- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- eBay-es kütyük kis pénzért
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
golyani
őstag
válasz
ludsimon #59657 üzenetére
Erre én azt tudom, mondani, hogyha a gép megkapja a rendes olajat, üzemanyagot és egyéb karbantartást, úgy lehet húzni a szarvát ahogy nem szégyenli az ember. Ott van nekem a roxi, most fog 30k-ra fordulni és a motorja bontatlan (egy polini vario van benne mert a gyári már elég kopottas volt). Nyáron szinte mindennap járok vele és amikor azzal megyek melóba, van olyan szakasz amikor nyelezem. Illetve ha kerget eső akkor akár 7-8km-en keresztül csőgázon repesztek olyankor, ha benézek a kipufogón látni hogy valami vörösen izzik odabent (gyári katalizátoros kipufogó).
Szedtem már egy ilyen gyorsulásmérő appot telefonra kíváncsi vagyok mit megy a gép, ha jó idő lesz lemérem.
-
frigoo
aktív tag
válasz
ludsimon #59657 üzenetére
Sztem 2Tnél sokkal sarkallatosabb pont kopás szempontjából, hogy elégtelen a kenés tolóüzemben mint a magas fordulat.(nem az extrém fordulatra értem.) A kopás sokkal fokozottabb hideg állapotban. Ha ezekre figyel az ember, akkor sztem nincs gond.
4Tnél pl. az extrém alacsony fordulaton való furikázás nagyon káros, ugyanis alacsony fordulaton az olajszivattyú nem képes elégséges nyomás előállításra, így a kopás akár hatványozottan növekedhet. Minden motornak van optimális működési tartománya, ezek egy, általában a max. nyomaték, max teljesítmény ill. a hatásfok görbe legmagasabb pontjából származtatott sáv.
Sajnos itt sem fekete-fehér minden, sok minden beleszólhat az egyenletbe. Szerintem. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
ludsimon #59657 üzenetére
Alsó tartományban meg pont nem fog annyit kopni mert percenként kevesebbet csiholja a hengerfalat.
Viszont ha "nyomatékból" közlekedsz lesz egy csomó hátránya... Ha nagyon alacsony a fordulat (pl alacsony az alapjárat) akkor kaphat olyan ütéseket a főtengő, amit nem köszön meg... Az extrém túlpörgetés nem jó, de nem kell ezt túl lihegni. Ha bemelegedett és jó minőségű olaj van benne, akkor hadd szóljon. Tactot 6000km-en keresztül nyeleztem jóformán (bejáratás kivételével), és egy db hengerfejtömítés (300ft) ment szét. (8 csavar, kb 30perc munka volt a csere)... Ha már szétszedtem ránéztem a hengerfalra is, hibátlan volt... (Hogy is mondják az okosok 15k km után fúrás?
)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Elden Ring
- Fujifilm X
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Stellar Blade
- További aktív témák...
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Realme 8i 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest