Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14001) Vegha


Vegha
senior tag

Ti mennyire vezetitek az auto koltsegeit ? Esetleg van itt valaki, aki hasznalja a Kiszamolo seged-tablazatat ? 2 ev utan aktualizaltam az enyemet Octavia II-re (2007-es, 4 eve van meg, evi 20-22k km) es ledobbentem milyen olcsoba' van ez az auto (havi <100k HUF). Kivancsi vagyok Volvoknal hogy alakul ez.

(#14002) BigBlackDog válasza Vegha (#14001) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Legutóbbi sajátnál (2007-es S60) vezettem, kb. másfél évig, ~30-35e kilométeren keresztül. Szóval annyira nem releváns a rövid időszak miatt. 2019-ben értékvesztéssel, minden egyéb költséggel együtt (kivéve üzemanyag) kb. 60-70e Hufba jött ki havi szinten, ha nem tévedek. Azóta szerintem egy másfeles szorzó minimum rájön erre.

10e kilométer után ment szervizbe mindig, ha baja volt, az rendbe volt téve. :B

[ Szerkesztve ]

(#14003) Umbrella


Umbrella
tag

Sziasztok,

Facelift S90-et hozok haza nemsokára.
VDASH-al van tapasztalat? Ki akarom ütni a 180as limitet.

Nem bizom a szerelőkben, a méregdrága márkaszervizen kívül mindenhol csak rosszat tapasztaltam az elmult 22 évben, márkától függetlenül.
Folyamatos lehúzások, mellébeszélések, hozzá nem értések sorozata.

Mit javasoltok? Vigyem mégis a magyarokhoz (VDASH Hungary), vagy inkább vegyek egy VDD -t és csináljam meg magam?

(#14004) nesa válasza Umbrella (#14003) üzenetére


nesa
veterán

vdash jó, de ha veszel magadnak volvo dicet, a vdash D5T5 programmal akkor is fizetned kell ha magadnak csinálod.

(#14005) kaszaking válasza Umbrella (#14003) üzenetére


kaszaking
tag

VDASH Székesfehérvári emberrel van tapasztalatom. Elektromos kormányzár lett kiütve. Gyorsan megcsinálta. Eddig tökéletesen működik.

(#14006) Umbrella


Umbrella
tag

@kaszaking , @nesa, köszönöm a válaszokat.

D5T5-re már látom, elő kell fizetni mindenképpen.
Valószínűleg érdemes inkább elvinnem máshoz, mert én sztem 1x fogok hozzányúlni és uána elteszem a fiókba az eszközt, az előfizetés meg lejár.

(#14007) tvrobi


tvrobi
csendes újonc

Kérdezném a tisztelt szaktársakat, vajbőr ülés (ami részben bőr csak, ülőrészek és hátrész közepe amolyan erősebb textil, vagy nem is tudom pontosan mi a neve) tisztítás majd ápolás tekintetében mik a javallott ápolószerek?
Még vállalható állapotúak és szeretném megőrizni szépségüket.
V70 2006-ból.
Több videot végignéztem, maga a módszer az megvan, csak az amúgy sem túl tartós Volvo ülésekre kéne ajánlás a bőrre és a textilre is. Nem is textil az, hanem az az erős hálós anyag.
Ferrari kollega mint szakreferens hátha olvasná ezt.
Vagy bárki aki eredményt ért el a témában.

Boldog Karácsonyt és új esztendőt mindenkinek!

(#14008) nesa válasza Umbrella (#14006) üzenetére


nesa
veterán

Alap dolgokra nem kell előfizetni.

(#14009) 2ozzmexy válasza tvrobi (#14007) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Egy képet kérhetünk róla, hátha mi is láttunk már olyat, csak nem tudjuk. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#14010) Elektrosokk


Elektrosokk
addikt

You have to have it - Saab 9-3 OG Aero 2001 - saabblog

Sziasztok.

OG 9-3

vásárolnék egy ilyen autót. Történt egy kisebb átalakítás rajta, és leszedték a katalizátort, nyitott rendszer van alatta...

Mi a véleményetek erről? Én nem igazán örülök ennek, nem tudom a jövőben milyen hátrányok érhetnek. Vagy hogyan tudnám pótolni ha szükséges...

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#14011) Llew


Llew
senior tag

Sziasztok!
Az alábbiakhoz kérnék tanácsot:
Van egy 2008-as 1.4 diesel C3-as aminek volt egy balesete, ami után nem sérült katasztrófalisan, de a biztosító GTK-ra vette. Ér kb 700-800-at, de also hangon 500 lenne a javitas.

Így igazából helyette kellene keresni valamit.
A keret ~2 m (+10%). Valami hasonló méret kéne, 1-2 fős, hétköznap főleg városi (nem Budapesti) használatra, havi 1-2 hosszabb, inkabb országuti kirandulásra.

Ezek alapjan én egy kb. 1.6-os benzines valamire gondolnék, ehhez kérnék típus javaslatokat, vagy ellenvéleményt, ha rosszul gondolkodom.

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#14012) Llew válasza Llew (#14011) üzenetére


Llew
senior tag

Bocs mindenki ezt epbasztam. Az altalanos autósba akartam írni.

Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

(#14013) aneda válasza Elektrosokk (#14010) üzenetére


aneda
aktív tag

Nem kapsz rá legközelebb műszakit, a bontott/új katalizátornak meg horror ára van.
Keress másikat, vagy alakítsák vissza gyárira.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#14014) Elektrosokk válasza aneda (#14013) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Köszönöm a gyors választ! :R Ettől tartottam èn is.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#14015) 2ozzmexy válasza Elektrosokk (#14014) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Röviden: ne, fuss, menekülj!
Hosszan: réteg autó, a leharcoltam példányokat 4-500k-ért utánad dobják, alkatrész nincsen, valószínűleg az volt az árképző alkatrész benne, kivette, leadta, visszajött a vételára, innentől ha 50ezerért viszik el tőle már nyert a bolton. Ha még költött is rá, tuti hogy a világ minden pénzét elkérte már, ha nem akarsz beállni a rollerhajtók táborába akkor engedd el, sőt az összes saab-ot, és mindezt szívem teljes jóindulatával mondom. 2 millióért 2009-2010-es v6-ot veszel full bőr meg minden.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#14016) Elektrosokk válasza 2ozzmexy (#14015) üzenetére


Elektrosokk
addikt

Köszönöm.

Ez is bőr, ès nem elhanyagolt állapotban van, fel van újítva. 1.4 millió Ft az ára.

Csak ez a katalizátor probléma zavar. Ami ezt a modellt illeti, csak az OG èrdekelne, az újabb kiadás nem tetszik.

Melyik v6-ra gondolsz? A Holden motorra? Mivel alfa busso mellett szocializálódtam, azt inkább elkerülnèm, visszalèpèsnek èreznèm hobbi szinten is.
A 9-5 megbízhatóbb konstrukció? Abból csak az első ès második generáció tetszik.
Azt gondoltam, hogy ezekre jobban kell költeni, de nem elsődleges autónak keresek.

[ Szerkesztve ]

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#14017) kaszaking


kaszaking
tag

Sziasztok!
Alany egy Volvo S40 1.8 benzin B4184S11 motorkód.
Melegen az alapjárat 1400 ha rálépek a kuplungra akkor lecsökken 1200-1000re a fordulat de ha felengedem a kuplungot akkor újra 1400 a fordulat. Indításnál folyamatosan felpörög 2000ig illetve menet közben is. Ha megálllok a lámpánál már pörög fel 2000 fölé ha nem lépek a kuplungra. Még ami feltűnő hogy X sebességnél ha elengedem a gázt akkor nem történik semmi lassulás, nem csökken a fordulat. Olyan mint ha tempomat lenne.
Merre érdemes keresni a hibát? Fojtószelep és legszűrőház közötti cső cserélve. Szívósorra menő 4 vákumcső épnek tűnik.

(#14018) belaazallat válasza kaszaking (#14017) üzenetére


belaazallat
addikt

Szia!

Nekem szintén S1-es motorkódú 1.6-om van. A szervízkönyv szerint az 1.8-nak is 750 az alapjárati fordulatszáma, mint az 1.6-nak, nem állítható. Hidegen azért magasabb, mert automata szivatós, hidegmotornál ráhúzza, később visszaejti.
Lehet koszos az alapjárati szelep. Vagy szorul a pillangó szelepe.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#14019) 2ozzmexy válasza belaazallat (#14018) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Vagy az első lambda kezdett hülyeségeket mérni. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#14020) belaazallat válasza 2ozzmexy (#14019) üzenetére


belaazallat
addikt

Lambdánál nálam nem voltak felpörgések csak iszonyat fogyasztás növekedés. 15 literre 100km alatt. Tankolással mérve.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#14021) 2ozzmexy válasza belaazallat (#14020) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Levegő hőmérséklet érzékelő pucolás lehet még megoldás. Fogyit nem írta hogy megugrott volna.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#14022) kaszaking


kaszaking
tag

Köszi nektek. Rá nézek ezekre akkor

(#14023) lhekszi


lhekszi
csendes tag

Sziasztok,
2007-es 1,6 d S40-em van. 3 hónapja van nálam. Kipörgésgátló szervízt ír ki a kocsi. Volt amikor leállítás-indítás segített neki és elfelejetette, nem villant fel a hiba, most viszont pár napja írja folyamatosan. Maga az autó megy, nem csörög, nem zörög, szép az alapjárat, pöccre indul (csillag garázs, hideg éjszaka után is ugyanúgy indul, mint a napsütéses szeptemberi napon). Villamosságisnál járt már a kocsi, mert a gázpedált cserélni kellett és akkor mondták, hogy valamelyik vezeték el van örögedve, mert mozgatásra különböző hiábakat dobott ki. Esetleg valakinél volt ilyen hiba? Hol érdemes elindulni, hogy a sok-sok villamosságis munkaórát kímélve legcélratörőbben meg legyen a hiba forrása?

(#14024) FeRRaR1 válasza lhekszi (#14023) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Álltalában ABS jeladó és / vagy kábel. Diagnosztika kiírja melyik kerék pontosan. Nálam én csináltam magamnak. Megcseréltem a jobb és bal szenzort, hiba is ment vele a másik oldalra, rendeltem gyári újat, betettem azóta is jó, kb 2 éve.

Jeladó, kábel, maga a gyűrű... Itt kezdeném a kutakodást.

[ Szerkesztve ]

(#14025) FireFox1996 válasza lhekszi (#14023) üzenetére


FireFox1996
őstag
LOGOUT blog

Nálam a kormányszög jeladó csere megoldotta.

<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>

(#14026) tvrobi válasza 2ozzmexy (#14009) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

Bocsánat a késlekedésért.
Tehát a fotók a bőrülésről amihez keresek ápolószereket:
A svedauto.hu oldalon találtam, tisztító+ápoló, az Volvo gyártmány, azt gondolnám az jó lehet

(#14027) tvrobi válasza tvrobi (#14026) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

Ez

[ Szerkesztve ]

(#14028) tvrobi válasza tvrobi (#14027) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

(#14029) tvrobi válasza tvrobi (#14028) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

(#14030) BigBlackDog válasza tvrobi (#14026) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nekem ugyanilyen színű és anyagú volt az S60-ban. A textil rész kárpittisztító géppel volt takarítva, mikor hozzám került, aztán a következő 1-1.5 évben nem igazán kellett. A bőrös részt bőrtisztítóval (Autoglym Leather Cleaner) takarítottam, majd bőrápolóval (Autoglym Leather Care Balm) kentem át és száradást követően kapott még egy réteg CarPro PERL-ös bevonatot. Ezt követően elég volt sokszor csak egy nedves ronggyal áttörölni (ez szerintem a Perlnek köszönhető).

Bőrápoló tekintetében sokan az Ikeás készletet ajánlották. Ha jól látom, árban kb. fele a linket Volvós készletnek (és talán nagyobb kiszerelésű is). :B

[ Szerkesztve ]

(#14031) tvrobi válasza BigBlackDog (#14030) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

Akkor a textilre talán sima wanish is jó lehet?
Az ikeás szettről megoszlanak a vélemények

(#14032) BigBlackDog válasza tvrobi (#14031) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Vanish-el* csak óvatosan, iszonyatosan tud habzani. :D De igen, foltok esetén én is szoktam alkalmazni néha. Ha viszont még nem koszos láthatóan, akkor nem vinném rá. Illetve egy tapasztalat; kárpittisztító gép nélkül hiába próbálsz foltot kiszedni, nem fog az eredmény jó lenni tippem szerint. A tisztítószer ugyan feloldja, de mivel nem szívja a kárpitból ki semmi sem, általában csak egy nagyobb átmérőjű, de gyengébb folt lesz az eredmény. Ugyanez a helyzet, ha a sok éve használt, de homogén felületet valahol elkezded tisztítani. Ott ugyan kivilágosodik, de foltos lesz, mivel a többi részen még ott van a sok éves maradék. Ez persze csak saját tapasztalat, nem törvényszerű, hogy Nálad is így fog működni. :R

* ahogy látom a wanish az valami ráncosodáseltüntető bőrkrém, szóval mertem feltételezni, hogy a szimpla V-s változatára gondolsz. :B

(#14033) tvrobi válasza BigBlackDog (#14032) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

Vanish, igen, sima v.
Köszi

(#14034) Kelecar válasza Vegha (#14001) üzenetére


Kelecar
aktív tag

Én spritmonitorozok
S80
V40

[ Szerkesztve ]

(#14035) puhoska76


puhoska76
tag

Sziasztok van egy 2006-os volvom és a gondom a rádióval van mégpedig hol tudom kikapcsolni hogy a csatorna ne ugráljon át másikra? Enyém olaszul tud sajna .. Álltalában Rádió 1 megy de most átvette a kecskeméti gong is és állandóan átugrik a gong sávjára ha a városba megyek.

(#14036) nesa


nesa
veterán

P3 xc70 összes szilent + lengéscsillapítók csere.

(#14037) kaszaking válasza kaszaking (#14017) üzenetére


kaszaking
tag

Fojtószelep új lett rátéve de azzal is változatlan volt a helyzet.
A szívósor alatt volt egy gumicső amit nem láttunk, ott szívott falsot, ezért pörgött fel mindig. Ez a gumicső csere megoldotta a hibát.

(#14038) 2ozzmexy válasza tvrobi (#14027) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem olyan dráma, de igen, ahogyan BBD is említette, ha UK-ban vagy akkor AutoGlym a barátod, érdemes nézni egy puha szálú kefét hozzá. Ápoló az alap, kell neki az UV protector, mert a Volvo-k bőrözése eléggé puha (mondjuk egy Audi-hoz képest). A gyári készlet is jó, bár még nem használtam, Autofinesse-t mondanám még, vagy Wolf.
Biztonsági övet és a szövet részét sima APC-vel, de csak lazásba, ilyen 1:50-be, max átmész rajta kétszer-háromszor.
A Vanish:
Előre is elnézést kérek a kiakadásért és kinek nem inge ne vegye magára, de tördelném el a kezét az olyan pénzéhes kozmetikásnak amelyik egyenesen Vanish/SuperClean és egyéb agresszív szerekkel megy neki mindennek, ez pusztán időhatékonyságról szól, hogy semmin se kelljen véletlenül se kétszer átmenni. Csak hogy értsd a felháborodásomat: Én amikor megyek a "tett helyszínére", van nálam bogároldóból 2 féle, samponból 5 féle, beltér tisztításra 3 különböző erősségű anyag, mindegyik kétféle hígitásban 1:50 és 1:30. Egy picit is tapasztaltabb kozmetikás első körben körbe járja az autót kívül-belül, hogy lássa mivel van dolga és úgy választja ki a vegyszert, a hígitást, stb. Nem kell rögtön ágyúval támadni a verébre...
Először is simán 10-20ml mosogatószert keverj el 500ml meleg(!) vízben és azzal fújd át a szövetet, aztán egy ronggyal átdörzsölöd és egy másik száraz ronggyal felitatod a nedvességet. Ha nem megy akkor jön a fújós kárpittisztító, de az majd akkor ha már megvannak azok a foltok amiket nem tudtál kiszedni. Némi kézimunka, de hidd el megéri.

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#14039) tvrobi válasza 2ozzmexy (#14038) üzenetére


tvrobi
csendes újonc

Köszönöm

(#14040) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

Tudtok ajánlani Budapesten egy megbízható helyet, ahol van a Volvóhoz gyári diagnosztikájuk?

Már korábban részben írtam itt a fórumon, hogy a V60-am elektronikája kezd egy kicsit megbolondulni. Szórakozik az ütemanyag visszajelző illetve a még megtehető út visszajelzője, néha feladja a BLIS is, az első ajtónál nem működik a kulcsnélküli nyitás-zárás (egyszer a baloldali ajtónál jelentkezik, aztán magától megjavul, de akkor meg a jobboldali nem nyílik), gond van a csomagtér nyitásával is (ez persze lehet, hogy hardveres, ahogy nesa kolléga írta), a bal visszapillantó tükör sem akar mindig becsukódni stb.

Ahová én hordom szerelőhöz, ott is van valamilyen alapkütyüjük, de azt mondták, hogy az erre nem jó, gyári kell. Vagy ilyen csak a márkaszervizeknek van?

(#14041) kaszaking válasza tibor.sz (#14040) üzenetére


kaszaking
tag

Nem teljesen pest de pest mellett Tárnokon BGB Volvo garage. Volvokkal foglalkoznak és elég profik.

(#14042) haxxika válasza tibor.sz (#14040) üzenetére


haxxika
senior tag

Ha 18ker környékén jársz nálam van "gyári" vida dice, rá tudunk csekkolni hogy mi sír. De ennyi komfortelektronika alapján én a CEM-re tippelek.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#14043) tibor.sz válasza haxxika (#14042) üzenetére


tibor.sz
tag

Köszönöm, küldtem privátot.

(#14044) robertka


robertka
tag

Sziasztok, a Volvo S60 1,6b motorjámak ami a 2-es Focusba is került a vezérlés cseréjénél írnak egy speciális szerszámot a lendkerék rögzítéséhez, aminek a száma 9997201 ezen a képen látható.
Szerintetek ez beszerezhető valahol vagy nem árulták soha külön?
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#14045) atee_13


atee_13
őstag

Üdv!

Egy ismerős c30 1.6 benzinese van és olyan jelenség van nála, hogy ha ment az autóval leáll és következőleg indítana benzinszagot érez. Hidegen nincs ilyen tünet. Üzemanyag rendszert átnézette, nem találtak szivárgást. Ez valami egyedi eset lesz vagy típusnál ismert jelenség esetleg?

(#14046) mazsó válasza haxxika (#14042) üzenetére


mazsó
aktív tag

Szerintem is az is lesz a rossz...

(#14047) tibor.sz válasza mazsó (#14046) üzenetére


tibor.sz
tag

És ha a CEM a hibás, az javítható?

(#14048) haxxika válasza tibor.sz (#14047) üzenetére


haxxika
senior tag

Igen javítható.
Itt egy kis leírás, hogy miket okozhat.
Vdash is tudja javítani, mondjuk valszeg szép árat fognak rá mondani.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#14049) tibor.sz válasza haxxika (#14048) üzenetére


tibor.sz
tag

Remek kilátások... :W

(#14050) Viktor8.


Viktor8.
tag

Sziasztok! D5244T eur 3 D5-höz van egy teljesen új Febi [főtengely szíjtárcsám] conti csavarokkal. Eladtam a v70-et és megmaradt. Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá 22E Ft-ért oda adom. Boltban 35 körül van az ára csavarral együtt. Posta Ok, amúgy Szentmártonkátán van helyileg. (érdemes időben cserélni, mert ha kiszakad a gumiágyból a szíjtárcsa és szakad a bordás szíj nagy eséllyel viszi magával a vezérműszíjat is)

"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.