- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelekyle
őstag
válasz
mody123 #9749 üzenetére
Szia!
Automata váltónál egy hosszabb próbakörnél kiderülhet turpisság, vagy dokumentált előéletnél váltóolaj cserék voltak-e. Ha váltóolaj csere mindig volt, akkor nem nagyon lehet baj. Ha van, akkor 200-600ezer forintig terjedhet a javítása.
Ha veszel egyet, úgyis szervizeled, akkor egy váltóolaj csere is szükséges.Motorokból 2.4i 140 és 170 lovassal szinte semmilyen baj nincs, csak a pillangószelep (ETM) lehet bibis, de azt potom pénzért fellehet újítani egy olyanra (contacless), ami már soha nem fog tönkre menni.
Még a PCV rendszer nagy ritkán eltömődhet, de ez nem gyakori.
Turbós benzinesek sem vészesek, ott nyilván a turbóval és a hozzá kapcsolódó csövekkel lehetnek galibák, illetve olajfogyás jelentkezhet.Dízelből meg a régi jobb, ott nincs hengerfej probléma, illetve részecskeszűrő sem. Az újabb D5-öknél már előfordulhat.
-
mody123
tag
Sziasztok
S60-80 volvoknál automata váltótól mennyire kell tartani? ( 2000-2006 évjárat )
Illetve hanyas motorral ajánlott? amivel nem lehet mellényúlni?
Válaszotokat előre is köszönöm
Remélem nem robbantok ki háborút a kérdésemmel
-
Weareus
addikt
válasz
BigBlackDog #9747 üzenetére
Valóban, görög van a falóban.
(Benéztem). -
Weareus
addikt
válasz
molnarpeter #9741 üzenetére
2.5, tehát az 5 hengeres (automata). (A 2.4-esek a hat hengeresek, ha jól tudom...).
Most, hogy meg lett csinálva az előtöltés, pöcc-röff és az átlagfogyasztás is szépen ballag lefelé.
5,6-ról már visszament 5,2-re, ennyi is volt vezérléscsere előtt.
Viszont most úgy érzem, hogy fog még lejjebb is menni, monjuk nem is hajtom: 2000-es fordulatnál megállok a gázpedállal és hagyom elváltani. -
kadam93
csendes tag
Sziasztok!
A családban van egy 99-es Volvo v40 1.9TD 90 lovas motorral.
Olyan kérdésem lenne, hogy a mostani Lucas adagolót, le lehetne-e cserélni/átalakítani Boschra. Ha kivitelezhető, abban az esetben tudnátok-e segíteni, hogy hogyan lehetne megvalósítani? -
todd321
újonc
Sziasztok!
XC60 2010 D3 163LE autómat szeretném szoftver frissíteni, mik a lehetőségeim?
Klíma kompresszorra (36002585) lenne szükségem, hol érdemes nézni (használt is jó lehet)?Köszi.
-
aero.
veterán
Haver berelt egy v40 t3-mat tegnap. Hat, meglatszik mennyit fejlodtek a valtok (automata volt) , egy centivel se tudtam ledolgozni a kulonbseget, megha fordulatrol indultam se. Allobol kesz eselytelenseg, es - 30 lo pedig. Ez azt is jelenti hogy a 193 loeros bmwje se tudna megverni, mert o meg tolem nem tud elmenni. Sulyra stimm. Ovvonal alatt kritikan aluli a belter, de egyebkent egesz egyben van. Viziom szerint 10-15 evesen szepen fog zorogni az a sok bovli muanyag.
-
Weareus
addikt
Köszi mindenkinek, közben visszavittem az adagolón előtöltést állító második szerelőnek és végül rendesen megcsinálta.
Ráállított még az előtöltésre kicsit.
(A vezérlést cserélő szerelőnek nincs olyan eszköze, amivel előtöltést tudna állítani, ezért nem ott történt az állítás, de ő ezt előre mondta is.) -
válasz
Bspeeed #9737 üzenetére
Fateromnak ugyen ilyen anomáliái voltak a V50-el, szintén 2009-es évjárat 1.6D motorral.
Mivel egyszer előzés közben csinálta főúton, ezzel elég necces helyzetbe hozva a családot, marha gyorsan el is lett adva a p*csába. Ezért próbálok mindenkit lebeszélni erről a motorról azóta is.
Jó persze ez csak az utolsó csepp volt a pohárban, előtte is voltak gondok a DPF-el meg még ki tudja mivel ehhez kapcsolódóan.
-
Bspeeed
csendes tag
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni.
Egy Volvo C30 1.6D-ről lenne szó, 2009-es évjárat.
Először azt vettem észre, hogy menet közben elment az autó ereje, de az autó semmilyen hibát nem jelzett, újraindítás után pedig megint minden rendben volt. Eközben a motor nem tudott 3000-as fordulat felé forogni.
Majd az autón a turbót felújították (szivárgott) de/és a hiba ismét előjött.
Most már azonban gyorsításkor 3000-as fordulatot elérve lekapcsol az autó.(Nem mindig, időszakos jelleggel produkálja a hibát), illetve továbbra is, szintén időszakos jelleggel erőtlenné válik az autó.
Újraindítással nincs gond, azonnal indul, és a hibajelenség is megszűnik.
Szervizben a kipufogó nyomásszenzort cserélték hibakód alapján, de nem segített.Jelenleg a FAP folyadék hiánya és/vagy részecskeszűrő a gyanúsított.
Volt esetleg valakinek hasonló esete, tapasztalata?
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
rbalint88
addikt
válasz
molnarpeter #9733 üzenetére
és a CR-punpát mi hajcsa?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9733 üzenetére
Na basszus, én azt meg pont nem értelmeztem, csak a számadatokból okoskodtam.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #9732 üzenetére
Az adagolón lecserélt vezérműszíj miatt gondolom csak. Mármint, ha D5, nincs adagoló
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #9731 üzenetére
Tippre az övé már Volvo blokkos D5. Az Auditól származó, 140 lovas 2.5-ös TDI S80-ban szerintem csak 2000-2001-ig volt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Weareus #9728 üzenetére
Kellett volna rendes vezérlés rögzítő szett... Másrészt az előtöltés beállítása kötelező része egy cserének. Valószínű utána jó is lesz. Kereshetsz végső soron VW-Audi szerelőt is, akinek van diagnosztikai felszerelése, elvégre VAG motor. Talán a Bosch szerviz is jó, univerzális diag minimum lesz...
-
Weareus
addikt
Üdv. Volvo-fanok!
Segítséget szeretnék kérni.
2002-es S80 D5-öm van (hatodik Volvo kocsikám...) és vezérléscsere után (Conti szíjat kapott, adagolón is le lett cserélve a segédvezérműszíj) azt csinálja, hogy két tizeddel feljebb ment a fogyasztás, valamint hidegen nehezen indul és ilyenkor - ha végre beköszörülöm - füstpamacsot dob.
(Természetesen nem a 2 tizedes fogyasztás-emelkedés zavar, sokkal inkább a nehezen indulás...)
Egyébként nem füstöl.
EGR-szelep hibakód van, de a vezérléscserén azt mondták, hogy az előtöltésre érdemes ránézni.
Ez is megtörtént, egy másik, új szerelő által, ill. állítólag jó is volt, de nem ismerem ezt a szerelőt, aki az előtöltést állította.
A baj az, hogy azóta is nehezen indul és ma akkora füstöt dobott, hogy a buszpályaudvaron éreztem magam.
Vigyem el egy Bosch-szervizbe?
Mit csináljak?
Volvo Ivanics messze van Szigetvártól...
-
válasz
molnarpeter #9726 üzenetére
Szóval amit néztem és a szervíz azt mondja hogy oké na meg megkapná elsősorban a nagy szervizelést akkor igazából nagy gondja nem lehet ahogyan kiveszem az írásodból.
Van valamilyen leírás amit el lehet olvasni ezekről a PSA motorokról ami a Volvokban van ,vagy a V50-ről.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Luck Dragon #9725 üzenetére
Jövőre tölti a 20-at a DW10, közben 8 helyett 16 szelepes lett, illetve kapott részecskeszűrőt. A korai példányokat sem hallani, hogy különösebben nyűgösek lennének.
-
válasz
molnarpeter #9721 üzenetére
Ez a kétliteres dízelmotor megközelítőleg mikortól nézhető a legkiforrott technikának? Itt első sorban évszakra gondolok.
-
molnarpeter
nagyúr
1.6 hdi pár évvel újabb, korai példányok esetén volt néhány nyűg. Turbó halt le az olajpumpa szívókosár eltömődése miatt, ezt ki szokás dobni (volt talán visszahívás is, valamelyik évjárattól ki is javították a konstrukciót), egyben kádat tisztítani, illetve az turbó olajzó csövet érdemes cserélni (nehogy eltömődjön). Esetenként az injektorok csavarjai kilazulnak, emiatt meg lett növelve az átmérőjük. Kisebb motor, jobban terheli a kasztni, stb, eredendően kevesebbet bír.
-
varsam
őstag
válasz
molnarpeter #9721 üzenetére
Lehet kicsit negatívra sikerült a kommentem... én nem zárkózom el előle, többen is ajánlották nekem ezzel a motorral, de csak a 2.0-t. Az 1.6-ról több rosszat írnak.
-
molnarpeter
nagyúr
Ezer éves motor a psa 2.0 HDI, minél újabbat veszel belőle, annál jobb. Inkább akkor jönnek ki rajta problémák túl korán, ha valaki elszórakozik a km számlálóval
Kiforrott konstrukció, szvsz a jobbak közé tartozik. Az, hogy a D5 még jobb, megint más kérdés, de nem elvetendő.
-
sasa134
addikt
Köszönöm a reagálást.
Mit értesz "régi D5" alatt? az a 185 lovas volt, nem?
Sztem nem volt törve, persze meg kéne nézni ( ha erre gondolsz: először nekem is furcsa volt a jobb oldalán az index felett a sárvédő és a motorháztető találkozásánál lévő "rés" de elnézve több másik autót, mindegyik ilyen)A drága meg relatív, ha megkímélt és rendben volt tartva, nem bánom (tudod: "ami drágának tűnik, vedd meg").
-
sasa134
addikt
Sziasztok, lennétek szívesek véleményezni nekem ezt a V70 D5-öt? [link]
Nagyon megtetszett, képek alapján egyben van, nem leélt. Szerintem 11k Eur-ért el lehetne hozni (persze lenne egy utam Hamburgba).
Ami aggaszt, az az automata váltó. Ez a 6 sebességes mennyire problémás? -
varsam
őstag
válasz
Luck Dragon #9716 üzenetére
Én spec nagyon kíváncsi lennék rá mit mondok, hova viszed stb...
-
-
varsam
őstag
válasz
BigBlackDog #9713 üzenetére
Igen, én voltam
Sajnos tényleg nincs D3/D4 fent, alig pár darab, mind PSA amik vannak.
Ezekről most találtam egy cikket, leírnak pár dolgot, hogy milyen bajok lehetnek a motorokkal:
Mitől döglik a HDi/TDCi?"1997 cm3 RHR motorkód, 136 LE
Ez a változat Siemens befecskendezőrendszerrel készült. A turbón van egy geometria-szögállás érzékelő potméter, ami szereti elfelejteni a valóságot, ettől erőtlenné válik a motor. Cserélni lehetséges, de szakértelmet igényel, illetve már külön nem is kapható. Váltóproblémák is jelentkeznek főleg a nyomaték miatt: kidobálja a fokozatokat, vagy reccsen. A befecskendező résolajcsövek is szivároghatnak, ezt nagyon nehéz jól összeszerelni, van hogy sokadik próbálkozásra sikerül, mert elég silány a csatlakozó kialakítása. Érzékeny a vákuumrendszere, ami a turbóra is hat, és tud gondokat okozni, pedig van, hogy csak apró csövek repednek ki. Ezek is hajlamosak a már említett olajfolyásra, illetve nehéz jó kuplungot találni, van hogy csere után is csúszik/ráz."Szóval jól át kell nézetni a motort és félretenni egy kis pénzt...
-
válasz
BigBlackDog #9713 üzenetére
Hát nem lesz egyszerű, magyar használt autópiac pedig pont az a csatamező ahol a legkitartóbb emberek maradnak talpon és akkor szerencse is bőven elkél ha a megfelelő kiszemelt típusú autót szeretné megkaparintani.
Az Opel pont ilyen volt, hiába volt elképzelésem Astra és Vectra fronton és szemezgettünk egy éven keresztül, általában többsége mind nem fedte a valóságot. Mint műszakilag vagy felszereltségben, vagy épp hovatartozását illetően. Ezért is tágítottam ki a keresést , lehet nekem van ízlés fiacamom de az S40 &V50 formavilága mindig is tetszett főleg az R- szettel.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Luck Dragon #9712 üzenetére
Inkább nem szóltam, a kétliteres, öthengeres dízelből kettő darab van fent, azok is 2.5M Huf felett.
És most jut az eszembe, mintha futott volna már valaki egy kört pár hete és akkor sem nagyon volt öthengeres dízel V50-el.
-
válasz
Luck Dragon #9709 üzenetére
Benzin: 1.6, 2.4, T5
Dízel: 2.4, D5, később D3, D4 (mindenképpen 5 hengeres legyen). -
Sziasztok, érdeklődni szeretnék , hogy V50 esetében milyen motorral szerelt ajánlott? Legfőbb szempont a megbízhatóság, tartósság.
Köszönöm szépen előre is. -
neil_mullen
aktív tag
válasz
BigBlackDog #9707 üzenetére
Nem tudom sajnos, májusban vettem az autót...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
neil_mullen #9706 üzenetére
Nálam ugyanilyen tünetek voltak, egy klímatöltés segített. Két hónappal ezelőtt történt, azóta nem éreztem változást. Mondjuk előtte egy UV lámpával végignézném az első hűtőt, hogy nem ereszt-e valamelyik kavicsnyomnál (vagy akár szabad szemmel is lehet látni a zöldes nyomot, ha durva).
Mikor volt utoljára töltetve?
-
neil_mullen
aktív tag
Sziasztok!
A következő problémám adódott a 2007-es 2.4-es s60-ommal. Pár napja a klíma bekapcsolása után arra lettem figyelmes hogy a vezető oldal (zóna) nem hűt. Viszont kb. 2-3 óra klímahasználat után, már az anyós oldal is csak hűvös levegőt fújt, így kikapcsoltam. Bekapcsolt klímánál egyfajta "sziszegést" hallottam a műszerfal alól, mostanában szinte mindig, régebben csak néha. Mit ajánlotok? Simán töltessem újra vagy itt valami nagyobb baj van?
Köszi
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #9703 üzenetére
ha van egy ilyen színkombinációjú és motorú angolod, akkor jó lehet a papírja miatt, egyszerűbb átdobálni abból mindent, mint azt bepapírozni és átépíteni balosra. műszakin kell kicsit pingvinezni, hogy hát a motorszámot megmarhatta valami, legyenmá' kódos, de az se nagy truváj.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #9700 üzenetére
1: szürke 50 árnyalata
2: ha már a hirdetésbe beleírják, hogy vannak hibái, az általában azt jelenti, hogy be kéne tolni a bontóba
3: főleg egy olyan autónál, ami ha kicsit szar csak, akkor a duplájába kerül... és arra is még ráugrik a vételár, amíg jó lesz.ez sztem csak annak éri meg, akinek jó így fos állapotban is, egy fillért nem költ rá, aztán műszaki előtt bontóba adja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nyaralás topik
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Külpolitika
- sziku69: Szólánc.
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad T540P - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest