Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9151) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9150) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Bocsi, igazad van. Már káprázott a szemem, ezért keverhettem össze :D

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9152) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9142) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Facelift előtti és utáni S60-as között mik a fő különbségek? Itt írod az összekrékhajtás esetleges gyengeségét, ezen kívül más fényszórókról és festett díszlécekről tudok. Azért ennél többről volt szó, nem? :)

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9153) BigBlackDog válasza Johnny_vT (#9152) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ha jól tudom, akkor:
Első generációs S60-nál két facelift volt, az első ilyen 2005-ben történt. Ekkor többek között új lámpákat és ködlámpákat kapott (a fényszórók víztiszta, műanyag burát kaptak és egy síkba került a ködlámpák burája a lökös felületével), megjelentek a xenon fényforrások, fényezettek lettek az oldalsó, az első és a hátsó díszcsíkok, a kormányon megjelent a Volvo logó a régi felirat helyett, a középső tárolórekesz már redőnyös fedelet kapott (a régi, eltörni hajlamos változat helyett).

Ezt követően ?valamikor? megnőtt a Volvo embléma a hűtőrácson, illetve az oldalsó irányjelzők is felköltöztek a tükörházba. Ezek pontosan nem tudom mikor történtek, de már láttam alsó oldalirányjelzővel és tükörházas irányjelzővel is S60-at a két facelift közötti időből.

A második facelift 2008-ban történt, apróbb változásokat magával hozva; a lökhárítók és az oldalsó küszöbvédők már teljes mértékben színre fújtak voltak, illetve a csomagtérajtót már szélesebb Volvo felirat díszítette.

[ Szerkesztve ]

(#9154) FeRRaR1 válasza Johnny_vT (#9152) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Automata váltót sokkal jobb 6 sebességesre cserélték. Beltérben is fejlesztettek a közép konzol, könyöklőn. Frissített lámpák elöl és hátul is sokkal szebbek, index a tükörbe (nem mindegyik modellnél), színre fújt dísz csíkok, szöghajtásnál is volt dizájn váltás, jobb konstrukció, sokkal kevésbé hajlamos olaj szivárgásra, mert ez miatt halnak meg a régiek is nagyon könnyen, ha csökken a kenőanyag szint. Meg pár kisebb nagyobb apróság, most hirtelen ennyi ugrik be :)

BigBlackDog

Megelőztél :R

[ Szerkesztve ]

(#9155) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9154) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Köszi mindkettőtöknek! Akkor szinte csak apróságok, nem annyira quality of life változás, hogy kizárólag 2004 utániakat keressek (persze a fiatalabb kor miatt mégis ez a cél).

Az új váltó csak az R-be került? Nem találok túl sok infót se Wiki-n, se a hirdetések között erről a változtatásról.
Kicsit sajnálom, hogy a manuális csak 5 fokozatú, nem hiányzik belőle a 6. nektek?

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9156) N0rthF4c3 válasza Johnny_vT (#9155) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Azt mondják, első szériát, FL utánit semmilyen márka semmilyen típusából nem szabad venni. Nekem az a 2-es kasztnis V70-em volt, amibe még a TDI motort rakták. Na, ha valami első széria, akkor az az:D És semmi különös para nem volt vele, most adtam el 400 ezer kilométer fölött.

A kort sem igazán tartom mérvadónak, mert egy jól karban tartott autónak mindegy, hogy 12, vagy 16 éves, ha nem volt komolyabban törve, vagy jól rendbe lett téve, rozsdásodni sem fog, ez egészen biztos. A 18 éves autóm alatt gyári kipufogó rendszer volt. A felszereltségen túl a külalak az, ami befolyásolhat a döntésben. Egyet tudok érteni olyanokkal, akik azt mondják, hogy nekik az FL előtt/utáni jobban tetszik. Én ugyanígy voltam a V70-nél, hogy a FL előtti jobban tetszett a nem fényezett szegélyekkel, küszöbbel. XC70-nél viszont szerintem csúnyácska a FL előtti változat.

(#9157) N0rthF4c3 válasza N0rthF4c3 (#9156) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Bocs, úgy értem első szériásat, FL előttit nem szabad venni...

(#9158) r.levente75


r.levente75
addikt

A vezérműszíj cserének és a szelepfedél levételnek van egymáshoz köze?
Olyan értelemben hogy vezérlés cserénél a szelepfedelet meg kell e bontani?

(#9159) N0rthF4c3 válasza r.levente75 (#9158) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Tudtommal nincs...

(#9160) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

[link] Beszéltem a sráccal hogy meggyőződjek, és azt mondta hogy 5 sebességes automata. Erre nem számítottam, faceliftes, 2005-ös mégis 5 sebességes ami limitálja a nyomatékot 1. és 2. fokozatban :((

(#9161) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#9160) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem úgy volt, hogy R-ből csak manuálisat keresel? :DDD Mondjuk dízel fronton csak a 2005-től elérhető 185 lovas kapta meg a 6-os automatát, a másik kettő dízel a modellciklus végéig 5-ös automatával volt csak elérhető, ha jól tudom. Ez alapján nem annyira lepődök meg, de benzines fronton nem vagyok otthon.

Kéziféknek hol kell fognia? Decemberben, mikor átültem a Civicből feltűnt, hogy mintha túl magasra kéne és túl könnyen lehetne behúzni a kéziféket más autókhoz képest. Mostanra már bőven megszoktam, de azért gondoltam rákérdezek, hogy mennyire természetes ez S60-nál? Mondjuk az itt látható állapothoz képest nem vészes a helyzet, kb. nálam is ennyire kell felhúzni (sőt, mintha kicsit lejjebb is lenne behúzott állapotban), hogy fogjon. Egyébként a hatékonyságával nincs gondom, nem kell betépnem, hogy domboldalon se guruljon el a kocsi.
Ami még furcsa volt a rögzítőféknél, hogy megállás után behúzom és ahogy lelépek a fékpedálról, még rendszerint hátra/előremozdul a kocsi kb. 5 centit. Gondolnám, hogy ez is természetes lehet, ha a lábfék és a kézifék nem ugyanazt a féket működteti.

[ Szerkesztve ]

(#9162) N0rthF4c3 válasza BigBlackDog (#9161) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Így van, 2006-ig elérhető volt a kétféle D5. A 163 lovas 5 sebességes automatával, és a 185-ös 6 sebességessel. Szerintem ugyanez vonatkozott a benzinesekre is.

Kézifék az ilyen. Elsőre furcsa látvány, hogy ennyire fent fog, de megszokható. Lehet állítani amúgy rajta, hogy lentebb fogjon, de csak esztitka:D Nekem is mind2 autóm mozdult még egyet a behúzás után, és egy halk kattanással megállt.

(#9163) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9140) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Akkor S60/V70 R kell neked. :K

Basszus, elültetted a bogarat a fülemben...
Sajnos felénk Németországban ez nagyon ritka, összesen 6 db van fent mobilén, amiből ár, állapot és futás alapján 2 játszik. A bibi, hogy ez már bőven az az árkategória, amiért Lexus-t vennék/vettem volna korábban, ergo még pár hónapot mindenképp gyűjteni kellene rá. Na meglátjuk mi lesz... :)

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9164) aneda válasza Johnny_vT (#9163) üzenetére


aneda
aktív tag

Az S60/V70 R meg egy Lexus nagyon nem egy liga...
Nyilván előbbi javára. :))

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9165) aneda válasza aneda (#9164) üzenetére


aneda
aktív tag

Most nézem én is a mobile.de-t, azt hiszem ismét lemaradtam egy autóról.
Durván elkezdett felfelé menni az ára az R Volvóknak.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9166) Johnny_vT válasza aneda (#9164) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Kíváncsi vagyok a véleményedre, kifejtenéd?

IS250-eket néztem 2007-2009 körüli évjáratban. Eredetileg nem volt szó róla, hogy eközül a kettő közül akarnék választani, ezért is lehet, hogy nem egy liga.

Ami nyilvánvaló eltérés, hogy a Lexus "csak" 208 ló, hátul kapar, hátsó ülés jóval szűkösebb, a formaterve sokkal modernebb (nekem tetszetősebb), a belső tér szintén modernebb (nekem). Szívó V6 mozgatja és bár sportosnak van beállítva, elmarad a hasonló képességű pl. BMW-ktől dinamikában, cserébe kiemelkedő kényelmet, minőséget és megbízhatóságot kínál. A szervizszámla meg márkához méltó: érdeklődésemre egy márkaszerviz írta, hogy pl. két első lengéscsillapító 440 EUR-tól, vízpumpa 200 EUR-tól, első fékek betéttel 270 EUR, hátsó 220 EUR.

A Volvo-ról a külsőségek nem mondhatók el (bár ez szubjektív), ami viszont mindenképp igaz, hogy nincs semmilyen felsőbbrendű, vagy "béemvés" megítélése még a 300 lovas R változatnak sem (ami amúgy kifejezetten a sleeper kategória véleményem szerint és ez kurvára tetszik benne :) ). A fotelek az összes hallott vélemény alapján fejedelmi kényelmet adnak, a belső tér tágas(abb), az ergonómia kiemelkedő, a csomagtartó nagyobb, a biztonság kiemelkedő, a sorötös motorokról meg legendákat zengenek. Amivel még nem vagyok megbékélve az a múltszázadot idéző műszerfal és középkonzol, illetve minden támogatás ellenére kicsit ódzkodom a turbó-AWD-automata váltó triótól (a manuális még ritkább).

A Lexushoz hasonlóan ezzel sem fogok szerelőhöz járni kéthavonta, ellenben homlokegyenest más az üzenete egy S60-nak, mint egy IS250-nek. Az S60 a saját és ismerőseim szemében stabilitást, biztonságot és egoizmust sugall (elvégre a tényleges értékét és kényelmét csak benne ülve érti meg az ember), az IS pedig kifinomultságot, perfekcionizmust és burkolt extravaganciát.

Nomeg az IS eleje leérne a mélygarázs bejárójánál, még mindig ezen pörgök :DDD

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9167) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9161) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Most már úgy vagyok ha nincs ló (6-os manuál) jó a szamár is (6-os geartronic) :DDD Régóta bakancs listás ez a dolog, vagy 3-4 éve akarok venni egy R-t és levinni a Nürburgring nordschleifére. Idén megteszem, még ha az asszony azt is mondta hogy: "ha meg merem venni, legalább lesz hol aludnom" :DDD

Nekem is fent fogott a V70-en, jól működött, de lejjebb állíttattam.

Johnny_vT

Én azt mondom próbáld ki mind a kettőt, és úgy dönts. Egyik barátomnak IS250 van, és át ült a V70 T5-be el volt ájulva. Padlózd le a turbós 5 hengerest, és megértesz mindent :K

Egyébként kinek veszel kocsit, az ismerőseidnek vagy magadnak? ;)

Próbáld ki mindegyiket mielőtt döntesz, én egyértelműen az R mellett voksolnék, és mikor megkérdeztem az IS250-es barátomat, azt mondta ha veszek egyet kirepül kipróbálni, annyira érdekli a V70 próba kör után. Alá írom mind a kettő nagyon jó autó, de máshogy. Nekem pl nem jön be a Lexus kinézetre, és minél újabbat nézek annál kevésbé... Na jó talán az LFA :DDD

Az AWD azért télen elég hasznos, mert a hátsókerékkel sok helyen szívni fogsz. Nagyobb élmény az R, illetve jóval gyorsabb is. Persze én szemét Volvo bérenc vagyok, ne hallgass rám, próbáld ki mindkettőt :))

[ Szerkesztve ]

(#9168) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9167) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ne aggódj, a Sorosvolvo főnöktől megkapod a 10%-ot, ha tényleg Volvo-m lesz :DD

Nem is kérdés, hogy az S60/V70 dinamikusabb. Ahogy említettem is, a Lexus-t a hasonló teljesítményű kocsikhoz képest többen is lomhának tartják, ezt még a tulajok is elismerik (főleg, ha van összehasonlítási alap, mint ugye nálad).

A közeljövőben próbálok beszervezni egy-két próbautat mindkettővel. Elég aktív a helyi Facebook fan klub mindkét márkához. Mivel a kereskedőknél nemigen akadnak ezek a modellek, azt hiszem ott fogok érdeklődni, hogy valaki odaadná-e egy körre :)

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9169) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9167) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

A beltérben melyek a kritikus részek, amiket nagyon meg kell nézni vásárlás előtt? Könyöklő, ülés, kormány az alap (ezekből már jól felmérhető az általános állapot), ezen kívül valami?
Illetve ha találnék egy műszakilag tip-top kocsit széthasznált belsővel, akkor valahogyan tudom javítani az állagát?

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9170) BigBlackDog válasza Johnny_vT (#9169) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ülés bőrözés Volvoknál eléggé gyorsan (is) el tud öregedni, de azért jó támpontot adhat, hogy mennyire vigyáztak rá. Váltószoknyán nálam 180e km után sincs repedezés, szakadás, de a kézifékszoknya már kicsit kiszakadt egy ponton. Az ajtón és a középső kartámaszon van minimális elszíneződés, ahol könyököl az ember, de nem vészes. Amit még láttam nem egy Volvónál, az a vezetőülés bal oldali műanyag burkolatának törése. Nálam is megvan és szerintem tervezési hiba lehet, mert gyakorlatilag nem tudok úgy ki- és beszállni, hogy ne terhelődjön valamennyire rá a súlyom. A kialakítása miatt meg borítékolt, hogy egyszer csak megadja magát. A kormánybőr kopáson még a bőr váltógomb is árulkodó lehet. Facelift előtt a középső pohártartó teteje szokott állítólag letörni, FL után nincs ilyen gond, mivel már redőnyös megoldást használtak. Nálam így nézett ki a beltér 174e km után (most sincs sokkal másabb állapotban), de ha gondolod, munka után körbefényképezem a kritikus részeket.

Jobb-elől
Középen-elől
Jobb-hátul
Bal-hátul

(#9171) Johnny_vT válasza BigBlackDog (#9170) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Atya ég de hívogatóan jól néznek ki az ülések :)) A képek valamilyen esemény előtt / eseményhez készültek talán? Kiállítótermi tisztaságot vélek felfedezni rajtuk :D Nagyon jól néz ki.

Ha nem megterhelő hálás lennék az említett fotókért. Már csak az is támpontot tud adni, hogy fejben egymás mellé rakom a képet és a "kicsit kiszakadt egy ponton" meg hasonló kifejezéseket, mert embere válogatja mi számít kicsinek vagy kicsit kopottnak.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9172) lorcsi válasza BigBlackDog (#9170) üzenetére


lorcsi
veterán

Mivel és hogyan szoktad tisztítani az üléseket?
az enyém sajnos iylen
az első farmer
a második hajlakk
a harmadikat nem tudom

[ Szerkesztve ]

(#9173) Johnny_vT válasza lorcsi (#9172) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ú basszus, ez nem fest jól :N

Ha tippelnem kéne, akkor a harmadik vagy izzadság+ruhaanyag vagy esőben megázás+ruhaanyag.

Tényleg ennyire kényes, vagy ezek extrém esetek?

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9174) lorcsi válasza Johnny_vT (#9173) üzenetére


lorcsi
veterán

egyik sem olyan vészes, csak vakuval fotóztam és jobban kihozta

nincs még viszonyításom a kényességet illetően, ezt még az előző tulaj hagyta így benne
(cserébe a motorháztetőt nem kellett kinyitni sem, úgyhogy ezt bőven elnéztem neki :K )

szerintem valami jó ki s belső gőztisztítóba visszük majd el

[ Szerkesztve ]

(#9175) BigBlackDog válasza Johnny_vT (#9171) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Jó-jó, kicsit csaltam, bevallom, azok a képek még a decemberi kárpittisztítás után készültek. :D Megvételkor ilyen volt (élőben azért nem hatott annyira durvának, mint a képeken). Aztán elvittem bence007-hez, a Carpro autókozmetikába egy belső "megújulásra", kárpittisztításra. Pár nappal később készültek a korábban linkelt képek.

Azóta különösebben nem takarítottam ki. Hetente porszívózás, kéthetente portörlés és kb. havonta egyszer nekiesek az első két ülésen, szőnyegeken és szőnyegek környékén lévő padlókárpiton fellelhető foltoknak 5:1 arányú ioncserélt víz és Koch Chemie Green Star keverékel átitatott mikroszálas kendővel.

A mostani képeket kicsit szégyenlem is, már egy jó ideje nem takarítottam a kárpitot. :( Szóval 11 éves autó, 180e km után és napi használat mellett sajnos így néz ki. Szinte mindig ketten használjuk Volvókát, én általában fekete gyatyában, asszony többnyire világosban utazik. Ez a különbség azért érezhető az üléseken is. Szóval itt érhetőek el a képek a beltér jelenlegi hibáiról. Nagy kopások (még nincsenek), de pl. hátul látható -gondolom- az előző tulaj gyerekülésének nyoma (utolsó kép).

[ Szerkesztve ]

(#9176) BigBlackDog válasza lorcsi (#9172) üzenetére


BigBlackDog
veterán

A képek alapján én elvinném egy nedves kárpittisztításra, vagy bérlenék egy nedves kárpittisztító gépet. Most úgyis meleg van kint, gyorsan megszárad. Alapvetően az a baj, hogy egy "átlagos" kárpittisztító semmit sem ér nagyobb foltoknál, ahogy elkezded dörzsölni, csak elkened a szennyeződést, ha nem szívod ki a szutyoklevet.

FeRRaR1 pont nemrég írt a másik topikba egy részletes hozzászólást a témáról.

[ Szerkesztve ]

(#9177) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Viszont kérdeznék is egyet. A turbót hogyan tudnám ellenőrizni, hogy minden rendben van-e vele (nem olajzik-e, stb.)? Szerelő nem számolt be semmi rendellenességről ezen a területen, de nem is kérdeztem rá kifejezetten erre a témára. Ha jól sejtem, valahol a motor és a tűzfal között kéne legyen, de ahogy látom, fentről nem fogom meglátni.

(#9178) lorcsi válasza BigBlackDog (#9176) üzenetére


lorcsi
veterán

az enyém is olyan, mint a tied volt kárpit tisztítás előtt
ok, akkor nem is variálok ezzel többet...kinézek valami igényes helyet és megcsináltatom

(#9179) ffodi válasza BigBlackDog (#9177) üzenetére


ffodi
veterán

Leszeded a haspajzsot és egyből látni fogod. A turbónál ami aggasztó lehet, az a turbócső. Típushiba, hogy letörik a legalsó rögzítőfül (műanyag), majd ha már kellő időt szolgált(ak) a tömítés(ek) a cső-rezonátor-turbó útvonalon, akkor egyszer csak leköpi a csövet. Ilyenkor jó esetben szívóként üzemel az autó, és tudsz vele menni, rossz esetben félig rajt van a cső, majd gázadásra újra és újra leköpi, ilyenkor elég használhatatlanná válik a masina.

Rögzítést érdemes megnézni, ha el van törve (ami szinte biztos) akkor érdemes szakszerűen rögzíteni (gyorskötözövel :D).

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#9180) BigBlackDog válasza ffodi (#9179) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Köszönöm szépen a választ. :R Szóval akkor mindenképpen csápos/akna kéne hozzá. 5 évesen volt még egy "Turbófeltöltő - intercooler közötti alsó cső csere" nevű esemény a szerviztörténet szerint. Előfordulhat, hogy ez az lenne, amiről Te is írtál?

(#9178) lorcsi: Én elégedett voltam azzal a kozmetikával, ahová vittem még decemberben, tudom ajánlani ha számít. :B

[ Szerkesztve ]

(#9181) haxxika válasza BigBlackDog (#9177) üzenetére


haxxika
senior tag

Ha azt hallod hogy fütyül valami a középkonzol ventillátorai felől, hátul kormol mint állat, akkor az bizony turbócső csere. Vastagabb fekete, ökölnyi átmérőjű. Kétszer kellett nálam cserélni, most egy bontott van bent már kb. 6 éve, de azóta is tök jól érzi magát. Utána azért meggondoltam magam, mikor előzni akartam :D Lehet vele közlekedni, de nem fog meglökni a kocsi úgy, ahogy előtte.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9182) BigBlackDog válasza haxxika (#9181) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Egyelőre megy mint a disznó, fütyülést nem sokat hallok és kormolni egyébként sem szokása ennek már (DPF). Akkor nem izgulok.

(#9183) lorcsi válasza BigBlackDog (#9180) üzenetére


lorcsi
veterán

persze h számít, csak én szegedi vagyok :)
majd nézek valamit helyben

[ Szerkesztve ]

(#9184) ffodi válasza BigBlackDog (#9180) üzenetére


ffodi
veterán

Igen az jó eséllyel az lesz. Mivel a felfogatás eltörik így cserélik általában. Nekem mondtak anno egy majdnem 100k-s árat anyag+munkadíjra (cső + rezonátor egyben + tömítések), így inkább szépen kicseréltem én a tömítéseket, majd szakszerűen rögzítettem. Azóta nem volt vele gond.

Egyébként nem feltétlen fütyülő hangot fogsz hallani, helyette inkább olyasmi, mintha hirtelen magas fordulatra kapcsolna a szellőző ventilátor. Ez az előjel. Amikor végleg leköpi akkor jön a szívás, amit írtam.

[ Szerkesztve ]

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#9185) BigBlackDog válasza lorcsi (#9183) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem szóltam akkor! :)

(#9184) ffodi: Remélem márkaszerviz akkor szakszerűen megcsinálta még öt évvel a forgalomba helyezés után, mert most telt el azóta a következő öt év. :D

[ Szerkesztve ]

(#9186) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9177) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Még annyit tennék hozzá, hogy bekukucskálhatsz a turbó csövekbe, olajosak e, és mennyire. Illetve a turbó tengelyét meg kell mozgatni, van e holtjátéka / kotyogása.

Más:

Nemrég vettünk egyik barátomnak S60 2.0T-t 2008-as HU-850 hifi.

Mondta nem tudta bekapcsolni az Aux-ot, mondom te szerencsétlen, figyelj hozok egy kábelt, rádugom a telót, tekerem a source gombot de nincs AUX :Y FM 1-2 AM 1-2-3 is talán meg 6-os CD tár.

Átzongoráztam az összes beállítást és semmi.

Na most vagy nem gyári az AUX, nem tudom mert nekem nem volt a V70-be, én kötöttem be a Yatuort a CD tár helyére. És ugye akkor a CD helyén szólt.

Vagy gyári de a szoftver hiányos mert nem kérte mint extra, vagy gyárilag ott van és nincs bekötve, vagy simán rossz. De akkor is ott kéne hogy legyen a menübe...

Ötletek?

(#9187) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#9186) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hmm... Ránézésre gyári az aux, legalábbis nálam is pont ilyen formája, elhelyezése.

CD tár van benne? Gondolom mondju nem annak a helyén szól az auxon rádugott forrás.

(#9188) BigBlackDog válasza ffodi (#9184) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk intenzív gázpedálhasználat esetén, 2000 rpm felett hallani azért kicsit a motorhang mellett valami szuszogást-minimális fütyülést, de gondolom ez természetes (legalábbis nem tűnt fel, hogy más autókhoz képest erősebb lenne a zaj).

Közben előtúrtam az olajcserekor készült képeket. Jól látom, hogy itt már megoldották normálisan, fém csőbilinccsel a rögzítést?

[P:C]

A cső alján lévő "maradék" elvileg már régi olajszármazék -szerelő szerint-. Tippre valószínűleg a korábban használtként visszatett "váltóolajleeresztőcsavaralátétnél" lévő olajszivárgásból juthatott oda is.

[ Szerkesztve ]

(#9189) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9187) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Végig próbáltam mindent, összes CD tárat 1-től 6-ig, összes rádiót, összes menüt, semmi.

Szóval neked simán van AUX ha tekered a source gombot?

(#9190) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#9189) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, az "AM2" és a "CD Player" között (igaz csak HU650 van nálam). Illetve, ha bemegyek a menübe, majd az "Advanced settings" > "Audio settings" menüpontban az első opció az "AUX Input vol". Neked van ilyen?

Így tippre azt mondanám, amit írtál; a hardware-t beletették mindegyikbe, de a funkciót csak az extra kipipálása után aktiválják. Van egy hozzáállása a Volvo ezekhez a dolgokhoz azért. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#9191) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9190) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem hiányzik a bemenetek közül, illetve az advanced settingsből is teljesen. Aux sehol... Mindegy napokban találkozok több emberrel is aki a Volvónál dolgozik, majd kikérdezem őket.

(#9192) koxos:8]


koxos:8]
senior tag

Sziasztok!

Első szériás S80-ban jól tudom, hogy A6 motor van még?
Ezekre a 2,5-ös motorokra gondolok.
Igazából csak svéd kocsit szeretnék venni, mert Faternak is Saab 9-3-a van, és valahogy csak ez a vonal fogott meg.
Ennél az első szériás S80-nál figyelni kell valami gyakori, vagy típus hibára vásárlásnál?

Esetleg még a hasonló árban lévő Saab 9-5-ök tetszenek még, nem tudom, hogy az miben más mint mondjuk az S80.

[ Szerkesztve ]

(#9193) ffodi válasza BigBlackDog (#9188) üzenetére


ffodi
veterán

Nem. A bilincs a csövet rögzíti a rezonátor aljához. A narancssárga színű alkatrész pedig a tömítés, ami el szeret szakadni. Ezekből van még 1 garnitúra a rezonátor tetején, a turbónál, ami a képeken nem látszik.

A rögzítési pont a cső egyenes részének közepén van körülbelül, ott ahol az általad említett szennyeződés is található. Nálad még nincs eltörve a jelek szerint. :)

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#9194) molnarpeter válasza koxos:8] (#9192) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Audi 2.5 TDI 2461 ccm
Volvo D5 2400-2401 ccm (illetve 5 hengeres 2 literes 1984 ccm)

(#9195) Johnny_vT válasza BigBlackDog (#9175) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Köszönöm a képeket!
180 ezer km nem a világ egy ilyen kocsinak (főleg a dízelnek), de azért látszik már a használat. Kicsit szomorú vagyok amiatt, hogy az általam nézett más típusokhoz képest (IS250, Accord, Avensis) könnyebben koszolódik és jobban fárad a belső tér. Legalábbis feltételezve, hogy te és a korábbi gazdája/gazdái is vigyáztak rá.

Nagy szerencse azonban, hogy ez pont olyan "hiba", ami egy autó megnézésénél egyből szembeötlik. Itt nem lehet úgy kamuzni, mint a mechanikus alkatrészeknél, mert ránéz az ember és látja, hogy jó-e vagy nem jó-e. :))

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9196) BigBlackDog válasza Johnny_vT (#9195) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hát igen, a japók nagyon nem öregednek belülről, szépen tartják az állapotukat (legalábbis amikkel én találkoztam). Sajnos a legcsúnyábban öregedő bőrözéseket meg leginkább Volvóknál láttam eddig. Ehhez hozzájárult jó eséllyel a folyamatos ápolás hiánya is, de szerintem viszonylag könnyen be tud repedezni egy Volvo bőr.

Egyébként nyöszörgést, zörgést nem különösebben hallok, szóval ilyen szempontból szerencsére nem szörnyű a helyzet.

(#9197) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9196) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Sok ilyet láttam én is, de ami nekem volt eddig, köztük a legrégebbi 2001-es V70 mind tökéletes állapotban volt, persze tőlem is kapták az ápolást.

Szerintem leginkább élőéletfüggő, illetve az olcsóbb / kisebb típusokba, alacsonyabb felszereltségi szinteken talán jellemzőbb.

Minden márka ilyen, lehet 1-2 éves AMG-t találni lefingott bőrrel, meg 20 éves Volvót hibátlannal...

Mondjuk az S60/V70 MK2 illetve az XC90 MK1 nagyon jó minőséget kapott, vastag és nagyon kényelmes / tartós. Az S80 MK2 már nem annyira vastag, főleg ha fapados, akkor horror az a hártya vékony műbőr szerűség.

(#9198) N0rthF4c3 válasza Johnny_vT (#9195) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Azt azért hozzá tenném, hogy bontókban viszonylag olcsón tudsz venni hozzá beltéri elemeket, bizbaszokat, és esetleg ki is tudod cserélni. Vonatkozik ez az ülésre, az ajtókárpitokra, a kartámaszra, váltószoknyára kormányra - bár akkor én már inkább bőröztetnék. Persze mázli is kell hozzá, de egész jól gatyába lehet rázni egy kicsit lepukkant autót.

(#9199) aneda válasza Johnny_vT (#9195) üzenetére


aneda
aktív tag

Ilyen volt az enyém 15 év után, 421.176km-el, mikor eladtam:

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9200) BigBlackDog válasza aneda (#9199) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Azért ez sem csúnya ennyi méter után! :K A fekete ülés azért szerencsésebb a kosz szempontjából.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.