Így-így: 130-ig kulturáltan fogyaszt, aztán elszabadul a pokol.
Egyébként meg hogy mit számít az áramvonalasság: ha teleüljük az autót, hiába sokkal nehezebb, mégis kevesebbet eszik az ótópályán.
[Szerkesztve]
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
divot
veterán
SzalaiG
addikt
Lehetne belőle kombi is...
SzalaiG
addikt
A Splash-be is ez a motor lesz?
Calogero
addikt
Jövő évre készül el a Suzuki nagyautója, de a kocsit már idén ősszel bemutatják.
Készül majd hagyományos négyajtós limuzin, ferdehátú ötajtós és nagy csomagterű kombi is.
[link]
kevesebbet?
miért, mert megterhelve lejjebb süllyed?
Pleased to meet you - hope you guess my name
divot
veterán
Ja.
Először nekem is furcsa volt, de mivel már sokadszorra járom meg ugyanazt az utat úgy, hogy oda üresen, vissza családostul, így beigazolódott. De ez csak akkor érvényes, ha betartom a 130-at, mert aztán viszont duplán behozza a megspórolt üzemanyagot.
''De ez csak akkor érvényes, ha betartom a 130-at, mert aztán viszont duplán behozza a megspórolt üzemanyagot.''
ezt nem értem.
ha oda 150 - vissza 150, akkor is kevesebbet eszik tele?
Pleased to meet you - hope you guess my name
divot
veterán
130-nál ha egyedül ülök, akkor olyan 7,8, ha meg tele vagyunk, akkor 7,5 a fogyi. Leül az autó, veszít a gomboformából, ugyebár, amúgy is hátul sportrugózás van, így még laposabb, már-már sportkocsik a hatás.
Aztán viszont egyébként is durván megugrik a fogyasztás, de súlyosan még inkább, pld. 150-nál 9 liter egyedül, és 10,6 tele.
azért ezek a számok tényleg durvák, az kis régi stiftemhez képest...
pedig az sem az az áramvonalas forma.
Pleased to meet you - hope you guess my name
tildy
nagyúr
Hát azért jóval áramvonalasabb a régi szerintem (igaz vannak még áramvonalasabbak is, de az más tészta) . Vedd pl azt, hogy sokkal lejtősebben jön fel az eleje, nem annyira turci. Aztán meg a hátulja is ( ha nem sedan) , akkor ferdén jön le.
[Szerkesztve]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Ijk
nagyúr
Régi swiftnek szvsz kisebb a légellenállása, másrészt nem kell a nehéz kasztnit cipelnije, cserébe persze ha ráteszed a mosókefét behorpad.
/人◕ ‿‿ ◕人\
bod101
aktív tag
Lesz.
1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
nemcso
senior tag
Anno a céges 1.6-os Sedanom sem kajált 8,5 felett soha.
De 1.3, 1.4 kategóriába 150-es tempótól ugrásszerűen megnő a fogyasztás, vagy csak én látom így ?
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
tildy
nagyúr
Ez szerintem változó. Nekünk az 1.4es átlag 150nél (németből jöttünk haza) sem evett 7.5-8nál többet. Cserébe városban már megevett 8.5t is
fölötte tartósan még nem nagyon jöttünk.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
divot
veterán
Így van, de sok múlik a váltó áttételezésén: a Swift 150-nél ötödikben már 4000 fölött pörög.
a régi swift 150-nél olyan 3800 körül lehet, 165-nél pörög 4200-t, és nincs tovább, csak lejtőn.
Pleased to meet you - hope you guess my name
Ijk
nagyúr
Sh@dowMAN007
tag
Gratula.
Én is várom a kicsikét.
Mult pénteken rendeltem meg.
Dare2Live
nagyúr
Toyota t 3*is gondold meg.
A török corolla, meg francia Yaris minősége kicsit más mint a régi Yaris, Corolla....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Ijk
nagyúr
Most még szoknom kell, ladából átulva változott a sebbességérzetem. Pillanatok alatt arra eszmélek, hogy 70-el megyek a városban.
Egyébként az első benyomások igen pozitívak, ráadásul itt vidéken ilyen színben még elég keveset láttam.
/人◕ ‿‿ ◕人\
t1
addikt
föld és ég elhiszem adtál már a testének?
tildy
nagyúr
És nem kicsi neked samara után elöl?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
ett
aktív tag
Szép kis gép. Én is ilyen színűt akarok. Ha én néztem az alját vagy drumoltam le, akkor jó gép lesz sokáig.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
Ijk
nagyúr
Elöl egyáltalán nem kisebb a samaránál, sőt az egész utastér sem kisebb. Amennyivel rövidebb a ladánál az a csomagtartón és a motorházon jön le. Egyébként magasabban ülök mint a szamárban, és ez igen kellemes. Viszon egyik sem 5 személyes...
/人◕ ‿‿ ◕人\
Mecy_Lacee
aktív tag
Nagyon szép! Gratula!
Én is Ladából (2107) ültem át Swiftbe...
Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....
Ijk
nagyúr
Egyébként ez a bejáratós dolog hogy van? Csak elgondolkodtam hogy lehet nem kellett volna 140-el nyomnom a sztrádán.
/人◕ ‿‿ ◕人\
t1
addikt
dehogy nem kivánja neki a teste
Dare2Live
nagyúr
minden kocsit illik az első 10.000kmen kímélni... meg 15.000kmenként olajcsere.... nagyon meghálálják...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
ett
aktív tag
Ha tudnátok hogy ''kímélik'', amikor a parkoloban elhelyezik a gyárbol kijovo autokat.
Ijk: Hosszútávon nem ajánlott tépni a gépet, de néha jo ha odalépsz neki.
[Szerkesztve]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
Mecy_Lacee
aktív tag
Láttam 2 hete...
Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....
Calogero
addikt
Ez főként régebben volt igaz. A mostani motorok már ''meghajtva'' kerülnek a kocsiba. Beszerelés előtt még járatják a motorokat egy kicsit a padon, de azért célszerű az első pár 1000 km-ket kimélő módba megtenni.
[link]
tildy
nagyúr
Akkor csak mi voltunk túl nagyok.
A bejáratást meg tényleg érdemes megtenni. Elég jól le van írva a totalcaros cikkben.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
(#4084) netmesterke válasza Mecy_Lacee (#4081) üzenetére
netmesterke
aktív tag
Meghajtják őket Esztergomban?
süti5
őstag
Kedves Tildy!
A héten átvettem a swiftet (3 ajtós), és egyszerűen nemtom elképzelni, mi kicsi azon neked elől..... én 120 kiló vagyok, 184 cm, és komolyan mondom, qrvára kényelmesen elférek. A titok annyi, hogy meg kell találni az ülést előre-hátra csúsztató és a háttámla dőlésszögét állító gombokat/karokat
Akinek a swift elől kicsi, ááááá...télleg no comment.....
Dare2Live
nagyúr
''......legyen azonban bármilyen pontos a méret, bármilyen finomra munkált az a felület, a motor az első pár száz kilométer alatt csaknem annyit kopik, mint a következő néhány tízezer alatt, és a használat szabja meg, hogyan.
Nem mindegy, hogy a hengerfal körkörösségi hibája, a csapágyak mikrontartományba eső alakhibái, a helyi felületi érdességi csúcsok hogyan, milyen dinamikával kopnak le. Nagy fordulatszámon, nagy terhelésnél a csapágyak bizonyos részei sokkal jobban meg vannak terhelve. Ilyen körülmények között a bekopás nem egyenletes, és a további kopásképet vagy például az olajfogyasztást kedvezőtlenül befolyásolja a motor kínzása.
A másik probléma, hogy a rendkívül szigorú technológiai előírások ellenére a szűz motorban nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő apró szennyeződések: a gyártásból visszamaradt mikroszkopikus forgácsok, az öntőformáról levált homokszemcsék, miegymás. Ehhez jönnek még a bejáratódás során lekopott fémrészecskék. Normál esetben ezek a szennyeződések előbb-utóbb az olajszűrőben vagy az olajleeresztő csavar mágnesén landolnak, de nem mindegy, hogyan jutnak el odáig.
Részterhelésen sokkal nagyobb az esélyünk, hogy a részecskék simán átmosódnak az olajkörön, esetleg gond nélkül beágyazódnak a csapágyfémbe. Egy határon pörgő csapágyazás számára ezzel szemben a legkisebb szennyeződés is halálos lehet.
A hosszabb távra tervező boldog újautó-tulajdonosok tehát valóban jól teszik, ha az első pár száz kilométeren némi önmérsékletet tanúsítanak, és üzemmeleg motornál sem lépnek túl a maximális fordulatszám és nyomaték 2/3-án, kerülve a hirtelen, nagy gázadásokat éppúgy, mint az alapjárathoz közeli, alacsony fordulatszámokat''
süti5: Értelmetlen szélmalomharc.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
ett
aktív tag
Hát mi a padon hajtjuk kulonbozo ellenorzéseket végezve kozben, 130-ig kell húzatni a program szerint, de volt már olyan mta váltos auto, aminek rossz volt a váltoja, felírta az egyik munkatársam, hogy 5 fokozatot nem kapcsolja. Na hajtsuk meg, hát kapcsolta az otodiket csak éppen 170-nél. Kicsit sportosra lett hangolva. Meg volt már, hogy padon kiakasztották a km orát. Meg Lagermaxosok (kulon cég van arra, hogy a parkoloban elhelyezze a gépeket) se kímélik, csikorognak a kerekek, lengéscsillapítok tesztelve farolásokkal. Egyébként általában 5-6 km-et megy minden auto a padokon, meg parkolo, meg felrakják kamionra vagy vagonra. De amin sok hiba volt, és sokszor jon vissza nálunk, abban lehet akár 20 km is. Eddig a rekord 25 km-es auto volt. Szoval fizikai képtelenség a nullkilométeres auto, mert mindet letesztelik és az minimum 4-5 km.
Dare2Live:
Ebben lehet valami. Mondjuk mi azon a pár km-en nem sok kárt okozuk a gépnek. Bár van úgy, hogy a sport swift tesztprogramjánál a padon tiltásig porog. Meg amikor epi-t mérunk az auton, akkor az osszes benzines sx4-et meg a sport swiftet és mta váltos swiftet lepadlozzuk. Szoval mi már elkezdjuk a kis forgácsdarabokat az olajszuro felé terelni.
[Szerkesztve]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
SzalaiG
addikt
Splash?
ett
aktív tag
Van pár prototípus belole a gyárban, de még csak gagyimuanyag rajta minden, a lámpák se igaziak, csak froccsontott vackok, meg az egész belseje. Saját vélemény: Az eleje tetszik, a hátulja egy rakás szar. Kicsi, osztott csomagtarto, lefurészelték a hátulját mint a nissan nodenak. A belseje nekem tetszik is meg nem is. A válto jo hogy feljebb kerult, a fordulatszámméro megint egy rakás szar, a km ora nem tetszik, mert van egy nagy ora, korulotte meg a visszajelzok, a fordulatszámméro meg kulon felárral van odacsavarozva mint a tuningverdáknál a turbonyomás méro ora. Az osszes kapcsolo swft meg sx4-bol van szedve. Ha az ulést teljesen hátratoltam akkor már nem fértem el magam mogott, a lábam nyomta az ulést, pedig átlagosan magas vagyok (176 cm) és még gebe is. Egy megtermettebb ember igen csak nyomorogna hátul. Biztos van akinek tetszeni fog, de nekem nagyon nem jott be. Ha a hátulját nem vágják úgy le és kicsit megnyújták akkor eszméletlenul jol nézne ki, meg a muszerfalat kicsit normálisabbra kellett volna csinálni. Interneten az opel oldalán vannak amúgy képek rola, valami hasonlo lesz a suzuki változat is, merthogy ebbol három modell fog készulni, lesz suzuki, opel, meg fiat is.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
(#4090) Mecy_Lacee válasza netmesterke (#4084) üzenetére
Mecy_Lacee
aktív tag
ett koléga erre jobban tudna válaszolni.
