- Fecogame: A csámcsogás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Ismét itt.
Volvo bontó ahol motor alkatrészek is kapható ak?
Létezik ilyen itthon? Erre lenne szükség OE-nummer 30677775 a motorblokk fő Tengely lefogató -
haxxika
senior tag
válasz
tvrobi #14323 üzenetére
J2534 protokollt támogató hibakódolvasó szükséges. Itthon elég magas áron mérik a kínai klónokat, talán aliról meg lehet próbálni behozni. Vannak a rendes szürke kocka vida klónok, valamint vxdiag, mongoose jlr, stb. Talán még utóbbit érdemes ránézni, allegro-n 20 körül megkapni és több fórumon írva sikeresen lehet használni.
VIDA DICE kell hozzá ha a teljes szoftvercsomag szükséges, azonban ha elég az olvasás / törlés akkor az ingyenes VDASH2 szoftver is bőven megteszi. -
troll81
addikt
Sziasztok.
Segítséget kérnék robbanott ábrák kellenének pár motortipusrol hol melyik oldalt tudom ezzel kapcsolatban fel keresni?
Köszönöm a választ -
tvrobi
csendes újonc
Üdv!
2002-es s80-hoz hol tudunk venni gépet, amivel a hibakódokat tudjuk olvasni?
Akár használt is jó, ha tud valaki.
Ugye Vida kell hozzá? Azzal más Volvo is kiolvasható?
Köszönöm -
Petester
senior tag
Sziasztok, szemezek egy faceliftes V8-as XC90-nel. Azok alapján, amiket eddig találtam róla, jónak tűnik (maga a motor megbízhatónak mondható, a facelift előttiek esetében a váltóval voltak gondok, de a facelift után ezt javították). Még mielőtt elmegyek megnézni, van valamelyikőtöknek tapasztalata vele? A szokásos dolgokon kívül mire érdemes figyelni?
Szerviz is lenne a közelünkben, itt korábban többször ajánlottátok a tárnoki társaságot. Vagy lenne még Százhalombattán, de ők talán inkább a hibridekre álltak rá? -
Benji9307
friss újonc
Sziasztok,
Hátha találkozott már ezzel a jelenséggel.
(Volvo 850 t5 2.0 1996)Az autó szét lett szedve( hf síkolás blokk síkolás)
Össze lett rakva és a tünet a következő:
-gyújtást ráadod fordulatszámmérő beáll alapjáratra és a hűtőventilátor is megy folyamatosan. az autó nem indul csak teker.
Vízhőfok jeladó cserélve tünet maradt.Előre is köszönöm.
-
Márk
senior tag
2001-es évjáratú Volvo V70 2,3 T5 automata (Aisin AW55-50SN) belső (váltó oldali) féltengely gumiharangok cseréje esetén le kell-e engedni az olajat a váltóból?
Magyarán szólva a féltengelyek a váltóból való kihúzásakor fog-e kifolyni váltóolaj vagy sem?
Köszönöm
-
Rossi
addikt
válasz
ParmaBoy #14315 üzenetére
Az előszeretettel szarozott márkájú előző autóm (BMW X3 M40i) 80.000+ km-rel gyári tárcsákkal és betétekkel került eladásra, márkaszerviz szerint sem voltak csereérettek még.
És kergettem rendesen az autót, 0 km-es kora óta volt nálam.
Drivingcamp pályán vészfékezés és egyéb gyilkolás is volt.Mondjuk a jelenlegi XC90-nél is azt mondták, hogy 30.000 km-nél cserés lesz a fék, most 25.000-nél a szerviz szerint még semmi jelen különösebb kopásnak.
És azért 2300 kg önsúlynál kap a fék rendesen.
Azért az nagyon szomorú, ha gyári féktárcsa behullámosodik, akár vészfékezéstől.
-
Patrec
csendes tag
-
ParmaBoy
tag
Pedig simán, offtopic Mazda6 esetén már-már típushibaként emlegethető, ott jó, ha 40ezret elmegy az automata hullámosodás nélkül. Volvo passz.
Lehet, hogy csak okozat, fékcserénél érdemes kiórázni, hogy nem-e kerékagy/kerékcsapágy.
Lengőkar hátsó szilent (programozott) is tud ilyet, ha már ki van szakadva valamelyik. -
ParmaBoy
tag
válasz
tibor.sz #14310 üzenetére
Automata?
