Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#32551) MaciG válasza plömplöm (#32547) üzenetére


MaciG
addikt

mert akkor pld mi értelme lenne a vadveszély tábláknak?

Az, hogy akkor azon a szakaszon számítani kell ilyen álltokra. Persze másol is lehet (kollégám elé a városban ugrott ki egy őz), de ott nem kell rá számítani. Nyilván nem úgy kell vezetni, hogy minden előtt meg tudj állni, csak az előtt amire számítani kell egy adott helyen és szituációban
Ha meg zöld a lámpa neked akkor pl nem kell arra számítani hogy valaki neked jön, mert neki ugye piros. DE persze ettől függetlenül neked jöhet, de akkor nem te vagy a ludas.

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#32552) plömplöm válasza MaciG (#32551) üzenetére


plömplöm
őstag

a "minden körülmények között", és az "amire számítani kell", nos, eléggé nem ugyanaz. javíts ki, ha tévednék :)

"Példa: ha az út mellett rohangál három kétéves gyerek, akkor nem mehetsz el mellettük 50-nel akkor se, ha 3 km-re ellátsz, mert számítanod kell rá, hogy esetleg kifutnak eléd."

kivéve persze, ha a gyerekek és az út között van egy kétméter magas vaskerítés, mert akkor nem kell számíts arra, hogy kifutnak eléd. vagy de, mert hátha valamelyikük csáknorrisz fia?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#32553) DEV_NULL válasza Khelben (#32545) üzenetére


DEV_NULL
őstag

Gondolom te mindenhol gyök2-vel hajtasz, hogy ha egy légy az úttestrre repül eléd el tudd kerülni az ütközést...

(#32554) Khelben válasza DEV_NULL (#32553) üzenetére


Khelben
nagyúr

Látom, te sem érted :D
Próbáld meg többször elolvasni a paragrafust, hátha beugrik, mit akar mondani.

(#32555) Möhe


Möhe
addikt

egyikötök a paragrafusra hivatkozik (ami valljuk be hogy sokszor nem életszerű) ,másikotok meg az életszerű helyzetre hivatkozik ( ami üti a paragrafust) :D
a szabál az szabál ,de hogy be is tartják.......?
elbeszéltek egymás mellett

(#32556) MaciG válasza plömplöm (#32552) üzenetére


MaciG
addikt

És ezt folytatván (amit idéztél) ...állni a belátott távolságon belül.

Itt a "belátott távolság" az nem az ahol a gyerekek játszanak, hanem az út vége, következő kanyart stb.

A gyerekes része a szabály második fele vonatkozik, miszerint: minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Szóval nem mid1 ,hogy a belátott távolságon belül tudsz megállni, vagy pedig úgy, hogy egy olyan akadály előtt amire számítani lehet.

BANZAII

(#32557) DigitXT


DigitXT
félisten

(#32558) DEV_NULL válasza DigitXT (#32557) üzenetére


DEV_NULL
őstag

cseppet lezúzta :DDD

(#32559) Zozzant


Zozzant
addikt

Még a végén felmentik...

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#32560) whitezo88 válasza Zozzant (#32559) üzenetére


whitezo88
nagyúr

szégyen :(

(#32561) biga válasza whitezo88 (#32560) üzenetére


biga
senior tag

A végén még kiderül, hogy szegény ártatlan szlovák hölgyet a gonosz csúnya Puntosok vitték balesetbe! Igenis követelnie kellene, hogy a hozzátartozók kártérítést is fizessenek szegény ártatlan lánynak!

(Közben hallgassunk a durva sebességtúllépésről, az alkoholos és drogos befolyásoltságról - hiszen a "Szakértő" szerint ez mind magyarázható a teljesen életszerű 50x-esen adagolt gyógyszerrel (veletek is biztos előfordul naponta, hogy 2 kanál helyett 2 üveggel vesztek be), illetve a drog - bár kimutatták - de nem megfelelő módon, illetve formai hibákat vétettek ugyebár). Na meg hallgassnk a szemtanúról is, aki szerint már km-ek óta - vélt vagy valós sérelmek miatt - veszélyeztette a Punto-st.

Tudom egyébként, hogy az ügyvédnek ez a munkája, de azért ehhez kell ámm em kis vékonyságú bőr, és gondolom a gerinc teljes hiánya is.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32562) Möhe válasza biga (#32561) üzenetére


Möhe
addikt

a drogot és az alkoholt is belekeverték az italába ,ez biztos :W :(((
5 év kötél

szerk: Sthol pere után már nem lepődök meg semmin :(((

[ Szerkesztve ]

(#32563) biga válasza Möhe (#32562) üzenetére


biga
senior tag

Azért a bíróra is lehet lassan furcsa szemmel nézni. Hogy lehet ennyire élerszerűtlen, nyílvánvalóan csak a jog kisebb hézagait kihasználó érveket akár csak megfontolás tárgyává tenni? Olyan érzésem van, mintha a bíró "nem merne" egyértelmű döntésre jutni, ami akár valamilyen nyomásgyakorlást is jelezhet a bíróra.
Nem az a gond, hogy megvizsgál minden aspektst, na de a fizika törvényeivel ellenkező (fejen állva úgy inni, méghozzá állítólag halálfélelemben(!), hogy még csak ki se lőttyenjen a pia, az azért közel áll ehhez, illetve az itt említett elé vágó Puntos is súrolja ezt) illetve az életszerűséget nélkülöző (50x-es adag gyógyszer pl) "bizonyításokat azért illene azonnal leseperni az asztalról.

Szerk: de persze ez mind csak spekuláció és szigorúan személyes magánvélemény. Ezt csak azért közlöm, mert anno egy itteni, hasonló véleményemre alapozva (ami mellesleg megegyezett azzal, amit valóban láttam és amiből a következtetéseket levontam) lehazugoztak egy kicsit hasonló ügy tárgyalásán, mikor a "felsőbb" osztály tagja ellen vallottam.

[ Szerkesztve ]

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32564) Khelben válasza biga (#32563) üzenetére


Khelben
nagyúr

Most nem ezt vizsgálják, hanem azt, hogy a balesetben szerepet játszott-e a gyorshajtás. Mert ha 130-cal sem tudta volna elkerülni az elé kerülő autót, akkor kiveszik a gyorshajtást, mint okot.

(#32565) biga válasza Khelben (#32564) üzenetére


biga
senior tag

Tudom és értem. Viszont - ha jól értelmeztem a rendelkezésre álló pár cikket, mint forrást (természetesen a fenntartásokkal együtt), akkor valóban elég extrém módon kellett annak a Puntosnak elé vágnia, hogy ez megálljon.

Persze nem vagyok baleseti műszaki szakértő, és a cikkek írói sem azok, de gondolom az ügyészségnek van pár ilyenje, nekik valamiért mégsem merült fel ez az eshetőség. Részrehajlók lennének? Minek?

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32566) Khelben válasza biga (#32565) üzenetére


Khelben
nagyúr

Részrehajlók lennének? Minek?

Mert egy ilyen ügy végén az ügyész szempontjából jobban hangzik a 8 év börtön, mint a felmentés.

(#32567) MaciG válasza biga (#32561) üzenetére


MaciG
addikt

A videó szerint 160km/h-val ment. Én ezt nem nevezném autópályán durva sebességtúllépésnek.

BANZAII

(#32568) bitpork válasza MaciG (#32567) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Még akkor sem ha mellé tesszük az állapotát ahogyan volánhoz ült?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#32569) biga válasza MaciG (#32567) üzenetére


biga
senior tag

Abban a videoban valóban ezt mondták, de korábban ez ütközési sebességnek volt megadva, ami azért nem ugyan az. Pláne, hogy ilyenkor a számított sebességtartomány alsó szélét használják ilyen ügyekben.

Magán vélemény e mellé: ha szerinted ez nem durva sebességtúllépés, akkor mi az? Csak a 200 feletti sebességek? Ha 130 helyett 140-el megy, az enyhe. A160 az már szerintem durva, mert a többiekhez képest legalább 30km/h a sebességkülönbsége, nagyobb járműveket számolva minimum 70!

Szerk: és ahogy bitpork is írja, mindezt úgy, hogy mellé eleve nem volt alkalmas még szabályos sebességgel való vezetésre sem...

[ Szerkesztve ]

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32570) -v- válasza biga (#32569) üzenetére


-v-
addikt

"Magán vélemény e mellé: ha szerinted ez nem durva sebességtúllépés, akkor mi az? (...) A160 az már szerintem durva"

Pff :C

Más: tegnap óra szerint 100-120-szal mentem oda vissza a pályán.. tiszta stressz mentes :DD Szépen lementem jobbra aztán totalcar égésteret meg zenét hallgattam.. nem kell azon stresszelni, miért nem takarodik már le 100-al előlem stb. Mondanám, hogy megpróbálom legközelebb is, de pályán a 100 olyan mintha állnék, az meg irritál :C

[ Szerkesztve ]

(#32571) biga válasza -v- (#32570) üzenetére


biga
senior tag

A legtöbb mai átlag autó (tehát nem a felső kategória, hanem a sima átlag családok hétköznapi autója, pláne magyar viszonyok között) max 120-130-ig érzi jól magát. Ez általában jól látható akár a fogyasztáson is. Nem véletlen a dolog, és az sem véletlen, hogy Európa autópályáin is max 130 (sok helyen még annyi sem!) a megengedett sebesség (és igen, még Németországban is "ajánlott" a 130 azokon az útjain, ahol ennek ellenére nem tilos magasabb sebességgel hajtani, ha ezzel nem veszélyeztetsz senkit. A többi pályaszakaszon meg a németeknél is 120 jellemzően a megengedett.).

Szerintem az, hogy egy sebességtúllépés mennyire durva pusztán annak függvénye, hogy a megengedetthez képest számított sebességkülönbség egy esetleges ütközés esetén mennyire lehet veszélyes. A legtöbb mai ató 30-35 km/h sebességkülönbségű ütközést tud jó eséllyel hatékonyan védeni, minden e feletti tartománynál már egyre inkább a szerencse fog egyre inkább számítani. Tehát a 160, ami ezen logika mentén az alsó határ, tehát nevezhető durva sebességtúllépésnek. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az itt tárgyalt eset, ahol szerintetek "csak" 160-al ütközött (ment?) a minimum kb 100-al (hisz leelőzte a max 90-el menő kamiont), de inkább a hírek szerint 120-130 körüli sebességgel közlekedő autónak és ebbe több ember belehalt. Ez az összes körülménytől függetlenül is az én véleményem szerint a durva jelzővel illethető.

Félre értés ne essék, minden jogosítvánnyal rendelkező ember felnőttnek tekinthető, és így maga eldöntheti, milyen módon közlekedik. De egy felelősségtudattal (de legalább gerinccel) csak legeletnyit is rendelkező felnőtt vállalja is cselekedetei következményeit. Én nem nagyon érek rá a gyereknevelés és a mindennapi hajtás mellett hónapokat kórházban/tárgyaláson/előzetesben tölteni, így eleve igyekszem elkerülni az ehhez vezet(het)ő helyzeteket. Gondolom az én gondolkodásommal van baj...

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32572) Khelben válasza -v- (#32570) üzenetére


Khelben
nagyúr

Én egyszer így mentem Münchenig, 100-as tempomattal. :) Az a legjobb nyugtató.

(#32573) -v- válasza Khelben (#32572) üzenetére


-v-
addikt

Hát nem tudom... csak azért volt jó, mert nem volt forgalom. Ellenben ahol picit is nagyobb volt, érződött - most a másik oldalról is - , mennyire nem jó ez, hogy ekkora sebesség különbségek vannak ...
Sajnos még a 100-nál is vannak, akik lassabban mennek, kamionok, fostalicska ladák stb. Szóval előzgetni ugyanígy kell így is... ellenben mivel a belsőben meg mennek normálisan 130-140-et, sőt ne adj isten 160-at (úristen!!! :Y :C ), vissza harmadik aztán csőgáz, hogy a forgalom ritmusát felvéve tudjak előzni ...

(#32574) Khelben válasza -v- (#32573) üzenetére


Khelben
nagyúr

Ilyen gondom nem volt. Jó, mondjuk nekem nem kell visszaváltanom egy 100->130-as gyorsuláshoz ;)
Az akkori 7,8-as fogyasztásom azóta is abszolút rekord :D

[ Szerkesztve ]

(#32575) MaciG válasza biga (#32571) üzenetére


MaciG
addikt

Pont ez az. Itt nem átlag autóról volt szó, hanem egy kicsit magasabb kategóriáról, aminél pályán 160 az nem durva. (Pl. ugyanez egy kamionnál az lenne)

BANZAII

(#32576) Khelben válasza MaciG (#32575) üzenetére


Khelben
nagyúr

Kb. a legutolsó szempont 160-as tempónál az autó. Ott van még előtte a forgalom, a többi közlekedő, az út vonalvezetése, amit 130-ra találtak ki, stb. Én is szoktam 150-nel menni az autópályán, amikor nincs körülöttem senki. De amikor forgalom van, akkor egyszerűen érzem, hogy ez sok és lelassítok. Hiába "kicsit magasabb kategóriás" az autóm, a fizika ugyanúgy érvényes rám és ha a kisautós a külsőben 120-130-ra számít (és 100-nak érzékeli a sebességemet, mert fogalma sincs, mennyi az a 160) és úgy kezd el kamiont előzni, akkor feldughatom magamnak mind a 6 hengeremet :)

(#32577) MaciG válasza Khelben (#32576) üzenetére


MaciG
addikt

Azért 160-ról nem olyan veszélyes 130-ra lefékezni ha előtted van valaki. És igen, ugyan úgy érvényes a fizika a kisautókra is, de nem ugyanaz a menetstabilitás, féktáv,stb.

BANZAII

(#32578) IreN!CuS válasza Khelben (#32576) üzenetére


IreN!CuS
őstag

Szerintem meg az alapvető probléma ,hogy a jogosítvány szerzésnél nem visznek fel autópályára -vagy legalább gyorsforgalmira- kisebb autókkal -ahogy én látom kevés oktató oktat "nagy" autóval - így érzenék a tanoncok mit szabad és mit nem arról nem is beszélve ,hogy az éjszakai vezetés is kimarad és a többi.
Én amikor megszereztem a jogsit és először mentem fel pályára furcsa volt nagyon és figyelnem kellett ,hogy ne csináljak hülyeséget , mert ami 60nál nem para 130nál már lehet az.Én úgy szálltam ki az oktatómtól ,hogy egyszer eltoltam ~105-ig mondta ne tovább , utána 130 soknak tűnt elsőre.

[ Szerkesztve ]

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#32579) whitezo88 válasza MaciG (#32577) üzenetére


whitezo88
nagyúr

hát igen... olcsó dolog cserélni a kistárcsát meg a dobféket, de közel sincs akkora ereje mint egy normális berendezésnek. És sokszor látok nem öreg, 5 ajtós autón is ilyet.

(#32580) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Azért mert egy ótó "nagy", meg más a technikai szintje, még nem feltétlenül kell benne vakon bízni. Az allaroad is nehezen áll meg 130ról, pedig mindene rendben van. Csak 2 tonna a szentem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#32581) Khelben válasza MaciG (#32577) üzenetére


Khelben
nagyúr

Ha rendben vannak a fékek, akkor ugyanaz a féktáv. Megint csak fizika. Kis autó - kis lendület, nagy autó-nagy lendület. A nagy autókon nem azért van nagyobb fék meg 4 tárcsa, hogy hamarabb megálljon, mint a kisautó, hanem azért, hogy ugyanakkora úton álljon meg. Ugyanez igaz a menetstabilitásra.

(#32582) MaciG válasza Khelben (#32581) üzenetére


MaciG
addikt

Nah azt nem mond már nekem, hogy mindegyik autónak ugyanolyan a menetstabilitása, és a fékút is azonos, mert szerintem ezt te sem hiszed el. :U

BANZAII

(#32583) Khelben válasza MaciG (#32582) üzenetére


Khelben
nagyúr

Az autópályás 160 km/h-s közlekedés szempontjából igen.
Azt tudtad, hogy a Suzuki Swift 2 méterrel hamarabb áll meg 100-ról, mint a 7-es BMW? Pedig a 7-esben kb. űrtechnika van a Swifthez képest. Annyiban tud többet a BMW, hogy ha egymás után háromszor fékezel 200-ról 100-ra, akkor még mindig fog a fék. A Swiftnél meg felmelegszik és nem fog annyira. De egy 160-ról 130-ra lassítás szempontjából semmi különbség a két autó között.

(#32584) bitpork válasza Khelben (#32583) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Papíron. Mert ugye ez feltételezi hogy mindkét autó a tökéleteshez közeli állapotban van. Ám a való élet az hogy valóban jól karbantartott autó kevesebb van mint a roncshoz közelítő. A sofőrök eltérő képességeiről nem is beszélve : mert ugye egy ijedt idős ember valószínűleg közel sem rendelkezik olyan fizikális - mentális képességekkel mint egy fiatalabb, esetleg "nem vak ez a ló, csak bátor" gondolkodású.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#32585) MaciG válasza Khelben (#32583) üzenetére


MaciG
addikt

Nah látod hogy már nem egyforma ;)

BANZAII

(#32586) philoxenia válasza bitpork (#32584) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A közlekedés biztonsága nem a vezető vezetési képességein /reakcióidő stb. /múlik elsősorban, hanem, hogy komplexen mennyire tudja ezt kezelni. Ha az "öreg" 0.5s -mal később fékez, de 30km/h-val kevesebbel megy mint a fiatal, ki áll meg hamarabb? Az a lényeg, hogy mindig a képességeidnek és az állapotodnak megfelelően közlekedj. A fiatal könnyebben becsüli túl a képességeit, tapasztalat. Ritka a száguldozó tata. Persze előfordul nyilván. Egyébként a "kis" sebességtúllépés mindig relatív, százalékban nem több a 160 a 130-hoz képest, mint a 62 az 50-hez, de a fékutak különbsége nyilván nem ugyanaz...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#32587) Khelben válasza bitpork (#32584) üzenetére


Khelben
nagyúr

Szerintem nem tudsz nekem arról statisztikát mutatni, hogy a kisautók elhanyagoltabb állapotban vannak, mint a nagyok. Ugyanígy azt sem hiszem, hogy az öregek aránya nagyobb lenne kisautókban, mint nagyokban.

(#32588) philoxenia válasza Khelben (#32587) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ellenben az egészen fiatalok aránya az egészen régi és ezért nyilván rosszabb műszaki lehetőségeket felvonultató /a biztonság szempontjából/ gépkocsikban elég magas....

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#32589) bitpork válasza philoxenia (#32586) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez valóban fedi a dolgok nagy részét. Ugyanakkor a vezető azon képessége hogy jól mérje föl a lehetőségeit -akár saját, akár autójáé- már messze nem kezelhető konstansnak és megbízhatónak. Itt a Rezesovás dolog kapcsán, a ribanc hitte hogy kezeli a helyzetet / a másik autó vezetője szintén ebben a hitben volt. És tessék az eredmény.
MOD: (#32588) philoxenia: én a tejfeles szájúakat látom friss nagy vasakban is. És valamiért nem hiszem h mindegyik egy Senna reinkarnáció - rgo nem vagyok biztos h tudják uralni azt a nagy teljesítményt.

(#32587) Khelben: mint ahogy ezek ellenkezőjére sincs statisztika. De nem is erről szólt az észrevételem, pusztán arról hogy az autó önmagában nem determinálja egy baleset elkerülhetőségét v bekövetkeztét. Plusz Az én tapasztalataim azt mutatják hogy a nagy autók tulajai igen is sokat spórolnak a "kell"ből, mert ha már kiadott tizen-huszon milliót a kocsiért, akkor arra ne kelljen már költeni. Algyő-HMVHely között egy ilyen paraszt bmw-s a nyári gumijaival gyk kivasalt egy 156os kombit vezetőstül anno. Csak mert nem akart költeni. És nem sokadik tulajos nagyvas volt!

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#32590) Ace owner válasza bitpork (#32580) üzenetére


Ace owner
addikt

Fogd fogyókúrára a Gazsit..:P

Egyébként én most raktam le a jogsit és autópályán nem igazán jártunk. Városkapu felöl elmentünk Káposztásmegyer felé, megyeri hidat pont kikerültük, mentünk max 100zal, egy alkalommal. Ennyi.
Osztálytársamnak meg most olyan oktatása van hogy csak néztem.. Mgvan szabva hogy X órát pályán, X órát nappal forgalomban, X órát sötétben. Csak pislogtam, mi meg csak mentünk vagy 4-5 útvonalon kb..

Galaxy Fold 4

(#32591) bitpork válasza Ace owner (#32590) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Szereljem ki belőle a kardánt v az automatát? :P

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#32592) Ace owner válasza bitpork (#32591) üzenetére


Ace owner
addikt

En a motorra gondoltam es egy trabi pofogot berakni helyere :) A4en bejott mar..

Galaxy Fold 4

(#32593) DigitXT


DigitXT
félisten

Szegény szarvas: nem tudta, mi az a megkülönböztető jelzés. (Szegény mentős!)

(#32594) MaciG válasza DigitXT (#32593) üzenetére


MaciG
addikt

Azt hol írja, hogy megkülönböztető jelzéssel haladt a mentőautó? Bár én nem értek a szarvasokhoz, de ha szirénázva közeledik a mentőautó, az állat azt messziről hallja és inkább menekül a hangtól.

BANZAII

(#32595) DigitXT válasza MaciG (#32594) üzenetére


DigitXT
félisten

Sehol. Azt én képzeltem hozzá, simán lehet, hogy csak haladtak csendben...

(#32596) Khelben válasza MaciG (#32594) üzenetére


Khelben
nagyúr

Az állat elsősorban azoktól a hangoktól menekül, amit ismer és tudja, hogy veszélyes. Lásd az út mellett fél méterre legelő őzek: meg se rezdülnek, ha elhúz mellettük 100-zal egy kocsi, mert nem tudják, mi az.

(#32597) Möhe válasza MaciG (#32594) üzenetére


Möhe
addikt

Nem volt megkülönböztető jelzés, csak úgy simán közlekedett a kocsi. Szerencse hogy nem a fater volt a volánnál.

(#32598) philoxenia válasza Khelben (#32596) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A vadrisztó síp azért nem teljesen hülyeség és filléres tétel...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#32599) Khelben válasza philoxenia (#32598) üzenetére


Khelben
nagyúr

A vadrisztó síp azért nem teljesen hülyeség

Hogy finoman fogalmazzak: erről erősen megoszlanak a vélemények :)

(#32600) bitpork válasza philoxenia (#32598) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nekem 1 éve van vadriasztó sípom és azóta teljesen elkerülnek az út mellett álldogálok és nem tudhatod mikor ugrok eléd encounterek.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.