Ez egy szabálytalanul kihelyezett tábla, nyugodtan lehet reklamálni és nem kell fizetni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Khelben
nagyúr
MaciG
addikt
És ha a tábla szabálytanul van kihelyezve akkor figyelmen kívül lehet hagyni?
BANZAII
Khelben
nagyúr
Nem. Ha látod a táblát, akkor figyelembe kell venned. De ha a kihelyezés szabálytalansága miatt nem látod (mert mondjuk a belső sávban mész ez meg lenn van 5 centire a földtől), akkor nem büntethetnek meg miatta. Pont azért vannak szabályai a kihelyezésnek, hogy mindenki lássa a táblát.
MaciG
addikt
Értem. Tehát akkor ha belsőben megyek akkor ráfoghatom, hogy nem láttam, de ha külsőben?
BANZAII
Khelben
nagyúr
Akkor nem. Azért azt te is érzed, hogy a külsőben haladva észre kell venni egy ilyen táblát, onnan jól látható.
MaciG
addikt
Persze, de attól még hogy észreveszed még szabálytanul van kihelyezve, tehát nem értem mért kellene etéren különbséget tenni, hogy aki a belsőben megy 'arra nem vonatkozik"
BANZAII
Mert nem a tábla tartalma a szabálytalan, hanem az a mód ahogyan kihelyezték. Én tartózkodnék attól hogy kijelentem hogy a belső sávban haladónak nincs felelőssége még ha nem is látta, de azzal teljesen egyetértek hogy a hatóságnak maximálisan pozitív hozzáállást kell mutatnia egy beérkező méltányossági kérelem kapcsán ez ügyben.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Motoros, piroson, saját bevallása szerint 80-al
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Téged talált telibe? Remélem nem volt senkinek nagy baja. MEg hogy a motorfos kifizeti a kárt, ha már balfaszkodott.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
márka társamat
senkinek nem lett baja
az autót egy tanuló vezető vezette, valószínűleg egy ideig nem fogórákra járni a sokk miatt
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Khelben
nagyúr
Ez azért messze volt a 80-tól.
motoros mondta, hogy 80-nal ment
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Azért nem volt nehéz -a videó alapján- arrébb tenni a kocsi fenekét. Meg nem láttuk h mi maradt a motorból. Lehet h az összement 20 cm-re.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Zozzant
addikt
Kiakadtam, legnagyobb problémája, hogy a hulladékot szedegesse az útról??? Autóban mindenki jól van az fel se merül?
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
biker
nagyúr
ahha, tök normális, hogy ha telibeverik az autót (kamu az a tanuló duma) akkor kiugrok, lekapom a kamerát, és elkezdem kamerázni a kocsimat?
hát b+, elsősegélynyújtás az első nem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
m3tr0
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
zsid
senior tag
Hmm tényleg nem látni senkit sem ülni, sem kiszállni a másik oldalról 0:56 és 1:02 között. Ha meg a tanuló sokkot kap, akkor nem fog kiugrani a kamerával... Ez tényleg FAIL
<tRucKdriFteR>
vágott a felvétel, közvetlenül a kamera kiszedése előtt (percek teltek el)
egy másik motoros szedte az alkatrészeket, nem aki belement
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
zsid
senior tag
Csalni nem ér!
<tRucKdriFteR>
m3tr0
senior tag
Azé mondom, gondolkoztam is,hogy hogy sikerült ilyen gyorsan a motort kitolni az útszélére...
Meg egyből kamerát fogni...de így már tiszta.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Doze
aktív tag
de azért a cikk alatt a hozzászólások sem semmik
Utolsónál már az van ki hova adózik
-v-
addikt
Az ilyen cikkeknél mindig mindenki megaszondja a frankót utána a kommentekben
zsid
senior tag
Én már sokkal hamarabb elvenném a jogsit mindenkitől. 84 év? Csütörtökön egy 60 körüli fószer gurult 40-nel egy Meganenal a Gyömrői út külső részén a belső sávban délután 4-kor... Előtte befelé ugyanez a szitu , csak valami terepjáróval.. És akkor ez csak sima egyenes út, hol vannak még a nehezítő tényezők, például a lesből támadó bringások és gyalogosok.
<tRucKdriFteR>
MaciG
addikt
Nem szükséges egyből elvenni a jogsit, de ha már szigorítják a jogosítvány megszerzését, akkor a megtartását is szigoríthatnák pl. évenkénti felülvizsgálata, reflexek, látás kresz ismeret, stb.
BANZAII
Calogero
addikt
Én szerdán találkoztam az autópályán esőbe 50-60-al döcögő kalapos Astrással. Az tünt fel először a kamionok is sorra előzésbe kezdtek...
Lassítottam én is hogy az egyiket be engedjem magam elé, hogy ne kelljen neki felvenni az öreg "tempóját"
Ez egyebeknt pont igy van. 60 felett 3 evre, 70 felett 2 evre kapod csak az urvezetoit.
biga
senior tag
De miért vennéd el valakitől, csak azért, mert 84 éves? Most is (ha jól emlékszem) 70 év felett évente hosszabítják a jogsit, és ha eü-ileg megfelel, miért ne vezethetne akár 100 évesen is? Vag te is leadod majd a jogsidat 80 évesen akkor is, ha egyébként makk egészséges vagy akkor is?
Szerk: na akkor rosszul emlékeztem a pontos adatolra, de Lauda leírta
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Khelben
nagyúr
A 3-5 évente ismétlődő kresz vizsga nem csak 65 év felett kellene, hanem mindenkinek.
a körzeti orvos ad egy cetlit szinte nulla vizsgálattal, max egy vérnyomás mérés után,
nem egy páv vizsga
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Ezzel egyetertek, az alkalmassag a lenyeg. Sok fiatal teljesen alkalmatlan a vezetesre, ellenben a legtobb idos ember akt ismerek, teljesen biztonsagosan kozlekedik.
Dluinet urvezetoihez nem kell pav vizsga. Amugy en is tamogatom, nagyjabol fele el is hasalna, a fiatal suttyokra gondolok.
[ Szerkesztve ]
biga
senior tag
A kresz vizsga állandó ismétlésének nem túl sok haszna van. Több értelmét látnám az 5-10 évente kötelező vezetéstechnikai tesztnek.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
zsid
senior tag
Már írták, az alkalmassági az semmit nem ér. Kötelező kresz után képzés nincs.
Vegyünk 10 000 átlagos 75-85 közötti magyar gépjárművezetőt, abból hány lesz teljesen egészséges?10-20 fő?
Szoktam látni néhány 60 körüli sofőr kollégát. A fele alig tud járni, amíg beszáll a kocsiba az majd egy perc. Nem nagyon hiszem, hogy a reflexeik már a régiek.
Nem tudom mi lesz, ha nagy leszek,de szerintem 70 fölött már nem nagyon kell nekem sem vezetnem.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
nem is PÁV vizsgára gondoltam, csak amit egy körzeti is megtud nézni, azt nézze meg, egy bizonyos határ felett, például nem tökéletes látás, akkor elküldeni szeméhez, hogy az vizsgálja meg
ha már pénzt kérnek érte, akkor csináljanak is valamit
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Hat a latast mndig meg is nezik.
zsid
senior tag
Mondjak neked néhány olyan orvost, aki úgy adja a hivatásos alkalmasságit is, hogy bent sem volt nála a páciens? Úgy azért nehéz a látást vizsgálni
<tRucKdriFteR>
Viszont errol nem a rendszer tehet. A rendszer alapvetoen nem rossz, ez esetben az orvost kene pitsan rugni.
???
elméletben
mondom, csak odaadják a cetlit a papának, hogy minden rendben van
egyről halottam, hogy nem adta meg a körzeti orvos, amikor megtudta, hogy egy papa azért festette vastagon fehére a garázs széleit, hogy egyáltalán be tudjon állni
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
biga
senior tag
A korrupció (a legtöbb helyen) nem normális állapot, ne az legyen a viszonyítás.
Én jelenleg Fr.o.-ban lakom. Itt bizony nagyon nem ritka a makk egészséges, 80-90 éves sofőr. De itt is van olyan, aki 40 évesen sem alkalmas. Nem a kor a döntő!
Feleslegesen túlszigorítani egyébként nem sok értelme van, mert minden ilyen szigorításnak aránytalanul nagy a hibahatára (ahol olyanokat is érint, akiket nem kellene)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
Figy ha innen nezzuk, akkor lehetne kotelezo pav vizsga, az se erne semmit, ha a vizsgalo szemely hanyag es nemtorodom.
zsid
senior tag
De bazzki, Magyarországról van szó. Itt a korrupció mindennapos és ritka a 70 éven felüli egészséges ember.
Nem azt mondom szigorítsák túl. Legyen mindenkinek kötelező 10 évente egy 5 órás kresz után képzés.Ennyi idő alatt egy okató előadja mi változott, átbeszélik és kész. Ne vizsgázzon, ne kerüljön tízezrekbe, ne sz0patás meg pénzbeszedés legyen a cél, hanem egy értelmes tudás frissítés/kiegészítés.
Az emberek nagyobb része nem követi a kresz változásait. Ha a cikkben szereplő bácsi 20 évesen csinálta a jogsiját és ő is csak átlagember, akkor az 64 év volt!! Ennyi idő alatt változtak a szabályok. Pl 1975-ben bevezették a (majdnem) mostani kreszt. Ha nem kellett újravizsgáznia, akkor előfordulhat, hogy fingja sincs az egészről.
<tRucKdriFteR>
mezis
nagyúr
Csatlakozom. A vezetéstechnikai teszt-et meg a repülőgép szimulátorokhoz hasonlóan kellene megoldani, csak autóval. Ismert meg ismeretlen úton, elegendő számú váratlan eseménnyel, köddel, stb. Így nem lehetne szerencsével letenni. (Én is korom előrehaladtával önként beülnék ilyenbe, jobb ha egy szimulátorban pontozódom ki, mint az országúton vagy városban - egy zebrán... )
A lényeges KRESZ módosulásokat kellőképpen tálalják a médiában. Mint pl. legutóbb az iskolabusz. Az ilyenhez meg trenírozni kell az embernek magát. A zebrával is ugyanez volt. Kezdetben szokásból suhantak át az autók. Aztán egyre gyakoribb lett a gyalogosok figyelése. Ma már gyalogosan igen messze kell megállnom a zebrától, ha még nem akarok átmenni (mert várok még pár msodpercet, akkor már többen leszünk - bizony, lehet ám tekintettel lenni másokra még akkor is, ha autóban ül , különben megállnak az autók.
mezis
Khelben
nagyúr
Csak szólok, hogy a zebrával kapcsolatos szabályok a 70-es évek óta nem változtak
biker
nagyúr
de.....
A gyalogosokkal szembeni magatartás új szabályai
(A rendelet 43. § változásai)
A módosítás előtt:
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
A módosítást követően:
"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
Ez nagy vonalakban olyan, mint volt. Kicsit finomítottak a megfogalmazáson, de azt hiszem, eddig sem ezzel volt a gond. Viszont megint csak egyértelműen kiderül, hogy nincs olyan, hogy féktávon belül lelépés. Ettől függetlenül még csodát ne várjon senki... - errorkaA vasúti átjárókhoz hasonlóan a gyalogos átkelőknél is általános, körülíró szabályokat megfogalmazva érdemes a sebesség körültekintő megválasztására figyelmeztetni az autósokat. Ahol ez indokolt, a közút kezelője jelzőtábla kihelyezésével korlátozhatja a gyalogos átkelőhely megközelítési sebességét. A jogszabály a korábbinál nyomatékosabban rögzíti, hogy pl. a zebra felé tartó autósok csak olyan tempóban haladhatnak, hogy még előtte képesek legyenek megállni.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Ahogy a forumtars is irta, semmit sem valtoztak a szabalyok. Csak at lett fogalmazva/kozmetikazva, alapvetoen nem tortent valtozas.
MaciG
addikt
Éppen ez az. Szerintem egy olyan ember aki valami miatt alkalmatlan a vezetésre (kortól független) és lepénzeli a dokit, hogy legyen jogsija, sokkal veszélyesebb, mint mondjuk aki a 30-as táblánál 40-el megy és ezeket mégsem ellenőrzik olyan intenzíven.
BANZAII
biga
senior tag
Nem ismerem ugyan a pontos statisztikát, de biztos vagyok benne hogy nagyságrendekkel több ember hajt 40-el 30-as táblánál mint ahányan az eü vizsgálattal csalnak
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
philoxenia
MODERÁTOR
Szolnokon van egy gyalogátkelőhely, mint már sokszor írtam, 30-as táblával is védve, de ott senki nem megy 30-al, mert óránként van egy gyalogos, ha, ellenben az ötven-hatvannal menő autósokat gyakran megelőzik. Ott, a gyalogátkelőhelyen. Nem tévedésből, nem öreg és a zebrát nem látó autósok....
Természetesen hallottam olyan autósról, aki agyvérzés után féloldalas mozgáskorlátozottsággal is autóba ült...
De azt aki autóba akar ülni 84 évesen, a jogosítvány megléte, vagy meg nem léte nem fogja visszatartani.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Möhe
addikt
Voltam vidéki túrán a mai nap. Szürke,ködös idő.De sokaknak még így is marha nehéz kettőt kapcsolni azon a lámpakapcsolón,csak 1-et hogy lássa a műszerfalat . Sok fehér és szürkés kocsival mindez.
A traktorok sárfelhordásáról már ne is beszéljünk,az is szépen rászáradva az útra.