Szerintem ez korrekt, semmi rendkívülit nem hallok... Mindenképpen hangos lesz a motor egy ideig már csak a hideg olaj miatt is...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
N0rthF4c3
tag
Johnny_vT
senior tag
Szépen rotyog
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
k.krisz03
tag
Sziasztok!
Így újoncként lenne egy olajos kérdésem. Tudom, hogy kényes téma, ezért nem akarok vitát generálni, csak kicsit zavart vagyok. Nos, szóval egy 2006-os S40 újdonsült tulajdonosa vagyok. 2.0d, 100kW, D4204T motorkód, 6-os kézi váltó. Gyári ajánlás szerint (és több más helyen is ez van feltüntetve) WSS-M2C913-B jóváhagyású 5W30 viszkozitású olaj való bele. Ez ugye ACEA A5/B5 besorolásnak felel meg. Viszont mivel részecskeszűrős (DPF) ezért C3 vagy talán C2 kellene bele. És ugye B5-öt és C3-at felcserélni DPF esetén nem illik. Akkor hol is van az igazság?
Peti78
őstag
Látom sok PH-s facebook-ozik is D
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Akkor hol is van az igazság?
A kézikönyvben.
k.krisz03
tag
Bizony.
k.krisz03
tag
Sokáig én is így voltam mindenféle járművel kapcsolatban, de most elbizonytalanodtam. Akkor mi az ellentmondás oka?
molnarpeter
nagyúr
DPF-nek a -D végű szabvány a legjobb, az lett alacsony hamutartalomra tervezve, korábbiak nem voltak felkészítve. Ez viszont csak egy irányadó jellemző halmaz, nem történik bevizsgálás, érdemes olyat nézni, ami másik, ellenőrizhető minősítést is tud, pl. Merci vagy VW hasonló (DPF common rail motorhoz való) előírásai. Maguknak a WSS... előírásoknak az egymáshoz viszonyított, elsősorban visszafelé való kompatibilitását meg kell nézni, fejből nem vágom hirtelen a B és D közti átjárást, C helyett biztosan mehet a D...
Ne már.
Ez a baj, hogy minden jöttment jóskapista mond mindent. Hallottam én már olyat, hogy az ürge benzinkutas kamionba való olajjal járatta, mert a színe annak is jó, az autó meg megy vele ... Kinek hinnél, ha nem a gyárnak?? Nagyon szépen levan írva, hogy mi való bele, és sosem veszti érvényét.
N0rthF4c3
tag
Jó reggelt! Vagyis jobbat...
Épp egy szakira várok, aki remélhetőleg tudja kezelni a ma reggeli helyzetet. Az történt ugyanis, hogy lementem az autóhoz, kinyitottam a távirányítóval, felnyitottam a csomagtartót, bepakoltam, aztán az utas oldali ajtót is kinyitottam és onnan indítottam be az autót. Ajtó bezár, elszívtam egy cigit, ülnék be, de MINDEN zár zárva. Felszaladt a pótkulcsért, de semmi reakció, kicseréltem benne az elemet, de szintén semmi.
A zárba fizikailag sem tudom bedugni a kulcsot, ilyenkor lereteszelné magát?
Hívtam egy formát, aki azt mondta, hogy megoldja a problémát, laza 30 ezerért... Agyrém, komolyan...
BigBlackDog
veterán
Csomagtérajtó zárjába sem tudod bedugni a kulcsot? Mintha lenne azon is egy zárnyílás, ami alapból egy műanyag lapkával van letakarva. Milyen kocsi ez?
Asszem, hogy van kétlépcsős reteszelés a Volvóknál...
[ Szerkesztve ]
N0rthF4c3
tag
Közben kiderült, hogy nincs reteszelés, be volt fagyva a külső zár. A csomagtérajtón amúgy nincs zár, szóval az bukó. Úgyhogy nagy nehezen bele tudtam erőltetni a pótkulcsot - gondolom az is segített a dolgon, hogy másfél órán át járt a motor, valamennyire átmelegedett. Úgyhogy felhívtam a szakit, hogy sikerült, de mivel már elindult, korrekt módon felajánlottam, hogy küldjön egy számlaszámot, elutalom neki az üzemanyagköltségét. Nekem esett, hogy miért nem próbáltam meg mindent, meg hogy képzelem ezt, stb. Mondom ember, fél órán át szenvedtem kint az autóval, hidd el megpróbáltam mindent, már rég dolgoznom kéne, de konkrétan téged hívtalak először a főnököm helyett, te meg most komolyan lebaszol? Meg volt sértődve, hogy nem kell neki az útiköltség. Oké, ha nem hát nem, én megpróbáltam. Valószínűleg morci lettem volna, ha elkér 30 ezret a kiszállásért, meg a 2 fújásnyi jégoldóért.
BigBlackDog
veterán
Na, akkor csak vidám lett a vége a történetnek (amennyire a lehetőségek engedték).
"A csomagtérajtón amúgy nincs zár" > Milyen Volver ez pontosan?
Most nézem, hogy második gen V70/XC70 esetén tényleg nem ír a manual erről az opcióról. S60-nál van a csomagtérajtón is egy műanyag lapkával lefedett kulcslyuk.
[ Szerkesztve ]
N0rthF4c3
tag
xc70 2006
k.krisz03
tag
Volt motorkerékpár szerelőként viszont nem hiszek minden jöttmentnek. Ezért is járom körbe a témát, hogy miért van az, hogy egyik oldal (nagyon sok helyről) a gyári ajánlást javasolja, másik oldal pedig a DPF-re hivatkozik. Pl ott van a Vezess TV Youtube csatornáján Gajdán "tanár úr" oktató videója.
FeRRaR1
őstag
k.krisz03
tag
Lezártnak tekintem az olajtémát, a gyári ajánlás szerinti, illetve a Castrol olajválasztója szerinti olaj kerül a motorba.
BigBlackDog
veterán
Jól néz ki. Felszerelése mennyire bonyolult? Csak fel kell pattintani?
BigBlackDog
veterán
Pár sort írnék az elmúlt hét történéseivel kapcsolatban, mivel remélhetőleg sikerült a végére érni ennek a nyűgnek.
Szóval volt az úgy pár héttel ezelőtt, hogy jöttek a durvább fagyok. Néhány hidegebb nap után, az egyik reggel elkezdtem kiállni Volvókával az udvaron. Mivel mostanában csak hétvégente van általában használva, így kb. egy hét állás után volt a vas. Ahogy indultam kifelé, volt egy kicsit furcsább hangja, mint mikor a féktárcsa és fékbetét összeáll nedvesebb időben. Mivel 5-6 méter után sem hallgatott el, csak csillapodott, így megálltam és benéztem előre a kerékdobba. A sötétben (a telefon vakufénye mellett) nem láttam semmi furcsát, nem is volt alacsonyabban az eleje, mint szokott. Szóval kiálltam a kapuhoz és alaposabban szemügyrevettem, mivel a furcsa hang még mindig megmaradt. Akkor láttam meg, hogy a bal első rugó eltört és a hegyes rugóvég a gumi tetején támaszkodik. Szóval álhattam vissza a helyére. "Szerencsére" a rugó hegyes vége felhasította a gumi mintáját és kicsit az oldalát is. És "szerencsére" pont egy héttel korábban lettek előretéve a hátsó, jobb állapotú gumik is. Így megvolt a következő hétvégi program. Mivel relatív nehézkes lett volna autószállítóra kirángatni az udvarról, így otthon estünk neki, kb. 4-6 óra alatt meg is voltunk mindennel. A gumi nem lyukadt ki, a nyomást megtartotta így gumishoz is el tudtam gurulni és mehetett fel két új pacsker előre.
Nem mondom, hogy a költségek váratlanul értek, tavaszra terveztem a gátló + rugó cserét. Nagy melegben már elég lágy volt a csillapítás és a bal oldalon is lejjebb volt 3-4 miliméterrel az eleje a jobb oldalához képest. Viszont váratlanul ért, hogy ilyen sunyi módon produkálta magát.
Laciék szerint nem túl gyakori a rugótörés, ők nem is találkoztak vele (mármint ilyen formában). Viszont olvastam, hogy az egyik topiktárs is küzdött ezzel problémával V70-nél. Esetleg újabb lehetséges típushiba lenne S60/V70 esetén? Vagy nem annyira gyakori a topiklakók körében?
Mondjuk valószínűleg nem segített az sem, hogy az előző tulajnál volt egy lengéscsillapító csere 5-6 évesen, de csak jobb oldalon. Innentől a bal oldala gondolom jobban terhelődött, illetve a jobban elhasznált gátló is gyilkolta a rugót. Viszont megnézve a törött darabot, nem mondanám, hogy szét volt rohadva. Sőt, úgy tűnt, hogy a törés egy repedésnél keletkezett, ami körül valószínűleg sérült lehetett a rugó bevonata. Felmerült, hogy némi víz és a beköszöntő fagyok adták meg neki a végső rugást, ami miatt eltört. Ez mennyire lehet esélyes?
FeRRaR1
őstag
Nem volt nehéz, azért a fékkel játszani kellett, azt sokkal erősebben tartja. Kb 10 perc, egy egyszerű gumi csere rajtuk lett volna 2-3.
Na de most + 10 lóerő, fél centivel tovább lehet nyomni a pedált
Szerk:
Szinte 100% hogy nem típus hiba. Vannak olyanok hogy rengetegszer törik pl Megane 2, főleg a kombi. De Volvón kb 2 esetről tudok a tiedet is beleszámítva, pedig nem csekély mennyiségű Volvo volt nekem és a családban (kb 20 db), illetve ismerősöknél, márka szervizbe is sokat jártam, hozzám is járnak onnan, illetve Magyarban ugyan ez, volt Volvo márkaszerviz szerelő jár faterékhoz szerelni ha kell.
Mindenhol lehet anyag hiba, furcsa körülmények...
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Aham. Akkor egyedi eset jó eséllyel. Igen, azzal tisztában vagyok, hogy kicsit nagyobb a Volvós előéleted, jobban belelátsz a dolgokba.
Tomti
újonc
Sziasztok
Olyan problémám volna, hogy Volvó v70 215 lovas-nál (2012-évjárat) manuális váltó 6. fokozatnál időnként kidobja a sebességet.
Esetleg tudja valaki, mi lehet a baja ?
Köszönöm a válaszokat.
Tomti
BigBlackDog
veterán
Elképzelhetőnek tartom, hogy a hatodik szinkrongyűrűje kezdi megadni magát. Csak érdekességképpen kérdezném, hogy mennyi méter után jött ez elő?
[ Szerkesztve ]
Tomti
újonc
Hali
270000km
Vajon mennyibe kerül a javítás ?
Gondolom motor ki, stb.
Köszönöm a választ
Tomti
BigBlackDog
veterán
Passz, mivel nem vagyok szerelő, nem tudok mit mondani rá, csak tippeltem (más típusnál volt már ugyanilyan hiba szinkrongyűrű kopás miatt).
Viszont eléggé furcsállom, hogy ilyen -relatív- alacsony futásteljesítmény mellett ez lenne már a gond (igaz, 440 nm a maximális nyomaték már a 215 lovas dízelnél, ha jól tudom).
BigBlackDog
veterán
molnarpeter
nagyúr
Van egy váltós talán Nyíregyházán, ő 150-ért nyúl vele bármibe. Szerintem érdemes javíttatni illetve felújíttatni
Tomti
újonc
Hali
Esetleg tudsz elérhetőséget ?
Köszönöm
Tomti
molnarpeter
nagyúr
Jófogás hirdetést láttam, akkor épp Citroen Jumper váltót kerestem. Van más is, pl. 2wdvalto.hu aki szintén ezzel foglalkozik, érdemes körbetelefonálni őket
Merre vagy helyileg?
[ Szerkesztve ]
N0rthF4c3
tag
Ugyanitt elfekvőben lévő hátsó kerékcsapágy kerestetik 2005-ös XC70-hez, amit le tudok adni 27-én autóval együtt a szerelőnek... Mert hogy két ünnep között az alkatrészese nem dolgozik...
N0rthF4c3
tag
2006, de ez végül is nem változtat semmin
Tomti
újonc
Hali
Nyíregyházán, ezért is kérdeztem.
köszi
Tomti
molnarpeter
nagyúr
kelekyle
őstag
Boldog karácsonyt minden Volvo és Saab tulajnak és fannak
Nekem hasonló problémám volt, a 4. sebességet kidobta és másodikból harmadikba nagy fordulaton reccsent... azt hittem, hogy szar a szinkrongyűrű, de csak nem volt megfelelő kenése mert egy váltó olaj csere megoldotta minden problémámat. (Csere után kb. 10-20km elteltével hibátlan lett)
Még gyári olaj volt benne.
Egy próbát megér
[ Szerkesztve ]
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
Johnny_vT
senior tag
Valld be, hogy csak ültetni akartad
ALL
Boldog karácsonyt itt is mindenkinek!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Tomti
újonc
Hali
A tiéd is manuális váltós , mert automatánál sokan írták az olajcserét, de manuálisnál váltónál még senki.
Köszi a választ
Tomti
BigBlackDog
veterán
Manuálisnál is illik azért 8-10 évente megejteni tudomásom szerint. (Bár nálam nagy változást nem hozott -igaz 200e km alatt volt mindig-, de megcsináltattam eddig többnyire az autóimnál).
[ Szerkesztve ]
haxxika
senior tag
Nálam 16 év alatt még sose volt cserélve, nem ugrik ki sose váltásból, viszont mostanában érzem hogy mintha egy ponton megakadva mikor 2-3 valamint 3-4 között váltok, beleütközik mindig valamibe. Egy olajcserére gondoltam én is, hátha segít a gondon.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
kelekyle
őstag
Manuális
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
Johnny_vT
senior tag
Jaja, nálam is hasonló a váltási érzet bizonyos körülmények között.
Nagypapa-wagen volt az autó, a próbaúton mondtam ő vezessen, kapásból melléváltott és darálta a 2-es fogaskerekeit, aztán fel ötbe a három helyett, majd megpróbálta egyesben folytatni az útját. Azt mondta elszokott tőle, mert az új kocsija automata, meg amúgy is kettesből mindig négyesbe szokott váltani bla bla bla. Szóval igen, januárban a folyadékok és szűrők cseréjéhez az is fel van írva
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
N0rthF4c3
tag
Közvéleménykutatás: pestiek/környékiek, ki, hol szokott futóművet állíttatni?
Azért kérdezem, mert eddig 2 helyen állították, mindkét helyen full más értékekre. Nem igazán értem a dolgot. Az első körben nyár elején lett beállítva,úgy tolotem végig a nyarat. Ősszel, kerékcserekor vettem észre, hogy a hátul a zsír új contik belső fele fullra elkopott, elöl semmi gáz. Ésszerű magyarázat nem lett rá, csak az, hogy valószínűleg a hátsó lengőkar szilenteket kell cserélni - de mindkét oldalon gatyák lennének? Aztán ugye felkerültek a télik, elvittem egy másik helyre, ahova a V70-et is hordtam. Rátették a gépre, semmilyen érték nem stimmelt se elöl, se hátul, csóválták a fejüket - átállították. Cserébe úgy látom kb 4 ezer kilométer után, hogy most a külső fele kopik jobban a hátsóknak. Azért ez agyrém...
Gondolkodtam, hogy szakszervíz, de ott alsó hangon kb 20 ropi egy futóműállítás. Alapból azt nem értem, hogy lehetnek különböző helyeken eltérő értékek adott típushoz?
Tomti
újonc
Hali
Ha a kerékfelni nem megfelelő ET számú, akkor kijjebb vagy beljebb lehet a kereked nyomvonala és nem a megfelelő helyen fut a kereked.
Ez is okozhatja a változást kerékcserekor.
Az új kerékhez, gumihoz kell futóművet állítani.
A guminyomás is okozhatja.
Ha nyáron fújtad utoljára, az most kevés lehet.
A télen fújtatott gumi nyáron sok.
Ajánlatos a B oszlopon, vagy az üzemanyagfedél belsején feltüntetett gyári guminyomást használni.
A gumiszerelő mindig 2-2,2-re fújtatná a kerekeimet, mikor a gyári adat 5 főnél 2,6-3,2. (első-hátsó)
Üdv
Tomti
BigBlackDog
veterán
Én tavaly januárban voltam állítani a Kinizsi utcai AKH-ban. Ott elől hátul beállították, utánna nem tapasztaltam problémát a mostanig lejárt 17e km alatt (nem húzott semerre, nem koptak a gumik félre). Viszont hozzájuk új felnit biztos nem vinnék, illetve a mostaninál is sikerült nagyon "igényesen" megoldaniuk a centrírozást.
Pár hete voltam Diósdon, mivel az első gólyaláb csere után is kellett még futóművet állítani. Ott annyit mondott a srác (gondolom új lehetett, ősszel még nem láttam), aki csinálta, hogy elől kellett állítani és kicsit hátul is kellett korrigálni rajta. Eddig nem vettem észre semmi különöset, bár kb. 500 kilométert mentem azóta. Szóval remélem, hogy jól csinálták meg. Árban egyébként náluk asszem 8-10e Huf körül volt csak az állítás.
[ Szerkesztve ]
Tomti
újonc
Sziasztok
Érdeklődnék, hogy kellett-e valakinek kettős tömegű lendkereket, vagy kuplung szettet cserélnie manuális váltónál V70-ben.
Egyáltalán mennyi kilométert bírnak ezek ?
Vagy a kettőt egyszerre, ill. csak kuplung szettet érdemes-e.
A kettős tömegű lendkerék javítható vajon ?
Köszönöm a válaszokat
Tomti
BigBlackDog
veterán
Én eddig 400e kilométer környéki előrejelzéseket hallottam (átlagos használat esetén). Van valami tünet, ami miatt gondolkozol ezen? Vagy csak vétel előtt állsz?
[ Szerkesztve ]
N0rthF4c3
tag
Hello,
ezeken a körökön túl vagyok. Egyrészt csak gyári felnit teszek az autóra, csak gyári gumimérettel. Nyári 17es, téli 16os, volvo xc felni mindkettő. A keréknyomást 2 hetente ellenőrzöm, fixen 2.5-re fújom. Nyáron pl 2 bringa + tetőbox kombóval 2.8-ra korrigáltam.
[ Szerkesztve ]
aneda
aktív tag
Nekem kellett a régi V70-en (2002 D5), 320k-nál elkezdett csúszni a kuplung, ez miatt komplett csere volt kinyomócsapágy, lendkerék, tárcsa.
A lendkeréknek ekkor még csak annyi baja volt, hogy zakatolt alapjáraton kb. 20mp után.
Nem találtam senkit aki felújította volna, de utólag nem is bánom.
Talán az angol ebay-en a legolcsóbb.
Az oroszok már a spájzban vannak!
N0rthF4c3
tag
Hát figyelj, kb 5 ezer kilométer múlva majd látod, hogy jól lett-e beállítva Nekem sem húzott egyébként semerre, csak nem értem az okát annak, hogy egyik helyen így állítják, másik helyen máshogy.
Jah, imádom a gumisokat. Ha van perem a felnin, akkor képesek rá súlyt ütni, mert hát az arra van. Én mindig mondom előre, hogy max a belső felére, amúgy ragasztott súlyt kérek. Úgy látszik ez csak nekünk logikus, hogy egy alura ne kalapáljanak semmit...