Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9901) haxxika


haxxika
senior tag

Nektek volt már olyan, hogy városban lámpához lassításkor a fordulatszám beesik az alapjárati fordulatszám alá? 750 körül van nálam, amikor kuplungot benyomva lassítok 20-ból 1x előfordul, hogy a fordulatszám leesik, majd mikor megálltam, akkor visszaáll. Ötletem sincs, hogy miért csinálja. Nem áll le az autó, nem ír hibakódot, megy minden tovább, csak nagyon fura helyzet.
S60 2002 D5 manuál

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9902) molnarpeter válasza aneda (#9898) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Megkérdezném bontóban mennyi, aztán fb csoportokban vagy jófogáson elmegy könnyen :)

(#9903) BigBlackDog válasza haxxika (#9901) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Régebben volt még nálam is, de az 1.8 UFO Civicnél. Talán EGR tisztítást pedzegettek, de még nem volt súlyos a helyzet állítólag, ha "csak" ennyi a jele. De, hogy miért volt, sohasem tudtam meg, mert időközben eladtam.

[ Szerkesztve ]

(#9904) BigBlackDog válasza csipszikutya (#9899) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Lehet, hogy hüle kérdés, de örvényszelepekkel (SWIRL tengellyel) minden rendben?

Nem sziszegett, vagy kormolt, mikor elmentek a lovak? A turbócső lelökése már többeknél előfordult és az hasonló hibát produkálna.

(#9905) kelekyle válasza haxxika (#9901) üzenetére


kelekyle
őstag

Ilyen nekem is szokott lenni, illetve olyan, hogy amíg ki nem rakom üresbe kuplung ki, egy kicsit emelt az alapjárat.

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#9906) fox4


fox4
csendes tag

Sziasztok!
Nem tudom végig olvasni a fórumot, de xc60 dízel vásárlás előtt mire nézzek rá, mik a típushibák? Mennyire érdemes márkaszervizbe elvinni , hogy felmérjék? Köszi!

(#9907) haxxika


haxxika
senior tag

Új S60 bemutató.

Csak a képeket futottam át, hátulról tetszetős de az ülés az nagyon gyatra lesz ahogy látom...

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9908) Johnny_vT válasza haxxika (#9907) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Na ja, pár napja a megbízhatósági tesztben utolsó lett a márka kisebb-nagyobb (szinte kizárólag minőségbeli) problémák miatt. Ezt is ennek tudnám be :(
Ha a technika bírja, akkor viszont klasszikus lesz ebből a generációból, le merem fogadni :)

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9909) csipszikutya válasza BigBlackDog (#9904) üzenetére


csipszikutya
senior tag

Nem füstölt, nem sziszegett.
Megálltam vele, járattam szokás szerint 5perc/1cigi ideig majd leálliottam, wc cigi beindit és mentem. De nem birt menni. 80km mulva az uccso német kutnál megálltam tankolni. Ott leállitás elött megpörgettem a motort és hallottam dolgozni a turbot. Felbaszott szoval 10mpig padloztam P-be majd cigi és beàlltam tankoltam.
Elindultam kiváncsiságbol 1be majdben lepadloztam és megindult, elváltotta a 2-t és huzott. Gyorsito savon 200ig padloval mentem és tökéletes. Érzésre erösebb is mint volt. Hazáig 1100km meg tökéletes. Le se állitottam csak pesten mikor rátankoltam :D

(#9910) aneda válasza molnarpeter (#9902) üzenetére


aneda
aktív tag

Sajnos nincs időm ilyenekkel foglalkozni, ezért gondoltam hátha itt egy márkatársnál tud hasznosulni...

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9911) aneda válasza csipszikutya (#9909) üzenetére


aneda
aktív tag

Én is gondolnék az örvénykeltőkre. :)

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9912) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

S60-nál a világításkapcsolóba milyen izzó kell? Több helyen is valami "T4 Neowedge" típusú izzóról írnak, ami gondolom valami Volvo specifikus szabványú történet. Elvileg gyárit találtam, 3e Hufért. Megéri, vagy van jobb ajánlat is?

[ Szerkesztve ]

(#9913) kelekyle válasza BigBlackDog (#9912) üzenetére


kelekyle
őstag

Dehogy éri meg, itt egy jobb ajánlat.

Vannak szép színesek is. ;]

[ Szerkesztve ]

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#9914) fixer92


fixer92
aktív tag

Hello

Lenne egy kérdésem.
Adott egy Volvo S60 2001 2.0T 180le, 1500 és 2000 közötti fordulatnál rángatás tapasztalható.
Az autó könnyen indul, alapjárat rendben van, illetve ha oda van lépve neki, akkor húz is rendesen.
Független ill. Volvo szervíz nem talált semmi hibát a fedélzeti számítógépben.

Tapasztalt már valaki hasonló jelenséget?
Mi lehet a probléma?

Előre is kösz!
üdv.

[ Szerkesztve ]

"Victory loves preparation!"

(#9915) BigBlackDog válasza kelekyle (#9913) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R Kérdés, hogy vajon színben mennyire ütnek el ezek a többi, már bent lévő izzótól? Vagy egy inkább lutri és próba szerencse?

(#9916) Johnny_vT válasza fixer92 (#9914) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ismerősnél gyertya adott hasonló tünetet.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9917) fixer92 válasza Johnny_vT (#9916) üzenetére


fixer92
aktív tag

Köszi a tippet, megnézzük, bár a gyertyák elvileg 4000km-el ezelőtt lettek cserélve a márkaszervízben.

"Victory loves preparation!"

(#9918) kelekyle válasza fixer92 (#9914) üzenetére


kelekyle
őstag

MAF szenzor hibás működését a gép nem feltétlen mutatja. Szívócsövet átnézném, nem szív-e fals levegőt.
PCV rendszer tömődése még egy tippem.
Illetve húzd le a lamdaszondát (vészüzembe kapcsol) és próbáld meg úgy, ha nem rángat, akkor a keverékképzéssel lesz valami gebasz (szívócső, maf szenzor) [ezután egy hibakód törlés szükséges lesz]...

Ha ezekkel nem jársz sikerrel, akkor a turbo felé venném az irányt, mivel, amikor elkezd tölteni a turbód, akkor szűnik meg a hiba.

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

(#9919) fixer92 válasza kelekyle (#9918) üzenetére


fixer92
aktív tag

Köszi a tippeket, amint lehet megnézzük.
Ami számomra kicsit érdekes, hogy ezek a márkaszerviznek miért nem jutottak eszébe? :U

"Victory loves preparation!"

(#9920) troll81


troll81
addikt

Sziasztok mk2 focusban lévő volvo motor (226le) mit lehet tudni, menyire tartos illetve a turboja menyit bír ki menyi km utan kell cserelni? Menyire kenyes az olajra mennyi törődés t igenyel. Minden erdekelne ezzel kapcsolatban. Köszönöm mindenkinek. :R

(#9921) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Gyors segítségkérés; hol érdemes megemelni egy 2007-es S60-at? Egyelőre a képeken látható, pirossal bekarikázott részt tervezzük becélozni a krokodilemelővel. Szabad ott emelni, vagy van jobb hely?


(#9922) kIsDe` válasza BigBlackDog (#9921) üzenetére


kIsDe`
tag

Sziasztok! 2005-ös S60 R automata mennyire lehet roller? :) Nagyon megtetszettek ezek az autók, D5 volt/van tervben alapvetően, de félek nem lesz nagy tűzijáték a mostani után. (Saab 2.3T van most időnként nyitni kell a pénztárcát, de nem vészes ha tudatosan figyel a karbantartásra az ember, tehát ez a része nem zavar ). Igazából ami fontos, hogy a konstrukció megfelelő odafigyeléssel, karbantartással mennyire tartós. Köszi.

(#9923) rbalint88 válasza kIsDe` (#9922) üzenetére


rbalint88
addikt

Nem vennek R-t. Minden sokkal dragabb hozza, mint egy sima s60, amibol 2M-bol tudsz venni sokkal ujabb 2.4T-t 260 loval, az csak eleg mar :) az R se olyan veresszaju sportauto a teljesitmeny ellenere, csak jobban raz sokkal, mindennapos hasznalatra kenyelmetlenebb valasztas. Meg ugye azt a forgalmi szituaciot, amit nem tudaz megoldani 260 loval, 300-zal se fogod tudni.

(#9924) haxxika


haxxika
senior tag

Tavaly kiveséztük az ablaktörlő témát, azon felbuzdulva vettem is Bosch AeroTwint az S60-ra (600/530mm). Most ott tartok hogy vezető oldalon van egy középső csík és a jobb széle fele egyre rosszabb, valamint már a kezdetektől nem ér le a legszélén az anyós oldalon. Le fogom venni és kirakom a kukába, fájt ennyi pénzt belerakni (bár az is lehet hogy kópiát adtak el nekem).
Mit lehetne helyette? Mi az ami ajánlott? Szeretném ha megmaradna ez a teljes gumis forma és nem a régi fajta fémszerkezetes.
Előre is köszi a válaszokat rá!

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9925) BigBlackDog válasza haxxika (#9924) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szptam én is bőven ezzel a témával. Nálam, azon kívül, hogy a szélén kihagyott az Aerotwin, még ugrált is 1 hónap után (szerintem a bevonat miatt). Gyári szintén 1-2 hónapot bírt ki és elkezdett ugrálni jó eséllyel a bevonat miatt. Most SCT Aerotech van fent augusztus óta. Egy pár 1800 Hufba fájt. Az utasoldali kb. 10-20 centi hosszan a legkülső 5 centis sávot nem mindig törli, de egyébként korrekten végzi a dolgát (nem csíkoz, kussban van és nem vettem észre, hogy ugrálna). De 1800 Hufért akár cserélgetem 3-4 havonta is.

[ Szerkesztve ]

(#9926) haxxika válasza BigBlackDog (#9925) üzenetére


haxxika
senior tag

Ezt a csodás névvel ellátott márkából a megfelelő darabokat hol tudom beszerezni? :D Gondolom valamelyik nagyáruházból van. Ennyi pénzt megér nekem is. Csak volt, hogy korábban vettem bóvlit és első perctől szar volt.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9927) belaazallat válasza haxxika (#9924) üzenetére


belaazallat
addikt

Üdv!

Nekem a V40-en a jobboldal nem törölt rendesen, kiderült, megfáradt a karban a rugó, cseréltem ablaktörlő kart, azóta rendben van.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#9928) BigBlackDog válasza haxxika (#9926) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én Kauffernél vettem.

(#9929) haxxika válasza BigBlackDog (#9928) üzenetére


haxxika
senior tag

Megtaláltam, köszönöm.

Btw az emelős kérdésedhez, a gyári emelő nincs meg? Annak van ilyen beakadó pontja a vázon hengeres alakban. Amikor csápozták utoljára akkor nem figyeltem meg, hogy hova rakták a pontokat, mert nem én állítottam be, de a gyári krokodilt ezekre a pontokra raktam. Viszont most így rákeresve emberünk elmondja nagyjából érthető angolsággal, hogy a képen lévő pontokra miért ne rakd az emelőt.

[ Szerkesztve ]

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9930) BigBlackDog válasza haxxika (#9929) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R De, valahol elvileg az is meglesz a pótkerék környékén. Végső soron marad az.

[ Szerkesztve ]

(#9931) polberto


polberto
tag

Sziasztok!
2014 utánni volvokat a a gyári Vida-Dice-n kívűl mivel lehet diagolni?
2016 v60cc D4-hez kellene.
Köszönöm.

(#9932) BigBlackDog válasza polberto (#9931) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem megbízhatóan csak azzal. :)

(#9933) Johnny_vT válasza polberto (#9931) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Úgy tudom alap diagnosztikát bármilyen OBD-képes eszköz tud. Részletesebb elemzést és hibakód törlést viszont csak a VIDA-DICE.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9934) polberto válasza Johnny_vT (#9933) üzenetére


polberto
tag

Reméltem hogy a bosch kts tudja, de sajnos nem.

(#9935) TonTomika válasza BigBlackDog (#9921) üzenetére


TonTomika
aktív tag

Meg lehet emelni ezeken a helyeken, a csápost is ide szoktuk betámasztani. Ha mondjuk a bölcső csavarjait kell lazítani, akkor hátrébb kell emelni, ott a saroknál, ahol a gumi van.

(#9936) TonTomika válasza csipszikutya (#9899) üzenetére


TonTomika
aktív tag

Nekem volt egy olyan hibám szintén autópályán, hogy egyenletes tempónál elkezdett rángatni, kiírta, hogy sebességváltó hiba, vészüzem, álljak meg. Autócsere, az enyém jött haza, én meg mentem tovább.

Kiderült, hogy a váltónak totál semmi baja, hanem a porlasztócsúcsokhoz menő elektromos kábeleknél egész egyszerűen zárlat keletkezett. A meleg miatt totál szétkeményedett, szétégett a vezetékek szigetelése, plusz a rázkódás miatt ki is dörzsölődött és zárlatot kaptam. Ezért írta tele az agyát mindenféle hibával.

A csatlakozókat meg lehet rendelni és újra lehet forrasztani a kábeleket. Nem biztos, hogy ez a hiba, de elképzelhetőnek tartom, érdemes ránézni a kábelekre. :)

Ha a SWIRL megy szét, akkor az egyszer kiakad, magától nem fog visszaakadni.

[ Szerkesztve ]

(#9937) Markizmark


Markizmark
addikt

Sziasztok!

A 230 lovas T5 benzin motor az a megbízható fajta, ugye? Visszakeresve úgy láttam igen...

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#9938) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sziasztok!
Lassan 1 hónapja "családtag" lett, ezért beszállnék a topikba közétek. Kérdésem egyelőre nincs és remélem (nagyon) sokáig nem is lesz...(T6 AWD)

(#9939) BigBlackDog válasza ΞΔGLΞ (#9938) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szép vas lehet, grat hozzá! :K

Ha már van, igaz rövid idejű, tapasztalat ezzel a típussal érdeklődnék kicsit; mennyire nyűgös új autóként az S90/V90? Gondolom egy hónap alatt nem volt gond vele, de más szervizben/más tulajoktól mit lehet hallani?

(#9940) ΞΔGLΞ válasza BigBlackDog (#9939) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

S90. :)
Mint írtam, illetve ez nem derült ki belőle, nincs 1 hónapos, több tesztvezetés után esett rá a választás és amíg garancia van rá, addig nagyon nem is érdekel, hogy milyen nyűgjei lesznek, vagy lehetnek, de én más fórumokat olvasva nem találtam különösebb hibákat.
A rendszerről már olvastam gondokat, sőt az már nálam is egyszer kifagyott, kb 15-20 másodpercig semmire nem reagált, majd visszaállt főképernyőre, mikor épp a rugózásnál állítottam volna valamit. Kicseszett csendben suhan és nekem erre volt szükségem, a 322 lovas benzinmotort még kintről is fülelni kell, bent meg semmi. Laguna 3 hoz képest alul kormányzott, tehát szerpentinre és ott vadul menni, hát ez az autó nem való. A Lagesz röhögve megeszi.
A szar magyar utakat nagyon jól kisimítja, ha nagyon okádé részeken, viszont már hanggal jelzi a futómű, hogy ezzel már ő sem bír mit kezdeni.
A fogyasztása nálam 13 liter, de hát eléggé sportosan vezetek, imádom elrúgni neki egy pirosnál is, élvezem a hangtalan suhanást. A 8-cas automata olyan diszkréten dolgozik, hogy csak a kijelzőkből tudom épp hányasban van. Vaj bőrbelső...Nagyjából ennyi.

Írtam pár dolgot róla itt is, meg több kép, ha érdekel valakit...

[link]

[ Szerkesztve ]

(#9941) Johnny_vT válasza ΞΔGLΞ (#9940) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Gyönyörű gép, gratulálok! Az alulkormányzottság az ilyen, egy ekkora dögnél amit pályázásra és kényelemre hangoltak nem is vártam volna mást. Az új S60-ban nem gondolkodtál? Már csak picit kellett volna kihúznod a Lagunával (talán meglett volna a 600k is :D ), de cserébe az sokkal kezesebbnek ígérkezik.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9942) ΞΔGLΞ válasza Johnny_vT (#9941) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Köszi. :)

Én olyan sokat autóztam a lagesszal az utolsó 3-4 évben, főleg Németországban, hogy alig vártam, hogy vége legyen. Családomat szinte alig láttam (3 kislány, Párom), de most csak rájuk koncentrálok. A Laguna 3 meg bitang jó gép, nem is adom el. Motorja bivalyerős, az enyém 222le (470nm) tényleg durván megtud lódulni...Bekerül a garázsba, de előtte minden ki lesz cseréltetve rajta, amik rég ott vannak a polcon. Kettőstömegű, lánc, kuplung etc sok minden még, amik 600 ezer alatt mind a gyáriak...Nyilván a sok pálya miatt is bírták, bírják ennyire, mert egyébként semmi jelét nem adta egyik sem, hogy gondjuk lenne..

És kint lényegében 200 alatt én nem mentem...Ilyenkor a fogyasztás 18-22 liter között volt.

[ Szerkesztve ]

(#9943) ΞΔGLΞ válasza Johnny_vT (#9941) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Jah igen S60, az s90-re voltam rögtön ráizgulva, amióta vezettem. :)

(#9944) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy a 2010-es V60 D5 AWD Geartronic autómban kilyukadt a vízhűtő.

Mivel vízhűtőt még soha semilyen autómban nem kellett cserélni, így a különböző gyártókat, márkákat sem ismerem. Tudtok esetleg ajánlani valami jó, megbízható márkát és helyet, ahol vehetek? Illetve azt esetleg tudja-e valaki, hogy a Volvo gyári beszállítója melyik cég?
A Bárdinál (ahol nekem van némi kedvezményem) Koyorad vízhűtő van, erről már hallottam, de elsősorban tuningolt gépeknél. Jó márka ez is?

Köszi előre is.

(#9945) molnarpeter válasza tibor.sz (#9944) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Alkatrészek.hu-n láttam elég jó áron hűtőt anno (vagy ebay lengyel). Klímát ha nem kell bontani, ott is lehet spórolni. Tuti a hűtő, látszik, hol ereszt? (csövek, tartály amire gondolok alternatívákat tekintve). Ha műanyag ereszt, vagy a lamellák között, akkor mindkettő javítható, nem muszáj újat venni.

(#9946) csipszikutya


csipszikutya
senior tag

Haliho!

Megjöttem a volvo szervizbol. Kértem egy komoly állapotfelmérést és sw magyarositást. Mindezt 23 jo magyar királyi valutábol.
Olyan autom van b@zmeg, már bocsi, hogy, nem tudtak mit irni a lapra.
Igazábol a hátso fékek elkezdtek kopni és a bal oldali tárcsa el van fékezve, azért ráz picit fékezésnél. Kopo alkatrész... és még 20-30ezer km van bennük
A random ~1000 km-nkénti rázásra amit a P->D megold arra azt tudják mondani, hogy valoszinüleg motor/válto bakok, mert belogatták a motort és már nem 100%osak, rutinbol a szerelö 95%-ra mondja öket. További lehetöség valamelyik agy, majd elviszem beoráztatni, de a bakokra tippelnek.
Azt,.hogy németböl hazafele miért rakta magát szervizbe a motor passzolják. Semmi hibát nem tárolt a rendszer. Látták, hogy dátum szerint mikor jöttem haza mikor és hol mennyi idöt álltam de nem irt oda hibát. Nuku hiba, aminek örülök is és nem is.
Kb. karácsonyra kicseréltetem szerelömmel a bakokat aztán meglátjuk.
Ja igen mondtam neki a váltot. Elmentünk vele probakörre, ovatosan, csapatosan. Gyönyörüen vált, csak a 2->3ba kis terhelésen venni észre, erre azt mondták,.hogy majd az olaj csere megoldja. 15ezer mulva ugyis tervezem, akkor lesz benne 40ezer.
De amugy az elsö rázás ota elmentem.vele 7ezer kmt és 4x rázott be. 3 hét mulva megyek vele megint németbe addig nem fog menni sokat csak 2-3ezer km-t majd meglátom.
Az meg,.hogy magyarul kommunikál velem örülök. Mert nem volt bajom a némettel, csak a röviditéseivel :D

(#9947) bobooo válasza csipszikutya (#9946) üzenetére


bobooo
addikt

40ezres olajcserével nem sokáig lesz üres az a lap Ja, hogy váltó.

[ Szerkesztve ]

(#9948) BigBlackDog válasza csipszikutya (#9946) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Akkor minden rendben, ha jól értem. :) Ha egyébként a motortartó bak gyenge (lenne), akkor szerinte pl. a motorleállításnál érezhető kéne legyen. Legalábbis nálam viszonylag frissek a motortartó bakok (kb. egy évesek) és alapjárathoz képest szinte semmi változást nem érzek, mikor leállítom a motort. Viszont néztem olyan 12-13 éves D5-öt, amiben még gyáriak voltak a bakok. Ott a kulcs elfordítását követően még 2-3 másodpercig remegett az ülés. :D

(#9947) bobooo: Szerintem váltóolajra értette a 40e kilométeres cserét.

[ Szerkesztve ]

(#9949) tibor.sz válasza molnarpeter (#9945) üzenetére


tibor.sz
tag

Hát, én nem feküdtem alá :-)
Viccet félretéve, ismerős szerelő mondta, hogy tuti a hűtő, mutatta is az alján a folyásnyomokat, és azt is ő mondta, hogy nem javítható. Én meg nem vitatkozom, mert nem értek hozzá. Igazából nem is nagyon akarnék vele szarozni, ha meg kell venni, hát meg kell venni. Csak nem akarok sz@rt venni, ezért kértem a segítséget, hogy mik lehetnek a jó márkák. Az alkatrész.hu-t megnézem.

(#9950) csipszikutya válasza BigBlackDog (#9948) üzenetére


csipszikutya
senior tag

Azzert tippelek en valamelyik bakra mert bar beinditasnal/leallitasnal nem remeg a kocsi de neha ut/csattan akkorat mint egy szar kettostomegu nem tud :D ez kb 10 on/offbol 3 alkalommal van.
volvo cakkon pakk 180ert cserelne de szerelom megoldja bardibol 70bol
ez lesz a karacsonyi ajcsi ugy erzem
olajat valtora ertem.
motorba most 15ezernel cserel olajat a nagyon sok palyazas miatt ami kb januar elejen lesz, szal a nagyon hidegeknek friss olajjal megyek neki

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.