Kék füst az olaj, valahol keveredik a gázolajjal, a szint nem csökken, de kenés rosszabb, és éget is el belőle, ezért kék a füst.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Kék füst az olaj, valahol keveredik a gázolajjal, a szint nem csökken, de kenés rosszabb, és éget is el belőle, ezért kék a füst.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Szia!
"Kicsit másik téma. Van-e megoldás a gyári Lusas adagoló helyett esetleg Bosch rendszert beépíteni?"
Emlékeim szerint nem kompatibilis. Van olyan 1,9 TD -amit gyárilag Bosch-sal szereltek, de annak más a lóereje is. Ezt is és az eredeti kérdést Facebookon a Volvo S40/V40 csoportban tedd fel, ott hamarabb lesz válasz.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
Köszönöm szépen a válaszokat!
(#10354) BigBlackDog válasza BigBlackDog (#10279) üzenetére
Úgy tűnik, hogy lezárult ez a kézifék beragadásos sztori. Pár hete le lettek szedve a hátsó féktárcsák. Természetesen a kézifék kilincsszerkezetén nem látszódott semmi arra utaló nyom, hogy az elmúlt 12 évben bárki is hozzányúlt volna. A kézifék behúzásakor-kiengedésekor nem is nyílt-csukódott a kilincsszerkezet, csak minimálisan mozgott kifelé-befelé, amennyire éppen a bowden engedte. És valószínűleg a jobb oldalon emiatt a kézifék sem fogott be rendesen, mert a műveletet követően automatikusan utánaállított a feszítésnek a kézifékszerkezet és végre a kézifékkart nem kell már tökig behúzni (4-5 kattanás után befog tisztességesen, kiengedve pedig szabadon forog a kerék).
Viszont már a kéziféket gyógyító mesterhez menet is feltűnt, hogy valami kopog jobb hátul úthibáknál. Nem futóműből jött érzésre, hanem fém-műanyag koppanásként azonosítottam. Tegnap elkezdtem keresni a forrását. Már kiszedtem mindent is a pótkeréküregből, kitettem a csomagtér padlót, lefejtettem a csomagtérből az oldalsó kárpitokat, elmentem kb. a negyedik próbakörre és az asszonyt is már beültettem hátra félig lehajtott ülés mellé. Annyit sikerült csak elérnem, hogy sikerült még tisztábban és direktebben hallanom a kopogást. Aztán befeküdtem a kocsi jobb hátsója alá és elkezdtem nézelődni. És megláttam a problémát:
Szóval van ez a hattyúnyakas, gyűrű formájú tartóelem, ami a betöltőnyílástól a tankig vezető üzemanyagcsöveket szorítja fel a pótkeréküreg aljára. Ennek a gyűrűnek néhány karma nem éppen újszerű és nem tökéletesen látta el a feladatát, így kb. volt egy 3-4 mm helye a csöveknek mozogni. És meg is tették. Félig lepattintottam a gyűrűt, kicsit elforgatva visszanyomtam. Egyelőre úgy tűnik, hogy nagyjából tart, de majd egy hosszabb úton kiderül. Mindenesetre valószínűleg cserélem, nem egy nagy tétel, ahogy látom. Kérdés; szerintetek honnan lenne érdemes beszerezni? Rendeljem be külföldről, vagy esetleg márkaszerviznél is hozzá lehetne jutni földi áron cikkszám alapján?
[ Szerkesztve ]
Hello, szerintem ha megtalálod a cikkszámot, akkor kérdezz rá itt: www.nordicstore.hu
Elméletileg mindent be tudnak szerezni viszonylag rövid idő alatt...
Szevasztok! Vettem én egy jóképű Volvo S40 1.8 benzin kinetic csodát. 2009-es évjárat. Minden király, minden jó, csak: Aki anno megvette a legalapabb zenével vehette meg, nincs benne még aux csati sem és csak audio cd-t hajlandó lejátszani. Most találtam egy bontott mp3-as fejegységet bele. Szerintetek ha simán kicserélem működni fog vagy szoftvert is frissíteni kell hozzá esetleg más huncutság is van még amiről fogalmam nincs? A kormányról vezérlést és a BT telefon kihangosítót nem szeretném elbukni. Előre is köszi a válaszokat!
Szerintem aux-nak lennie kellene. Legalábbis az én 2007-es S40-emben van. A könyöktámasz nagy rekeszét kinyitva alul látható az aux.
