Abban segítsetek nekem lécci, hogy ha van állófűtés az autómban, azt hol találom? Ez nem volt alapból benne mindegyik D5-ben? Van aki használja a gyárit? Hogy kell ezt elképzelnem működés tekintetében? Időzített, hőmérséklettől függő cucc?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
Én úgy tudom, hogy minden dízel első generációs S60-nál (és talán 2. gen. V70-nél) bent van egy olajkályha a bal első sarokban. Ha a lökös alá benézel, akkor kell látni egy kis csövet, ami ennek a kipuffja. Ennek -5 fok alatt, motorindítást követően be kell indulnia. Ilyenkor hallani szoktam a venti hangját bal elölről és az üzemanyagpumpa kattogását jobb oldalon, hátul, alul. Ha leállítod a motort, mielőtt felfűtené talán 70 fokra a vizet, akkor még a venti motorleállítás után is megy egy darabig, amíg kiszellőztet. Ezen kívül még érezni lehet a jellegzetes "dízelbüdös" szagot is indítás után (meg néha füstölni is szokott, de az enyém még nem csinált ilyet eddig). Így 5 fok alatt is, motorindítást követő 2. percben már meleg levegőt nyomott az utastérbe és a vízhőmérő is beáll középre 5-10 kilométeren belül. Ha Te nem tapasztalod ezeket a jelenségeket, akkor jó eséllyel a kályhád nem működik (mint ahogy nálam sem működött vételt követően, aztán csupán csak az izzítógyertya, a fúvóka és az égéstérventi cseréje után már jó lett).
Miután felprogramoztattam az állófűtés, ezeken kívül az alábbi funkció jött pluszba. Kihúzott kulcs mellett, ha csavargatod az irányjelzőkaron lévő gyűrűt, a jobb oldali kis kijelző bekapcsol és elérhetőek az állófűtéssel kapcsolatos menüpontok (azonnali bekapcsolás/időpont 1/időpont 2). Értelemszerűen gyújtásnál és járó motornál elérhető menüfunkcióknál is láthatod ezeket pluszba. Ha az azonnali bekapcsolást választod, akkor elindul a kályha, ha időpontra programozod, akkor a megadott időpontra felfűti a vizet és az utasteret. Ha nem kapcsolod ki, akkor a megadott időpont után 5 perccel később kikapcsol. Ha következő napon is szeretnéd indítani, akkor be kell ismételten kapcsolni (tehát véletlenül nem maradhat bekapcsolva, így elkerülhető, hogy minden nap elinduljon az állófűtés, ha elfelejtenéd kikapcsolni).
Most hirtelen ennyi jut eszembe, remélem sikerült mindent leírnom.
N0rthF4c3
tag
Ja, nekem is az rémlett, hogy ez alapból benne volt mindegyikben...
Köszi, lecsekkolom... A vízhőfok mutató 10 kilométeren belül azért be szokott állni középre még a mínusz 8-10 fokos indulásnál is, de egyéb dolgokat még nem figyeltem, viszont a menüre rápórbálok délután - hátha... Egészen biztosan használnám a brutál hidegekben - főleg, hogy utálok télikabátban ülni az autóban...
Alsó motorvédőt le kell szedni, hogy lássam ezt a cuccot?
BigBlackDog
veterán
Alsó motorvédőt le kell szedni, hogy lássam ezt a cuccot?
Nem. Egész elől van, kb., ha a ködlámpánál benézek, látom a csövet. Kb. pont a lökös alsó szoknyája mögött van. Egyébként nálam VIDA is jelezte a hibákat az állófűtés kályhájával kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
N0rthF4c3
tag
Megoldódott, szerintem nekem nincs... Nyáron leszedtem a lökhárítót, mert nem szólt a mély kürt, vettem egy bontottat. Aztán végül is nem a kürt volt szar, hanem valószínűleg a vezetékezés - még most is az. Akkor láttam, hogy a merevítő elöl tele volt dióval
Na de nem is ez a lényeg, hanem hogy jobb elöl ránézésre nekem semmi nincs...
BigBlackDog
veterán
Hát, igen, ez alapján nekem is üresnek tűnik. Itthoni rendelés egyébként, vagy valamelyik másik országba szánták? Azt tudnám még elképzelni, hogy más országokba szánt példányoknál nem volt default a gázolajos kiegészítő fűtés.
N0rthF4c3
tag
Itthoniaknál volt. Ez viszont belga... Ott úgy néz ki nem olyan hidegek a telek... Ha nem kerül túl sokba bontottan egy ilyen, lehet jövő télre berakatok egyet... De ahogy nézem 60-80 ezer bontottan... Plusz a szerelés, plusz a szoftver... Úgy már azért morci
Úgy látom valaki feltöltötte télre a dió készleteket.
"Less but better" - Dieter Rams
Johnny_vT
senior tag
A jobb első ajtóhangszóróm asszem haldoklik. Vagy kontakthibás. Remélem inkább utóbbi, mert néha jól megy, néha egyáltalán nem, néha meg csak a magas vagy mély szól belőle. Plusz kockakövön haladva az utóbbi időben valami rezonál, zörög éppen onnan.
Hétvégén leszedem az ajtó burkolatot és meglesem. A ti okulásotokra próbálom majd fotókkal is dokumentálni a dolgot
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
BigBlackDog
veterán
Sok szerencsét, kíváncsi vagyok majd a véleményre a folyamattal kapcsolatban. Nekem sikerült már elég videót néznem erről ahhoz, hogy ne akarjam a hangszórót cserélni egyelőre (igaz nálam ég szól).
Johnny_vT
senior tag
Eddig ez tűnik a legkorrektebb videónak a témában. Nem egy nagy ördöngősség, egyedül az ajtóbehúzó felsértésétől félek.
...meg attól, ha mégis cserés lesz a hangszóró és neki kell állni fúrkodni
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
N0rthF4c3
tag
Én már szedtem szét az első és a hátsó ajtót is, nem nagy ördöngősség, de tény, hogy a facelift előttinél egyszerűbb volt. A bowdenre kell nagyon figyelni, hogy rendesen a helyére pattan-e, mert okozhat kellemetlenségeket, ha pár nyitás után kiugrik a helyéről
A hangszórókkal nekem is gondom van, de én a fejegységre tippelek, mert nekem az is fos. Magától halkul és hangosodik néha, random csatornát is vált alkalom adtán, a háttérvilágítása sem működik - utóbbi zavar a legjobban. Úgyhogy ha netán valakinek lenne elfekvőben jól működő HU-650, arra lecsapnék...
N0rthF4c3
tag
Én azt mondom neked egyébként, hogy várd meg vele a jó időt... Hidegben meglepően könnyen törik a műanyag, főleg a pici pöckök. Rendeltem aliexpressről műanyag burkolat szétszedő készletet - nem tudom a hivatalos nevét, pár dollárért, azzal csinálok minden ilyen műveletet, teljesen korrekt minőség.
tarantawla
csendes tag
BigBlackDog hozzászólását támogatnám meg a saját tapasztalataimmal. Fizikai elhelyezkedésről nem tudok nyilatkozni, de valóban, motorindítás után (nálam már 0-1 foknál is) automatán kapcsol a "melegedés-segítő" , ami ugyan úgy az állófűtést jelenti (tényleg az első keréknél eregeti a kis felhőit), csupán, ha be van állítva, nem tudod bypass-olni. A manual-ban én azt olvastam, a rásegítő fűtés addig megy, amíg a belső tér el nem éri azt a hőmérsékletet, ami a klímapanelen be van állítva.
Az állófűtést (ha van), az infocenteren (ahol az átlagfogyasztást, pillanatnyit, DSTC állapotot látod, stb.) tudod kapcsolgatni (kézi indítás, illetve két programozható időpont van benne, ahogy BigBlackDog mondta, ezeket akkor is eléred, ha nincs a kulcs az indítóban). És igen, időpont +5 perc múlva leáll a programozott, és igen, minden nap be kell kapcsolni.
kelekyle
őstag
Jó isten Azért az ember egy fém csavarhúzóval feszeget mindent, elég beteg... nem hiszem el, hogy nincs annyi esze, hogy vegyen egy ezer forintos műanyag készletet. Te ne így csináld
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
N0rthF4c3
tag
Ez szerintem valami bontó jellegű dolog lehet... A legrosszabb, ami történhet, hogy újra kell venni a videót a másik ajtónál Mert mégis csak ciki, ha felvétel közben ketté törik egy műanyag elem...
A volvo ajtoboritasnal egyszerubb nincs a vilagon. muanyag kiszedovel olyan szepen jottek fel a 16 eves patentek hogy csak na. Az ajtobehuzo se nehez, kicsit feszul de 4 alkalommal se sikerult eltorni. Csak batran
volvoguy
addikt
Hali! Srácok ha az én s60 D5-ömben sincs bent a kályha elől, mennyire macera kiépíteni? Csak kályha kell, előre be van már csövezve vagy mindent szerelni kell?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
Mágus2
Közösségépítő
Érdekes gond. Több dolog is eszembe jutott, amivel közelebb lehet kerülni a probléma forrásához. Első a kerékcsere. Felcseréled az elsőket a hátsókkal. Ezzel ki lehet zárni a gumi, felni problémájt, ha marad a gond nem ott kell keresni.
Ami érdekes, hogy csak időszakos és megszűnik magától, ha lassítasz. Ez nagyon fura.
Láttam már olyat, hogy gumisnál a levágott szelep benne maradt a kerékben és amikor olyan helyre esett, ahol teljesen összekutyulta a centírt, akkor rázott és zúgott, de minden alkalommal csinálta adott sebesség tartományban, ez a tipikus centír probléma.
Csapágy ha egyszer zúgni kezd, nem hallgat el magától. ha difi vagy váltó gond lenne, az is állandóan csinálná, nem múlna el ha lassítasz.
Búgás és remegés lehet maga valamelyik első féknyereg, ha szorul és picit befog, ekkor elkezdi főzni a tárcsát, viszont azonnal megszűnne, amint a fékre lépsz, vagy nagyon megváltozna a jelenség.
Beslső féltengely csukló is tud ilyet, ha kiszárad belőle a zsír, de mindig remegne picit, ha padlógázon gyorsítasz. Ezt is ki lehet zárni, leszedni, megkenni és a másik oldalra felrakni, megcserélni a jobb és bal oldali váltóhoz közeli csuklót, hogy a másik irányba forogjon. Ez a leg valószínűbb eddig, ha az új gumik és a gumis munkájának hibalehetőésgét a kerékcserével kizárod. Kerékcsapágyat hagynám utoljára, aztán lehet mégis az lesz, de azoknak lehet mérni az ütését. Meg kell mérni, mennyit üt a féktrárcsa, utána a kerékagy, ha tolerancián kívül lesz, párba cserélni attól függetlenül, hogy zúg-e a csapágy vagy sem.
Remélem segítettem, vagy még jobban összezavartalak?
BigBlackDog
veterán
Jöttek új infók bőven, köszönöm szépen a választ! Kezdek szerintem egy kerékcserével, kíváncsi leszek, hogy változik-e tőle a dolog. Jövő héten úgyis járok ugyanúgy arrafelé, ahol már kétszer előjött. Aztán, ha még mindig fent áll, akkor megyek tovább. Köszönöm még egyszer a választ (így legalábbis más is látja és tud tanulni belőle)!
Weareus
addikt
Becseréltem a 2002-es S80 D5, 2.5-ös (automata) Volvomat egy V70 2.4 D5-ös (kézi) Volvo-ra, némi ráfizetéssel.
Ez már nem adagolós, hanem "common rail", közös nyomócsöves. Az enyém 140 lovas volt, ez 163.
Milyen ez a motor, pontosabban a common rail?
Megbízható, jóféle?
Vagy nem?
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
BigBlackDog
veterán
Grat hozzá! Mikori évjárat. Én nagyon nem izgulnék, tudomásom szerint nem rossz az a D5-ös motor. Nálam a 185 lovas változat van, aminek van néhány gyenge pontja a 163 lovashoz képest (pl. örvénykeltő csappantyúk mozgató mechanikája, bonyolultabb turbó). Sőt, most találtam egy régebbi cikket is, ahol a 163 lovas változatot szebb hangúnak írják.
Ha jól tudom, akkor a common rail tudomásom szerint a motor közös nyomócsöves mivoltát jelöli (egy magasnyomású szivattyú egy közös nyomócsövön keresztül juttatja a hengerekhez az üzemanyagot, jóval nagyobb nyomáson, mint a nem CR motoroknál).
[ Szerkesztve ]
Weareus
addikt
Köszönöm.
A V70-es olasz autó, 2001-es, ha jól emlékszem.
Regadóval, eredetvizsgával, névre írva (az összes költség a kereskedőt terheli) 939000 Ft-ért volt fent. (Vagy mondhatjuk úgy is, hogy az árban benne van a teljes papírozási költség...).
400-ért számolta be az enyémet, ami így elsőre nem tűnik soknak, na de kb. ennyiért is vettem 9 hónapja és van benne némi (670 E) kilométer...
A V70 sokkal jobb bőrben van...
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
haxxika
senior tag
16 éve van a családban a D5-ös S60-unk, nem problémás egyáltalán a motor. Kötelező kopó dolgokat cseréltük, valamint nagynyomású felújítás, porlasztó csere, turbócső, kettőstömegű, kuplung. Az egyik legmegbízhatóbb motor, csak kell neki a folyamatos törődés az olajcsere intervallumok betartásával és megfelelő olaj használatával.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
Weareus
addikt
Köszi.
Én 8-10 E km-ként cserélek olajat és mindig megnézem a gyári ajánlásokat. Ált. minőségit veszek, de nem feleslegesen drágát.
Autóim vásárlásakor - Ez lesz a hetedik Volvo-m - vezérlés, olaj, olajszűrő, légszűrő (benzinesnél gyertya) cseréje mindig két-három héten belül meg lett ejtve.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
aneda
aktív tag
Jó az, ha nem a legjobb D5, nekem is ilyen volt.
Annyi hogy kezdj el gyűjteni a kettőstömegűre.
Érdekeség: vízszintes, álló helyzetben nyisd fel a csomgatérajtót, ekkor szabad remegni az ajtónak.
Ha remeg, kezdődő injektor vagy kettőstömegű gond, ezek kéz a kézben járnak.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Weareus
addikt
Annyi hogy kezdj el gyűjteni a kettőstömegűre.
Nemááá. Az kissé overkill.
Érdekeség: vízszintes, álló helyzetben nyisd fel a csomgatérajtót, ekkor szabad remegni az ajtónak.
És a remegés az nem lehet még motortartó bak?
Az S80-am is rezonált - még ahhoz képest is, hogy dízel - és - mint kiderült - az összes motortartó bak kb. le volt nullázva benne...
Azért köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
haxxika
senior tag
Na közben volt alkalmam, felvettem egy videóra.
Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet?
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
BigBlackDog
veterán
Szóval ma ismét sikerült előrébb lépnem az ügyben. Indulás után 3 kilométerrel megint rákezdett. Félreálltam és megmértem a féktárcsák hőmérsékletét. Körbe 20-25 fok volt, jobb hátul 110-150 fok. Itthon még be volt húzva egy napig a kézifék, szóval beleillik a képbe. Győrben már nem húztam be, csak sebességben hagytam a sík parkolóban, kiengedett kézifékkel. Hazafelé így nem volt semmi gond. Tehát nagyon gyanús, hogy a jobb hátsó rögzítőfékpofák valamiért nem akarnak kiengedni. Január végén meglátjuk.
N0rthF4c3
tag
Én azt mondom, h lengéscsillapító gumiágy...
volvoguy
addikt
Sziasztok! Volvo s60-ban szervó olajat kell cserélni vagy "élettartam olaj" van benne? Ha kell, mi az előírt intervallum?
Iletőleg manuál 5-ös váltóhoz kapcsolódóan is ez lenne a kérdésem
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
Tudomásom szerint 2 évente illik cserélni a szervó olajat is, bár sokan nem teszik ezt meg. Sötétzöld színűnek kell lennie, ha barnás, akkor mindenképpen csere.
"Less but better" - Dieter Rams
BigBlackDog
veterán
Hmm... Elvileg tavaly áprilisban cseréltek Laciék az S60-ban szervólötyit. Azóta mentem vele kb. 15e kilométert. Most megnéztem, szemre pirosas, zsebkendőn rózsaszínes nyomot hagy. Szaga minimális van csak (nem égett).
Létezik, hogy más színű is lehet a friss? Emlékeim szerint közvetlenül csere után is pirosas (nem barnás) folyadék volt a szervóolaj tartályban, de kifejezetten tisztának tűnt. Most kicsit zavaros már, de színre inkább piros(-bordó), mint barna.
[ Szerkesztve ]
Lehet, hogy van belőle pirosas-vöröses is, ahogy a hűtőfolyadék sem csak egy féle van.
A lényeg, hogy ne barna legyen.
"Less but better" - Dieter Rams
A szervófolyadék automata váltó olaj, ergó rózsaszín, főleg, de mindenképpen rendben van.
Weareus
addikt
Nekem legutóbb zöldet adtak a Bárdiban (kormány szervóhoz).
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Tudtommal ebben a 2 színben létezik, a Saab 9-3 NG-be is zöld.
tjojo
tag
Amikor én vettem szervóolajat kérdezték milyen színű van benne. Fogalmam se volt, kimentem, zsepin megnéztem, rózsaszín. Azt mondta a fickó mindkettő jó, csak keverni nem ildomos.
volvoguy
addikt
nekem Volvo gyári szervó olajat töltöttek bele 414.000km-nél, most van benne 467.000
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
Weareus
addikt
Megvan a V70 2.4 D kézi váltós Volvo.
Szám szerint a nyolcadik Volvo-m.
Van egy aprócska gond.
Füst jön a motorháztető alól. Felnyitva csak annyit látok, hogy kb. a műanyag motorburkolat alól jön.
Szagáról ítélve dízel üzemanyagfüst.
Az autónak gyönyörű hangja van és nagyon jó erőben van.
Találkozott már valaki hasonló hibajelenséggel?
Mi lehet esélyesen a hiba oka?
EGR-szelep?
Szerintem le kellene pattintani a műanyag burkolatot, akkor többet látnék. Szedett le már valaki ilyet? Csak hogy miként álljak neki...
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
BigBlackDog
veterán
Nem tudod levenni a motorburkolatot? Nálam simán lepattintható az elejét alulról fölfelé húzva.
Weareus
addikt
Köszi! Meg is van, leszedtem a burkolatot és csináltam egy hidegindítást. Most így nem füstöl, viszont úgy láttam, csöpög a gázolaj egy helyen a szelepfedélre vagy hova.
Levideóztam...
Nem lehet, hogy egy idő után, mikor bemelegszik a blokk meg minden, akkor ez a kicsöpögött mennyiség kezd el füstölni?
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
BigBlackDog
veterán
Láttam már enyhén füstölő motorteret kicsöpögő gázolaj miatt. Mindenesetre az a csöpögést nagyon gyorsan orvosolnám, még mielőtt begyulladna véletlen valami forró résztől.
aneda
aktív tag
Három dolog lehet:
- résolajcső ereszt
- nagynyomású cső ereszt (elvileg csak egyszer használható)
- injektorház alatt ereszt
Mosd le féktisztítóval és nézd meg honnan szivárog.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Mágus2
Közösségépítő
Weareus
addikt
Köszi mindkettőtöknek.
Résolajcső lesz, szvsz, már telefonáltam is a Bárdiba, 3.2 mm-es belső átmérővel 3000 pár száz forint egy méter.
[link]
Mágus2: köszi Neked is.
A fotón nem látszik, de tényleg szét van nyílva a vége.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
Mágus2
Közösségépítő
Mindet cseréld le, mert a többi is el van fáradva.
Weareus
addikt
Ok.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
molnarpeter
nagyúr
Ha most vetted, az eladónak azért elküldeném a videót, mit szólt volna, ha hazafelé kigyullad az autó... Meg levélben a számlát a csőről+hova kell utalni
Weareus
addikt
Hehe, gondolkodtam rajta, de most még nem. Egyébként ezek nem nagy nyomású csövek, akkor ez valami visszafolyó ág lehet? A fölösleges nafta itt megy vissza a körbe?
Van otthon ilyen műanyag fogasléces kis gyorsfűző bilincsem vagy mim, azzal ne szorítsak majd rá az új csövekre?
Talán nem árthat...
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.