Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Torda: Így lehet fillérekből prémium okosotthon rendszert építeni 2025-ben
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: Alza kuponok – aktuális kedvezmények, tippek és tapasztalatok (külön igényre)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FireFox1996
addikt
válasz
tibor.sz
#14379
üzenetére
Nálam 3 éve a szerelő cserélte az egr vízcsővet, miután kaptam vissza a kocsit, a váltó néha akkorát ütött hogy besz*rtam... Visszavittem a szerelőhöz, kiderült a végén, hogy vízcső cseréhez elég sokat bontott a motortérben, és vmelyik csatlakozót nem jól dugta vissza, ezért ütött a váltó néha.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
tibor.sz
#14379
üzenetére
Nem irtad, de gondolom D5 a motor. Eloszeretettel eszik a hosszbordasokat (es miota a conti roman gyartas, nem a legjobb), bizonyos motorkodoknal van is modositott gorgo is hozza.
Erdemes volovora szokosodott hellyel beszelni.Gondot nem okozhatott, de hibakodot generalt, ezek szvsz nem aktiv hibak, siman torolheto, es a feszingadozast nem szereti egyik egyseg sem. De nem maradando.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
FireFox1996
#14378
üzenetére
Igy.
hivqtalosan teli fokozat, w=winter. -
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Az alábbi kérdésben kérném ki a véleményeteket:
A héten - míg a gyerekemre vártam az iskola előtt - kiírta a V60-am műszerfala, hogy generátor töltés hiba, sürgős szerviz. Gyorsan kikerestem a legközelebbi autóvillamossági műhelyt, kb. 3-4 kilométerre volt és elindultam feléjük. Menetközben aztán persze az autó rendszerei egymás után mondták be az unalmast, elment a szervokormány, az ESP, kiírta a fékhibát, aztán az automata váltó hibát, elment a világítás stb. A végén már minden visszajelző világított, aztán épp a szerelő előtt le is állt az autó, már úgy kellett betolni a műhelybe.
Ott kiderült, hogy az ékszíj szakadt el, kicserélték és ennyi.
Viszont ma beültem az autóba és dobott egy SRS légzsák hibát és a piros háromszöget. És mintha a váltó is, amikor R-be tettem, ütött volna.
Szóval a kérdéseim:
1. Vajon mi a tökömtől szakadhatott el az ékszíj? A vezérlés cseréjekor értelemszerűen ez a szíj is ki lett cserélve, Continental szíjat kapott. Ez kb 3-4 éve lehetett és 40-50 ezer km-rel ezelőtt. Tehát nem igazán szabadott volna elszakadnia.2. A légzsák hibajelző is ennek a következménye lehet? Törölni kell a hibakódokat és ez megoldja a problémát? Ezt a hibát egyébként korábban nem dobta, ez csak most jelent meg.
3. Az, hogy mentem az autóval a hibajelzés után 3-4 km-t és áram híján egymás után adták meg magukat az egyes rendszerek, okozhatott-e valami nagyobb bajt valamiben, pl. az automata váltóban?
Előre is köszi
-
FireFox1996
addikt
válasz
csiry007
#14377
üzenetére
A csúsós útakon, induláskor ha W beakapcsolva, akkor nem tudod kipörgetni a kerekeket, mert a váltó 3-as fokozatban van. Évek óta használom a gépet, de sosem használtam ezt a gombot.
Ha most nem csúszós úton, csak úgy bekapcsolod indulás előtt, érezni fogod, hogy nincs nagyon ereje a kocsinak, nehezen indul el. -
csiry007
csendes tag
Xc 90. (2012) A W gomb a váltó mellett pontosan mit állít?
-
Safranek
aktív tag
válasz
FireFox1996
#14371
üzenetére
Fiatalabb autóval is finoman elhajtanak.
-
haxxika
senior tag
válasz
FireFox1996
#14371
üzenetére
Pár éve vittük volna barátom S60ját hozzájuk (2007 gyártás), de mondták, hogy 10 évnél idősebb kocsikkal nem foglalkoznak, végül a G-Garage-ba ment.
-
crocy
tag
válasz
FireFox1996
#14371
üzenetére
mi egy 2012-es v40-t vittük volna hozza. lehet akkor a kocsi kora volt a föbb problema.
-
FireFox1996
addikt
-
Rossi
addikt
Nagyon szomorú.
Nekem 35.000 km-nél kezdett rángatni D és R közötti váltásnál mindkét irányban, volt is szervizidőpontom, de végül nem mentem el, mert 3 hétig egyszer sem csinálta, abból meg már elegem van, hogy "mi nem észleltük a hibát".
(A legutóbbi* trailer-ezésnél hajtáslánc hibát írt az autó, piros check engine, teknősbéka, iszonyat traktorhang, minden, a szervizben látták az eltárolt hibajelet, de addigra elmúlt a hibajelenség, használjam tovább... Azóta nem produkálta.)
*3. vagy 4. másfél év alatt, amiből egyet okoztam én félretankolással.
De már az előtt is volt egy részecskeszűrő-csere 10.000 km-nél és egy EGR szelep csere 12.000 km-nél...Most 40.000 km-nél már gyakrabban csinálja, de nem mindig, úgyhogy még várok a szervizbe menetellel.
De azt látom, hogy ebből valszeg egy önköltséges váltóolaj-csere lesz.
Még gondolkodom a Telex-es cikkben szereplő Novák András Volvo "szakértő" felkeresésén, hogy adjon egy szakvéleményt.
-
Márk
senior tag
Pontosan.
De valahol szomorú, hogy a Volvo ide jutott.
Családunkban egy 2000. augusztusi évjáratú V70 II. T5 (B5234T3) van 5 sebességes Aisin AW55-50SN automatával, 545.000 km-rel.
5 évesen vettük 179.000 km-rel 2005. szeptemberében, majd 2005 decemberében belefutottunk egy automataváltó cserébe, mert az olajcsere hiánya miatt az tönkre ment (sajnos elhittük azt amit a Volvo mond, hogy a váltóban élettartam olaj van, ami hogyha úgy nézzük igaz is, mert amíg megy a váltó addig megy, hogyha elromlott utána meg már minek cserélni benne olajat).
Akkor kapott egy 20.000 km-t futott bontott váltót, azóta 60.000 km-enként olajcsere benne, a váltó köszöni szépen jól van.
Ez volt a legnagyobb hiba amit produkált (de ezt is a karbantartás hiánya miatt) a 20 év alatt, de egyébként köszöni szépen jól van.
Nem is tervezzük eladni mert nagyon megszerettük, és tényleg szinte semmi gondunk nincs vele.
-
Kelecar
aktív tag
Izmos szarvasok
-
#90434154
törölt tag
T6 motorral 2023-as évjárattól van vkinek érdemi tapasztalata?
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
FireFox1996
#14359
üzenetére
"Váltó specialistához vigyed az autót! Bár nem tudom, hogy a garancia miatt, ez mennyire megvalósítható."
semennyire, csak márkaszervíz foglalkozhat vele. ők meg tippre megrántják majd a vállunkat, h ez ilyen :/
-
FireFox1996
addikt
Felháborító, hogy egy új XC90-nél ilyeneket írt ki

Én egy első generációsat hajtom több éve, és több, kb. 330e km van benne, szerencsére sosha nem találkoztam ilyenekkel. Váltóolajat cseréltettem már benne 5 évvel ezleőtt.
Egy új autónál, 40e km-rel nem indokolt a váltóolaj csere!Rántott már akkorát a váltóm, hogy megijedtem, már a váltó cserén gondolkodtam, de végén kiderült, hogy motortérben vmelyik csatlakozó nem volt jól a helyén, így 20e ft-tal megúsztam

Váltó specialistához vigyed az autót! Bár nem tudom, hogy a garancia miatt, ez mennyire megvalósítható.
-
Rossi
addikt
Sziasztok!
Folytatódik a kálváriám az XC90-nel, nemrég volt egy újabb trailerezért, mert hajtáslánc hibát írt ki, ami aztán eltűnt, megjavult magától stb. (a hibajegy tárolóból sem jött rá a szerviz, hogy mi baja volt az autónak).
Még nincs 40.000 km benne, de egy ideje elkezdett rángatni váltáskor, ami még nem zavaró (csak fura), ami viszont zavaró, hogy elindulásnál, manőverezésnél (1-es és hátramenet közötti váltásnál) néha olyat tud rántani, hogy ihaj.
Szerintetek?
Váltóolaj cserét kér?
Ilyen kevés futásnál? -
Llew
senior tag
válasz
belaazallat
#14355
üzenetére
Csak a saját hasonló tapasztalatomat tudom leírni:
Nyáron kerestem 20+ éves autóhoz alkatrészt és feltucat bontót hivtam fel és jártam végig, de teljesen esélytelen volt a dolog.
Végül itt a fórumon keresztül egy maganembernel találtam, de az ebay volt a masik lehetseges opció. -
belaazallat
addikt
Üdv!
A topik segítségét szeretném kérni. Akinek van bontó a közelében megkérdezné van-e? 99-es V40-hez keresnék világításkapcsolót, ködlámpásat, nem CEM modulosat, a kapcsoló cikkszáma: 30858500.
Faces csoportba nincs, ott inkább külföldet ajánlják. Ebayen találtam vadi újat 50000FT+ szállítás, kicsit sokallom. Köszi!
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Kicsit halódik a csoport, azért megkérdezem, hátha...
Szóval 2011-es V60 tetőablakát nyitottam ki, amikor az ölembe pottyant a csatolt képeken lévő kis alkatrész.
Tudja esetleg valaki, hogy honnan eshetett ki, mire való és főleg hogyan kell visszatenni?
-
puhoska76
tag
Sziasztok 2006-os v50 a bal tükörben van a külső hőmérő ami mutatja bent a hőmérsékletet?
Sajna --40 et mutat így nem megy a klíma..
Ha kiiktatom míg ujjat veszek bele kihat az másra? -
troll81
addikt
Sziasztok
[kép] [kép] be csatlakozom a klubba.
2005 6 havi V50 T5 awd. Az alany.
Lerugott szarlupac sajnos az elmúlt 5-8 évben szerintem semmit nem költöttek rá.
Röviden sok most vettem életemben,de ez a piros 7 es.
Mi sem egyes futómű alkatrésze kuka...
Haldexel kapcsolatbam lenne pár kérdésem majd.
Ár érték arányban verhetetlen volt a hajtáslánc miatt...
-
Petester
senior tag
Sziasztok, szemezek egy faceliftes V8-as XC90-nel. Azok alapján, amiket eddig találtam róla, jónak tűnik (maga a motor megbízhatónak mondható, a facelift előttiek esetében a váltóval voltak gondok, de a facelift után ezt javították). Még mielőtt elmegyek megnézni, van valamelyikőtöknek tapasztalata vele? A szokásos dolgokon kívül mire érdemes figyelni?
Szerviz is lenne a közelünkben, itt korábban többször ajánlottátok a tárnoki társaságot. Vagy lenne még Százhalombattán, de ők talán inkább a hibridekre álltak rá? -
Benji9307
friss újonc
Sziasztok,
Hátha találkozott már ezzel a jelenséggel.
(Volvo 850 t5 2.0 1996)Az autó szét lett szedve( hf síkolás blokk síkolás)
Össze lett rakva és a tünet a következő:
-gyújtást ráadod fordulatszámmérő beáll alapjáratra és a hűtőventilátor is megy folyamatosan. az autó nem indul csak teker.
Vízhőfok jeladó cserélve tünet maradt.Előre is köszönöm.
-
Márk
senior tag
2001-es évjáratú Volvo V70 2,3 T5 automata (Aisin AW55-50SN) belső (váltó oldali) féltengely gumiharangok cseréje esetén le kell-e engedni az olajat a váltóból?
Magyarán szólva a féltengelyek a váltóból való kihúzásakor fog-e kifolyni váltóolaj vagy sem?
Köszönöm
-
Rossi
addikt
válasz
ParmaBoy
#14315
üzenetére
Az előszeretettel szarozott márkájú előző autóm (BMW X3 M40i) 80.000+ km-rel gyári tárcsákkal és betétekkel került eladásra, márkaszerviz szerint sem voltak csereérettek még.
És kergettem rendesen az autót, 0 km-es kora óta volt nálam.
Drivingcamp pályán vészfékezés és egyéb gyilkolás is volt.Mondjuk a jelenlegi XC90-nél is azt mondták, hogy 30.000 km-nél cserés lesz a fék, most 25.000-nél a szerviz szerint még semmi jelen különösebb kopásnak.
És azért 2300 kg önsúlynál kap a fék rendesen.
Azért az nagyon szomorú, ha gyári féktárcsa behullámosodik, akár vészfékezéstől.
-
Patrec
csendes tag
-
ParmaBoy
aktív tag
Pedig simán, offtopic Mazda6 esetén már-már típushibaként emlegethető, ott jó, ha 40ezret elmegy az automata hullámosodás nélkül. Volvo passz.
Lehet, hogy csak okozat, fékcserénél érdemes kiórázni, hogy nem-e kerékagy/kerékcsapágy.
Lengőkar hátsó szilent (programozott) is tud ilyet, ha már ki van szakadva valamelyik. -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
tibor.sz
#14310
üzenetére
Automata?
Ott konnyen hullamos lesz, pl. Mesz egy hegyesebbet, majd megallsz a pirosnal, ahol allsz a feken. Vagy autopalyan dugo lesz, erosebb fekezes 140-rol allora es maradsz a feken allva, meg is van a hullamos tarcsa.(nem kell satuzni sem) Esetleg esoben belemesz egy-egy tocsaba, es szinten megallsz, allas kozben a feken tartod a labad. -
tibor.sz
tag
válasz
haxxika
#14306
üzenetére
Igen, a télivel is csinálta és most a nyárival is. Ráadásul a téli és a nyári is külön-külön felnin vannak, tehát felnivel együtt lettek cserélve.
A fékek 1,5 éve és kb. 19 ezer km-rel ezelőtt lettek cserélve, fékolaj is cserélve lett. Az autót én használom és egyáltalán nem emlékszem vészfékezésre vagy akár csak jelentősebb fékezésre. Mi a fenétől tud egy ATE tárcsa hullámossá válni? Amúgy mi az az ütésmérő?
-
#90434154
törölt tag
válasz
haxxika
#14307
üzenetére
2 Volvo szervizzel is beszéltem és nem tudják kikapcsolni.
Nekem a Volvo gondolkodása olyan mint az ájfosé. "Majd mi tudjuk hogy mi a jó neked, majd mi megmondjuk és bekorlátozunk!"
A 21. században ez nonszensz!Range Roverrel 200-al elszállok abból is kiszállok karc nélkül! De még egy Passatból is!
Akkor minek gyártanak Ferrarit, Mustangot, Porschet, stb.??? -
haxxika
senior tag
válasz
#90434154
#14302
üzenetére
Nem tudom hova sietsz, gari lejár, utána mehet a 180 off. 150-el is ugyanúgy odaérek bárhova. Ha meg letol a corsa hadd menjen, a volvobol ki fogsz szállni ugyanúgy, de abból a konzervből nem.
De úgyis tök fölösleges ezeket leírni, mindenkinek más a felhasználási szokása. Ha neked fontos, hogy 200al haladj pályán akkor kapcsoltasd ki, csak a gari fogja bánni az új autónál. -
tibor.sz
tag
Sziasztok!
V60, fékezésnél kicsit megremegteti a kormányt. Mi lehet az oka? Komplett kerék most lett cserélve, kicentírozva, ezzel is csinálja. Én a fékre gyanakodnék. Az lehet, hogy valamitől "hullámos" lett a féktárcsa? Bár én nem emlékszem, hogy valaha is nagyot kellett volna fékeznem. ATE tárcsák vannak rajta és ATE Ceramic betétek. Vagy ez hülyeség? Esetleg a futóműben valami, de akkor meg miért csak fékezésnél csinálja?
-
#90434154
törölt tag
-
haxxika
senior tag
válasz
#90434154
#14286
üzenetére
Tessék megnézni akkor a Volvo ajánlást a jelenlegi kínai váltóra.
Egyébként jó a váltó, 25e van eddig nálunk az S60 2023 B4-be, 1 garis problémánk volt hosszbordásra, valamint 20e-nél kiírta h töltsön rá olajat (még első olajtöltet), eztán volt olajcsere.
Btw, ahogy itt többen is írják, teljesen más a volvo féle mild hybrid megoldás mint a toyota féle e-cvts hibridek, kettőnek nincs köze egymáshoz. Sose láttuk még azt, hogy lemerült volna, konkrétan csak regeneratív fékezésnél simán feltölt. Arra kell, hogy az EU normákat tudja teljesíteni, és simábban működik a start-stop.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A6 32GB (Kijelző törött)
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Apple Imac 21,5 Inch, Late 2015! Intel Core I5 + Intel Iris Pro Graphics. 1TB Háttértár!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
hivqtalosan teli fokozat, w=winter.

