Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ludsimon

    veterán

    válasz Casoli #59655 üzenetére

    Nem tudom... én autószerelő suliba jártam 1 évet és ott mondták, hogy teljes terhelésen nem szabad huzamosabb ideig huzatni semmilyen motort mert a hasznos tartomány felett elkezd drasztikus mértékben kopni a henger. Nem véletlenül van autón például a fordulatszámmérőn pirossal jelölve ez a bizonyos tartomány, oké tudom chippel le vannak tiltva, hogy odáig pörögjön a motor, de azt is fel lehet oldani, meg mindent..
    Alsó tartományban meg pont nem fog annyit kopni mert percenként kevesebbet csiholja a hengerfalat.
    Ez dízelnél megint más, ott ki kell égetni hetente legalább a motort de abba ne menjünk bele itt..
    De azt hozzátenném ez nem azt jelenti, hogy tiltáson járatod a motort fél órát..... Hanem mondjuk a megszokott átlag 2000rpm helyett kimész autópályára, autóútra és 4-esben 110-el 3500-4000rpm-en forgatod a motort.

    OK, egy gyári fojtott motort, ami 50km/h-ra van fojtva lehet orrba-szájba 0/24 nyelezni...
    De itt olyan motorokról van most szó ami megy 80-at a tervezett 50 helyett.... Akkor miről is beszélsz?

    [ Szerkesztve ]

    undefined

Új hozzászólás Aktív témák