Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nortonor

    tag

    Sziasztok!

    2007-es Aprilia SR 50, karbis, az alábbiakat produkálja:
    Indítás után, mikor leveszem sztenderről lefullad, hidegen és melegen is produkálja, ezután ha keréken próbálom indítani önindítóval, nem indul. Na ilyenkor újra fel sztenderre, elindítom, majd húzok egy kisebb gázt és a féket behúzva teszem le kerékre, ez általában beválik, de alapjában véve bosszantó jelenség. Próbáltam magasabb alapjáratot állítani, ez sem segített.

    A másik, még inkább aggasztó dolog a következő: Mikor elindulok vele egyenletesen gyorsul, fokozatos gázkar húzással, aztán úgy 50 km/h körül kvázi "megszűnik" a hajtás, mintha le akarna fulladni a motor, ha ilyenkor húzok neki egy nyélgázt, észhez tér és úgy 60 km/h fölött ez a jelenség megszűnik, de ebben az 50-60-as tartományban, ha csak szép finom gázadagolással próbálok gyorsítani elfogy az erő, már-már a fulladás határán táncol.

    Összefügghet a két probléma? Mit nézzek meg, mire számíthatok?

  • Nortonor

    tag

    Sziasztok!

    2007-es karbis Aprilia SR 50-emmel történtekre keresek magyarázatot.

    Előzmények:
    2017-ben vettem a motort, azóta sok mindenhez nem kellett nyúlnom mert gondos gazdája volt, remek állapotban került hozzám. Tavasztól őszig, napi használatban (száraz napokon) melóbajárós, vidéki ingázósként használom, oda-vissza napi 20-22 km. Idén tavasszal úgy gondoltam pár apróbb javítás ráfér. Az első telók új olajat és szimeringet kaptak, a nagy légszűrőbetét is cserélve lett, a karburátor elöregedett gumi-alkatrészei egy karburátor javító készlet segítségével lettek lecserélve. A félig kopott, kissé rozsdafoltos kipufogó, le lett szerelve és újra lett fújva hőálló festékkel, a tömítését is cseréltem. Az első pár napban észleltem, hogy némiképp változott a hangja, bizony a visszarakott kipufogó csavarjai a jó magyar utaknak köszönhetően lelazultak. Megvártam míg kihűl a rendszer, újrahúztam a csavarokat, majd másnap melegen ismét meghúztam őket, azóta nem mozdul.

    TL : DR
    A minap hazafelé menet az utolsó kb. 5 km-en, vettem észre, hogy jelentősen megváltozott a motor hangja. Ahogy hazaértem észleltem is a hiba forrását, a másodlagos (szekunder) légszűrőház fém fedeléből hiányzott egy csavar és így félig felnyílt a fedél. Leszedtem a másik csavart is, a fém fedél a helyén maradt, ugyanis a tömítés ráégett. Sikerül lefeszíteni, ez a látvány fogadott:

    Leszerelés és a műanyagház szétpattintása után:

    A szűrő szivacs szinte teljesen eltűnt, tavaly ősszel szedtem szét utoljára ellenőrzés céljából, akkor még teljesen ép volt, tisztítani sem kellett. A membrán külső műanyag/gumi pereme is szemmel láthatólag teljesen szétolvadt. A karbiba csatlakozó szívócső szerencsére ép maradt, ahogyan a másik felén, a kipufogóba csatlakozó levegőcső is.

    Mivel a szűrőház külső része is eldeformálódott/megolvadt, ezért egy az egyben rendeletem egy teljesen új komplett házat, ez kb. a jövő héten érkezik. Viszont addig szeretném kideríteni hogy mi okozhatta ezt a maradványokból jelentős hőhatásnak tűnő jelenséget, ehhez kérném segítségeteket. Nem szeretném ha az új alkatrész is így járna. Tudom, a "karbicsonkot tömd be szivaccsal, a kipufogónál meg vágd le, hegeszd be", de én szeretném továbbra is gyári állapotban megőrizni, használni ezért az ilyen jellegű válaszoktól tekintsünk el. A teljesítményre nincs panaszom, 80-nál fennakad a mutató, gyorsabban meg amúgy sem húznám ezeken a fain vidéki utakon, szóval további fojtáseltávolításra nincs szükségem.

Új hozzászólás Aktív témák