A használati útmutató szerint is lenni kéne, de nincs rajta. Lespórolták
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
Nekem sincs a 2009-es C30-ban, se AUX, se USB, Roidmi 2S transmittert használok.
Ez a másik fajta rádió plusz a vezetékelés a könyöklő alatti rekeszbe a csatlakozókhoz nem ért nekem annyit, hogy szenvedjek vele.
"Less but better" - Dieter Rams
Sziasztok !
Saab 9-3 vagy 9-5 típusú autót szeretnék vásárolni magamnak (2000 környéki évjáratot).
Sajnos a hahu-n (jófogás stb.) nagyrészt csak kereskedők hirdetnek, akiknél 500.000 Ft. környékén mocorog a vételár (akkor gondolom 200-at ér a vas, amire még rákölthetek még 500.000, ami nekem nem pálya.)
Esetleg valami ötlet, hol nézzek körül? (saját ismeretségi körömet már kilőttem)
no fate but what we make
nincs ott, se. Mindegy megrendeltem a fejegységet, max ha nem műkszik eladom Emellett rendelek egy roidmi s3-at is, megpróbáljuk hátha Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
(#10363) neil_mullen válasza voyager4.4 (#10361) üzenetére
facebook csoport, joautok?
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
(#10364) voyager4.4 válasza neil_mullen (#10363) üzenetére
Facebook-on is hatalmas az átfedés, de még leginkább ott lehet nézelődni az igaz. (Csak mikor meglátom az eladó profilját hááát ) (szerk: gyors fel is néztem face-re marketplace-en van egy 400 k körüli 9-5, 600x tekerték,ez a kisebb baj, de Csepeli Vunyitól valahogy nem vásárolnék úgy érzem XD)
Jóautókon a márka sincs fönt.
[ Szerkesztve ]
no fate but what we make
(#10365) neil_mullen válasza voyager4.4 (#10364) üzenetére
mutasd az összeset gombbal előjön a saab is. facnek az az előnye hogy a profilból sok hasznos info is kiderülhet....
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
sziasztok. tudom hogy nehez / lehetetlen a tavszereles de azert hatha tudtok egy ket tippet adni. azt vettem eszre hogy menet közben föleg ugy 70-80km/h között valami iszonyu monoton hang jön valahonnan. a kerekhez lehet köze szerintem mert ha uresbe rakom es a fordulat csökken attol meg ez a zaj megmarad. pontosan olyan a hangja mint egy gözmozdonynak. gumi, csapagy? csapagynal kene jobban szoljon ha kanyarodok nem? mondjuk eles kanyarokat nem szoktam bevenni 70-80al nyilvan. szoval akkor talan ezert nem lehet akkor hallani. kerek nem lötyög (még). minden féle képen felemelem a kocsit es megnezem csak addig is gondoltam hatha talalkozott mar valaki ilyesmivel. gumikat nemsokara cserelem, mennek fel a nyariak ezeket a telieket meg kukazom mert mar kopottak is es regiek is. kocsi amugy v70n 2008 2.4d cirka 320ezer km
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
70-80 km/h között folyamatosan van? Alatta, felette nincsen? Pontosan milyen zaj? Búgás, morgás, ütemes dörömbölés?
Ez így azért elég nehéz Csinálj róla egy videót!
Miert nem viszed szerelohoz? Lehet nagyobb bajt csinalsz ha nem jol elemzed a baj forrasat. Azert ez nem olyan hibanak tunik, ami komolytalan es WD40 vagy szigszalag megoldja.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Új vagyok itt, és éppen autóvásárlás előtt állok. Munkába járós autónak venném. A kiszemelt darab, egy S80-as Volvo, aminek 2001 a gyártási éve és szívó 2.9-es motorral van szerelve. Kb 450 000 Km van benne, de úgy tűnik, hogy gondos gazdája volt.
Van valamelyikőtöknek tapasztalata ezzel a típussal kapcsoltaban? Esetleg tanácsok, hogy miket nézzek meg rajta mielőtt megveszem? (Egy bevizsgálásra el fogom vinni egy szakszervízbe.)
Előre is köszönöm a segítséget!
"Esetleg tanácsok, hogy miket nézzek meg rajta mielőtt megveszem? "
Nézd meg keresel-e eleget, hogy ilyen autót vegyél!
Az oroszok már a spájzban vannak!
No igen, a fenttartása egy 2001-es S80-nak nem feltétlenül csekélység. Mármint a jó állapotban és nem életben tartása.
Annak minden egyes alkatrészében minimum annyi km van. Ez bontóba való, nem garázsba. 300ezer felett durván szétkopik minden. Inkább vegyél 200e km alattit. Mondok példát: a Volvokat 10 évre vagy 240ezer km-re tervezik. Az felett minden nap gazdasági totálkár kaszája lesz a fejed felett! Nem ugy ertem, hogy szr, hanem barmikor barmi meghal, nem szabad meglepodni, csak tejelni kemenyen.
Azért ekkora baromságokat nem kellene terjeszteni. 10 év 240 ezer? Erről elfelejtettek szólni sok ezer Volvo tulajnak, nem? . . .
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Hmmm... Érdekes számomra. A 10 év/240e km tervezett élettartam a Volvók esetén honnan jön? Mennyire belsős infó? Azért jónéhány kivételről tudok és emiatt furcsállom a dolgot.
"Annak minden egyes alkatrészében minimum annyi km van." illetve "300ezer felett durván szétkopik minden." > Ezt nem értem. Amelyik alkatrész bizonyos időközönként cserélve van/volt (pl. vezérlés, lengéscsillapítók, csapágyak, kipufogórendszer, kettőstömegű, kuplung, stb.), az miért lenne szétkopva és miért lenne abban a teljes autó futásával megegyező kilométer? Azért 450e kilométer alatt jó eséllyel az autó jelentős része már ki volt cserélve, ha még ennyi megtett méter után is jó műszaki és megvételre alkalmas állapotban van.
Viszont az utolsó mondatoddal egyet tudok érteni. Fel kel készülni mindenre is, ilyen idősen egy S80 szerintem már tud okozni meglepetéseket.
[ Szerkesztve ]
Egyetértek, erről a szabályról a legtöbb Volvónk nem tudott, pláne az S80 D5-ök, egyiket 540e-vel az órájában adtuk el, a másikat 355-el, illetve faterom mostani XC90-jében 290+ van szintén.
Meg mennyivel jobb egy külföldről behozott német, amiket 300 és 600 közötti értékről varázsolnak vissza 200 e alá...
Amennyiben egy Volvo megkapja ami jár, akkor nem kell félni. Az igaz hogy ennyi idősen nagyobb a rizikó, de láttam már 50-ezerrel az órájában Mercedest letérdelni... Alaposan át kell nézni, olcsón venni, félretenni valamennyit a javításokra. (nem árt egy jó szerelő akiben bízol és ért hozzá)
Nekem is XC90 esem van (MO-i), 1 éve vettem 310 ezerrel, most 325 van benne 2008-as, nincs vele gond. Van egy A6 os Audim 99-es, 260 ezerrel vettem 325 körül jár az is, osztrák, tuti volt tekerve is. Egyikkel sincs semmi gond.
Több ismerősömnek is van 2000 körüli S80 asa, gond nélkül használják, nem kevés kmvel.
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Nemrég voltam szerelőnél, mondta, hogy octavia 40ezernél feladta.
Ahhoz képest nálunk is a 17 éves S60 390ezerrel és a 10 éves S80 370ezerrel köszöni jól van. Karban van tartva, nincs kicserélve az egész autó, csak ami rendeltetésszerűen elkopott,
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
Volvo-s szakember hintette el, természetesen nem létezik ilyen hivatalos belső információ. De utánajárva a neten, ti is megtaláljátok majd az erre az információra vonatkozó járműstatisztikákat valószínűleg, tervezett avulás pl. mond valamit?
Külön kiemelném megint: nem ennyinél hal meg egy autó, hanem ez a kritikus pont, amennyire tervezik őket. Elfuthatja a dupláját is, sőt még többszörösét, de ennyire vannak tervezve, amikor még nem esik szét és legkevesebb a szervizköltség. Természetesen ha megfelelő mennyiségű pénz locsolva van rá, akkor tovább él, de ennyire tervezik őket.
Például egy Android telefont sem fél évre terveznek, nyilván mindneki használja őket legalább 2 évig, extrém esetekben 4-5, de attól még nem mondhatod, hogy a 2 éves android telefon tökre olyan lesz, mint a legújabb generáció. Minden avul. Az autók is, csak ott a kopó alkatrészek miatt még rosszabb a helyzet. Nagyjából kilométerre be tudják lőni, mikortól legyen a fenntartása gazdasági totálkár.
Igazából nem akarok itt senkit sem idegesíteni, nem is kellett volna leírnom azt az adatot. Akit zavar, felejtse el nyugodtan.
Egyébként 160ezer kilométeres 3 éves V40-et vettem és szeretem a Volvo-t.
[ Szerkesztve ]
Átfogalmaznám: a gyártónak akkor éri meg egy adott autó legyártása, ha 10 év után vagy 240ezer kilométert fut. Ezért úgy tervezik meg, hogy ezek lejárta után elég gazdaságtalan legyen a fenntartásuk. Fáradjanak el az anyagok, kopjanak el annyira, hogy sok alkatrészt kelljen egyszerre javítttni.. magyarul inkább gondolkodjon el az ügyfél új autó vásárlásán.
[ Szerkesztve ]
Szerintem inkább ne írj semmit, ha csak ekkora őrületes baromságokat tudsz.
Az oké, hogy a gyárnak az az érdeke, minél gyakrabban cseréld az autódat, de hogy egy 10 évnél öregebb vagy 240 ezernél többet futott autó fenntartása nem gazdaságos, az hülyeség. A magyar átlag valami 14-15 év. Mindenki vesz öreg olcsó autót majd rákölti az ára sokszorosát szerinted? 240 ezer körül szokott kérni minden autó egy nagy szervizt, kettőstömegű ott már fáradhat stb, de kopó alkatrészeket kell cserélni, nem motor blokkot.
Pletykák vannak sok mindenről, "autó ipari bennfentesektől ". Összeesküvés elméleteket lehet gyártani bármire.
Viszont most már kíváncsi vagyok, neked milyen idős és milyen autód van, mennyi kmvel?
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Ha nem érdekel mit válaszolnék minek írjam le? Főleg kétszer minek. Amit kérdezel már leírtam pont kettővel feljebb.
Egyébként az Apple nagyon erős iPhonokat gyárt, több éven át jók. De szerinted akarja az Apple, hogy évente kihagyd a telefoncserét?
[ Szerkesztve ]
Üdv.
Volvo V70 2.4 D autóm van. A Bárdi oldalán nézek futómű alkatrészeket.
Típusválasztáskor beadja a V 70 I-et és V 70 II-őt.
A V 70 I-esnél zárójelben ez szerepel: 875, 876 (12 1995 12/2000)
A V 70 II-nél pedig ez: 285 (11/1999 12/2008)
Az évszámok az tiszta sor, hogy mettől-meddig gyártották. Persze még szerencse, hogy a V70 I-es-ből nem találtam 2.4 D-s motort 120 kWattal.
Azonban kérdés, hogy az évszám előtt lévő számok mit jelentenek?
V70 I-nél: 875, 876, V70 II-nél: 285
Először alvázszám ill. motorkód részletre gondoltam, de nincs átfedés.
Tud valaki segíteni?
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Részben igazat adok a kollégának, bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy az autóiparban 250-300k km a tervezett élettartam.
Ez nem ördögtől való, mindenképpen kell legyen egy érték, örök életre nem lehet tervezni, a végtelennel a mérnökök nem tudnak számolni...
Ennél sokkal többet elfut egy autó, de ott már nem elég a kötelező szerviz.
Volvo esetén ez pedig zsebbe nyúlós, min. kétszerese egy VW vagy Audi technikának az alkatrészek árai. Szerintem ezért kell megnézni egy Volvo vásárlása előtt, hogy mennyit keres az ember, ne érje meglepetés, ha az 500k-s autón cserélni kell ugyanannyiért alkatrészt.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Van Audim is a Volvo mellett, nem drágább az alkatrész a Volvohoz sem. Persze hogy van tervezett élettartam, de az nem azt jelenti, hogy ott molekuláira hullik az autó, és az új ára kétszeresébe kerül a javítás, mert a fórumtárs (kis túlzással, de) kb ezt írta. . .
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Ütemes dörömbölés a legjobb leírás talan. Van alacsonyabb es magasabb sebessegnel is ez a hang de valahogy ott 70 es 80 kozott inkabb 75 olyan mely frekvencián szol hogy még a dobhártyámba is erzem. Próbáltam hogy 80nal üresbe raktam es csak gurultam de ugyan ugy szol. Kerek nem melegszik (ezelott mikor beszorult a feknyereg akkor nem szolt de forrosodott a kerek). Amugy magam szoktam szerelni amit tudok. Rugok, fekek, lengokarok, stb csereje nem nehez. Ha a motorral lenne valami akkor vinnem nyilvan szakihoz.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
Ezzel azért vitatkoznék, nekem kifejezetten rosszul esett hogy 270k a D5 lendkerék szett, vagy 155k az Xc70 féltengely, vagy 120k a tankban lévő üzemanyag pumpa, vagy 120k a devander, 60k alu turbó cső, stb.
Ezek szinte mindig dupla árak a VW-Grouphoz képest.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Nekem is olyan hang volt, de nálam melegedett is a hátsó tárcsa és a dob része(végül kiderült, hogy a kézifék kilincsszerkezete állt be). Hátulról vagy első tengely felől hallod? Kormányon érzed? Kerekek gondolom ki vannak centrírozva.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok mi a különbség a 181 és a 190 lóerős d4 motorok közt?az évjárat csak vagy hogy függ össze?2014 esek 181loerosek 190 es 2015 5 havi.nem igazán értem. A d4 motorok rendes Volvo motor nak tudom.
Pontosan milyen típusban? Ha 1984 ccm, akkor soros, öthengeres Volvo motor, ha 1969 ccm, akkor sornégy és már a kínai, Geely-érából származik, ha jól tudom.
Sziasztok! Még mindig S40 2009 1.8 Kinetic benzin. Menet közben, mikor beteszem üresbe a fordulatszámmérőm 300-1100-ig kb ingadozik. Csak menet közben álló helyzetben stabil az alapjáratom. Valaki találkozott már hasonlóval?
Szia XC60 és V60 modelleket nézünk az asszonynak.euro 6 Diesel eket nézegetjük.
XC60 esetén, ez alapján, ha összekerekes, akkor 2.4-es öthengeres motorról van szó D4 esetén 181 és 190 lovas teljesítmény mellett is, ha nem összkerekes, akkor "csak" négyhengeres. V60-nál hasonló a helyzet, ahogy látom.
Köszönöm így jóval érthetőbb és pontosan tudunk keresni. 2015 utáni gyártású autókat nézegetjük,ezen akadtam el kicsit. Ezek milyenek általában? 60 100 ezer km közti modelleket keresünk melyik lesz jobb állapotban alapon.
Sajnos nekem nincs tapasztalatom velük, de eddig nem hallottam nagyon rosszakat ezekre. Viszont mindenképpen elvinném egy márkaszervizbe alapos átvizsgálásra megvétel előtt, hogy ne érjen meglepetés. Amit tudok, hogy azért az öthengeres dízeleknek sokkal szebb a hangjuk, mint a sornégyeknek, de ez nem feltétlenül szempont mindenkinél.
Nekem nekünk A Volvo a lényeg ne valami osszver keverék autó legyen.az átvizsgálás okés.meglenne.meg megkap úgy is mindent amit kell a vásárlás után azonnal.minimum 5 évre tervezünk vele.
A lényeg, hogy 150LE-től felfele vegyed (D3). Vagy ha nem akarod csapatni, akkor jó a D2 is, az 120LE. Ha 5 évre veszed, maximum 3 éveset vegyél, mert ekkor már elveszítette az ára 50%-át és nálad még kb 2 millát fog avulni 8 éves koráig, tehát biztosításokkal kb havi 100ezer lesz a fenntartása. 2015 felettit meg atzért kell venni, mert ott már ingyenes és házilag megoldható USB pendrive-ról a navi frissítése. Kilométerben menj nyugodtan feljebb, 120-140ezerre akár, 220ezerrel 5 év múlva még jól eladható lesz, ott már a kor szól jobban bele az árba és a felszereltség. Az első 3-4 év kib*szott durva, havi 300ezer a fenntartása (értékvesztéssel, biztosítással, évi 20ezer km-rel).
[ Szerkesztve ]
R-design-osak nagyon jól felszereltek, esetleg nézegess olyat 3-4 éveset.
Köszi a segítséget.
Btw közben vissza is mentem a Bárdihoz, még egyszer lecsekkoltunk minden futómű alkatrészt, amit vásároltam. Meglehetősen jó barátsággal (küzel 50% kedvezmény) került 80k-ba, és az előző autónál, amihez vettem cuccokat (egy G-s Astra) rossz vezérlés-szettet kaptam.
Szóval csak azért kérdeztem, nehogy ilyesmi előforduljon.
(Hál Istennek a vezérlést - bár bontott - visszaveszik)...
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.