Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4051) divot válasza fokukac (#4050) üzenetére


divot
veterán

Így-így: 130-ig kulturáltan fogyaszt, aztán elszabadul a pokol.
Egyébként meg hogy mit számít az áramvonalasság: ha teleüljük az autót, hiába sokkal nehezebb, mégis kevesebbet eszik az ótópályán.

[Szerkesztve]

(#4052) SzalaiG válasza nemcso (#4045) üzenetére


SzalaiG
addikt

Lehetne belőle kombi is...

(#4053) SzalaiG válasza nemcso (#4045) üzenetére


SzalaiG
addikt

A Splash-be is ez a motor lesz?

(#4054) Calogero


Calogero
addikt

Jövő évre készül el a Suzuki nagyautója, de a kocsit már idén ősszel bemutatják.
Készül majd hagyományos négyajtós limuzin, ferdehátú ötajtós és nagy csomagterű kombi is.

[link]

(#4055) fokukac válasza divot (#4051) üzenetére


fokukac
nagyúr

kevesebbet? :Y
miért, mert megterhelve lejjebb süllyed? :U

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#4056) divot válasza fokukac (#4055) üzenetére


divot
veterán

Ja.
Először nekem is furcsa volt, de mivel már sokadszorra járom meg ugyanazt az utat úgy, hogy oda üresen, vissza családostul, így beigazolódott. De ez csak akkor érvényes, ha betartom a 130-at, mert aztán viszont duplán behozza a megspórolt üzemanyagot.

(#4057) fokukac válasza divot (#4056) üzenetére


fokukac
nagyúr

''De ez csak akkor érvényes, ha betartom a 130-at, mert aztán viszont duplán behozza a megspórolt üzemanyagot.''

ezt nem értem.
ha oda 150 - vissza 150, akkor is kevesebbet eszik tele?

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#4058) divot válasza fokukac (#4057) üzenetére


divot
veterán

130-nál ha egyedül ülök, akkor olyan 7,8, ha meg tele vagyunk, akkor 7,5 a fogyi. Leül az autó, veszít a gomboformából, ugyebár, amúgy is hátul sportrugózás van, így még laposabb, már-már sportkocsik a hatás. :DDD

Aztán viszont egyébként is durván megugrik a fogyasztás, de súlyosan még inkább, pld. 150-nál 9 liter egyedül, és 10,6 tele.

(#4059) fokukac válasza divot (#4058) üzenetére


fokukac
nagyúr

azért ezek a számok tényleg durvák, az kis régi stiftemhez képest...
pedig az sem az az áramvonalas forma.

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#4060) tildy válasza fokukac (#4059) üzenetére


tildy
nagyúr

Hát azért jóval áramvonalasabb a régi szerintem (igaz vannak még áramvonalasabbak is, de az más tészta) . Vedd pl azt, hogy sokkal lejtősebben jön fel az eleje, nem annyira turci. Aztán meg a hátulja is ( ha nem sedan) , akkor ferdén jön le.

[Szerkesztve]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4061) Ijk válasza fokukac (#4059) üzenetére


Ijk
nagyúr

Régi swiftnek szvsz kisebb a légellenállása, másrészt nem kell a nehéz kasztnit cipelnije, cserébe persze ha ráteszed a mosókefét behorpad.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4062) bod101 válasza as_Rock (#4044) üzenetére


bod101
aktív tag

Lesz.

1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)

(#4063) nemcso válasza divot (#4058) üzenetére


nemcso
senior tag

Anno a céges 1.6-os Sedanom sem kajált 8,5 felett soha.

De 1.3, 1.4 kategóriába 150-es tempótól ugrásszerűen megnő a fogyasztás, vagy csak én látom így ? :U

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4064) tildy válasza nemcso (#4063) üzenetére


tildy
nagyúr

Ez szerintem változó. Nekünk az 1.4es átlag 150nél (németből jöttünk haza) sem evett 7.5-8nál többet. Cserébe városban már megevett 8.5t is :((
fölötte tartósan még nem nagyon jöttünk.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4065) divot válasza nemcso (#4063) üzenetére


divot
veterán

Így van, de sok múlik a váltó áttételezésén: a Swift 150-nél ötödikben már 4000 fölött pörög.

(#4066) fokukac válasza divot (#4065) üzenetére


fokukac
nagyúr

a régi swift 150-nél olyan 3800 körül lehet, 165-nél pörög 4200-t, és nincs tovább, csak lejtőn.

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#4067) Ijk


Ijk
nagyúr

Sziasztok!
Végre megjött a kicsike:
[kép]
[link]
[kép]
[link]
[kép]
[link]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4068) Sh@dowMAN007 válasza Ijk (#4067) üzenetére


Sh@dowMAN007
tag

Gratula. :C

Én is várom a kicsikét. :B
Mult pénteken rendeltem meg. :))

(#4069) t1 válasza Ijk (#4067) üzenetére


t1
addikt

szép darab :R

(#4070) Dare2Live válasza AmunRa (#4001) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Toyota t 3*is gondold meg.

A török corolla, meg francia Yaris minősége kicsit más mint a régi Yaris, Corolla....

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#4071) Ijk válasza t1 (#4069) üzenetére


Ijk
nagyúr

Most még szoknom kell, ladából átulva változott a sebbességérzetem. Pillanatok alatt arra eszmélek, hogy 70-el megyek a városban.;]
Egyébként az első benyomások igen pozitívak, ráadásul itt vidéken ilyen színben még elég keveset láttam.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4072) t1 válasza Ijk (#4071) üzenetére


t1
addikt

föld és ég elhiszem adtál már a testének? :)

(#4073) tildy válasza Ijk (#4071) üzenetére


tildy
nagyúr

És nem kicsi neked samara után elöl?

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4074) ett válasza Ijk (#4067) üzenetére


ett
aktív tag

Szép kis gép. Én is ilyen színűt akarok. Ha én néztem az alját vagy drumoltam le, akkor jó gép lesz sokáig. :D

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#4075) Ijk válasza tildy (#4073) üzenetére


Ijk
nagyúr

Elöl egyáltalán nem kisebb a samaránál, sőt az egész utastér sem kisebb. Amennyivel rövidebb a ladánál az a csomagtartón és a motorházon jön le. Egyébként magasabban ülök mint a szamárban, és ez igen kellemes. Viszon egyik sem 5 személyes...

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4076) Mecy_Lacee válasza Ijk (#4067) üzenetére


Mecy_Lacee
aktív tag

Nagyon szép! Gratula!

Én is Ladából (2107) ültem át Swiftbe...

Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

(#4077) Ijk


Ijk
nagyúr

Egyébként ez a bejáratós dolog hogy van? Csak elgondolkodtam hogy lehet nem kellett volna 140-el nyomnom a sztrádán.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4078) t1 válasza Ijk (#4077) üzenetére


t1
addikt

dehogy nem kivánja neki a teste :)

(#4079) Dare2Live válasza Ijk (#4077) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

minden kocsit illik az első 10.000kmen kímélni... meg 15.000kmenként olajcsere.... nagyon meghálálják...

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#4080) ett válasza Dare2Live (#4079) üzenetére


ett
aktív tag

Ha tudnátok hogy ''kímélik'', amikor a parkoloban elhelyezik a gyárbol kijovo autokat. :)

Ijk: Hosszútávon nem ajánlott tépni a gépet, de néha jo ha odalépsz neki.

[Szerkesztve]

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#4081) Mecy_Lacee válasza ett (#4080) üzenetére


Mecy_Lacee
aktív tag

Láttam 2 hete... ;)

Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

(#4082) Calogero válasza Dare2Live (#4079) üzenetére


Calogero
addikt

Ez főként régebben volt igaz. A mostani motorok már ''meghajtva'' kerülnek a kocsiba. Beszerelés előtt még járatják a motorokat egy kicsit a padon, de azért célszerű az első pár 1000 km-ket kimélő módba megtenni.

[link]

(#4083) tildy válasza Ijk (#4075) üzenetére


tildy
nagyúr

Akkor csak mi voltunk túl nagyok.
A bejáratást meg tényleg érdemes megtenni. Elég jól le van írva a totalcaros cikkben.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4084) netmesterke válasza Mecy_Lacee (#4081) üzenetére


netmesterke
aktív tag

Meghajtják őket Esztergomban?

(#4085) süti5 válasza tildy (#4073) üzenetére


süti5
őstag

Kedves Tildy!:)

A héten átvettem a swiftet (3 ajtós), és egyszerűen nemtom elképzelni, mi kicsi azon neked elől..... én 120 kiló vagyok, 184 cm, és komolyan mondom, qrvára kényelmesen elférek. A titok annyi, hogy meg kell találni az ülést előre-hátra csúsztató és a háttámla dőlésszögét állító gombokat/karokat ;]
Akinek a swift elől kicsi, ááááá...télleg no comment.....

(#4086) Dare2Live válasza Calogero (#4082) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

''......legyen azonban bármilyen pontos a méret, bármilyen finomra munkált az a felület, a motor az első pár száz kilométer alatt csaknem annyit kopik, mint a következő néhány tízezer alatt, és a használat szabja meg, hogyan.

Nem mindegy, hogy a hengerfal körkörösségi hibája, a csapágyak mikrontartományba eső alakhibái, a helyi felületi érdességi csúcsok hogyan, milyen dinamikával kopnak le. Nagy fordulatszámon, nagy terhelésnél a csapágyak bizonyos részei sokkal jobban meg vannak terhelve. Ilyen körülmények között a bekopás nem egyenletes, és a további kopásképet vagy például az olajfogyasztást kedvezőtlenül befolyásolja a motor kínzása.

A másik probléma, hogy a rendkívül szigorú technológiai előírások ellenére a szűz motorban nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő apró szennyeződések: a gyártásból visszamaradt mikroszkopikus forgácsok, az öntőformáról levált homokszemcsék, miegymás. Ehhez jönnek még a bejáratódás során lekopott fémrészecskék. Normál esetben ezek a szennyeződések előbb-utóbb az olajszűrőben vagy az olajleeresztő csavar mágnesén landolnak, de nem mindegy, hogyan jutnak el odáig.

Részterhelésen sokkal nagyobb az esélyünk, hogy a részecskék simán átmosódnak az olajkörön, esetleg gond nélkül beágyazódnak a csapágyfémbe. Egy határon pörgő csapágyazás számára ezzel szemben a legkisebb szennyeződés is halálos lehet.

A hosszabb távra tervező boldog újautó-tulajdonosok tehát valóban jól teszik, ha az első pár száz kilométeren némi önmérsékletet tanúsítanak, és üzemmeleg motornál sem lépnek túl a maximális fordulatszám és nyomaték 2/3-án, kerülve a hirtelen, nagy gázadásokat éppúgy, mint az alapjárathoz közeli, alacsony fordulatszámokat
''

süti5: Értelmetlen szélmalomharc.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#4087) ett válasza netmesterke (#4084) üzenetére


ett
aktív tag

Hát mi a padon hajtjuk kulonbozo ellenorzéseket végezve kozben, 130-ig kell húzatni a program szerint, de volt már olyan mta váltos auto, aminek rossz volt a váltoja, felírta az egyik munkatársam, hogy 5 fokozatot nem kapcsolja. Na hajtsuk meg, hát kapcsolta az otodiket csak éppen 170-nél. :D Kicsit sportosra lett hangolva. Meg volt már, hogy padon kiakasztották a km orát. Meg Lagermaxosok (kulon cég van arra, hogy a parkoloban elhelyezze a gépeket) se kímélik, csikorognak a kerekek, lengéscsillapítok tesztelve farolásokkal. Egyébként általában 5-6 km-et megy minden auto a padokon, meg parkolo, meg felrakják kamionra vagy vagonra. De amin sok hiba volt, és sokszor jon vissza nálunk, abban lehet akár 20 km is. Eddig a rekord 25 km-es auto volt. Szoval fizikai képtelenség a nullkilométeres auto, mert mindet letesztelik és az minimum 4-5 km.

Dare2Live:
Ebben lehet valami. Mondjuk mi azon a pár km-en nem sok kárt okozuk a gépnek. Bár van úgy, hogy a sport swift tesztprogramjánál a padon tiltásig porog. Meg amikor epi-t mérunk az auton, akkor az osszes benzines sx4-et meg a sport swiftet és mta váltos swiftet lepadlozzuk. Szoval mi már elkezdjuk a kis forgácsdarabokat az olajszuro felé terelni. :DDD

[Szerkesztve]

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#4088) SzalaiG válasza ett (#4087) üzenetére


SzalaiG
addikt

Splash? :D

(#4089) ett válasza SzalaiG (#4088) üzenetére


ett
aktív tag

Van pár prototípus belole a gyárban, de még csak gagyimuanyag rajta minden, a lámpák se igaziak, csak froccsontott vackok, meg az egész belseje. Saját vélemény: Az eleje tetszik, a hátulja egy rakás szar. Kicsi, osztott csomagtarto, lefurészelték a hátulját mint a nissan nodenak. A belseje nekem tetszik is meg nem is. A válto jo hogy feljebb kerult, a fordulatszámméro megint egy rakás szar, a km ora nem tetszik, mert van egy nagy ora, korulotte meg a visszajelzok, a fordulatszámméro meg kulon felárral van odacsavarozva mint a tuningverdáknál a turbonyomás méro ora. Az osszes kapcsolo swft meg sx4-bol van szedve. Ha az ulést teljesen hátratoltam akkor már nem fértem el magam mogott, a lábam nyomta az ulést, pedig átlagosan magas vagyok (176 cm) és még gebe is. Egy megtermettebb ember igen csak nyomorogna hátul. Biztos van akinek tetszeni fog, de nekem nagyon nem jott be. Ha a hátulját nem vágják úgy le és kicsit megnyújták akkor eszméletlenul jol nézne ki, meg a muszerfalat kicsit normálisabbra kellett volna csinálni. Interneten az opel oldalán vannak amúgy képek rola, valami hasonlo lesz a suzuki változat is, merthogy ebbol három modell fog készulni, lesz suzuki, opel, meg fiat is.

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#4090) Mecy_Lacee válasza netmesterke (#4084) üzenetére


Mecy_Lacee
aktív tag

ett koléga erre jobban tudna válaszolni.

De láttam 1-2 dolgot....

Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

(#4091) tildy válasza süti5 (#4085) üzenetére


tildy
nagyúr

Párom a teszteléskor 113 kiló volt, és 185 centi.
Viszont szép hosszú lábaink vannak. Koppra kitolt ülésnél sem éreztük, hogy de sok hely lenne elöl, pl a szamarához kképest, ahol szinte táncolni lehetett. Hozzá kell tenni, párom kicsit fekvősen vezet.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4092) divot válasza tildy (#4091) üzenetére


divot
veterán

Ez tényleg megszokás kérdése, mert én a magam 184 centijével nem tolom teljesen hátra az ülést, hanem egy kattintással előtte pozícionálom. Hozzáteszem: mivel hátfájós vagyok, szinte majdnem derékszögben ülök, nyilván ez is számít.
De az tény, hogy az első helykínálatra még egyik szaktotyikban sem panaszkodatk a Swift-tulajok, pedig akad köztük böszme nagy állat szép számmal.

(#4093) tildy válasza divot (#4092) üzenetére


tildy
nagyúr

Köszönöm , hogy korrekten regáltál. És egyébként szerintem is igen sokat számít. Emlékszel , hogy mennyire fura volt neked, mikor átültél a szamaránkba? Mármint hogy hogy ülünk benne :U Na mi ugyanazt a ''tágasságot'' kerestük más autókban is.
És abban szintén igazad van, hogy a nagy ajtómagasság , kis ablak szintén tércsökkentőnek hathat. (Ez nálam éreztette hatását leginkább)

Na tegnap ültem barátnőmék swiftjében. Állat kis gép. Nagyon egyben van, és a csomagtere: hát az hatalmas:) Magam is meglepődtem, mekkora nagy. Ja és természetesen sedan (mi más), 2000es kiadás:) 6.2es átlagfogyival:)

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#4094) SzalaiG válasza ett (#4089) üzenetére


SzalaiG
addikt

Hali!

Köszi!
Képek?
Mekkora lesz a csomagtér?

(#4095) ett válasza SzalaiG (#4094) üzenetére


ett
aktív tag

Képeket nem kozolhetek, mert titkosak. LOL :D googleban rákeresel, az opel oldalán lesz kép rola. Nem tudom a pontos méretét a csomagtérnek, de elég kicsi lesz.

Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.

(#4096) nemcso válasza tildy (#4093) üzenetére


nemcso
senior tag

Nekem olyan problémám volt a Swift-vel, hogy tartósan Opelt vezetve, át kellett ülnöm ismét egy Swift Sedan-ba, ahol egynapi vezetés után hátfájást kaptam. Olyan érzésem volt, mintha a két vállamat megfogva össze akartak volna hajtani a hossztengelyem mentén.
Szóval egy Opel ''fotel'' után kissé szűknek éreztem a Suzuki ülését. De tartós vezetésnél már ismét nem volt ilyen gondom.

Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"

(#4097) fokukac válasza tildy (#4093) üzenetére


fokukac
nagyúr

jajj, ne hasonlítgassál már minden a szamarához... :F
meg egyébként is, a szamaráról nekem nem a tágasság jut eszembe (igaz nem ma volt, hogy utoljára ültem olyanban)

egyébként a mai kocsikban már olyan bonyolult beállíani az üléspozíciót, hogy lehet, hogy tényleg az tréfált meg, hányféle paraméter van...

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#4098) t1 válasza fokukac (#4097) üzenetére


t1
addikt

pedig a csacsi tényleg tágasabb elől és hátúl is :)

(#4099) Ijk válasza t1 (#4098) üzenetére


Ijk
nagyúr

Hát maximum pár centivel. Én szamarából ültem át, és tegnap ültem vissza egyszer, de nem éreztem azt a marha nagy tágasságot. Egyébként szuzukiban sokkal magasabban ülök, szerintem kényelmesebb. Nemtudom elképzelni kinek nincs benne elég hely, én a 187 centimmel símán elférek, még csak nincs is teljesen hátratolva az ülés.

Mellesleg mennyit ér ez az átlagfogyasztás mérő? Nekem 6.4/100-at ír, de nem igen tudom elhinni, főleg hogy leginkább városban használtam és ráadásul még bejáratós. Mondjuk majd tankolásnál úgyis kiderül, eddig 440km-t futott.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#4100) tildy válasza Ijk (#4099) üzenetére


tildy
nagyúr

Mi koppra kitoltuk divotéban :U És még kellett volna kb 2 centi, hogy oké legyen. (NEm nekem.) Igaz , mint már írtam, mi a sportosabb/fekvősebb beállítást szeretjük.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.