Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10701) molnarpeter válasza rongyi (#10696) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Inkább 101 lovas 1.6 ha csak gurulni kell. Teljesítmény igény esetén 2.4 :) 1.8-2.0 tudtommal szeret olajat enni. Bi-Fuel vagy gázos változat kutak függvényében érdekes lehet ;)

[ Szerkesztve ]

(#10702) rayoliviero válasza FeRRaR1 (#10698) üzenetére


rayoliviero
veterán

Köszi szépen a segítséget. :)

(#10703) BigBlackDog válasza molnarpeter (#10699) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem lehet, hogy erre gondolt.

(#10704) rongyi válasza molnarpeter (#10701) üzenetére


rongyi
aktív tag

Azért gondoltam első sorban az 1.8-asra, mert abban már van icipici tartalék és fogyasztásilag is rendben van. A 2.4-ről nem tudom, hogy hogyan áll étvágy szempontjából.

(#10705) FeRRaR1 válasza molnarpeter (#10699) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Majd kikeresem, de ha jól emlékszem vida vagy odb okosítóval is meg lehet csinálni. Egyszerűen több menüpont lesz amikor léptetsz, nem csak fogyasztási adatok ha nem hőmérsékletek is.

A digitális műszerfal is viszonylag könnyedén beszerelhető, de nekem nem tetszik így azt elvetettem, bár utána néztem hogy lehetséges meg hogyan is kell.

[link] Ahova kiíratja az olaj szintet, oda ki lehet a hőmérsékletet is. Külön kijelzőt biztos nem szerelnék be ha megoldható full gyárival. Igazából ez alapból is lehetne egy funkció hogy a menübe ki tudod pipálni melyik infó legyen görgethető a bajuszkapcsolókkal, így ami nem kell kiszedhetnéd, nem is lenne bonyolult...

[ Szerkesztve ]

(#10706) molnarpeter válasza rayoliviero (#10702) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Esetleg OBD alapú cucc lehetne még megoldás, vagy telefonon nézve, vagy pár dolláros céleszköz (mondhatni obd csatis temp display) :F

(#10707) molnarpeter válasza BigBlackDog (#10703) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

&FeRRaR1: köszi, érdekes kis kütyü. VAG-nál van több hasonló, pl polar FIS, gondolom kisebb a Volvo mókoló piac.

(#10708) molnarpeter válasza rongyi (#10704) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Spritmonitor.de fogyasztás szempontból kiváló tájékozódni ;)

(#10709) rongyi válasza molnarpeter (#10708) üzenetére


rongyi
aktív tag

Köszönöm! :R

(#10710) rayoliviero válasza molnarpeter (#10706) üzenetére


rayoliviero
veterán

Annyira azért nem fontos, hogy mókoljak.

Nem tudod, hogy Volvo gyártmány a kocsimban a motor? Mert van aki azt mondta, hogy Ford motoros.
V60, 2012 évj, D4, 1984 ccm

(#10711) molnarpeter válasza rayoliviero (#10710) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Volvo, tudomásom szerint nem volt PSA 2 literes abban a kasztniban. A Focus alapú V50 pl kapott PSA 1997/1998 ccm-es 4 hengeres dízelt, de a tiédben saját 5 hengeres van, már csak a köbcenti alapján is :K

[ Szerkesztve ]

(#10712) rayoliviero válasza molnarpeter (#10711) üzenetére


rayoliviero
veterán

Rendben, köszönöm, ennek örülök.

(#10713) Johnny_vT válasza rongyi (#10704) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

S60 2007 2.4i 170 LE fogyasztás nálam:
Rövid távokon városban (5-10 km), hideg motorral indulva: 11,5-13 liter
Városi forgalom hosszabb táv, meleg motor: 10 liter
Országút 80-100 km/h: 7-8 liter
Autópálya 130 km/h: 8,5-9 liter
Autópálya 160 km/h: 11-12 liter

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10714) rongyi válasza Johnny_vT (#10713) üzenetére


rongyi
aktív tag

Köszi. Volt valami komolyabb szervízköltséged amióta megvan?

(#10715) Johnny_vT válasza rongyi (#10714) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Augusztus óta hajtom, de semmi hibája nem volt eddig. Ettől függetlenül egy valag pénz ráment már kopó-fogyóra, mert nem olcsó a szervizelés :) és mert én hülye márkaszervizbe hordom, mióta a sarki maszek azt mondta nem nagyon látott még Volvot :DDD

Spritmonitorom kicsit el vagyok maradva a költségekkel, de a tankolásokat beírtam már

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10716) r.levente75 válasza rongyi (#10714) üzenetére


r.levente75
addikt

2007-es S40. Típushibának nem mondanám, de kétszer cseréltek rajta csomagtartó kábelköteget, ára 30k/db.
Egy spéci üléshuzattal rendeltük anno, nem az alappal, nem is a bőrrel, a kettő között volt. Egy helyen a vezető ülésen megrepedt 65k van az autóban. Ezeket leszámítva semmi a kötelezőkön kívül.

(#10717) r.levente75 válasza Johnny_vT (#10715) üzenetére


r.levente75
addikt

Én 12 éve oda hordom... :O

(#10718) rongyi válasza r.levente75 (#10716) üzenetére


rongyi
aktív tag

Neked is köszönöm. Úgy hallottam a benzines modellekben is van már kettőstömegű, de nem annyira érzékeny, mint a dízelekben. Nálad mik a tapasztalatok ilyen téren?

(#10719) Johnny_vT válasza rongyi (#10718) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Beletették, hogy simább legyen a járás és az alapjárat, de én még nem hallottam tönkrement kettőstömegűről szívóbenzinnél. Elvileg 300 ezer km-re vannak méretezve. Turbódízel persze más téma...

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10720) Peti78 válasza rongyi (#10704) üzenetére


Peti78
őstag

Ha a fogyasztás a fontos, ne vegyél premium autót. Nem a benzinkútra állás lesz a kiadás, hanem a szervíz. Az enyém benyel 11-12 litert városban, Ferrari vényócasa meg szerintem nem áll meg 15 alatt (vagy de?)

Fb csoportokban is rendszeresen felmerül ez a kérdés. Én annak örülök, amikor csak tankolni kell.

Én minden hónapban 100 ezret beteszek egy borítékba az a autóé :D

[ Szerkesztve ]

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#10721) aero. válasza Johnny_vT (#10713) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nagyjából ugyanezt hozza a 2.0T is (180 ló, 240nm). 480km után szoktam tankolni általában, nem várom meg a végét, de mindig tele, így vezetem is egy ideje. 480-ból kb 280 város, melegen, de rövid távos leállítós, a többi egyenletes 110-120. Így 8.4-9,4 között szór, attól függően, hogy vezetek éppen.

Én 33e km-t tettem eddig bele, motorikusan 0 hiba, kopóra én is vertem már el rendesen a farmaranyat.

[ Szerkesztve ]

(#10722) kelekyle válasza rongyi (#10718) üzenetére


kelekyle
őstag

Benzinesben is meghal, én 240ezer kmnél cseréltem, 2.4 ideges

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10723) neil_mullen válasza kelekyle (#10722) üzenetére


neil_mullen
aktív tag

városban vagy autópályán volt inkább használva a kocsi? enyémben 300 van, ezt viszont főleg pályán kapta, nem tudom mennyit számít az...

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#10724) sfdrakex válasza neil_mullen (#10723) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Számít, pályás használat, kevés váltás.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#10725) rayoliviero


rayoliviero
veterán

Ez xenon fényszóró lenne vagy sima?

(#10726) setom válasza rayoliviero (#10725) üzenetére


setom
tag

Ha ez egy v60/s60II akkor igen, xenon.

(#10727) rayoliviero válasza setom (#10726) üzenetére


rayoliviero
veterán

V60. És ezt, hogy tudtad megállapítani? :R A távolsági az tuti nem az, tehát nem bi xenon, de abban sem voltam biztos, hogy a tompított xenon lenne.

(#10728) kelekyle válasza rayoliviero (#10727) üzenetére


kelekyle
őstag

Ha rákeresel a fotón található cikkszámokra, akkor kidobja a google, hogy xenon :)

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10729) setom válasza rayoliviero (#10727) üzenetére


setom
tag

V60-nál a halogen az sima foncsoros, projektor nélkül.

(#10730) rayoliviero válasza kelekyle (#10728) üzenetére


rayoliviero
veterán

Rakerestem először, csak nem jó számra (Y283).

setom: Köszi.

[ Szerkesztve ]

(#10731) Johnny_vT válasza rayoliviero (#10727) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Plusz úgy tudom kanyarkövető csak xenonban volt.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10732) egyedülülő


egyedülülő
őstag

Sziasztok!

Munkához keresek autót, napi használatra, főleg vidékre. 1 milla a keret+kötelezők. A V70 is a látómezőmbe került, abból is a 2.4D. Ennyi pénzért érdemes ezeket nézni egyáltalán? Mire érdemes figyelni?

"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."

(#10733) Johnny_vT


Johnny_vT
senior tag

Egyik nap induláskor beakadt a könyököm és bedaráltam kicsit a 2-est, egyszerűen nem húztam be teljesen a sebességbe. Alapvetően a váltó konstrukciók mennyire kényesek az ilyenre?
Kapcsolódó: M56 ötsebességes kéziváltóban milyen olaj van (kezdő kérdés: van benne egyáltalán?) és milyen csereintervallumban érdemes cserélni?

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10734) Viktor8.


Viktor8.
tag

Sziasztok! Adott egy 2002es év végi v70 d5 163 lovas. Na már most az lenne a kérdésem,hogy milyen motorolajat rakjak bele? Most jelenleg [ilyen] van benne. Viszon fb csoportokban mindenki mást mond, valaki 5w30-at ajánlott, más 0w30 Castrolt, vagy Liqui Moly-t. Értem én,hogy a gyári előírt olaj az a Castrol 0w30, de azért 300k km-nél nem jobb az 5w40? Vagy következő olajcserénél álljak át a 0w30-ra? Jelenleg se hideges se, melegen nem füstöl, és nem is csipeget le az olajból.

"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."

(#10735) xEon1337 válasza Viktor8. (#10734) üzenetére


xEon1337
őstag

Akkor minek raknál bele mást, mint a gyári előírás? :U FB csoportokban én azt tapasztaltam, hogy a hozzászólók 90%-a egy fillérbaszó, hozzá nem értő, ízléstelen, idióta barom. Sokat nem adnék a szavukra.

"Less but better" - Dieter Rams

(#10736) Johnny_vT válasza Viktor8. (#10734) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

0w30 legyen. Az 5W-nek rosszabb minőségű az alapolaja és a viszkozitása is kicsit más. Mondják, hogy Magyarországon (lassan mediterrán) felesleges a 0W, mert úgysincs -40°, de a Volvo mérnökei nem csak a hőmérséklet miatt választották a 0W30-at.

Hacsak nincs valami gond a motorral, egyáltalán nem indokolt eltérni ettől az ajánlástól (futásteljesítménytől függetlenül!).

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10737) kelekyle válasza Johnny_vT (#10733) üzenetére


kelekyle
őstag

Persze, hogy van benne, ha nem tudod, hogy mikor volt cserélve csinálj egyet. Igazából egy kétliteres (Ha jól emlékszem 1.8L kell bele, pontosabban addig pumpálod, amíg nem folyik ki) flaska kell, ha jól emlékszem 75W-90, de a leírásban megtalálod. Filléres dolog, nincs rá csere intervallum de sok helyen olvastam 50ezres ajánlást, szerintem 50ezrenként cserélni nem tétel.
Nekem a szinkron 2-3 között recsegett, ment bele friss olaj (kb. egy éve) és azóta kussol :D

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10738) Viktor8. válasza Johnny_vT (#10736) üzenetére


Viktor8.
tag

Köszi srácok a segítséget, akkor kövi olajcserénél áttérek 0w30ra. :)

"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."

(#10739) Viktor8. válasza Viktor8. (#10738) üzenetére


Viktor8.
tag

Lejárt a szerkesztési idő. Egy kerdés kimaradt, ha 0w30 acea a3/b3/b4 olaj ugye a gyári előírt, akkor 0w30 acea a5/b5-öt ne is rakjak bele? Mert nem nagyon találok olyan 0w30-at ami acea a3/b3/b4 lenne.

"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."

(#10740) Peti78 válasza xEon1337 (#10735) üzenetére


Peti78
őstag

+1 rettentően sok a gyökér...

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#10741) Johnny_vT válasza kelekyle (#10737) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Igen, az az. Elég gané helyen van a leeresztőcsavar :D
Hétvégén épp megyek haza, otthon van akna és emelő is, majd megoldjuk faterral.

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#10742) aneda válasza Viktor8. (#10739) üzenetére


aneda
aktív tag

Nekem 420k km-nél nem ette a 0W30-at...
Elvileg az A5/B5 nem bele való, ettől függetlenül bizonyos márkaszervizek(!) is azt rakják, ha jól emlékszem én is azt használtam. Amire még emlékszem, hogy TOTAL 0w30-at is használtam ami A3/B4.
Szerintem egy kicsit túltolta a Volvo ezt az olaj specifikációt, ezért van a nagy össze-vissza beszélés, nem biztos hogy ennyire túl kell ezt gondolni, de az is biztos hogy nem ártasz vele, ha gyári specifikációjú olajat használsz.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10743) kelekyle válasza aneda (#10742) üzenetére


kelekyle
őstag

A5/B5 a DPF-től lett a szabvány.

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#10744) N0rthF4c3


N0rthF4c3
tag

Na futóműállítás. Kértem időpontot az ivanicshoz, ma reggel meg is csinálták. Beállították, azt mondják, a gumik félre kopása miatt most félre húz. Alapból ez érdekes, mivel az elsők zsír újak, és félre kopva nincsenek. Azt mondja a srác, ilyenkor azt szokták csinálni, hogy cserélgetik a kerekeket jobbról balra, előről hátra.
Ok, de mondom egy forgásirányos kereket hogy cserélgettek? Illetve az első kettő full új, a hátsó kettő kopottabb, szóval nem támogatom, hogy így összevissza legyen minden cserélve.
Ok, megnézik.

Konkrétan a két jobb oldali kereket átrakták bal oldalra, a bal oldaliakat jobbra, újra beállították a futóművet, azt mondták most jó. Valóban jó egyébként, vagy legalábbis jobb, mint volt. Néztem, elméletileg az Ecocontact 5 nem forgásirányos.

Elindulok haza, gyorsítok, automata visszavált, és hallom erőtejes gyorsításnál is ugyanazt a fura darálást, amit hallottam eddig kanyarban gyorsításkor - írtam is.Érzem a pedálon is. WTF? Mi a tököm változott egy kerékcserétől?

Szóval kicsit kezd tele lenni a tököm az autóval, de frankón. Érezhetően terhelésnél van ez a hang, mintha fém érne fémhez, talán amikor billen a motor, vagy fingom nincs. Üresben gázadásra persze semmi... Pont eddig tartott az új vákuumos bakok utáni kellemes, csendes járás.

Van ötletetek?

(#10745) molnarpeter válasza N0rthF4c3 (#10744) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Féltengely?

(#10746) sfdrakex válasza N0rthF4c3 (#10744) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Csapágyakat nézzeted már?

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#10747) rayoliviero


rayoliviero
veterán

Ha 0-ra állítom a fényszórót a V60-ban, a tompított akkor is világít, ha rákapcsolom a tompítottra, akkor is ugyanúgy világít, helyzetjelző állásban csak a helyzetjelző.

Magyarul úgy tűnik, hogy a lámpát nem lehet kikapcsolni ebben az autóban. 0 és tompított jelre kapcsolva is ugyanúgy világít elvileg.

0-ra kapcsolva is működik ilyenkor a kanyarkövető fényszóró? Mert idáig mindig 0 álláson volt, de nem érzékeltem, hogy ez kanyarkövető lenne. Lehet akkor a tompított állásba kell kapcsoljak? Úgy még nem próbáltam, mivel az alap 0-n is világát a tompított.
Eleve nem értem, hogy miért tettek bele 0 állást a kapcsolóba, ha úgyse lehet kikapcsolni.

(#10748) aneda válasza rayoliviero (#10747) üzenetére


aneda
aktív tag

"Eleve nem értem, hogy miért tettek bele 0 állást a kapcsolóba, ha úgyse lehet kikapcsolni."
Mert programozható a működése, piactól függően.
Az autó menüjében (My Car) kell legyen ki-be kapcsolási lehetőség a kanyarkövető funkcióra, nézd meg aktív-e!?

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#10749) FeRRaR1 válasza rayoliviero (#10747) üzenetére


FeRRaR1
őstag

A kanyarkövető az elvileg szenzor alapján működik. Nappal nem este igen. 0 állásban nem tudsz refit kapcsolni, csak villantani, még tompítotton fent marad.

Szerintem ez a legjobb kapcsoló megoldás, mindig leveszi magától ha csak nem középre rakod, de akkor az okkal van. Illetve biztonsági szempintból olyan nincs hogy valaki elfelejti vagy nem teszi fel a világítást egy Volvón. Ezzel megelőzték a korunkat vagy 15 - 20 évvel.

(#10750) rayoliviero válasza FeRRaR1 (#10749) üzenetére


rayoliviero
veterán

Rendben, köszi szépen. Refit nem nagyon szoktam használni, elég kb. mindig a tompított.

aneda: Neked is köszönöm, megnéztem, a menüben be van kapcsolva.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.