Azt üresben mérik, ott alig ad le teljesítményt az autó. Nálam 150/235-nél sem volt észrevehető.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Johnny_vT
senior tag
Urak, kicsit belezavarodtam a sebességváltó témakörébe. 6-os kézit mikortól és mely modellek kaptak? Illetve 6-os automata csak a D5, T5, R változatokhoz járt?
Szubjektív kérdés: akinek 5-össel van szerelve a Volvo-ja, az hiányolja belőle a 6. fokozatot?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
ffodi
veterán
A 6-os kézi váltót (M66) tudtommal ~2004-2005-től szerelik, és elég sok modell megkapta. 2.4D, D5, R, T5 (és még amit kihagytam). (Szigorúan 2009-2010-es modellekig bezárólag érvényes amit írok)
A 6-os automata is kb. azokban a modellekben volt megtalálható, amit írtam a manuális esetén +a V8.
Nekem 5-ös váltóm van (M56L2), és 2 dolog miatt sajnálom, hogy nem a 6-os van benne: a 6-ös váltó kuplungja erősebb, így kevésbé lennék belimitálva a nyomatékot illetően gyári kuplungot feltételezve, illetve az 5ös váltó elfogy 230-240 magasságában.
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
BigBlackDog
veterán
Belinkelem, hátha valakinek hasznos lesz. Meg aztán örülnék, ha szakértő szemek is ránéznének. Sikerült összeszednem az eddigi tapasztalataimat Volvókával kapcsolatban, itten érhető el az írás.
belaazallat
addikt
99-es V40 1.6 benya, hiányzik a 6. fokozat
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
BigBlackDog
veterán
Komolyan, szerintem kicsit elszálltak az újabb Volvók (2gen S80, S60, 3gen V70, XC70) árai. Vagy ez csak szerintem irreálisan magas ár? Az ok, hogy csak 151e km egy dízelben (mondjuk kérdés, hogy mégis hogy), de ahogy kinéz a váltógomb és a bal első lábtér, nem kelt bennem sok jó érzést.
[ Szerkesztve ]
ffodi
veterán
Látszik, hogy igénytelen gazdája volt....jó lesz az a 150k 350k-nak is...
#9304:
Esetleg a már korábban összegyűjtött típushibákat (jelenséggel) még beleírhatod az összefoglalóba, az biztosan segít sokaknak az "eligazodásban".
És a végére két kérdés:
A gázolajkályhát hol újíttattad fel? Az enyém elkezdett pufogni, rendesen füstölni, hibakód szerint nem tud rendesen begyújtani, úgyhogy ráférne egy felújítás.
Váltóolaj cserére milyen csereperiódust mondtak neked?
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
haxxika
senior tag
Elég sok érte, főleg így....
Ugyanekkora óraállással kb, 2 évvel fiatalabbat vettünk 2013-ban. Felszereltség, motor összkerék minden stim. Nekünk volt 5,5M nettó.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
BigBlackDog
veterán
Bővítve, beletettem.
Diósdon voltam Laciéknál. Az égésventillátorból használt került bele (ezt kihagytam az írásból, de most kiegészítettem), a többi alkatrészből új. Használt ventiből állítólag már beépítettek 20-30 darabot a mostani télen, eddig csak egy darab volt problémás, de az néhány napon belül kiderült és gariba cserélték. Eddig az enyémmel sincs gond (igaz a nagy hidegekben volt egy furcsa, vinnyogó hangja néha ).
Váltóolaj elvileg élettartam a gyártó szerint, legalábbis mintha mondtak volan ilyet. De 8-10 évente azért én cseréltetném. Automatában sűrűbben értelemszerűen.
(#9308) haxxika: Ok, akkor nem csak én vagyok olcsójános.
[ Szerkesztve ]
FeRRaR1
őstag
Melyik gép szabályoz le ott? Nekem ha jól rémlik 5-ös volt a V70 T5 2001, de 245-nél még ment volna.
BigBlackDog
Szép iromány
[ Szerkesztve ]
ffodi
veterán
Nem szabályoz le, de 230-nál már 4500 körül forog a motor és ugye 5000 a max. fordulat dízel lévén, így 250-nél szerintem nem menne többet.
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
FeRRaR1
őstag
Az azért elég szép egy dízeltől így is
S80 D5 185 6-os auto olyan 220-230 között volt a vége. No nem a váltónak, ha nem a menésnek... Igaz meg volt pakolva és 3 személy ült benne.
haxxika
senior tag
Nekem még nem volt cserélve a váltóolaj, most tartok 16 évnél. Az éven mondjuk lehet megejtjük, egy kétszer már előfordult, hogy váltás közben mintha vmi pici bütykön áthúztam volna, valamilyen fémdarabkára gyanakszom. 1-2-3 környékén volt, de legtöbbször 1-2 között.
Lehetetlen kérdés: látott már valaki itthon 2010 utáni (facelift) C30-at T5/2.4 benzin motorokkal? Valszeg ő lesz az utód, de használtautón mondhatni sose látok. Ami mobile-n van az is amerikai import...
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
2.0t 5-os manual, 120-nal 3k ami kicsit elszomorító (saab 2.0t ugyanezzel a felallassal, -30 lo mar 140et megy), vehettek volna hosszabbra, csak a fogyasztasnak tett volna jot. De az auto begyere elegge eddig.
[ Szerkesztve ]
2016 elején hirdettek egy itthon forgalomba helyezett, faceliftes C30-at a T5-ös motorral, valami 4,5M+ forintért ~110k kilométerrel, fekete színben.
Meg tavaly egy másikat, ~185k kilométerrel, kicsivel 3M forint felett, éppen itt Győrben, ez mondjuk nem magyar volt, de legalább nem amcsi, ez valami vöröses metál volt.
Ezen kívül semmi.
A színeket csak azért írtam, hogy ha újra felkerülnek, akkor be lehessen őket azonosítani.
"Less but better" - Dieter Rams
haxxika
senior tag
Rendben köszönöm
Távoli terv még, csak jó tudni, ha van itthon is. Kilométer nem számít, a jövőbeni szabályozások miatt letettem már a dízelről.
Bár ahogy most nézem, a korábbi is már EURO5-ös (2006-tól) és abból legalább biztosan fent van egy. Csak a kor miatt szerettem volna már mindenképpen valami újabbat kis méretben, de az 5 hengeres motort nem engedem.
[ Szerkesztve ]
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
ffodi
veterán
Valóban nem rossz egyébként, de sajna a váltó fogy el nem a lovak.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
Éppen tegnap néztem meg a német kínálatot, volt 2016 tavaszán egy automata váltós, sima 2.4 benzin 170 lovas verzió valahol Németország északi részén ~105k kilométerrel, de a hazaszállítás díja meg a magas regadó miatt túl volt a keretemen. Na most megint hirdetik éppen azt, azóta belepakoltak 50k kilométert, de már nem hoz lázba.
Igényelném én is a turbós motort, jó dolog azért, ha alacsony fordulaton is van nyomaték, illetve már nincs meg a vágy a birtoklására, mivel még ha csak a nyamvadt 1.6-os motorral is, de kipipálhattam a bakancslistámról a C30-at, elmúlt a varázsa.
Egy mai alsóközepes kocsi (Astra K, Mazda 3, Golf, stb.) ezerszer modernebb, csendesebb, finomabb gép. Ezekből átülve a C30-ba, érezni az évtizedes különbséget köztük.
"Less but better" - Dieter Rams
Johnny_vT
senior tag
A C30 a Focus II platformon ül, így nem csoda a különbség. Talán ha konkrétan a Focus II-höz hasonlítanánk, akkor érezhető lenne a skandináv prémiumsága, de ennyi év távlatából az lenne a meglepő, ha az alsó-közép kategória nem ugraná meg a szintet
Hétvégén mentem (volna) egy arany színű S60-at nézni Freital-ba 130e km futással, 2001-ből. Elég bizalmatlan vagyok a vevővel, mert mobilén 7500-ért hirdeti a kocsit, a helyi apróhirdetési oldalon meg 5500-ért, ráadásul korábban még 156 lóerős (?) teljesítménnyel volt fent a kocsi, most meg ezt eltüntette és sehol sem derül ki milyen motor van benne. De gondoltam teszek egy próbát, a rossz tapasztalat is tapasztalat.
Nos, szerintem a héten nyerhetett lottón az illető, mert annyira nem kell neki a pénz, hogy péntek óta a megerősítésére várok, mehetek-e vasárnap reggel 10-re megnézni a kocsit
Erről lenne szó, esetleg a fotók alapján valaki meg tudná tippelni, hogy melyik motorváltozattal gyárottták? Az ülések meglepően jó állapotúnak tűnnek, az is lehet, hogy újrahúzták...
BigBlackDog: hálás köszönet a remek összefoglalóért!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
BigBlackDog
veterán
Ülések szép állapota érthető szerintem, ha tényleg csak annyi a méter benne. Azért egy kárpittisztítás azért láthatóan nem árthat neki. Egyébként egész vidám belső, ez a világos szövet + fekete bőr tetszik. Úgy összességében nem tűnik rossznak. Ebben az automata az 5 sebességes geartronic?
Johnny_vT
senior tag
Nem Geartronic, sima ötös. Bár ezt is csak a képekről lestem le, mert egy hét alatt egyetlen válaszüzenetet kaptam az eladótól és abban pont nem erre válaszolt
Szerk.: Ennyi pénzért, ha valós a futás (itt németeknél is van aki tekeri, de ritkább + ez magáneladó), akkor is megfontolandó az évjárat miatt. Ezért akarnám megnézni mindenképp élőben.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
17 éves autóért csak szerintem sok az 5.500 euró?
Volvo ide vagy oda, azért ez nem mai csirke, 3.500-nál többet nem adnék érte, lehet akármennyire megkímélt és most nem is konkrétan a linkelt példányról beszélek, hanem általánosságban.
"Less but better" - Dieter Rams
Johnny_vT
senior tag
Egyetértek teljesen.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Peti78
őstag
Elolvastam a Volvo-val kapcsolatos tapasztalataidat, szervizkiadásaidat.
Nagy szerviz elemei:
- Vezérlés csere/javítás, munkadíj - 25e Huf Ezt hogy sikerült ilyen olcsón összehozni?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
BigBlackDog
veterán
Ez még nem nálam történt, csak a vételkor kapott számláról puskáztam. Ez az összeg szerepel ott. Ez ugye csak a munkadíj, ehhez még hozzájön a két szíjgarnitúra ~80e Hufos anyagköltsége. Vagy munkadíjként is kevés lenne?
[ Szerkesztve ]
Peti78
őstag
Ebbe nem kell vízpumpa?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
BigBlackDog
veterán
Vízpumpa csak minden második vezérléscserekor cserélendő. Utánakérdeztem márkaszervizben és több Volvós szervizben is, volt aki kifejezetten megjegyezte, hogy jobban járok, ha nem akarom most cserélni, mivel a gyárilag szerelt pumpa és a gyári szerelés minőségéhez képest sokszor csak rosszabb lesz a idő előtt kicserélt (és manapság gyártott) vízpumpa hosszabb távon.
Peti78
őstag
Ja értem, akkor bizonyíthatóan az előző cserénél lett új betéve.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
aneda
aktív tag
Komolytalan az eladó ill. nem vennék ilyen régi autót ennyi pénzért.
A motorban lehet hogy kevés a km, de sok minden az idő múlásával is öregszik.
Én inkább facelift utánit néznék, jól felszereltet.
Motorban nem jön szóba a diesel, ill. a 140LE-s?
Előbbit szerintem most kapsz olcsón, utóbbi nem nem biztos hogy kevés, míg ki nem próbáltál egyet.
Az oroszok már a spájzban vannak!
aneda
aktív tag
Van valakinek esetleg D5 163LE (2000-2004) Volvója itt?
Van egy pár maradék alkatrészem a régi autómról, szívesen átadnám jutányos áron.
Az oroszok már a spájzban vannak!
Johnny_vT
senior tag
Ahogy írtam, én sem vennék ilyet, mert komolyabban 2005-től nézem az eladó példányokat. Ráadásul ennyi pénzért gyönyörű állapotú és jól felszerelt 2005-ös T5-öt hirdetnek tőlem 300 km-re Viszont Drezda 100km-es közelében ez az egyetlen eladó példány, ide még akár munka után is át tudnék ruccanni, hogy legyen kézzel fogható tapasztalatom a dolgokról.
Emiatt azt sem tudnám megmondani, hogy 140 ló elég-e. Ha nem lenne, azt fel lehet programozni 170-re, mert ugyanaz a hardver.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
BigBlackDog
veterán
Én nem izgulnék, szerintem a 140 lovasban is van már alacsonyabb fordulaton annyi nyomaték, hogy átlagos használatra elég legyen. Én nem gondolkoznék, ha nyugisan közlekedek, akkor szívóbenya 2.4, ha kell a tartalék és bevállalom a kockázatot, akkor turbó. Viszont szvsz, ha a 140 kevés, akkor a 170 lovas szívó (vagy 140-es csipszelve) sem fogja megváltani a világot.
Btw most nézem index fórumon a 2000-es hozzászólásokat, 1M Huf volt a felára a 170 lónak a 140-nel szemben. Nem volt túl olcsó, az biztos.
BigBlackDog
veterán
Az volt az első csere, ha jól tudom, "csak" 180k km-ként kell a szíjakhoz nyúlni.
Peti78
őstag
Na ez az, hogy egyrészt ez a 180km is erősen kérdéses. Na nem az, hogy ezt állítják, hanem hogy érdemes-e eddig húzni. A másik, hogy 6-7 évben adják meg a periodusát a km-en kívül. Én mindenesetre azonnal a vásárlást követően cseréltettem az egészet szettben, nem érdekelt mikor cserélték.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
BigBlackDog
veterán
Én D5244T5 esetén 10 év/180k kmről tudok. Mondjuk eléggé nagynak tűnik számomra is, de nem hallottam még olyanról, hogy idő előtt gond lett volna. Mindegy, megvétel előtt le lett tudva elvileg a számla alapján és szemrevételezés alapján is eléggé újnak tűnnek a szíjak. Szóval egy darabig nem izgulok.
[ Szerkesztve ]
haxxika
senior tag
Nekem igen, privátban írsz kérlek, hogy mik vannak neked? Köszönöm!
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
(#9337) r.levente75 válasza BigBlackDog (#9335) üzenetére
r.levente75
addikt
Ez a szám szerintem áll. S40-nél 10 év vagy 160k km.
Tegyük hozzá, hogy az 1.6-os benzines motornál, az 1.8 és 2.0 benzin az láncos.
A 2.4 benzin és T5 meg 10 év / 120.000 mérföld (~193.000 km), de lehet, hogy itt Európában ez számít 180.000 kilométernek.
Dízelekről nem tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
BigBlackDog
veterán
Felkerült egy kézi váltós S60R. Asszem az eladó tisztában van a portékájának a ritkaságával, legalábbis az ára alapján így jött le. Mondjuk képből lehetne több is. Leírás alapján lettek cserélve az első lengéscsillapítók. Összességében mondjuk nekem nem porcosodik rá (főleg ennyiért), jobb szeretem a teljesen gyári megoldásokat.
[ Szerkesztve ]
Johnny_vT
senior tag
Korrektül rendben tartottnak tűnik, de a tuning engem is elriasztana, bármilyen jól is csinálták meg. Az árral pedig tényleg kicsit fölé lőtt. Nem azt mondom, hogy így nem viszik el, de pl. van egy hirdetés a Bodensee svájci oldaláról 9700 frankért hasonló futással, patika gyári állapotban, ami szerintem sokkal kívánatosabb ennél.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Hát igen, biztos foglalkozott vele és költött rá, szó se róla, de az ilyen háztáji tuningtól mindig idegenkedtem illetve mindentől, ami nem gyári. Lehet, hogy ezek a motorok gyári állapotban is fogyasztják az olajat, ha hajtod őket (nem tudom), de nekem akkor sem férne bele, hogy 8-10.000 kilométeres olajcsereintervallumon belül még töltögessek rá. A képek hiánya sem fogja megkönnyíteni az eladást, a belső térben is csak a gyári kinézetet viselem el, még a Te kocsidba beszerelt Parrot kihangosító is bassza a szememet, inkább nem telefonálnék, de ne legyen ott semmi, ami nem gyári.
"Less but better" - Dieter Rams
BigBlackDog
veterán
Az a Parrot kihangosító "gyári", legalábbis ezt adta hozzá a Volvo galéria gyári tartozékként 10 évvel ezelőtt, mint Bluetoothos kihangosító. Brosúrákban konkrétan nem láttam még említve típus alapján, de tartozékként általában szerepelt valami bluetoothos kihangosító. Mondjuk megoldhatták volna a fejegységgel is akár.
De jogos, megértelek, én is hasonlóan állok a dologhoz. Majd a következő beltér fényképezésnél letakarom.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Ráadásul USA modell.
Nem tudom ez mennyire általános, de nekem azért jól esett:
Kaptam ma egy postai levelet a győri Volvo márkakereskedéstől, hogy hamarosan lejár a műszaki vizsgám, most kedvezményesen elvihetem hozzájuk és felkészítik + megcsinálják a műszakit. Fel is hívtam emberünket, hogy ez mennyibe kerülne és mivel csupán 20.000 forint, ezért nem is kérdés, hogy hozzájuk viszem (plusz ebből lejön 10%, ha ezt a levelet is felmutatom aznap).
Két éve voltam náluk egy sima szoftver magyarosításon, ekkor kerültem be az adatbázisukba.
"Less but better" - Dieter Rams
lorcsi
veterán
én is pozitíven csalódtam a szakszervizben
kerékcsere miatt érdeklődtem náluk is...aztán jó áron, szakszerűen oylan faszán megcsinálták
teljesen más volt egy szalonban megvárni a munkát, mint ácsorogva bármeliyknél..
r.levente75
addikt
Megbettem s40-re a tetőtartót és két bringatartót. Hétvégén összerakom de így elsőre kíváncsi leszek a tetőtartó csatlakozására a kasznihoz. Mintha a fém dukkóra csak úgy rá kellene rakni a tartót és nincs közte semmi gumis anyag. Fém a fémmel fog érintkezni remélem a dukkó nem sérül meg.
r.levente75
addikt
Jaj csak nem öltem meg a topikot
Felszereltem a tetőtartót és a két bringatartót.
Nagyon baba...