Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10451) Chal válasza aneda (#10448) üzenetére


Chal
addikt

No, megnéztem a felsoroltakat, minden oké volt, illetve a szaki (Mátrai Zoli, V60service.hu) átnézte nekem az autót, gyakorlatilag az volt a verdikt, hogy ha tetszik, akkor vegyem meg mert nagyon szép állapotban van, de 180 ezernél vezérléscsere (165 van benne most), és lehetőleg most azonnal kompresszor + klímaátmosás (ez utóbbi PHEV betegség, ha valakit érdekel írok róla bővebb infókat), illetve észrevette, hogy kopott a csapágy a generátorban, ezt szintén mielőbb cserélni kell, de szerencsére nem egy nagy tétel. Végül megállapodtunk, és lefoglalóztam. 1 hét múlva veszem át, egy örökkévalóságnak tűnik :)

(#10452) N0rthF4c3


N0rthF4c3
tag

Hát csak nem úszom meg, hogy egy "sima" olajcserés szervíz legyen a következő:)

Kb 2 hónapja egy tankolás után kigyorsításnál "Motorszervíz szükséges" hibaüzit kaptam, check engine lámpa nem világított, de a teljesítményt lecsökkentette. Félre álltam, újra indítottam, a hiba megszűnt. Kb el is felejtettem azóta, amíg pénteken elő nem jött újra. Aztán vasárnap is - 130 kilométeren át semmi, utolsó 10 km-nél megint hibaüzenet. Így ment ez ma reggel is. Újra indítás után amúgy megint megy, szépen gyorsul, stb.

Nem tudom mivel összefüggésbe hozni, alapvetően gyorsításkor jelentkezik, de nincs adott fordulatszám tartomány, vagy bármi, amihez köthető lenne a jelenség.

Ami viszont hallhatóan más, az a gázadás hangja, gyakorlatilag az az erélyes turbós sziszegés megszűnt, ami eddig volt.

(#10453) aneda válasza N0rthF4c3 (#10452) üzenetére


aneda
aktív tag

Ha erélyes sziszegés, akkor lehet hogy lyukas az IC vagy az IC cső?

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10454) N0rthF4c3 válasza aneda (#10453) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Eddig volt erélyes a turbo hangja... Most nem az... Előbbi normálisabbnak tűnt, mint a jelenlegi helyzet. De ma lesz hibakód olvasás...

(#10455) aero. válasza N0rthF4c3 (#10454) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ki kell olvasni, nem lehet talalgatni. Vakuumcso, turbocso tipikus hibai tobbek kozott. A turbonak amugy sem kellene nagy hangjanak lennie.

[ Szerkesztve ]

(#10456) Weareus válasza Weareus (#10450) üzenetére


Weareus
addikt

Na, közben lebeszéltem magam a T6-ról. Az öt sebességesek jobbak - állítólag - de azok bőven drágábbak is.
Most egy második tulajos - nem kereskedős - 850 T5-tel szemezgetek.

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10457) kelekyle válasza Weareus (#10456) üzenetére


kelekyle
őstag

Azzal jobban jársz, masszívabb és strapabíróbb, nem mellesleg megbízhatóbb mint egy T6 :)

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10458) tarantawla


tarantawla
csendes tag

Sziasztok,

2007-es P2-es xc70-be mennyire lehet vérlázítóan drága a "sima" fényszórókat a facelifttel megjelent kanyarkövetős bi-xenonra cserélni? Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Köszi előre is.

(#10459) FeRRaR1 válasza tarantawla (#10458) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nem nagyon lehet. Sok a járulékos dolog. Kell automatikus szint szabályzás, kábelezés, + elektronika, jeladók... Kb felejtsd el kategória. (mármint a legális verzió, nem beszélve arról hogy maga a xenonos lámpatest is horror...)

Meg ugye a lámpa kapcsolóról, kanyarkövető gombról, meg ami vele jár hogy működjön. Kocsi árának a felét szerintem simán bele tennéd mire minden gyári szinten nézne ki és működne. Nem mellesleg találni erre valakit aki vállalja, az is egy Mission impossible.

Ha látni akarsz jobban, akkor tegyél be fényerős izzót, és legyen jól beállítva. Én is ezt csináltam mikor az első S80 mk2 volt alattam.

A mostani S80-om az már kanyar xenonos, egyszer rá szántam egy órát este egy beton falnál, tökéletesre hangoltam a képét, nem vakítok de nagyon jól látok. Ez kb 3 éve volt, azóta is hibátlanul teszi a dolgát, nappal nem használom csak a helyzetjelzőket amibe ledet tettem.

Hirtelen ezeket a képeket találtam amikor működik, elég erős élőben, este még pont nem vakít, illetve nem az olcsó villogós kínai fajta. [link]

[ Szerkesztve ]

(#10460) aneda válasza FeRRaR1 (#10459) üzenetére


aneda
aktív tag

Ilyen van nekem is, hihetetlenül jól világít, és érdekes módon nem vakítja a szembejövőket.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10461) ferzoli válasza Chal (#10451) üzenetére


ferzoli
Ármester

Szia, engem érdekelnek majd a részletek illetve minden tapasztalat az autóval kapcsolatban. Szintén V60 phev-ben gondolkodom, beszéltem is Mátrai Zolival, mivel őt ajánlották első körben a hollandiából behozott phev V60-ak gatyába rázására (klímamosás). Talán még az automata váltó olajcseréjét javasolta, amivel kitolható a váltó várható élettartama. Nekem az a problémám, hogy ezekből szinte az összes bőrös summum, nekem pedig szövetkárpitos momentum lenne az ideális. Szóval jöhet minden infó. :)

[ Szerkesztve ]

(#10462) Chal válasza ferzoli (#10461) üzenetére


Chal
addikt

Szövetet felejtsd el, egyszerűen nincs. Az FB csoportban vagyunk lassan 700-an, egyetlen embernek volt egy szövetes autója, mikor kipostolta akkor mindenki csak pislogott, mert a nagy része még nem is látott ilyet :) Illetve ha van is 100-ból egy, akkor abban biztosan nem lesz adaptív tempomat, blis, kamera, memóriás ülés, ésatöbbi... Én is sajnálom egyébként a dolgot, utálom a bőrt, a Volvokban ráadásul elég csúnyán öregszik :(

Mátrai Zoli V60 PHEV témában félisten, én is hozzá megyek jövő héten az általad is említett dolgok miatt (váltó, klímaátmosás) :) Illetve nekem még pluszban van egy problémám: a generátor csapágya kopott, hallhatóan kopog is (egyébként sem nekem, sem a kereskedőnek nem tűnt fel, de Zoli egyből kiszúrta, és meg is mutatta). Ahogy a kompresszoros problémára, úgy erre is van kidolgozott megoldásuk, 90eFt így a csapágycsere. A Volvo egyébként nem foglalkozik vele, a teljes generátort cseréli, kb. fél misiért. Ja, és elég gyakori hiba ez is.

Amúgy kb. semmi gyakorlati tapasztalatom nincs még, csak elméleti, illetve a keresgéléssel kapcsolatos (ezekből viszont jó sok :) ). Holnap fogom átvenni az autót (már csak egyet kell aludni! :D ), aztán kezdődik a járkálás a Volvohoz (kompresszorcsere visszahívásban), meg Zoliékhoz, akik tényleg meg is oldják majd, hogy a 0km-es zsír új kompresszor ne pusztuljon el fél éven belül. Lesz vagy két hét, mire minden ok lesz, és teljes nyugalomban tudok majd vele járni :(

Keresgélésnél érdemes megtudakolni, hogy a kiszemelt autóban volt e kompresszorcsere, illetve hogy mikor. Ha nem volt, akkor VIN alapján a Volvonál utána kell járni, hogy érvényes e rá a visszahívás. Nagyon benne van a köztudatban ez a probléma, szerintem könnyű olyan autót találni amiben vagy az utóbbi pár hónapban lett cserélve, vagy visszahívásban megoldható. Sajnos az utóbbi kapcsán nincs bővebb infóm, az én esetemben a kereskedő már úgy adta az ajánlatot, hogy az ár tartalmaz egy lezsírozott időpontot hazai márkaszervizbe, kompresszorcserére.

[ Szerkesztve ]

(#10463) TheMarci


TheMarci
addikt

Sziasztok,

Az a kerdesem, hogy beleneztem a motorterbe, es gyanus lett ez a tartaly, hogy a folyadekszint a minimum alatt van, hidegen is. Annak utananeztem, hogy ez a szervoolaj tartalya, az a kerdesem, hogy siman utantolthetem valamilyen szervoolajjal, surgos -e, vagy bizzam a szerelore, amikor majd viszem hozza a kocsi? (Volvo V70 III 2.4 Diesel)

Masik kerdesem, hogy a fordulatszammal aranyosan hallattszodo nyuszites/ sivitas/ vonyitas jon a motor felol, igy ennyi elmondas alapjan utal valamilyen tipikus hibara?

Elore is koszi!

Do You Dream?

(#10464) aero. válasza TheMarci (#10463) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nyugodtan toltsd utana, automatavalto olaj kell bele, azon ne lepodj meg mikor veszed. Utana majd nem art lecserelni, ki tudja mikor volt. A suvites lehet egy lyukas vakuumcso is, gyari radiod van egyebkent?

[ Szerkesztve ]

(#10465) Weareus válasza JasL (#10373) üzenetére


Weareus
addikt

:Y :(

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10466) Veriakilis


Veriakilis
senior tag

Sziasztok!

Volvo S40 2003-as 1,6 benzines 109LE autómra akarok alufelnit venni, és hozzá új gumikat.

Eddig a gyári lemezfelnik voltak rajta 195/65 R15-ös méretben.

Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e R16-os alufelnit venni rá?

Azt találtam, hogy árulnak ilyen méretben is S40-esre felnit gumistól:

Volvo 16" Alufelni 4X114,3 nyári 205/50R16 gumival

A másik lehetőség, hogy veszek R15-ös alufelniket:

15" 4x114,3 15 Volvo gyári ! alufelni felni 4x114 3

[link]

https://auto.jofogas.hu/fejer/15__4x114_3_15_Volvo_gyari___alufelni_felni_4x114_3_89930079.htm

és ezekhez veszek gumit pl.: ami nekem bevált Uniroyal RainExpert 3 195/65R15 91 H (esőben nagyon jó volt).

Nem tudom, hogy ha esetleg R16-os felnit veszek, akkor arra milyen gumi jó, ami passzol az S40-eshez?

205/50 R16
illetve jó lehet a
205/55 R16 is?

Az 55-ös nem lesz túl nagy,- mármint nem fog beleérni a sárvédőbe?

Szóval tanácsot szeretnék kérni.

Köszönettel: Veriakilis

[ Szerkesztve ]

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10467) N0rthF4c3


N0rthF4c3
tag

Na, a hiba (lásd lejjebb), turbónyomás para volt. Motortartó nem eresztett, a nyomásszabályzó jól teszi a dolgát, a geometria ragadt le. Egy rehab körrel át lett mozgatva (hirtelen gázadások, stb), és most úgy tűnik jó. Néhány ilyen drasztikus gyorsítást, hirtelen gázelvételt célszerű naponta csinálni, mert el tud kokszolódni a geometria, és akkor le kell szedni, és kipucoltatni. Ezt valószínűleg meg is fogom lépni, ki tudja mikor volt ilyen, vagy volt-e valaha, csak legyen rá idő, amikor napokra le tudom tenni az autót - mindig ez a nehéz.

Bevállalós voltam, és átrakattam a nyári kerekeket is, reméljük hó már nem lesz, bár száguldozni nem szoktam, az összkerék meg alkalom adtán be tud segíteni.

Lepucoltam a téli kerekeket, ránézésre a gumik szélei jobban kopottak (külső és belső szél között is van kb 1 mm különbség), de azért 1 szezon még bele fér bőven, mert a középső kopásjelzőig még 1-1.5 mm van. Talán magasabb nyomással kéne használnom, de 2.6-ra szoktam fújni - ami szerintem nem kevés, 2.8-nál viszont már kellemetlenül üt minden úthiba.

Kértem a volwerkes srácoktó időpontot is, hónap végén olajcsere mellett automata váltó- és hátsó difi olaj csere, biztos ami tuti.

Úgyhogy ami marad legközelebbre:
- szelepfedés tömítés csere - szivárgás miatt
- turbó pucolás
- kideríteni, hogy miért gyakori az, hogy leállítás után még megy a ventilátor percekig

[ Szerkesztve ]

(#10468) molnarpeter válasza N0rthF4c3 (#10467) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

DPF-ed van, nem regen miatt hűti magát?

(#10469) belaazallat válasza Veriakilis (#10466) üzenetére


belaazallat
addikt

Szia!

1,6 benyára nem tennék 16-os felniket. a 195/65 R15 meg nem rávaló méret, facelift-es autókon 195/60 R15 a gyári méret.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#10470) molnarpeter válasza belaazallat (#10469) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Én alut sem, acél könnyebb :)

(#10471) N0rthF4c3 válasza molnarpeter (#10468) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Nincs DPF... Fogalmam sincs mitől hűti magát...

(#10472) Veriakilis válasza belaazallat (#10469) üzenetére


Veriakilis
senior tag

Ennyire gyenge a motorja a 16-os felnihez?
Ha a 16-os felnin levő gumi külső átmérője egyezik a 15-ös felnin levő gumi külső átmérőjével, akkor miért nem jó a 16-os felni?

Ezzel a kalkulátorral ezeket az eredményeket kaptam:

195/60 R15 :
Átmérő (mm) 615
Kerület (mm) 1932
Fordulat (/ km) 517.6

205/50 R16
Átmérő (mm) 612
Kerület (mm) 1923
Fordulat (/ km) 520.02

Van pontos megfelelője R16-os méretben a 195/60 R15-nek?

Ez eléggé tetszik, de nem tudom... :F
És ilyen gumit tennék rá.

Igazából már nem akarom mindig átrakatni a téli/nyári gumikat,- ami ráadásul évente kb. 2 X 8000 Ft.
Eddig évente 2X átrakattam.
Ezért gondolkodom azon, hogy veszek 4 db felnit.
Jobban járok, ha veszek 4 db gyári acélfelnit?

Köszönettel: Veriakilis

[ Szerkesztve ]

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10473) sfdrakex válasza Veriakilis (#10472) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Mehet rá a 16os. Egyébként nem az átmérő, hanem a szélesebb gumi fogja jobban az autót, de 1 centi nem jelentős. 100 ló körüli Audi A4esek simán futnak 205/55 16 vagy 225/50 17es gumikon. Az A4 pedig nagyobb is az S40esnél.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#10474) Veriakilis válasza sfdrakex (#10473) üzenetére


Veriakilis
senior tag

Ez az alufelni ezzel a gumival jó lenne rá?

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10475) ferzoli válasza Chal (#10462) üzenetére


ferzoli
Ármester

Köszi a sok hasznos infót, megfogadom, ha összejön a vásárlás.
Milyenek az első benyomások, így pár nap után? :)

(#10476) sfdrakex válasza Veriakilis (#10474) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

205/50 R16 gumit vegyél rá. A példám Audikról szolt, azoknál kicsit nagyobb az átmérő, neked /50 es kell 205 R16 ból. A felni pedig szerintem megfelelő.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#10477) Chal válasza ferzoli (#10475) üzenetére


Chal
addikt

Ne is kérdezd :( Pénteken 11-kor közölték a kereskedővel az okmányirodában hogy "lefagyott a rendszer" (amúgy délig lettek volna). Előbb meg nem tudta vinni, mert akkor végeztek a műszakival. Sajna minden péntekre jött ki, így benne volt a pakliban hogy nem tudom átvenni, azért persze bíztam benne, de nem lett az egészből semmi. Holnap újra nekifutnak.

[ Szerkesztve ]

(#10478) belaazallat válasza sfdrakex (#10473) üzenetére


belaazallat
addikt

Hali!

Lehet, hogy az 100lovas audoknál nem probléma, de a Volvoknál az 1.6 benya alulmotorizált a kasznihoz. Másképp mondva nehéz a bódé. Ha te ezt még megfejeled egy nehezebb felni+gumi kombóval, ami növeli a rugózatlan tömeget, ami negatívan hat a gyorsulásra. Már azt megérzi a kocsi, ha nincs tele a tank.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#10479) Weareus


Weareus
addikt

Kocsim...

Hamarosan jön a kis (nagy?) tesója...

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10480) Veriakilis


Veriakilis
senior tag

Sajnos ez az alufelnit már eladták.

Tud valaki esetleg ajánlani olyan helyet, ahol vannak megfelelő alufelnik?

Ezt találtam megfelelő méretnek:
4x114,3/67 16x7 ET39-40

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10481) Janoska26 válasza Veriakilis (#10480) üzenetére


Janoska26
addikt

facebookon érdemes szétnézni a volvo-s csoportban, és én még az 5*108-as csoportban is benn vagyok(kinek milyenre van szüksége értelemszerűen). Igaz a pécsi-adok veszekben találtam végül 16-os dotz felniket, holnap megy fel. Majd dobok fel képet ha nem gond :B

[ Szerkesztve ]

(#10482) Weareus


Weareus
addikt

Egy túlélő a Volvo hőskorából. 177 kW, 241 Le. Valós, nem tekert kilométerórával (200 e alatt...).
Ma fogom kipróbálni...







[ Szerkesztve ]

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10483) #03969024 válasza N0rthF4c3 (#10467) üzenetére


#03969024
törölt tag

Szerintem hűtőt kéne pucolni.

(#10484) Veriakilis válasza Weareus (#10482) üzenetére


Veriakilis
senior tag

Szép Volvo! :)

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10485) Veriakilis válasza Weareus (#10482) üzenetére


Veriakilis
senior tag

Na milyen az autó?
Kényelmesek az ülései?
Gondolom jól megy. :C
A mélygarázsban volt egy 850 kombi, és mindig irigykedtem az üléseire...

a nyolcvanmotoros luxusverda-fotelek sem okvetlenül ölelnek érzékibben, mint emezek itt

"Külön szeretném azonban kiemelni azt a tételt, amiben ezek a Volvók a világ legjobb autói voltak, és azóta sem múlták őket felül. Az ülésekről kell itten papolnom egy marketing-ízűt – még szerencse, hogy öreg autóról van szó.

Amikor behuppantam, barátom, volt kollégám, Tóthmátyás Tibi szavai jutottak eszembe – "ha egy autóban jól ülök, nálam már félig nyert ügye van". Arany meglátás, azóta sem tudtam megcáfolni, és ha csak ezen múlna, a 850-es a világ legjobb autója lenne. Nincs itt semmi trükk, csak a rettentő széles határok közötti állíthatóság (a kormánynál is), valamint a kvázi tökéletes ülőlap- és háttámla forma.
Öregszik a bőr, de még fessen szökken a pohártartó

Maga az ülés sem nem kemény, sem nem puha, tojok rá, hogy epedás-e, avagy szivacsos, egyszerűen jó. Ha én autógyár lennék, egyszerűen lemérném a Volvo 850-es üléseit – centiket, szögeket, rádiuszokat, satöbbi – és csak ilyet tennék az autóimba. Oké, a kölcsönzős, illetve alapverziókba mehetne a szokásos gerincgyilkos borzalom, a sportváltozatok pedig kaphatnák a szintén kényelmetlen, de legalább tisztességes oldaltartású Recarókat. De az eladott kocsik 95 százalékában ilyen lenne, ami egyben milliókkal több elégedett, hosszú utak után is toleráns, az autózás csapásait jóízű nyugalommal elviselő autóstársat jelentene. A mai Volvók ülései puhábbak, de közel sem ilyen jók, és sajnos a nyolcvanmotoros luxusverda-fotelek sem okvetlenül ölelnek érzékibben, mint emezek itt, negyedmillió kilométernyi fenéklenyomattal bennük. Ha én lennék Lowtyo, és ezáltal ismerném a híres, nevenincs pécsi költőt, biztosan ódát íratnék vele a Volvo 850-üléshez, így sajnos a döcögő próza sarába ragadva kell bizonygatnom: ilyen máshol nincs, ezt ki kell próbálni."

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

(#10486) Chal válasza ferzoli (#10475) üzenetére


Chal
addikt

Na, mára összejött, mentem vele kb. 60km-et, meg amint tele lesz az akku, éjszaka is gurulok egyet, ebben biztos vagyok :) Nagyon tetszik, az adaptív cuccok zseniálisak, főleg elektromos módban egy teljesen más világ, szépen kúszik a dugóval, csak kormányozni kell, már most imádom. Gázadáskor kicsit bátortalan, a fékezés viszont nagyon intenzív, én jóval előbb csinálnám, és többet vitorláznék, de így is űrhajó feeling :)
Power módban nem mertem nagyon meghajtani, mert tavaly áprilisban volt utoljára olajcserén, viszont azóta sikerült beletennie az előző tulajnak 40e km-et... :( Gondolom jött a lízing vége, és le***rta már, előtte szerencsére pedánsan hordta a holland márkszervizbe. Persze a nagy kérdés az, hogy ebből mennyi ment a D5-be, remélem kevés. Nem tudok vele nagyon kapkodni, mert várom az időpontot a klímakompresszorcserére, fogok kérni egy olajcserét is mellé. Ha előtte elvinném pl. Mátrai Zolihoz, vagy máshova, akkor félő, hogy a Volvonál elhajtanak (mert kiszúrják hogy más is hozzányúlt), és nem lesz új kompresszor garanciában :( Remélem a héten ez rendeződik, addig pedig akkuval járok, és ha nagyon kell, akkor lábujjhegyen a dízellel.

Szóval perpill csak az elektromos üzemről tudok írni inkább: itt ugye 90 ló van csak, viszont a nyomaték miatt fickósabban indul még így közel 2 tonnával is, mint bármelyik egykori 90-100 ló körüli szívó benzinesem. Érzésre tudja azt amit egy E-Up (Mol limo miatt viszonylag sokat használtam), 70-80km/h felett elfogy azért a lendület, ott már csak módjával húz, dehát nem is erre való ugye. Ugyanakkor egészen új kihívások elé is állít a dolog, mert az egyetlen hang amit elektromos módban hallok, az a gumik gördülése :) Régebben annyira nem érdekelt a dolog, de most tuti ki fogom kutatni, hogy mi a leghalkabb/legjobb amit érdemes rátenni :D

Egyébként meg ismerkedünk, próbálgatom a dolgokat, rém egyszerű a menü és a funkciók kezelése, minden adja magát, de hát ezt itt nem kell senkinek ecsetelni gondolom, csak nekem új a Volvo, eddig német autóim voltak főleg :)

Ha van kérdés, szívesen válaszolok, egyelőre ennyi jutott eszembe.

Saját fotó még nincs, így a kereskedő által aprólékosan beállítottat tudom csak betenni :)

Hiányzik belőle az R-Desing külső (+az Ixion felnik hozzá), a kormányfűtés, a hátsó ülésfűtés, a fejtámlamonitorok, és az első kamera. Azt hiszem minden más benne van.

[ Szerkesztve ]

(#10487) ferzoli válasza Chal (#10486) üzenetére


ferzoli
Ármester

Gyönyörű darab kívül-belül, gratulálok hozzá! Sok balesetmentes kilométert assisztensekkel és nélkülük is! :)
Nagyon jól mutat ezzel a világos belsővel. Ránézésre az előző felhasználó nem lehett túl nagy darab, legalábbis a vezetőülés szinte egyáltalán nincs is kiülve, szép állapotban van.
Amire majd kiváncsi lennék, hogy elektromos üzemben hétköznapi, életszerű körülmények között reálisan mennyit megy el az autó, összehozható-e az 50 km, esetleg több?
Arra vonatkozó statisztikát akkor nem lehet kiolvasni belőle, hogy az össz megtett kilométerből mennyi volt a pure elektromos mód?
Hifi hogy szól? Ha jól látom a prémium zene van benne. Flac-ot is játszik?

(#10488) molnarpeter válasza ferzoli (#10487) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tapasztalatok szerint 30-40 km-t megbízhatóan tud hűvösebb időben is, jó körülmények között volt 63 km-es csúcs is. Különböző futásokhoz spec diagnosztika kell, ha jól tudom.

(#10489) Weareus válasza Veriakilis (#10485) üzenetére


Weareus
addikt

Felvittük pályára. Nyomtam egy gázt..
...és megvettem... :R
Bővebben reggel.

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10490) Weareus


Weareus
addikt

Már megvannak egy ideje...

Csak az autó hiányzott... :)

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10491) Weareus válasza Veriakilis (#10485) üzenetére


Weareus
addikt

Hehe, látom, Te is olvastad a cikket.
Az autó nagyon egyben van...
Az ülések...hmm. Nekem nem új, ez az ötödik 850-esem...
De tényleg jók.
Működik az ülésfűtés. (eddig egyik 850-esemben sem működött, vagy ha igen, csak az anyósülésé...).
Jó a kézifék is, ezek is le szoktak halni, de ezen szinte minden hibátlan.
A kesztyűtartó felett elengedett a műszerfalburkolat, de ez 850-es betegség, másik (226 lovas) T-5-öm is ilyen volt...
Nagyon jó a V70 D 2.4, imádom a fogyasztása miatt is, de ahogy Winkli mondta: "Olyan megváltás egy bármilyen benzines egy bármilyen dízel után, hogy..."

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10492) aneda válasza Chal (#10486) üzenetére


aneda
aktív tag

Szép darab, gratulálok!
Szép a vajszínű belső, kényes ugyan, de jó választás a feket bőr helyett, attól baromi meleg van az autóban.
Ha mész a Volvóba, végy gyári bőrápoló szettet, azzal szépen karban lehet tartani.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10493) Chal válasza ferzoli (#10487) üzenetére


Chal
addikt

Úgy van minden, ahogy molnarpeter is említette, a mai 5 fokban pl. 37 km-et mentem el vele tisztán a munkába menet. Este még ki tudtam állni a parkolóból, aztán át is kapcsolt már "pure"-ból hibrid módba, és rotyogott a dízel. Ebben volt egy 90-110km/h-s 6-8km-es szakasz, szóval szerintem e nélkül + melegebb külső hőmérséklet esetén benne lehet az 50km-es elektromos hatótáv. Oda-vissza amúgy 3.4 literes átlagfogyasztásom lett (0 + 6.8 / 2 a képlet hozzá kb. :D ).

Sajnos a motorok futását külön-külön csak diagnosztikával lehet kiolvasni, nem értem ezt a ziccert miért hagyták ki, biztos sokan szívesen látnák akár valami eldugott menüben is ezt az infót.

Ülések: lehet hogy tévedek, de legalább 500-800db autó átnézése után (persze csak hirdetésekben, fotókon) én úgy vettem észre, hogy a sport ülések jóval rosszabbul bírják a gyűrődést, ráncosabbak, repedezettebbek. Amiben sima van (mint az enyém is), azok általában hasonló állapotban vannak. Persze ugyanolyan korú és futású autókból vett minta alapján nézve. Illetve az enyém azért kapott egy kozmetikát, szerintem a bőrt is rendbe tették, a régebbi holland fotókon azért nem így nézett ki (mondjuk azokon is csak foltos/koszos volt valamelyest).

A hifi csodás, csak ámulok rajta, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem igazán volt eddig ilyen kategóriás cucc egyik autómban sem. A tapasztaltabb márkatársak azt mondják, hogy semmi extra, tisztességesen megcsinált tényleg prémium cucc, szeretik ők is, de szerintük van nála azért jobb ebben az árkategóriában.

aneda: köszi, rá fogok kérdezni, jövő héten megyek úgyis olajcserére.

Ha már szerviz: kicsit érdekes a policy. Direkt olyan autót kerestem, amiben vagy mostanában (elmúlt max 1-2 hónap és/vagy max 5 ezer km) lett cserélve a klímakompresszor, vagy amelyikre érvényes a visszahívás. Egy olyan lett végül, amire érvényes, szóval ma akartam is kérni időpontot, de mondták, hogy lehet hogy rövid lesz, mert ha nincs hibakód, akkor nincs új kompresszor se. Márpedig hibakód az nincs, mert kiolvastattam még a vétel előtt, szóval kár is odamenni. Most az van, hogy konkrétan várom, hogy tönkremenjen, hogy aztán tegyenek bele egy zsír újat, majd Mátrai Zoliék átmossák + újratöltsék a rendszert, és ezzel az egész problémakört el lehetne felejteni örökre. Lekérdezték amúgy a szerviztörténetet, 2018-ban, "csak" 2db új kompresszort kapott az autó visszahívásban, utoljára 18e km-el ez előtt. Nonszensz az egész :(

[ Szerkesztve ]

(#10494) molnarpeter válasza Chal (#10493) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyi km/idő volt a két kompi csere között? Eddig úgy néz ki, mintha csak márkaszervizben karbantartott autórka lehetne érvényesíteni :(((

(#10495) Chal válasza molnarpeter (#10494) üzenetére


Chal
addikt

Kb. 15 ezer volt a két csere között, az egyiket áprilisban kapta, a másikat júliusban.

Amúgy én most rákérdeztem, mert el szeretném vinni generátor csapágycserére, amit a Volvo nem tud/akar elvégezni, csak kompletten. Azt mondták hogy vigyem nyugodtan, ők ebbe nem kötnek bele, eddig egyetlen esetben küldtek el autót a visszahívásos kompresszorcserénél, annak pedig tekert volt az órája (100 ezerrel több volt benne mint amit mutatott).

(#10496) N0rthF4c3 válasza molnarpeter (#10494) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Mondjuk a kérdés jó... Én az üléseim kattogásával kapcsolatban kértem infot az Ivanicstól, mert volt erre vonatkozóan egy visszahívás. Arra azt adták válaszul, hogy évjárat tekintetében oké, de az alvázszám tartományban nem szerepel az enyém.

Most ugye az ajtó rozsdásodás kapcsán, ami szintén egy ismert probléma - vajon van bármi esélye is, hogy foglalkozzanak vele?

(#10497) Weareus


Weareus
addikt

Volvo kocsik az udvaron.


[link]

[ Szerkesztve ]

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10498) voyager4.4


voyager4.4
senior tag

Megvan az autó ! Szombaton hoztam el, azóta voltam már gumisnál, meg a kötelező szervizen.
Az ABS-t meg kell csinálni, az sajnos macerás, de jó lesz ez.

no fate but what we make

(#10499) Weareus válasza voyager4.4 (#10498) üzenetére


Weareus
addikt

ABS-hibát ír?
Sebességmérő működik?
A hidraulikus abs-modulra rá van építve az elektronika.
Ebben van egy nyáklap.
Ezen szoktak bizonyos forrasztások elmenni, ilyenkor berosszul.
Én kiszedtem az ABS modult (V70, benzin, automata, lpt) és le lett bontva róla az elektronika.
Ez a lebontás nem egyszerű, mert klimpelt fémdobozban van.
Ez után már csak meg kell keresni azokat a forrasztásokat, amelyek "gyanúsak"
Irodalmam is van róla otthon, ha kéred, előtúrom!

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#10500) Veriakilis


Veriakilis
senior tag

A képen látható BBS alufelnihez jók a sima gyári felni csavarjai?

BBS_1

A spagóca a kondenzátor, és az illesztőtrafó nevében térjetek meg. http://www.heatpipes.tk/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.