.
Olaj miatti motorcsere..... Szerintem lett volna egy kisebb visszhangja a dolognak.
Márkaszervizek is vettek nagy 200 literes hologramos hordókat hamis olajjal mikor volt a nagy olaj balhé maradjunk ennyiben... Másrészt ott is hallottam már olyanról hogy nem volt lecserélve, vagy nem az ment bele amiért fizettek.
Most már én is mindig megnézem a pálcát csere előtt és után. Illetve a szervizben Castrol van. Csak külön kérésre tesznek mást, ha az ügyfél hozza. Állatlábban valami olcsó lónyálat.
A túlhajtás mint dolog nem kézzel fogható, ha rendes olaj volt benne és be volt melegítve akkor bírnia kell. Az olaj túlnyújtás, hidegen tiprás, nem visszahűtésnek is a turbó látja leginkább kárát. Persze ha felkapja az olajat, és szét forgatja / süti a motort akkor a motor is
Bár Volvónál ilyenről még nem hallottam, csak BMW és Renault fronton. Azt az érzést amikor felpörög a motor, leállítod, és a kocsi tovább pörög, fordulatszámmérő kiakadva.... nem kívánom senkinek, faterral megvolt nekünk Renault Scenic 1.5dci-nél
Még az a szerencse hogy fater észnél volt, azonnal reagált és kirántotta a leálló sávban, sebességbe tette, szépen engedve a kuplungot lefullasztotta. (motor megúszta...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Példátlan a 2 nm-es TSMC node iránti kereslet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Last Epoch
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Milyen videókártyát?
- Akciókamerák
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest