Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2808) #65675776 válasza S W A T (#2807) üzenetére


#65675776
törölt tag

Pont annyival, hogy a tömegnövekedés miatt szinten maradjon a fajlagos teljesítmény. Már a sima Gripenbe kellett volna az F414. A Demo-ba meg minimum F110-GE-132... Akkor már egy normális tolóerőtöbblettel rendelkezne a gép.

Egyébként ez nem sztárolás. Egyszerűen alulmotorizált a Gripen a mai elvárásokhoz képest, a tolóerő/tömeg aránya nem éri el az 1-et. Ebből a szempontból kb a MiG-19 szintjén áll! (MiG-19: 0,8632, Gripen: 0,9427, ez viszont még az A-ra igaz, a mi gépeink nehezebbek. Továbbá a MiG-19 esetén MTOW, míg a Gripen esetén normál felszállótömeg esetén.)

A FBW szép és jó dolog, de a hajtóműteljesítményt nem pótolja. Ahogy az elektronikai rendszerek sem.

Utóbbiban tényleg a kor átlagának színvonalán áll (F-16C/D Block 50/52/CCIP, F/A-18C/D), viszont az élvonaltól lemarad (Typhoon, Rafale, és főleg Raptor, illetve nemsokára az F-35 is). Élvonalba majd akkor fog tartozni igazán, ha megvalósítják a szenzorfúziót.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.