Ezt a topik azért került létrehozásra, hogy a fórumon megforduló elektroműszerészek és tápokkal hivatásszerűen foglalkozó szakemberek megoszthassák értékes tapasztalatukat és szakmai, valamint magánvéleményüket az ebben a témában kevésbé járatos fórumtársaikkal.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [callmeakos:] Szabad e használt OLED televíziót venni?
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Wiz Khalifa:] Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Hequila
őstag
Mivel többekben felmerült a ventilassítós kérdés:
Ha a motorhang nem zavaró, csak a ventilátor szélzaja, én sorba kötött diódákkal oldanám meg a lassítást. Az előtét ellenálláshoz képest jobb, mert a rajta eső feszültség közel konstans, és könnyen méretezhető, hiszen tudjuk a szilikondióda nyitófeszültségét, a táp indításkori ventinek adott feszültségét és a ventilátor indulási feszültségét. (ha nem tudjuk, akkor meg könnyen meg lehet mérni mindet)
Így a szabályzás is megmarad.
Arra viszont fel kell készülni, hogy a táp belseje melegebb lesz, így a házszellőzésre jobban oda kell figyelni, illetve a meleget nem tűrő alkatrészek hamarabbi elhalálozásával számolni kell.
Természetesen az átalakítás a garancia elvesztését vonja maga után, és csak megfelelő szakmai felkészültséggel fogjunk hozzá!
''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda