Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10401) ktg3


ktg3
őstag

Gondolkodom egy benzines 2008-2009 körüli (faceliftes) V50 vételén.
Van valami komoly indok ellene?
Sajnos nincs túl sok belőle itthon.
Ahogy nézem elég nehéz, 1400 kiló feletti.
1.6-tal elég vérszegény lenne, gondolom minimum az 1.8-as motorral lenne érdemes megvenni.

(#10402) molnarpeter válasza ktg3 (#10401) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.6 100 ló a legegyszerűbb, erősebbek változó szelepvezérléses, több hibalehetőség. 1.8-2.0 eheti az olajat. 5 hengereseket nézd meg, a erő kell.

(#10403) ktg3 válasza molnarpeter (#10402) üzenetére


ktg3
őstag

Erő nem kell, arra van másik kocsi. Odébb lehessen vele állni, azért lehessen vele országúton, pályán előzni, hogy ne kelljen percekkel előre tervezni.
A régi 1.6-os benzines A3-amat cserélném le gyerek(ek) miatt. Abban az 1.6 még szódával elmegy, de ez több mint 300 kilóval nehezebb. Azért az nem kevés.
Általános használatra kéne, sok városi közlekedéssel.
5 hengeresből kevés is van és azért fogyaszt is rendesen.

Mennyire általános ez az olajfogyasztásos történet 1.8-2.0 motoroknál?
Milyen mértékű ez az olajfogyasztás? (Audim is elcsipeget 5000km-enként 1 litert, de azért az még nem olyan vészes. Mondjuk nem bánnám, ha két olajcsere között nem kéne rátölteni.)

(#10404) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Xenonos V70/S60 tulajoktól kérdezném elsősorban, hogy mennyire lehet számítani erős mattulásra a fényszóróburkolatot illetően? Tavaly nyár elején fedeztem fel ezeket a halványabb foltokat, amik a burkolat belső felén vannak. Párásodást kizárnám, szellőztetés hatására nem nagyon akartak enyhülni, vagy eltűnni. A xenon izzó meghosszabbított hossztengelye felett és külső oldalán alakult ki ez a kifli alakú valami.



Szemből szerencsére annyira még nem látszanak.

Ami rémlik, hogy egy topiktárs, a sajátommal kb. egyidős S60-án is látható volt nagyon halványan, ha megfelelő szögből néztem.

(#10405) aero. válasza BigBlackDog (#10404) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Az fl lámpa durván le tud mattulni. Erre minden plasztik lámpatest képes. Sajnos csak rossz felbontású képem van, de ez a másik véglet. Azt mondjuk nem tudom, mit kell csinálni vele, hogy ilyen legyen, arra tudok gondolni, hogy sok napsütés + takarítás hiánya. Az átlátszó mattulás viszont elkerülhetetlen. Szerencsére olcsó és egyszerű a gyógyír.

[ Szerkesztve ]

(#10406) BigBlackDog válasza aero. (#10405) üzenetére


BigBlackDog
veterán

De ezek kívülről mattulnak, ha jól látom, amin a polírozás segít. Nálam viszont ez a folt vagy belül van, vagy a műanyag anyagában kezd elváltozni (másik topikban utóbbit mondták többen is a xenon hőjére hivatkozva).

(#10407) aero. válasza BigBlackDog (#10406) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Hm. Erre nem is gondoltam, utólag viszont most jut eszembe, hogy az egyetlen műanyag lámpás autómon polírral kezdtem, és mindig ott volt utána egy ilyen "fantom" félhold, pedig az csak projektoros volt. Elképzelhető, hogy amiatt, a te részedről mondjuk még mindenképpen várnék, hogy hova fajul el a dolog, mindenesetre érdekes.

(#10408) N0rthF4c3 válasza JasL (#10373) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Ekkora bődületes ostobaságot rég olvastam...

(#10409) troll81 válasza JasL (#10373) üzenetére


troll81
addikt

szia a melos automban 370 ezer van es nem igazan akar elromlani,gazdasagi totalkar barmelyik auto lehet mert a 2 eves auto is megall motorcseresre a 30 ezres intervallumon.inkabb veszek 2006 elotti autot magamnak mint ujabb fiatalabb meglepetes autot :K

(#10410) JasL válasza N0rthF4c3 (#10408) üzenetére


JasL
senior tag

Tudod ez meg kit érdekel :) De elfogadom, ha szerinted hülyeség. Járj utána akkor magad.

[ Szerkesztve ]

(#10411) voyager4.4 válasza neil_mullen (#10365) üzenetére


voyager4.4
senior tag

Megoldódik a Saab kérdés :)
Olyan módon, hogy Volvo tulajdonos leszek.
Hamarosan belépek a klubba egy S80-assal. :DD

no fate but what we make

(#10412) FeRRaR1 válasza voyager4.4 (#10411) üzenetére


FeRRaR1
őstag

És hű maradsz a nevedhez 4.4?

(#10413) BigBlackDog válasza voyager4.4 (#10411) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:C Motor? Képek majd jöhetnek!

(#10414) voyager4.4 válasza FeRRaR1 (#10412) üzenetére


voyager4.4
senior tag

Majdnem. 2.4 szívó benzin.

no fate but what we make

(#10415) FeRRaR1 válasza voyager4.4 (#10414) üzenetére


FeRRaR1
őstag

140 vagy 170-es? Jó kis motor az is. Volt nekem is és szerettem.

(#10416) voyager4.4 válasza FeRRaR1 (#10415) üzenetére


voyager4.4
senior tag

140-es, automataváltóval.

no fate but what we make

(#10417) FeRRaR1 válasza voyager4.4 (#10416) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Amennyiben jól emlékszem csak egy szoftver a különbség a kettő között, úgy hogy lehet belőle 170-eset varázsolni ha úgy alakul.

(#10418) voyager4.4 válasza FeRRaR1 (#10417) üzenetére


voyager4.4
senior tag

Nem hiszem, hogy szükségem lesz rá, eléggé antitálentum vagyok autó fronton. :DDD

no fate but what we make

(#10419) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

sziasztok!

ezt ismeri valaki? :B

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#10420) belaazallat válasza Parci (#10419) üzenetére


belaazallat
addikt

Csak én látom, hogy a bal hátsó féktárcsa másképp van kopva, mint a jobb hátsó?

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#10421) FeRRaR1 válasza Parci (#10419) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem hasonló van, de ezt konkrétan nem láttam még.

Kérdezd le a kilométert az appal, illetve ha nem Magyarországon forgalomba helyezett, akkor annak járnék utána, illetve ha Volvo márkaszervizben járt, ott mindig feljegyzik az óra állást.

Meg a leírásban van jó pár eltérés.

Nem a legmagasabb felszereltség, mert az az Executive. De egyébként ez nem számít, enyém sem az, és láttam már nem egy alacsonyabban felszerelt Executiveot.

A futómű szintén nem adaptív, hiányoznak a gombok.

Látszik a váltó mögött amire gondolok.

A hűthető könyöklőt és kesztyűtartót is kétségbe vonnám, vagy én nem tudtam róla. De ilyen S80-at még nem láttam, az XC90-emnek az volt, mini hűtő a könyöklőben. (nem mint ha számítana, vagy valaha használtam volna. Egyszer véletlen elindult, és csodálkoztunk, hogy miért jéghideg a kulcs meg az apró :DDD )

Táv fény asszisztens sincs, nem is létezett még ekkor. Illetve guminyomás szenzor se. (Szerencsére, pontosan és jól működőt ritkán látni)

Automatikus sötétedő külső tükörhöz is kérdőjelet tennék, vízlepergetős meg fűtött, de 99% hogy nem sötétedik, egy 15-ösben ültem amiben igen. (szintén nem hátrány)

Fűthető szélvédő is max levegővel (szerencsére mert a fűtőszálak engem megőrjítenek elöl, főleg este)

DVD-t azt max navi térképnek tudsz betenni.

Akksi tartó elvan repedve/törve, nem értem ezt hogy hozták össze.

Motortér hátsó szigetelése furán viseletes valamiért?

Ablakok se sötétítettek, csak a hátsó egy rolóval.

Kormányt váltót újra bőrözték.

Kormányról leesett a kék Volvo felirat. (típus hiba)

Így elsőre ennyibe tudok belekötni. Márkaszervizes lekérdezés, appos lekérdezés. Alapos átnézés, próba hidegen melegen.

Ami hiányzik belőle, az a holtérfigyelő, napfénytető, hűtött ülés, mutatós dekor óra középről, maszázs ülés, meg a gyári V8 felni. Illetve fura hogy nem kulcsnékülis a gép, eddig ilyen V8-at ami nem az nem is láttam.

(Nem elriasztani akarlak tőle, csak tényeket írtam le)

(#10422) BigBlackDog válasza Parci (#10419) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Óó, ezt már fent látom szerintem kb. fél éve. :D Azóta került fel még 2-3 másik V8 is, ami már nincs fent. Ez nem jelenti, hogy feltétlen rossz, de alaposan meg kell nézni szvsz.

(#10423) Weareus válasza Parci (#10419) üzenetére


Weareus
addikt

Kár, hogy ezeket nem szerelték kézi váltóval.
Elég nagy marhaság. :)

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10424) BigBlackDog válasza Weareus (#10423) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Dehogynem szerelték. Láttam olyanból is fent egy-kettőt HaHun az elmúlt egy évben.

(#10425) Weareus válasza BigBlackDog (#10424) üzenetére


Weareus
addikt

Ha ez igaz, akkor abból egyet bevállalnék...

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10426) kelekyle válasza BigBlackDog (#10424) üzenetére


kelekyle
őstag

V8-ból nem volt, csak automata! Viszont volt egy-két elvetemült, aki csinált konverziót manuálisra :D

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10427) BigBlackDog válasza kelekyle (#10426) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Na jó, én azt hittem eddig, hogy gyárilag is volt ilyen. :D :R

(#10428) DaWehun


DaWehun
tag

sziasztok,

olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy tavaly áprilisban vettem egy V50 2.0 dízel autót. mivel áprilistól októberig jó idő volt ezért nem vettem észre semmit az autón, viszont ahogy eljöttek az október végi, november eleji hideg hajnalok azt tapasztaltam, hogy többszöri izzításra indul csak az autó és rettentően füstöl az első 30-60 másodpercben, amíg be nem melegszik egy kicsit a motor.
aki fentvan a Volvo Hungary Fb csoportban, talán emlékezhet rá, hogy kérdeztem ott is. akkor azokat a tanácsokat kaptam, hogy gyertyát, porlasztót, kompressziót nézessek, jelentem megvolt a gyertyacsere, porlasztók be lettek méretve, 1 rossz lett, időközben az is cserélve. kompresszió mérve és az is jó. most ott tartok, hogy bele lett talicskázva már nem kevés pénz és még mindig kapom a füstöt a hideg hajnalokon. igazából csak érdeklődnék, hogy találkozott e már hasonlóval, esetleg sikerült e kiderítenie másnak, hogy ezt mi okozhatja. youtuben, külföldi fórumokon találkoztam már hasonlóval, de megoldás soha sehol nem volt rá. és mindenkinek csak hidegen a napi első indítás után csinálja ezt a füstöt. onnantól kezdve, hogy reggel kifüstöltetem akárhányszor indítom el nap közben hideg motorral egyszer sem füstöl.

...

(#10429) molnarpeter válasza DaWehun (#10428) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Izzítás ellenőrzés is volt, vagy csak csere?

(#10430) DaWehun válasza molnarpeter (#10429) üzenetére


DaWehun
tag

ugyan nem vida-ra, de fel lett rakva diagnosztikára, ellenőrizve lett az izzítás is, külön a gyertyák is egyesével igen.

...

(#10431) Parci válasza FeRRaR1 (#10421) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

fú, ez aztán a kimerítő válasz! köszi az infókat.

ám, ha fél éve árulják, miközben ugyanilyenből elvittek kettőt-hármat, akkor ez nem egy jó kocsi. elég sok autót vettem már, hogy tudjam, hogy ami jó, az hamar elmegy. még mondanám, hogy ilyen öreg benzintemetőt nem vesz senki, na de akkor nem kelt volna el az a 2-3 másik.

oh, well...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#10432) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

Gumi témában kérnék tanácsokat, véleményeket, tapasztalatokat.

A vas egy 2011-es V60 D5 AWD automata, elég rendesen felextrázva. Nem tudom pontosan hány kilogramm lehet, de biztos nem egy könnyű darab. A forgalmi szerint a saját tömeg 1635 kg (nem vagyok biztos benne, hogy tényleg "csak" ennyi), a megengedett össztömeg 2280 kg. A gumi mérete 215/50 R17. Eddig nincs is gond. Ami a kérdésem, hogy milyen súlyindexű gumit vegyek rá. Elég a 91-es (615 kg/gumi), vagy kell a 95-ös (690 kg/gumi). Jelenleg 95-ös van rajta, de az biztos, hogy már nem a gyári szerelés, így azt nem tudom, hogy gyárilag milyet raktak rá. A megengedett össztömeg alapján a 91-es is elég kellene, hogy legyen, hiszen a 4 gumi összesen 2460 kg-ot bír. Ez még akkor is beleférne, ha kicsit orrnehéz az autó a motor miatt.

Vagy csak túlagyalom?

Előre is köszi

(#10433) molnarpeter válasza tibor.sz (#10432) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fedélzeti irodalom, vagy gumis matrica nem tartalmazza?

(#10434) tibor.sz válasza molnarpeter (#10433) üzenetére


tibor.sz
tag

Az ajtóban lévő matrica, ahol a szükséges nyomásértékek is vannak, csak annyit ír, hogy 215/50 R17. Tehát nincs tovább, hogy pl. 91V vagy 95W.

(#10435) BigBlackDog válasza tibor.sz (#10434) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hasonló helyzetben voltam én is, nem találtam sehol sem. A gyári értékeket nem tudtam, viszont műszakin legalább olyan súly- és sebességindexű -nyári- gumival mehet csak át, ami a típusbizonyítványában (vagy miben) benne van. Volvo Autó Hungária segített mailben, alvázszám alapján meg tudták mondani a gyári értékeket.

Most abba ne menjünk bele, hogy műszakin mit néznek a gyakorlatban, a kis lelkecskémet zavarta volna, ha nem lett volna precíz a dolog. :D

[ Szerkesztve ]

(#10436) molnarpeter válasza tibor.sz (#10434) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kézikönyv?

(#10437) FeRRaR1 válasza Parci (#10431) üzenetére


FeRRaR1
őstag

De ez a benzin temető minden decit örömmé konvertál :)

A hangja, a karaktere, az awd, télen, nyáron, esőben....

Szerintem még most is lenyomja az autók 95%-át amivel találkozol az utakon.

Amennyiben ma akarnék egy ilyen felszereltséget venni, Mercedes mondjuk mert ott még van V8, na akkor el kéne adnom a vesémet tuti. 12 évvel később. Amit ezek tudnak az hihetetlen, a radaros tempomat pályán eszméletlen sokat tud segíteni hosszú távokon. Baleset előrejelző, meg a kortalan gyönyörű forma és kényelem...

Nem az első S80-am nekem se.

Persze ha az adott példány fél éve váratja a vevőt, meg a km is gyanús 200e lélektannál, motortér szigetelés... Én is két évig vadásztam majdnem mire ilyen minden extrássat találtam amilyet akartam.

(#10438) Parci válasza FeRRaR1 (#10437) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

tíz évig vezettem egy lexus ls400-ast, szóval az élményt ismerem :B (persze ott nincs awd, másban viszont talán még jobbabb)

ez a másképp varrott bőr, ami a linkeltben is van: ez valami komolyabb, mint az "alap" bőr (ami elég csúnyán öregszik)? innen ismerszik meg?

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#10439) molnarpeter válasza Parci (#10431) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Van, hogy simán túlárazottan kezdik hirdetni, stb stb, sok a tényező... Le kell informálni, alaposan átnézetni.

(#10440) FeRRaR1 válasza Parci (#10438) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Tetszenek a fotel ülések, meg a régi mercis beltér, viszont a külseje felett nagyon eljárt az idő.

Még soha életemben nem láttam így varrott S80 ülést, pedig a családba volt eddig vagy 6, én meg egyébként is nézegetem mindig a kínálatot, márkakereskedésbe is ha különlegesebbet visznek be...

Most megnéztem 20 eladót (Angol oldalon) egyikben sem ilyen volt, az a három részesen tömött ülő rész a néhai XC90 V8 Executiveomra hasonlít.

Gyárinak és jó minőségűnek tűnik. Egy alapos takarítás és ápolás után újszerűnek hatna.

(#10441) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#10440) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ebben (22. oldalon) látható hátsó ülések hasonlóak szerintem.

(#10442) Parci válasza FeRRaR1 (#10440) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

pedig van most fent egy t6 awd s80 is hasonló árban a hahun, az is ilyen üléses.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#10443) FeRRaR1 válasza Parci (#10442) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem akkor ez kimaradt valahogy, nem tudom melyik régió melyik felszereltségéhez tartozik. Pedig fejből tudom a választható összes opciót az S80-hoz (is).

Esetleg megnézheted a kocsit, hogy legyen viszonyítási alapod, sok sikert a vadászathoz.

(#10444) troll81


troll81
addikt

sziasztok ebben a motor vallalhato? rendes volvo motor? :F volvo

(#10445) aneda válasza troll81 (#10444) üzenetére


aneda
aktív tag

Eredeti kínai Volvo motor! :)
Plug-in Hibrid verzióban nem gondolkodtál?

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10446) troll81 válasza aneda (#10445) üzenetére


troll81
addikt

nem igazabol ezeket nezegetnem nem kinai motorral :D

(#10447) Chal


Chal
addikt

Sziasztok!

Jövő héten tervezek foglalózni egy holland V60 D6 PHEV-et. Ez lesz az első Volvom, természetesen megy átnézésre a vásárlás előtt. A plugin típushibáival nagyjából képben vagyok (pl. klímakompreszor problémakör), rengeteget olvastam már. Mindezek mellett a ti tanácsaitokra is kíváncsi lennék annak kapcsán, hogy a D5 dízelmotornál mire kell figyelni, milyen típusspecifikus csapdák lehetnek. Volt már egy dízel Passatom, szóval az általános szopórollerekkel tisztában vagyok (turbó/egr/stb..) Szóval kifejezetten a D5 nyűgjei érdekelnének. Nyilván a szaki is meg fogja nézni, de szeretek több helyről tájékozódni.

Illetve más: létezik Volvohoz online VIN decoder, ami felszereltséget is képes mondani? Régebben könnyen találtam azokhoz a márkákhoz amikkel dolgom volt, de mára ezek az oldalak is teljesen eltűntek, és csak a méregdrága AutoDNA és társai vannak helyettük.

(#10448) aneda válasza Chal (#10447) üzenetére


aneda
aktív tag

Gratulálok, várjuk majd a tapasztalatokat!
Nem tudom itt a motortér mennyire más, a sima EU5 D5-ön a vízhűtő alsó sarka el szokta hagyni magát. Nem feltűnő, van egy kis víznyom, illetve néha után kell tölteni a kiegyenlítőbe. Szerencsére van utángyártott hűtő.
Az alu intercooler cső fülei letörnek, nem lehet hegeszteni és csak gyáriban létezik. Turbó gumicsövek szintén elfáradnak, ugyanez a szitu.
A hosszbordás szíj hajtás csak 60k km-t bír, sajnos a gyár nem ezt állítja, de a cserét érdemes elvégezni.
Nézd meg a hátsó üléstámlán a döntést szolgáló zárakat, nincs-e eltörve.
Féltengelyre figyelj, csak gyáriban létezik.

[ Szerkesztve ]

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10449) Chal válasza aneda (#10448) üzenetére


Chal
addikt

Köszönöm! Mindenképpen beszámolok majd a tapasztalatokról :)

Az első utam abba a szervizbe fog vezetni ahol az átnézést is csinálják, és akkor a klíma átmosás (plug-ineknél típushiba) mellett megkérem őket az említett szíj cseréjére is (+ persze folyadékok és egyéb alapvető dolgok). Illetve az említett dolgokat is megnézetem (vízhűtő, csövek, stb..).

[ Szerkesztve ]

(#10450) Weareus


Weareus
addikt

Üdv.
Kinéztem magamnak egy S80 T6-ot.
Kilencedik Volvo-m lenne, most van váltócserén. 750k az ára, második tulajtól.

Tudom, hogy ez a széria bajos, óva intettek tőle.

Kérdés: ha a váltó új lesz benne, akkor azzal még elhúzhatja magát egy jó darabig?

Volt/van valakinek ilyen autója?

Mire érdemes figyelni?

Ha jól tudom, ez dupla turbós. Hallottam olyat, hogy ez miatt gyakoriak a melegedési problémák.
Ezen hogy lehet segíteni? (Azon kívül, hogy nem nyomom a gázt ezerrel...).

Tényleg nem érdemes megvenni, vagy ki lehet fogni belőle jófélét azért?

Most hétvégén megyünk megnézni + próbakörre...

[ Szerkesztve ]

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.