Klímafeltöltést (+ esetleg ózonos tisztítást) hol érdemes csináltatni? Első körben gondoltam egy sima, mezei klímáshoz elvinni, de megláttam a zárhídon lévő matricát és inkább kérdezek.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [HThomas:] Az ideális home office monitor nyomában
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
stukkertomi
újonc
Szia, nálam is ugyan ez a probléma, viszont egyenesen elindulásnál és tolatásnál is.
Trapézgömbfejek kerékcsapágy kicserélve, stab pálca is, motortartó bakbol csak egy nem lett még kicserélve,
az alsó első hidrocsapágyas vákum bak(de már be van rendelve).
Neked mi oldotta meg a problémát?
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Ez az S60R már kifejezetten sokszor szembejött velem és jó lenne megfejteni, hogy miért nem vitték még el. Tavaly augusztus óta hirdetik, fent van mobile-n is, a linkelt apróhirdetési oldalon viszont látszik, hogy már 211 megtekintésnél jár.
Nem tuningos, nem futott különösen sokat, a futómű és a motor pedig a leírás alapján karban van tartva. Hol a hiba?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
molnarpeter
nagyúr
Automata+béna első kép
Johnny_vT
senior tag
Hát ha tényleg csak ennyi, akkor ide vele
Mobilén másik kettőt árulnak még. Egy pirosat 230e km futással, hülyegyerek tuninggal és 6-os kézivel 9000 ojróért és egy alig futott feketét 30 ezer ojróért. Ilyen riválisokkal szemben ez piszok jó üzletnek tűnik
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
BigBlackDog
veterán
Ilyen kormány (ezzel a logóval) nemcsak a facelift utáni S60-akhoz járt?
Johnny_vT
senior tag
Az R egyfajta változatban készült és kevéssel a facelift előtt dobták piacra, ezért lehetnek (vannak) benne FL-es megoldások. Például az elöl és hátul is osztott, ámde mégis fekete műanyag díszlécek.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
FeRRaR1
őstag
Aki ennyi idős és ilyen drága S60-at keres, az ért hozzá, tudja miért veszi. Ezek közül, (bele értve engem is) szinte mindenki kizárja az 5 sebességes automatát. Én is így kezdem a keresést, ha facelift előtti, akkor csak manuál játszik. Ez az alap. Az 5-ös auto limitálja a nyomatékot 1. és 2. fokozatban, illetve kevésbé bírja a kiképzést.
Johnny_vT
senior tag
Értelek. Mindazonáltal nem fogom megvenni ezt sem, csak eljátszottam a gondolattal. Még 1-2 hónappal odébb van a tényleges vásárlás, addig csak nézelődöm
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Azt nem tudjátok véletlenül hogy az új volvo motorcsalád is kap most benzines vonalon részecskeszűrőt vagy mit az új környezetvédelmi követelmények miatt (biztos betartják, csak elég új a moci hátha megy e nélkül is)?
Az XC40-ben van, tehát szerintem biztosan.
Francba. Pedig az volt a cél 3-4 év múlva ha jól megy a szekér. Akkor leszigetelem a részecskeszűrő nélküli automata scrossom (és kicserélem a hifit) és 10 évig megtartom
Köszi az infót!
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
[TROLLON] Egy Suzukiból sosem lesz Volvo! [TROLLOFF]
Viccet félretéve én is erősen gondolkozok, hogy mi lenne, ha következő autónak egy új AT S-Crosst vennék. Pont van a családban egy új példány a típusból és nem olyan rossz (zajszigetelés hiányát és a zeneeszköz hangminőségét nem számítva). Egy fiatalabb, jobb Volvo használt ára is már 4-5M Huf legalább, ami kifizetése után még mindig megvannak a használautóval kapcsolatos kockátatok.
Ha újonnan vennéd, akkor szerintem ne foglalkozz vele, hacsak nem 10 évnél hosszabb időre terveznél az autóval. Egyébként a benzines részecskeszűrő várható élettartama is ugyanakkora lesz, mint a dízeleknél? (pl. a kettőstömegű sem hal meg olyan gyorsan egy benzinesnél) Dízelnél azért jóval nagyobb a koromkibocsájtás, így gondolnám, hogy benzines fronton azért nem lesz olyan nagy érvágás a részecskeszűrő.
(#9364) aero.: No igen, a méretet lehet csökkenteni, amivel a várható élettartamot is szépen meg lehet nyírbálni. Erre nem gondoltam.
Egyébként a régi D5-nél kb. hány ezer kilométer után válik cseréssé (nem városi üzem mellett)?
[ Szerkesztve ]
Jó eséllyel igen, később telik meg, mint a dízelnél. Kérdés mekkorát építenek bele.
A volvo 60km/h feletti sebességet igényel minimum 20 percig és külön kiemelik, hogyha városi az autó, akkor ki kell vinni néha kormolni.
És az a gond hogy a városi ciklusom elég durva... Néha hetekig nem vagyok autópályán.
Volvo régi álom, de a részecskeszűrő az betesz. Így nekem megérné a pluszt következő autóként 3-4 év múlva (5,6 helyett 10 milla), de nincs időm/tehetségem részecskeszűrőre figyelni.
De 3-4 év alatt lesz majd elég tapasztalat (ahogy az új motorcsaládról is). De nagyon tetszik az xc40 (csak az fáj hogy nincs benne Bowers & Wilkins opció, lehetne kisebb az ajtózseb engem nem zavarna).
BigBlackDog: az áráért teljesen korrekt az scross, az automata váltó és a motor teljesen pöpec. A hangszigetelés elég vacak, a hifi meg nagyon nagyon vacak.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
"A hangszigetelés elég vacak, a hifi meg nagyon nagyon vacak."
Igen, ezt én is tapasztaltam, mikor beültem az új szerzeménybe. De egy 14 éves Zafirához képest kifejezetten halk és kényelmes!
[ Szerkesztve ]
Hát igen, valamit valamiért. Ami hangszigetelésben, és hifiben is megfelelne benzines automatában az nem lenne sehol sokkal olcsóbb mint az xc40.
De a részecskeszűrő fáj.
kelekyle
őstag
@BigBlackDog
A csomagtér teleszkóp, amit vettél az engedi, hogy felcsapódjon a csomagtérajtó vagy a végén tompít, illetve honnan szerezted be ?
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
BigBlackDog
veterán
Végén tompít. És ha minden igaz, akkor a Bárdinál szereztem be.
Def26
félisten
Mit szóltok ehhez a darabhoz? Jövő hét elején tervezem megnézni, és gondoltam rékérdek itt is, hogy mit gondoltok róla? Árban szeretném 3M alá alkudni, hátha megy.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
BigBlackDog
veterán
Jáájjj, ezzel a motorral én meg nem venném. Eddig csak rosszat hallottam az 1.6-os PSA dízelről. Nem hiába ilyen olcsó az 1.6D-vel szerelt Volvók "hada".
Én dízelből csak öthengeres 2.0-át (1984 ccm), vagy 2.4-et néznék.
[ Szerkesztve ]
Def26
félisten
Igen, erről tudok, de 2010 -től ez már más széria. Javítottak bennünk egy csomó mindent.
"BMW/PSA 1.6 „Prince”
Motorkódok: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16
Gyártásban: 2006-tól (2010 áprilisáig fokozottan rizikós)"
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
molnarpeter
nagyúr
Finoman kell bánni a motorral, relatív jobban terheli a nagyobb kaszni. Ilyen km-nél érdemes porlasztókat, EGR-t, stb megnézetni, nehogy a DPF lássa kárát a túlzott koromképződésnek, illetve az üzemanyagpumpát cserélném megelőzésképp. Jól bevált, kiforrott motor, olajkört érdemes lehet átnézni, ne legyen karbon lerakódás, szívókosár tiszta legyen... Aki kiír etax árat, nem hiszem, hogy ennyit engedne, de ne legyen igazam
Def26
félisten
köszi. (Emlékszel, nemrég még xc60 meg mondeo volt a keresett darab )
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
(#9375) molnarpeter válasza BigBlackDog (#9371) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
PSA 1.6D-nek az eltömődő olajszivattíú szívókosár volt a baja, visszahívásban kidobták, illetve esetenként meglazulhat porlasztó rögzítő csavar. Amúgy nincs különösebb bajuk, csak a Volvo motorok sikerültek túl tartósra
molnarpeter
nagyúr
1.6 Prince benzines amúgy. Ez PSA DV6, gyengébb (90-95 lovas) turbója szokott lekókadni, az erősebbhez jobban sikerült választani. 2015 Focus lesz most csak
[ Szerkesztve ]
(#9377) BigBlackDog válasza molnarpeter (#9375) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Igen, igen, az rémlett, hogy a későbbiek már jobbak lettek. De egy Volvoba szerintem legalább öthengerkell. Meg aztán dízel ide, vagy oda, azért 1.6 tonnához nem túl sok az a ~115 lóerő véleményem szerint. Persze, nyugis közlekedéshez valószínűleg elég.
[ Szerkesztve ]
haxxika
senior tag
Csomagtartó fény upgrade:
kelekyle kollégával szépen felraktuk, neki is meglesz a napokban. Sima 12V-os LED tekercs, melegfényű az enyém. Rá kell kötni a hátsó csomagtér lámpára a pozitivot és a negatívot, aztán a hátsó szélvédő vályatban el lehet vezetni. Még picit fixálom majd kétoldalúval, de fényévekkel jobb a világítás, mint előtte.
[ Szerkesztve ]
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
haxxika
senior tag
Mindig megölöm a topikot
[ Szerkesztve ]
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
FeRRaR1
őstag
Ja, már igazán befejezhetnéd
Egyébként én még anno a V70-en csináltam meg, két led csíkkal, kb 2x20 centin, fentről ahol a műanyag és a tető kárpit találkozott, nagyon jó lett, minden rejtve volt. Igazából csak nagyon ritkán kellett volna, eddig egyszer az életben és azóta sem. Szinte mindenre elég a gyári a mostaniakban. Meg ott a telefon, illetve tartok egy led lámpát mindig a kesztyűtartóban. Így azóta nem szórakoztam ilyennel.
(#9381) molnarpeter válasza BigBlackDog (#9377) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
1.6 HDi evolúció, gyakorlatilag minden gond korrigálva lett.
6120
tag
Veszfek-rasegito szerviz szuks. Hibaüzenet mit jelent?
ABS kocka csere?
kelekyle
őstag
Hibakód olvasás szükséges, több hiba miatt is jelezhet.
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
BigBlackDog
veterán
Országos Volvo talira jön valaki?
Def26
félisten
Mikor hol?
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
BigBlackDog
veterán
Def26
félisten
Megnéztem liveleaken a ceglédberceli baleset utáni videót és hát arra jutottam, inkább valami nagyobb autót kell venni.
Tudom, hogy ezt a karambolt nem sok mindennel lehetett volna túlélni egy kamionnal szemben, de sok más esetben talán jobban megóv egy "öregecske" xc60 mint egy friss s60 sedan. Többet nem nézegetek ilyen videót.
[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
molnarpeter
nagyúr
Kamionnal szemben nem segít, hogy magasabb. Tömeg is csak akkor számít, ha hasonló kategóriájú jármű jön, 20t ellen mindegy. Nézz NCAP, IIHS videókat - ilyen esetben _kizárólag_ akkor éled túl, ha nem szemből találkoztok. Amiben a Volvo kiemelkedő, hogy részátfedéses ütközésnél lesodródik oldalra, kevesebb erő éri szemből az utasokat (pl Q7 vs XC90).
Peti78
őstag
Sőt! Az idiotizmusra nincs orvosság.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
molnarpeter
nagyúr
++, menet közben ha lehet csak navi, esetleg kihangosított hívás.
Peti78
őstag
Nekem a kihangosítás nem tetszik. Inkább egy rendes BT bedugós, jelenleg explorer 10-em van. A kihangosítással az a bajom, hogy nem biztos, hogy szeretném, ha mindenki hallaná a kocsiban a teljes beszélgetést.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Johnny_vT
senior tag
Ahogy Peti78 is írta: a hülyék ellen nincs orvosság. Ha egyedül utazott volna a sofőr, akkor bűntudat nélkül nevetek egyet, azt mondom "Darwin válogat", aztán lapozok tovább. Így viszont tényleg borzalom ami történt.
Samsungom van, működik rajta Bixby és a Google Assistant is remekül, de még így hangutasításokkal sem merem / sem szabad használni a mobilt vezetés közben. Mivel nem emberrel kommunikálsz, minden utasítás után meg kell bizonyosodnod róla, hogy jól értette-e. Ez elvonja nem csak a figyelmed, de konkrétan a tekinteted is az útról, ha meg félreértett valamit az asszisztens és javítani kell, akkor főleg. Városban kifejezetten veszélyes, országúton meg legalább nem biztonságos az ilyen ketyerék használata.
Ha valaki nagyon kommunikálni akar a külvilággal, akkor bluetooth füles vagy kihangosító és hívás. Úgy legalább a szemed az úton marad.
A baleset túlélhetősége pedig szerintem is csekély, ha nem te ülsz a teherautóban. Vezethetsz XC90-et, Hummer H1-et, vagy akár egy buszt, de 90-nel száguldó 20-25 tonna nem fog neked megállni a 2. vagy 3. üléssor eléréséig. Ha mégis, akkor meg szerencsétlen teherautó sofőrért jön a fekete Transporter.
Engem az döbbentett meg leginkább az autók biztonságával kapcsolatban általánosságban, hogy az Euro-NCAP és társai teszteket kifejezetten alacsony sebességgel végzik el. 30-50-60 km/óra és annyi. Szarban is lennének a gyártók, ha országúti vagy autópálya tempóra kéne méretezni az autókat...
A linkelt videóban kb 190 km/h-val ütköztetik a Fordot. Pont ennyi, vagy kicsivel több lehetett (mondjuk 90 + 110) a ceglédberceli balesetnél a sebességkülönbség. Ahogy írtam, kétlem, hogy ezt bármi vagy bárki túlélné. Ha a kocsiból ki is lehetne szállni utána, akkor meg a hirtelen ható gyorsulás öl meg.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Def26
félisten
Persze, nem is azt mondtam hogy egy nagyobb autóban túlélték volna hanem, hogy ezzen tovább gondolva jutottam el az xc90 -ig.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
Peti78
őstag
Meg akinek van pénze több tízmisije autóra, de egy szaros BT headsetet nem képes a fülébe dugni.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Azt is tegyük hozzá, hogy manapság már a legfapadosabb Ladában is van gyárilag Bluetooth kihangosító. Ennek ellenére naponta látom, ahogy az új felsőkategóriás autókban a telefont a fülükhöz tartva telefonálnak.. normális?!
"Less but better" - Dieter Rams
Johnny_vT
senior tag
A) annyira inkompetens a "modern" technológiához, hogy nem tudja hogy működik (vagy van-e benne egyáltalán)
B) fél, hogy az autó ellopja az adatait és akkor a Mercedes gyári munkásai megkapják a meztelen képeit / farokképeit ki melyiket
esetleg C) leszaromságból kikapcsolva maradt a BT a telefonon és akkor már mehet mobilról a hívás, ha a kocsi úgyis automata váltós
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
person
senior tag
Sziasztok, tanácstalan vagyok töltés kapcsán..
Évek óta 14,2-14,5 V közt töltött,
kb 1,5 hónapja ez csökkent 13,6-13,8 V-ra, akkunál és generátornál mérve is!
Mivel szervizbe ment az autó egyébként is, jeleztem az észrevételem és kértem a javítást mielőtt valahol otthagy, generátort elvitték szakihoz, csapágyat, kefetartót cseréltek és a szénkeféknél csináltak még valamit, illetve csúszógyűrűt cseréltek.
A problémám nem oldódott meg, de úgy érzem ezt csak én érzem problémának más szerelővel egyeztetve is.
Ma egyértelműen 13,3-13,5-re csökkent hosszabb úton tartósan.
Fogyasztók ki-be kapcsolása nem igazán van hatással.
Elöl hátul mérve nincs számottevő különbség, akku csatlakozás átpucolva.
Egy szerelő volt aki kezdetektől diódasorra gyanakodott de nem ő javította.
Itt meg nem cserélték, állítólag minden ok, padon ellenőrizték.
molnarpeter
nagyúr
Fesszab valószínű, de egy másik akkut kipróbálnék még.
person
senior tag
Akkut kimérettem az elején, elég jó műszerük van, 80%-os töltöttsége volt, de ez érthető is mert előtte sokat állt és többnyire városban ment, és ilyen töltés mellett.. Terhelővillát is bírta. De majd lehet teszek egy próbát van egy 74 Ah akkum.
(XC90 D5 163Le)
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Ha kéznél van az akku, egy próbát megérhet a biztonság kedvéért, de szerintem sem az Vidd el esetleg ahhoz, aki diódát mondott. Bár egy utánajárást megér, hogy figyelembe veszi-e a rendszer a környezeti hőmérsékletet, egy darabig még méregetném, esik-e a fesz, csak így messzire nehéz nyugodtan elindulni Talán ha van bontó a közelben, egy cserére elkérném a generátort-fesszabot, aztán hátha.
Esetleg FeRRaR1?
[ Szerkesztve ]