-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz runner 125 #38798 üzenetére
Ó, dehogynem! Csak jó helyen kell azt növelni.
Australopithecus____________500 cm3
Homo habilis________________700 cm3
Homo erectus_______________1000 cm3
Homo Neanderthalensis_1200-1700 cm3
Homo sapiens cromagnoni____1400 cm3
Homo sapiens sapiens_______1300 cm3
Látható, hogy az "optimum" úgy 1300 ccm-nél lehet.
500 ccm alatt egy sz*ros csimpánz vagy... Ennyi.
A neandervölgyiek pl. annak ellenére haltak ki, hogy
átlagban eléggé "nagyköbösek" voltak... Néha olyan
érzés jön rám, hogy talán ma is köztünk élnek...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #38793 üzenetére
Fingod nincs, hogy miről szól egy közös motorozás, ugye?
Azt hiszed, hogy gyorsulási verseny? Meg egymás otthagyása?Gurultunk huszi.gyb-vel egyet Hűvösvölgy felé: nem volt semmi
gond abból, hogy ő 50-essel ment, én meg (az óriási!) 180-assal.
Mikor meg akartam előzni, megelőztem, amikor meg neki kellett
elöl menni, akkor meg ment elöl: el lehet ám venni a gázt, halihó!
Megelőzni is csak azért előztem, hogy meghallgathassa a kipum
hangját - akkor még hangtompító nélkül -, nyélgázon is. Jól szólt.
A szűk kanyarokban amúgy simán fordult úgy, hogy eszembe se
jutott volna megelőzni - de pláne nem otthagyni. Nevetséges!Tudom, runner 125-re célozgatsz állandóan, aki anno leírta, hogy
ő nem szerette a közös túrát(!!!) a Nexus 500 "vs" 50-es haverral.
De azt azért vedd figyelembe, hogy egy találkozó nem túra.
Ja és az meg a másik, hogy egy spontán szerveződött Bp közeli
talin ő nem is igen lenne ott, mert nem itt lakik... Így nem para.#38795: már értem, honnan fúj a szél. Magadból indulsz ki, hogy
ha nagy motoron ülnél, akkor jól otthagynál minket. Ötletes.
(Btw. ne keverjük már az összeröffenést, a kötetlen motorozást,
meg az országúti túrázást és az "ereszd el a hajam" stílust, jó?)Nyilván nem egy több száz km-es körre indulnánk 50-től 500-ig
mindennel, mert azt valóban nem lehetne bírni ép ésszel. (Mert
lehet, hogy te rászánsz egy túrára x órát, míg egy találkozó az
talán sokkal rövidebb: nem ér rá mindenki órákat keringőzni.)[ Szerkesztve ]
-
-
golyani
őstag
ejtette nekem is a fordulatot de engem rendkívül idegesített, mert tudtam, hogy azért van, mert rossz a vario. ez meg egy robogó, az a lényeg, hogy nincs váltó, de van CVT, most lehet itt jáccogatni a gázzal, egy rosszul beállított vario mellett de minek? ha 50-el akarok menni akkor felgyorsítok 50-re és addig engedem vissza a gázt amíg megtalálom azt a gázállást amivel tartja ezt a sebességet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #38785 üzenetére
Olyan hűdesok nyomatékot nem fogsz tudni érezni az Aeroxból, nem?
De nem értem én ezt a gázzal játszogatós trükközésed sem... A variónak
pont az a dolga, hogy a motort nyomaték-/teljesítménymaximumon tartsa
nyélgázon és pont. Ha nem ezt csinálja, akkor nem jól működik. Ha beejti
a fordulatot, akkor nincs jól beállítva. Az enyém sem tökéletes most, mert
8000-ről beesik a fordulat 7500-ra gyorsítás közben, aztán kúszik 8000-re.
(Szerintem ez azért van, mert kivettem a hézagolót: jobban felmegy a szíj,
ellenben legalább végsebességen sem forogja "szét" magát, ami előnyös.)Egyenletes gyorsítás = unalom!
Miért, az ER6N nem úgy gyorsít, ahogy húzod neki a gázt? Nyilván van a
motornak nyomaték-/teljesítménygörbéje, amin ha végigmész "nyelezve",
akkor valóban nem egyenletes gyorsulást fogsz kapni (ha jól tudom, ezek
a 600-asok inkább csak a magasabb tartományban indulnak meg igazán,
bőven nem annyira nyomatékosak, mint pl. az 1000 ccm társaik), viszont
általában nem is nyélgázon szokott az ember közlekedni egy nagyköbös
géppel. Ebből viszont következik, hogy a szép, "kulturált" közlekedéshez
pont azért kell a gázzal játszanod, hogy "egyenletesen" gyorsulj: unalom.A vicc az, hogy sosem a fordulatszámmérőt nézed, amikor "közlekedsz",
hanem érzed, hogy hogyan gyorsul a motor, és úgy váltasz. A mérő csak
egy "mankó", ha esetleg még nagyon ismerkedsz a géppel és az alapján
akarnál váltani. (Mondjuk húzasd ki 3000-ig, mert különben szenved, stb.)
Mármint autónál. Motornál meg esetleg az, hogy vigyázz 8000 fölött, mert
ott úgy meg fog indulni, hogy meglepetést okoz. (Mondtam egy példát.) -
válasz golyani #38784 üzenetére
Egyenletes gyorsítás = unalom! Egyhangú és egy deka nyomatékot nem érzel. Ócsa óta ad némi örömet a gyorsítás. Ez nem hiba, sőt, örültem amikor erre rájöttem. Várom az ejtést és akkor korrigál = húúúúz! Időben előbb elérem a végét mint a fülsértő széthajtós verzióval. A fordsz.kijelzés miatt tudok így menni nem másért. Aranyat ér ez a része, nem értem miért hagyták ki az újabbakból.
Jó látom nem ment át amit írtam, NEM HIBA! De ha úgy jó akkor egynletesen húz ha nem engedem el maxról a gázt, azt pörögje szét magát azt szokás 50ccm-né, majd a köv tulajnál, de nálam nem fogja.
Egy nagyon nagyon jól beállított robogó lett az enyémből, csak kérdezd meg Csabit mit gondol róla, aerox és aerox között van különbség.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
golyani
őstag
válasz Kolondrum #38783 üzenetére
hát ha én húzok egy jó 1/3-ad gázt akkor egyenletesen gyorsít egészen óra szerint kb 60-65-ig. fél gáz az 70-72, nyél gáz meg a 80-an túl. de elindulásnál, hogy kicsi, közepes, vagy nyél gáz az mindegy, mindig egyenletesen gyorsít a polinivel, mind 4,9 mind 6g-os görgővel.
szerintem meg is ette a szíjat ~2ezer kilométer alatt, ami mondjuk kicsit valószínűtlen, de a nyár elején beszerelt rms szíjon alig mérek 16mm szélességet...
én meg úgy járok mindig ahogy jól esik. de általában ilyen fél gáz környéke, padlón csak a hecc kedvéért néha , na meg ahol muszáj.
ha 50ről nem indul, de 40-ről igen, akkor ott valami beállítási baki van. nekem most mindig, mindenhol ugyanúgy húz.30-ről is 40-ről is, 60ról is, de még tán 70ről is ( óra szerint persze)
[ Szerkesztve ]
-
válasz golyani #38782 üzenetére
Ja tényleg. Én 90%-ban a fordulatot nézem (nem széthajtani akarom) mert sík úton a fordulathoz társul egy max sebesség. Hellyel közzel ez így van. PL akkor nem igaz ez ha már egy nagyobb sebességről ejtettem a fordulatot mert akkor sokat tudok menni kevesebb fordulattal gyorsabban mint amivel ezen a fordulaton menne. Én hiszem, hogy a fordszám kijelző miatt nem volt soha széthajtva motorikusan. 6000-nél már éppen lépésben haladok ha ügyesen megyek akár 30-al is tud, 7000-nél 60 és 70 között halad és 8000-nél megy 80 fölé (óra szerint). 8200-nál nagyon rossz a hangja és alig tud még rágyorsítani, tehát itt nem is járatom. Ennél jobban csak egy esetben pörög egy pillanatig, ha indulásnál nyéllel indul. Ez nagy hiba mint rájöttem. Elmondom miért és mond meg nálad mi a helyzet ezen a téren.
Azért kérdeztem hogyan teszteled mert ha én ezt csinálom akkor indulásnál kb 7000-re felmegy, ejt picit majd 8300-ra ugrik és az leesik kissé, majd kb 8200-al eléri a végsebességet ezen az említett fület sértő hangon. A kezdeti zavar a hézagolás hiánya miatt van már kiderítettem, de megéri mert ha hézagolok nem megy annyira jól a végén.
Én úgy szoktam menni, hogy kap egy mára pontosan kikísérletezett gáz adagot amivel 8000-re felpörög, ezt tartom, mert ezt leejti olyan 7500-ra magától sík úton is. Ez az a pont ahol ha korrigálom megint 8000-re akkor úgymond nyomatékosabban megy. Ezért nem szoktam csutkával menni mert nem tud ejteni és nem nyomatékos a gyorsulási görbe. Egy kicsit tartok is ettől eladáskor mert aki először ül rakta húz egy nyelet aztán megkérdezi ez mi?
Rájöttem, hogy ez a része a görgők miatt van. Nem a súly, hanem a bekopás a kulcs. Azaz amikor pl kapott új szabadonfutót nem olyan régen akkor le kellett vennem a variót és a görgők a jól beállt pozícióból elmozdultak. Összeraktam és a fenti szitu eltűnt. Unalmasan nyomatéktalanul gyorsult akármit csináltam. Tudtam, hogy kell km 200km mire jó lesz. És valóban lassan egyre jobban ejtett, majd kialakult a végleges állanod ejtési szint. Gyakorlatban: emelkedőn lakok - nyéllel az elemelkedő tetejéig éppen eléri a 60-at. Az ejtős trükkel meg is haladom a 60-at. Pedig mit csinálok? Csak a gázzal jókor jó értékig játszok ami nem a csutkát jelenti a pozitív hatás eléréséhez. Hogy miért van ez azt nem tudom, de tetszik mert érezni némi nyomatékot és nem unalmas.
Forgalomba is működik, de ahogy nézem egy szűk tartományban, mert ugye ott hol lassítasz hol gyorsítasz, nem a nulláról indulsz. Azaz én forgalomba hiába húzok 50-nél gázt ha csak pörög és lassan indul meg, ha már pl 40-ről kell ugyan ezt akkor sokkal jobban elindul. Minden azon múlik mennyire gyorsan tudok elindulni mert ha lassan pörgi ki magát akkor nem marad idő előzni. Gyakorlatban ha előzni tervezek valamit megnézem mi van lelkével, kap egy nyelet (8000-et) és ha csak pörög de alig indul meg hagyom, ha érzem, hogy húz el sem engedem. 50ccm.
Ha keszekusza bocsi, de multivar óta ez a helyzet.Majd lehet hogy csinálok neked vidit mindkettő szituról.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
golyani
őstag
nah bejártam a környéket és 6g-os görgőket kaptam valami tajvanit, gondoltam üsse kő egy próbát megér. megérte
mivel a 4,9-es görgők is kifutottak rendesen így az áttétel ugyanaz, tehát a vége is ugyanaz( 68-73 szél és út függő). szépen egyenletesen húz, de alacsonyabb fordulatszámon dolgozik. nekem tetszik. titkon reméltem egy kicsit nagyobb végsebességet, de hát ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Dealer95
őstag
válasz Kolondrum #38778 üzenetére
Nekem a Hebo Performer ~8400-on adja le a legjobb teljesítményt ahogy néztem, viszont tesztelés után 9000-en is ugyan olyan jó.
Így dombon fölfele is tud 8200 fölött pörögni, és így sokkal jobb, mivel erre sok a domb (Mátra).10500-at is pörgött már 5,5-ös görgőkkel de az már túl sok, esett a végsebesség is.
Gyári variátorral, gyári kipufogóval és 5,2-es görgőkkel 7500 körül pörgöttDe jelenleg valószínűleg (automata) szívató gondom van mert ~1/8-ad gáznál fullad.
7000 alatti fordulaton pedig nagyon nehezen megy.
Szívatót kivettük, lukat betömtük ideiglenesen egy körre.
Végeredmény: alapjárat nincs, viszont nem fullad.Egyébként ez a Hebo nagyon hangos, de a hangja is brutális
[ Szerkesztve ]
-
golyani
őstag
válasz Dealer95 #38775 üzenetére
speed controlhoz elméletileg nem jár csak kuplung rugó, de azokat nem raktam be. fordulatszámról lövésem nincs, mert nincs ford. szám mérőm. érzésre állítok. a motorom minden gyári (12-es karbi...).
nekem gyári varioban 15*12-es görgők 5,5g-osak.
most a poliniben 4,9-esek vannak. vagy holnap, vagy hétfőn igyekszem szerezni valahonnan 5,5g-os 16*13-as görgőket. és majd akkor tudok kombinálni magamnak 5,2-t (3db 5,5 és 3db 4,9-es), illetve tudok full 5,5-el tesztelgetni. szíjam az gyári méretű.
a gyorsulásom az sokat javult, még arra gondolok, hogy nem futnak ki rendesen a görgők. lehet kikapom majd az alátétet a fixtárcsa elől és teszek úgy egy próbakört.
-
Dealer95
őstag
válasz golyani #38771 üzenetére
Szia!
Polini Speed Controlhoz nem kaptál kék rugót?
Nekem ez volt a beállítás:
Gyári varióval:
4,7grammos görgő 8800-as fordulat - gyári rugó (20-30kiló közötti) - gyárinál 1,5 centivel rövidebb ékszíj
Most:
kb.9000-es fordulat - kék rugó (kb. 40-45kilós lehet) - gyári ékszíj - 6,9grammos görgőUi.: Sport kipufogóm és gyári 17,5-es a karbim + Maliossi Redfilter légszűrő szivacs
Poliniben az a jó, hogy ahogy gyorsulsz, úgy növeli a fordulatot (pl. 9000-ről akár 9500-ig is kimegy) gyárival fix 8800 körül maradt, dombon jobban visszalassult.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz barack1997 #38763 üzenetére
V-tech lenne kihagyni...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
barack1997
senior tag
válasz runner 125 #38761 üzenetére
-
Rico45
őstag
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
wolfnet
tag
Hétvégén jönnek megnézni a Moto-zetát!! Megyek is lemosni, meg tölteni bele benzint a próba körösnek. Drukkoljatok.
Privátban érdeklődj! :)
-
sifu91
aktív tag
Ad astra per aspera.
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz AndrewTdi #38748 üzenetére
Háááát, méretes a doboz. A dob körbe volt tekerve valami kartonnal, aztán
ugye ott a leömlő, meg a konzol, és az egész valami bubis cuccal feltöltve.
Ettől függetlenül lehet, hogy el tudod hozni motorral. Csak ki fog lógni picit:
nekem házhoz hozták anno.Szerk: fél órán belül elsőre is fel tudod magadnak szerelni, HA megvannak
a szerszámok a különböző csavarokhoz. Ha sokadszor csinálod, 2-5 perc.
(Gyakorlat teszi a mestert.)[ Szerkesztve ]
-
válasz golyani #38745 üzenetére
Nekem elég ritka 5.25g-os kell és ebből csak stage6-ost találtam 3db-os kiszerelésben, kettő csomag kellett.
Az elején még új nem valami jó menni a motorral mert olyan egyhangú, de olyan 500km után már más a karakterisztika. Ez fix mert próbáltam, sőt ha varió matatás van akkor is ez van, kell neki pár km még beáll a régi stílusra.2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz maszekember #38746 üzenetére
De ennyi idő alatt nyilván korai lenne végső konklúziót levonni
Nem kicsit. -
maszekember
aktív tag
válasz Bogyó bá' #38744 üzenetére
Barátom bátyja vett pár hónapja egy Keeway motort (125cc) ,neki egyelőre tökéletes,pedig álltalában mindenhova csutka-gázzal megy (elhagyatott közép-angliai utak)
De ennyi idő alatt nyilván korai lenne végső konklúziót levonni
[ Szerkesztve ]
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot
-
golyani
őstag
nah bekerült a Polini Speed Control, 4,9g-os görgőkkel. el is megyek egy tesztkörre. de gyanús nekem, hogy picit nehezebb kéne. két következő lépcső van 5,1g és 5,5g de az 5,5-es szerintem már nehéz lenne. majd tesztkör eldönti .
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Ezek nagyon sz@rok?
-
-
SzlobiG
félisten
-
A Zéé
addikt
közben úgy néz ki megtaláltam rá a választ angol fórumon. Mégpedig, hogy nincs külön relé, csak a feszültségszabályozó, abba van integrálva.
Szóval akkor b kérdés: ez hol található? Mennyire kell szétbontani a motort, hogy elérjem?Úgy tűnik az vacakol, mert az önindító is döcög első indításra, mintha nem kapna áramot. Viszont amíg nem jár a motor, addig megy az index is. Az alapjárat viszont nagyon ingadozik, néha ki-ki marad egy gyújtás. Járó motornál viszont csak világítanak az indexlámpák.
Öcsém meg ritka tróger... Ő hajtja kb napi szinten a járgányt, én egy évben párszor tudok csak menni vele, aztán mindig ilyenkor derülnek ki a szarságok...Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
sziasztok!
2006-os Piaggio NRG Power DD-ben hol találom az index relét?
Úgy néz ki meghalt, mert világít mind a 4 lámpa, de csak világít, nem villog.
Köszi!Just a simple Lineman...
-
Na aug 24 forgalmi vizsga.
http://www.kephost.com/images4/2013/8/9/a1_2013_8_9_e[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
SzlobiG
félisten
válasz patrik1994 #38733 üzenetére
Ez így még mindég nem pontos meghatározás. Akkor kb 150k van motorra a többi meg sisak, ruha?
-
patrik1994
csendes tag
Ja igen kicsit feljebb írtam a többit, 200e max abból legyen meg minden szervíz,sisak, ruha...
-
-
SzlobiG
félisten
válasz patrik1994 #38730 üzenetére
A lényeg kimaradt mennyit szánsz rá?
-
patrik1994
csendes tag
Kispestről járnék a Rákóczi hídhoz, gondolom Üllői-Könyves Kálmán a legjobb útvonal, nem tudom milyenek az útviszonyok.
Tudtok javasolni milyen típusokat nézzek?
Akkor tehát 50-es, 60-at tudja tartani, 3l alatt fogyasszon, lehetőleg ne kelljen sokat költeni rá. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #38721 üzenetére
Király Alakuljon csak. Nálam párásodási probléma egyáltalán nem jelentkezett, igaz, hogy leghűvösebb ma volt (reggel 8-kor) 20 fok körüli hőmérsékleten még nem próbáltam.
(#38726) Grillo: 125 se elég mindenhol. Kiscelli utcában erőlködött a SYM (~250kg,15Le, 125, 4T). A Tact-om (kb. 80Kg, 50ccm, 2T) ugyan olyan "dinamikusan" ment fel. Ennyit számít a légellenállás, és a tömeg. Szóval az se mindegy, hogy konkrétan melyik gépről beszélünk.
Jogsi téma: Ha a korod meg van hozzá, kb 10 000Ft különbség (vagy még annyi se) az A2 és az A közt. Inkább már utóbbi, aztán attól vehetsz még 250-est.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Grillo
őstag
válasz DigitXT #38718 üzenetére
Minimális tapasztalatom van 125-tel, inkább mondjuk, hogy semmi.
Épp azt írtam, hogy mivel a Hegyalján kevés, nem arra megyek. Ma kipróbáltam az új konfigurációval, de annyit nem segít, hogy érdemes lenne arra menni. Inkább kerülök 2 km-t a Móricz felé, arra úgyis útba esik a sváb pékség.
Mivel a kolléga nem írta, hogy merre járna, így nehéz kitalálni, mi kell neki. Mert ha mondjuk a Normafához jár fel napi 5-ször, akkor el kell felejteni az 50-est, de ha Pesten, meg a budai oldal alacsonyabb részén jár általában, ahogy én is, úgy elég a 2T 50.Szeretnék nagyobbra váltani, de egyrészt most épp ingatlancserén gondolkodunk, ami igen be fogja szűkíteni a keretet, meg jogsi is kéne, és akkor már nem biztos, hogy érdemes csak a B125öt megcsinálni. A jelenlegi igényemet egy 250es valószínűleg kielégíteni minden szempontból, akkor is, ha mondjuk Dunakeszire kiköltözünk. De kérdés, hogy meddig lesz az is elég, ezért minimum A2-t csinálnék, akkor meg már érdemes lenne a korlátlant
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Debilon #38724 üzenetére
Az orromon lélegzem mindig, és a dolog most történt, száraz, 22-25 fokos külső hőmérsékletben...
(#38728) Grillo: egyáltalán nem izzadtam, nem volt meleg (ezért mentem korán). Sajnos nem pinlockos, nem lehet rá felszerelni tudtommal (Kappa KV-4 Jade)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #38720 üzenetére
Motorosban írtam, hogy szépen alakul a sisak a fejemre, de 50km/h alatt iszonyúan párásodik, fel kell nyitni a plexit. Neked nincs ilyen tapasztalatod vele? (Szellőzők nyitva voltak végig...)
(#38722) wolfnet: remélem, hogy annak - az általam hőn utált - kormányunk hamarosan véget fog vetni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #38718 üzenetére
Egyet értek. Szűkös keretből én is 50-est vettem, és utólag is azt vennék Nem kell műszakiztatni, olcsóbb a biztosítás (minimálisan), nincs átíratás... Alkatrész árról nem tudok nyilatkozni, de a gumi pl vicc az enyémre 10" kerék. (Igaz, hogy úton szívom a hátrányát). 2T 50ccm már elég lehet Budapesten, ha kell majd megelőznek. 60as tempónál azért csak nem tartom fel a kedves autósokat. (Főleg ha megnézed, hogy A-ból B-be én hamarabb eljutok, mint bármelyik autós )
A 125ccm-be van egy kis tartalék, bár 4T-ben engem annyira nem nyűgözött le a gyorsulása, kicsit többet vártamwww.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz Grillo #38717 üzenetére
Egyébként próbáltál már nagyobb gépet? Azt irod, hogy elég,
de közben hozol egy példát is az útvonaladban, ahol kevés...
Én is rendszeresen járok arra: 70-80 körül "hasítva" már nem
tartok fel senkit. Mondjuk ez csak poén. Az már előzgetés.Annyiban egyetértek, hogy a 2T 50 alkalmas a közlekedésre!
De egy 125-ös kényelmesebb, mert van benne némi tartalék.
Ami az 50 mellett szól: B jogsival vezethető, adminisztrációja
minimális, ha kicsit meg van piszkálva, akkor megyeget is, ill.
tipikusan jóval olcsóbb hozzá minden. (Maga a motor ára is.)Szóval szűkös keretből B jogsival elsőként 50-est próbálnék,
aztán ha megtapasztaltam milyen, lépnék feljebb. (Ha kell...)
Anno béreltem egy 50-est erre a célra: nem volt hülyeség.
4T 50-est emiatt nem ajánlok senkinek, az "botrányos."[ Szerkesztve ]
-
Grillo
őstag
Egyébként elég az 50-es pestre, ha tudja tartósan tartani a 60-at, és nem gyorsul túl szarul. Én az Örs mellöl járok a BAH csomóponthoz, és egyedül a Hegyalján felfele van az egyetlen hely, ahol feltartom az autósokat. Emiatt nem is arra jártam, hanem Gellért-Móricz felé, de reggel kipróbálom, az új alkatrészekkel már nem kéne annyira szarul mennie felfelé. Fogarasin, Kerepesin, Rákóczin van buszsáv, de sokszor ki sem megyek, mert nincs rá szükség.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz maszekember #38697 üzenetére
Remélem nem volt sértő a stílusom. Távol álljon tőlem, hogy bárkit lenézzek. Csak lehetőleg jót akarok. Két esélyes a meccs:
1.) Emeled a keretet, és próbálod a legjobbat.
2.) Azt csinálod mint én, fix keret, abból a legjobbat kihozod, de tisztába vagy vele, hogy lehet, hogy pár 1000km alatt a vételárat beletolod. (Egyelőre nekem nem kellett, de itt-ott javítgattam, és tudom hogy alaphangon 30-40 000Ft fog belemenni, remélem szezon végéig kibírja).
Szóval nálam egy feltétel volt, vigyen el A-ból B-be. Vettem 50-est, mert az olcsóbb. Felújított blokkal, fasza állapotban, de kívülről gány. Gumik cserések, fékbovden csere, refikapcsoló vásárláskor még jó volt. Indulásnál van gond, szerintem karbi állítás lesz belőle, lehet, hogy rugócsere is... Csak amit laikusként (ex-Simsonos, robogószűz voltam eddig) gondolok.Nem azt akartam kihozni belőle, hogy maradj 50-esnél. Ha belefér a keretbe mehet a 125. Csak annyi, hogy tudd, nem fog ingyen menni évekig.
www.dongosofor.hu
-
Grillo
őstag
válasz patrik1994 #38713 üzenetére
Engem eddig nem izéltek, pedig eléggé digitálisan kezelem a gázt.
-
DigitXT
nagyúr
válasz patrik1994 #38710 üzenetére
Mennyiből jön ki a jogsi?
Erősen függ az előképzettségedtől. (Minimális óraszám,
minden elsőre sikerül, korrekt sulit találsz: 35K körül.)Sisak?
Attól függ, mennyit ér a fejed, és milyen extrák kellenek.
Min. 20K, de inkább 30-40. Komolyabbak 60K + fölötte.Ruha?
Ez is nagyon függ attól, hogy milyen minőségre vágysz:
el lehet költeni 30-40K-t csak kabátra, de találhatsz 20
alatt is. Kesztyű szintén: van 2-3K-ért is, de a 10x annyi
sem extrém. Én vennék gerincvédőt, az is lehet 20-30K.
Csizma nem feltétlen kell robogóra (a vizsgán kérhetik),
nadrágot is 10-20 körül kapsz, HA tervezed hordani stb.
Nyilván az egész beöltözősdi függ a habitustól: van aki
Terminátornak öltözik, aztán úgy is vezet, állatkodik, de
van, aki szerényebb cuccban, jobban vigyáz magára.
Persze kezdőként, főleg Pesten az odafigyelés mellé jó
a full felszerelés, mert rengeteg idióta veszélyeztet itt...Megnézetni, esetleg cserélni vmit?
Ha pöpec a gép, az átnézetés 5-10K-ból ki kell jöjjön.
Cserélni meg attól függ, mit kell: anyag + munkadíj.Mennyivel kéne többet rászánnom?
Szerintem nagyjából a dupláját - egy picit hasraütve.
Eleve értelmes rendszámos gép kevés van 200 körül,
és ha még fel is akarsz öltözni, meg jogsi, benne lesz
400-ban a vége. De mondom: ne legyen igazam.Bocs, hogy lassú vagyok, meg összevissza tördelek:
mobilról pötyögök, aztán ebből ennyire futotta. -
patrik1994
csendes tag
Meggyőztetek, elég lesz 50-es ami megy 60at kényelmesen, mert úgy látom bőven lesz még mire költeni.
Így mi alapján döntsek?
Tudtok javasolni párat?Szerk. Mennyire zavarja a rendőröket, ha én 60-al megyek, a megengedett 40 helyett?
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
őstag
válasz patrik1994 #38708 üzenetére
B125 jogsi 35k körül, sisak 20k, kesztyű-kabát mondjuk 30k. Térdprotektor 6k, normális biztonsági lánc 10k.
Megvétel után alap szervíz mondjuk 10k, de nekem 50-esre pl. 20k volt. Biztosítás 5k, átíratás legalább 20-30k (de ennek most nem olvastam pontosan utána), ha rendszámos.
Marad 50k-d a motorra, szerintem felejtős.Ha utána számolok, én olyan 125k-t szántam egy régi 50esre, sisakom már volt. Robogó volt 65, utána szerviz 20k (csúszkák, görgők, szíj, légszűrő, gyertya). Aztán beszart egy gumibasz, az ingyenes megoldás meg bírta 2 hónapig, úgyhogy eredeti gyári beszerzése szicsíliából 14k. Térdprotektor 6k, kesztyű 6k, ponyva 6k, lánc 11k. Kabát 35k, de ez jó lesz 4-5 fok felett, olyan 30-ig bírható. Ezért most vettem egy gerincprotektort, az még 12k.
Most volt kuplung csere 4 hónap és kb 1500 km után, az megint 20k szervizdíjjal, görgőcserével, hajtóműolaj cserével.
Tehát vettem 65ért egy 18 éves, jó állapotúnak mondható robogót, és 4 hónap alatt 200k-nál tartok, és még lenne mit csinálni, ha költeni akarnék rá.Gondold meg, szerintem 200k-ból felszereléssel együtt ne akarj 50-nél nagyobb robogót.
Sebességre a gyöszöm megfutja a 65-öt, pestiába nem kell több.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz patrik1994 #38708 üzenetére
Szerintem valamelyik igényedből faragnod kell majd.
Legyen tök olcsó (150K), egyen keveset (3L), de menjen,
mint a meszes (jól gyorsuljon + 70 km/h), legyen 50-es,
hogy ne kelljen jogsi, VAGY legyen 125, ÉS mégolcsóbb,
hogy beleférjen 200K-ba a jogsival, átírással mindennel.
Ja és ne kelljen rákölteni se, legyen nagyon megbízható.Szerintem ilyen motor nincs. De ne legyen igazam...
Szerk: és még bukó+ruha is férjen bele? Ajjajjajj: felejtő!
[ Szerkesztve ]
-
patrik1994
csendes tag
válasz XSiGma #38707 üzenetére
Sok jót nem olvastam a jogsi nélkül szórakozásról, így ha nagyobb, akkor jó lenne ha kijönne a 200ból a jogsi, átírás..., tehát minden.
Gyors keresés után 150-ért találtam legolcsóbban, de ezen nincs rendszám, a maradékból kijönne a többi költség?
Ha nem muszáj, nem akarom ezt a pénzt mind elkölteni.Szerk. Bukósisak, ruha sem ártana, ezeket sem tudom mennyibe kerülne.
Motor megvétele után meg kéne nézetni is gondolom.[ Szerkesztve ]
-
XSiGma
aktív tag
válasz patrik1994 #38705 üzenetére
Honda Lead Scv 100-at tudom ajánlani,minden kritériumodnak megfelel,b125 sem feltétlenül szükséges hozzá.
-
Dealer95
őstag
válasz golyani #38704 üzenetére
A gyárihoz képest sokkal erősebb kb. (~40-45kilós)
Görgőkön egyfolytában könnyítünk[kifúrjuk] (7,7-től 6,9-ig mentünk most le) Semmi változás.
Amint átlépi a 7000-et nagyon pörög, megindul, 80 fölött megy, de 7000-ig örülök ha 20ig felkúszik.
Holnap megnézzük 5,5 grammossal, azzal már 9000 fölött fog pörögni, amit nem szeretnék, és ha úgy is csinálja induláskor ezt a dolgot, akkor biztosan nem az. -
patrik1994
csendes tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venni, Pesten járnék vele, ezért fontos, hogy jól gyorsuljon, és 70-et tudja tartani, napi 20km legalább menne bele.
Jó lenne, ha 3l alatt fogyasztana.
Egy ideje robogózok, de ez max 40-et megy és nem Pesten járok vele.
B-s jogsim van. Mennyire érné meg letennem a B125 jogsit?
200e-nél nem akarok többet rákölteni, ne kelljen állandóan alkatrészt cserélni, megbízható és tartós legyen. -
DigitXT
nagyúr
válasz maszekember #38697 üzenetére
Lehet, hogy poénnak szántad, de ez amúgy nagyon jó ötlet.
-
Dealer95
őstag
Sziasztok!
Kérdés:
A motor 5-7.000-es fordulatig nagyon nagyon lassan megy fel(mintha fojtaná valami), utána pedig kilő 9000-ig (addig is kell neki, nem ez a gond)
Mi lehet a probléma?
Kanyarokba nagyon zavaró, dombon meg egyszerűen már veszélyes szerintem.
Menet közben ha pl. 40-el megyek és visszaesik a fordulat 7000 alá, ugyan ez, nincs benne erő, lassan kúszik fel csak, 7000 után kilő.
Elindulásnál van hogy fullad.Új ékszíj, új kontrasztrugó van benne. Polini Speed Control variátor, 6,9-es görgőkkel, + sportkipufogó.
74-es főfúvóka, gyári (kb 34-es) alapjárati.[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz runner 125 #38657 üzenetére
Köszi szépen!