Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7001) BigBlackDog válasza aero. (#7000) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ezek szerint a 9-3 és a 9-5 2.0T motorja nem ugyanaz?

(#7002) aero. válasza BigBlackDog (#7001) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem. A 9-5ben saab fejlesztes b205*, a 9-3-ban GM 2.0t van, ez van az opel astra, vectra, zafira OPC-ben is. Saabnal ez a b207*.

(#7003) Qru válasza aero. (#7002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

B205E, B205L, B205R, B235E, B235L, B235R

Saab 9-3 2.0 Turbo és 2.3 Turbo (1999 - 2003), Saab 9-5 2.0 Turbo és 2.3 Turbo (1997-től a gyártás végéig).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#7004) BigBlackDog válasza Qru (#7003) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Wut? :) Kezdem elveszteni a fonalat. Ha jól látom, akkor a későbbi 9-3-akban GM féle 2.0T volt. De OK, így összeáll a kép, ezek 2003-tól voltak. :R

[ Szerkesztve ]

(#7005) aero. válasza Qru (#7003) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Bocs, most keltem fel. :)

Amit BigBlack nézeget 9-3-asok, azokra értettem. Szóval ettől kezdve már oké:

A b205-nél (nekem ez van) figyelni kell az olajra nagyon, szűrőkosár takarítás 60 ezrenként, max 8-10 ezres csereperiódus. Nálam is volt már főtengely síkolás, lánccsere stb. anno. Most van benne 330e. Cserébe megy, mint a hülye és nagy benne a tuningpotenciál (az a B207-ben is van :) )

(#7006) Qru válasza aero. (#7005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor egyről beszélünk. :K

Tudom, hogy jól megy hisz már vittél már egy kört. Am repetát kérek, szólj ha megint jársz erre! :C

#nincsbennetarcsi

(#7007) BigBlackDog válasza aero. (#7005) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+ Qru: :R Az 1.8t-ről mit lehet tudni? Az valami Saab fejlesztés, vagy esetleg Opel-féle Z18XE valamilyen formában + turbó?

(#7008) Qru válasza BigBlackDog (#7007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1.8t-ben is kétezres turbómotor van (150 Le és 240 Nm). :))

#nincsbennetarcsi

(#7009) aero. válasza Qru (#7008) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Igen, ugyan az, mint a 2.0t, csak low pressure turbóval. :)

Áprilisban lehet szó a repetáról. :K

[ Szerkesztve ]

(#7010) Qru válasza BigBlackDog (#7007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Itt egy jó összefoglaló az NG 93-as Saabokról: [link]

aero.: :C

#nincsbennetarcsi

(#7011) focvis válasza BigBlackDog (#7007) üzenetére


focvis
veterán

Tudom, hogy a benzineseket kérdezted, de én nem zárnám ki a dízeleket.
Ha számít a fogyasztás, mert sokat fogsz menni, akkor első körben egy manuális Z19DTH-t keresnék. 150 le, simán fel lehet pöccinteni 200 le/430 Nm-re.

(#7012) BigBlackDog válasza focvis (#7011) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, gondolkoztam benne, de csak meg akarom kímélni magam a dízelspecifikus nyalánkságok listájától. Jut eszembe, ezek a 2.0T-k kettőstömegű mentesek? Húzni nem akarom, elég lenne "alapórajelen" is.

[ Szerkesztve ]

(#7013) aero. válasza BigBlackDog (#7012) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Van bennük, de benzines szokás szerint bírják a kiképzést, nem olyan, mint a dízelekben. A dízeles rezgések, hatások töredéke éri.

(#7014) molnarpeter válasza xEon1337 (#6998) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ez az ingyenes vizsgálat volt?

(#7015) rbalint88 válasza BigBlackDog (#7012) üzenetére


rbalint88
addikt

Ne legyel BBBD! Amin turbo van, azt chipelni KELL! ;]

(#7016) BigBlackDog válasza rbalint88 (#7015) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Akkor maradok a 2.4-es Volver szívónál és kész. ;] Csipsz meg van a spájzban!

[ Szerkesztve ]

(#7017) xEon1337 válasza molnarpeter (#7014) üzenetére


xEon1337
őstag

Igen. Egy tökre korrekt srác vizsgálta végig a kocsit, közvetlen volt, mondta, hogy ha bármi kérdésem van, nyugodtan tegyem fel. Mindent alaposan megmutatott, simán bemehettem a kocsi alá is, pedig elvileg ezt nem igen szabadna különböző munkavédelmi szabályok miatt.. :B
Azért minimális szinten értek a dolgokhoz, ha már egyszer gépészmérnök a végzettségem, bár nem autós vonalon. Az a szilent szemre tényleg cserés volt, az akksit meg kétszer egymás után már nem tudta bemérni, mert második alkalommal nem jelzett a műszer semmit. :D

Még nem kaptam meg az árajánlatot emailen, de semmi felesleges dolgot nem akartak rám melegíteni, szóval már csak ezért korrektek. Majd ha megkapom, akkor még jelentkezek.

"Less but better" - Dieter Rams

(#7018) rbalint88 válasza BigBlackDog (#7016) üzenetére


rbalint88
addikt

Azzal kiérdemelsz egy kis b betűt. az u-t majd kapod mástól ;]
Ha már nem racionális autót veszel, akkor legyen benne akarat. (szerintem)
Pölö:[link] és ezt ugye még chipelni KELL!úgy lesz benne kb 240-250 nyihaha. ;)

(#7019) Atomgeszi válasza rbalint88 (#7018) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Na, egy ilyen hullaszállítóra mindig elcsábulok. :B :D Gyönyörű! :K

(#7020) FeRRaR1 válasza ffodi (#6988) üzenetére


FeRRaR1
őstag

MŰKÖDIK, isten vagy, el is mentette, újraindításnál is csinálja, újra szép a világ, már csak a tükör automatikus csukását kellene megoldanom a tökéletességhez, hogy automatán csinálja zárás/nyitásra. Hosszan nyomni a tükör becsukó gombot? :DDD

Köszönöm még egyszer :R

rbalint88

Ne is mutass ilyeneket, hiába van itt a V8 nekem is hiányzik a T5, amikor hátba vág 260 paci 3000 RPM-nél, teljesen más élmény, ember közelibb, és hiába "sokkal" lassabb, a sebesség és gyorsulás érzeted erősebb. A T5 0 - 170, forog a kerék 1-2 be, 3-ba nyikkan, vigyorogsz, úgy érzed hogy egy rakétán ülsz.

V8 0 - 170, padló, pislogsz párat és 170, mint egy tank vagy egy mozdony, és itt a 170-et kb 100-nak érzed, a V70 T5-höz viszonyítva. Gyorsabb, de inger szegényebb, sterilebb.

Persze nem panaszkodom, mindegyik isten motor, csak másképpen, ezért kell mind a kettőt tartani. :DDD

Ami még nagy előnye a T5-nek, hogy közelebb vannak a határai, tudod padlózni, "kiautózhatóbb", de a V8 az más, annak egy kifutó pálya kell a padlóhoz, olyat katapultál, mindig úgy közlekedsz, hogy a kocsi 50%-ban pihen, és azt kb havi egy alkalommal hívod le....

[link] Hangot ráadni ér :))

[ Szerkesztve ]

(#7021) Qru válasza xEon1337 (#6997) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az i csak azt jelöli, hogy benzines nincs összefüggés a teljesítményük között. Azért írják oda mert a dízel is 2,4-es meg a benzines is és így könnyebb megkülönböztetni (2.4D és 2.4i).
Egyszerűen csak sokan lusták odaírni az i betűt.

#nincsbennetarcsi

(#7022) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Volvo S60 R véleményeket kérnék, elvileg törve volt, mintha az anyós ajtó alig észrevehetően csálén állna. Nyilván nem patika, de ez most annyira nem érdekel, mivel rövid távra venném, vagy csapatni, pálya napra, forgalomból kivonva stb...

Viszont gyönyörű színek kívül belül, 6 sebességes manuál, facelift modell, 360 Paci BSR tuningos, stb... Gondolkozom hogy bepróbálok pár közepes ajánlatot.

[ Szerkesztve ]

(#7023) Qru válasza FeRRaR1 (#7022) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én meg pont, hogy a jobb hátsót látom annak. Van pár horzsolás de elég sleeperes a kinézete. Tetszik. :K :C

#nincsbennetarcsi

(#7024) ffodi válasza FeRRaR1 (#7020) üzenetére


ffodi
veterán

;)

Az utóbb említett fícsör szerintem csak Function Extenderrel lehetséges. (amúgy ha nyomva tartod a távirányítón a zárás gombot, akkor nem csukja be? :DDD )

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#7025) haxxika válasza FeRRaR1 (#7022) üzenetére


haxxika
senior tag

5 perc után esett le, hogy itt az anyós a bal oldalt van... Nekem mintha az anyós ajtón a díszléc állna picit kiemelve, de esztétikailag még mindig jobban néz ki mint az enyém :D Ilyen ebayes történetnél nem lehet elmenni megnézni, kipróbálni, stb?

szerk: jaa hogy éjfélig kell dönteni, akkor vegye vigye :D

[ Szerkesztve ]

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#7026) xEon1337 válasza xEon1337 (#7017) üzenetére


xEon1337
őstag

Na megkaptam az árajánlatot, kedden 3-ra viszem is a kocsit.

Levegőszűrő csere (Mann Filter): 6.500,-Ft anyag
Pollenszűrő csere (Mann Filter): 7.600,-Ft anyag
Olajszűrő csere (Mann Filter): 2.600,-Ft anyag
Gyújtógyertya csere (NGK, 4db): 6.200,-Ft anyag
Fékfolyadék csere (ATE): 2.500,-Ft anyag
Motorolaj csere (Motul 5W-30, 5l): 19.900,-Ft anyag
Szervo olaj csere (Ford Original): 4.500,-Ft anyag
Nagy szerviz: 10.820,-Ft munkadíj

Szóval összesen 60.620 HUF. Ha most magam venném meg az anyagokat, akkor kb. 15.000 forinttal lennék beljebb, az olajat mondjuk féláron tudnám szerezni, a többit pár száz vagy 1-2 ezer forinttal olcsóbban. De a munkadíj az nagyon korrekt, ennél olcsóbban szerintem még egy sarki pék sem csinálja meg.

Viszont a lengőkar szilentre írtak egy 25 ezres anyag és 16 ezres munkadíjat, miközben a kovács autónál darabja 6.700 forint Febi márkából. Az oldalankénti 2 csavar ki-be hajtásáért, ami 3 perc kompletten, nem fogok 16 ezret kifizetni, szóval azt egy munkatárs haverja megcsinálja.

"Less but better" - Dieter Rams

(#7027) Peti78 válasza xEon1337 (#7026) üzenetére


Peti78
őstag

Elég baráti árnak tartom.

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#7028) FeRRaR1 válasza haxxika (#7025) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Még kiéheztetem, lejárat után is rá írhatok egy pofátlan ajánlattal, ott már átesett lelkileg a tényen, hogy nem ment el teljes áron, lehet oda adja 2200 ért :DDD

Egyébként ki lehet próbálni, sima hirdetés, felhívhatod, akármi játszik, eladó függő, de ez ma jár le.

Qru

Utolsó bakancs listás Volvo az R, S80 V8, XC90 V8 és V70 T5 már volt/van, ezt is le kell húzni a listáról, nincs mese :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7029) gaborbol válasza xEon1337 (#7026) üzenetére


gaborbol
őstag

En az S80-nal akartam lengokarba szilentet cserelni es volt is hozza kezi celszerszamom, de vert pisaltam mire ki tudtam cserelni, persze csak az egyiket. A vizszinteses elhelyezett darabot egyszeruen nem birtam kiszedni belole.
A vegen inkabb megvettem a komplett lengokart, azert az a "2 csavar kitekerese" leizzaszt majd rendesen. Par orat el lehet vele jatszani, a vegen valami 3 meteres vasruddal pajszeroltam be a helyere az also gombfejet. Azt is konnyu szetverni a kiszereles kozbe ha jol ossze van rohadva, abbol is volt ketto uj , ha esetleg be kene tenni, hogy ne kelljen szetszedni megint.

Annak fenyeben, hogy tenyleg milyen melo szerintem nem elborult osszeg az sem, es persze az sem mindegy, hogy milyen anyag megy bele. Fix, hogy gyarit tennek csak bele,

[ Szerkesztve ]

(#7030) gaborbol válasza gaborbol (#7029) üzenetére


gaborbol
őstag

Most visszaneztem a kepeket, es rosszul emlekeztem. ki tudtam cserelni mindket szilentet, de a masik oldalra mar komplett lengokart vettem.



[ Szerkesztve ]

(#7031) Peti78


Peti78
őstag

Akkor most egy Black edition :(

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#7032) xEon1337 válasza gaborbol (#7030) üzenetére


xEon1337
őstag

Én erről az alkatrészről beszélek:

Fotel szakértő vagyok, mivel csak youtubeon néztem róla videókat, de 5 percnél tovább egyik sem tartott / oldal. Persze ha rá van gyógyulva, akkor macerásabb lehet, de talán nem lesz gond. :B

"Less but better" - Dieter Rams

(#7033) Zsmester89 válasza Peti78 (#7031) üzenetére


Zsmester89
őstag

Csúnyán a popsijára vertek...tudván, hogy milyen áron mennek az alkatrészek, ez max donornak jó.
---
Nekem most ez jár a fejemben, egész jól néz ki s elvileg talán csak ragaszott betűk... (Volvo felirat)
Erről:

Erre:

[ Szerkesztve ]

A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.

(#7034) Qru válasza Zsmester89 (#7033) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csinike és ebben legalább a jó oldalon van a kormány. :D

#nincsbennetarcsi

(#7035) Szajo


Szajo
őstag

Sziasztok, a régebbi benzines 1.6 vagy 1.8 volvo S40ekről mi a véleményetek tömören?

(#7036) Atomgeszi válasza Szajo (#7035) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Ezekből is azért volt több fajta.
1.6 105Le és 109Le változatban.
1.8 115Le, 122Le (1.8i 122 és 125Le)

Ha így választhatsz és csak motor alapján 1.8-as könnyebben mozgatja a bódét azonos fogyasztás mellett.

(#7037) Qru válasza Szajo (#7035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gyenge bele az 1,6. Inkább az 1,8, nem eszik többet mint az 1,6 és jobban megy.

#nincsbennetarcsi

(#7038) Szajo válasza Qru (#7037) üzenetére


Szajo
őstag

És az 1.8 mennyire megbízható vagy szervizigényes?

(#7039) Qru válasza Szajo (#7038) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Összeségében nincs velük gond. Ha már kopott a motor eszi az olajat de ez mindnél így van.

#nincsbennetarcsi

(#7040) rbalint88 válasza Szajo (#7035) üzenetére


rbalint88
addikt

arra figyelj, hogy pl a váltó renault, azzal tud gond lenni.
plusz szerintem a Volvo az turbós* :B

*a V8 megfelelő kifogás, más nem :DDD

(#7042) Qru válasza lorcsi (#7041) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szakmaiban tilos hirdetni.

#nincsbennetarcsi

(#7043) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Adott egy Saab 9-3 (2006), 2.0 TS, 211 lovas motorral. Járó motornál valami kopog, zörög a motortérben (kvázi hideg motornál, elvileg 3-5 percel korábban volt beindítva, majd lakott területen belül 1-2 km-et gurult). A motorral szembe állva, a motorburkolat jobb oldalánál hallható, hogy valami alatt zörög (alapjáraton 2-4 Hz). Fordulatszám növelésével sűrűsödik a zörgés/kopogás is, majd 3000 rpm körül megszűnik. Olyan, mintha valami forgó alkatrész hozzáérne valamihez (pl. műanyaghoz).
Egy 10-15 perces próbaút után (160 km/h-s pályázás is volt benne) újra ellenőrizve; alapjáraton már nem volt hallható, 2000-3000 rpm között nagyon halkan visszajött. Mi lehet szerintetek?

(#7044) Qru


Qru
MODERÁTOR

Tudom, hogy elég nagy az átfedés a két topik között de azért ide is bespamelem beteszem, hogy most csütörtökön (márka független) autós tali lesz este hattól.

Helyszín: Aréna Plaza P2 (-1 szint) "V" sor.

#nincsbennetarcsi

(#7045) focvis válasza BigBlackDog (#7043) üzenetére


focvis
veterán

Z19DTH-t vennék a helyedben; az enyémet bármikor kipróbálhatod. Ez mondjuk Z19DTR.

(#7046) nesa


nesa
veterán

Urak már kérdezni akartam de aztán nem volt eszembe de most nagyon sokat használom a kocsit és megint idegesít xc 7o-nél miért nem tudom kikapcsolni a start stop rendszert, korább működött a kikapcsolás de aksi csere óta nem.

(#7047) rbalint88 válasza nesa (#7046) üzenetére


rbalint88
addikt

elmennék egy szakihoz, aki véglegesen kiírja a francba.

(#7048) Qru válasza nesa (#7046) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Gondolom nem lett feltanítva neki az új akksi...

#nincsbennetarcsi

(#7049) xEon1337 válasza xEon1337 (#7026) üzenetére


xEon1337
őstag

Ma voltam szervizeltetni a C30-at.

A korábbi hozzászólásban felsorolt tételek voltak, de valami kedvezmény is volt a héten, így kompletten fizettem 53.630-at, ami elég jó szerintem. Végig ott voltam a kocsi mellett, tényleg ezeket rakták bele, mindent ott bontottak ki előttem. :)
Egyedül a szervófolyadék cserével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Beleokoskodtam, hogy bár én csak fotelszakértő vagyok és a youtubeon láttam róla videókat, de ott minden esetben lehúzzák alulról a csöveket, féktisztítóval átmosták a tartályt és hosszadalmas után töltögetés, kormány mozgatás, után töltögetés, motor pillanatra beindítása műveletek sorozatával tényleg az egész rendszerben kicserélődik a folyadék..
Itt meg csak leszívták ami a tartályban volt, feltöltötték a MAX szintig és ennyi. Amikor a csövekben a tartály tartalmának szerintem a két-háromszorosa is benne van.. na szóval ezt majd máskor egy másik helyen újra megcsináltatom rendesen. Elvileg úgy szokták, hogy a kormányszervó csonkot ők is lekötik valahol a motortér mélyén, csak ebben az esetben konkrétan nem érték el sehogyan, így maradt ez a semmit nem érő megoldás. Majd hétvégén én is megcsinálom ezt a leszívás, újratöltés dolgot, mert több, mint a felét hazahoztam, ez még nekem is menni fog ilyen szinten.

A szilent csere még várat magára, meg akarom nézetni egy másik helyen, nehogy olyan részegységet cseréljünk, ami felesleges, ha az nem oldja meg a nyöszörgést.

"Less but better" - Dieter Rams

(#7050) nesa válasza Qru (#7048) üzenetére


nesa
veterán

Atz hogy kell?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.