- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
raziel01
veterán
válasz sharkypeti #13697 üzenetére
Nekem is gyanús, hogy semmi nem lett csinálva vele.
Mondjuk az is kemény, hogy 11 éves autónál motorfelújítás 160 ezer után.
Castrol Edge semmi extra de nem mondanám rossz olajnak. Biztos nem az a baja. -
Asbee
veterán
válasz sharkypeti #13697 üzenetére
Mit foglal magában a teljes motorfelújítás ? Mit jelent az említett olajoknál hogy nem vált be?
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz sharkypeti #13697 üzenetére
Szerintem vissza kellene menned ahhoz a motorfelújítóhoz, mert nem csinált semmit.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
sharkypeti
aktív tag
Sziasztok!
11 éves Hyundai i30 benzines 1.6 Gdi -ben cserélnék olajat. A gyári előírás 5W30, ACEA A5/B5 .
Most 180000 km van benne, 160-nál teljes motorfelújítás volt.
Total, Eneos, Shell nem vált be, most e kettő között vacillálok.
Most Castrol Edge 5W30 van benne, ami mindaddig jó volt, amíg el nem mentünk egy durva alpesi túrára. 30 fok feletti hőségben extrém megterhelést kapott az autó, volt, hogy 30 km meredek szerpentin felfelé, többnyire kettesben, hármasban magas fordulatszámon. Aztán több napig pályázás Ausztriában... Összességében 3 részletben 1 litert utána kellett töltenem, hiába volt az utazás előtt friss olajcsere. Ráadásul elég fekete is lett az olaj. Most 6000 km van az olajban.[ Szerkesztve ]
OnePlus 12
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Audience #13695 üzenetére
Gondolom attól függ, hogy mi a cél. Kevesebb olajat akarunk elégetni és kevesebb lerakodott koszt felhalmozni a motor egyes részein, ha már kopott, akkor gondolom a nehezebben szivattyúzható segít, mert lassabb a kenés, kevesebbet hagy el a kopás miatt keletkezett részen, kevesebb kerül az égéstérbe, kevesebbet kell időnként rátölteni.
Na de mi van, ha a további kopást akarjuk lassítani? Akkor elméletben jobb lenne egy bele való, nagyon jó minőségű, jó kenésű, jól szivattyúzható olaj. Ellenben ez az olaj nem biztos, hogy ellenáll a gyárinál nagyobb résben, a több olajégetés miatt lerakodások keletkeznek egy sor helyen ami negatívan befolyásolja az egész működést.
Valószínűleg a mennyiség az ami optimálisan el tudja ezt dönteni. Ha még nem eszik annyit, hogy problémát okozzon, addig jobb az előírt. Kérdés, hogy az adott motornál ez mennyi.
Gondolom gyárilag eszi, nem az van, hogy kopott a henger és meg lehet ... az egészet.Szóval mennyi az a "nagyon eszi"?
-
Balázs789
csendes tag
válasz tothjozsi96 #13689 üzenetére
Itt pont 1.3-as Feliciáról kérdezték az olajdokit:
[link]Itt a fórumon általában a Mannol motorolajokat nem szokták ajánlani, bár szerintem nem is nagyon próbálták/próbálják ki.
Én eddig ezekben az autókban használtam Mannol-t:- Skoda Fabia 1.2 BME: Mannol 7903 5W-40 Elite-et. 2 olajcserét, előtte Fuchs és LM HC-9 majd TOPTEC 4100 ment bele 10 éven keresztül. Különbség nem volt érzékelhető, pedig 200.000 km-et beletekertem.
- Opel Meriva 1.6 XEP: Mannol 7701 5W-30 Energy formula OP. Második olajcserén túl. Két éve van a családban azóta azt kapja, az éves futás <7000 km.
- VW Golf 1,6 TDI DDYA: Mannol 7730 0W-30 Legend 504/507. 15000 km-ként csere, eddig 2x Champion 0W-30 LL III FE volt benne, de most nyáron nem tudtam venni, mert nem volt kapható így gondoltam egy próbát megért, mert úgy is 15000 km-ként cserélve van.
-
Asbee
veterán
válasz tothjozsi96 #13689 üzenetére
Ha eszi az olajat akkor sem az 5w-40 miatt eszi, hanem már "kopott" a motor. De akkor menjen bele 10w-40. Motul Synergy 6100.
[ Szerkesztve ]
-
tothjozsi96
addikt
Bocsi tényleg nem írtam lóf@szt se.
Azt írja a könyv hogy mehet bele 5W-40, de egy másik fórumon ami kimondottan ezzel az autóval foglalkozik, ott azért írták hogy nagyon eszi az 5W-40-et és inkább a 10W-40 a jó választás hozzá.Elvileg ez a pontos, 1,3MPI 40kW-as motor van benne.
És ez van a gép könyvben, VW 501 01[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tothjozsi96 #13686 üzenetére
Total Quartz 9000 5w-40. Sok mindent nem írtál. Se hogy pontosan melyik motor, se hogy pontosan milyen olaj
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tothjozsi96 #13686 üzenetére
Total olcso es jo.
Gepkonyv mit ir? Mik a kovetelmenyek?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tothjozsi96
addikt
Sziasztok!
24 éves Skoda Felicia-ba (1.3 benzin) cserélnék olajat meg szűrőt.
Mannol Molibden olajáról vélemény?
Nekem leírása alapján tetszik, bár látom nincs jó vélemény a Mannol-ról.Városi cirkáló a kocsi.
Ki mit töltene bele (ha nem jó amit írtam)?Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
hads
tag
válasz tibbike01 #13682 üzenetére
Pont ezért szertnék az autómnak minden jót megadni, mint ahogy az öregeknek a sok vitamin + étrendkiegészítő is szükségük van , de azt is tudom, hogy nem a következő 8-10 ezer km-en fog függni az autó "élete".
Egy 5l-es olaj elég a olajcserére (4.5l feltöltési mennyiség) és ha fogy az utántöltésre, tehát a motorom még most sincs legatyásodva.
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
hads
tag
Köszi srácok, akkor marad a következő olajcseréig az első generációs motul, már azon gondolkoztam hogy lecserélem az újabbra, de 300 km futás után az luxus lenne
Mondjuk lehet, hogy pont tél előtt jó lett volna a vékonyabb, de ez is kicsit karcsúbb, mint a TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 ami benne volt.Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
hads
tag
Sziasztok!
Új olajat, Mann szűrőket kapott az Öreglány (1.9 TDI Octavia 98' 473000 km.)
Motul 8100 x-cess 5w40 ment bele. Erre most látom, hogy van ebből gen2 is.Melléfogtam, hogy nem a gen2 raktam bele? Jobbat tettem volna az autónak, ha azt veszem?
Kétszer ad, aki gyorsan ad, a smucig + egyszer sem.
-
Asbee
veterán
válasz 1stVikman #13677 üzenetére
Ezek a motorok már nem kormolják szét az olajat meg mindent is, egr is kati dpf után van, vizes intercooler stb, nem is kell diózni pucolgatni még egr-t sem ha rendben a motor és nem csak rövidtávoznak vele. Olaj ezért sem feketedik szét hamar és marad is viszonylag tiszta ha nem 30 ezres perióduson megy. Ineo LL igen. Mobil 1-el sincs baj, de ez már nem a régi top változat.
Tartós 180-200 körül, felett, azért tud az olaj egy nyári melegben 120+ lenni, de nem gond neki. Mondjuk nálam a klíma hűtő már elég gatya, nem tudom mennyi levegő jut többi radihoz, meg mi dzsuva lehet köztük. Lassan ideje lesz cserélni. Pár fokot biztos hoz majd.
Bírja a 0w-20, nem kell félni tőle. Ez már nem 90-es 2000-es évek eleji ásványi stb korszak. Modern alapolajak, modern adalékok, magas viszkozitási index, jó párolgási veszteség, bírják a hőt. Le van ez tesztelve a gyártóknál alaposan, olyan körülmények között is, ami nálunk sosem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Köszi a választ!
1. Total itt is az Ineo LL 5W30?
Mobil 1 amúgy nálam jól teljesít, nincs nagy feketedés, fogyás nulla, hőmérséklet is ideális.2. A nagyobb hőtűrés miatt gondoltam a 0w30ra, de ha nem ajánlott, akkor marad a 0w20.
Olaj 110 fok körül van mindig ± 5 fok, mindegy, hogy pálya vagy autóút.
Golfon nyáron, csapatva volt talán egyszer ennyi, de még pályázva sem szokott nagyon 100-103 fölé menni.Ebben áprilisban volt cserélve szakszervizben, van benne kB.6000km, de tök fekete.
Akkor még nem az enyém volt a kocsi, és előtte sajnos tartották a közel 30ezres cseréket.3. Rendben, azért berendelem a cuccokat, csak eltoljuk kicsit a cserét.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz 1stVikman #13673 üzenetére
1. Én Hengst szűrőkre álltam át teljesen, néha olajszűrő gyári, pollen meg Mann FP. Nagyrészt német gyártás. Mobil 1 ESP nem éri meg az árát, átlagos olaj lett, Total , Fuchs modernebb jobb ebben a kategóriában, jó áron. Én Totalt használok, ugyanilyen motorban, meg előző tulaj is azzal használta. Szép tiszta minden, olaj sem feketedik, pedig van hajtva, nyáron nem egyszer volt tartósan 120C+ olajhő. Semmi olajfogyi. Kiváló olaj 507.00 között nagyon jó áron.
2. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20. Szintén Hengst vagy gyári. 0w-20 kell bele, ne variálj.
3. Simán bírja azt a kis időt, szűrő sem vész
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Üdv Urak!
Összetett hozzászólás következik :
1.
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, 110kW crbc, 90% autópálya
Mióta nálam van max. 15 ezrenként olajcsere,
Mobil 1 esp formula 5w30
Olajszűrő Mann 7020z
Levegőszűrő és gázolajszűrő Purflux a1565 és c813.
Olajat nem bántanám, viszont gondolkoztam azon, hogy Purflux helyett Mann vagy Ufi szűrőket vegyek.
Milyen más márka lenne esetleg még ajánlott? Vagy maradjon, ami eddig is ment bele?2.
Passat B8, 2021 2.0 cr tdi, 110kW dtsb szintén autópálya a fő felhasználás
Elvileg 0w20 az előírás.
Itt kérnék olaj és szűrő (márka) ajánlást is.
Mann, Purflux, Ufi közül mi a jobb vagy van-e más ajánlott?
Illetve nem lenne bele jobb 0w30?3.
Skoda fabia 2011, 1.2 77kW, cbzb, több a városi felhasználás, de vannak hosszabb utak is.
Itteni ajánlásra váltottunk olajat Total quartz ineo LL 5W30 - ra. Maradhat?
Szeptember végén eltelt az 1 év, de km az ~5-6000 körül mozog. A fenti long life - os olajban van annyi tartalék, hogy el lehessen tolni a cserét pár hónappal?
Illetve levegőszűrő (Mann) 2 éve volt cserélve, de km abban is csak 11-12 ezer van. Maradhat? (Ugye a gyári előírás is valami 5 év /60k km)Köszi előre is! Vikman
-
raziel01
veterán
válasz grizlisandor #13668 üzenetére
Nekem is 1.2 CRTDI van. Óra szerint 194 ezer.
5W30-at kapott mindig is. Én se tervezem a 0w30-at, meg gyanús, hogy idén sem lesz minusz 5-10 foknál hidegebb, arra meg igazából bőven jó az 5w30. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #13663 üzenetére
Szo nem volt a reszemrol melegoldalrol. Vegig az 5W vs 0W volt a tema. Masreszt azt irtam, hogy egyes motorknal gondot okozhat ha 0W megy az 5W helyett.
Ez ilyen, tobb marka is mosositott utolag az olaj ajanlason.
Igen, azok mar full szintetikusak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Gyöször
senior tag
Te nem vetted mit írtam.
Láttál, jó, mit láttál? Szerinted a meleg olaj sűrűbb mint a hideg? Tudom, hogy tudod, hogy Nem. Ha melegen jó egy 5w20 akkor melegen pont ugyan olyan lesz egy 0w20.
És ha hidegen jó egy 5w20 akkor egy 0w20 még jobb lesz. Ha nem ajánlja a gyártó annak ezer oka lehet, pld, az is, hogy mikor a motort komponálták még olyan olaj nem volt vagy nem foglalkoztak vele, hogy kiszámolják mit tudna. de ha nincs beleírva a könyvbe én sem tenném bele, csak az elméletét én így értelmezem. nekünk pld a szuzkányba 5w30 volt a szentírás. Mióta bejött a vákumszelep bizgerentyű baj, odafentről utasították a szervizeket, hogy csakis 0w20. Így tudom, mert ebben nem veszek részt, csak a többiek mondták. Képzeljed el, itthon meg se fordult a fejemben, hogy én azt az enyémbe beletegyem, de még 0w30at sem. Na, bort iszok és vizet prédikálok ;-)
Írtam egy szóval is olajnyomást kérdőjel? Nem. Azt írtam, hogy az olajpumpát a motor hajtja, a főtengellyel valamilyen arányos fordulattal. Alapjáraton valamennyit szállít, tőgázon meg annyiszor többet amennyiszer többet fordul a motor. Ideális esetben a szivattyúzott olaj mennyisége ezt követi is, addig amíg ki nem nyit a végnyomás szelep, onnantól bukik az arány meg a folyadékáramlás a csapágyakban. Nem ken nem hűt eleget, összeérhet a fém. A 0wnél ez kisebb eséllyel fordul elő mert hidegen nem fújja vissza a túlnyomást, melegen meg tökmindegy mert nem nyit ki vagy ha kinyit akkor kinyitna 5wnél is.
De ha a kezed vagy a vassaid közé teszed a 0w-t az ugyan úgy ken, mert olaj.
Egy dolog lehet amit Göbi énekelt meg. Nem sokra tartom mert egy Lada kerékcsapágyat nem tud se beszerezni se kicserélni, de azt mondta, hogy a full szin olajnak van egy olyan átka az ásványival szemben, hogyha ezer éve betojt motorbiciklit vittek hozzá (???) szerelni akkor a szintetikus olajjal töltött motorban a fémek teljesen elengedték az olajat és kenetlenek voltak, míg a félszin vagy full ásványi olajok ezt a jelenséget nem produkálják.
Nade a 0w-20 meg az 5w-20 is már full szin, nemde?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #13661 üzenetére
Azert a gyartora visszautne ha tul hamar tonkremenne a motor. VW-nel pl futtatnak tartos tesztet a motorokkal gyari olajjal, 400 ezer km-t gond nelkul birnak.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szimi57 #13660 üzenetére
Neki viszont nincs 0W-s ajánlása a KIA-tól, csak annyi, hogy alternatívába felezett km-el mehet a 0W-s. 15000km-re valamiért nem írták be a 0W30-at, ezért kérdéses, hogy ezzel a legjobbat teszi-e a motornak.
Ha feltételezzük, hogy a gyártók nem érdekeltek a legjobb megoldásokat ajánlani, akkor szerintem a legelső nyilván az, hogy nem írja le, hogy, ha maximalizálni akarod az élettartamot, akkor gyakorlatilag annyiszor cseréld amennyiszer nem szégyened, meg még gazdaságosra jön ki olyan sok cserével. A másik ami írt már valaki, hogy co miatt csak beajánlja a hígat és drágábbat, mit érdekeljen, ha jobban kopik alapon, még jobb is, ha hamarabb van igény újabb példány megvételére.
Ez alapján én arra hajlok inkább, hogy nem jó jel, hogy nem merte beírni a könyve a gyártó, hogy mehet a 0W30 15000km-enként. Nem azért, hogy ne tedd bele, mert még a végén rekord hosszúra nyújtod az élettartalmát és az nekünk nem jó. -
szimi57
őstag
válasz [CS]Blade2 #13659 üzenetére
Nagyon jól gondolod. Minden forgó-mozgó alkatrész, ami az olajjal kapcsolatba kerül kenés, hűtés céljából, annak méretezése és az olaj viszkozitása egymástól elválaszthatatlanok. Az, hogy neked jó a 0-15W azt jelenti, hogy az olajszivattyút, az olaj járatokat úgy méretezték, hogy hidegen mindkét viszkozitással tudja biztosítani a megfelelő kenést. Ha az évszaknak, földrajzi elhelyezkedésnek megfelelően választasz olajat, ezzel csak elősegíted ezt a folyamatot, de nem feltétel.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szimi57 #13658 üzenetére
Ha az olaj oldaláról így el lehet dönteni, akkor miért van motor oldalról egy követelmény? Akkor mindenbe mehetne a 0W20 és 5W20 fél évente évszakhoz.
Egy régi kocka Lada gondolom újonnan se szeretné télen sem a 0W20-at, de talán a 0W40-et sem.
Soma01-nek Gamma (γ) motor van, azt bármibe tették 5W30 van hozzá, nekem Kappa (K) van, azt bármibe tették, vékony 0W20 van hozzá, a hybridbe 0W16. [link]
Én úgy gondolom, hogy a motor kialakítása, a rések, a járatok, a pumpa, a terhelés, a hő, stb. határozza meg. Az övé 1.6-os, van turbós verziója, igaz ez nem az, közvetlen a befecskendezés, jóval több a lóerő és a nyomaték, és ahhoz valahogy 5W30-at írnak.
Gondolom egy évre ajánl a Kia, így számol vele, hogy nyáron 38°C-ban lesz 500km autópálya egyfolytában, így valami kompromisszum kell.Meg gondolom mivel ezek osztályok, így a valós különbség kisebb is lehet, ha a 0W-s az osztály teteje, az 5W-s meg az alja, lehet nincs a kettő között "2W-nyi" eltérés. Teteje-alja attól függ, hogy honnan nézzük.
-
szimi57
őstag
válasz [CS]Blade2 #13648 üzenetére
A hideg oldali viszkozitásra kényesebb a motor. Északon még a 0W is sűrű lehet. Trópusi éghajlaton nem lesz gond a 15W-sel sem. Mi még valahol a kettő között vagyunk, de a 0W-t max. csak télen tenném bele.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gyöször #13656 üzenetére
Láttam. A 0W folyósabb és pont ez a baj, hogy ha nem tapad meg a felületen és nem alakul ki megfelelő védő olajfilmréteg, akkor kialakulhat fém-fém kontakt. Ismétlem a megfelelő olajnyomás nem feltétlenül jelent megfelelő kenést is.
Amit a gyártó ajánl azt kell betartani. Ha engedi a 0W-t oké, mert ahhoz van tervezve a motor de ha 5W a minimum akkor ártalmas lehet bele 0W-t tenni. A gyártó érdeke is a híg olaj lenne, mert azzal CO-t spórol és azt nagyon szeretnek de ha túl vékony az olaj az káros.
Amúgy mi értelme lenne pl az 5W20 olajnak a 0W20-al szemben? Gondolom az Fordnál az összes mérnök hülye...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Gyöször
senior tag
Hidegen a túl vékony olaj? Te valaha láttál már motorból lefolyni kb 60-80 fokos olajat, illetve betölteni szobahőmérsékletű 5w akármit illetve 0w valamennyit?
És folytatva a gondolatodat
Hidegen a túl vékony olaj nem ken rendesen, egyszerű a dolog: persze, hogy egyszerű, csak szögesen ellentétben van az igazság azzal amit te gondolsz. Azért nem ken eléggé, mert a 0w olaj sem tud annyira híg lenni 5-10 fokon mint a sae40es 80 fokon ezért nehezebben tudja szivattyúzni mint ideális esetben. Hidegen kevesebb olajat forgat körbe a szivattyú. Adott esetben nagy fordulaton a végnyomás szelep is kinyit, ezáltal a geometriailag szállítható és igényelt olajmennyiség IS lecsökken, ezért nem ken eléggé a híg olaj sem, a sűrűbb meg mégúgysem. Ezért előnyösebb a 0w olaj az 5wnél is.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
grizlisandor
veterán
válasz [CS]Blade2 #13653 üzenetére
Tényleg a márkaszervíz boszorkányhája.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Soma01 #13651 üzenetére
Oké de fejtsd ki mi a zavart keltő dolog? Hidegen a túl vékony olaj nem ken rendesen, egyszerű a dolog. A megfelelő olajnyomás nem egyenlő a megfelelő kenéssel. Különben minden modern autóba 0W8-as olajat írnának elő a gyártók.
A nem megfelelő csapágyvédelem. A túl híg/viszkózus olaj nyírásstabilitása alacsony, így alacsony a csapágyvédelme. Emiatt pl sok motorba (pl Focus, Mustang) 5W20 az előírás.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz grizlisandor #13650 üzenetére
Ez Euro6c-s 2019-es. Ráadásul a preferált a 0W20, de a gyári töltet 0W30. A márkaszervíz meg végig 5W30-al töltötte amíg garanciás volt. Munkanapokon napi 200+km-t mentek vele, 45.000-et évente és 3x cserélték évente. Hideg így csak napi 1x volt reggel. Nálam azóta meg fordítva van, sosem éri el az üzemmeleg állapotot, ezért én 0W20-al használom. Annyi, hogy ACEA C2 helyett C6-al.
-
-
Soma01
veterán
Zavart érzek az erőben! Vagy nagyon lemaradtam valamiről ami az elmúlt kb. 8 évben történt a motorolajok terén. Úgy érzem, nagyon keverve van a hideg, meleg oldali viszkozitás a magyarázat során.
Amúgy a Ford mivel indokolta anno ezt a választást? Azóta ez valami bevett szokás lett? Több gyártói is így jár el mint a Ford, hogy 0W-20 helyett 5W-20-at ajánl? Ez a Fordos olaj dolog viszonylag régi történet már ha jól tudom. Akkoriban kezdtek 20-as olajokat használni. Nem? -
grizlisandor
veterán
válasz [CS]Blade2 #13648 üzenetére
Euro 6-tól már nem hagynak kétséget az autógyártók szerencsére.
Az a baj, hogy a kenőanyag gyártók keresői sincsenek mindig a helyzet magaslatán.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #13648 üzenetére
Nekem is olyan az ajánlás még diagrammot is csináltak hozzá de legalább odaírták, hogy a legalacsonyabb viszkozitás a preferált.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szimi57 #13646 üzenetére
Nekem mit tudom én 0W20-tól 15W40-ig az összes benne van a könyvben, hogy mind mehet, csak mit tudom én -8°C alatt már 15W40-est ne. Nem egyfajtát adnak meg manapság. A gyártók keresője is alternatívába felhoz szinte mindent, mert hát ez ugye szinte az összes kapható osztály.
-
Soma01
veterán
válasz grizlisandor #13639 üzenetére
Köszi!
Egy kérdést megér. De látod, van más alternatíva szerencsére. -
szimi57
őstag
Én olyan ökölszabállyal találkoztam, hogy hígabbat semmi esetre, eggyel vastagabbat csak ideiglenesen. Az utóbbi lehetőséggel éltem is, amíg ki nem cseréltettem a szelepszár tömítéseket, megmentve a katit.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KillerATi
tag
válasz K Norbi #13636 üzenetére
Tulajdonképpen egyetértettek, abszolút nem áll a gyártó érdekében hogy sokáig működjön az autó. Az első tulaj fizet nekik pénzt, neki kell jónak lenni az “élményének”, 150-200e km-ig, meg pár évig utána már úgyse az első tulajnál lesz(legtöbb esetben) szóval “kit érdekel”.
A gyártó is tudja hogy hülyeség a hosszú csere intervallum, de egyrészt van az amit fentebb írtam, másrészt meg ugye az EU szívatja ezzel is őket, ha jól tudom van valami “életciklus alatti kibocsátás” és abba az gyártás, szállitás, szervizelés minden benne van, nem csak az üzemanyag fogyasztás. És ugye ha 200e km alatt 20x cserelsz olajat az pont 2x annyi veszélyes hulladék stb mintha csak 10x 😄 -
grizlisandor
veterán
válasz Soma01 #13626 üzenetére
Adatlapja a gyártó oldalról, beszerzésre meg valamelyik hivatalos viszonteladót meg kell kérdezni, mert nem láttam a bejáratott webshopokban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Soma01 #13633 üzenetére
Az, hogy a hígabb olajjal ugyan valóban előbb lesz ideális az olajnyomásod de maga a kenés ettől nem biztos, hogy a gyártó által elvártat is hozza magával. Ha túl híg az olaj és nem tapad meg a felületen akkor nem lesz meg az megfelelő vastagságú olajfilm ami a súrlódó felületeken idő előtti kopáshoz vezethet. Noha valóban az az ökölszabály, hogy 1-el hígabbat lehet bele tenni de az inkább a régebbi kevésbé kihegyezett motorokra volt igaz. Egy mai modern motor esetében viszkozitásban nem térnék el a gyártói ajánlástól.
Ékes példa erre a Ford aki 0W20 helyett 5W20-as olajat ír elő számos motorjába, nem véletlenül.
#nincsbennetarcsi
-
Soma01
veterán
válasz K Norbi #13636 üzenetére
A környezet(védelem) meg le van tojva! El van intézve azzal, hogy alacsonyabb a károsanyag kibocsátás. Ja! De az autó meg 1 az 1-ben dobod a szemétre pár év után ha a gyártóra hallgatsz vagy milliókat költesz, hogy tovább haszálhasd. Dühítő!
Maradok a 0W-nél, motorolaj öblítőnél, 8000 km/1év cserével, benzinadalékok használatánál... és/vagy péremium benzinnél. -
K Norbi
addikt
válasz Soma01 #13635 üzenetére
Gyártónak az az üzlet hogy hordják minden hónapban szervizbe.
Egyébként rohadt nagy szégyen hova süllyedtek az autó gyártók.
pl Bmw meg Audi Merci, szarabbnál szarabbak.
Mikor régen elpusztíthatatlan motorokat tudtak már csinálni csípőből. Hibátlan autókat.
Szerintem direkt basszák elfele, szégyent hozva a márkára.
A mégtöbb haszonért...[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Ahogy írtad, az olaj ugyanaz lényegében, csak a hideg oldali viszkozitása jobb. Nem hallottam még olyat hogy egy szakember ne ajánlotta volna az eggyel jobb hideg oldali viszkozitást. Nem vagyunk robotok, hogy csak annyit tegyünk meg egy autóért amit a gyártó ír. Lehet többet is tenni. Pl. ilyen alapon 3 év / 30.000 Km az olajcsere. Hajrá! Én biztosan hamarabb fogom cserélni. Mondjuk nehéz körülmények esetén a gyártó is sűrűbb periódust ajánl. De pl egy ismerősömnek nem cserélték ki az olajat 30ezer előtt a márkaszervízben külön kérdésre sem. Maszek, szerelőhöz kellett mennie. Aztán a garancia után meg jönnek a hibák ha betartod a 30 ezret. Mondjuk azt kellett volna mondania a márkaszervízben, hogy ő nehéz körülmények közt használja az autót és ezért cseréljék. Benne van a könyvben is.
No, mindegy 0W lesz. Eddig is így jártam el az eddigi autóimnál. Semmi gond nem volt. -
Soma01
veterán
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30 tud SP-t elvileg. Az van írva.
Tudom, hogy 5W-30 az ajánlott, de mi szól ellene? Szerintem semmi! Sőt... jobb is. HTHS, melegoldali viszkozitás ha rendben van, akkor nyerünk. Ja, meg persze a szükséges jóváhagyások. Nem?[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
válasz grizlisandor #13624 üzenetére
Szerintem igen. De hol lehet ilyen olajat kapni? Mondjuk még nem néztem meg az adatlapját, de ilyen HKR pont a Kiákhoz való szokott lenni.
-
KillerATi
tag
Köszönöm!
-
grizlisandor
veterán
válasz Soma01 #13618 üzenetére
A hybrid Kiába a gyári ajánlású olaj a Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30 esetleg megfelelhet?
-
KillerATi
tag
Sziasztok!
Nagyjából vissza olvastam, jó látni hogy vagytok itt páran akik nem csak hitvallás hanem tények alapján ajánlotok olajat. Nem vagyok teljesen vakon a témában, de kiváncsi lennék a tanácsokra. Lassan közeleg az olajcsere, 2006-os Peugeot 206 1.4 8V, KFW motorkód. Ez ugye alapvetően egy faék egyszerű, ezeréves konstrukció, szóval nincs szüksége űrtechnika olajra. Ez a 3. ilyen motorú autóm, az előző kettőben mindig Total 9000 5W40 olajat tettem, igazából sosem volt velük gond, de a mostaninak több törődést szeretnék adni így Motul 8100 Gen2 ment bele, de sokkal rosszabb hangja lett tőle. (Azt nem tudom mi volt benne előtte). Könyve szerint 0W40 és 15W40 között nagyjából bármit lehet önteni bele, szinte az összes PSA szabvány kompatibilis vele, ACEA A3 API SJ/SL az elvárás, tehát tényleg szinte bármi jó bele. Maradnék az 5W40-nél, mit ajánlotok, ami nem horror drága de jó olaj? Shell Helix-et néztem ki, kb 10e a 4 literes kancsó, itt írtatok jókat róla. Bocsi, hogy hosszú lett, és előre is köszönöm.
Ja, 260ezer km van benne, nem eszi az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Soma01 #13618 üzenetére
API SP, azok már LSPI ellen védő olajok.
API SP: "2020 májusában vezették be, alacsony sebességű előgyújtás (LSPI) elleni védelemre, vezérműlánc kopás elleni védelemre, a dugattyúk és turbófeltöltők magas hőmérsékleti lerakódásainak jobb védelmére, valamint szigorúbb iszap és lakk szabályozásra tervezték. Az API SP Resource Conserving megfelel az ILSAC GF-6A szabványnak, az API SP teljesítményét kombinálva a jobb üzemanyag-takarékossággal, kibocsátás-szabályozó rendszer védelmével és az E85-ig terjedő etanol-tartalmú üzemanyagokat használó motorok védelmével." - [link]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Szar Castrol Miért csörög a motor a Castrol olajjal?
-
Soma01
veterán
Sziasztok!
2018-as, 1.6 GDI motorba szeretnék olajat cserélni. 30-as olaj kell bele. 0W-set szeretnék venni. Sok a városi használat. Gyárilag API SL és A5/B5 az elvárt minőség.
Eddig jó is, csak az a fránya LSPI ne lenne! Ezért inkább olyan olajat keresek, ami még a motor gyártásakor nem is létezett, ezért jobb mint a gyári ajánlás. Ugye rengeteg gond később derült csak ki és az olajok később követték le a felmerülő igényeket. Tehát ahogy néztem HTHS 2,9 feletti legyen, kell némi TBN is, kb. 8, de mivel 8.000 km / 1 év lesz a csereperiódus, ez nem olyan lényeges, de legyen azért minimum 6. Gyárilag 30.000 km / 3 év a csereperiódus, 5W30 olajjal. Na ezt kukázom.
Milyen szabványú olajat keressek?
Amire eddig jutottam... A7 / B7, vagy A5 / B5 API SP-vel vagy GF6A-val, vagy legújabb ötletem a B71 2302. Ami még jó irány volt kereséshez az a Volvo 95200377. Innen meg már valami LSPI támogató szabvány hiányzik csak mellőle, mint az A5 / B5 mellől.
Ja! 75.000 km van a motorban. Az előző tulaj 10.000-ként cserélt olajat, mert ő is városban használta.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #13614 üzenetére
Elotte is 5W40 volt benne vegig, uj koratol azzal ment es nem csorgott. A markaker azt rakott bele vegig a gari alatt azota sincs gond vele. Nem eszi az olajat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
Oil change on
Ez itt a reklám helye.
Gyári olajszürő Unixtól! Patika dobozos. 😹[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
Nem erőszak a disznótor, csak a disznónak!
Piros szereti a Xadot, sose volt ilyen halk járása a motornak, mondjuk ezt nem az angol tudósok állapították meg. Renault topikban több ember is használja.
Valamelyik nap találtam még 4 litert, így csak 1 litert kell vásárolni az olajcseréhez.Fuchs olajjal te voltál elégedettlen, visszakerestem még is másodjára is beletöltöttétek a Jazzbe. DE a Jazz 5w30-al szocializálódott és a Fuchs 5w40 olaj a rossz?
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #13607 üzenetére
Az ár nem elsődleges szempont, a Ravenol RUP sem épp olcsó.
A Xadóban nincs bizodalmam, a Fuchs-ot nem ismerem, de a Motult szeretni szoktam. A Lanciában* pont X-Clean 5W40 van, csak nem a Gen2, mert - ahogy már említettem az előző hsz-emben - az sajnos nincs a kedvenc boltomban.
*1.3 dízel még DPF nélkül, teljesen ugyanaz az előírás, mint a benzines MiTo esetén.
[ Szerkesztve ]
-
szatomi30
tag
Sziasztok!
Renault Clio 2 16V 1.4 (2003) autóm olajcserére megy hamarosan, legutóbb Castrol Magnatec 5W-40 C3 típusú olaj lett beletéve. Az autó napi használatban megy, naponta ~25-30 km-t városban és autópályán.
Maradnék továbbra is Magnatecnél és 5W-40-nél, viszont az lenne a kérdésem, hogy a C3 szabványú olaj megfelelő ebbe a motorba, ezek nem dízel motorba valók? Őszintén ezzel nem foglalkoztam korábban, most vettem észre, hogy C3-as olaj lett beletéve tavaly.
Egyébként semmi probléma nem volt a motorral, olaj fogyasztás is nagyon minimális volt.Most új olaj esetében A3/B4 legyen vagy maradjon a C3?
Köszi előre is a segítséget!
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #13604 üzenetére
Nem alternatívákat kértem, hanem ellenvetést a Liqui Molyval szemben.
De azért köszi!
-
tboldi
nagyúr
Ha már Ravenol, most RUP 5W40 van a MiTóban, és bár az olajjal tökéletesen elégedett vagyok, nem biztos, hogy minden alkalommal Dajcslandból akarok rendelni, úgyhogy elgondolkodtam ezen a Liqui Molyn. Bármi ellenvetés?
Alfa Romeo MiTo 1.4 turbóbenya, motorkódja 199A8000, és Fiat 9.55535-S2-es minősítés kell.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Sorozatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Indiana Jones and the Great Circle teszt
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra - más dimenzió
- További aktív témák...
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest