Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Nem tudjátok hogy kötelező szervíznél mennyi eltérés lehet km-ben az előirttól?
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Grillo
őstag
Kb. 2 hete vettem egy 12 éves, 1,6os Swift Sedant, most voltam vele pesten, leírom, mit tapasztaltam.
A 130-at szépen tartja, ekkor még jó gyorsul, 5ben 3400 körül pörög.150nél nem nagyon mentem többet, mert akkor már nem érzem túl stabilnak.
Ami nem ideális, az a motor és szélzaj, eléggé szar, amíg hozzá nem szokik az ember, a "hifi" meg nem nagyon tudja túlordítani, meg ugye recseg is már ilyenkor. A legrosszabb viszont az, hogy ekkora sebességnél az első ajtóknál jön be a hideg, ha olyan szögben éri a szél a kasznit. Gondolom kicsit el van öregedve a gumi. Majd keresek légterelőt oda, hátha segít.A fogyasztás előzetesen számolgatva olyan 7,5 körül jött ki, ami se nem rossz, se nem jó sztem, bár a fene tudja, végül is 90 paci.
Az ülés nem olyan rossz, bár a vége felé kicsit ficeregtem már, kicsit mintha szűk lenne, pedig nem vagyok egy nagy darab. Ami viszont meglepett, hogy a csuklóim elfáradtak, pedig ez nem jellemző rám. Valahogy hülye helyen van a kormány? Meg a bokáim. Ezt közben nem is éreztem, csak mikor megérkeztünk.
Városban igen fürge, ami viszont mindig eszembe juttatja, hogy Suzukiban ülök, az az, hogy mindenki bejön elém, akár körforgalomban, akár kereszteződésben. Bezzeg, mikor az L200-al megyek...
Ja, amiatt, mert elég alacsonyan ülök, elég erősen világít a szemembe az összes szembejövő.
-
süti5
őstag
válasz Latissimus Dorsi #4447 üzenetére
Én pl. múltkor a pillangónál szopattam halálra két üzletember úriembert:-) Két sáv van ugye, kifelé a a kerepesin. Belső sávban beállok lámpánál, mögöttem az említett emberkék új vw passatja. Beállnak mellém, de látom, hogy kb. 300 méterre áll egy kukásautószerűség villogva. Na, egyből vágtam mi a téma, be akarnak sorolni majd elém a következő pirosnál.
Nyomtam neki tiltásig minden fokozatban, láttam is, hogy bajban van a fickó, nem mondom, hogy sokkal, de lenyomtam végül, be kellett sorolnia mögém. Azt az arcot láttátok volna, mikor az elején elment egy fél kocsit, utána meg elkezdtem melléérni, majd távolodni, az anyósülésen ülő oda is szólt valamit a cimbinek.Egyébként még egy hasznos tanács most szárnyait bontogató pirosnál gyorsulni szerető emberkéknek: én is abba a hibába estem, hogy mindig alapfordulatról indultam, aztán felvilágosítottak, hogy ez hülyeség. Pláne dízelek ellen szinte esélye sincs így az embernek. Mivel hatalmas a nyomatékuk, ezért szinte alapfordulatról is megrántják a kocsit. Viszont az erejük elfogy 4000-4500 körül. Na a benzines motorok, pláne vvt innen kezd el élni. Ezért ha nagyon jól akar startolni az ember, akkor 3600-3800 körüli fordulatról kell indulni, mivel innen erős a kocsi, és pl. a swiftet húzatni tiltás előtt egy hajszálnyira, mivel a következő fokozatban így magasabb fordulatról indul és már húz is egyből. Leghatékonyabb picit elpörgő kerékkel, de az is jó, ha be van kapcsolva az esp, az majd megoldja a dolgot. Eddig azt hittem, hogy menőségből túráztatják a motort a helyi fiatalok:-) , de igenis van értelme. Nem azt hinni, hogy mindig így indulok, csak ha mondjuk kiélezett a helyzet:-)
-
Latissimus Dorsi
senior tag
1,3-as glx:
Nekem az első tank benzinnel bejáratósan, városban 6,3 lett a fogyi, mióta kicsit jobban tolom neki 7 körül van a csak városi fogyasztás, de amint kiszabadul a városból egyből zuhanórepülésbe kezd a fogyasztás.
most ~300 kilcsi város és ~150 km vidéki autózás után 6,6l.
Divot kolléga, ha erre téved mesél majd remélem a pályás fogyasztásáról is.(Azt meg tom erősíteni hogy nagy tisztelet nem övezi ezeket az autókat. Talán még a régi 120-as skodám váltott ki hasonló utálatot az emberekből, de azt egy laza gázfröccsel elintézték. A kis swiftet azért nem ennyire egyszerű leírni, és ez agressziót vált ki az emberekből
Tipikus eset:lámpánál hasonló méretű toyota vagy opel, stb. laza otthagyása és sávváltás után hosszú dudaszó, ráfutás a seggemre, villogás...)[ Szerkesztve ]
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
süti5
őstag
Pedig divoté 1.3 vagy 1.5, aoknak sokkal jobb a fogyija autópályán, mert hosszabb az 5. fokozat.
Viszont ezt csak kikövetkeztettem, de tényleg nem volt még 9 liternél több a fogyasztásom. Ha nem nyomja neki az ember - lásd bejáratás - akkor nagyon barátian eszik, a legelső fogyasztásom akkor 7,2 literes átlag volt:-)
Az összátlagot most télen fokozatosan rontom, 7,8-ról ment fel 7,9-re, most meg hosszabb pálya után meg sok várossal 8,0. Soha nem nullázom és elég jól mér, ellenőrzöm, mindig egy kútnál tankolok, mindig teli és minidg ugyanannál a kútfejnél.
Sokszor nagyon nehéz megállni, mert ha viszont nyomja az ember, akkor simán 8 felett fogyazst, viszont akkor megy is cserébe:-)
Múltkor egy kia ceed-del szkanderoztunk dombra felfelé piliscsabánál, két sáv ment fel, az én sávom dombtetőn elfogy, azt hitte kis szar suzuki most megszopatom, mikor ment volna el mellettem átnéztem az ürgére vissza 3 és ennyi.
Ki lehet használni, hogy sokan még mindig nagyon lenézik a suzukit, aztán néznek, mikor mondjuk országúton vagy dombnak felfelé is van benne erő:-) Ha egyenesben nem is lenne esetleg gyorsabb garantált, hogy kanyarban beéred aki előtted megy, kicsit félek is, mert sok veszélyérzetet kiszed az meberből, annyira stabil.J,a amit még nem említettem, ESP is jól üzemel benne, ez az első kocsim amiben van, de télen pl. külön jó. Mókánál meg kikapcsolható.
-
tildy
nagyúr
Az újféle suzuki? Nem hinném...
Süti : az elég jó, mintha emlékeimben divottól nagyobb autópályás fogyasztás rémlene.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
süti5
őstag
Hát, hogy őszinte legyek, nemtom. Az a baj, hogy 120-200 között elég hektikusan megyek, így állandót nemtok mondani. Az biztos, hogy az eddigi legnagyobb átlagomat azt egy ilyen 120-200 között tempó után mértem, az 9 liter lett. Ebből vissza lehet következtetni, hogy állandó 150-nél kb. 8,5-t eszik.
Ha valaki hosszabb utakra tervezné, annak ez talán kiábrándító, de mondjuk én nem arra vettem. Ez persze nem jelenti azt, hogy szar vele menni autópályán, csak az a rossz érzésed van benne, hogy a tökömér nincs benne egy 6. fokozat, feleslegesen pörgeti így a motort. De meg lehet nézni az 5. sebesség átteéelét, asszem 0,885, a sima swifté meg 0,757 talán. Ez sokmindent elmond, még az 5. is gyorsítófokozat, cserébe mondjuk soha nem kell autópályán 4.-t kapcsolni, dombra fel is simán gyorsul 5.-ből.
-
süti5
őstag
Rég jártam erre, gondoltam megosztom a suzukimmal kapcsolatos tapasztalatokat:-)
Szóval ugyebár június elején vettem egy fekete metál swift sportot. Az azóta eltelt 11000 km alatt a következőkről tudok beszámolni:
röviden:qrva jó:-) 2000 km-nél lecseréltettem jó minőségűre a motorolajat, addig tartott a bejáratás is, 2000km-ig tehát nem nyomtam 3500 fölé a fordulatot. Egy kínszenvedés volt, hiszen onnantól kezd el igazán húzni a motor.
Lámpáknál gyorsulgatásnál eddig kétszer maradtam alul, egy saab cabrio - valami turbós lehetett, poénból nyomtam neki, esélyem se volt -, illetve egy új passat tdi. Máskor lenyomtam egyet, de ez a 170 lóerős lehetett, és 100 fölött igencsak elment már:-( Ezen kívül sok kocsi volt meg, seatok, audi is. A lényeg, hogy egyrészt helyén kell kezelni a kocsit, a másik meg, hogy sokan szeretik nyomni neki, de nem tudják hogyan kell, milyen fordulatról, meddig pörgetni. Mivel az enyém május végi gyártású, ezért 6930 körül szabályoz le minden fokozatban, tavaly novembertől - nemtom itt volt e téma - szóval onnantól minden mechanikai átalakítás nélkül a felfrissített szoftverrel adák a sportokat, azok olyan 7200-7300-nál szabályoznak le, tehát ott kezdődik a piros mező, ennyiben más a műszerfal is, de minden más maradt ugyanaz. Nagyon gyorsan lepörgi a fokozatokat, és észen kell lenni, hogy ne menj bele tiltásba 1-2-3-ban.
A váltó fokozatkiosztása nagyon rövid, ez egyrészt jó a gyorsulásnál, és vidéken 5-ben is nyugodtan lehet előzni, mert van benne erő, autópályán viszont hátrány, nekem ha jól emlékszem 130-nál 4100-at forog, és így feleslegesen eszi a benzint, pörög a motor. Egy biztos, nem hosszútávú utazásokra tervezték. 200 km/h-t simán, játszva megfutja, így az óra szerinti 212, amit a kereskedésben megfutottak vele, abszolút hihető adat. Egyébként az ülések jól tartanak, kényelmesek, a felszereltséget mindenki tudja, az ülésfűtéstől kezdve a 6 légzsákig, automata klíma, 17-es felnik minden benne van.
A fogyasztásról: nekem az összátlag eddig 8 liter. Nyáron-ősszel 7,8 liter volt, most télen a rövid utak miatt többet eszik, de abszolút elviselhető.
Ami hatalmas előnye a többi autóval, sportosabb kisautóval szemben, hogy nagyon stabil, kanyarokban verhetetlen (jó nem imprezához kell mérni). Mintha sínen futna, olyan a kanyarban. Autópályán is stabil, régen mikor az ignis-szel mentem 150-et, már halálfélelmem volt, ennél ennek nyoma sincs, 180-nál is atomstabil.Na röviden ennyi, ha valakinek kérdése van vagy ilyesmi várom, ha nem érdekelt senkit akkor sorry:-)
Ja, gond természetesen nem volt vele. Illetve, a belső világítás izzója a napokban kiégett.
-
nagyúr
az úgy működik, hogy rá kell ütni egy bazinagyot, és utána ég tovább.
a szervizes mutatta nekem. aztán égett egy ideig, aztán megint nem,
aztán már hiába ütöttem, nem volt semmi eredménye, aztán eltelt egy év, aztán gondoltam, újra megpróbálom, és tényleg újra működik 8,5 éves a kocsi.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
TuliZ
csendes tag
Sziasztok én új vagyok.' hete vettem a feleségemnek egy 5 éves swift 1,3 16v -t ezüst metál és fullos nagyon szuper kis gép.Tudnátok segíteni a műszerfal világításhoz valami utmutatot hol találok ill,milyen és mennyi izzó van benne.Köszi
-
bod101
aktív tag
válasz Mecy_Lacee #4432 üzenetére
Sajna fényképek nem készültek. Nem volt nálam fényképezőgép . De igaz amit mondtam sok-sok szép új Agila és Splash van Esztergomban .
1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
bod101
aktív tag
Hétvégén voltam Esztergomban és a gyár mellett elhaladva láttam sok-sok új Splash-t és Agilát .
Szépek .
Mikor lesz a szalonokban1-es golf, 2-es golf, ... (Bëlga)
-
Grillo
őstag
Srácok. Érdemes az első oldalablakokhoz légterelőket felrakni? Csak a lehúzott ablaknál számít, vagy valamennyit csökken a szélzaj is?
96-os sedanom van. -
as_Rock
őstag
-
ett
aktív tag
válasz Pukkancs #4416 üzenetére
Biztos vannak rendes szervizek Magyarországon is, bár én még egyet sem láttam. Ellenben tótiában ahol voltam szervizben, faszán törődtek a géppel és nem márkaszerviz. Még véletlenül sem vinném a vasat otthon szervizbe (debreceni vagyok, de 3 éve már Esztergomtól 2km-re élek tótiában a szlovák oldalon). Igaz nem suzukink van, bár ott dolgozom, hanem csak egy csoda felicsita, Magyarországon el vannak szállva az árakkal és a vásárlók, ügyfelek lekezelésével. Múltkor hátulról belém koccantak, elmentem Esztergomba a márkakereskedés/szervizbe, mondom kéne egy hátsó lámpa kompletten, mert összetört. Aszonnnya az emberke, hogy 24000 ft. Én meg gondoltam magamban, hogy ez megbuggyant. Én viszont nem, úgyhogy köszönöm szépen viszontlátásra, ennyiért egye meg a szaros lámpáját. Hazajöttem, útközben megálltam Párkányban a tót oldalon, és voilá, ugyanaz a gyári lámpa 14000 ft. Na mindjárt jobban tetszett a dolog. Pedig a tótok is importálják a kacatokat, mivel ugye Mladá Boleslav-ban készülnek a Csodák, ami a cseheknél található. Eddig akármit kellett javítani, vagy cserélni a gépen, az itt feleannyiból kijött mint Magyarországon, nem beszélve arról, hogy 1000-szer kedvesebbek az ügyféllel, mint az otthoniak. És ez nem csak az autók terén van így, hanem máshol is.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Grillo
őstag
íJa, tényleg, erre én is akartam írni. Mikor megvettem, párás, ködös idő volt este, és míg nappal rendesen ment, estére nagyon nehezen vitte fel az első két ablakot, még kézzel is rá kellett segíteni. A szervízben kipucolták, és azóta jó.
Most láttam, hogy már írtam ezt.
[ Szerkesztve ]
-
as_Rock
őstag
Nem biztos, hogy a motor, lehet csak ki kell tisztítani ahol jár az üveg, vagy kicserélni a fém "sineket" amiben mozog, mert az az esetleg becsöpögő víztől szép lassan elrozsdál.
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Grillo
őstag
Én is most vettem használt autót, nekem azt mondták, hogy megbízható kereskedő nincs, főleg használautóban. Én pesten a helyedben megnézném a nagykőrösi úti piacot, meg van másfelé is, asszem az Örsön túl pl. Meg mondjuk nagyobb kereskedőket.
Ajánlott nézegetni a használtauto.hu-t, kb 2-3 hét után már látni fogod mennyit kérnek a bizonyos típusokért. Ha egy kicsit utánaolvasol a típushibáknak, és figyelsz, akkor már nehezebben vernek át. -
Pukkancs
aktív tag
A szervíz árai miatt bosszankodóknak:Szlovákiai szervíz vs. Magyar szervíz
Mod:ja és a blogbejegyzéshez hozzászólva vannak Magyarországon is rendes szervizek, csak ritkábban
Ijk: Lada nivával nem számoltál[ Szerkesztve ]
-
Bzzz
senior tag
Ha tudna valaki segíteni #4401 -es hozzászólásommal kapcsolatban esetleg 1-2 jótanáccsal ellátni az autóvásárlás elött azt megköszönném.
''Az amit a Világon szeretetnek hívunk, csupán önközpontú vágy arra, hogy élvezzük a szeretett tárgyat.Tehát hogy valakit szeretünk vagy nem, pusztán attól függ: Kielégíti-e az adott igényeinket vagy sem?''
-
Grillo
őstag
Elvileg valós a kilóméter, a szervízkönyv alapján is.
Ez a távirányító:
[link]
Valakinek volt ilyen?[ Szerkesztve ]
-
bobsys
veterán
az le lehet kötve, nekem immo volt benne, de kulcsos, tehát a műszerfalon volt az immo kulcs helye oda bedugtam és volt fél percem indítani a kocsit
aztán egyszer megadta magát nem indult tőle a kocsi akkor meg szépen ki lett szerelve
106K km az akkor nagyon jó vétel volt (bár ugye magyarországon vagyunk gondolom valami szaki is rábólintott hogy ebben tényleg 106 van és nem 206) még 2szer annyit elmész vele.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Grillo
őstag
Hát a 250k km még elég messze van. Elvileg. (most áll 06505 kmen, ami elvileg 106ezer).
Én is észrevettem, hogy 2000-2500ig csak megy, de nem dinamikus, uttána jön egy kissé morcosabb hang, meg meg is lódul. Viszon alacsonyabb fordulaton sem ugrál.
Pesti utakon nem nagyon fogok járni, itt Zalaegerszegen meg nem annyira vészes, Fékeke lettek most cserélve, nekem megfelel, majd vigyázok.
Az ablakok elöl nekem is nehezen mentek fel, de a szervízben asszem kitisztították a járatot, és most simán működik.Neked van hozzá távirányító? Az eladó adta, hogy ők nem használták soha, azt sem tudta megmondani, hogy riasztó, vagy immo. (a tulaj meghalt, és a fia adta el a kocsit). Eredeti Suzuki cucc, akkora mint egy gyufásdoboz, és van rajta egy piros meg egy zöld gomb. Cseréletm benne elemet, de így sem csinál semmit, legalábbis nem vettem észre.
Van a kormánynál LED, de nem világít, nem is villog, lehet, hogy le van kötve a cucc? -
Latissimus Dorsi
senior tag
Sziasztok!
Csak a ráncfelvart swiftekben van egy oldalra helyezve a kormányon a hifi vezérlés, vagy a régebbi modellekben is? Azokon a képeken amit a neten találtam az SwiftIII-A-n két oldalon vannak a gombok. A megrendelt modellen pedig csak a bal oldalon[mint itt]
A.
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
bobsys
veterán
nincsen vele semmi baj, olajat szereti picit enni úgy 250K km környékén, de sima szelepfedél tömítés cserével megoldható, szereti a jó olajat hidegben nagyobb fordulaton hallható a különbség, nagyon megy nyugodtan elforgathatod 6000 rpm-ig, 2500rpm alatt nem is indul meg
futómű az szar a pesti utakon arra fogsz a legtöbbett költeni (évi 40-50K )
fékei alulméretezettek nehezen állsz meg vele (1.3-as fékei vannak rajta)
elektromos baj: eddig nekem a központi zár vezérlő halt le (10K) illetve mostanában a két első ablak nehezen megy fel/jön le (szerintem a motorja döglődik)
évi max 100Kből fenntartom úgy hogy jó állapotban van
véletlen se törd, mert összenyeklik már 30 km/h-s ütközésnél is (viszont olcsó javítani)
ha van még kérdésed akkor rajtaEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Khelben
nagyúr
válasz WhiteSkyline #4404 üzenetére
minden 90es évek elején fejlesztett kisautó pont annyira biztonságos, mint a régi swift.
csak azokat már nem gyártották 2000 után.
az új swift meg teljesen átlagos a kisautók között biztonság terén. -
WhiteSkyline
tag
Két dolgot hiányolok a suzukiból... ugyan én elfogult vagyok egyetlen suzuki ami teccik az az új Suzuki Swift 2 tehát 2 dolog amit hiányolok belöllük az a biztonság... és a kinézet... egyrészt legutobb hallottam egyik ismerősömtől... lényeg hogy ilyen autó balesetekkel foglalkozik... és mesélte hogy ő még nem látott olyat hogy a Suzukiból egy nagyobb ütközés után élve kiszál vki... nos ez olyan konzervdobozosan hangzik a másik... hogy nép autó... olcsó hozzá az alkatrész keveset eszik... és ahova kell elvisz... nos minden második autó suzuki épp ezér... adhattak volna neki vmi normálisabb kinézetet... hiába új vagy régi azok suzuki vonások ugyan úgy megvannak benne
U.I.: egy hozzá nem értő szerény véleménye
[ Szerkesztve ]
Honda ~ The Power Of Dreams
-
Bzzz
senior tag
Sziasztok!
Egy használt Ignist szereték venni mostanában. Tud valaki ajánlani itt Pesten egy megbízható használtautó kereskedést esetleg vmi személyes tapasztalat az adott kereskedéssel kapcsolatban megosztaná azt megköszönném!''Az amit a Világon szeretetnek hívunk, csupán önközpontú vágy arra, hogy élvezzük a szeretett tárgyat.Tehát hogy valakit szeretünk vagy nem, pusztán attól függ: Kielégíti-e az adott igényeinket vagy sem?''
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jura Impressa C5 automata kávéfőző
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- ArenaRacer Dark Desert 2 Black/Blue - Bontatlan - 5év gari!
- Delonghi Autentica Cappuccino (ETAM 29.666.T) magyar nyelvű automata kávéfőző
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest