Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9401) person válasza molnarpeter (#9400) üzenetére


person
senior tag

Ez az, hogy alig van egy hetem és lesz egy hosszabb külföldi út családdal.. a tököm tele..

Én úgy gondolom, hogy 13.3-13,5 V-al nem lehet teljesen feltölteni egy akkut.
Hőmérséklet szerintem nem befolyásolja, akár egy 1 évre visszamenőleg meg tudom nézni a töltési adatait, van benn műholdas cucc ami ezt is monitorozza, max 14,2 volt az alsó érték.

Bontóról fogalmam sincs de szerintem itt nem lenne, és a fesszabályzó ha jól tudom a generátorban van, csak egyben menne.

[ Szerkesztve ]

(#9402) aneda


aneda
aktív tag

Ugyanilyen hibám volt, több évig szoptatott.
Még a bosch teszter sem jelezte töltés hibának, mégis folyamatosan gyenge volt az akku.
Egyszercsak eldurrant a fesszabályzó, az új fesszabályzóval mindjárt meglett a 14,4V
A fesszabályzó volt vagy 10k, de addigra már vettem három akksit.

Az oroszok már a spájzban vannak!

(#9403) person válasza aneda (#9402) üzenetére


person
senior tag

Ha a szerelőkre hallgatnék valószínűleg én is csak az akksikat cserélném, rosszabb esetben tréler..
Három szerelőből kettő szerint ez még normális érték, ha majd világít a töltésjelző akkor foglalkozzak vele. :DDD
Persze újabb autóknál tudom, hogy akár normális is lehet, van, hogy fogyasztó nélkül, akku jó töltöttségi szintje mellett akár teljesen leveszik a töltést.

(#9404) molnarpeter válasza person (#9401) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fel lehet tölteni, csak vagy sok idő, vagy vezérelt töltő kell hozzá, izzók viszont szeretik! :D Zsákolj egy tartalék fesszabot, nézz valami tutorialt, aztán legfeljebb kicseréled, ha gáz van. Szivargyújtós feszmérő, vagy Roidmi ha van, tudod figyelni még menet közben is a helyzetet, de ahogy látom, a hiba alapvetően a logból jött, ez tetszik :R

[ Szerkesztve ]

(#9405) person válasza molnarpeter (#9404) üzenetére


person
senior tag

Az lesz, jövő héten veszek is egy fesszabályzót, ahogy nézem nem kell hozzá leszedni, pár perc alatt cserélhető.

(#9406) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Megint felkerült egy új V8 S80, de valahogy nem kívántam rá. :((( Az rendben van, hogy cserélve lett és felújításra került egy-két dolog (pl. automata), de azért a vajbőr ülések eléggé siralmas állapotba vannak így képek alapján. :( Meg aztán lehet mondani, hogy nem futásteljesítményt veszünk, de a ~488e km egy-két dolgot garantálni fog szerintem (minimum annyit, hogy eladni már nem nagyon tudja az ember :DDD ).

(#9407) troll81 válasza BigBlackDog (#9406) üzenetére


troll81
addikt

van olyan ismerősöm aki fél évente takaritja az autójat.......ami max 3 éves most az autó.az érdekesebben néz ki.ja és 150 000 km futott vagy többet.olajcsere 30 000 km ...............

ez az ülésen kívül és egy rendes átnézéssel még vállalható is lehet a km meg egy dolog.az össz állapota nem egy hulladékot mutat így elsőre. próbálni kellene meg alkudni :D

(#9408) BigBlackDog válasza troll81 (#9407) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"össz állapota nem egy hulladékot mutat így elsőre"

Na igen, ez nekem is feltűnt. Nem tudom, hogy mennyi lehet a reális alku, de belekötni nem nagyon tudok a futáson és az ülések állapotán kívül (meg aztán egy tisztítást követően szerintem egyáltalán nem lennének szörnyűek). Még a felniken látszik némi padkázás, de az sem vészes. Fene bele, meg kéne nézni... :DDD

(#9409) troll81 válasza BigBlackDog (#9408) üzenetére


troll81
addikt

A jelenlegi melos autóm kb 200 000 km re saccoljaák. pedig 350 000 van benne nap használatos. rendszeres karbantartással megtartható egy jó állapot,szerintem.forgó kopó alkatrészek cserélve nem amikor széthullott

az ülések felnik javithatók.abból egy 1500 eu a minimum amit kellene alkudni ez kivánatosabb? :D pl de ebbe ülnék egyértelműen :D V 70

(#9410) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9406) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Szerintem többen vesznek ennyit futott autót mint gondolnád, max nem tudnak róla...

Másrészt megnyugtató, hogy az enyémben csak 46e van :DDD

(#9411) person válasza person (#9405) üzenetére


person
senior tag

Na ma voltam közvetlen annál a cégnél aki javította a generátort.
13,36V-ot generátotnál mérve, terheléskor emelt fordulaton max 13.6 V-ot már ők sem tartották jó értéknek.

Raktunk bele egy új fesszabályzót de a helyzet változatlan! (Diódasort már nem lenne ennyire egyszerű cserélni)
Mellesleg ez nem a hagyományos fesszabályós generátor, ha jól tudjuk a motorvezérlőtől kapja a jelet LIN (zöld) vezetéken keresztül. Padon erre van külön eszközük amivel jelet adnak, hogy tesztelhessék a generátort.
Rábeszéltem, hogy vezéreljük meg az autóban ezzel az eszközzel a LIN vezeték helyére csatlakoztatva.
Így olyan értékkel töltött amivel akartuk, 14,6-ig feltekertük!

Ebből talán következtethetünk arra, hogy jó a generátor csak valamiért nem vezérni meg a központi.
Ma délután be fogok rakni egy másik akkut mert ezt még nem próbáltam, addig is ha valakinek van ötlete ne tartsa magában!!

Egyéb infók:
LIN vezetéket lehúzva és úgy indítva egyből bedobja a töltéshibát.
Járó motornál LIN vezetéket lehúzva ~13,3 V-ról ~13.6 V-ra áll be a töltés.

Ebből talán arra következtethetünk, hogy a LIN vezeték nem sérült, van kommunikáció.
Illetve ha a vezérlőtől még alacsonyabb értéket kap ami már nem elegendő a működéshez akkor csak lehuzom a LIN vezetéket és ~13,6-V-al el lehet közlekedni tréler helyett..
:O :F

[ Szerkesztve ]

(#9412) molnarpeter válasza person (#9411) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tavaly nyári értékeket meg tudod nézni logban?

(#9413) person válasza molnarpeter (#9412) üzenetére


person
senior tag

Megnéztem, úgy látszik tényleg a hőmérséklet befolyásolja, legutóbb mikor néztem a nyári adatokat nem tudtam lekérni hiányzó jogosultság miatt, most viszont javítottam és valóban 13,4 V az alsó érték.

Közben rákerestem és ez is ezt erősíti: [link]

Hát sory mindenkitől, bár talán haszos és érdekes dolgokat írtunk össze a témával kapcsolatban nekem meg rendbe lett téve a generátorom. Ezentúl legyintek mindenre amit hibának vélek. :DDD

(#9414) molnarpeter válasza person (#9413) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jobb így, nem pezseg el a sav az akkuból :K

(#9415) Johnny_vT


Johnny_vT
senior tag

Tegnapra sikerült beszerveznem egy találkát egy Lexus IS 250 tulajjal, hogy megnézzem le tud-e hajtani a mélygarázsunk hülye rámpáján a típus. Le tudott, úgyhogy az S60 és S80 mellé visszavehetem az IS-t is a keresési listámra :D

Részletek a Toyota topikban: (#5032) Johnny_vT

A dolog azért érdekes és azért tartozik ebbe a topikba (is), mert jövő hétvégén kipróbálok egy S60-at nagyon hasonló motorizáltsággal. Baromira kíváncsi vagyok, hogy szinte azonos teljesítményből (nomeg sokkal több forgatónyomatékból) mit tudott kihozni a Volvo. Azért is lesz számomra fontos a próbaút, mert egy régi és egy új "reális álomautó" összevetése ez.
Kis előny azért van a Volvo-nál, mert a 2.5T felett van két további motorvariáns, míg Lexusból, ha nem akarok amerikai import IS 350-et (nem akarok), akkor max. a GS sorozat felé nézelődhetek. Az meg már Volvo S80 territórium. Őszintén S80 helyett már komolyan lehet, hogy inkább GS felé hajlanék. Kivéve a Yamaha V8-at, azt bármikor bármi helyett :))

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9416) FeRRaR1 válasza Johnny_vT (#9415) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Mosás előtt lőttem egy videót pár napja ;]

[ Szerkesztve ]

(#9417) troll81 válasza FeRRaR1 (#9416) üzenetére


troll81
addikt

:R ez minden penzt meger :K

(#9418) #03969024 válasza BigBlackDog (#9384) üzenetére


#03969024
törölt tag

Természetesen! Viszem a párom is, sőt, inkább ő engem. Neki a márkából kettő is van... :)

(#9419) Johnny_vT válasza troll81 (#9417) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Nagyon adom :C

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9420) haxxika


haxxika
senior tag

Önindító felújítása volt esetleg valakinek mostanában 2005 előtti D5-ön? Ha igen, kb. milyen összeggel kell számoljak? Úgy néz ki, hogy ő lesz a ludas az indításnál, de legalább már a vezérlés rendben van a mai naptól.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#9421) molnarpeter válasza haxxika (#9420) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem D5 10-15 körül volt, vidéki mesternél.

(#9422) xEon1337


xEon1337
őstag

Sziasztok!

C30/S40/V50-ben van ez a bizonyos belső keringetés gomb:

Ha az "M" világít, akkor manuális belső keringetés módban van. Ha semmi nem világít, akkor nem aktív a belső keringetés, a külső levegő jön. Na és az "A"-val mi a helyzet? Azt tudom, hogy elvileg valami levegőminőség érzékelő szenzorral van összefüggésben. Magyarán automatikusan váltogat a külső-belső keringetés között, annak függvényében, hogy milyennek érzékeli a levegő minőségét? Az elmúlt két évben, mióta nálam van a kocsi, végig az "A" világított. Jól csináltam? :)

"Less but better" - Dieter Rams

(#9423) #03969024 válasza xEon1337 (#9422) üzenetére


#03969024
törölt tag

Nem biztos, hogy a minőséget érzékeli, az extra. Viszont a hőmérsékletet igen, s annak függvényében vált. Gyorsabban hűt-fűt, s van némi friss levegő is.

(#9424) Def26 válasza xEon1337 (#9422) üzenetére


Def26
félisten

Elvileg arra van, ha pl. nagyon füstöl előtted egy autó akkor átvált belső keringésre. Én is ebben a módban használom de ugyanúgy bejött a szmog.

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#9425) FeRRaR1 válasza Def26 (#9424) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ezt még egyik autó sem tudta kivédeni, csak elméletben amiben ültem.

Én soha nem hagyom auton. Mikor elkezdek klímázni akkor pár percig belső, utána külső. Illetve ha nagyon poros vagy füstös helyen haladunk át rövidebb ideig akkor is belsőre nyomom. Ugyan ez érvényes füstölő kályhákra, buszokra, átfúrt kipufogós audikra.... az esetek 99%-ban kívülről fújja.

(#9426) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ezzel kapcsolatban lát valaki valami kivetnivalót? Nemrég került fel és egész normálisnak tűnik számomra (leszámítva az alap fényezést és a fekete bőr belsőt).

(#9427) xEon1337 válasza BigBlackDog (#9426) üzenetére


xEon1337
őstag

Korrekt gép, mondjuk ez az első lámpa iszonyat ocsmány, a facelift utáni arca sokkal kellemesebb.
Kivetnivalóm még, hogy dízel. ;]

"Less but better" - Dieter Rams

(#9428) BigBlackDog válasza xEon1337 (#9427) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ok, akkor semmi extra. :D UFO Civic és D5 után már nem tud zavarni, ha valami -mások szerint- ronda és/vagy dízel. ;]

[ Szerkesztve ]

(#9429) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Egyébként a második generációs S60 mennyivel több, mint egy FL első gen? Megéri cserében gondolkozni?

[ Szerkesztve ]

(#9430) aero. válasza BigBlackDog (#9429) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nekem az 1 fl sokkal jobban bejön kívül belül. A 2. gen kicsit esetlen a különálló lámpájával és az óracsoporttól sem kell hanyatt esni sajnos. Az alap kifejezetten ronda szerintem, egy Yugoban talán jól mutatna. A digitális még csak-csak, de szvsz gyenge eresztés.

[ Szerkesztve ]

(#9431) molnarpeter válasza BigBlackDog (#9429) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Úgy rémlik, helyben bőségesebb, nálam csak a faceliftes 2 orra jön be (az viszont nagyon :D)

[ Szerkesztve ]

(#9432) Def26 válasza molnarpeter (#9431) üzenetére


Def26
félisten

ez melyik évjáratól van?

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#9433) aero. válasza Def26 (#9432) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

2014

(#9434) BigBlackDog válasza BigBlackDog (#9426) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ma utánnaérdeklődtem. Kiderült, hogy én vagyok már a harmadik jelentkező és valószínűleg el van adva (szerződéskötés hiányzik). Őszintén meglepődtem. Azt hittem, hogy a dízeles mivolta miatt nem fognak ilyen gyorsan ráugrani. :( Igaz eléggé normális árat sikerült rá belőni. Viszont ezek szerint nem reménytelen manapság használt dízelt eladni, talán a sajátom is könnyebben elmehet alkalomadtán, mint gondoltam.

(#9435) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9434) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nyugatra gázabb a helyzet, szerintem az Osztrákoktól keletre egyenlőre nincs semmi különbség városba hajtás és adó szempontjából.

(#9436) Johnny_vT válasza Johnny_vT (#9415) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Na szombaton végre megvolt a próbaút az S60 2.5T-vel. Őszintén nem tudom miért ilyen ritka a német utakon, mert ez baromi jó autó.

A srác második tulaj, már rozsdamentes sportkipufogóval (kat. nélkül természetesen :D ) és sportlégszűrővel vette. Videó nem adja vissza, de úgy durrogott és prüszkölt, mintha most kéretőzne vissza a Nürburgringre :)) (A linkelt videókban a konkrét példány látható.)

Sajna két hete a Lexus-t nem vezethettem és a tulaj sem volt egy idegbeteg, így nem tudom összehasonlítani a kettő menését. De az S60 főleg ezekkel a hanghatásokkal nagyon durva volt :Y :R

Negatívum, hogy csak 5-ös a váltó (apropó: az R-en és a FL dízeleken kívül melyik változatokat szerelték még 6-os kézivel?) és a fordulókör tényleg megszokást igényel, mert pl. egy szűk utcába az udvarról néha nem tud az ember egyből kifordulni. A csomagtér nyílása fura formájú és kifejezetten szűk/lapos, maga a csomagtér pedig tényleg nagyon mély. Az ülések hátfalát lábujjhegyen nyújtózkodva értem csak el a magam 180-185 centijével.
Apropó ülések: mint az anyaméh. Asszony pajtással ki se akartunk szállni. Egyedül a szellőztetés hiányzott, mert ez alatt a csapatós 30-40 perc alatt már bizony odamelegedett a zacsi a fekete félbőr ülésekhez, így ebből a szempontból mindenképp Lexus vagy S80 II a preferált.

Meglepődtem egyébként, hogy asszony pajtás milyen jól viselte az állatkodást. Elsőre a tulaj vezetett és ő azért rendesen odalépett neki. Asszonykának szó bennszakad, hang fennakad, majd egy halk "aztakurva, ilyen gyorsulás is létezik?" Szóval azt hiszem ezzel zöld utat kaptam a nagyobb teljesítményű kocsik megvételéhez :D

Poén még az adott példánnyal kapcsolatban, hogy a nyestek elkezdték rágni a tűzfal szigetelését, amire az előző tulaj betett 6 (!) nyestriasztót a motortérbe, de a hülyéje mindegyiket gyújtásra kötötte be :DD

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9437) molnarpeter válasza Johnny_vT (#9436) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Félbőr üléssel kell venni ;)

(#9438) Johnny_vT válasza molnarpeter (#9437) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ez az volt (és meglepően jó állapotú :) ) Képzelem a full bőr milyen meleg lehet...

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9439) Def26


Def26
félisten

Láttátok már ezt? Miért ilyen olcsó? [link]

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#9440) BigBlackDog válasza Def26 (#9439) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Gondolom a 280e km miatt. :U Kivételesen nem árazta túl, valószínűsítem, hogy el akarja adni. Azért ilyen futásnál már jöhetnek elő költségesebb dolgok, habár simán esélyes, hogy a kocsi egyben van.
Meg emlékeim szerint mintha ez az 1.6 közös gyökerekkel rendelkezne a Fordoknál ismert 1.6 Ecoboost motorokkal (amikről eddig nem hallottam jót), de ezt nem mondom biztosra.

[ Szerkesztve ]

(#9441) troll81 válasza BigBlackDog (#9440) üzenetére


troll81
addikt

erosen lehetseges valahol mindig talalkozik a ket ceg sajnos.... :K

(#9442) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Amennyiben valaki nem látta még -> [link]

(#9443) Def26 válasza FeRRaR1 (#9442) üzenetére


Def26
félisten

le a kalappal. Gondolom ez rávetíthető a s80 -ra is. :)

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#9444) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9442) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Ebből kiindulva a YouTube végtelen világában valahogy kibukkantam ennél a videónál.

A másodiknál (Punto) felmerült a mérnöki énemben a kérdés: ha az összes autógyártó NCAP-re optimalizálja a ketrecet, akkor mi van, ha a valóságban valaki beletapos a fékbe ütközés előtt? Ugye itt az autó állandó sebességgel egyenesen belerohan a falba, viszont még a mai merev futóművű kocsiknál is van egy elég komoly bólintás vészfékezéskor. És ha a végeselemes modellből kijön, hogy az A-oszlopnak 26,15°-osnak kell lennie az NCAP teszt során fellépő energiák elnyeléséhez, akkor a bólintás (+-2-6°) elég durván bekavar ebbe a mérnöki álomvilágba és esetleg olyan oszlopok vagy tetőlemezek is megrogyhatnak, amik az "alapos" töréstesztek során nem.

Én reagálom túl?

Külön érdekesség, hogy az utolsó pár autó ún. organikus karosszériával rendelkezik, ahol az utas része a gyűrődőzónának :DDD

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9445) FeRRaR1 válasza Johnny_vT (#9444) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Én a Fordon akadtam ki nagyon. Akkora szemét egy tetü gyártó, közben meg leszarja a biztonságot. Ugye már Amerikában is optimalizálnak a kis átfedéses tesztre, IIHS. Ahol az autók nagy része elvérzett, kivéve pár Volvo. Na szóval most hogy rájuk is optimalizálnak a Ford betett extra merevítéseket előre. Igen ám, de csak a baloldalra mert csak ott teszteltek. :W Szúrópróba szerűen csináltak pár jobboldalas törést és a Fordok törtek mint a ropi. Ez kb 1-2 hónapja volt, és nem értem miért nem lett belőle világraszóló botrány. Számomra ez felfoghatatlan, a zsidóság netovábbja. Féreg egy banda, persze nem állítom hogy a többi sokkal jobb, de ez akkor is kiverte nálam a biztosítékot.

[ Szerkesztve ]

(#9446) Johnny_vT válasza FeRRaR1 (#9445) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Arról én is olvastam. Mivel nincs Ford a családban, felröhögtem egy jót és lapoztam tovább :))

Most nem találtam meg a cikket, de pl. a Lexus az aktuális IS generációt kétszer is átdolgozta (szerk.: mármint a facelift-ekkel egyidőben, tehát már élesben), hogy a végére megkapják az 5 csillagot a kezdeti 4,5 vagy 4 helyett. Náluk is a kis átfedéses teszt volt a kritikus, a végén már az egész első nyúlványt erősebb és vastagabb anyagból csinálták :D

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#9447) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#9445) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hát, én "megértem" őket. Nézd cégvezetés szempontjából, "gazdaságis" szemmel! Ami elvárás, azt meg kell csinálni. A törésteszten elért eredmény megint csak erősen ajánlott, hogy szerezzenek/ne veszítsenek vásárlókat. Hogy a leghatékonyabb mindezt megoldani? A szükséges minimumot teljesítik. Nem folytatom, innen már egyértelmű.

Volvo és Ford nem egy kategória elég sok téren. Árban is érezni (még a prémiumfelárat leszámítva is), hogy Volvo feljebb játszik.

(#9448) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9447) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Én nem értem meg őket. Ez egy gerinctelen és erkölcstelen húzás, mikor a fillér b@szást a vásárlók biztonsága elé helyezik, és lesz@rják az ember életet. Mármint a jobb oldalon ülőkét... Számomra ez rosszabb mint az emissziós csalások, nem értem ezért miért nem lettek szarrá fingatva és bírságolva... Gondolom mert a kezük messze elér politikai és érdek körökben.

A Volvo talán az első gyártó aki régóta komolyan veszi a biztonságot. Illetve érdekes módon egyformán törnek bal és jobb oldalt is...

[ Szerkesztve ]

(#9449) BigBlackDog válasza FeRRaR1 (#9448) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Egyetértek Veled, de sajnos sok helyen a pénznek nagy a súlya. :(

Egyébként Volvon kívül van más gyártó, aki biztonság terén ennyire elől volt mindig is? Saabot hallottam még emlegetni, de ugye ott is az "újabb" típusok már GM származékok.

[ Szerkesztve ]

(#9450) FeRRaR1 válasza BigBlackDog (#9449) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Ilyen régről nincs. A nagyon drága Bently és Rolls modellek is szuper biztonságosak, illetve a Tesla ami átlagon felüli.

Saab is ugye már rég csődbe ment. Illetve ez nem csak gyártó függő, pl az Audinak is vannak nagyon biztonságos modellje, meg szinte minden komolyabb gyártónak. Meg kell nézni az IIHS teszteket, illetve az euro ncap-t, a kettő együtt már ad támpontot, egy adott modell esetében.

Ezek mellett még érdekes pár baleset vagy jávorszarvas tesztet megnézni... Mennyire hajlamos rozsdára, mert az nagyon sokat ront az idő múlásával a törésen.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.