Ott konnyen hullamos lesz, pl. Mesz egy hegyesebbet, majd megallsz a pirosnal, ahol allsz a feken. Vagy autopalyan dugo lesz, erosebb fekezes 140-rol allora es maradsz a feken allva, meg is van a hullamos tarcsa.(nem kell satuzni sem) Esetleg esoben belemesz egy-egy tocsaba, es szinten megallsz, allas kozben a feken tartod a labad. -
tibor.sz
tag
válasz
haxxika #14306 üzenetére
Igen, a télivel is csinálta és most a nyárival is. Ráadásul a téli és a nyári is külön-külön felnin vannak, tehát felnivel együtt lettek cserélve.
A fékek 1,5 éve és kb. 19 ezer km-rel ezelőtt lettek cserélve, fékolaj is cserélve lett. Az autót én használom és egyáltalán nem emlékszem vészfékezésre vagy akár csak jelentősebb fékezésre. Mi a fenétől tud egy ATE tárcsa hullámossá válni? Amúgy mi az az ütésmérő?
-
CP111
aktív tag
válasz
haxxika #14307 üzenetére
2 Volvo szervizzel is beszéltem és nem tudják kikapcsolni.
Nekem a Volvo gondolkodása olyan mint az ájfosé. "Majd mi tudjuk hogy mi a jó neked, majd mi megmondjuk és bekorlátozunk!"
A 21. században ez nonszensz!Range Roverrel 200-al elszállok abból is kiszállok karc nélkül! De még egy Passatból is!
Akkor minek gyártanak Ferrarit, Mustangot, Porschet, stb.??? -
haxxika
senior tag
Nem tudom hova sietsz, gari lejár, utána mehet a 180 off. 150-el is ugyanúgy odaérek bárhova. Ha meg letol a corsa hadd menjen, a volvobol ki fogsz szállni ugyanúgy, de abból a konzervből nem.
De úgyis tök fölösleges ezeket leírni, mindenkinek más a felhasználási szokása. Ha neked fontos, hogy 200al haladj pályán akkor kapcsoltasd ki, csak a gari fogja bánni az új autónál. -
tibor.sz
tag
Sziasztok!
V60, fékezésnél kicsit megremegteti a kormányt. Mi lehet az oka? Komplett kerék most lett cserélve, kicentírozva, ezzel is csinálja. Én a fékre gyanakodnék. Az lehet, hogy valamitől "hullámos" lett a féktárcsa? Bár én nem emlékszem, hogy valaha is nagyot kellett volna fékeznem. ATE tárcsák vannak rajta és ATE Ceramic betétek. Vagy ez hülyeség? Esetleg a futóműben valami, de akkor meg miért csak fékezésnél csinálja?
-
CP111
aktív tag
-
haxxika
senior tag
Tessék megnézni akkor a Volvo ajánlást a jelenlegi kínai váltóra.
Egyébként jó a váltó, 25e van eddig nálunk az S60 2023 B4-be, 1 garis problémánk volt hosszbordásra, valamint 20e-nél kiírta h töltsön rá olajat (még első olajtöltet), eztán volt olajcsere.
Btw, ahogy itt többen is írják, teljesen más a volvo féle mild hybrid megoldás mint a toyota féle e-cvts hibridek, kettőnek nincs köze egymáshoz. Sose láttuk még azt, hogy lemerült volna, konkrétan csak regeneratív fékezésnél simán feltölt. Arra kell, hogy az EU normákat tudja teljesíteni, és simábban működik a start-stop. -
CP111
aktív tag
válasz
FireFox1996 #14299 üzenetére
Ennyi, úgy teljesen más a leányzó fekvése!
mivel hosszú távra tervezek, ezért 1-2 éves autóban gondolkozok és max. 30 ezer km-ig. Más szóba sem jöhet!
-
CP111
aktív tag
válasz
FireFox1996 #14296 üzenetére
De adblue abban nincs......vagy rosszul tudom?
-
CP111
aktív tag
válasz
f4lcon #14293 üzenetére
Értelek, de egy nem hibridnél nem kellett sosem foglalkoznom az akkuval. 5 évet bírt, aztán csere. Tök mindegy volt hogy hetekig nem mentem vele.
Ismerős vett egy zsír új Toyota Yaris hibridet. Hetente-két hetente egyszer a városon belül (megyeszékhely) minimálisat használja. 2 vagy 3 alkalommal csutkára lemerült a hibrid akksi. Szervizbe bevitték és mondták neki, hogy ez hibrid, napi szinten használja vagy lemerül. És pont ugyan ezt írta vki a Toyota fórumba is.
Ezért tartok a Volvo hibridtől is.
De inkább elengedem a dolgot és marad a hagyományos belső égésű motor mindenféle flikszi-flakszni nélkül. Szerelőm mondta hogy minél kevésbé bonyolult rendszerűt vegyek ha nem akarom a gatyám rákülteni.
Audi adblue rendszer 600 ezer volt egyik kocsiban amit napi szinten használtak 2 város között ami 15 km volt reggel és este. Hamar beszart a rendszer.
Ezért kössz, de diesel sem! -
nekem 2 év használat kellett, hogy 12v-ra merüljön - még nem tartott ott, hogy ne induljon az autó
lehet, hogy félre értetted amit akartam írni: nem hiszem, hogy valós félelemnek kell lennie a Toyota rendszerekben a kis akku merülésétől való félelem. igen, gondozni kell az akkut (csak rövid távos használat mellett évente egyszer feltenni csepptöltőre) de ez minden más esetben is így van, az autó jellemzően nem gondozásmentes. -
aneda
senior tag
A normál akksi pont ugyanúgy merül mint bármelyik másik autóban, tehát sehogy.
A hybrid akksi merülhetett le egyszer nekem, mert több hónap állás után berakta a teknős béka jelet, ami aztán eltűnt magától.
Szóval én ez miatt nem aggódnék.
Igaz nincs is már gyakorlatilag új autó ami nem MHEV. -
CP111
aktív tag
válasz
f4lcon #14285 üzenetére
Toyota tulajtól olvastam h.pár napig nem használta és nem indult el.
Na ezért nem kell nekem hibrid! Ne én legyek már a kocsiért!
2 havonta lett vna hosszabb távon használva és kb.hetente egyszer pár km-re használva.
Maradok a hagyományos benzinesnél mert adblueval sem fogok szenvedni. Meg ha behal a rendszer 6 kiló a csere! -
CP111
aktív tag
válasz
FireFox1996 #14284 üzenetére
Pont azt hirdetik h.soha nem kell a váltóban olajat cserélni......
-
van hibrid Toyotám (Lexus NX350h) és nem merül le pár nap alatt a kis akku.
figyelni kell a töltöttségre, mert nálam is alacsony volt, 2 évesen még egyszer sem töltöttem fel, de mint kiderült a napi 15-20km város-előváros közlekedés alat tnem tölt eleget, ahhoz hosszabb utak kellenének, de az meg nálam nincs... szóval jobban figyelek majd. de a "pár nap" az felesleges riadalomkeltésnek tűnik. -
CP111
aktív tag
Meg ez a kínai automata váltója mennyire megbízható?
-
CP111
aktív tag
2024-es évjaratú mild hibrid volvonál mennyire valid mint pl.a Toyotánál ha nem használja az ember a kocsit, áll a garázsban éles riasztóval, akkor pár nap alatt annyira lemerül az akksi h.nemhogy beindítani, de még kinyitni sem lehet?
Ettől a hibrid hypetól ez tart vissza! A dieselnél meg az adblue. Ha egysuer besz@rik a rendszer......6 kiló alatt nem áll meg!!! NEM szakszervizben a csere!!! -
válasz
FireFox1996 #14280 üzenetére
köszi, nem tudtam.
nincs Volvo-m, öcsémnek van egy XC60-asa és abban csináltak klímát, de az időpontra ment és jó is lett. -
FireFox1996
őstag
válasz
f4lcon #14265 üzenetére
Számlát soha nem adott. Ha kéred fizetéskor, akkor adja a számlát, ha ráteszi a 27% áfát, amúgy nem igazán olcsó munkadíjhoz. Megbeszélt határidőt soha (SOHA) nem tudta betartani, mindig több napos csúszással adja vissza a kocsit, akár pár órás munka esetében sem. Ha vmit szerelt, azmiatt más ment tönkre, nem ismeri el, fizess pluszba, és megcsinálja. Összecserélte már az alkatrészemet más volvo tulajéval, szerencsére ezt utólagosan vettem észre, és pár napon belül helyre hozta. Megbeszéltük, hogy értesít az állapotáról a nap végén, de soha nem hívott fel. Csere alkatrész árajánlatról szintén képes elfelejteni felhívni az ügyfelet.
Hirtelen CSAK ennyi jutott eszembe.
De van pozitív is: általában elvégzett munkák rendben vannak (kivéve amikor utána más nem működik!)
A fenti tapasztalatokat több éven keresztül tapasztaltam, többször jártam már nála, de csak azért mert nem volt sürgős egyik munka se, és közel volt hozzám.
De mostanában már nem járok hozzá. -
Rossi
addikt
válasz
belaazallat #14276 üzenetére
Kisebb kár lett volna, mint így.
#14275
Egyébként mintha jobban harapna az autó, közvetlenebb lenne a gázreakció a 2.0-s szoftverrel, de lehet csak placebo.Egyébként baromi nagypapás ez a B5-ös XC90, vezettem több XC60-at B4 és B5 motorral, sokkal direktebb a gázreakciójuk.
S60 T4 meg tiszta huligánautó volt.
Mondjuk ezzel semmi bajom nincs, így 40 előtt éppen hogy, meg kicsi gyerekkel jobban fekszik ez a vezetési stílus, mint mondjuk az előző X3 M40i.
-
Rossi
addikt
Most vagyok első éves szervizen, 2.0-s szoftvert telepítenek az autóra (XC90), lehet tudni, hogy ez mit takar?
Annyit mondtak, hogy ez motor- és váltóvezérlést is érint, kvázi úgy értem, hogy eddig bejáratós szoftver volt az autón.
Egyébként valószínűleg én vagyok az év balf@sza díj nyertese, mert január elején AdBlue-t tankoltam a gázolajtartályba, és el is indultam a kocsival...
A teljes üzemagyagrendszert cserélték...
-
puhoska76
tag
Adott egy v50 1.8 benzin ma reggel egy újjabb hiba a fordulatszámmérő többet mutat 700-800/min el. Leállítva 900-on marad...valami ötlet?
-
tibor.sz
tag
válasz
BigBlackDog #14268 üzenetére
Enyém még a legelső széria, 2011-es, D5, összkerekes, automata.
Az általad linkelt listában benne sincs, de úgy általában is csak egy dízel van benne. -
BigBlackDog
veterán
válasz
tibor.sz #14267 üzenetére
Gyors guglizás alapján találtam egy ilyen táblázatot; itt a 2017-es, vagy korábbi évjáratok esetén 68 literes tankméretet ad meg. A Tiéd mikori gyártású?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Tegnap betértem egy Auchan kútra tankolni a V60-ammal. 9 éve van meg az autó, de még ilyen nem történt meg, hogy 69 liter gázolajat tankoltam bele, pedig szerintem még nem is volt üres a tank. Tudtommal 60 literes maga a tank, értem, hogy a csőbe is belefér még 1-2 liter, de 69 liter (69,18)? Nem sok az egy kicsit?
-
Macka
veterán
Köszönöm szépen mindenkinek,a GBG- srácokkal már felvettem a kapcsolatot.
-
erzol
őstag
Kollár Tamás Tényő
vagy
Gellért -
Macka
veterán
Tudtok ajánlani Volvo-ra, és a bennük lévő automata váltóra szakosodott profi szervizt? Lehetőleg, Dunántúlon, Budapesten.
Visszatérte a korábbi posztomra, a hibajelenség fennáll, de szakszervizben gépre dugra sem mutat hibát az autó, a szervizesek meg pingvineznek, mert nem tudják mi lehet.
-
Macka
veterán
Sziasztok!
Adott egy s80 D4 2012/12 havi. 2.0 literes, 5 hengeres, 6-os automata váltóval.
A hibajelenség a következő:
Intenzív gyorsításnál, nem kell padlógáz, üzemmelegen, 70-80 km/h tempónál elkezd az autó rángatni. Találkozott .ár ilyennel valaki? -
válasz
menyhartlevi #14253 üzenetére
A menetes rész alatti perselyt még le kellene szedned, csak utána tudod feltenni az újat.
-
nesa
veterán
válasz
haxxika #14252 üzenetére
Egyfelől szerintem az összes ilyen korú autóban a belső hőmérséklet szenzor már félig halott mérni mér de a ventilátor ami mögötte van az tuti megállt már ez miatt meg hülyeséget mér, valahogy ki kellene szedni és életet lehelni a ventilátorba, én v50 nél megtudtam csinálni, de v70 nél még nem vettem rá magam hogy kibontsam. nálam fűtés üzembe 4 fokot csal a két oldal anyós oldalon 4 fokkal többre kell állítani hogy ugyan úgy fűtsön, klíma üzembe jól működik. De diag is panaszkodik nálam a belső hőmérséklet szenzorra, klíma kapcsolón is néha hibát villog indítás után, nálad nem villog hibát?
-
nesa
veterán
válasz
menyhartlevi #14253 üzenetére
Szerintem amit vettél más modellre vagy évjáratra való, így nehezen látszik de olyan mintha neked a csonkon kevesebb lenne a menet mint a válla a fém résznek.
-
menyhartlevi
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában:
Adott egy 2009-es Volvo C30, aminek a hátsó ablaktörlő karja megadta magát:
Ezért rendeltem egy új kart fekmester.hu-ról, de nem igazán értem, hogy ennek hogy kéne remennie:
Mivel ami a menet alatt van fém rész, az sokkal szélesebb, mint az új kar belső átmérője.Tudjátok esetleg, hogy most ez nem jó-e rá, vagy jobban szét kéne szednem valahogy, esetleg egy új csavart venni valahogy oda?
-
haxxika
senior tag
Btw erre esetleg lehet ötlet?
S60 2002 D5
Autópálya utazónál (130 és környéke) egyszerűen nem bír eléggé fűteni a kocsi a szokásos 22-23 fokokon, 110-ig probléma nélkül megy ez, de felette muszáj feljebb tekerni 25-26 fokig mire ugyanaz a hatás jön.
Mit érdemes ezzel kezdeni? Lapátok rosszul terelnek, vagy a fűtőradiátor kezdi megadni magát? -
haxxika
senior tag
Kevés példát láttam eddig ilyenre, úgyhogy bedobnám ezt a fotót, amit édesanyám készített múlt hét péntek reggel:
S60 2023 B4 DCT az alany.
20e km van a kocsiban jelenleg, szerdán volt éves szervizen, csütörtökön volt egy kisebb túra külföldre, péntek reggel pedig nem indult és a fenti kép fogadott minket.
Sebességváltót nem lehetett N-be se rakni sehogy, gyújtáson sem, a váltókar előtt elrejtve, pedig itt már nincs fizikai retesz amit ki lehetne szabadítani.
Végül tegnap vitte el az autómentő, mert mikor pénteken jött nem hozott magával papucsokat a felrakáshoz, miután elment addigra meg sikerült sebességet váltani úgy, hogy kiszedte a helyi szerelőnk a hosszbordás szíjat. De érdekes, hogy elvileg ilyen esetben csak úgy lehetne átváltani, hogy kiszedik a légszűrőházat és a váltó tetején kell egy kulccsal átforgatni sebességet, mivel ez már a mild hybrid a kínai DSG-vel (HICET DCT).
A szerviz ma készült el vele, természetesen garanciában. Hosszbordás + feszítők voltak cserélve, kíváncsi leszek meddig fog tartani a dolog, de ami fix h érdemes ránézni. XC40 fórumon találtam olyat, hogy elvileg hibás volt a feszítő és emiatt szétszedte a szíjat. -
tibor.sz
tag
válasz
tibor.sz #14231 üzenetére
Visszatérve egy picit az izzítógyertya kérdésre, ha cserélni kell az izzítógyertyát (2011-es V60 D5), akkor milyen gyártmányt ajánlanátok, Denso, NGK, Beru, Bosch stb? A kezelési útmutatóban semmit nem találtam ezzel kapcsolatosan. Azt még nem tudom, hogy milyen van benne, még nem lett kivéve. Vajon gyárilag milyet raktak bele?
-
Kelecar
aktív tag
na már sajnálom hogy feldobtam, csak a fékemmel akartam vagizni
Akit érdekel:
Brembo 4 dugattyús nyergek Alfa 166-ról, egyedi konzolokkal.
Mazda RX7 300mm-s tárcsák.
Fém fékcsövek
EBC greenstuff betétek.Első genes Volvo V40 T4-re fog menni. Már most is kicsit kevés a gyári fék a BSR stage 2 ~250 lovához, de vannak még tervek tovàbbi teljesítménynövelésre, ezért nem árt egy értelmesebb fék
Sajna a Volvo nem vitte soha túlzásba a fékeket, nagyjából megfelelnek az adott modellre, de sok tartalék nincs benne. Még a legnagyobb legnehezebb autókba is egydugattyús úszónyerges fékeket raktak (kivéve a P2-es R valamint a Polestar/Polestar engineered modellek, azokon komoly 4,6 dugattyúsok vannak)
Ezzel szemben az alfa minden "vacak" kis autójára rádobálta a nagy fékeket -
FeRRaR1
őstag
válasz
Kelecar #14240 üzenetére
A jó hangulatra való tekintettel bedobom hogy mi / én nem vettünk semmit egymásnak csak a gyerekeknek. Magunknak mindig megveszünk mindent az év folyamán amire szükségünk van. Avagy veszünk valamit együtt a háztartásba amit akarunk de 2024-ben nem volt ilyen.
Gyerekeknek új bringa, új Oral B iO sonic fogkefe mert nekünk is az van, miért használjanak rosszabbat. Sok Lego, puzzle, meg pár apróság.
Autó téren nem vettem / költöttem semmit most, csak használva / élvezve vannak.
Majd tavasszal / nyáron lesznek a kocsis hónapok, éves szerviz, túrák, esetleges upgradek.
-
Kelecar
aktív tag
BUÉK mindenkinek!
Kinek mit hozott a Jézuska a szarvasra?
-
somasz
addikt
Másfél éve eladtam a 98-as V70-em, hiányzik a volvózás...
Megtetszett ez az XC70: [link]
Beszéljetek le róla! -
haxxika
senior tag
válasz
tibor.sz #14235 üzenetére
Nekem se tudom mikor volt benne izzítógyertya cserélve, pedig 21 éve nálunk van az autó (2002 D5). 2 éve a lengyel -15 reggelben is elsőre beindult és normálisan járt. Ha ilyen -5 körül tényleg prüszkölve indul, akkor a hibakódot be fogja dobni a rendszerbe és meg lehet nézni, ha esetleg probléma volt. Ha ilyet tapasztalsz, akkor szólj ugyanúgy mint múltkor és szívesen ránézek megint. De amilyen idő lesz az elkövetkezendő időben itthon (kövi 30 napban +1 a legalacsonyabb hőmérséklet) , majdhogynem esélytelen, hogy kelleni fog az izzítás az autónak.
-
tibor.sz
tag
Nálam egyelőre semmi problémája nincs, pöccre indul, gyönyörűen jár, semmi gondom vele, egy másik autó kapcsán jutott eszembe a gyertyacsere kérdése. Viszont egyáltalán nem rémlik, hogy amióta nálam van, cserélve lett volna. Ennek immáron 8 éve és 110.000 km ment bele azóta. Ezért is kérdeztem. De meg fogom nézetni, januárban úgyis megy az éves szervizre.
-
nesa
veterán
válasz
tibor.sz #14231 üzenetére
Ilyen hidegbe indítás után füstöl ha valamelyik nem jó, meg bután jár indítás után egy rövid ideig.
Nekem a V50 egy se volt jó, PSA2.0HDI nem is vállalta senki a cserét ill aki vállalta volna az már túlmutatott a megéri költségen mivel már így vettem és az hátul gyertyás, mindenki azt mondta be fog szakadni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
tibor.sz #14231 üzenetére
Ha észre veszel nehéz hideg indulást. Szervíz program megmondja melyik nem működik. Nekem 3 nem ment az 5-ből. De tavasszal volt véve a kocsi, észre se vettem 6+ hónapig.
Megrendeltem, otthon kicseréltem mind az 5-öt. Nem volt hiba üzenete a kocsinak a nem működő izzító miatt...
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
D5-ös motorban (2011-es évjáratú V60) milyen gyakran kell izzítógyertyát cserélni? Illetve miről veszem észre, ha a gyertya már nem az igazi? Vagy hogyan tudom ellenőrizni, hogy milyen állapotban van a jelenlegi?
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
-
aneda
senior tag
-
CP111
aktív tag
Csakis B4 vagy B5, mivel 0-2 évesben gondolkozok.
V60-ban nincs még olyan amiért pénzt adnék. V90-ben találtam, de akkora csomi nem kell azért. De ha nem lesz értelmes V60 akkor marad a V90.
Ha nem megy vele az ember 1-2 hétig akkor képes lemerülni az akksi és be sem indul, mint a japó hibridek, hogy max. 2 napot állhat csak? -
-
CP111
aktív tag
Volvo V60 2024-es évjérat 197 le-s kocsinak milyen ismert hibái vannak? MEnnyire ajánlott?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
tibor.sz #14219 üzenetére
Szvsz ez egy baromság. Ezt nem fejtem ki bővebben, mert regény lenne de itt van pár támpont:
-Nem vette észre a törött rugókat amit ránézésre kb 1 másodperc megalapítani.
-Fos helyre vitte először ahol random elkezdtek dolgokat cserélgetni hogy majd egyszer jó lesz. Tipikus hely amit kerülni kell / 0 hozzáértés.
-Illetve a legnagyobb hibája az hogy ha nem ért hozza, vitte volna el átnézetni egy megbízható helyre. De nem, a legtöbb ember hülye és sajnálja rá a pénzt. Pedig engem is mentett mar meg alapos átnézés után is hogy elvittem profi helyre. Az autót megvettem csak így az eladó fizette a kormánymű cserét, nem én pár hónappal később...Személyes véleményem meg hogy egy tekert és vagy nem karbantartott autót vett amit sokszor nem rendeltetésszerűen használtak mint hidegen rúgás, sok városozás...
Illetve tudta hogy "cserés" a DPF ennek ellenére ezt se vette eszre hogy nincs, és volt annyira hülye hogy vett bele ahelyett hogy elsétál a törött rugós DPF kiszerelt lefingott szartól. Minél inkább gondolkozok rajta annál nagyobb hülyének nézem a tulajt...
-
tibor.sz
tag
Láttátok ezt a videót? [link]
Nem lettem különösebben nyugodt tőle. Ugyanez a motor van az én V60-amban is. Azt hittem, hogy ez egy alapvetően nagyobb problémáktól mentes motor.
-
Safranek
aktív tag
Sziasztok ,
Volvo V60 2. generáció , TPMS direkt vagy indirekt?
-
tibor.sz
tag
Ja, és még valami:
Jól tudom, hogy az ATE Power Disc tárcsáihoz nem lehet az ATE Ceramic fékbetéteket szerelni, hanem azt csak a sima felületű tárcsához szabad tenni?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Gyors kérdés (és remélhetőleg lesz gyors válasz is
):
Az autómhoz (V60 D5AWD 205HP) hátsó tárcsaféknek minden kereső kétfajta tárcsát hoz:
- az egyik tele (302x11 mm),
- a másik pedig belső hűtésű (302x22 mm).
Ugyanígy a fékbetéteknél is, van amelyik a tele tárcsához és van, amelyik a szellőztetett tárcsához való.
Az én autómon a tele tárcsa van.A kérdés: feltehető-e a tele tárcsa helyére a szellőztetett tárcsa? Csereszabatosak ezek egymással? És ha igen, akkor érdemes-e a tele helyett szellőztetett tárcsát tenni? Árban most kb. egál a kétféle megoldás. Nekem a belső hűtésű jobban tetszene, elöl is az van.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Vajon minkét olaj ugyanaz, csak megváltoztatták a csomagolását?
[kép] és [kép]Mindkettő Castrol Edge Professional A5 0W-30. Eddig az első képen lévőt vettem mindig, annál írja is, hogy Volvo motorokhoz fejlesztve. Most a második képen lévőt kaptam, annál néhány webshop már azt írja, hogy VW és Porsche. Nyilván a specifikáció számít, ami ugyanaz, de mit variálnak már ezzel is?
-
Macka
veterán
Sziasztok!
2014-es S80-ra ET50 R19 felmegy-e, és vajon milyen lehet? -
tibor.sz
tag
Akkucserével kapcsolatban lennének kérdéseim:
- A új akkumulátort beszerelés előtt kell-e / érdemes-e csepptöltővel feltölteni?
- Beszerelésnél fontos-e, hogy az autó az akku kicserélésekor mindvégig áram alatt maradjon?
- Ha egyszerűen csak kiveszem a régi akkut és beteszem helyére az újat, akkor milyen beállítások mehetnek el a teljes áramtalanítás miatt (2011 V60 D5)?
-
haxxika
senior tag
válasz
tibor.sz #14205 üzenetére
Simán lehet, hogy nem elég neki a fesz. Nálunk a 2009-es S80ban mikor végét járta az akksi, akkor random a kézifék hibát írt, miközben elég ritkán van használva (a kérdéses pillanatban nem is volt), húzza be, majd húzza ki, stb. Akksi csere után már minden patent volt.
Szívósorra rátérve, ha már a swirl pöcök elkezd lejárni a pillangó szelepsorról (a swirlt egy külön motor mozgatja, ami egy műanyag kis csonttal van összekötve, ha ez elkopik akkor előszeretettel leesik, motor előtt bal oldalt kb), akkor érdemes olyankor megcsinálni a szívósor tisztítást is, mivel úgyis le kell kapni a szelepfedelet a swirl cseréjéhez. Mi ezt kb. 400e km-nél csináltuk, volt rajta azért elég sok korom, de legalább ez segített rajta. -
tibor.sz
tag
Köszönöm a választ! Az általad írtakkal egybevág, hogy a családban lévő Mercedes C200 CDI autóban most kellett szívósort cserélni, az évjárat ugyanaz, de abban 315.000 km van már.
Még egy kérdés: időnként csinál olyat az autó, hogy hiába a kulcsnélküli nyitás - zárás - indítás, elsőre nem indít csak úgy, ha a kulcsot bedugom a műszerfalon a helyére. Kiírja, hogy nem észleli a kulcsot. (A kulcsban cseréltem elemet, így nem az a baj.) A következő indításoknál már lehet zsebben is a kulcs, akkor már indul. Okozhatja ezt a problémát esetleg az, hogy az akku már nincs a topon? Akkutöltő töltéskor max 12,9 voltot mutat, többet nem. Illetve általánosságban a gyengülő akkumulátor (kb. 5 éves, gyári akku) okozhat elektronikai problémákat?
-
aero.
veterán
válasz
tibor.sz #14203 üzenetére
Szia, dízelnél nem foglalkoznék vele, 300 ezer körül gondolkoznék el rajta, akkor már azért szűkebbek a csatornák. Közvetlen befecsis benzineseknél ez a probléma már 130-150 ezernél aktuális. A dióhéj fém tisztára pucolja a fémet, eredetileg Novoth Tibi kezdte el használni, azóta már sokan csinálják otthon is. Sokan meglovagolják azt is, hogy drága a dió, így nem ritka a 250-300 ezer forintos beavatkozási díj. Külföldön kb ennek a 40%-ába kerül, direkt megnéztem nálunk (Anglia pl)
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2011-es V60 D5 motorral. Kb. 190 ezer km van benne (valósan). Nincs semmi baja, de ismerősöm említette, hogy a szívósort érdemes időnként tisztíttatni (valami "dióhéjas" átmosást említett).
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy kár ezért megbontani ott bármit is? És ha érdemes megcsináltatni, akkor ennek kb. milyen költségvonzata van és hol csinálnak ilyet?
Köszi
-
z123456789
addikt
Nem adja már be. de szeirintem tudom melyik hirdetés volt ez. Facebook Volvo adok-veszek (eredeti) csoport, nem? Szürke színű. Egy kicsit azért ezt soknak éreztem.
Nekem bőven lehet 250e km benne inkább.
#14200simonjoe
Köszönöm szépen. Rendben!#14201FeRRaR1
Köszönöm szépen az infókat neked is. Jól hangzik. -
FeRRaR1
őstag
válasz
z123456789 #14198 üzenetére
Ami nekem volt meg az a haldex pumpa lehalt mert abban sem cseréltek folyadékot, illetve egy nyomás szenzor ugyan ott. Mind a kettőt én cseréltem fillérekből.
Szóval ha nincs is hibakód, ajánlott egy haldex folyadék + szűrő csere, nem veszés munka. Szigorúan csak eredeti Volvo dolgokkal.
Swirl flap ment el egyszer a D5-ben, de nem volt baja tőle, nyitott pozícióban maradt, elvileg lassú tempónál többet eszik valamennyire ilyenkor. Ha meg máshogy áll be kapsz róla hiba kódot.
Volt még egy generátor csere a V8-ban, de lassan 18 éves. Illetve ugyan itt egy ABS szenzor amit szinten én vettem / cseréltem fillérekből.
Mindig indult, soha nem hagyott ott sehol és 9 éve megvan. Ami önmagában leírja mennyire szeretem mert 1 max 2 évente cserélgettem a kocsikat mindig is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó Woom Up 5 szuperkönnyű elektromos mountain bike
- Hiseeu vk10v 4hd405 hd nvr komplett szet
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Samsung Galaxy S21 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest