Ezek szerint a 9-3 és a 9-5 2.0T motorja nem ugyanaz?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
Nem. A 9-5ben saab fejlesztes b205*, a 9-3-ban GM 2.0t van, ez van az opel astra, vectra, zafira OPC-ben is. Saabnal ez a b207*.
Qru
MODERÁTOR
B205E, B205L, B205R, B235E, B235L, B235R
Saab 9-3 2.0 Turbo és 2.3 Turbo (1999 - 2003), Saab 9-5 2.0 Turbo és 2.3 Turbo (1997-től a gyártás végéig).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Wut? Kezdem elveszteni a fonalat. Ha jól látom, akkor a későbbi 9-3-akban GM féle 2.0T volt. De OK, így összeáll a kép, ezek 2003-tól voltak.
[ Szerkesztve ]
Bocs, most keltem fel.
Amit BigBlack nézeget 9-3-asok, azokra értettem. Szóval ettől kezdve már oké:
A b205-nél (nekem ez van) figyelni kell az olajra nagyon, szűrőkosár takarítás 60 ezrenként, max 8-10 ezres csereperiódus. Nálam is volt már főtengely síkolás, lánccsere stb. anno. Most van benne 330e. Cserébe megy, mint a hülye és nagy benne a tuningpotenciál (az a B207-ben is van )
Qru
MODERÁTOR
Akkor egyről beszélünk.
Tudom, hogy jól megy hisz már vittél már egy kört. Am repetát kérek, szólj ha megint jársz erre!
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
+ Qru: Az 1.8t-ről mit lehet tudni? Az valami Saab fejlesztés, vagy esetleg Opel-féle Z18XE valamilyen formában + turbó?
Qru
MODERÁTOR
Az 1.8t-ben is kétezres turbómotor van (150 Le és 240 Nm).
#nincsbennetarcsi
Igen, ugyan az, mint a 2.0t, csak low pressure turbóval.
Áprilisban lehet szó a repetáról.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Tudom, hogy a benzineseket kérdezted, de én nem zárnám ki a dízeleket.
Ha számít a fogyasztás, mert sokat fogsz menni, akkor első körben egy manuális Z19DTH-t keresnék. 150 le, simán fel lehet pöccinteni 200 le/430 Nm-re.
BigBlackDog
veterán
Igen, gondolkoztam benne, de csak meg akarom kímélni magam a dízelspecifikus nyalánkságok listájától. Jut eszembe, ezek a 2.0T-k kettőstömegű mentesek? Húzni nem akarom, elég lenne "alapórajelen" is.
[ Szerkesztve ]
Van bennük, de benzines szokás szerint bírják a kiképzést, nem olyan, mint a dízelekben. A dízeles rezgések, hatások töredéke éri.
molnarpeter
nagyúr
Ez az ingyenes vizsgálat volt?
rbalint88
addikt
Ne legyel BBBD! Amin turbo van, azt chipelni KELL!
BigBlackDog
veterán
Akkor maradok a 2.4-es Volver szívónál és kész. Csipsz meg van a spájzban!
[ Szerkesztve ]
Igen. Egy tökre korrekt srác vizsgálta végig a kocsit, közvetlen volt, mondta, hogy ha bármi kérdésem van, nyugodtan tegyem fel. Mindent alaposan megmutatott, simán bemehettem a kocsi alá is, pedig elvileg ezt nem igen szabadna különböző munkavédelmi szabályok miatt..
Azért minimális szinten értek a dolgokhoz, ha már egyszer gépészmérnök a végzettségem, bár nem autós vonalon. Az a szilent szemre tényleg cserés volt, az akksit meg kétszer egymás után már nem tudta bemérni, mert második alkalommal nem jelzett a műszer semmit.
Még nem kaptam meg az árajánlatot emailen, de semmi felesleges dolgot nem akartak rám melegíteni, szóval már csak ezért korrektek. Majd ha megkapom, akkor még jelentkezek.
"Less but better" - Dieter Rams
rbalint88
addikt
Azzal kiérdemelsz egy kis b betűt. az u-t majd kapod mástól
Ha már nem racionális autót veszel, akkor legyen benne akarat. (szerintem)
Pölö:[link] és ezt ugye még chipelni KELL!úgy lesz benne kb 240-250 nyihaha.
Atomgeszi
veterán
Na, egy ilyen hullaszállítóra mindig elcsábulok. Gyönyörű!
FeRRaR1
őstag
MŰKÖDIK, isten vagy, el is mentette, újraindításnál is csinálja, újra szép a világ, már csak a tükör automatikus csukását kellene megoldanom a tökéletességhez, hogy automatán csinálja zárás/nyitásra. Hosszan nyomni a tükör becsukó gombot?
Köszönöm még egyszer
rbalint88
Ne is mutass ilyeneket, hiába van itt a V8 nekem is hiányzik a T5, amikor hátba vág 260 paci 3000 RPM-nél, teljesen más élmény, ember közelibb, és hiába "sokkal" lassabb, a sebesség és gyorsulás érzeted erősebb. A T5 0 - 170, forog a kerék 1-2 be, 3-ba nyikkan, vigyorogsz, úgy érzed hogy egy rakétán ülsz.
V8 0 - 170, padló, pislogsz párat és 170, mint egy tank vagy egy mozdony, és itt a 170-et kb 100-nak érzed, a V70 T5-höz viszonyítva. Gyorsabb, de inger szegényebb, sterilebb.
Persze nem panaszkodom, mindegyik isten motor, csak másképpen, ezért kell mind a kettőt tartani.
Ami még nagy előnye a T5-nek, hogy közelebb vannak a határai, tudod padlózni, "kiautózhatóbb", de a V8 az más, annak egy kifutó pálya kell a padlóhoz, olyat katapultál, mindig úgy közlekedsz, hogy a kocsi 50%-ban pihen, és azt kb havi egy alkalommal hívod le....
[link] Hangot ráadni ér
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az i csak azt jelöli, hogy benzines nincs összefüggés a teljesítményük között. Azért írják oda mert a dízel is 2,4-es meg a benzines is és így könnyebb megkülönböztetni (2.4D és 2.4i).
Egyszerűen csak sokan lusták odaírni az i betűt.
#nincsbennetarcsi
FeRRaR1
őstag
Volvo S60 R véleményeket kérnék, elvileg törve volt, mintha az anyós ajtó alig észrevehetően csálén állna. Nyilván nem patika, de ez most annyira nem érdekel, mivel rövid távra venném, vagy csapatni, pálya napra, forgalomból kivonva stb...
Viszont gyönyörű színek kívül belül, 6 sebességes manuál, facelift modell, 360 Paci BSR tuningos, stb... Gondolkozom hogy bepróbálok pár közepes ajánlatot.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Én meg pont, hogy a jobb hátsót látom annak. Van pár horzsolás de elég sleeperes a kinézete. Tetszik.
#nincsbennetarcsi
ffodi
veterán
Az utóbb említett fícsör szerintem csak Function Extenderrel lehetséges. (amúgy ha nyomva tartod a távirányítón a zárás gombot, akkor nem csukja be? )
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
haxxika
senior tag
5 perc után esett le, hogy itt az anyós a bal oldalt van... Nekem mintha az anyós ajtón a díszléc állna picit kiemelve, de esztétikailag még mindig jobban néz ki mint az enyém Ilyen ebayes történetnél nem lehet elmenni megnézni, kipróbálni, stb?
szerk: jaa hogy éjfélig kell dönteni, akkor vegye vigye
[ Szerkesztve ]
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
Na megkaptam az árajánlatot, kedden 3-ra viszem is a kocsit.
Levegőszűrő csere (Mann Filter): 6.500,-Ft anyag
Pollenszűrő csere (Mann Filter): 7.600,-Ft anyag
Olajszűrő csere (Mann Filter): 2.600,-Ft anyag
Gyújtógyertya csere (NGK, 4db): 6.200,-Ft anyag
Fékfolyadék csere (ATE): 2.500,-Ft anyag
Motorolaj csere (Motul 5W-30, 5l): 19.900,-Ft anyag
Szervo olaj csere (Ford Original): 4.500,-Ft anyag
Nagy szerviz: 10.820,-Ft munkadíj
Szóval összesen 60.620 HUF. Ha most magam venném meg az anyagokat, akkor kb. 15.000 forinttal lennék beljebb, az olajat mondjuk féláron tudnám szerezni, a többit pár száz vagy 1-2 ezer forinttal olcsóbban. De a munkadíj az nagyon korrekt, ennél olcsóbban szerintem még egy sarki pék sem csinálja meg.
Viszont a lengőkar szilentre írtak egy 25 ezres anyag és 16 ezres munkadíjat, miközben a kovács autónál darabja 6.700 forint Febi márkából. Az oldalankénti 2 csavar ki-be hajtásáért, ami 3 perc kompletten, nem fogok 16 ezret kifizetni, szóval azt egy munkatárs haverja megcsinálja.
"Less but better" - Dieter Rams
Peti78
őstag
Elég baráti árnak tartom.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
FeRRaR1
őstag
Még kiéheztetem, lejárat után is rá írhatok egy pofátlan ajánlattal, ott már átesett lelkileg a tényen, hogy nem ment el teljes áron, lehet oda adja 2200 ért
Egyébként ki lehet próbálni, sima hirdetés, felhívhatod, akármi játszik, eladó függő, de ez ma jár le.
Qru
Utolsó bakancs listás Volvo az R, S80 V8, XC90 V8 és V70 T5 már volt/van, ezt is le kell húzni a listáról, nincs mese
[ Szerkesztve ]
gaborbol
őstag
En az S80-nal akartam lengokarba szilentet cserelni es volt is hozza kezi celszerszamom, de vert pisaltam mire ki tudtam cserelni, persze csak az egyiket. A vizszinteses elhelyezett darabot egyszeruen nem birtam kiszedni belole.
A vegen inkabb megvettem a komplett lengokart, azert az a "2 csavar kitekerese" leizzaszt majd rendesen. Par orat el lehet vele jatszani, a vegen valami 3 meteres vasruddal pajszeroltam be a helyere az also gombfejet. Azt is konnyu szetverni a kiszereles kozbe ha jol ossze van rohadva, abbol is volt ketto uj , ha esetleg be kene tenni, hogy ne kelljen szetszedni megint.
Annak fenyeben, hogy tenyleg milyen melo szerintem nem elborult osszeg az sem, es persze az sem mindegy, hogy milyen anyag megy bele. Fix, hogy gyarit tennek csak bele,
[ Szerkesztve ]
gaborbol
őstag
Peti78
őstag
Akkor most egy Black edition
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Én erről az alkatrészről beszélek:
Fotel szakértő vagyok, mivel csak youtubeon néztem róla videókat, de 5 percnél tovább egyik sem tartott / oldal. Persze ha rá van gyógyulva, akkor macerásabb lehet, de talán nem lesz gond.
"Less but better" - Dieter Rams
Zsmester89
őstag
Csúnyán a popsijára vertek...tudván, hogy milyen áron mennek az alkatrészek, ez max donornak jó.
---
Nekem most ez jár a fejemben, egész jól néz ki s elvileg talán csak ragaszott betűk... (Volvo felirat)
Erről:
Erre:
[ Szerkesztve ]
A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
Qru
MODERÁTOR
Csinike és ebben legalább a jó oldalon van a kormány.
#nincsbennetarcsi
Szajo
őstag
Sziasztok, a régebbi benzines 1.6 vagy 1.8 volvo S40ekről mi a véleményetek tömören?
Atomgeszi
veterán
Ezekből is azért volt több fajta.
1.6 105Le és 109Le változatban.
1.8 115Le, 122Le (1.8i 122 és 125Le)
Ha így választhatsz és csak motor alapján 1.8-as könnyebben mozgatja a bódét azonos fogyasztás mellett.
Qru
MODERÁTOR
Gyenge bele az 1,6. Inkább az 1,8, nem eszik többet mint az 1,6 és jobban megy.
#nincsbennetarcsi
Szajo
őstag
És az 1.8 mennyire megbízható vagy szervizigényes?
Qru
MODERÁTOR
Összeségében nincs velük gond. Ha már kopott a motor eszi az olajat de ez mindnél így van.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
arra figyelj, hogy pl a váltó renault, azzal tud gond lenni.
plusz szerintem a Volvo az turbós*
*a V8 megfelelő kifogás, más nem
Qru
MODERÁTOR
Szakmaiban tilos hirdetni.
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Adott egy Saab 9-3 (2006), 2.0 TS, 211 lovas motorral. Járó motornál valami kopog, zörög a motortérben (kvázi hideg motornál, elvileg 3-5 percel korábban volt beindítva, majd lakott területen belül 1-2 km-et gurult). A motorral szembe állva, a motorburkolat jobb oldalánál hallható, hogy valami alatt zörög (alapjáraton 2-4 Hz). Fordulatszám növelésével sűrűsödik a zörgés/kopogás is, majd 3000 rpm körül megszűnik. Olyan, mintha valami forgó alkatrész hozzáérne valamihez (pl. műanyaghoz).
Egy 10-15 perces próbaút után (160 km/h-s pályázás is volt benne) újra ellenőrizve; alapjáraton már nem volt hallható, 2000-3000 rpm között nagyon halkan visszajött. Mi lehet szerintetek?
Qru
MODERÁTOR
Tudom, hogy elég nagy az átfedés a két topik között de azért ide is bespamelem beteszem, hogy most csütörtökön (márka független) autós tali lesz este hattól.
Helyszín: Aréna Plaza P2 (-1 szint) "V" sor.
#nincsbennetarcsi
Z19DTH-t vennék a helyedben; az enyémet bármikor kipróbálhatod. Ez mondjuk Z19DTR.
nesa
veterán
Urak már kérdezni akartam de aztán nem volt eszembe de most nagyon sokat használom a kocsit és megint idegesít xc 7o-nél miért nem tudom kikapcsolni a start stop rendszert, korább működött a kikapcsolás de aksi csere óta nem.
rbalint88
addikt
elmennék egy szakihoz, aki véglegesen kiírja a francba.
Qru
MODERÁTOR
Gondolom nem lett feltanítva neki az új akksi...
#nincsbennetarcsi
Ma voltam szervizeltetni a C30-at.
A korábbi hozzászólásban felsorolt tételek voltak, de valami kedvezmény is volt a héten, így kompletten fizettem 53.630-at, ami elég jó szerintem. Végig ott voltam a kocsi mellett, tényleg ezeket rakták bele, mindent ott bontottak ki előttem.
Egyedül a szervófolyadék cserével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Beleokoskodtam, hogy bár én csak fotelszakértő vagyok és a youtubeon láttam róla videókat, de ott minden esetben lehúzzák alulról a csöveket, féktisztítóval átmosták a tartályt és hosszadalmas után töltögetés, kormány mozgatás, után töltögetés, motor pillanatra beindítása műveletek sorozatával tényleg az egész rendszerben kicserélődik a folyadék..
Itt meg csak leszívták ami a tartályban volt, feltöltötték a MAX szintig és ennyi. Amikor a csövekben a tartály tartalmának szerintem a két-háromszorosa is benne van.. na szóval ezt majd máskor egy másik helyen újra megcsináltatom rendesen. Elvileg úgy szokták, hogy a kormányszervó csonkot ők is lekötik valahol a motortér mélyén, csak ebben az esetben konkrétan nem érték el sehogyan, így maradt ez a semmit nem érő megoldás. Majd hétvégén én is megcsinálom ezt a leszívás, újratöltés dolgot, mert több, mint a felét hazahoztam, ez még nekem is menni fog ilyen szinten.
A szilent csere még várat magára, meg akarom nézetni egy másik helyen, nehogy olyan részegységet cseréljünk, ami felesleges, ha az nem oldja meg a nyöszörgést.
"Less but better" - Dieter Rams
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care