Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 7600 GS


7600 GS
addikt

A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben.
Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását.
Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma.
Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.
A cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő.

Forrás.

Volvo alkatrész források:
http://www.volvoalkatreszek.hu/
http://volvoab.hu/volvo_S60_S80_V70_XC70_XC90_lista.html

Külföldi:
http://www.swedishautoparts.com/
http://www.volvopartswebstore.com/

zsid - S80 T6 Executive, 1999

echterion - S60 T5, 2001

runner 125 - S60 D5, 2008

Az eredeti indító hozzászólás:

Sziasztok!

Mindenkit várnék ide akinek Volvója van,és szereti ezt a márkát.Ide feltölthettek autóitokról képeket,megoszthatjátok személyes tapasztalaikat egymással.Nekünk a családi autó szerepét jelenleg a 2000-res évjáratú V70-es (az újabb fajta) 2.3-as T5-ös autómataváltós látja el.

[ Módosította: radi8tor ]

(#2) 7600 GS


7600 GS
addikt

Nem találtam a keresőben Volvo-s totyikot,ezért bátorkodtam egyet nyitni.

(#3) Finwe válasza 7600 GS (#1) üzenetére


Finwe
őstag

Nagyon szuper :C
Nekem tetszene a topik, abszolút volvo-s vagyok és csak remélni tudom, h megmarad a téma. (sajnos nem véletlenül nem volt eddig :( )

Nekem a régebbi modellek jobban tetszenek :U

Finwe

szerk: (#4) .: Kristian:. tudom :(

[ Szerkesztve ]

-{PoH}- Patriots of Hungary

(#4) .:Kristian:. válasza Finwe (#3) üzenetére


.:Kristian:.
addikt

Nem hiszem, elődje se járt nagy sikerrel: [link]

(#5) dokar válasza 7600 GS (#1) üzenetére


dokar
addikt

Van egy olyan érzésem, hogy még otthon laksz a szüleiddel és az apucidé a Volvo. :D

extra - SEXRay

(#6) 7600 GS


7600 GS
addikt

Volvo élt,Volvo él,Volvo élni fog! :K

(#7) 7600 GS válasza dokar (#5) üzenetére


7600 GS
addikt

És ez miért baj? :F Ezért írtam hogy NEKÜNK.

(#8) péter007 válasza 7600 GS (#2) üzenetére


péter007
senior tag

hy
örülök hogy megnyitottad a topicot de sajna ma magyarországon nem sok embernek van Volvója így a topic sem fog nagyon pörögni, de a szándék a lényeg...

nekem most a legjobban egy XC70-es (új) tetszik, amit néha szoktam látni az utcán Vp-ben.

(#9) 7600 GS


7600 GS
addikt

Nem kell kiabálni!

[ Módosította: Atlantis ]

(#10) norbiphu válasza 7600 GS (#9) üzenetére


norbiphu
senior tag

caps lock nélkül nem megy?

"Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"

(#11) adalbert1


adalbert1
veterán

Nekem is tetszenek a volvok, viszont nem tudom mikor lesz egyszer annyi pénzem, hogy birtokolhasak is egyet. :O
Régi S40-est vezettem már, abba viszont nagyon kevés volt az 1.6-os motor (ha jól emlékszem az volt benne), egy S80 2.4T-vel nem igazán tudtam a lépést tartani. :))

(#12) 7600 GS válasza péter007 (#8) üzenetére


7600 GS
addikt

Igen,az új XC/V70-es nagyon jól sikerült.Ültem is benne,marha kényelmes, tágas.Elődhöz képest nagyon sokat fejlődött,pedig azis egy nagyon jó autó! :K

(#13) Finwe válasza péter007 (#8) üzenetére


Finwe
őstag

Borzalmas a hátsó lámpája....

Finwe

(#11) adalbert1: azt nem csodálom :DDD

[ Szerkesztve ]

-{PoH}- Patriots of Hungary

(#14) Zewa válasza dokar (#5) üzenetére


Zewa
senior tag

Neked sincs saját V70-esed. :U :)
Szerintem a volvok közüla mostani s40, s60, s80 és XC/V70 tettszik.

[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#15) 7600 GS válasza norbiphu (#10) üzenetére


7600 GS
addikt

Csak hog látsszon a lényeg.

(#16) 7600 GS válasza Zewa (#14) üzenetére


7600 GS
addikt

Jaja,nagyon faján sikerültek.Az S80-as forradalmi újításokat hozott.(BLIS,a Volvókban elsőként V8-as motor,stb.)

(#17) dokar válasza 7600 GS (#9) üzenetére


dokar
addikt

akkor ültesd ide apádat :D btw ne tenyerelj rá a caps lockra.

te vagy a családban a szaki, aki szerelgeti az autót és szeretnéd megosztani tapasztalataidat?

extra - SEXRay

(#18) Boxer001 válasza dokar (#17) üzenetére


Boxer001
veterán

Te most minek kötekedsz :F
Irígykedsz, vagy mi a bajod?

(#19) t1 válasza dokar (#17) üzenetére


t1
addikt

tényleg mivan veled dokar? :D
mit cseszteted, én is írnék ha ilyen kocsink lenne sőt írni is fogok ha meglesz a jogsim :DD persze nekünk csak egy Ford jutott

(#20) Finwe válasza 7600 GS (#16) üzenetére


Finwe
őstag

Sajnos az nem teljesen a volvo motorja. Sok dolog változott amióta a Ford megvette.
Az új C70-es, egyszerűen röhej, hogy ugyan az az alváza mint az S40-esnek és a Ford focus-nak.

szerk: ez viszont jó kép :D

Finwe

[ Szerkesztve ]

-{PoH}- Patriots of Hungary

(#21) Atlantis


Atlantis
veterán

Azért lássuk be, a Volvo nem egy tucatmárka, szóval attól, hogy a VW, Opel, stb...-nek van topicja, még nem biztos, hogy ennek is kell.

Ettől függetlenül részemről mehet a topic, meglátjuk, mi lesz belőle.

[ Szerkesztve ]

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#22) dokar válasza Boxer001 (#18) üzenetére


dokar
addikt

dehogy kötekedem, csak kíváncsi voltam az indíttatásra.
na de inkább hagyom őket békében fórumozni, remélem szakmai jellegű lesz a topik. ;)

extra - SEXRay

(#23) tkazmer válasza dokar (#17) üzenetére


tkazmer
addikt

nem azért, de egy 2000-es volvót még nem nagyon kell szerelgetni, emiatt ha akarna se lehetne tapasztalata....

egyenlőre csak rajongóként (bár lehetne a topicnyitóhoz hasonló módon is) bejelentkezek én is. Elsősorban az s60, s80, xc90 a kedvenceim, bár ez utóbbi kicsit kényelmetlen (számomra kemények és szűkek az ülések benne).

Egyébként ha már itt tartunk: van valakinek infója arról, hogy a jelenlegi 185LE/400NM D5-öst mikor újítják erősebbre, illetve várható e egy komolyabb (3 literes) dízel? Csak mert ugye szép és jó ez a 185le mondjuk egy s60-ba(úgy hátbavág a 400nm ahogy kell), de egy xc90-be már kicsit kevéske..

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#24) Bibby


Bibby
addikt

Ez a reklám szenzációs. Annyira "debil" hogy teljesen magával ragad. :)

Ελευθερια η θανατος

(#25) Finwe válasza tkazmer (#23) üzenetére


Finwe
őstag

Az a D5-ös már az "újított" változat. Az elődje, a 163le-s volt. Gyakorlatilag egy chip tuningot csináltak rajta gyárilag. (Persze biztos mást is cseréltek, h jól elkavarják a cikkszámokat...)
XC90-be lehet V8-as motort választani.... ;] - még nem hallottam róla tapasztalatot.

Finwe

-{PoH}- Patriots of Hungary

(#26) tkazmer válasza Finwe (#25) üzenetére


tkazmer
addikt

tudom, hogy az már egy újított változat (a régi s80-ba nem is tettek), de már így is elég régi...
a v8 egy dolog, de hát az meg 20 litert eszik papír szerint városban:)

mod: [link] itt van egy leírás a d5-ről, és azért nem csak egy egyszerű chiptunningnak néz ki a fejlesztés...

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#27) 7600 GS válasza Atlantis (#21) üzenetére


7600 GS
addikt

Köszönöm bizalmad! :R

(#28) 7600 GS válasza tkazmer (#23) üzenetére


7600 GS
addikt

Nyáron a Volvókba ha nem is 3 literes,de egy 2 literes Powershift dízelt dobnak majd be,de sajna csak az S40/V50-be,XC90-be meg nem tudok erősebb dízelről.De ha valaki a T5 és T6 között vacilál,vegye a T5-öt,mert szinte ugyanolyan rugalmas,és kevesebbet eszik,mint a T6.A T6 csak annyiban különbözik,hogy Twinturbo-s.

(#29) 7600 GS válasza Bibby (#24) üzenetére


7600 GS
addikt

De a Volvónál a kerekek tényleg sokáig gördülnek. :K

(#30) 7600 GS válasza tkazmer (#26) üzenetére


7600 GS
addikt

Bizony bizony,nem egy chiptuning,hanem egy teljesen új motor.A chiptuningot gyorsan felejtsük el!

(#31) 7600 GS válasza Finwe (#20) üzenetére


7600 GS
addikt

Igen,a Yamaha gyártja a motort.Ja igen,ez a Beach változata az XC-nek.300 lóerős motorral. :)

(#32) 7600 GS


7600 GS
addikt

Ahoz képest pörög a topik.

(#33) Zewa válasza 7600 GS (#32) üzenetére


Zewa
senior tag

Hát.. Eddig 32hszból 14 volt a tied. :U De nem offoljunk!
Lássunk egy-két szépséget:


[ Szerkesztve ]

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#34) 7600 GS válasza Zewa (#33) üzenetére


7600 GS
addikt

Igen,a Heico a Volvo tuningra szakosodott.Nagyon faya autókat csinálnak.Legutóbb egy új Heico S80-ast láttam,E85-ös bioethanol,300 lóerős turbómotor.Ez a V70-es is nagyon tetszik.Kösz a képeket! :R :K

(#35) tkazmer válasza 7600 GS (#28) üzenetére


tkazmer
addikt

t6 még kapható? nem nagyon látok olyat a konfigurátorban mostanában, a nagyobb autókba a 3.2es benzinest teszik hasonló teljesítménnyel, a kisebbekben meg a t5 van csak...

(#20) Finwe
lehet, hogy az alváza ugyanaz, ehhez képest világelső biztonsági megoldásokat mutat be (pl ajtóból felfújódo függönylégzsák + sok egyéb volvós biztonsági rendszer), és az sem lehetetlen, hogy a volvo minőségű alvázat teszik a többibe..

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#36) Bibby válasza 7600 GS (#34) üzenetére


Bibby
addikt

Nem kell ehez tuning, még meg sem lett említve a topikban a gyárilag "sportautónak" szánt S60 R. Pedig ez aztán pöpec masina lehet...

Ελευθερια η θανατος

(#37) tkazmer válasza Bibby (#36) üzenetére


tkazmer
addikt

igen, az biztos...totalcaron van róla egy elég jó tesztvideó, vadulnak is vele rendesen...
a linkeltbe mondjuk konkrétan nem szívesen ülnék bele, szerintem borzalmas ez a piros - fekete bőr összeállítás, de mondjuk egy sötétkék metál - bézs bőr nagyon tetszene...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#38) 7600 GS válasza tkazmer (#35) üzenetére


7600 GS
addikt

Csak XC90-be kapható a T6,minden más Volvóba a 3.2-est rakják.

(#39) tkazmer válasza 7600 GS (#38) üzenetére


tkazmer
addikt

épp most konfiguráltam egy xc90-t, d5, 3.2, és v8 a motorválaszték..

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#40) Finwe válasza Bibby (#36) üzenetére


Finwe
őstag

Inkább ezt a totalcar-os videót terjesszük az S60 R-ről :D :U

(#35) tkazmer: Szerencsére az Volvo de itt azzal van a bajom, hogy most már künnyű gyárthatóságra vannak kényszerítve (tulképp ez annyira nem rossz a költségek miatt) és félek olyan lesz mint az amerikai piac, 4 autót árulnak ugyan azokból az alkatrészekből (más márkák alatt), semmi különbség nem lesz köztük csak a külsejük. Ez ezzel el is kezdődött. Sőt érezhető, hogy a Ford át akarja venni a Volvo szerepét eu-ban. A saját autókik egyre kisebbek (főleg belül) míg amazok egyre nagyobbak. Én így látom

Finwe

(#38) 7600 GS :
Azok a most választható motorok. Lehetett S80-ba is kapni T6-ot.
Sőt! Most lehet bele kapni!

[ Szerkesztve ]

-{PoH}- Patriots of Hungary

(#41) tkazmer válasza Finwe (#40) üzenetére


tkazmer
addikt

A ford mondeo (az új) nagyságrendekkel nagyobbnak érződik belülről, mint a korábbiak, ellenben az elvileg hasonló méretű volvo s60-ba be sem férek hátra...
A volvo autói meg természetes, hogy egyre nagyobbak, hiszen a versenytársak autói is folyamatosan nőnek (mikor megjelent az s80, többen azt hitték, hogy ez a 7es bmw /s merci ellenfele, holott inkább az 5-ösé/e mercié, csak akkor jóval nagyobb volt, ha jól tudom azoknál..)

mod: valóban, s80-ba még tesznek t6-ot :B

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#42) Atlantis válasza 7600 GS (#27) üzenetére


Atlantis
veterán

Te, erről nagyon gyorsan szokjál le. Nézd meg, 5 HSz-t követtél el 7 percen belül. Tessék használni azt a nyüves MOD gombot, azért van!

Még egyszer meglátok ilyet, az első írását meghagyom, a többit törölni fogom szó nélkül.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#43) lajafix válasza tkazmer (#23) üzenetére


lajafix
addikt

szerintem nagyobb dízel a volvoba nem nagyon várható belső fejlesztésként, nem hiszem hogy olyan mennyiségű szériát nyomhatnának hogy racionális árú legyen. Marad a V8as benzinmotor példája: venni egyet mástól_
- azok a cégek nem hiszem, hogy adnának, amelyiknek van saját modellje ilyen méretű Volvo versenytársaként.Szóval a hármas német riumvirátus kilőve. A GM sem valószínű, hogy Saab érdekeltként adna.
- A fordon keresztül lehetne a 2.7 literes v6os, Jaguárokban, citroenekben, Peugotkban használt dízel, de ennek a plussz 2 decije nem hiszem, hogy megérné.
- valami Ford dízel a Amerikából ha van egyáltalán. Ez meg szerintem egyenesen traktor lenne.
- talán fabrikálnak rá 2 turbót és azzal erősödhet még a D5.(ha ez már olyan akkor sry)
Szóval akinek kell a sok erő az vegyen benyás volvót.

Ma volt szerencsém megszemlélni egy új 3.2es XC70est aranymetál színben.(világos kárpittal és fekete! bőrüléssel) Nos igen, gyönyörű... akkora tárcsafékje van elöl, hogy lehet csak a tárcsa egy 100as /db. :) Arányos gép, csak akkor tűnt fel hogy mekkora, amikor az előtte parkoló 2es mondeo szedánt alig vettem észre, oly kicsinek tűnt.

Rock'n Roll

(#44) tkazmer válasza lajafix (#43) üzenetére


tkazmer
addikt

ford dízel amerikából...nos hát ilyen kétlem, hogy létezne, amerikában nem is forgalmaz dízelt egyik európai márka sem tudtommal, olyan rossz minőségű arrafelé a gázolaj..
a második turbó valóban nem lenne egy rossz dolog, remélem dolgoznak rajta.

az xc70-es valóban nem rossz, bár belül még nem volt szerencsém megtapasztalni, hogy milyen. a v40 óta az első kombi volvo, amit tetszik, sedan párti vagyok.
a tárcsafék szerintem több is van/db, mint egy százas, a volvonál 100-asért motorháztetőt vesztegetnek, nem tárcsaféket:)

[ Szerkesztve ]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#45) lajafix válasza tkazmer (#44) üzenetére


lajafix
addikt

mi a sima tárcsa? mondeora 12e/db.

Rock'n Roll

(#46) tkazmer válasza lajafix (#45) üzenetére


tkazmer
addikt

nem tudom sajnos, csak olyan 3-4 éve anyám összetörte apám volvóját, és 100 körül volt a motorháztető (márkaszervíz nyilván, a többi nem tudom mennyiért és mit csinált volna, ők cseréltek). Tárcsaféket szerencsére azért nem kellett cserélni.
Mondeóra mennyi a motorháztető? Ha azt ismerjük, akkor csak ki lehet találni a volvós fék árát..
Ja, mégegy dolog, szerintem a 3.2es benzineshez (előre legalábbis) hűtött tárcsaféket adnak nem? Mert 2 éve még a d5-mellé is azt adtak...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#47) péter007


péter007
senior tag

látom egész szépen beindolt a topic
Azt tudjátok hogy ha Svédországba összetöröd a volvódat, de valamilyen szinten elemzhető akkor eljön érte a volvó és elviszi a bizt. techn. laborjába megvizsgálni? (natgeo-n láttam, persze van benne egy kis reklám is, de monjon valaki még egy gyártót aki ezt megcsinálja)

(#48) 7600 GS válasza péter007 (#47) üzenetére


7600 GS
addikt

Jaja,én is láttam a natgeon.Ez a jó a Volvóban.Nincs még egy ilyen gyártó,aki ezt csinálná.Mellesleg a 3 pontos bizt.övet is a Volvo találta fel,és 59-ben már széria volt minden Volvóban.A Volvo megbízható,biztonságos,kényelmes.Ja,mellesleg ők találták fel a kombit is :K .

(#49) lajafix válasza 7600 GS (#48) üzenetére


lajafix
addikt

a kereket még az ősember találta fel! :))

Rock'n Roll

(#50) 7600 GS válasza lajafix (#49) üzenetére


7600 GS
addikt

Már az is a Volvónak dolgozott! :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.