De láttam 1-2 dolgot....
Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....
tildy
nagyúr
Párom a teszteléskor 113 kiló volt, és 185 centi.
Viszont szép hosszú lábaink vannak. Koppra kitolt ülésnél sem éreztük, hogy de sok hely lenne elöl, pl a szamarához kképest, ahol szinte táncolni lehetett. Hozzá kell tenni, párom kicsit fekvősen vezet.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
divot
veterán
Ez tényleg megszokás kérdése, mert én a magam 184 centijével nem tolom teljesen hátra az ülést, hanem egy kattintással előtte pozícionálom. Hozzáteszem: mivel hátfájós vagyok, szinte majdnem derékszögben ülök, nyilván ez is számít.
De az tény, hogy az első helykínálatra még egyik szaktotyikban sem panaszkodatk a Swift-tulajok, pedig akad köztük böszme nagy állat szép számmal.
tildy
nagyúr
Köszönöm , hogy korrekten regáltál. És egyébként szerintem is igen sokat számít. Emlékszel , hogy mennyire fura volt neked, mikor átültél a szamaránkba? Mármint hogy hogy ülünk benne Na mi ugyanazt a ''tágasságot'' kerestük más autókban is.
És abban szintén igazad van, hogy a nagy ajtómagasság , kis ablak szintén tércsökkentőnek hathat. (Ez nálam éreztette hatását leginkább)
Na tegnap ültem barátnőmék swiftjében. Állat kis gép. Nagyon egyben van, és a csomagtere: hát az hatalmas Magam is meglepődtem, mekkora nagy. Ja és természetesen sedan (mi más), 2000es kiadás 6.2es átlagfogyival
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
SzalaiG
addikt
Hali!
Köszi!
Képek?
Mekkora lesz a csomagtér?
ett
aktív tag
Képeket nem kozolhetek, mert titkosak. LOL googleban rákeresel, az opel oldalán lesz kép rola. Nem tudom a pontos méretét a csomagtérnek, de elég kicsi lesz.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
nemcso
senior tag
Nekem olyan problémám volt a Swift-vel, hogy tartósan Opelt vezetve, át kellett ülnöm ismét egy Swift Sedan-ba, ahol egynapi vezetés után hátfájást kaptam. Olyan érzésem volt, mintha a két vállamat megfogva össze akartak volna hajtani a hossztengelyem mentén.
Szóval egy Opel ''fotel'' után kissé szűknek éreztem a Suzuki ülését. De tartós vezetésnél már ismét nem volt ilyen gondom.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
jajj, ne hasonlítgassál már minden a szamarához...
meg egyébként is, a szamaráról nekem nem a tágasság jut eszembe (igaz nem ma volt, hogy utoljára ültem olyanban)
egyébként a mai kocsikban már olyan bonyolult beállíani az üléspozíciót, hogy lehet, hogy tényleg az tréfált meg, hányféle paraméter van...
Pleased to meet you - hope you guess my name
t1
addikt
pedig a csacsi tényleg tágasabb elől és hátúl is
Ijk
nagyúr
Hát maximum pár centivel. Én szamarából ültem át, és tegnap ültem vissza egyszer, de nem éreztem azt a marha nagy tágasságot. Egyébként szuzukiban sokkal magasabban ülök, szerintem kényelmesebb. Nemtudom elképzelni kinek nincs benne elég hely, én a 187 centimmel símán elférek, még csak nincs is teljesen hátratolva az ülés.
Mellesleg mennyit ér ez az átlagfogyasztás mérő? Nekem 6.4/100-at ír, de nem igen tudom elhinni, főleg hogy leginkább városban használtam és ráadásul még bejáratós. Mondjuk majd tankolásnál úgyis kiderül, eddig 440km-t futott.
/人◕ ‿‿ ◕人\
tildy
nagyúr
Mi koppra kitoltuk divotéban És még kellett volna kb 2 centi, hogy oké legyen. (NEm nekem.) Igaz , mint már írtam, mi a sportosabb/fekvősebb beállítást szeretjük.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain