Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Notepad++
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Weeman1
veterán
Ez kemény:
-
Grillo
őstag
válasz
runner 125 #40346 üzenetére
És hogy dönthető el, melyik?
-
wolfnet
tag
válasz
AndrewTdi #40344 üzenetére
Jahm, fontos a szikra is. Nálam nagyon furán viselkedik az akku. 12 nap után tegnap kitoltam, kulcs be, elfordít "maxon" világítanak a lámpák, indítózok pöcc röff szépen gáz nélkül (~7°C volt kint). Ma reggel alig pislákol a lámpa, indítózásra kialszik a lámpa. (Nem tudom van valami biztosíték ami ilyenkor leold? Mert ilyen kattanás hang is hallatszik, utána hiába van elfordítva a kulcs nincs semmi fény. ) Rúgásra indul. ASD
-
Grillo
őstag
Segíjjetek kitalálni mi a faszom van.
Teháta lényeg, hogy szépen lassan leállt minden lámpa a robogóban. Pár nap alatt minden kialudt, kb. fogyasztási szempontból csökkenő sorrendben. Tegnap kiszedtem az akkut feltölteni, mert az önindítót sem tekerte már, de kiderült, hogy valószínűleg zárlatos, mert fél nap alatt nem vett fel szinte semmi energiát.
Kiszedtem az index és féklámpa izzókat, minden ki van égve, tehát kapott túlfeszt minden, de láthatólag az elhalálozás a folyamatosan ment, nem egyszerre. A 7,5 amperes bizti is meghótt, újat belerakva azonnal követte az is, tehát probléma nem múlt el magától (mondjuk nem is reméltem.
Töltés van, mert a robogó indul, dudál, de ennyi.
Mi lehet a gebasz? Az akku vittel el a dolgokat, vagy mondjuk a fesszabályzó behalt, és az vitt magával mindent? CDI gondolom működik, mert különben nem lenne kraft a gyertyának, vagy rosszul gondolom.
Az elektronika, ha minden igaz egy az egyben 3kj Jog.
Persze a robogóbolt/szervíz pont ma van zárva betegség miatt. -
AndrewTdi
addikt
Hmmm. Úgy látszik nem volt elég gané az akumlátorban, mert most feltöltöttem és pöccre beindult.
-
AndrewTdi
addikt
Nahát... 3 hét állás uzán nem indul a nexus. Indítózok de nem indul be. Aksit most töltöm. Mjd délután rápróbálok megint. ACnek milyen hangja van? Gyújtást ráadva is kell búgnia, ugye?
-
DigitXT
félisten
Patika Yamaha Jog...
-
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #40332 üzenetére
Az a baj, hogy a mostani is gyári, így semmivel nem lennék vele előrébb.
SzlobiG: nem triviális erre ebayen keresni... Méreteket elég ritkán írnak stb.
Olaszul rákeresve viszont komplett tankot kaphatnék 20-30 EUR körül, csak
épp ugyanazzal sz*r tanksapkával - meg aztán minek nekem még egy tank?Találtam egy jópofa utángyártottat, ami azért érdekes, mert ez alapján csont
ugyanolyan a Majának is a sapija. Csak ott a tank fent, oldalt van... A büdös
életben nem löttyent ki onnan benya, ellenben a lent elől pici fékre kifolyóval. -
Rotor82
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Lenne egy "kis" gondom a robogómmal. Mégpedig az, hogy nem indul...
Peugeot x-fight 50cc LC.
Az volt eddig vele a nálam töltött 3 év alatt, hogy ha hetekig állt, akkor csak nehezen indult. De indult...
Most pedig tegnap óta egyszerűen képtelen vagyok beindítani...
Én az immo-ra gyanakszom, bár nem értek hozzá.
Azt tudom, hogy ha a kulcs ki van véve, akkor kb másodpercenként villan egyet a piros led, ami ugye az immobiliser. Ez most is így van. És ha ráadom a gyújtást, akkor a piros led világít 2-3mp-et majd kialszik és lehet beindítani.
Na most meg ha ráadom a gyújtást, akkor szintén világít a led, DE utána villan hármat és csak utána alszik ki! WTF?!
Szerintetek mi lehet a gond? Mit lehet vele kezdeni? -
Rico45
őstag
válasz
runner 125 #40329 üzenetére
Köszi a választ! Neked mekkora van most a mociba?
-
SirKero
őstag
Tudom,hogy ez nem a hirdetés helye de egy baráton szeretné eladni a robogóját és neki szeretnék segíteni.
Tip: Aprilia SR 50 gyártási év 2008. Futott kilométer 500 !! és ez nem elírás vagy csalás tényleg ennyi van benne.
Úgy nyerte valami sorsoláson és azóta a garázsban áll.
Ha valakit érdekel keressen meg priviben. -
DigitXT
félisten
válasz
SzlobiG #40328 üzenetére
Hát nem, de még nem volt egy normális tankolásom... (Ami
után egyszer sem ment ki a benya.) A mostani megcsúszós
esetnél is folyt, otthon sikerült ráraknom úgy a sapkát, hogy
alatta nem (de ~5 km alatt volt pár fékezés), rápróbáltam és
azt láttam, hogy most már csak a kulcslyukon ömlik... -
-
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #40324 üzenetére
Sanszos. Mérd meg... Amúgy az akku is lehet, de az egy
picit hirtelenebb szokott lenni, ha beüt egy cellazárlat.MÁS: ma 8,3L/100 km-t mértem... (Ellocsoltam a benyát:
meg is csúsztam rajta, de dolgozom az ügyön. Az bszna
be, ha normális tanksapkával+nem túltankolva is ilyen 7
lityi fölött jönne ki, kicsit túlmenne a tűréshatáromon...)
Szerk: azért mégsem 1000-es Gixxer, hogy 8-at egyen. -
Grillo
őstag
Srácok, ha pár nap alatt eltűnt minden elektromosság a robogóból, értsd először a fényszóró, aztán a kisebb fogyasztók is elhaltak, önindítót sem tekeri meg az akku, akkor vélhetően a generátorommal lehet baj?
-
tomeedey
csendes tag
válasz
Bogyó bá' #40311 üzenetére
Elképzelhető a dugulás, komolyan megbontva még nem volt. Tehát az szinte biztos hogy kevés benyát kap időnként, ezért nem indul, az első beröffenés meg szerintem éppen annyi ami az utolsó használat után a karbiban maradt üzemanyag. Most kicsit megbirizgáltam az előző képen látható alsó cső környékét, így elindult ma és tegnap reggel is, igaz hogy a gázzal kicsit játszani kell, hogy életben maradjon. Kiváncsi vagyok, hogy ha megint fogy az üzemanyag, akkor megint előjön e a probléma.
-
huszi.gyb
senior tag
Újabb gyöngyszem. Megkímélt NSR, csak a plexiből hiányzik
nincs benne 4000km, 2002es váz 2007-es blokk
-
Papa18
tag
Üdv mindenkinek.
Egy gilera runner komplett festés, hengerfúrás, kipufogó lakkozás mennyiből jönne ki? -
Hauptmann
veterán
Szerintetek az Aprilia Scarabeo 100- Malaguti Ciak 125-Piaggiua Liberty 125 közül melyiket lenne érdemes választani? AZ egyik fontos alternatíva az ülés alatti rekesz nagysága, minél nagyobb kellene. Jó, a Scara 100 kilóg, de abból a 125 már nem süthető el 50-esnek.
Esetleg más alternatíva?
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #40315 üzenetére
Diszkontnak nem mondanám, de itt most 45,8: azért mégsem 57.
Ami biztos, hogy nem fogok 20K-t költeni csak görgőre, hogy aztán ne
menjen úgy, ahogy szeretném. A Majában is volt könnyebb görgő: picit
jobban pörgött, DE annyival nem ment jobban. A Malossitól meg hajjajj.Pont az a jó az ilyen szettekben, hogy már be van lőve...
Amit adnak
hozzá, úgy jó. Nem kell kísérletezgetni. Annyi volt, hogy kontrasztrugót
nem cseréltem, mert nem volt hozzá szerszámom. (Aztán később igen,
de nem nagyon vettem észre különbséget: jól ment a gyári rugóval is...) -
Dealer95
őstag
válasz
-Mosquito- #40315 üzenetére
Mi home-made megoldottuk a görgőket
Volt egy 8grammos szettünk (19x15,5) és mindig könnyítettünk rajta (egyre nagyobb fúróval kifúrtuk)
így nem kellett 5 szettet venni a teszteléshez
és ha ezzel kimérted milyen súllyal a legjobb, lehet venni egy gyárilag olyan súlyú szettet amivel a legjobban ment. -
-Mosquito-
őstag
válasz
Rico45 #40310 üzenetére
Szia,
Gyorsulás,rugalmasság jobb lesz. Végre necces,hogy tudja majd ugyan azt mint az eredeti görgővel,de inkább -5,10Km/h.
DigitXT:
Poloni 190Eu,57eFt Malossi variót meg 50eFt-ért láttam. Gondolom tudsz valami diszkont árat/beszerzést is.A tuning variókhoz kapsz görgőket is,de ha nem jók és pörög a technika akkor megint + lóvé.
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #40308 üzenetére
Az a vicc, hogy egy görgőszett is ~8-10K (26x12,8), és ha
elsőre nem találom el az ideális súlyt, úgy egy fél multivar.
(Amúgy is koptatta a szíj már a gyári tárcsákat. Igaz külső
tárcsát egyik szett sem tartalmaz - márpedig az is csíkos.)Szóval meglátom! Egyelőre csendben ülök, nem ugrálok...
A KOSO fordulatszámmérőt mondjuk lehet, felszerelem.
(A gyári picit késik szvsz, és nem is túl vizuális 2 db szám:
egy mutató felpörgése informatívabb lehet... Vagy nem.)
Amúgy is jó lenne előtte egy valós fogyi adatot látni, olyan
kilocsolások nélkül. Csak a motorban elégetve a benyát.Rico45: kisebb súlyú görgőkkel (ha mást nem cserélsz le),
szinte biztos, hogy végsebességet veszítesz. Ha ez számít. -
Grillo
őstag
Gulliveren hogy működhet a benzinszint jelzője? A tank lent van legalul, a szintjelző egy külön hengeres egység a benzinpumpától kissé arrébb.
Tankoltam, akkor már csak félig ment a mutató, aztán következő indulásnál már legalul maradt.
Mondjuk szét kell kapnom úgyis valamikor, mert a világításom behalt, és egyre szűkül a napos órák száma, hamarosan sötétben indulok.A téliesítés jegyében vettem egy új kesztyűt. Ezek a bőr cuccok tágulnak valamennyit? Vagy menjek vissza eggyel nagyobbért, mert használat közben kicsit szűknek tűnik, bár nem vészes.
-
Rico45
őstag
válasz
-Mosquito- #40308 üzenetére
Szia!
A kisebb súlyú görgőkkel megy végsebességre jobban?
-
tomeedey
csendes tag
Hello Pró tagok!
Adott ez a vákumos benzincsap. A moci Malaguti F12 léghűtéses gyári állapotú 2T 2000-es évjárat. Jól sejtem e a benzincsap működését:
A csap felülről a benzintankból kap üzemanyagot. Az alsó gumicsővön keresztül a karburátor vákumut hoz létre, ami nyitja a csapot és a középső vastagabb szilócsövön keresztül szabadon áramolhat a benya a karburátor felé.A probléma hogy a moci néha nem, vagy nehezen indul, vagy beröffen felpörög majd leáll. Elképzelhető hogy az alsó szilikoncső levegőt kap valahonnan és nem elegendő a vákum és nem nyílik rendesen? Amikor nem indul akkor a kipufogón szinte füstmentes gáz jön indítózásnál-gondolom benzinszegény keveréket kap ilyenkor. Mitől függ a létrehozott vákum?
A másik lehetőség, hogy az autómata szívató szivat és nem nyit rendesen, ezt még nem ellenőriztem, nem könnyű megbontani a burkolatot a gépsason.
A jelenség erőteljesebb mikor a 6 literes tankban már csak 1-1.5 liter üzemanyag van, ilyenkor mégnehezebben indul.Vélemény?
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #40305 üzenetére
Ez meg egy 400-as Burgi tesztje padon Multivarral, ill. gyárilag.
Érdemes a szöveget is elolvasni, hogy milyen okok játszhatnak
a gyárilag nem "kimaxolt" teljesítmény mellett - a már korábban
írtakon (élettartam, fogyasztás stb.) kívül. Pl. "zajszennyezés"?Szerk: kicsit olyan ez, mint a manuális váltós autónál / motornál
a "takarékos" vs. "sportos" vezetés... Megteheted, hogy papisan
közlekedsz, alacsony fordulaton "elváltogatva", meg azt is, hogy
kihúzatod, "bőgeted a motort", magas fordulaton váltasz. Nyilván
utóbbi esetben jobban fog "menni" a gép! (De valójában valahol a
kettő között van a "normális" felhasználás...) CVT esetén meg
ebbe a varió hangolásával tudsz beleszólni, a gázkezelésen kívül.
Előbbire nincs sokaknak igénye: a gyáriban másra optimalizáltak.
(Azért is jók a nagyobb motorok, mert egyre kevésbé "digitális" a
gáz rajtuk. Haladnak kisebb gázállásban is mint a folyamat nyél.) -
DigitXT
félisten
Érdekes amúgy, hogy a "régebbi" Burgman 400-ba (K7-be már nem)
ugyanaz a Polini 241.611 varió megy, mint a Madison/Velvet 400-ba. -
Rico45
őstag
válasz
runner 125 #40299 üzenetére
Szia! Gyárilag mekkora görgők kellenek a 180 2t runeszba?
Nem találtam sehol.
Választ előre is köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #40302 üzenetére
Megvolt. Rendben van. 5 pofás. Valóban a tömege lehet,
ÉS a másik, hogy a Maja nyélgázra ~7000-en csúsztatja
a kuplungot, majd végig 8000 körül húz, így jobb a "rajt".
Viszont, ha már fut a szekér a Madison dinamikusabb.Ez a magához térés is így van, ahogy mondod: 5500-nál
van a nyomatékmax (30 Nm keréken), a teljesítménymax
meg 7000-nél (27 LE keréken) - ezekhez képest "karcsú"
a 3-4000-es fordulat az alacsonyabb sebességeknél, de
az tuti, hogy "takarékosabb" (még így is elég kajás fajta).Szerk: a Maja adatai Multivarral értendők! Gyárilag 6500
volt a váltási fordulatszáma. Nem is ment úgy. Hehehe...
(Elvileg az a nyomatékmaximuma, de fejből nem tudom.) -
-Mosquito-
őstag
válasz
DigitXT #40301 üzenetére
Hajtást átnézném,hogy minden frankó-e. Nem tom 3-5 pofás kuplung van-e benne,annak milyen az állapota.. Vennék 1-2grammal kisebb görgőt úgy próbálnám ki,hogy jó-e. Kicsit becsapásos,mert a Maja könnyebb,emiatt fürgébb. A Malaguti nehezebb X Km/h,fordultat felett tér észhez,magához.
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #40300 üzenetére
Engem csak a gyorsulás érdekel, nem a végseb. 130 fölé még nem
is húzattam, mert az is sok a városba - meg nem is szereti annyira.
Ellenben látom a fordulatszámot: 60-ig bőven nyomatékmaximum
ALATT dolgozik a gép, nem csoda, hogy nem ugrik akkorát; amúgy
egy picit túloztam, azért vmivel jobban megy a Majánál , "feelingre"
is egész más, de a számok nem hazudnak: ~60-ig hasonlóak, na...
Már álló helyzetből, 0-60-as gyorsulást nézve: 30-60-on szvsz már
jobban megy, ezért is érezni haladás közben erősebbnek, de a rajtja
nem az igazi: nagyobb össztömeg + relatív alacsony fordulatszám?
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProoBook 745 G7 laptop /Ryzen 3 4300U/4GB DDR4/256GB NVMe (Erősen "B" kategóriás esztétikailag)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest