- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
N0rthF4c3
tag
Magyarosítás akciósan, csak most év végéig!!! Persze figyelgetem egy ideje, két éve folyamatosan van "csak most akció"
Szervizelést én sem ott csinálom, de összességében megnyugtató lenne, ha átnéznék az autót rendesen, rájönnének pl annak a fémes hangnak a forrására, amit linkeltem nemrég. Erre ők 2 munkaórával számoltak, az kb 25 ezer. Plusz a magyarosítás, úgy jön ki a 35 ezer.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
N0rthF4c3 #9994 üzenetére
Igazad van, én is panaszkodtam a márka szervizben, de nyilván egyik fülükön be... Meg a marketing BS hogy ha taxi vót akkor 200e km... Mondtam hogy ne is folytassa, ezt a f@szságot ismerem sajnos.
Mindegy nekem le van cserélve a váltó, haldex, hátsó difi, a szöghajtót meg alaposan átnézettem, ott kicsit bonyolultabb a csere, lehet megcsináltatom majd, de egyenlőre tökéletes a szint. Általában azért halnak le, mert csökken a kenő anyag szint, és azt gyorsan megérzik.
Nade, a Landrover / Rangerovert nem keverném ide. Nagyon megbízhatatlan autók, tele elektromos hibával, futómű hibával... Szomszédom IT cégnél dolgozik, van 3 kollégájának is Range, (én is nézegettem őket még az XC 90-em előtt) nincs olyan év hogy mindegyik ne költene el legalább 4000 fontot rá (Anglia). De volt már 6-7000 is. Mind a három. Utána olvasva sok ilyen dolgot találtam, így elengedtem ezt a lufit. Üzleti partnerem 15 évet dolgozott Range szalonba értékesítőként, mondtam neki hogy nézelődök a használtak között. Idézem: Márk, nézz rám NE. Soha ne vegyél. A vevők mikor jöttek panaszkodni elbújt a szalonba
Pénztemető.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
FeRRaR1 #9992 üzenetére
Érdekes egyébként, hogy a Volvo nem jelzi, hogy egy AWD esetén azért illene 50 ezerenként lecserélni az összes folyadékot: váltó, szöghajtómű, haldex (ott a szűrőt is, meg a pumpát kipucolni), és a hátsó difi. Pedig a hajtás elemei valószínűleg - az egyszerűségüknél fogva kb örök életűek lennének. Teszi ezt úgy egyébként, hogy pl az utolsó generációs XC70-ben típushiba a hátsó difi meghibásodása. De a Volvo nem javít, csak cserél horror áron. Bezzeg a Land rover, aki ugyanezt a difit használta akkoriban, inkább felújítja a problémásakat a szakszervízben - jóval korrektebb hozzáállás főleg olyankor, amikor nyilvánvaló konstrukciós hibáról van szó.
Tegnap felhívtam az Ivanicsot, h kérjek időpontot magyarosításra (az enyém belga nyelven beszél), meg átnézzék az autót. Fullon vannak így év végén, úgyhogy 2 hétre előre tud csak adni bármit. Hibafeltárás + magyarosítás 35 ezer HUF.
-
mokus1
addikt
Sziasztok!
Bardibol szeretnék féktárcsát és fékbetétet rendelni 2007-es c30-hoz 1.6d.
Honnan tudom melyik méret kell nekem? Valahogy alvázszám alapján nem tudok rákeresni? -
FeRRaR1
őstag
válasz
N0rthF4c3 #9990 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy a hátsó difi problémás XC90 D5 amit felemeltünk nem ilyen hangot produkált mint a videóban.
Illetve csak egy bizonyos tempónál először csak 14-15 km/h-nál. Lehet hogy évekig elmegy még. Ez volt 1,5 éve azóta is használja, nem sokat romlott, cseréltetett benne folyadékot.
Annyira kezdődő volt még, hogy csak a tulaja tudta észre venni. Szakszervizben is azt mondták még kb 3 évet elmegy. Ami elég bátor kijelentés, de úgy tűnik igazuk lesz.
-
N0rthF4c3
tag
Nem tudok normál minőségű videót csinálni a búgásról. Viszont ilyenbe hátha bele futott már valaki. Mi lehet ez a fura darálás a turbó hangja után közvetlenül? A motortérből jön, valahonnan alulról.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
haxxika #9989 üzenetére
A hajtás az megy, azonnal kapcsolt az emelőn, nem volt vele gond, a kerekek sem pörögtek ki sosem. Csak azt nem értem, hogy ha a szögahjtómű lett kampó, akkor miért hátul búgott? Elvezette a hangot kardán? Mert ugye reálisan nézve egy lefogazott szöghajtómű esetén a kardán sem mozdul, szóval a haldex és a hátsó difi úgymond funkcióját veszti. Ezért csinálják azt olcsóba', hogy FWD-vé alakítják. Hogyhogy nincs hajtásod új szöghajtóművel sem? Akkor valahol hátul lehet a gond, nem?
-
haxxika
senior tag
válasz
N0rthF4c3 #9987 üzenetére
Hasonló hibával jelenleg nekünk se megy a hátsó hajtás - S80 2009 D5 AWD. Folyamatosan búgott hátulról, a szöghajtómű volt a ludas. Kicseréltük, azóta nincs hang, viszont a hiba folyamatosan megvan és nem megy az összkerékhajtás csak a front. A cserealkatrész nagyon drága, angliából hoztunk be bontottat. Azonban a lengyelek 1 nap alatt fel tudják újítani az egészet.
-
N0rthF4c3
tag
Kérdés...
Menet közben olyan 50-től felfelé - hallani egy viszonylag fura hangot hátulról, ami a sebességgel erősödik, de nem brutál hangos, csak hallani a motor alapzaj, meg a menetzaj mellett. Nem tudnám egyértelműen megmondani a típusát, de nem kerékcsapágy hang, annál magasabb frekvenciájú. Csináltam videót, megpróbálom majd valahogy feltölteni. Az egyik szerelő azt mondja, hogy kerékcsapágy, a másik hogy a gumi hangja, szóval csak a szokásos - mindenki mond mindent, úgyhogy már simán 300 ezernél tartanék, ha ezeket ki/lecseréltetem. Én viszont valami miatt a hátsó difire gyanakszom.
Tegnap elmentem a szereldmagad műhelybe, és felemeltem. Egy barátom benne ült, nyomta a gázt, én meg hallgatóztam hátulról, de nem hallottam azt az egyértelmű, hangos zajt, amit a videókban lát az ember hátsó difi probléma esetén, pl:
https://www.youtube.com/watch?v=uoE-_BKrtkw
Viszont a kardán hátsó végén, ahol csatlakozna a haldexhez, elég furcsa szögben áll, mintha lógna ott valami csapágy, hallani is hogy zajos:
Aztán amikor leengedtük jutott eszembe, hogy kurvára ki kellett volna kapcsolni a DSTC-t ehhez az egész művelethez, mert dobálta a hibát - teljesen megzavarodtak az érzékelők egy ilyen - mondhatni fizikailag lehetetlen helyzet kezelése kapcsán. Aztán az első 50 méter után szépen eltűnt a hibaüzenet, helyre állt a rend. Gondolom / remélem különösebb károsodás nem érhette...
Xc70 D5 2005
-
N0rthF4c3
tag
válasz
katona.jozsi #9965 üzenetére
Hello,
a ránt az mit takar pontosan? Azért kérdezem, mert nekem is volt ilyen parám, hogy melegen azért jobban lehetett érezni D-be rakva, hogy megérkezett a nyomaték a kerekekre, de a szerelő azt mondta, semmi komoly. Azért is gondolom, hogy ez így lehet, mert az enyémben 50 ezerrel ezelőtt szakszervízben teljes automata váltó csere volt, de tény, hogy a váltóolaj olajcsere emiatt most lesz aktuális.
Milyen színű a váltóolajad amúgy? Szinttel minden rendben van? Szoktad nézegetni?
-
csipszikutya
senior tag
válasz
Játékos #9977 üzenetére
Én 2 hete voltam vele márkaszervizbe (ha érdekel miért feljebb megtalálod) és ha már ott voltam akkor gyorsan ne is magyarositottam a 2006os V70-et, mert velem meg németül kommunikált azon az egérlyuknak is sértés kijelzöt, persze röviditve
Volvocars.hu-n regeld be a kocsit majd hivd fel öket és kérj idöpontot. Kemény 10 Mátyás király ha van még akcio és kb 5 perc. -
polberto
tag
válasz
BigBlackDog #9981 üzenetére
Jól gondolom hogy tud hibakódokat olvasni, törölni, talán élőadatokat is tud olvasni?
Illetve 2016-os v60-at milyen diaggal lehet még olvasni? -
FeRRaR1
őstag
válasz
Játékos #9982 üzenetére
Alapból nem tud, csak pl az említett ODB okosítóval vagy ha magában a program sorban írja át egy hozzá értő. A tükröt gombbal, ablakot meg felhúzni mielőtt kiszállsz.
Ezek közül engem csak a tükör zavart az elején, ablakot néha nagy melegben rövid időre le szoktam engedni résnyire, így az kb annyit könnyíttet volna a mindennapjaimon, amennyit elvett volna máshonnan.
Viszont a gombos tükör egy baromság, erre gondolom ők is rájöttek, mert az S80 ami előtte volt de újabb genes már záráskor csukta.
katona.jozsi
Én értékesítettem az autót alkatrésznek az árajánlat után, és vettem egy V70-et annak idején. Így konkrét tapasztalatom nincs velük.
-
Játékos
addikt
válasz
molnarpeter #9978 üzenetére
Kipróbáltam, hosszan nyomva, többször nyomva. Semmi változás.
XC90 tulajok tudnak erre válaszolni, hogy egyáltalán tud-e ilyen "csodákat" ez a jármű?
Előre is köszönöm! -
Játékos
addikt
válasz
molnarpeter #9978 üzenetére
Kipróbálom, amint tudom. De szerintem próbáltam hosszan tartani, illetve duplán nyomni, nem segített...
BigBlackDog
akkor inkább kurblizom, mert ez az ár igen rosszul néz ki...
Azért köszönöm! -
BigBlackDog
veterán
válasz
Játékos #9977 üzenetére
Az ablakfelhúzásos trükköt talán CFE plusszal lehetne életre kelteni. Lehet, hogy van más megoldás is mondjuk.
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Beléptem a klubba, vásároltam egy kiváló XC90-et. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e módja annak, hogy mikor lezárom a távirányítós kulccsal, akkor ügyesen magától felhúzza a lent maradt ablakokat illetve behajtsa a tükröt. 2007-es XC90 sport a gépezet.
Másik kérdés, hogy magyarul, vagy legalább angolul tud-e velem kommunikálni a jármű? Illetve tudom, hogy tud, de mi a beállításának a módja?
Esetleg a fenti "problémák" megoldhatóak Vida Dice segítségével otthon is?
Előre is hálásan köszönöm a segítséget! -
ttower
aktív tag
válasz
katona.jozsi #9974 üzenetére
Az Udvarit én nyugodt szívvel tudom ajánlani. Három éve csak oda hordom a kocsit és eddig csak pozitív tapasztalatom volt velük. A váltóm felújítását is ők végezték, azóta hiba nélkül üzemel.
-
tibor.sz
tag
Sziasztok! A vízhűtő cseréjéhez új hűtőfolyadék is dukál. Emlékszem, hogy olvastam itt a fórumon, hogy csak a gyárit ajánljátok bele, mivel speciális az összetétele, ez oldja meg a kenést, gátolja meg a korróziót stb.
Próbáltam is utána keresni a korábbi hozzászólásokban, de sem a fagyálló, sem a hűtőfolyadék szavak beütésével nem jártam sikerrel. Meg tudná valaki mondani, hogy hol lehet beszerezni a gyári (vagy annak megfelelő) hűtőfolyadékot, mi a pontos neve, illetve mennyi kell belőle (V60 D5 AWD Geartronic 2010)?
A fékolajat is cseréltetném, ezzel kapcsolatosan ugyanez lenne a kérdésem. Milyet (milyen specifikációjút, milyen márkát), mennyit és hol?
Köszi
-
BigBlackDog
veterán
válasz
katona.jozsi #9971 üzenetére
Udvari Automobiltól kértél már ajánlatot? Saját tapasztalatom nincs velük, de rossz szót még nem hallottam rájuk Volvo´-s körökben.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
katona.jozsi #9971 üzenetére
Többféleképpen történhet. Ki is szedhetik, de legtöbbször csak lekötik amit kell, és részben leemelik a karosszériát, vagy a fordítottja, felemelik az egészet, és lejjebb engedik a váltót.
Nem muszáj szétszedni, most már vannak nagyon apró kamerák, amikkel be lehet nézni a kulisszák mögé. Nekem is van, belestem én is a hengerekbe gyertya cserekor, hengerfejbe...
Egyébként akinek van tapasztalata benne, az tudni fogja a mágnes csapdából, leengedett olajból hogy ajánlott e további vizsgálat a fém reszelékek mennyisége és mérete alapján.
Viszont egy ilyen történet, kiszerelés, teljes szétszedés, ami kopott azt cserélni, szeleptömböt szintén, új tömítések, olaj, szokásos dolgok... Amit ilyenre hallottam ajánlatot, az 820e-volt, igaz bmw automata volt, nem Volvo.
-
katona.jozsi
aktív tag
válasz
FeRRaR1 #9970 üzenetére
Köszönöm. Már csak egy jó és lelkes automataváltó szerelő kellene. A hibatárolót minden kötelező szerviz esetében megnéztük és nem volt még eltárolva soha hiba, de ha lett is volna, akkor töröljük, illetve elhárítjuk az okát. A szeleptömb cseréhez, ha jól tudom nem kell levenni a váltót, azonban azokhoz a műveletekhez, amiket írtál már igen?!
-
FeRRaR1
őstag
válasz
katona.jozsi #9969 üzenetére
Ez akkor fog kiderülni ha szétszedik, biztos kell egy pucolás, mágnes csapda takarítás, friss olaj, munkadíj... Konverter milyen állapotban lesz, találnak e olyan alkatrészt amin kopás nyomok lesznek és javasolják a cseréjét.
Egyébként nálam is olyan 320e km környékén jött elő a probléma.
Ami még fontos, mielőtt viszed ellenőriztesd / töröltesd a hiba tárolót. Amennyiben bármilyen hibakód vissza kerül, meg kell nézetni az okát. Nekem azt mondták hogy csak üres hibatárolóval tudják elkezdeni a váltó felprogramozását. (nyilván ha váltóval kapcsolatban tárolt el valamit akkor az figyelmen kívül hagyható / törölhető)
-
katona.jozsi
aktív tag
A km tuti. Az autót Budapesten használták és nem cseréltek a váltóban olajat. Én megtettem, de úgy látszik már későn. Eddig kaptam egy 400k-s ajánlatot. A szeleptömb közvetlenül a beszállítótól jönne és nem a Volvo-tól. Ott 1 millió Ft-ot mondtak.
A kérdés, hogy megúszom-e csak egy vezérlő-tömb cserével?
-
ttower
aktív tag
válasz
katona.jozsi #9965 üzenetére
Ugyanez volt V70 D5-el. Kb egy évig eljárogattam vele, de mint utólag kiderült a váltó már belemart belül a váltóházba is, annyira el volt kopva. Nem éri meg halogatni mert mindenképp felújítás lesz a vége.
A hűtő tisztítás/olajcsere csak akkor ér valamit ha nagy terhelés hatására jön csak elő a rángatás (140 ponyvás futóval, kimondottan dinamikus vezetés (hülyegyerek mód lámpától lámpáig). Ezt könnyű megkülönböztetni mert ha mész pár km-t normál terhelésen szépen vissza fog állni az alapállapotba, míg a kopásból adódó rántás nem.Szerk: Most nézem csak a km-t. Ez mennyire biztosan fix? Nálam a váltó felújítása kb 290ekm és 11 év után jött elő, illetve a legtöbb hely amit olvastam kb 250-300e-t írt mint várható élettartam. A 117e ehhez képest gyanúsan alacsonynak tűnik.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
katona.jozsi #9965 üzenetére
Nekem a D5 S80-am csinált ilyet. Amennyiben melegen csinálja akkor 99% hogy mágnes-szeleptömb cserés. Mivel meleg hatására gyengülnek a mágnesek, erősödik / előjön a jelenség.
Ezen már nem segít sem váltó olaj, sem adaptáció. Esetleg nagyon rövid időre ideiglenesen.
Én annak idején Pesten voltam vele, 640e-s ajánlatot kaptam rá (kb 6 éve)
-
katona.jozsi
aktív tag
Sziasztok!
Eddig read-only módban voltam. Nagyon örülök ennek a topic-nak. Egy 2012-es Volvo XC60 D5 Geartronic AWD boldog tulajdonosa vagyok. Az autót kicsit több, mint 1 éve vettem valós 117e km-el. Az előző tulaj a Volvo Galériába hordta szervizbe. Én ugyan nem ott szervizelem, hanem ahhoz a szerelőhöz hordom, akiben már régóta megbízom. Eddig lecseréltem:
- 2db kötelező szerviz során (Castrol Edge Professional A5/B5 0W-30-as motorolaj, olaj-, levegő-, pollen- és üzemanyag szűrőket);
- 2 ATE hátsó tárcsa és betét;
- ATE fékolaj;
- Váltóolaj Castrol ATF, adaptáció (a benne lévő olaj soha nem volt cserélve, fekete és égett is volt {élettartam olaj}, átmosásos cserét végeztünk);
- AVA klímahűtő, gyárin keletkezett egy lyuk a nyáron;
- Gyári hátsó szilent csere;
- Gyári turbócső és tömítés csere;
- Differenciálmű olaj, karácsony körül a HALDEX-ben is akarok olajat cserélni.Mivel nagyon féltem és óvom, minden héten kívül belül alapos tisztítás és ápolást kap. A bőrt a Volvo termékével kezelem. Tavasszal volt egy kis polírozás, majd SONAX kerámia bevonat, CarPro DLUX bevonat a műanyagokra és a felnire. CarPro PERL a gumikra.
A nagyobb gondom az, hogy már a váltóolaj csere előtt, ha D-be raktam (melegen), rántott egyet. Az olaj csere és az adaptáció kb. 1 hónapra megoldotta a problémát, ám újra előjött. Javasolták a hűtősor lemosását, a jobb váltóolaj hűtése végett, ez is megtörtént, a nyarat szépen ki is bírta rántás nélkül. Szeptemberben azonban újra kezdte. Mit tanácsoltok? Többen mondták a vezérlőtömb cseréjét. Ismertek Székesfehérvár környékén megbízható automata váltós szakembert?
-
Joao
tag
Sziasztok!
V50 2.0D-nél tapasztaltam a hidegebb napokban, hogy hidegintításnál szépen, különösebb tekerés nélkül indul, elmegyek egy helyre, és le kell állítanom. Ezután rövid állás után indítok, elindul, de ahogy elindulnék vele, lefullad, és ezután nehezen, sokadszorra indul csak el.
Természetesen alapvetően nem ilyen üzemben használom a dízel autómat, de heti egy-két alkalommal sajnos muszáj így is.
Tapasztalt valaki már ilyet? Hol kellene keresni az okokat? -
Játékos
addikt
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy XC90-be utólag beszerelhető a hatodik-hetedik ülés?
Előre is köszönöm. -
kelekyle
őstag
Cimbimnek volt egy jónak ígérkező Saab 9-3T automata , ami második blikkre már inkább egy maratoni mélytorok lett... ami miatt főképp, hogy amikor kiderült, hogy szar van a palacsintában a megoldáshoz vagy bontott kétes állapotú vagy svéd aranyárú csere alkatrészek kellettek, én már kerülném a Saabot ha ilyen kerettel rendelkezel.
1 misiért már szép S60-ra tudsz szert tenni és akkor még 500ezer marad a zsebben, abból mindent meg tudsz csinálni és még marad is tartalék.
Egy szívó S60-nal nem nagyon lesz szívás az élet, csak győzd tankolni, de ez igazából itt mindre igaz. -
aero.
veterán
Saab-bol a 2003-tol gyartott 9-3-at tudom csak ajanlani, ha fontos a megbizhatosag. Az 1.8t, 2.0t es 2.0T (aero) jo motorok. Ugyanaz a blokk, elobbi ketto garrett, utobbi mitsu turboval. Volvobol a 2.4 szivo, 2.0t, 2.3t, 2.4t mind nagyon jo motor, de nem toluk kell varni a 6, sem a 7 literes fogyasztast. Fontos a 10e km-enkenti olajcsere.
2.0t s60-am van, 173-mal vettem aprilisban, most 193 van benne es eddig csak kopo alkatreszekre koltottem. Volvok szijasok, azonnali csere vetel utan.
-
DJosef
őstag
Üdv Urak!
Pro és kontra érveket szeretnék kérni Tőletek.
Benzines Saab vagy Volvo kombiba gondolkodok. Ár kb 1.000.000-1.500.000 Ft között. Első a biztonság amiben mindkét márka erős szerintem. A másik fontos szempont a megbízhatóság és a fenntartási költség.
-
neil_mullen
aktív tag
sziasztok! olaj és szűrők cseréje elott állok, tudtok megbízható szervízt pesten aki hozott anyagból is dolgozik?
-
tibor.sz
tag
Igen, a Nissens ajánlották már nekem, de az persze nincs a Bárdinál (azaz nem tudom kedvezménnyel megvenni), másrészt a szintén itt, molnarpeter által ajánlott alkatreszek.hu-n 7 különböző típust dob fel Nissensből az autómhoz 39 és 54 ezer Ft közötti áron. Tehát abból is melyiket?
Koyorad-ról senkinek nincs infója? Mert az a Bárdinál nekem kb 22 ezerbe fájna, ami azért mégsem mindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Azonnali processzoros kérdések órája
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Sorozatok
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- További aktív témák...
- Ülőgarnitúra 3-2
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Xiaomi Poco M6 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest